|
[ HoT_Steppa @ 01.02.2013. 11:12 ] @
| Zasto se kod nas vracanje kilometraze ne tretira kao krivicno delo? Gledam kako je u drugim zemljama to zakonom regulisano i ne razumem nase zakonopisce.
Evo sta meni kao laiku pada na pamet, zar je toliko tesko izdati jos jedan dodatni papir na svakom tehnickom koji se nece predavati u SUP-a, a na kojem ce izmedju ostalog pisati i kilometraza zabelezena u trenutku tehnickog? Kod nas se precutno odobrava prevara, sa akcentom na "ne treba gledati kilometrazu kod kupovine polovnog vozila". A zasto da ne gledamo ako je sve cisto? Evo jednog primera, covek kupi nov auto i na svakom tehncikom dobije taj papir. Vozi auto narednih 6 godina, i kilometraza se slaze iz godine u godinu. Kad odluci da proda on ce moci da dobije realnu cenu auta, za razliku od ovih auto mafijasa uvoznika koji masovno nakucavaju kilometrazu i laziraju servisne knjizice za 10 evra. Jedini merodavan papir za kilometrazu mogao bi da bude taj papir sa tehnickog koji ne moze da se falsifikuje jer bi imao fiskalni na sebi ili neki drugi vid sigurnosti da onom na tehnickom ne bi palo na pamet da se glupira sa falsifikovanjem.
Pise se novi zakon o saobracaju pa bi izmedju ostalog i ova stavka mogla da bude pomenuta, da malo lobiramo.
[Ovu poruku je menjao HoT_Steppa dana 01.02.2013. u 12:40 GMT+1] |
[ bakara @ 01.02.2013. 11:19 ] @
Na tehnickom se svakako uvek upisuje predjena kilometraza, samo sto taj podatak ostaje mup-u.
Sto se tice vracanja km od strane trgovaca automobilima, ovde je jednostavno nemoguce prodati auto sa kilometrazom vecom od 200k jer takav niko nece da kupi u ma kakvom stanju bio.
[ Java Beograd @ 01.02.2013. 11:22 ] @
Ja, ako hoću, mogu i smem da bacim u đubre ceo svoj auto (figuirativno). Smem da bacim i display kilometraže, ili da ga polomim ili šta god drugo. Zašto ne bih smeo da promenim šta god hoću ?!
Šta kad pukne saja kilometar sata, tj. pokvari se nešto što beleži kilometražu ? Odma' u bajbok ?
Krivično delo može biti ( i jeste) prevara na osnovu bilo koje netačne činjenice ili dovođenja kupca u zabludu. Šta ako ja menjam, eto, prohtelo mi se, ali nemam nameru da prodajem auto ?
Ako se krene tom logikom, krivično delo može biti i farbanje automobila, jer, zaboga, kad ga prodajem, kupac može pomisliti da nije ni bio ogreban. Ili, kad popravim auto a kupac pomisli da se nije ni kvario.
U vezi tehničkog: ja mogu pre svakog tehničkog da doteram kilometražu kako mi volja. Čemu onda taj podatak, bilo SUP-u bilo kome drugo ?
Mislim, kapiram ja tebe, šta si hteo da kažeš. Ali ne može to baš tako.
[ HoT_Steppa @ 01.02.2013. 11:26 ] @
Java,
Niko tebi ne brani da farbas auto u koju god hoces boju, ali ne mozes da ga vozis sa drugom bojom osim onom koja ti pise u saobracajnoj.
Mozes i da menjas kilometrazu unapred ili unazad kako god hoces ali ne smes da prodajes tako modifikovan auto pod pretpostavkom da dovodis kupca u zabludu o stvarnom stanju vozila. Ako ti se isplati da svake godine pred tehnicki cackas kilometrazu pa da je vracas posle zavrsenog tenickog, samo napred.
bakara,
Sta mene briga sto uvoznici ne mogu da prodaju nijedan auto ako bi pisala prava kilometeraza? Da li je to moj problem? Zamisli da prodavci novih vozila uzmu svaki novi auto i provozaju jedno 10 000 km pa ga prodaju opet sa 0 km? Meni na tehnickom NIKADA nisu pogledali kilometrazu.
