[ veselinovic @ 08.02.2013. 14:48 ] @
| Automobil Nexia 1.5 16V.
Do prije par dana radila sasvim normalno.
Onda pocelo, dam pun gas ( preticanje ) i povuce fino, onda kao da izgubi snagu i motor nekako rezi-slicno kad je auspuh supalj.
Kasnije se problem uvecao.
Nece preko 3000 RPM , do tih obrtaja nekako i vuce poslije nista, iako i na manjim okretajima ima mnogo manje snage.
Zuta lampica se ne pali.
Sumnjam na ERG ( cisto vakumski bez struje) i/ili regulator pritiska na railu.
Nemamo manometar za ispitivanje pritiska goriva.
Pumpa izbacuje dovoljno ( bar se cini) goriva.
Filter goriva promijenjen, sitka u rezervoaru cista, gorivo u rez. cisto.
Kad skinem reg. pritiska goriva nema ono da strcne gorivo.
E sad, primjeceno da je usisna grana vrela i to dio koji ide poslije ERG ventila.
Cak i kad se skine vakum sa ERG opet vrela.
Sumnja na ERG je i rezanje iz usisne cijevi kad pocne trokiranje i nepravilan rad.
Majstori samo pogledaju, ahaaa, nema tu da kompjuter nadje gresku i odustanu.
Primjeceno da na cjevcici u usisnoj grani duva kompresiju, umjesto vakuma, kad pocne trokiranje - vuce na ERG da je otvorio previse.
Nema dima iz auspuha uopste. Auspuh poslije voznje na otvorenom tamno sivkaste boje.
[Ovu poruku je menjao veselinovic dana 09.02.2013. u 14:02 GMT+1] |
[ pajapop @ 08.02.2013. 23:18 ] @
..."Primjeceno da na cjevcici u usisnoj grani duva kompresiju, umjesto vakuma,..."
Mislim da ti je tu problem, lako je moguce da je do dihtunga glave. Trebao bi pre svega izmeriti komresiju i ako je losa kompresija kog dva susedna klipa onda je to sigurno.
[ gti2 @ 09.02.2013. 06:41 ] @
Skoro iste simptome na tom motoru,ukljucujuci i duvanje na usisu sam imao kad se katalizator zacepio.Taj motor ima vodeno grejanje usisa pa je on uvek vreo (ja sam to izbacio zbog gasa).
[ veselinovic @ 09.02.2013. 07:55 ] @
Pajo,
kad pocne zezanje sa gubitkom gasa onda pocne duvanje. Inace do tada je vakum OK.
GTI, da, to da se katalizator yapusio zvuci logicno. ERG se otvori i zbog velikog pritiska u auspuhu
umjesto, lupam 5% ubaci lupam 25% u usis. Zato se cuje rezanje na usisu.
Znam da se grije samo leptir , ali ona cjevcica je mnogo toplija od motora. Ocito da puno izduva ide u usis.
Hvala
[ veselinovic @ 09.02.2013. 13:02 ] @
Rijeseno.
Skinut katalizator i sad radi bolje nego prije pojave kvara.
[ gti2 @ 09.02.2013. 14:29 ] @
Welcome to the club
Da li se buka u kabini povecala ovako,bez katalizatora?
Ja sam ubacio srednji lonac sa restrikcijom u sredini da malo prigusi zvuk.
[ veselinovic @ 09.02.2013. 16:12 ] @
Jeste malo, kad bas procepim gas malo je bucniji, ali
Da sam bio ove pameti davno bih skinuo to njesra.
Jos da blokiram ERG.
To sve izmislili trgovci da otimaju pare sirotinji.
Prestalo je nekoliko simptoma, za koje su meni rekli da to tako mora.
Recimo, prilazim semaforu i pritisnem kvacilo gas ostane na oko 1300-1500 RPM.
Pa ili se smiri za par sekundi ili ne.
Oduzmes gas u voznji ono udarac, trzaj. Das gas, nema glatko nego trzaj.
Inace nikad nisam imao neko misljenje o ekolozima, a sada jos manje.
Hvala ti.
[ vladd @ 09.02.2013. 16:52 ] @
Mozda se "javi" lambda sonda, a moguce i ne. Narocito ako ima dve lambde i softver koji prepoznaje kada nema razlike u pokazivanju.
Poz
[ botr @ 09.02.2013. 19:14 ] @
Sto se tice zaglavljivanja lera, u pitanju je leptir gasa. Mozda je samo malo prljav. I ja sam imao iste simptome, cak malo i drasticnije.
Samo treba da se ocisti.
[ gti2 @ 09.02.2013. 19:28 ] @
@vladd
Ima jednu sondu i nema problema bez kata.
Sto se tice zaglavljivanja gasa,mozes probati da ocistis step motor (mora da se skida kuciste leptira),ali je moja praksa los TPS.Originalni je izdrzao 13 godina,a posle sam za 2 godine promenio 3 aftermarket-a.Trenutno imam neki Pierburg-ov,kostao 50% vise,ali za sada radi perfektno.Njega proveris jednostavnim merenjem napona na leru,treba da bude 0,5V.Ako ima malih odstupanja,prestelujes ga.Takodje treba proveriti omski da li menja otpor linearno,bez skokova ili prekida pri pomeranju leptira.
[ veselinovic @ 10.02.2013. 08:52 ] @
Moze da bude TPS, ali se i on nekako popravio skidanjem kata.
Inace, prosle godine je skidan komplet usis i sve ocisceno. I ERG je skidan i ociscen do detalja.
Ma logicno je sve. ERG je zbog povecanog pritiska u izduvu gurao mnogo vise na usis. MAP je prepoznao samnjenje vakuma kao tesku uzbrdicu i gurao nesto vise goriva.
Lambda je detektovala bogatu smjesu i otvarala step da poravna stvar.
Ovo je logicno ako je hirearhijski MAP ispred Lambda sonde. Ja to ne znam i samo logicno razmisljam.
Vlad, ovaj motor je i problematican jer ima vrlo malo senzora i tesko je iz dijagnostike detektovati kvar.
Prakticno, ima mjerenje temperature motora, temperature usisa, MAP, poziciju klapne i lambda sondu.
Mozda je i bolje tako, jer bi "pametni" ECU detektovao lose ocitanje MAP-a ( rekao sam da se pri trokiranju u usisu pojavi nadpritisak) pa bi majstori( ne Majstori) mijenjali MAP sve dok ima ijedan u prodavnici.
[ vladd @ 10.02.2013. 10:21 ] @
Cim se poremeti situacija u usisnoj grani, krecu probemi.
A najveci je kako izbeci majstorska probna resenja. Kao najskuplju opciju.
Inace skidanje katalizatora mnogi obavljaju besplatno, posto za jezgro dobijaju 15-20 evra kod otkupljivaca.
Poz
[ veselinovic @ 11.02.2013. 05:49 ] @
Zaboravih reci.
Propratna manifestacija zacepljenja kat-a je i izbacivanje ulja po motoru.
To je logicno, jer se pritisak u izduvu, pa samim tim i u karteru poveca.
Kao kod motorne kocnice na kamionima.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|