Sada kada sam se vracao kuci, primetim da mi pri kretanju iz mesta, ili ako jako sporo idem, pa dam jaci gas ide beli dim, gust. Znaci toga nije bilo do danas, i isto je dok je hladan i zagrejan. Turbine nisu, jer se i ne ukljuce tada, kada se se vozim, ne dimi. Danas je subota, tako da majstora necu videti do srede, jer imam neke obaveze, pa ne znam da li da ga vozim uopste za to vreme? Auto je porsche cayenne turbo
Da li antifriz dimi tako, ili konstantno? Cini mi se da i neki kiselkasti miris osecam, kao blagi sumpor, ali nisam siguran u to.
Hvala i pozdrav
Edit
Neki dan sam ulje i filtere menjao, ali ako je do ulja, zar ne bi stalno dimio?
[Ovu poruku je menjao Flo33 dana 02.02.2013. u 17:02 GMT+1]
[ cika dacha @ 02.02.2013. 16:55 ] @
koliko ja znam kad ide beli dim onda je neki dihtung pukao pa se mesaju voda i ulje! al ko zna sta jos moze biti... jesi proverio nivo vode?
[ Flo33 @ 02.02.2013. 17:03 ] @
Nisam, jer mi nema logike, onda bi stalno dimio. Ili gresim?
[ pajapop @ 02.02.2013. 17:30 ] @
Suvise je to dobar i ozbiljan auto da bi tu tek tako otisao dihtung. Tu je sigurno neka sitnica, a dim iz izduvne cevi se najcesce javlja kod problema u vezi sistema za ubrizgavanje goriva,... nesto kao na primer, propustanja ubrizgivaca, pogresno podesenog senzora za protok vazduha, zapusen filter vazduha i slicno... Dijagnostika ce reci svoje
[ Flo33 @ 02.02.2013. 18:11 ] @
I ja mislim da nije nesto ozbiljno, cep je cist, ne duva motor, vuce normalno, ne greje se i sl, nije permanentan dim, nije crn, samo pri kretanju iz mesta. Nikakav propratni simptom.
[ cika dacha @ 02.02.2013. 18:37 ] @
Flo33@ a jel potrosnja goriva ista? kao i pre?!
[ Flo33 @ 02.02.2013. 20:01 ] @
Jeste. Mada je tesko reci, jer od stila voznje oscilira i po 5l na 100km. Ali recimo da jeste. Ulje cu ujutru pogledati, jer je danas bio vruc, sada mi se ne da da izlazim po kisi da gledam. Kazem nista ne pokazuje kvar, odnosno da je razlicito od normale. Probao sam i do 100km/h da vidim da li slabije vuce, isto je. Samo sto kada sam krenuo je ostavio 3m gustog dima..
[ Zarko Silic @ 02.02.2013. 20:46 ] @
Citat:
Flo33: Jeste. Mada je tesko reci, jer od stila voznje oscilira i po 5l na 100km.
Moze i drugacije da se kaze:
Potrosnja oscilira plus minus jedan Golf TDI
Inace, dijagnostika je jako zanimljiva za Porshea
Napisi koliko kosta kod vas u Sloveniji. Bas bi bilo zanimljivo saznati.
[ Flo33 @ 02.02.2013. 20:51 ] @
Dijagnostika? Kao usluga?
[ Cezar Corolla @ 02.02.2013. 21:46 ] @
Ti vozis Cayenne turbo i dosao si na ovaj forum da saznas zasto ti dimi, a nisi otisao u servis? Koliko ti vredi auto?
Jel mozda ocekujes da saznas i kako da otklonis kvar, ili samo zelis sakupiti neke "informacije" da bi posle mogao da se raspravljas sa serviserom?
[ Flo33 @ 02.02.2013. 22:05 ] @
Jesi li slep, ili samo pametuješ? Pročitaj prvi post, i tamo ti sve piše. Ako nemaš šta pametno da kažeš, ne postavljaj glupa kompleksaška pitanja. Očekujem da mi neko pošalje kod i da uključim na dijagnostiku i odgovor izađe na forumu. Jbt odakle isplivavaju ovakvi..
