[ vladaR26sport @ 13.02.2013. 12:23 ] @
| Pozrav ljudi. Imam yugo 55 e 90-to godiste. Problem je sledeci: Danas kada sam probao da vratim auto uz malo vecu uzbrdicu u rikverc nije hteo da ide, vec samo stoji u mestu. Ja stisnem malo veci gas on krene i stane i nesto pocne da se cuje u menjacu. Ja mislim da je u pitanju lamela, isto se desava kada iz trece prebacim u cetvrtu i naglo dodam gas. On prima gas kao lud ali ne ubrzava, sve zavisi kako pustim kvacilo. Mene zanima dali moze nekako da se nasteluje sajla posto hvata na samom vrhu, tj. da hvata malo nize naprimer kao kod brata na Ladu NIVU na samom dnu, cim krene da otpusta kvacilo.?? |
[ Java Beograd @ 13.02.2013. 13:31 ] @
Može naravno, tebi je lamela i propala zbog toga što je izgleda hvatalo pri vrhu. Mada, možda je sad i kasno. Kad se lamela potroši - mora nova.
[ vladaR26sport @ 13.02.2013. 13:51 ] @
Moze li mi neko objasniti postupak ako nije mnogo komplikovano da probam da nasteljujem sajlu, pa ako je propala lamela onda cu uzeti novu.
[ Java Beograd @ 13.02.2013. 14:38 ] @
Pretpostavljam da je sajla ovakva
Na kraju sajle kod menjača bi trebalo da imaš jednu navrtku. Otpusti malo navrtku, i proveri na kom položaju pedale počinje da "hvata". Ponavljaj postupak naizmenično, više puta, dok ne dovedeš kvačilo u stanje da "hvata" na visini koja ti odgovara.
U principu, ništa ne možeš da pokvariš / pogrešiš, jer uvek možeš navrtku da vratiš u početni položaj
[ prstic @ 13.02.2013. 14:41 ] @
[ Java Beograd @ 13.02.2013. 14:53 ] @
Ovu navrtku:
[ vladaR26sport @ 13.02.2013. 15:20 ] @
Hvala svima na pomoci. Probacu ovo sutra pa ako se nista ne popravi onda nova lamela. Nego da li mogu nesto da zeznem ako je ipak otisla lamela a ja dotegnem sajlu mislim na korpu ili druk lager.
[ pajapop @ 13.02.2013. 15:21 ] @
Citat: vladaR26sport:
Danas kada sam probao da vratim auto uz malo vecu uzbrdicu u rikverc nije hteo da ide, vec samo stoji u mestu. Ja stisnem malo veci gas on krene i stane i nesto pocne da se cuje u menjacu. Ja mislim da je u pitanju lamela, isto se desava kada iz trece prebacim u cetvrtu i naglo dodam gas. On prima gas kao lud ali ne ubrzava, sve zavisi kako pustim kvacilo.
Ovaj problem nije do sajle kvacila, mada ona u startu sigurno nije bila dobro nastelovana. Ovi simptomi ukazuju na istrosenost lamele, ili je korpa pukla, ili je zablokirao potisni lezaj koji je u medjuvremenu "pojeo" perca na korpi pa propada kroz korpu. U svakom slucaju mora menjac dole i remont.
[ Cezar Corolla @ 13.02.2013. 17:53 ] @
U ovom slucaju sajlu treba popustati, ali mislim da tu vise nije problem u sajli. Ako je i bio problem oko sajle, bio je davno, kada je poceo visoko da odvaja. Probaj ti otpustiti, ali mislim da je vreme za novi set kvacila.
[ Dule 021 @ 13.02.2013. 19:28 ] @
Voze ljudi kola gde kad ode plivajuci zamajac plate celog tog jednog Yuga za novi set kvacila sa zamajcem.
Za yugo to kosta par hiljada dinara i ja bi ga zamenio sa osmehom na licu a ne sa suzama u ocima.
[ vladaR26sport @ 13.02.2013. 19:54 ] @
E ljudi malo pre sam zatezao sajlu. Sad kvacilo hvata dosta nize i dosta lepo krece, ali opet kada hocu da ga vratim uz vecu uzbrdicu u rikverc moram da smanjim gas da bih lamela uhvatila i onda ide lepo. Majstor ga je probao i on mi kaze da bih trebalo samo lamela da se zameni i da je sa korpom valjda sve u redu, ali opet nije siguran dok ne skine menjac. Kakovo je vase misljenje povodom toga, da li da menjam sve ili samo lamelu (inače gledam da prođrm što jeftinije)
[ Java Beograd @ 13.02.2013. 20:34 ] @
Nemaš tu mnogo šta da razmišljaš. Najskuplje od svega je skidanje-odvajanje menjača, koje mora da se odradi. Dakle, cena rada majstora.
Kad se menjač odvoji, izvadi se i korpa i lamela i videće se u kakvom je stanju. Ako je za zamenu - nema ti druge nego da zameniš, da ne bi dva puta u kratko vreme plaćao majstora.
Koliko vidim, lamela je oko 2.000 din a kompletan set: korpa, lamela i druk lager oko 5.000 Ali jugić je to, može i polovno. Možda majstor ima polovnu a dobru korpu kvačila, ili ako ništa drugo, možda može da te uputi gde možeš da nađeš.
[ vidan kv @ 13.02.2013. 21:05 ] @
....kompletan set kvačila je cca 4000din....te fore "može samo lamela" i sl samo idu tebi na štetu.....
