[ nesha062 @ 12.02.2013. 12:35 ] @
Posle mnogo procitanih tema na forumu resio sam da ipak postavim ovu temu zbog velikih razlika u odgovorima.
Ovako, do sada sam promenio cetiri auta (Jugo, Renault, Nissan i skoro sam kupio Hyundaja). Prethodna 3 su mi nisu trosila vise od 1l ulja na 10000km sto mi je bilo prihvatljivo. Kupio sam Matrix-a, zamenio mu ulje, filter, sipao Kompresoll ulje 10/40 i presao put od 1800km i kada sam proverio ulje ono je bilo ispod minimuma, sipao 1l i posle toga presao jos 900km posle cega je ulje ponovo palo na minimum. Ne znam da li je to normalno ili treba da me plasi? Auto normalno radi, super vuce, ne dimi, normalan i tih rad na leru i posle dosta duge voznje. Ima fabricki ugradjen plin, za koji su na atestu rekli da ima najkvalitetniju opremu, predjenih 130000km (pravih), s tim sto auto nije vozen nekih godinu dana sto mozda utice na potrosnju. Da li da mu zemenim gumice na ventilima, sipam neke aditive ili da ignorisem i samo vodim racuna da ne ostane bez ulja? Zamolio bih da odgovore samo strucniji ljudi koji poznaju tu oblast. Hvala
[ pajapop @ 12.02.2013. 14:26 ] @

Imas privatnu poruku
[ botr @ 12.02.2013. 15:12 ] @
NEsto nije u redu. :) Za pocetak, treba proveriti da li negde curi ulje, jer je to ipak previse. Ako sagoreva toliko ulja, morao bi da ostavlja dimnu zavesu za sobom.
[ pajapop @ 12.02.2013. 18:46 ] @

Pa postoje razni uzroci "potrosnje" ulja: istroseni klipni prstenovi, istrosene gumice ventila, curenje na dihtunzima i semerinzima, sama isparljivost ulja...ali iskreno ja jos nisam cuo ni video tu marku ulja koju si sipao. PO nazivu, lici ma na neko ulje za kompresore...ali nije valjda...??? E sad, nisi rekao koliko dugo vozis taj auto...koliko ga dobro poznajes. Ima jedna stvar, iz iskustva sa mojom Mazdom...Ona uvek pokaze razlicit nivo ulja u zavisnosti od nagiba terena i vremena izmedju gasenja motora i kontrole. Znaci..ako hocu objektivno da utvrdim novo ulja, moram da je stavim na potpuno ravan teren i da prodje skoro ceo dan, da bi se ulje lepo sleglo iz glave u karter jer ona ima hidropodizace. Ali, i pre onog saveta sto sam ti dao, ja bi ipak prvo promenio ulje, i sipao neko normalno sinteticko ulje koje je popularno i sigurno, pa ako se to sve opet ponovi, ona bi isao do onih majstora . A proveri i to sa nagibom i vremenom izmedju rada i kontrole. MOzda je i sve u redu, samo mu treba vise vremena da se slegne.
[ sasa022 @ 12.02.2013. 20:42 ] @
Citat:
sipao Kompresoll ulje 10/40


Pod tim nazivom nalazim samo ulja za kompresore.Postoje i mineralna i sinteticka,ali nisu namenjena za motore motornih vozila....
[ nesha062 @ 12.02.2013. 22:19 ] @
Napisao sam, auto sam kupio pre 10ak dana i presao sa njim nesto vise od 3000km, mereno uvek na istom terenu i to par sati posle voznje tako da sigurno trosi. To ulje su mi sipali u Nemackoj u ovlascenom servisu Mercedesa, ali su rekli da ce to ulje i mom auto da odgovara, svi su mi govorili da je mnogo kvalitetno ulje...
[ nesha062 @ 12.02.2013. 22:23 ] @
Citat:
botr:
NEsto nije u redu. :) Za pocetak, treba proveriti da li negde curi ulje, jer je to ipak previse. Ako sagoreva toliko ulja, morao bi da ostavlja dimnu zavesu za sobom.

Motor ceo suv, nikad ni kap ulja ispod njega, a i ne dimi... Radi kao da je nov, samo sto mu ulje nestaje.
[ nesha062 @ 12.02.2013. 22:35 ] @
Citat:
sasa022:
Citat:
sipao Kompresoll ulje 10/40


Pod tim nazivom nalazim samo ulja za kompresore.Postoje i mineralna i sinteticka,ali nisu namenjena za motore motornih vozila....

Ispravka, pise se "Kompressol", Nemacko ulje.
[ pajapop @ 14.02.2013. 14:43 ] @
Pa ne mora da ima dima na izduvu, a da auto ipak trosi ulje. I meni Mazda slicno troskari, nema dima na izduvu, ali ona je presla preko 320000km, a to traje..pa mislim zadnjih 200000,... uvek isto. I kad je vozim lagano po gradu, menje... a kad je "nagarim" na duzem... otvorenom, onda pokaze potrosnju. A da...radi savrseno...
[ Zarko Silic @ 14.02.2013. 15:42 ] @
Pokusaj sa SWD Rheinoilom 10W60

http://www.swdrheinol.com/prod...ng-10w60.php?content_index=176


pa napisi ovde rezultate testa


Ovo ulje se kod nas moze kupiti po normalnij ceni i, sto je mozda najvaznije, nije falsifikat.
[ vladd @ 15.02.2013. 08:49 ] @
Za pocetak, morao bi da zamenis ulje i da uvek ima DOVOLJNO ulja, odnosno malo vise od polovine rastojanja izmedju crta min-max.

Ako pustas da se upali ulje i dolivas proizvoljnu kolicinu, imaces samo vecu potrosnju.

Sipaj neko drugo ulje, neka ulja jednostavno vise sagorevaju u nekim motorima, plin podize temperaturu sagorevanja, pa ne bi bilo lose da pocnes da koristis 5W-40 ulja.


Nakon stajanja je moguce da su gumice delimicno ostarile, otvrdnule, ali to se primeti pri prvom paljenju, tada izbaci oblak dima, a kasnije se prikriju simptomi za neiskusnog posmatraca.

Ulje se menja jednom godisnje ili po preporucenoj predjenoj kilometrazi(ako se predje za menje od godine).

Takodje, na potrosnju ulja(a bogami i goriva) utice nacin voznje, jednostavno uljne pare se vracaju u usis, najvise pati katalizator, a na auspuhu nema primetnih gasova(napominjem, za neiskunog posmatraca).

Izlazna cev auspuha treba da je bledo braon ili siva, sa plinom, ako nije, malo ulja je u sistemu sagorevanja..

Poz
[ nesha062 @ 15.02.2013. 17:06 ] @
Hvala na savetima! Pokusacu da zamenim filter i sipam novo ulje (neko kvalitetnije) i ako to ne pomogne onda u servis pa sta bude...