[ Java Beograd @ 01.02.2013. 11:31 ] @
Citat: HoT_Steppa: Java,
Niko tebi ne brani da farbas auto u koju god hoces boju, ali ne mozes da ga vozis sa drugom bojom osim onom koja ti pise u saobracajnoj.
Mozes i da menjas kilometrazu unapred ili unazad kako god hoces ali ne smes da prodajes tako modifikovan auto pod pretpostavkom da dovodis kupca u zabludu o stvarnom stanju vozila. Tu se slažemo. A šta ako sam ja preprodavac ? (Što i jeste realna situacija, na placevima) Nit' vozio nit znam da li je prvi vlasnik menjao. Jedino što mogu, to je da kažem kupcu da ne obraća pažnju na kilometražu.
E, trebalo bi da bude krivično delo ako prodavac tvdi da je kilometraža stvarna, a ova nije. Kao što bi tebalo da bude ako prodavac tvrdi da auto nije udaran, a ovaj jeste.
[ HoT_Steppa @ 01.02.2013. 11:34 ] @
Dobro si me podsetio na lupanja, i to da se ubaci u zakon. Svaki auto koji je imao i najmanji udes treba da ide u jedinstven registar u MUP-u gde svako ko zeli da proveri neki auto moze da vidi da li je konkretan primerak "cist" ili ne. Zar to nije bolje od prica prepordavaca, nije farban, samo je ispoliran i slicne gluposti.
[ Java Beograd @ 01.02.2013. 11:40 ] @
U taj registar bi trebalo da se ubaci i svaki auto koji je prokuvao, i svaki auto koji je zaribao, pa je morala generalka, i slično.
[ HoT_Steppa @ 01.02.2013. 11:44 ] @
Pazi, ako si ti stvarno preprodavac vozila onda te potpuno razumem, jer tebi sadasnje stanje (divljina) sasvim odgovara. Ali ja nisam, i zelim da dam predloge koji nisu teski za usvajanje a resavaju neke nametnute probleme. Ovde treba samo neke stvari iskopirati iz evropskih zakona i sve ce biti u redu.
[ jnk @ 01.02.2013. 12:02 ] @
U Njemačku se kilometraža na placevima vraća maltene ko kod nas. To ti je rizik posla kupovine polovnog automobila, a tek dodatni rizik kupovine od autoplaca, a još imaš dodatni rizik kupovine od autoplaca iz Šapca(ili turčina u Njemačku).
[ HoT_Steppa @ 01.02.2013. 12:16 ] @
Mene bas briga sta se radi na placevima u Nemackoj. U toj istoj Nemackoj pri svakom TUV tehnickom dobijes mali papir, kao nas fiskalni, gde sve pise, od izduvnih gasova do kilometraze. Kad kupujes taj auto na placu vidi da li ce ti dati sve te papirice ili ne. Privatni prodavci znaju da se cela dokumentacija cuva, i zato su ona prava vozila skuplja u Nemackoj nego kod nas. Svuda se ceni legalnost. Kod nas je sistem napravljen tako da stiti lopove a ne postene, kod nas je nemoguce dokazati ispravnost kilometraze.
[ Java Beograd @ 01.02.2013. 12:42 ] @
Citat: HoT_Steppa:Pazi, ako si ti stvarno preprodavac vozila onda te potpuno razumem, jer tebi sadasnje stanje (divljina) sasvim odgovara. Ali ja nisam, i zelim da dam predloge koji nisu teski za usvajanje a resavaju neke nametnute probleme. Ovde treba samo neke stvari iskopirati iz evropskih zakona i sve ce biti u redu. Zapravo nisam preprodavac vozila.
Svakako delim tvoje mišljenje da bi trebalo uvesti red u toj sferi. Ali, ovo što si predložio, kao što rekoh, ne može da se usvoji kao zakon, ne može da se kontroliše, ne može da se sankcioniše, ne može da se primenjuje, i na kraju krajeva, ne bi ništa rešilo. Jer (između ostalog), 200.000 km na autoputu je mnogo bolje za auto nego 70.000 km taksiranja.
Uzgred, sve to nema smisla, osim ako se u celoj Evropi ne uvede ovaj nemogući zakon, jer polovna vozila cirkulišu iz jedne u drugu zemlju.
