[ Lavlja_Jazbina @ 18.02.2013. 20:29 ] @
MAlo je auto industrija otisla u vise pravaca.Sta ce prevagnuti,videcemo.
Iz kog razloga se razvijaju projekti koji su u proslom vremenu stali pa implementiraju i modernizuju.
Kako takve projekte pokrecu brendovi koji nisu u samom vrhu po prodaji.Probiti se na trziste ili imaju bolje konstruktore
koji samo zbog finansija stoje u nekoj fioci.
http://vesti.mojauto.rs/Sajmov...revolucija-automobil-na-vazduh




[ Zarko Silic @ 18.02.2013. 22:42 ] @
Prevagnuce plin.

Ima za to vise razloga, a najvaziji je onaj, netehnicki, koji govori o interesnim sferama.
[ Java Beograd @ 19.02.2013. 07:19 ] @
Prevagnuće onaj koji uz korišćenje ne-fosilnih goriva obezbedi maksimalnu autonomiju i najbrže dopunjivanje pogonskog energenta (struja, komprimovani vazduzh gas, vodonik, šta god)
[ Zarko Silic @ 19.02.2013. 09:40 ] @
Ipak ce prevagnuti onaj koji korisnika vozila primorava na sukcesivno placanje necega.

Mala je verovatnoca da se coveku ponuditi resenje kojim se samo jedm placanjem resava problem voznje.
[ Nocni @ 19.02.2013. 10:14 ] @
U pola zemalja se veoma tesko mogu uvesti mjere protiv zagadjivanja, koje su osnovni razlog za prelazak na alternativna goriva...
Prica da nafte nece biti je samo opravdanje za razna poskupljenja i tako je vec decenijama... a nafte ima samo u Sibiru za narednih 500 godina...
Sto se tice auta na vazduh pod pritiskom, glavno je pitanje na sta rade kompresori koji skladiste vazduh pod pritiskom... ako rade na struju a struja se dobija iz termoelektrane, onda se priroda zagadjuje mozda i vise nego sa fosilnim gorivima...
Sto se tice same cijene kostanja prevoza, ideja za prelazak na alternativna goriva nije zbog jeftinije voznje i tesko da voznja na baterije moze da kosta manje po kilometru od nekog modernog dizel agregata, posebno ako uzmemo u obzir cijenu i zivotni vijek samih baterija...
Dakle, prelazak na druga goriva je iskljucivo da bi se smanjilo zagadjivanje... ima na hiljade vecih zagadjivaca u vidu raznih fabrika u odnosu na sva vozila... koliko planetu zagadjuju fabrike u Kini recimo ili u nekoj Sjevernoj Koreji niko ni ne zna... tesko da ce se to smanjivati u buducnosti...


[ Java Beograd @ 19.02.2013. 12:06 ] @
Citat:
Zarko Silic:
Ipak ce prevagnuti onaj koji korisnika vozila primorava na sukcesivno placanje necega. ;)
Mala je verovatnoca da se coveku ponuditi resenje kojim se samo jedm placanjem resava problem voznje.

Točak progresa niko ne može da zaustavi. Čak i ako neki bog_zna_koliko_opasan naftni / farmaceutski / jevrejski / gej ili masonski lobi nešto privremeno prikoči u Americi, onda sigurno neće moći da koči u Rusiji / Kini / Indiji ili gde god drugde.

Jednim plaćanjem je rešen problem vožnje - postoji biciklo. Ali za dugu vožnju čitave porodice je potrebno znatno više energije od energije mišića. A energija nije dž.
Isitna, neki oblici dobijanja energije su skuplji, neki jeftiniji, neki su potrošni a neki nisu.
[ Lavlja_Jazbina @ 19.02.2013. 12:43 ] @
Citat:
glavno je pitanje na sta rade kompresori koji skladiste vazduh pod pritiskom...