[ su27killeryu @ 02.02.2013. 22:06 ] @
pa vidiš da je napisao : Danas je subota, tako da majstora necu videti do srede, jer imam neke obaveze, pa ne znam da li da ga vozim uopste za to vreme?
[ Nocni @ 02.02.2013. 22:26 ] @
Citat:
Cezar Corolla:
Ti vozis Cayenne turbo i dosao si na ovaj forum da saznas zasto ti dimi, a nisi otisao u servis? Koliko ti vredi auto?
Jel mozda ocekujes da saznas i kako da otklonis kvar, ili samo zelis sakupiti neke "informacije" da bi posle mogao da se raspravljas sa serviserom?
A sta fali ovom forumu da se ovdje pita u cemu je problem?
Ovo "koliko ti vredi auto" je nepotrebno... i u cemu je tvoj problem da dajes savjete ljudima sta ce da rade i sta ce da pitaju...
@Flo33, vjerovatno ti je za zamjenu separator ulja koji se nalazi na deklu ventila... Ako ti je bijeli dim samo na jednom auspuhu onda je to vjerovatno...
Ne znam koliko kosta ali potrazi "oil separator"... nece to biti skupo mnogo...
Nemoj da vozis tako jer mozes da izazoves druge kvarove, sonda, katalizator...
Pozdrav
[ Flo33 @ 02.02.2013. 22:56 ] @
Pogledacu ujutru, hvala Nocni. Nisam siguran, danas je ceo dan takva kisa, prvo sam mislio da je samo voda iza mene, pa sam u garazi tek video da je auspuh. Ok, bolje da sacekam da pregleda to. Samo me to cudi sto se javlja samo u tom intervalu kada krecem. Recimo ako sa 60 nagazim nema dima. A i kad krecem nije svaki put, samo ako jace zgazim pedalu... Sve mislim kad su servis radili da nisu sta zeznuli.. Samo ne znam sta ima tu da zezne...
Of topic: na ar166 v6t su mi u bg menjali antifriz, onaj usputni servis, da ih sada ne "reklamiram", majstor moj se ubio dok je isisao sav vazduh iz sistema posle.
[ milivoje t @ 02.02.2013. 23:46 ] @
evo ti jedan banalan razlog zasto to moze da se desi, a i najpovoljnija je opcija po dzep :)
vozis kajena, zima je, kratke relacije verovatno. to znaci da se svaki lonac izduvnog sistema obilno puni vodenim kondenzom. ako se cesto vozi na kratkim relacijama voda ne stigne da iscuri kroz odvod ili ispari jer izduv ne stigne da se zagreje dovoljno. to obicno prouzrokuje velike oblake vodene pare kada se da jaci gas.
[ Sceka @ 03.02.2013. 00:00 ] @
I to je napisao u prvoj poruci.
Citat:
Flo33:
..., i isto je dok je hladan i zagrejan. ...
Pozdrav!
[ Flo33 @ 03.02.2013. 14:28 ] @
Danas sam, pogledao, nije dimio dok se nije zagrejao, posle je kao vec gore opisano. Dimi na oba(4) auspuha jednako, ulje sam dopunio, pa cu videti da li ce vise potrositi od normale (1-1,5l na 1000) dolio sam litar! Tecnosti, ali iskreno nisam je ni pogledao pre, tako da trenutno ne znam da li je nju sada trosio. U sredu sam zakazao majstora, pa cemo videti sta je. Dim je gust, skoro mlecan, i par puta je izbacio pa blago receno ogromnu kolicinu.
[ cika dacha @ 03.02.2013. 14:44 ] @
Flo33@ nemoj vise da ga palis nit vozis! cekaj sredu jbg!
ko zna sta je! ja sve mislim da negde dobija vodu! al ko zna sta sve moze biti...
[ botr @ 03.02.2013. 14:48 ] @
Je l je boxer pa trosi toliko ulja?
Ako je dihtung, morao bi da gura pritisak u sistem za hladjenje. Simptomi su tvrda creva, zatim, dok auto radi, izbacuje po neki mehur vazduha u prelivnu posudu itd.
[ Nebojsa Milanovic @ 03.02.2013. 14:49 ] @
jel' ovako nešto?