[ cika dacha @ 01.02.2013. 12:43 ] @
tu zakon ne moze nista! jer vozilo koje preprodavci uzimaju npr u holandiji ima 450.000km i oni dodju na carinu i takvog ga carine! i carina posto ne saradjuje tj ne iznosi svoje podatke javno i ne saradjuje sa tehnickim pregledima u srbiji stvoren je medju prostor da kad vozilo napusti carinu i krene na tehnicki da ga registruje onda tek preprodavac vraca ili kako oni kazu shteluje kilometrazu npr na 150.000km i sa takvom brojkom na displeju ide na tehnicki i ta kilometraza se prvi put upisuje!
ali to nije stvarno problem! problem je u tome sto nas narod zeli da kupi pasata b5.5 za 2000e e to je problem! licno nikad nisam kupio novo auto al uvek uzimam 2-3 god staro i to da sto manju km! jer na novo vozilo cim ga isteras iz salona gubis 20%! i to uzimam iz svice ili fr jer tamo su zakonski zabranjeno vracanje km a i auta se najbolje odrzavaju! i uvek su tamo polovna auta skuplja nego ovde kod nas, sto deluje smesno jer imaju svi ''iste'' km na satu! i kod nas posten preprodavac ne moze da lepo radi i zaradi! jer narod zeli sto bolji auto za manje pare! dzabe da su sva auta ispravna na placu kad nema kupaca! znaci trziste te primoralo da se snalazis! tuzno al istinito!
al zato uvek bolje da platite majstora kog poznajete da vam pregleda auto a i AMSS isto radi ispitivanje auta mislim da je cena 4000din gde oni gledaju komplet sve!!! cak skeniraju limariju! ako prepodavac i pre pregleda pristane da zajedno odete u AMSS na ispitivanje vec je situacija dobra za vas! zato pamet u glavu i shestoro ociju da gleda auto :-)
[ Java Beograd @ 01.02.2013. 12:47 ] @
Citat: XD_XD_XD: Po toj logici i trgovci/proizvođači prehrambenih proizvoda bi smeli da menjaju rok trajanja, jer zaboga oni su to kupili/proizveli i to je njihovo vlasništvo, i mogu da rade sa tim šta žele. Ipak moraju postojati neka pravila igre,a ne da radi ko šta hoće ;) Ne. Ja sam rekao da sa svojim (privatnim) autom smem da radim šta hoću. Kad kupim čokoladu, ja omot bacim pa je čuvam tako u kredencu. To ne znači da prodavac sme da prodaje čokoladu bez omota.
Uostalom, kao šti sam napisao par postova gore: Šta ako se na mom autio pokvari sklop za beleženje kilometraže ? 'Odmah na robiju ili šta ?
[ HoT_Steppa @ 01.02.2013. 12:53 ] @
Citat: i to uzimam iz svice ili fr jer tamo su zakonski zabranjeno vracanje km a i auta se najbolje odrzavaju!
A kako tamo moze da bude zakonski regulisano, a kod nas ne?
Sto se tice uvoza automobila sa 450 000 a pre uvoza spustanja na 110 000 (omiljena cifra nasih prepordavaca), to ne moze da se spreci, i onaj ko bude kupovao takav auto to treba i da pretpostavi ako ne dobija celokupnu dokumentaciju iz zemlje uvoza. Ali, ako postoji dokumentacija koja dokazuje kilometrazu i stanje vozila ko je lud da je ne pokaze pri prodaji? Takodje treba edukovati nase kupce da takve stvari traze od uvoznika, pa da vidimo da li bi svima cvetale ruze.
[ vladd @ 01.02.2013. 13:07 ] @
NIje bre!
Omiljena je 158000 i 168000km
Poz
[ Java Beograd @ 01.02.2013. 13:10 ] @
To da se automobili "najbolje održavaju u Švajcarskoj" je jedna žešća zabluda koje je mnoge skupo koštala. Ima tušta i tma imigiranata u Švajcarskoj koji za redovno održavanje automobila mare koliko i za lanjski sneg.