Znanje po pitanju auta je sigurno skromno naspram tvog,ali zar taj proces punjenja te boce ne moze
da odradi kompresor,koji se nalazi recimo kao na kamionu i radi preko nekog brega,da uprostim, i reducira na nekom pritisku.
Onda bi ta boca bila konstantno dopunjivana.Valjda moze tako.
[ Zarko Silic @ 19.02.2013. 13:38 ] @
A na sta mislis da radi taj kamion? Na vetar?
[ Lavlja_Jazbina @ 19.02.2013. 13:52 ] @
Radi na gorivo,naravno.Neki deo bregaste pokrece i taj kompresor.Zato sam i pomenuo neki breg.
Uvek nesto sto se pokrece moze pokretati i jos nesto.Linijska pumpa kod MB ima u donjem delu malu bregastu.
Nju pokrece motor,ona pokrece ostale delove, itd. u krug.
[ Java Beograd @ 19.02.2013. 14:12 ] @
Kontam nešto: koliko treba da ima komprimovanog vazduha, pa da auto ima iole zadovoljavajuću autonomiju, makar 50 km ?
[ Zlatni_bg @ 19.02.2013. 16:17 ] @
Citat:
Zarko Silic:
Ipak ce prevagnuti onaj koji korisnika vozila primorava na sukcesivno placanje necega. ;)

Mala je verovatnoca da se coveku ponuditi resenje kojim se samo jedm placanjem resava problem voznje.



Postoji to vec, samo sto su takva resenja znatno skuplja od dolivanja goriva. Recimo kupis Tesla automobil i dosta solarnih ploca. Ne zagadjujes okolinu, ali jelte... Automobil kosta 30-40 hiljada evra neki najosnovniji, solarnih ploca za 220V i dovoljnom kolicinom struje verovatno nekih 10-20k evra (slobodna procena, nek me neko ispravi ako se rauzme). Ali opet ne mozes da prelazis ko zna kakve kilometraze besplatno, jer ako zelis da ga dopunis negde van svoje kuce morao bi da platis. A i "akumulatori" kostaju nekih 10k evra.
[ Zarko Silic @ 19.02.2013. 16:26 ] @
Pa nisi bas u pravu jer je slobodna prcena previse slobodna

Daleko je to jos od upotrebne vrednosti kakvu zamisljamo gledajuci crtane filmove.
[ pero_brzi @ 19.02.2013. 18:03 ] @
Bila su neka dvojica nasih naucnika na tv-u koji u americi rade na tome da se baterije pune znatno krace
nego sada, kazu 10min, naravno trebace im vreme ali nesto sam zapamtio najduze za 4 godine, to kad se usavrsi nece vise biti bitna ni cena, jer kolicina spusta cenu https://static.elitesecurity.org/winksquare.gif, tada se dolazi samo da se na pumpa infrastruktura prosiri i da se uz punjace fosilnih goriva ponude i uticnice za automobile, nesto ce se i to placati
ali ipak mislim da je fosilnim gorivima odzvonilo na ovaj nacin , samo sto prelazni period moze da traje i 100 godina
, secate se mobilnih telefona 97,98 godine.
[ Zlatni_bg @ 19.02.2013. 18:23 ] @
Vrlo moguce... Ali ne verujem da je ta cifra nesto lepsa. Na Tesla Motors sajtu imaju silni kalkulatori, za 500 km je potrebno punjenje od 65 sati sa 12A strujom, standardan kucni prikljucak. Solarne celije koje sam ja skorije gledao, daju 0.5V i 800mA struje. Trebalo bi najmanje 3000 tih celija da bi se dobilo ~10A i americkih ~100V. Mislim da je cena bila izmedju 5 i 10 evra po toj celiji. Naravno, jeftinije je sigurno kada se uzme ceo panel. Imam drugara koji se bavi time, pitacu ga za informacije pa cu napisati koja bi cena bila za nesto tako. Po dosadasnjoj racunici, 65 sati punjenja za 500 km, sa ulozenih ~15-30k evra za napajanje.
[ inobradovic @ 19.02.2013. 21:19 ] @
za teslu baterije kostaju oko 10ooo evra,
a meni i verujem jos mnogima i da poklone auto koji se puni na kucnu mrezu ne bi smo mogli puniti jer nije dostupna,parking mi je udaljen od stana i trebao bi mi bezicni prenos strujea a to jos nije izmmisljeno.
[ Zarko Silic @ 19.02.2013. 21:59 ] @
Moze se to resiti indukcionim punjacima, ali nije problem samo punjenje na parkinmgu. Mnogo je veci problem autonomije kretanja, a jos veci je problem to sto ne postoji interes da se takvi sistemi razvijaju.