[ Flo33 @ 03.02.2013. 18:07 ] @
@nebojsa, ne samo je "puf" jbg, kako da objasnim :)) samo pufne pola sekunda i prestane da dimi. Da je turbina, i pistala bi, i ne bi vukao. Kazem, nikakav osetni kvar, da bi se sta culo, videlo, osetilo. Osetio sam danas neki smrad, ali ga ne mogu definisati, jako kratko se osetio.
@'botr, ne, v8 je.fabricka mu je potrosnja do 1,5l na 1000km. Zavisno od stila voznje.
@chika dacha, necu :) i ja mislim da je voda. Videcemo sta servis kaze.
Pozdrav!
[ inobradovic @ 03.02.2013. 21:10 ] @
ja mislim da nije kvar u pitanju, po meni bi trebao da promenis pumpu i malo nacin voznje.
[ pajapop @ 03.02.2013. 21:46 ] @
Ma mene cudi kako mu njegov komjuter (pretpostavljam da takav auto to ima) ne ukazuje na neki problem. Ali i bez kompjuterske analize, i prosto merenje kvaliteta izduvnih gasova u nekom servisu, koji to ima, reci ce mu da li ima problem. Ukoliko neko vozilo ne zadovoljava proveru kvaliteta izduvnih gasova to znaci da ispusta previse ugljovodonika ili ugljenmonoksida. U zavisnosti od povecane koncentracije jednog ili drugog znace se gde je problem
[ vladd @ 03.02.2013. 22:54 ] @
Citat:
Flo33:...
@'botr, ne, v8 je.fabricka mu je potrosnja do 1,5l na 1000km. Zavisno od stila voznje.
Ja se ne bih zalio..uopste.
Poz
[ Flo33 @ 06.02.2013. 22:49 ] @
Preliminarne informacije kažu ovako: dijagnostika ne pokazuje greške, izduvni gasovi ok, kompresija ok, turbine ok, ovih dana sutra, prekosutra ćemo definitivno znati da li je @noćni u pravu, a sve ide u prilog tome :-D
Onda ću morati da mu se izvinim i da priznam da zna poršea i da prvom prilikom platim ručak. A i oni koji su rekli da autozone nije relevantan.
Lep pozdrav.
Ps separator je 125 € u porše Ljubljana, bilo bi zanimljivo ko zna cene za ostale marke automobila da napiše, da uporedimo koliko je to skup porše.
Pps a pašće i malo remapiranje da ga nabacimo na 510+ks i 750nm ako ne grešim ;-)
[ su27killeryu @ 06.02.2013. 23:42 ] @
Za M5 E39 (isto V8 slicne snage) je 60 eura :)
[ Flo33 @ 06.02.2013. 23:48 ] @
:-D Onda je skuplji. Zar nema m5 nešto manje od 400ks?
[ su27killeryu @ 07.02.2013. 20:41 ] @
tacno 400 makar fabrika deklarise
[ Flo33 @ 08.02.2013. 21:04 ] @
Ipak nije @Nocni bio u pravu, na zalost. Otisli su tefloni na ventilima, tj vodjicama, i mora da se menjaju, i malo je komplikovanije jer mora i glava da se ravna. No sta da se radi, mora se srediti i to.. Pozdrav
[ cika dacha @ 08.02.2013. 21:44 ] @
Flo33@ koliko ima kilometara da je vozilo preslo?
[ Flo33 @ 08.02.2013. 22:21 ] @
180.000 mada sam nasao po netu i da na manjim kolometrazama im to bude boljka, i ono sto je nocni rekao. Ostalo sve pregledano, sve kako treba biti. Meni licno je problem sto su jedini koji imaju "muda" da se petljaju oko motora na porscheu u ljubljani, a ja sam na drugom kraju zemlje. Tako da cu ga verovatno dati u bg da odrade, da ja uzmem drugo auto. Ili ako neko zna nekog u mariboru ko to radi, jer porsche maribor se ne bavi porscheom, jelte :/
[ su27killeryu @ 09.02.2013. 01:19 ] @
na drugom kraju kao da je SFRJ u pitanju a ne Slovenija prečnika 150 km :D
[ Nemanja @ 09.02.2013. 08:25 ] @
Da, lakse ti je da ga transportujes u SRB nego u LJ ? :) A sto se tice toga da ne rade, bolje da kazu ljudi da ne rade, nego kao nasi ... sta znate da svirate : sve znamo :D
[ inobradovic @ 09.02.2013. 09:04 ] @
on ce covek da radi u srb gde su majstori kvalitetniji a jeftiniji, prosta racunica.