Takve paušalne ocene možda imaju smisla ako kupuješ 100.000 komada, pa onda možeš da računaš da će procentualno veći deo automobila biti dobro održavan. (Teoretski) Ali kad kupuješ jedan komad - slaba je tu vajda. Bolje dobro pogledaj i proveri pojedinačni primerak koji si izabrao.
[ Java Beograd @ 01.02.2013. 13:13 ] @
Citat: vladd:Omiljena je 158000 i 168000km Kad sam ja obilazio placeve, naj-naj omiljenija kilometraža je bila 125.000 +/- 15.000 :) Ma, ni teoretski nisi mogao da nađeš preko 150.000.
[ vladd @ 01.02.2013. 14:31 ] @
Naravno zavisi od godista, mada su se ozbiljniji preprodavci izvestili.
Recimo klasican primer "pocetnika" u auto biznisu preprodaje
http://www.polovniautomobili.c...lkswagen_golf_4_tdi_high_line/
Automobili sa 8-10 godina sa oko 15-20kkm godisnjom kilometrazom..
Bas je neko nekada uzeo novog TDI-ja, koji je svojevremeno solidno malo trosio, a nije bio jeftin, da bi ga drzao na parkingu veci deo vremena
Poz
[ KrkaCiC @ 01.02.2013. 14:43 ] @
Najjaca su sedista sa onom plavom nijansom ma fabricka 100%
[ Nocni @ 01.02.2013. 14:58 ] @
Bilo je vise tema koje su se bavile ovom problematikom... evo npr. ovo je jedna od njih
Kad bi se dobijao zatvor zbog vracanja kilometraze ja bi onda trebao jedno 9 dozivotnih robija da dobijem
@HoT_Steppa, evo recimo kupio si nov auto, nikad nista nisi dirao i jednog dana vidis da ti je kilometraza pokvarena, odnosno da je mnogo veca nego sto si ti stvarno presao, a to se realno moze desiti...
Sta ces da uradis? Pa naravno otici ces na popravku da se to koriguje na onu kilometrazu koju si stvarno presao... I tu bi ti trebao kao vlasnik da odgovaras krivicno? Ili mozda majstor od kojeg se zahtijeva da to uradi treba da odgovara?
Sta se desava sa onim ljudima koji su povecali a ne smanjili kilometrazu a to se radi u velikom broju slucajeva... Oni ne moraju da odgovaraju?
[ cika dacha @ 01.02.2013. 15:00 ] @
vladd@ evo da uporedimo! http://www.autoscout24.ch/de/d...;yearfrom=2001&yearto=2001
slicno godiste i km! pa sad ko laze? :-)
a gde su jos troskovi nase carine, prevoz auta, i zarada preprodavca! :-)
Java Beograd@ svaki put sam kupio auto i motor u svici i nikad nisam pogresio jer i tamo drzim oci otvorene!!! evo sad merkam ovaj model! http://www.autoscout24.ch/de/d...amp;vehid=850885&vehtyp=10
[ HoT_Steppa @ 01.02.2013. 15:06 ] @
Citat: @HoT_Steppa, evo recimo kupio si nov auto, nikad nista nisi dirao i jednog dana vidis da ti je kilometraza pokvarena, odnosno da je mnogo veca nego sto si ti stvarno presao, a to se realno moze desiti...
Sta ces da uradis? Pa naravno otici ces na popravku da se to koriguje na onu kilometrazu koju si stvarno presao... I tu bi ti trebao kao vlasnik da odgovaras krivicno? Ili mozda majstor od kojeg se zahtijeva da to uradi treba da odgovara?
A ti meni kazi kolika je verovatnoca da ti se to desi? 1:10 000, mozda i manje, sto je apsolutno prihvatljivo. A sta da radimo sa ostalima koji to rade iz drugih razloga, zbog zarade?
[ Nocni @ 01.02.2013. 15:37 ] @
Sta da radimo sa ostalima koji to rade zbog zarade? Nista.
Evo recimo imamo sofere u raznim firmama koji koriguju kilometrazu unaprijed jer hoce da uzmu dio novca za gorivo u svoj dzep... I tako posle nekoliko godina auto je presao duplo manje nego sto pise na satu..