Moje iskustvo sa postojecim elektroautomobilima je blago receno, negativno. Ukratko: automobil ide solidno samo prvih par desetina kilometara. Potrosnja pri takvoj voznji je na nivou dizelasa srednje generacije (nisu mi jasni testovi koji iskazuju onako male podatke). Dodatne funcije, poput grejanja zimi ili klime leti su vrlo diskutabilne. Baterije preteske i preskupe. Troskovi odrzavanja, posmatrani u duzem periodu, veci od klasicnog automobila.Vrlo ogranicen vek trajanja bez perspektive da se normalno servisira (ne kod nas vec, generalno) sto prakticno elektromobil svodi na sredstvo za jednokratnu upotrebu. Na duzim putovanjima, autoputevima, kapacitet baterije postaje neprimenljiv. Sistemi za rekuperaciju su slozeni i problematicni, itd da sad ne redjam do sutra.

Daleko vecu perspektivu imaju vozila na plin. Prvenstveno mislim na CNG.

P.S. Ako me zapazanje ne vara, nakon one elektroeuforije 2008. godine, na poslednjim sajmovima automobila, elektomobili su gurnuti u treci plan, da ne kazem, u kanal.

U jos gorem polozaju od elektromobila su vozila na alternativne izvore energije. Od prakticne primene su veoma daleko.
[ Zlatni_bg @ 19.02.2013. 23:10 ] @
Pa pazi inobradovic, ova moja ideja je data za nekoga ko ima kucu i prostor za solarne ploce :) Jer je naslov teme "automobil na vazduh", a krenula je diskusija oko jednokratnog ulaganja u izvor energije za automobil, pa mi je palo na pamet ovo.

Naravno da se slazem sa tobom Zarko, jednostavno je to nesto sto jos nije zazivelo, i verovatno nece jos jedan duzi period, pre svega jer mnogima nije u interesu, cak i celim nacijama koje zive od nafte. To sto si opisao da automobil dobro ide par kilometara pa posle slabije je standardan problem sa baterijama, pad napona. Cim krene da se koristi, opada napon polako i samim tim sto se duze vozi, to losije ide, sve do novog punjenja. To bi verovatno moglo da se resi nekim regulatorima napona, koje mozda cak neki automobili i imaju. Razumem ja sve, da su najverovatnije bolji "standardni" automobili danasnjice, ali eto kad vec pricamo o nekoj "besplatnoj" voznji, ovo moze da bude neka ideja. U praksi kako sve to izgleda, pitanje da li ce iko od nas moci to u ovom zivotu da vidi :)

I iskreno, ne znam koliko je shodno da sudimo elektro-automobilima na osnovu hibrida. Opet, hibridi koliko god bili pravljeni da se voze na struju, mislim da zaista tome nije posvecena neka preterana paznja, i da nije ipak to to.
[ Lavlja_Jazbina @ 20.02.2013. 09:35 ] @
Ja se opet vracam na crtane,Zarkove filmov,kako on naziva tudje predloge.
Ako motor na struju vrti recimo onaj najmanji kompresor koji se koristi i nabija 8bar-a,umesto tog
motora,posto se tocak vrti ako se auto krece,u gredi iliti zadnjoj osovini,u njo samoj nema reduktor koji vrti taj klipni deo i nabija vazduh.
Auto se krece,i stalno dopunjuje vazduh u boci.
VLADD,uja,javi se.Sta kaze FIZIKA na sve ovo.
[ Zarko Silic @ 20.02.2013. 12:30 ] @
Samo jedan deo fizike je potreban da cela prica ne ostane u okvirima crtanog filma.


Taj "deo" prirodne nauke nosi naziv: perpetuum mobile.


I ako je taj problem pozitivno resiv, onda ova prica ima smisla.


Bez vanzemaljaca koji bi trebali odigrati odlucujucu ulogu, tesko da se se bilo sta pomeriti sa mrtve tacke.


P.S. Ovo moze i slozenije, preko energetskog bilansa, da se obrazlozi, ali mislim da je i ovako savrseno jasno.
[ Lavlja_Jazbina @ 20.02.2013. 15:21 ] @
Ako,da se vratimo na kamion i kompresor za vazduh,radi i puni bocu sa vazduhom dok motor radi,dodje isto kao i taj tocak koji se stalno okrece
jer je vozilo u pokretu.Vidjao sam jos jednostavnije stvari.Na letvi volana su postavljeni mikro prekidaci koji u zavisnosti od strane okretanja pali maglenku
koja ima slozen sistem u fabrickom izdanju.
Dodje se to izreke...
Ne morate biti bolji od drugih,budite najbolji sto mozete.
[ pero_brzi @ 26.02.2013. 07:44 ] @
http://vesti.mojauto.rs/Aktuel...tem-pumpi-za-elektricna-vozila