[ Nocni @ 09.02.2013. 11:32 ] @
Ako zadimi na oba kraka auspuha onda propustaju gumice ventila na obje strane... motor ima dvije glave i 32 ventila...
U Beogradu ce biti nekoliko stotina a u Ljubljani hiljadu eura skuplje...
Kad se to zavrsi onda kod naseg moderatora u Temerin da ga osamari jedno +70 konja i da u softveru iskljuci limitator
I to ti je 3 puta jeftinije (a bolje) kod njega nego u Sloveniji... dobices manju potrosnju na autoputu pri istim brzinama...
[Ovu poruku je menjao Nocni dana 09.02.2013. u 12:44 GMT+1]
[ Flo33 @ 09.02.2013. 14:06 ] @
Glavni razlog da ga pustim u Bg-u je sto tu imam drugi auto, uzmem ga za vreme radova na cayennu. Ne pada mi na pamet da rentam auto, ili placam taxi 5€/km ovde. A pare sto sam namenio za popravku sam dao na "samaranje" vec :))
U Bg znam jednog decka, Igora, da ne reklamiram, radi samo jace masine, tako da mu nece biti problem.
[ Flo33 @ 10.03.2013. 17:48 ] @
Posle duge zaebancije, motor otvoren, i rezultati su losi. Katalizatori su bili zapusili, sto je rezultovalo da su oba lezista turbina malo popucala, takodje i kolektor izduvnih gasova. Jos po nesto je bilo, uglavnom neisplatljivo za popravku. Tako da ce najverovatnije pasti 4.8 sa 18.000km samo, videcu jos dok ga doteram u Ljubljanu.
Moram dodati, ovih par nedelja koliko vozim puntica, dobar bre auto :) mislim, realno je krs, ali obzirom da kosta kao bolja bicikla, super je.
Podnecu izvestaj sta sam na kraju uradio.
Pozdrav
[ botr @ 10.03.2013. 18:00 ] @
Katalizatori napravili toliki problem?!
[ su27killeryu @ 10.03.2013. 23:18 ] @
o da...nije prvi takav slucaj za koji sam cuo, pogotovo na turbacima kad naprave veci povratni pritisak od predvidjenog
zato ja micem to smece sa svakog auta, neka gospoda prvo obrazuju narod i pozatvaraju termoelektrane (a izgrade nuklearne umjesto njih) pa cemo lako da regulisemo zagadjenje automobila
[ jnk @ 11.03.2013. 00:05 ] @
Ne želim da stajem na muku al stvarno je sramota da se tako nešto desi poršeu koji nov košta tolko kolko košta... S obzirom da je EU u pitanju bilo bi fino da o svom trošku to zamene.
[ Zarko Silic @ 11.03.2013. 00:31 ] @
Ako se zupcasti kais (ili lanac), tamo gde postoji, ne promeni na vreme, mogu nastati jos veci i skuplji kvarovi
Katalizator je potrosna roba kao sto su i mnogi drugi delovi na vozilu, a jedan kvar moze da prouzrokuje lancanu reakciju.
Nocni je jednom prilikom napisao da je na nekom Ferariju cena redovnog servisa, mislim, 10.000 eura (ili mozda i vise).
Nije slucajno tako visoka cena.
[ su27killeryu @ 11.03.2013. 20:15 ] @
na ovim obicnim nije (cak i kod najskupljih dealera), ezgotike tipa Enzo itd. to da...
[ Nemanja @ 11.03.2013. 21:23 ] @
Pa jeste, ko ce jos da vozi obicnog ferarija
[ Nocni @ 11.03.2013. 21:43 ] @
Redovan godisnji servis za ferarija jeste 10.000 €
Lakse je to shvatiti ako znate da treba sa svakim drugim mijenjanjem ulja promijeniti i sve gume koje same kostaju vecu polovinu a i jos poduzi spisak sa krupnim stavkama oko keramickih kocnica itd... Ulje se mijenja na 5.000 km Interesantno je da mu se ulje u motoru mjeri dok auto radi...