[ pri3rak @ 13.02.2013. 21:56 ] @
Citat: vladaR26sport:
i on mi kaze da bih trebalo samo lamela da se zameni i da je sa korpom valjda sve u redu, ali opet nije siguran dok ne skine menjac. Kakovo je vase misljenje povodom toga, da li da menjam sve ili samo lamelu (inače gledam da prođrm što jeftinije)
Taj majstor je neki mnogo vidovit :)
Tek kada skine menjac i razmontira korpu i lamelu sa zamajca moci ce ista konkretno da kaze. Mozda je samo lamela, ali sasvim je moguce i da je korpa. Korpa moze vizuelno izgledati ok, ali tek kad je stavis pod presu i nagnjecis videces da li ravnomerno razdvaja ili ne ...
Inace u celoj prici najvece je cimanje oko samog posla. tj. ruku, tako da je najpamentije izmenjati ceo set, da ne bi kroz neko kratko vreme ponovo davao ~50e za ruke ...
[ Dule 021 @ 14.02.2013. 08:28 ] @
Najjeftinije je da zamenis ceo set jer onda ces znati da si miran dugo a ovako seces usi krpis dupe i lako oze da se desi da ti korpa ubrzo ode a onda opet placas i korpu i ruke majstora.Inace ima majstora koji rade skidanje menjaca i za 4000 dinara a mozda i nize za Yugo jer meni skida sa stranih kola za te pare.
[ pri3rak @ 14.02.2013. 11:29 ] @
Sasvim je moguce da u Nisu plati i manje za ruke. U Beogradu bih jeftinije usluge siroko zaobisao. Prosto i jeftiniji i regularni moraju da jedu, pa ako vec radi za manje pare onda mora da radi brze, a to cesto znaci i aljkavo ... No ako je covek voljan zamena seta kvacila je poprilicno trivijalna operacija, jeste fizicki naprona ali se na kolima poput juga u domacoj radinosti laganim tempom moze zavrsiti za ~6h ...
[ vladaR26sport @ 14.02.2013. 13:42 ] @
Hvala svima na pomoci. Danas sam zamenijo samo lamelu 1370 dinara, i majstor mi je uzeo za ruke 2000, on kaze da je korpa u dosta dobrom stanju, tako da je nisam menjao. auto sada prelepo krece, ne trese nista pri kretanju kao pre zamene. U rikverc ide super.
[ Cezar Corolla @ 14.02.2013. 14:56 ] @
Realno se taj posao moze odraditi za 2-3 sata, pevajuci i sve preko 3000 din je bezobrazno. Ja to kazem kao majstor, a mislim na Jugo i stojadina.
[ vladaR26sport @ 18.02.2013. 17:30 ] @
Ljudi pozdrav, evo jednog pitanja mozda je malo glupo, ali nisam bas upucen. Posto sam sada zamenijo lamelu zanimame da li ponovo treba da radim reglazu prednjeg trapa ili ne??
[ pajapop @ 18.02.2013. 18:43 ] @
Reglaza trapa se u sustini radi pri zameni spone ( ili spona), ramena, silen blokova trapa i letve volana, jer se menja njihov medjusobni odnos pa je potrebno stelovanje da se dovedu u normalan geometrijski polozaj. Takodje, vremenom dolazi do habanja delova trapa pojave lufta u trapu i letvi volana, pa se povremeno preporucuje stelovanje trapa cak i kad su svi elementi trapa u redu (mada oni nikad nisu u apsolutno dobrom stanju). Ako se izuzme nepravilna asimetricna napumpanost tockova, kad je trap rastelovan prvimecuje se da volan "vuce" u jednu stranu pa vozilo kad se pusti volan ima tendenciju da skrece na jednu stranu, ili se gume trose sa spoljne ili unutrasnje strane. To je siguran znak da je trap rastelovan i potreban je prvo pregled pa tek onda stelovanje. Stelovanje bez pregleda i odgovarajuce zamene propalog dela je uglavnom neuspesno i "sisanje ovce". To je u sustini jeftina intervencija i ne treba je olako izbegavati, pre svega zbog kontrole trapa i upravljackog mehanizma
[ vladaR26sport @ 18.02.2013. 20:03 ] @
Hvala puno pajapop ali ja opet ne dodjoh do odgovora, naime svestan sam ja tog i bas sam pre 1000 km menjao spone, gumice balans poluge i tada je odradjena kompletna provera i uradjena je reglaza trapa. Ali kao sto rekoh danas mi je auto kod majstora jer menja korpu i lamelu, tj. skida menjac., pa mene zanima posto nisam bas upucen sta se sve tada odvija od trapa da li je potrebna ponovna reglaza ili ne?
[ Java Beograd @ 18.02.2013. 20:11 ] @
Nije potrebna.
Samo da jednostavnijim rečnikom ponovim ono šta je pajapop rekao: Reglaža trapa sa radi nakon svake intervenicje na: vešanju i / ili upravljanju (spone)
Lamela nema nikakve veze sa trapom, pa stoga nije potrebna reglaža.
[ vladaR26sport @ 18.02.2013. 20:26 ] @
Hvala puno, ja sam mislio pošto se vade osovine i menjac iz kanala da je to potrebno, nisam bio upucen. HVALA
[ pajapop @ 18.02.2013. 22:01 ] @
Da bi skinuo zvono menjaca i deferencijal, majstor u svakom slucaju mora da rastura trap (ramena), zbog vadjenja poluosovina i da bi sebi napravio prostor za laksi prilazak. Ali, ako je sa trapom prethodno sve u redu (kao u tvom slucaju) ne mora da se radi naknadno stelovanje trapa, jer iste elemente vraca na svoje mesto koji su medjusobno vec nastelovani. Spone nema potrebe da skida (krajeve spona) sa poluge koja se srafi za letvu, tako da nema njihovog rastelavanja.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|