Ovo pocinje mnogo brze nego sto smo se nadali i ne mora da zavisi od postojecih pumpi citaj lobija.
Moze i posebna tema da se otvori, ali mislim ipak da je ovo pravac koji ce da prevagne kod hibrida.
[ inobradovic @ 26.02.2013. 17:36 ] @
ja sam pre par dana napravi sliku gde se pune el. auti, dobra je fora sto na ta mesta ne sme niko da parkira sem el.auti tako da su i u prednosti za parking.
sliku sam zaboravio kako se bese postavlja.
[ Commandant Carlos @ 26.02.2013. 20:42 ] @
Mislim da fizika kaze da ce pobediti ono resenje koje ima vecu efikasnost i manju cenu. Cena nafte u buducnosti moze samo da raste, ne zbog neke zavere nego zbog jednostavnog zakona koji se zove "Hubbard law" ili "Peak oil" bilo koji od ova dva naziva ukucajte u Google i ssamo ce se kasti. A za vas lenjivce evo


A za baterije je problem njihova efikasnost, mora se raditi na drugoj tehnologiji za njih. Evo opet kako to na brzinu odgovara Michio Kaku



[ Nocni @ 27.02.2013. 13:31 ] @
Hibridna vozila tesko mogu zazivjeti kod nas ako se ne promijeni zakon i ne daju im se neke drasticne povlastice prilikom registracije kao u Holandiji...
Kao sto prije rekosmo, hibridi se ne kupuju da bi se jeftinije vozili vec samo da sto manje zagadjujete okolinu...
Evo mozemo uzeti npr. toyotu koja vec 15 godina ima hibride... Da ne pominjemo smijesnu autonomiju kada se vozi samo na elektromotor od samo nekoliko kilometara...
Novi auris 1.6 benzinac od 135 ks je 15 ili 16.000 u nekoj luna opremi a hibrid je 24.000. Razlika u potrosnji je oko 2.500 eura na 100.000 kilometara i to samo ako se pretezno vozi u gradu... to znaci da treba sa hibridom preci oko 350.000 km da bi dosli na nulu i poceli nesto da stedite... Da ne govorimo o tome da je npr. auris 1.4 d4-d oko 18.000 a on trosi taman koliko i hibrid, ili o tome ko ce da kupi hibrid koji je presao 350.000? Niko. Onda se ide u negativnu racunicu jer se ogroman dio novca gubi na polovnom hibridu kojeg realno niko nece...
Hibridna vozila na vazduh pod pritiskom ce biti u prednosti jer se sa sobom ne mora vuci 200 kg baterija i cak i ako je doprinos sistema zraka mali ili uopste ne radi, to vozilo ce se moci prodati kao normalan polovnjak...

[Ovu poruku je menjao Nocni dana 27.02.2013. u 14:43 GMT+1]
[ pero_brzi @ 27.02.2013. 17:19 ] @
Tehnologija baterija bice izgleda prilicno drugacija za par godina, ovo je prelazni period, a cena je takva za sada.
Vec i kod nas bi bila prednost ko ima 2 automobila da jedan bude elektricni, to je onaj sto se pali svaki cas do prodavnice , deca u vrtic u skolu sve se vrtis u krugu 2 km i unistavas na tako kratkim relacijama recimo kao ja masinu od 2000 kubika koja mi treba jer par puta potrpam svu porodicu i negde putujem a akam je celu zimu uglavnom u krugu od 2km.
Vec sada drzava daje subvencije 1000 eura i kod nas na el. automobile( koji imaju emisiju CO2 manju od 100 g/km.), izracunaj najvazniju stavku gorivo koliko pojede za 1 godinu.
Iz mog ugla 5-cla porodica da imam para 2 automobila
1 - za sve putnike i za raelacije van kruga -karavan ili MPV -dizel.
2-svakodnevne potrebe u krugu-elektricni

