[ vladaR26sport @ 18.01.2013. 17:58 ] @
Pozdrav ljudi. Vozim YUGO 55 E, pa sam u zadnje vreme primetio da mi ima lufta u onim gumicama napred na balans stangli, pa bih hteo da pitam da li to mogu sam da zamenim, posto nisam to nikada radio, i kako ide popstupak stavljanja novih gumica, mislim da li je potrebno skinuti celu balans stanglu pa navuci gumice ili samo odviti one srafove napred, (pitam jer nigde nisam video razrez na onim gumicama pa me zanima kako ih postaviti). Da li je posle tog menjanja potrebno ici na reglazu trapa ili ne. Inace Yugo je 92 god. Hvala unapred
[ pajapop @ 18.01.2013. 20:40 ] @

MOra se skinuti cela balans stangla, a gumice se navlace. Pre nego sto skines stare, olovkom ili nekim rezacem obelezi polozaj starih da bi ti to posluzilo kao reper pri navlacenju novih. Kad skines stanglu i obelezis polozaj, zbog ustede vremena stare gumice slobodno iseci nozem. Zatim, zbog lakseg navlacenja, stanglu operi, zicanom cetkom sastruzi rdju, nakvasi i nasapunjajcelu stanglu. Mozes i gumice (ali nikako nemoj da mazes uljem). Pri navlacenju, verovatno ces morati i da ih zakreces. A da...pre skidanja, verovatno ces morati da rasturis ceo trap, da skines oscilijuca ramena, da bi mogao da izvuces stanglu. Da bi to lakse uradio, moraces i da olabavis centralne srafove na glavcini, jer zbog skidanja ramena mora se ceo tocak sa amortizerom lateralno pomerati, pa da ti poluosovina ne bi ispala iz diferencijala, bolje da olabavis ili skines centralni sraf, tako kad pomeras stub amortizera sa glavcinom, poluosovina ostane na mestu. Kad obrnutim redom vratis stanglu lagano stegni selne, pa kad namestis tockove i spustis auto, lagano zaljuljaj prednji kraj, da sve lepo "legne", pa tek onda stegni selne na prednjem veznom limu. Kasnije centriranje trapa...pa ako ti ne vuce ni na jednu stranu onda ne mora, ali...to inace poivremeno nije lose uraditi. Tada ce ti taj majstor inace prekontrolisati ce trap. Mada mislim da je najbolje da ti to on odmah uradi, jedino ako hoces da imaz zadovljstvo da si nesto sam uradio oko kola.
[ vladaR26sport @ 18.01.2013. 21:24 ] @
Hvala puno ,,pajapop", nisam znao da je to toliko komplikovan posao zbog dve gumice. Inace posto tako stoje stvari ipak cu oterati auto kod majstora koji radi reglazu rapova, pa ce mi on to uraditi i ujedno nacentrirati trap. Jos jednom hvala puno na detaljnom objasnjenju, nadam se da ce ovo nekome koristiti.
[ botr @ 19.01.2013. 09:30 ] @
Ne znam kako je kod yuga, ali znam da se kod vecien starijih vozila Balans stangla skida vrlo lako. Zakacena je samo srafovima na drzacima gumice. Ne znam koliko ih ima kod Yuga, ali je obicno 4. skines njih, i stangla sama ispada. Zatim, uzmes deterdzent za sudove, podmazes nove gumice, i navuces ih na stanglu i vratis. Obicno je za to potrebno ne vise od 20 minuta.
[ veselinovic @ 19.01.2013. 11:12 ] @
Kod juga se mora otkaciti barem jedno rame sa sasije ( grudi).
Pozeljno obadva.
[ Java Beograd @ 19.01.2013. 11:22 ] @
Relativno prost, ali fizički zahtevan posao. Majstor ima i pneumatski alat. I dizalicu naravno. Jedan od poslova koji se ne isplati u SSM varijanti.
[ Cezar Corolla @ 19.01.2013. 11:29 ] @
Kod Juga uopste nije jednostavno zameniti gume balans stangle, koje idu na sasiju.

Potrebo je raspertlovati i nakon stavljanja novih guma, zapertlovati onaj metlani deo koji ide na sasiju. Nije isto kao kod vecine auta, da se samo navuku nove gume.

I nakon svega, preporucujem reglazu.
[ goat @ 19.01.2013. 22:37 ] @
eh... to sam radio kao pozni srednjoškolac.. bez kanala... iskilavio sam se dok sam je oslobodio od oscilujućih ramena... uredno sam spakovao podloške, ali je posle morao kod milera... i bez stege ili specijalnih klešta i aparata za zavarivanje se ne može jednostavno stegnuti guma u obujmicu koja se posle šrafi na karoserju ispod branika....

taj posao na npr. MB W201 traje10 minuta i radi se žmureći... ... šta reći.. ta ex zastava nija baš toliko jednostavna i jeftina za održavanje