Sto se egzotike tice... kao Mclaren npr. cijena servisa 40.000 €
[ codeNO @ 11.03.2013. 22:47 ] @
Mene zanima kako dijagnostika nije mogla da pokaze naznake da su ovoliki problemi
Citat:
Katalizatori su bili zapusili, sto je rezultovalo da su oba lezista turbina malo popucala, takodje i kolektor izduvnih gasova
Nema auta kod koga nisam cuo da komp prijavljuje gresku na sondi
Ipak za ovako skup auto i sa manje od 200.000 na satu da se tako nesto desi. Nemoguce da se Check Engine lampica nije ranije ukjucivala?????
Flo, ne razumem:
Citat:
Tako da ce najverovatnije pasti 4.8 sa 18.000km
[ Flo33 @ 11.03.2013. 23:21 ] @
Ni meni nije jasno.
nasao sam jedan 4.8 motor sa menjacem sa samo 18000km. Neko se zaigrao i...
[ Lavlja_Jazbina @ 12.03.2013. 06:35 ] @
Citat:
Interesantno je da mu se ulje u motoru mjeri dok auto radi...
Tako se meri i u porsche carreri.
Flo33..koliko kosta takav motor? Kakva je procedura kod vas kada ga zamenis.Moras negde prijaviti ili...
[ Flo33 @ 12.03.2013. 13:34 ] @
Oko 10.000 s tim sto menjac dobijem u zamenu za moj, motor. Tj sto je ostalo od njega :) homologacija se uradi.
[ inobradovic @ 12.03.2013. 18:17 ] @
za 10000 evra ima kupis celog kajena ako pricas o evrima a ne samo motor.
[ etjen @ 12.03.2013. 18:56 ] @
iskreno, bez uvrede, ja bih batalio takvu kombinaciju. Treba ti 10000 eura da staviš drugi motor.
Lepo ti prethodnik reče, za te pare imaš celog Cayenna
A i da nemaš, kada menjaš motor u mnogo jednostavnijem autu, posle su samo problemi a mogu misliti na Cayennu
Inače, smešno je da se u susednoj temi priča o trajnosti(netrajnosti) malih motora a kune se u veliku ccm, a 'vamo jedan Porše od preko 100000 Eura rikne na 180kkm!!!
[ Flo33 @ 12.03.2013. 19:28 ] @
Ja ne znam da li vi citate napisano, ili, takodje bez uvrede, samo pisete radi pisanja. Taj motor je prakticno nov, i cena je smesna zajedno sa menjacem. Drugo, kako se voze ti auti sa malim motorima, a kako sa 400+ks mozemo li porediti? Samo ja sta sam mu radio par meseci, dobro se nije raspao ceo auto, mogu misliti predhodnici. I taj motor nije napravljen da traje, kao na land cruiseru recimo, sa velikom zapreminom, i malom snagom, nego je napravljen da pruzi perfomanse. I dao je. Auto od 2,5 tona koji je brzi od M3, nije tegljacki auto.
Sad, da li je pametno, ili ne, je samo moja stvar, i za svoj novac valjda mogu da bacim gde god hocu. Neki se ne vode samo logikom sta je jeftino i pametno. Sada da ga prodam u delove, ja sam izvukao cenu koju sam platio za ceo auto, ako ne i vise, i to bez motora, eto, kada smo kod toga bas.
I molim moderatora da zatvori temu, oni koji su ucestvovali konstruktivno ce biti obavesteni sta sam uradio.
Ps
I tako cu sada uzeti neki mali autic kao sto sam i planirao pre kvara, i zao mi je sto ce tesko ici moja zamisao da ga zadrzim samo za svoje uzivanje povremeno. Mada, videcemo jos.
Pozdrav
[ etjen @ 12.03.2013. 20:00 ] @
smatraj da ti ja više neću komentarisati na tvoje postove ili teme. Mnogo si, bre, osetljiv.
