[ mozdasamjaamozdainisam @ 14.02.2013. 21:43 ] @
Pozdrav,

Imam jedno pitanje za poznavaoce. Gledam Volvo V40 (mada je marka / model automobila nebitna) sa panoramskim krovom (staklenim). Dakle ne klasicni siber, vec je skoro ceo krov staklen.

E, sada ono sto mene zanima jeste sta se desava sa tim poprilicno velikim komadom stakla u slucaju sudara ili daleko bilo prevrtanja?
Soferka naprsne i ako je silina udarca bas velika razleti se u sitne parcice. Svi prozori takodje odlaze u sitne parcice. Ali ovo je vec ozbiljan i poprilican komad stakla? Sta recimo, u slucaju da kamion udari vozilo od pozadi, do mere da se sasija / krov iskrive? Kud i kako bi to staklo otislo?

Zanima me, jer je kao opcija na vozilu poprilicno zanimljivo, ali dzaba mi ako to ne stiti kako treba :)

Konkretno, to ovako izgleda:
http://www.youtube.com/watch?v=9A7bVAOO-Qs
[ cika dacha @ 14.02.2013. 22:07 ] @
isto bih se raspalo u kockice! jer je kaljeno staklo! tj povrede su minimalne!
[ pajapop @ 14.02.2013. 22:25 ] @

Sve su to ozbiljna kola, koja su prosla sva testiranja. Verujem da je to sve sigurno.
[ etjen @ 15.02.2013. 08:47 ] @
ako dođe do toga da se krov iskrivi na bilo koji način, zaista su lepe šanse da te, imao panoramu ili ne, posle sudara više uopšte ne brinu nikakve ovozemaljske brige :)
[ mozdasamjaamozdainisam @ 15.02.2013. 11:38 ] @
@cika daca, to sam i ja predpostavio;

@etjen e bas to me i zanima, koliko sila je potrebna da se to staklo rasprsi? Po meni, posto je gotovo ceo krov staklen, da te neko udari u zadnja vrata (dakle ne u B stub), verujem da bi to dovelo do loma stakla. Klasicni krov bi iskrivio metal i to je to. Ali da li bi u slucaju staklenog krova dobio 'kisu' sitnog stakla ili bi celo izletelo ili sta god vec? Dakle ne pricam o katastrofalnom sudaru koji se ne prepricava vise. Tramvaj, pri 30 kmh te zvizne u zadnji bocni deo verujem da bi iskrivio krov.

Pazi, Volvo je to i znam koliko se oni brinu kako o putnicima tako i o ostalim ucesnicima u saobracaju. Pak, zanima me kako se takvo staklo ponasa u odredjenim slucajevima. Nigde nisam nasao crash test vozila sa staklenim krovom, NCAP i ostali uvek imaju klasicne automobile.

Verujem i da je u slucaju staklenog krova ostatak konstrukcije dodatno ojacan, sam kavez / kabina su obezbedjeni. Ali dzaba mi airbag-ovi, zone guzvanja metala i ostalo ako ce staklo da mi uradi plasticnu hirurgiju na licu mesta :)

Nasao sam NCAP test, pogotovo zanimljivi bocni udari:

http://www.youtube.com/watch?v...eature=player_detailpage#t=97s

Prvi je 'nizak' udarac, drugi je u stub. Na tom drugom (stub) testu se vidi kako se krov iskrivio, ali to je pak metal pa moze da se krivi. Staklo bi se, predpostavljam ponasalo identicno kao i sofer sajbna?
[ codeNO @ 15.02.2013. 16:51 ] @
Nije bas tako, sve zavisi od skoljke kola. Nadji na YT crash test roof gde primenjuju silu od 15000N na ivicu krova. Nije na svim automobilima guzvajuca zona i krov, da bi posle sudara vrata mogla da se otvore, tako da ko ima panoramu, krov puca tek poslednji. Kao kod kabrio modela, sve je duplo ojacano jer nemaju krov. Nema tu brige za tako male sudare odpozadi il napred
[ Žika 11 @ 10.06.2017. 17:39 ] @