Kako kaze vest, tinejdzer je 90 minuta vozio 160km\h posto mu se zaglavila papucica gasa. Pozvao je policiju, ovi su kontaktirali proizvodjaca automobila ali nisu pronasli nacin da ga zaustave. Na kraju se sve zavrsilo udesom sa srecnim posledicama. WTF? Mislim mozda rizikujem da otkrijem da sam glup ali zar jednostavno nije mogao da UGASI auto? Ono kljucic i klik. Da li je ikome tu ista jasno?
Malo su radile neke drogice. A mozda nije odgledao uputstvo (primenljivo je na svaki auto):
[ Commandant Carlos @ 26.02.2013. 20:22 ] @
ako auto nema start/stop dugme, ako ga suvise u panici okrene mislim da je moguce do zakljucavanja volana, e sad pri toj brzini i tom stresu sumljam da bi ga beznedno otkljucao(sad da li sam u pravu za ovo) lakse je izbaciti iz brzine ili stisnuti kvacilo i polako stiskati kocnicu. Bar ja tako mislim nek me neko ispravi
[ pajapop @ 26.02.2013. 20:32 ] @
Pa meni se desilo par puta da mi se zaglavio leptir na 2500 obrtaja i iako sam stajao nisam mogao da ugasim motor (iako je kljuc vracen u pocetni polozaj) jer dolazi do "samopaljenja". Ali kad sam ga ubacio u brzinu i polako otpustao kvacilo, uz lako cimanje motor se "ugusio". Najlogicnije bi bilo da ga izbaci iz brzine i tako stane, pa posle nek se snalazi. To je sve malo cudno, pogotovo sto je navodno imao neku pomoc (zar nisu mogli to da ga savetuju???). Nesto tu nije jasno. Ali realno, tu je vrlo mali manevarski prostor za bilo kakav savet u datoj situaciji. Njega je samo uhvatila panika i nije mogao razlozno razmisljati, zato se sve zavrsilo tako kako jeste.
[ vaske2 @ 26.02.2013. 20:33 ] @
Osim ako nije u pitanju automatik...
Izgleda da je vozio neki Hyndai.
[ cozmo_im @ 26.02.2013. 20:46 ] @
Hyundai Elantra automatik. Ista filozofija ko ovaj Prius.
"You ever heard for neutral?".
I to je to.
Onaj video koji sam okacio govori sve o takvim "vozacima". Naduvan ili nadrogiran klinac, ko zna sta je taj radio. 90 minuta alo covece :)
Samo da ne bude prica kao sa Toyotom i bezveznim opozivom od par miliona vozila bez razloga.
Inace mi probali na Lexusu - ortak drzi gas do panje, ja za to vreme ubacio u "N" i naravno da je auto krenuo da usporava jer nema pogon iako se motor drao. Cak je istovremeno pritiskao kocnicu i Lexus je kocio.
[ tdusko @ 26.02.2013. 20:56 ] @
Citat:
U pokušaju da zaustave auto, iz policije su čak kontaktirali i predstavništvo "hjundaija", ali nisu uspeli da nađu rešenje. Policija je razmišljala i da na put postavi bodljikavu žicu, ali su se plašili da će pri tako velikoj brzini to biti preveliki rizik po život vozača
Boga mi cosmo, ja bih se na tvom mestu plasio za slobodu jer te ovi iz Hjundaija mozda kidnapuju sobzirom kako si nasao resenje na keca, a oni nisu imali pojma
[ Commandant Carlos @ 26.02.2013. 21:02 ] @
jer ste kao ovaj lik stisnuli kocnicu i ubacili u N ili ste samo ubacili u N?
[ cozmo_im @ 26.02.2013. 21:28 ] @
Kao onaj kod Priusa.
[ veselinovic @ 27.02.2013. 06:46 ] @
Boze kako su naivni ti ameri.
Progutaju svaku pricu lobista.
Sada ce da opadne prodaja doticnoe marke za x posto, vec vidjeno na tojoti.
Ima li ko vaki kavasaki?
[ Java Beograd @ 27.02.2013. 06:55 ] @
Ili novinarska patka, ili klinačko zahebavanje. Ako mu se zaglavila papučica gasa - nije se zaglavila i papučica kočnice.
[ nnn @ 27.02.2013. 08:16 ] @
Moj auto polu automatik nece da ubaci u N ako nije brzina manja od 50km/h ili cak 40.
[ anon115774 @ 27.02.2013. 08:31 ] @
Moj hoce i u N i u R pri bilo kojoj brzini s tim sto u R nece zaista prebaciti sve dok se brzina ne spusti ispot 10km/h (ovo nije bug nego feature zbog ljuljanja u snegu). Ne znam kakva je situacija sa P dok se auto krece a ne bih da probam :)
[ nnn @ 27.02.2013. 08:39 ] @
Tako da to zavisi od auta u principu, moguce je da mu menjac nije dozvolio da izbaci iz brzine, a da start-stop dugme nije reagovalo. I eto zajebane situacije.