Forum i služi da se malo ispričamo i čuju i drugačija mišljenja, nisam mislio ništa loše i naravno da je tvoja stvar šta ćeš da radiš sa tvojim kolima, možeš i da ih gurneš sa litice što se mene tiče...
[ inobradovic @ 12.03.2013. 20:12 ] @
ne pisemo samo da bi pisali nego predlazemo, ja sam ti predlozio da kupis celog kajena za 10ooo a ne samo motor i menjac.
a mile ciganin ne kupuje plastiku, moze akumulator, gvozdje, bakar i aluminiju.
[ Flo33 @ 12.03.2013. 20:32 ] @
Etjen, nisam na tebe mislio, nemoj da si i ti odmah osetljiv. Nego vise na ove kao ispod tebe. Kapiram ja da nekome nije pravo sto neko baca pare na nesto, oni bi to bolje kod mileta ciganina. Klasicno za nase podneblje.
O tebi imam dobro misljenje, i o tvom pisanju ovde, nemoj molim te da se nadjes prozvan.
Slazem se ja sa tim sto si napisao, i nista nisi rekao sto nije 100% cinjenica, samo ja se ne vodim logikom uvek, i volim da platim svoje zadovoljstvo. 100000 nikada ne bi dao za auto, ali ako pratis malo sta pisem, video bi da dosta potrosim godisnje na auta i cesto menjam, samo zbog svog uzitka. Sad vozikam punta starog 10ak godina dok ne vidim sta cu, i nemam problem sa tim, sta vise svaki dan me necim iznenadi pozitivno.
Pozdrav
[ etjen @ 12.03.2013. 20:41 ] @
moguće da sam i ja malo prenaglio sa prethodnom porukom.
OK, povlačim je onda kad je tako i slažem se da, ukoliko čovek može, uvek treba da potroši pare na svoje zadovoljstvo, štaviše, to uvek pozdravljam
[ Flo33 @ 12.03.2013. 21:03 ] @
Jos kad ne bi na svaki promenjen auto po 2 devojke :) kad pocinje kriza srednjih godina ono? :)
Salu na stranu, cayenne je brutalan auto, i kada sam se pre vozio, osecaj moci dok teras toliku masu preko 250km/h..stvarno je nenadjebljiv. Ubrzanja ludacka. I zaljubih se na prvi pogled. U glavi sam zamislio da pazarim jednoga, i pustim nek stoji u garazi, po potrebi da se izduvam. I neki mali autic za svaki dan. Ali jbg, ko bi ga znao, limarija perfektna, moguce je motor vec bio nacet, ja sam ga dokrajcio. Ne znam koliko sam ja napravio, mislim oko 20kkm zajako kratko vreme. I zato se razmisljam da dam novi motor, i zavrsim zapocetu misao. Videcu jos koliko je tehnicki izvodljivo, jedva sam prvo nasao motor. Za 10k bi se mogao uzeti jos neki ceo auto, ali nema smisla, jer sta dobijam time, sem jos jednu masinu pod znakom pitanja. I za te pare su uglavnom razvaljeni auti. Dobri primerci (estetski gledano) su i duplo vise za isto godiste. I kao kod svakog polovnjaka ne znas sta je ispod lepog lima.
Ne uzimaju takve aute babe za pijacu, nego ljudi da se izivljavaju, da se ne lazemo. I pored toga moram reci da je jako kvalitetan auto, podvozje, ma sve je za 180k km u odlicnom stanju, sem eto, pokazalo se motora. I od mene dosta na tu temu, pricam u prazno, kada bude neka novost onda nek se i nastavi prica.
Pozdrav
[ anon70939 @ 12.03.2013. 21:26 ] @
Koliko je star auto? Nema neku garanciju ludacku posto je to ipak Porsche?
Znam da ovim postom nisam otkrio toplu vodu, nego me cisto interesuje :)
Znam da su mom kumu kad je razvalio neku Mečku posle par godina u garantnom roku zamenili ceo motor.
[ jnk @ 12.03.2013. 21:38 ] @
Jel taj drugi atmo ili turbo? Mozda bolje da probas prvo da ne bude posle razocarenje kad osetis 150 ks manje.