Ja ovde pricam o elektricnom automobilu(mozda da se pokrene druga tema) ne o hibridu mislim da je hibrid
bas ne isplativ iz naseg ugla bez obzira na performanse jer se radi
o komplikovanom broju komponenti koje treba i odrzavati.
Ako poboljsaju kapacitet baterija i vreme punjenja na cemu rade sto za mene bas i nije bitno,
ako bi ga koristio u krugu punio po noci ko mobilni, doslo bi do masovnosti koje bi oborilo i cenu vremenom.
To bi bili jednostavni i jeftini utomobili, normalno ko hoce udobnost performanse i bezbednost sve u jednom automobilu pa
jos da bude elektricni to ce sigurno morati da se vise plati.
[ Lavlja_Jazbina @ 27.02.2013. 17:29 ] @
Sve je otislo ka baterijama,a hibrid na vazduh u vazduh.
Izgleda da brzina kod automobila je kljucni faktor za trosenje baterije i kratku autonomiju voznje.
Ali kada se pogleda jedan viljuskar,koji ima 2t,koristi bateriju ceo dan za prenosenje raznog tereta po nekom stovaristu-magacinu.
[ Zarko Silic @ 27.02.2013. 23:14 ] @
Uz svo duzno postovanje,

ali ja ne mogu da zamislim ove estonske kablove za punjenje automobila po ulicama Beograda.

Osim ako ih ne naprave od nesekundarne plastike.
[ Lavlja_Jazbina @ 27.02.2013. 23:19 ] @
Citat:
ali ja ne mogu da zamislim ove estonske kablove za punjenje automobila po ulicama Beograda.

Jel to zbog profesionalnih skupljaca sekundarnih sirovina.
[ Zarko Silic @ 27.02.2013. 23:42 ] @
Zbog belih medveda.
[ Lavlja_Jazbina @ 28.02.2013. 06:23 ] @
Trolujes mi temu.Evo danas sa ESa,pokrenuta tema
koja ima nekih dodirnih tacaka sa hibridom na vazduh.Ovaj elektro motor bi mogao pokretati elektro
motor kompresora koji bi dopunjavao bocu sa vazduhom,a sa ovim sistemom napajanja bi imao svoju
nezavisnu autonomiju.
http://www.avaz.ba/globus/regi...tivtu-demantirali-isaka-njutna
[ Commandant Carlos @ 28.02.2013. 06:53 ] @
Reci mi da se salis?
[ Lavlja_Jazbina @ 28.02.2013. 07:12 ] @
Sa cime.Da kompresor koji se koristi u hobi ili pro varijati za posao nema elektro motor i klipni deo
koji pravi vazduh.Sto je problem dodati i jos jedan alternator koji ce puniti odvojenu bateriju koja je namenjena za to.
Pricamo o vec vidjenom,a pomenuo sam kamion koji koci na gubitak vazduha,a te boce se pune u toku voznje.
Voleo bih tvoju konstataciju *salis*obrazlozis,ako mozes.I kers se dopunjuje u voznji.Ovo njihovo sam uzeo kao neku fikciju,ne revoluciju pronalaska.

[Ovu poruku je menjao Lavlja_Jazbina dana 28.02.2013. u 08:29 GMT+1]
[ Zarko Silic @ 28.02.2013. 18:36 ] @
Ova crnogorska metoda najverovatnije se bazira na zakonu:

"Leži, a ide."


P.S.
Bez kosmodiska.

[ Nocni @ 28.02.2013. 19:08 ] @
Ovi dvojica iz Tivta zajedno sa tim advokatom su poznati prevaranti... Ovo je stara vijest i promociju ovog njihovog perpetuum mobile-a su radili jos davno sa ciljem da ulove nekog investitora... Poznato je da se budala, a posebno ako je lakom, sa parama lako razidje...
[ Commandant Carlos @ 01.03.2013. 07:16 ] @
@Lavlja_Jazbina

pa mislio sam na ove iz Tivta, izgleda da nisu ulovili ni jednog investitora pa su svoju skalameriju stavili u kafic, verovatno da bi povecali prodaju pica dok ljudi dolaze da pogledaju tu spravu.


ako mislis na hibrid kompresor+el.motor i baterije opet ce biti problem autonomije jer neces imati dovoljne rezervare vazduha i baterija za duzu voznju.

jedini hibridi koji mogu i koji su zaziveli su sa takozvana dva pretvaranja energije, sad nadam se da me je neko razumeo. To ti je kombinacija Motor SUS i EL.Motor ili Motor SUS i Kompresor, dok bi kombinacija Motor SUS, ME.Motor i Kompresor bila suvise komplikovana i vrsio bi se veliki proj pretvaranje jednog vida energije u drugi gde uvek postoje neki gubici a sam cilj hibrida je povecanja iskoriscenja energije iz Benzina-Dizela...