Sad sam zamislio da se meni desi na mom auto to i iskreno ne znam sta bi radio. Pogotovo sto moj ide 250 opusteno. Jedino sto mi pada napamet je da izadjem nekako na auto put nazovem miliciju i zamolim ih da otvore naplatnu rampu, i tako dok mi ne nestane goriva.
[ anon115774 @ 27.02.2013. 08:44 ] @
A da pritisnes kocnicu do kraja?
[ cozmo_im @ 27.02.2013. 08:47 ] @
Svaki full automatic MORA da ide u N. Nema tu oce - nece. Cak neki Lexusi imaju, naprimer, blokadu kad ubacis u N, ne dozvoljavaju porast obrtaja motora preko 2500 o/min.
Ovde je neka druga prica u opticaju.
[ nnn @ 27.02.2013. 08:52 ] @
Moj Stilo, ne dozvoljava da se ubaci u N kada je brzina preko 50 ili 40 nisam siguran. Tako cak i u uputstvu pise.
[ Zarko Silic @ 27.02.2013. 09:12 ] @
Nista to nije neobicno.
Automatski menjaci su slozeni sklopovi koji su sa slozenom, samim tim i kvarljivom elektronikom povezani sa radom, kako motornog racunara, tako i centralnom elektronikom koja upravlja sa ostalim sklopovima u sistemu.
Ako se to napravi lose onda je epilog ovakav
[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 28.02.2013. u 00:23 GMT+1]
[ anon115774 @ 27.02.2013. 09:13 ] @
Citat:
cozmo_im: Cak neki Lexusi imaju, naprimer, blokadu kad ubacis u N, ne dozvoljavaju porast obrtaja motora preko 2500 o/min.
Moj ne dozvoljava preko 2500o/min dok je u P. Kada ga stavis u N onda moze kol'ko oces.
To taj sto ide 250km/h? Koja je to konfiguracija motora?
[ Zarko Silic @ 27.02.2013. 09:17 ] @
Citat:
Informer: To taj sto ide 250km/h? Koja je to konfiguracija motora?
Ta konfiguracija je slicna onoj koja dozvoljava ubacivanje u rikverc dok se vozilo krece unapred. i najverovatnije se zove, u prvom slucaju kvar na instrument tabli, a u drugom kvar na menjacu (ili tacnije, uskoro raspad).
[ cozmo_im @ 27.02.2013. 09:22 ] @
Citat:
Zarko Silic:
Ako se to napravi lose onda je epilog ovakav
Ovo je namesten epilog, svi to dobro znamo, a ja sam lepo postavio video, i to bas sa - Priusom. Ako ga nisi odgledao ja cu opet da ga ponovim i odgledaj ga pa onda izvlaci zakljucke. Toyoti je stvar namestena od strane GM-a, a sve zbog OEM patosnice koja je bila za drugi model vozila pa stavljena u Lexus, pa na kraju su utvrdili da dileri stavljaju patosnice koje nisu za taj model i koje se u toku voznje otkace i zaglave ispod pedale gasa. Na kraju se ispostavilo da je bilo samo par slucajeva, isto kao i kod drugih proizvodjaca automobila a jedino je Toyota ispala fer i redizajnirala pedalu gasa (i zamenila deo cvrscim da se ne glavi tako lako) svima da ubuduce i OEM i bogtepitakojekakve patosnice ne bi pravile problem ljudima. Meni se sa patosnicom to isto desilo na Golfu III. Da li to znaci da je pedala gasa kod Golfa neispravna? Apsolutno ne. Tako da nema veze uopste sa markom automobila.
Jos jednom poucni video. Molim odgledati pazljivo. Svaka cast liku. Zapusio je usta svima.
This is for all the idiots out there that belong on the bus, get off the road, and stay off if you can not stop your car.
[ anon115774 @ 27.02.2013. 09:36 ] @
Citat:
Zarko Silic: Ta konfiguracija je slicna onoj koja dozvoljava ubacivanje u rikverc dok se vozilo krece unapred. :)
Ok, evo pojasnjenja za sve vas koji znate sve a ne znate kako pojedini menjaci funkcionisu:
Kada se, prilikom kretanja u napred, rucica prebaci u N menjac ce momentalno iskljuciti prenos i na MFD-u ce biti napisano "N". Ako se nakon toga prebaci u R menjac nece nista raditi sve dok je brzina > 10Km/h i na MFD-u ce pisati i dalje "N". Tek kada se brzina spusti ispod 10Km/h menjac ce prebaciti u rikverc i na MFD-u ce pisati "R".