[ su27killeryu @ 13.03.2013. 07:48 ] @
Za 10.000 ima Cayenne Turbo ali u koji mora da se ulozi jos 20.000 :)
[ Java Beograd @ 13.03.2013. 07:59 ] @
Citat:
Flo33:Posle duge zaebancije, motor otvoren, i rezultati su losi. Katalizatori su bili zapusili, sto je rezultovalo da su oba lezista turbina malo popucala, takodje i kolektor izduvnih gasova. Jos po nesto je bilo, uglavnom neisplatljivo za popravku.
Evo da se i ja uključim u temu. Ne vidim kakve veze svi ovi kvarovi imaju sa načinom vožnje ?! I da još dodam ono šta si napisao u vezi ventila.
Dakle, dal' si ga "cepao" 250 na sat, pa naglo kočio, pa "hvatao krivine", cepao gume, iživljavao se, davao sebi oduška, šta god drugo, nikakve veze nema sa ovim kvarovima. Ovo su sve propusti proizvođača, tj. loš kvalitet u startu.
Grubim načinom vožnje možda možeš da naštetiš gumama, trapu, skratiš vek potrošnim delovima kočionog sistema, ajde možda menjaču ako baš, baš siluješ, ali nikako ne možeš da oštetiš ventile, ležišta turbine i slično.
Zašto bi se popucalo ležište turbine (!!!) ako se katalizator delimično zapušio ?
[ ventura @ 13.03.2013. 09:07 ] @
Citat:
Java Beograd:
Ovo su sve propusti proizvođača, tj. loš kvalitet u startu.
Ne mora da znači. To je fabrički nasviran motor do krajnjih granica koji prosto traži redovno, dobro (i skupo) održavanje. On je taj auto kupio polovan sa 150.000km, i možda ga je on dobro održavao dok je kod njega, ali ko zna kako i da li ga je uopšte održavao prethodni vlasnik? Pre verujem da je u tome problem nego u kvalitetu samog automobila.
[ Java Beograd @ 13.03.2013. 09:14 ] @
Ne kapiram kako se "održavaju" vođice ventila i ležišta turbine ?!
[ staticInt @ 13.03.2013. 09:33 ] @
Citat:
ventura: Ne mora da znači. To je fabrički nasviran motor do krajnjih granica koji prosto traži redovno, dobro (i skupo) održavanje. On je taj auto kupio polovan sa 150.000km, i možda ga je on dobro održavao dok je kod njega, ali ko zna kako i da li ga je uopšte održavao prethodni vlasnik? Pre verujem da je u tome problem nego u kvalitetu samog automobila.
Uzimati polovan auto je uvek macka u dzaku, posebno kada uzimate ovakve automobile ne bi me cudilo da je presao 150k treci put :)
Ako se neko razume, da li postoje odredjeni sistemi za dijagnostiku koliko je auto presao koji mogu sa visokom sigurnoscu utvrditi broj predjenih km?
[ ventura @ 13.03.2013. 10:05 ] @
Citat:
staticInt: Uzimati polovan auto je uvek macka u dzaku, posebno kada uzimate ovakve automobile ne bi me cudilo da je presao 150k treci put :)
Ako se neko razume, da li postoje odredjeni sistemi za dijagnostiku koliko je auto presao koji mogu sa visokom sigurnoscu utvrditi broj predjenih km?
150k kilometara je sigurno tačna cifra, jer verujem da niko ne bi taksirao sa tim autom :)
Recimo da ga je prvi vlasnik prodavao, on je taj auto platio oko 140 hiljada evra, da bi 3-4 godine nakon toga mogao da dobije red veličine 25-30 hiljada evra za njega kao polovnjaka. I sad zamisli situaciju , već je auto star 2-3 godine, zna da će za godinu-dve da ga prodaje, i da može da dobije samo neku smešnu cifru za njega, i onda dođe na redovan prevencijsko-korekcijski servis i oni mu kažu 8000 evra servis turbina. Gde je tu logika? Tako da u neku ruku vrlo razumem te vlasnike, jer kako god da ga održavaju, nov auto će izdržati bar 3 godine, a posle toga neka se sa tim zamajava sledeći vlasnik.