I recimo dodjes ti na licitaciju i kupis auto sa 200K a posle ustanovis da je presao samo 100... Hoces li ih zvati da im doplatis jos par hiljada eura jer je kilometraza stvarno manja nego sto pise na tabli?
[ HoT_Steppa @ 01.02.2013. 17:05 ] @
Opet vrlo malo procenat radi to, a vecina radi suprotno.
[ BB308 @ 01.02.2013. 19:21 ] @
Java Beograd@ svaki put sam kupio auto i motor u svici i nikad nisam pogresio jer i tamo drzim oci otvorene!!! evo sad merkam ovaj model! http://www.autoscout24.ch/de/d...amp;vehid=850885&vehtyp=10[/quote]
Ovo je oko 15000e. ja sam racunao odnos euro-franak 1:1,2.
Mislim da mozes da prodjes jeftinije u Francuskoj za takav auto od prvog vlasnika, sa garancijom i u garazi.Poz.
[ AstralPro @ 02.02.2013. 14:12 ] @
Najlakse je racunati za kola iz uvoza bar 25000 km po godini starosti za sve dizele, i bar 15000 km za benzince. A to sto su u oglasim omiljene kilometraze 132000 km i 179000 km je neki drugi problem.
[ BB308 @ 02.02.2013. 20:04 ] @
Citat: AstralPro: Najlakse je racunati za kola iz uvoza bar 25000 km po godini starosti za sve dizele, i bar 15000 km za benzince. A to sto su u oglasim omiljene kilometraze 132000 km i 179000 km je neki drugi problem.
Nema tu pravila.Kilometraza preko vam ide i do preko 100 000km za godinu dana.Imate auta koji nemaju ni dve godine starosti a imaju 240000km na satu prvi vlasnik, knjizica komplet istorija.Gledajte da je prvi vlasnik.Preko ionako uglavnom svi imaju po 2 auta.Takva auta su skuplja i bar znate sta kupujete.
Takav je slucaj u Fr.Poz.
[ Cezar Corolla @ 02.02.2013. 21:53 ] @
Super je kad se steluje kilometraza, pa onda kupis auto i ubedis sebe, a mislis da si i prijatelje ubedio kako si kupio auto 10 godina star, a nema ni 200 kkm.
Da ne bi mozda da u saobracajnoj pise i original kilometraza i svaki servis i svi ugradjeni delovi, proizvodjaci delova?
A sta kad crkne kilometar sat? Izjava pod punom materijalnom i krivicnom odgovornoscu da je stvarno crko?
Jasno je svima sta koga muci, ali krivicno delo???????? Alo, bre!!!!!
Jel treba neko i izjave da pise koliko je klao auto?
[ HoT_Steppa @ 03.02.2013. 10:40 ] @
Ako krivicno delo u Svajcarskoj, moze da bude i kod nas.
[ inobradovic @ 03.02.2013. 10:51 ] @
gde si to procitao ili ti je neko sapnuo ?
[ HoT_Steppa @ 03.02.2013. 11:38 ] @
Neko je pomenuo na prethodnoj strani, a ja sam mislio u stvari na Nemacku
http://www.vesti-online.com/Sl...raze-nije-srpska-specijalnost-
[ Dule 021 @ 03.02.2013. 13:01 ] @
A sto se ne postavi pravo pitanje-dali vi hocete da platite kola sa pravih 150k km koja su preko skuplja nego kod nas?
E sad svi junaci nikom ponikose i opet cete da pricate bajke kako bi platili a ja se bavim 10 godina uvozom i prodajom automobila i garantujem da ne bi. Imao sam kola koja su malo presla i zbog vasih procena kilometraze sam morao posle par meseci bezuspesne prodaje da dignem kilometrazu da bih prodao auto verovali ili ne! I jel sam opet nekog prevario?
Kilometraze i ne diram vise na satu ali na pojedinim kolima kacim oglas sa manje km "jer ste vi to trazili" i da bi uopste i nazvali kao i dosli jer kad dodjete vise vas kilometraza ne interesujete kad vidite da auto sjajno izgleda.