Znaci, dok je brzina > 10Km/h samo je rucica fizicki prebacena u R ali se u menjackom sklopu nista nece desavati sve dok se brzina ne spusti.
Nadam se da je tvoj pepametan mozak u stanju da svari ovako jednostavno objasnjenje :)
[ Zarko Silic @ 27.02.2013. 10:17 ] @
Mnogo je pametnije ako se vise povede racuna o svom novcaniku nego o nacinu kako funcionise tudj mozak.
Automatski menjaci umeju da ne rade cak i nakon opoziva i cvrste garancije da su vozila ispravna.
To je slozen sklop i nije moguce predvideti sve sto moze da ga snadje.
[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 28.02.2013. u 00:24 GMT+1]
To taj sto ide 250km/h? Koja je to konfiguracija motora?
2.4 benzinac. Vozio sam ga 230 maksimalno ali mislim da bi ga razvukao do 250 na malo duzem ravnom putu.
Ne tvrdim nista o ovom clanku, samo kazem da mogu da zamislim da je moguce na nekom automatiku da se zaglavi gas i da ne mozes da izbacis iz brzine, tj da ti kao moj na primer ne dozvoljava prosto da izbacis iz brzine.
I jos ako start stop dugme, eto miline.
Sto se tice kocnica na onom snimku se kaze da kocnice nisu dovoljne da zaustave auto pri punom gasu, ne znam nisam probao.
[ anon70939 @ 27.02.2013. 13:31 ] @
Meni se desilo juce da mi se zaglavila papucica gasa.
Ali se zaglavila iza patosnice. Prvi put mi se desilo. Naravno odmah sam pritisnuo kvacilo i nogom vratio papucicu nazad. Nije gas bio stisnut ni 3 sec
[ cozmo_im @ 27.02.2013. 14:52 ] @
Meni se kod Golfa III bas zaglavila papucica. Uzbrdo uz Bubanj Potok, uspeo sam da je odglavim nekako, posle je cudno zapinjala. Ali nisam se dao zbuniti, izbacio bih iz brzine i ukocio da je ostala tako.
[ anon70939 @ 27.02.2013. 15:00 ] @
ajd OK da se meni desava to na Alfi, ali tebi na golfu hm... :)
nego ne mogu na YT da nadjem nikako klip gde je lik sa nekim ultra mega giga sportskim autom u sred grada krenuo sa semafora i zaglavila mu se papucica, pa je uspevao par sekundi da eskivira aute, al onda na kraju ipak udario...
[ su27killeryu @ 27.02.2013. 16:50 ] @
Citat:
nnn: 2.4 benzinac. Vozio sam ga 230 maksimalno ali mislim da bi ga razvukao do 250 na malo duzem ravnom putu.
Taj Stilo ima deklarisanu maximalnu od 215 km/h a toliko si vjerovatno i išao kad ti je pokazivalo 230. Za 250 pravih ti treba golema nizbrdica(tipa Bubanj) i košava direktno u ledja...ako ne poletiš u medjuvremenu :)
I moj je chipovan na 185. Ali nije ni bitno i da ide do 200, i da se zaglavi gas opet je strasno, ako se ne moze ugasiti auto(npr start stop dugme)
[ X Files @ 27.02.2013. 18:05 ] @
Izgleda da su razni scenariji za zaglavljivanje papučice gasa.
Slučaj na Passatu B3.
Elem:
1) glavni amortizer, kombinacija metala i gume, koji drži motor za šasiju je pukao, ali se to ne primećuje lako. (Doduše čuje se lupkanje pri ubrzavanju i kočenju, ali to amater treba dešifrovati)
2) pri vožnji i dodavanju gasa, motor se prednjim delom podiže unazad, jer je taj amortizer bukvalno prepolovljen, pa ne drži motor za šasiju.
3) Kada motor dođe u neki gornji položaj, poluga gasa monojetronic karburatora se zaglavi za izolacionu oplatu unutrašnjosti, i tako stoji neko vreme. To se manifestuje papučicom gasa koja ne reaguje, uz konstantno dalje ubrzavanje. Što auto više ubrzava, to je poluga gasa bolje zaglavljena za oplatu.
4) pritisak na kočnicu rešavao je privremeno problem :)
[ Sceka @ 27.02.2013. 19:33 ] @
Obzirom da postoje i ovakvi roditelji nije ni cudo sta se sve desava tinejdzerima:
Kod manualnog menjaca nije nikakav problem zaustaviti automobil.
Problem nastaje kada se desi na automatiku. Kada otkaze elektronika i kada prestaje da reaguje na tastere i prekidace i potpuno je nebitno da li neispravna Toyota, ili je to Hyundai, kao ovoj nasoj temi.