[ jnk @ 13.03.2013. 11:22 ] @
Citat:
Recimo da ga je prvi vlasnik prodavao, on je taj auto platio oko 140 hiljada evra, da bi 3-4 godine nakon toga mogao da dobije red veličine 25-30 hiljada evra za njega kao polovnjaka.
Možda ako uzimaš auto bez rominga ili od zelenaša, ako uzimaš nešto regularno platićeš od 35 do 50% cene novog u zavisnosti od tržišta.
[ etjen @ 13.03.2013. 11:59 ] @
he, he ''bez rominga'' prvi put čujem - odlično je!
[ ventura @ 13.03.2013. 18:42 ] @
Citat:
jnk: Možda ako uzimaš auto bez rominga ili od zelenaša, ako uzimaš nešto regularno platićeš od 35 do 50% cene novog u zavisnosti od tržišta.
Ti bi platio 50-70 hiljada za Cayenne Turbo star 4-5 godina? :))
Koliko komada hoćeš da ti doteram? Dajem ti još 20% popusta na tu tvoju cenu u znak dobre volje :)
Auta sa tim velikim motorima gube drastično mnogo na vrednosti kao polovnjaci. Evo ti primeri:
Cayenne Turbo, nov košta cca €140.000, polovan 2008. god. u dobrom stanju €30.000
Audi Q7 W12, nov cca €180.000, polovan 2008 god. €40.000
VW Touareg V10, nov cca €100.000, polovan 2008 god. €26.000
BMW 760 Li, nov cca €170.000, polovan 2008. god. €50.000
Mercedes ML 63 AMG, nov cca €130.000, polovan 2008. god, cca €40.000
Stariji od 5 godina nema za vise od 30k sigurno. Tj, da, ima, oni koji imaju jako malo km. evo, u komsiluku 645i 2008 godiste za 20.000 €. I mislim da je oko 100k km. jbni 520d 2008 je 2000€ jeftiniji sa 3x vise km.
Audi A8 4.2 tfsi 2012(mozda kraj 2011) ne secam se kad ga je rus kupio u ful opremi, sa 20000!!!km na satu, prodavao ga do skoro za smesnih 60000€.
Ljudi koji kupe to, kao novo, jbe im se za pad cene.
[ jnk @ 13.03.2013. 20:00 ] @
Eh sad, od 2-3 godine smo stigli do 5 godina starog.
I druga stvar, kod poršea stavka poput dodatne opreme može lagano da dođe do 70k evra, a ti iz ovih polovnjaka ne možeš da znaš kolko je plaćen nov. Ovaj skinut sa lizinga se takođe ne može uzeti u obzir normalne prodaje već više kao da kupuješ rem od zelenaša. Al ok jesam malo preterao ali nije baš ni da se prodaju posle 3 godine za 17% cene novog.
[ Nemanja @ 13.03.2013. 20:20 ] @
Nesto sam gledao ...
M3 star 3 godine ima 50% svoje cene, RS4 star 3 godine ima 60-70% svoje cene. U oba slucaju su u pitanju V8 motori. Da li je Audi kvalitetniji od BMW-a?
[ Lavlja_Jazbina @ 13.03.2013. 20:26 ] @
Ima na carni 3 cayena i 1 taureg.Mada je pitanje za roming.
M3 star 3 godine ima 50% svoje cene, RS4 star 3 godine ima 60-70% svoje cene. U oba slucaju su u pitanju V8 motori. Da li je Audi kvalitetniji od BMW-a?
Ne, nego se mnogo manje prodaje u startu, i nema ga kao polovnjaka puno.
Pa subaru impreza wrx 8 godina stara je bednih 12-15k €. Toliko košta samo kočioni sistem inače.
M3 star 3 godine ima 50% svoje cene, RS4 star 3 godine ima 60-70% svoje cene. U oba slucaju su u pitanju V8 motori. Da li je Audi kvalitetniji od BMW-a?
To su neka nepisana pravila.. Ja sam recimo primetio da Q7/ML/Cayenne koštaju reda veličine 20-25k, dok X5 sličnog kodišta i kilometraže košta 35k.
[ etjen @ 13.03.2013. 22:19 ] @
pa verovatno da veliku ulogu u padu cene igra i cena održavanja. Moguće da je za pomenuti Audi održavanje nešto jeftinije nego za BMW-a