Sami ste krivi sto hocete kola sa malo km a da ih platitite kao ona sa puno km i u pocetku se te kilometraze nisu ni dirale ali kad je uhvatilo maha da kilometri moraju biti oko 150k km to jke sad poznato svima a neki se i dalje drze da je to prava kilometraza i da je moguca.Zbog takvih izbvvala i odvala cak i kad auto zaista ima pravih npr.120k km niko u to ne veruje,kad ima originalnu servisnu knjizicu ni u to niko ne vreuje jer se ona pravi za 10 eura,kad se vidi na autu da je kao nov i to ne vredi jer je usminkan i td.
Pa sto onda dozvoljavate da vas neko vara? Sto ne odete sami pa doterate sebi pravu spravu za koju sigurno znate da je dobra?
E pa zato sto hocete da platite minimalno a da dobijete maksimalno! Svaka casto pojedincima koji ne zale novac za dobar auto i koji su svesni da moraju da ga plate.
[ etjen @ 03.02.2013. 13:19 ] @
Dule, jasno je da ti kao trgovac kolima moraš da spuštaš km zbog većine ali ima ljudi koji bi hteli da znaju šta kupuju.
Ja, na primer, bih uvek proveravao km ako kupujem kola na placu (što nikad nisam uradio).
Kod onih kola kod kojih je nemoguće proveriti km, njih u startu izbegavam.
Bilo bi dobro da se tu zna red i da je zaista kažnjivo na taj način obmanuti kupca. Kao pto su sad 90% automobila sa korigovanom km, tako bi tad bilo 90% sa ispravnom i onda bi cene lepo došle na svoje i opet bi isto(ako ne i više) zarađivao po kolima.
Nema razloga da se ljutiš kad god se povede priča oko lažiranja km kod nas.
[ Dule 021 @ 03.02.2013. 13:32 ] @
Ja se ne ljutim ali kods ljudi kao da su pali s Marsa i izigravaju nevinasca a koji je covek u privatnoj reziji prodao auto sa preko 200k km? Znam x ljudi koji su me pitali za sajdziju da im dam broj telefona i da hoce da spuste kilometre jer ne mogu da prodaju auto.
Eto sto ne kupite takola koja su vozena ovde,odrzavana i u vlasnistvu nekoliko godina i imaju pravu kilometrazu nego gledate ove iz uvoza kod kojih tvrdite da su vracane? Pa necete ni jedno ni drugo nego gledate cenu.
Evo ja sam ovog meseca rasprodao sva kola na cijim sam oglasima stavio carobnu cifru a ostala su mi dva na kojima sam stavio pravu kilometrazu a kola su u istom stanju kao i ova sto sam prodao ali imaju oko 200k km.
Kako to da ta stoje a ova se prodala? :-)
Sad cete da vidite cudo kad skinem oglas i ostavim auto da se odmori par dana i onda slikam nanovo auto i stavim manju kilometrazu i drugi broj telefona.Mogu da se kladim da ce odjednom da pocnu pozivi.
Eto vi hocete da ja radim posteni o ja radim ali necete da zovete i pitanje je samo koliko kola sam ja tako odmorio i stavio oglas sa manje km a onda pocinju pozivi i ja ubrzo prodam auto.
Znaci,krivica je na vama jer meni nije cilj da mi auro stoji kao ni visegodisnjem vlasniku automobila i svi spustaju a to se radi jos otkad znam za sebe. Moja prednost je sto ja ne diram kilometrazu na satu i uvek se poklapa sa onim nu carinskoj deklaraciji a sa smanjivanjem na oglasu samo privucem kupca koji kad dodje kupuje auto jer ja ne radim sa krsevima i zato im ne smeta kilometraza koja vise psihicki utice na svest kupca.
[ Joker @ 03.02.2013. 13:40 ] @
@etjen
Na kojim automobilima se može sa tačnošću utvrditi kilometraža i kako ?
[ etjen @ 03.02.2013. 19:24 ] @
na onima gde možeš da proveriš servisnu istoriju u zvaničnom servisu. Dakle, ako je u oglasu auto sa pređenih 100kkm uvežen pre mesec dana i star par godina, ti pozoveš zvanični servis koji ima centralni registar svih urađenih servisa po broju šasije i ako ti kaže da je poslednji servis bio pre godinu dana sa 80-tak hiljada, onda je OK a ako ti kaže da je imao 120kkm pre godinu dana, onda, jelte, nije.
Znam da Reno ima taj centralni registar(da ga tako nazovem) od neke 2005 ili 4 godine, tako da se za sva Renoova vozila može proveriti prava km.
Ili ako se kupuje auto od prvog vlasnika u većini slučajeva takva provera nije ni potrebna ali se u svakom slučaju može još lakše uraditi jer je auto sve vreme bio kod nas i mora imati dostupnu ful servisnu istoriju.
[ drajver2 @ 03.02.2013. 20:21 ] @
Verovao ili ne ali...ti si u velikoj zabludi. Sve ovo što si naveo može ali i ne mora da bude,evo zbog čega.
Prvo za ova vozila vožena u Srbiji sa kompletnom "servisnom istorijom".Moja firma je uzela novu Škodu Superb,vožena je par godina(oko 5) i za to vreme prešla pravih 500000km,održavana besprekorno isključivo u servisu gde je i kupljena.Nakon tih 5 godina nju smo vratili ovlašćenom servisu i prodavcu i uzeli novi model istog auta dok je ovlašćeni serviser ovu našu par dana posle izbacio na oglas sa pređenih (gle čuda) 150000km i kompletno novom servisnom istorijom...toliko o vozilima koja su nova kupljena ovde i kojima se može sve proveriti.
E sad malo opširnija priča vezana za Renoa kojeg si naveo. Tačno je da Reno ima centralni registar u koji su svi ovlašćeni servisi umreženi i gde bi se mogle dobiti 100% tačne informacije ali...
Imam drugara koji u Italiji radi već dugi niz godina u Italijanskoj firmi i evo šta rade oni. Kupuju nov auto na svake 3-4 godine,odmah idu presvlake na sedišta i obruč volana.Pošto auta uzimaju na lizing u obavezi su da ih redovno održavaju isključivo u ovlašćenim servisima ali pošto prelaze ogromne km oni urade najmanje 3 servisa u lokalnim garažama,a onda vraćaju km i odlaze kao na redovan servis u ovlašćeni gde im ovi uredno popunjavaju servisnu knjižicu. Nakon 3 godine njegov auto je prešao pravih 240000km,a u servisnoj i na satu je stajalo 110000km. Onda auto vraćaju i kao staro za novo uzimaju opet nov. Prevarili su i auto kuću koja im automobil računa kao da je prešao km koja je na satu i budućeg kupca koji kupuje auto od ovlašćene auto kuće sa originalnom servisnom knjižicom i misli da je na njemu prava km. I tu više niko ne može ništa da otkrije pa ni Renoov umreženi servis...
Jedina prava stvar je gledati trenutno stanje vozila,da li je udarano,kakvi su trapovi,motor,a to da li je tačno šta piše na satu, možeš znati samo i isključivo kada kupiš nov auto...
[ vaske2 @ 03.02.2013. 20:28 ] @
Provera u AMSS tu može dosta da pomogne ali više oko toga da li je auto legalan i da li je farban tj,udaran. Ukoliko ovako rade sa kilometražama tu ni oni ne mogu pomoći...
Možda jedino može pomoći jedan od naših moderatora sa njegovim metodama utvrđivanja prave kolometraže.
[ etjen @ 03.02.2013. 20:40 ] @
drajver2
čuj, sve je to moguće, naravno i baš zbog toga i treba izbegavati kupovinu od neproverenih vlasnika tj. auto placeva koji nemaju u gro slučajeva pojma o istoriji auta.
Ovo što sam ja naveo je u principu dovoljno da se koliko-toliko osiguraš a 100% sigurnosti oko km imaš samo kad kupiš novi auto, to je jasno.
U krajnjem slučaju i auto koji je prešao 70kkm može bez neke prevelike umetnosti biti veći krš od auto sa duplo većom kilometražom. Treba i to imati u vidu.
[ bakara @ 03.02.2013. 22:03 ] @
Citat: etjen:
U krajnjem slučaju i auto koji je prešao 70kkm može bez neke prevelike umetnosti biti veći krš od auto sa duplo većom kilometražom. Treba i to imati u vidu.
Auto i sa 70 i 170k su prilicno novi i ne bi trebali imati vidne znake habanja osim ako nisu neki kineski...
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|