[ Johnatan Arcer @ 11.03.2013. 20:50 ] @
Zdravo svima,

Da li postoji nacin da mogu sam da dijagnostikujem da li je u pitanju letva volana ili nesto drugo?

Skoro su promenjene spone i od tada se sve cesce cuje lupkanje u volanu. (pre promene spona se culo ali dosta redje)
Kada motam u jednu stranu pa naglo promenim u drugu u volanu nesto lupne (sa i bez serva)

Ne osecam da je preciznost upravljaca smanjena.
Bio sam kod par majstora i svi pricaju razlicito, te mozda je ovo, te mozda je ono, uff moram sve da skidam, verovatno dolazi iz letve...

Sta raditi???


[ Java Beograd @ 12.03.2013. 07:25 ] @
Podigni prednji trap na klocne, tako da oba točka budu u vazduhu, i uz nečiju pomoć proveri da li imaš luft u letvi. Tj. da li točkovi 'oće da idu levo desno bez volana Ili neće da "sluašju volan". Dakle, svaki mm okretaja volana mora se odraziti na položaj točkova.
Ako ima lufta letva je za remont. Ako nema lufta, a i dalje misliš da nešto nije u redu, onda valja dobro osluškivati zvukove koji se javljaju, pa ako uspeš nešto da zaključiš - dobro je.
Bilo kako bilo, šta god ti zaključio praktično jedina akcija koju možeš da preduzmeš je, zna se, remont letve.


Off topic

Poslušaj savet što će ti čiča dati:
Majstori UVEK kad mušterija dođe krenu sa svojim posebnim "poslovnim majstorskim frazama". Valjalo bi da to naučiš, i da kuliraš i smeškaš se. Te njiove fraze imaju višestruka značenja a najčešće se svode:

1. Na uvećanje računa (po mogućstvu enormno uvećanje računa) "auuu, bogami otišlo je ovo skroz. Došao si u zadnji momenat. Sad će da te košta 100€, a da si samo još malo zakasnio, ne bi prošao bez 700€ - 800€ Dobro je da si došao kod mene jer većina drugih nema aparaturu / alat / [šta god nešto što baš ovaj ima].
2. Na opravdanje uvećanog računa: "... auuu ja sad ovde moram tebi da skidam ceo trap da bih došao do letve ..."
3, Stvaranje manevarskog prostora za dalje nekontrolisano uvećanje već uvećanog računa: "... vidi, tek kad ja skinem letvu mogu da ti kažem šta treba da se radi ... "

Nije lako sa njima. Posebno nije lako nekom mladom i neiskusnom.

U principu, odgovor iskusnog lisca je: (obraćaš se obavezno na ti, pa makar majstor bio i stariji) "Došao sam da porazgovaram i da vidim da li radiš upravljački sistem, i ako radiš da mi kažeš okvirnu ponudu: za remont letve, za ovo, za ono! Sada nemam vremena, ali ako mi tvoja ponuda odgvorara, zakazao bi dolazak drugi put." E, ovde majstor postaje svesan da nisi naivan, i da ćeš lako da odeš kod drugog, trećeg, i četvrtog. Pošto nije siguran šta će drugi da ponude, malo se "žacne", i batali "poslovni majstroski žargon" i krene sa normalnim razgovorom i kaže svoju tarifu, kakva god bila. Sad sledi nova vrsta majstorskih fraza: ".... ali u tu cenu sam uračunao i štelovanje / čišćenje / podmazivanje / gumice [šta god nešto drugo, neki rad koji se podrazumeva ili neki ekstra jeftin potrošni materijal]" Ti se sad tu šatro ekstra obraduješ i kažeš "Odlično, imaću to u vidu". I onda odeš kod drugog, da saslušaš njegove fraze da bi na kraju čuo i njegovu ponudu, koja uključuje i zašrafljivanje već odšrafljenih šrafova


[Ovu poruku je menjao Java Beograd dana 12.03.2013. u 08:37 GMT+1]
[ jnk @ 12.03.2013. 08:02 ] @
Klasičan luft u letvi će svaki majstor videti odmah. Ukoliko je neki kompleksniji problem tu već mogu da ti izmenjaju pola trapa dok ne zaključe u čemu se radi.
[ Markoxxx @ 13.03.2013. 10:10 ] @
Obidji par majstora da vidis mogu li da ustanove problem.

Ako ti neko kaze u cemu je problem i predlozi resenje, trazi garanciju da je to to - tj ono sto ti uradi i naplati, da ce ti to resiti problem.
[ bakara @ 13.03.2013. 12:11 ] @
Cekajte bre...sto mora odmah da bude letva volana?

Covek nije rekao ni koj auto ima...?

Za pocetak treba da ode na kontrolu trapa, tesko da ce nesto videti dizanjem na klocne.
[ anon70939 @ 13.03.2013. 19:59 ] @
pa i trap majstori gledaju tako sto ga "dignu na klocne" i drmbusaju tocak osluskuju i pipkaju da vide ima li lufta...

@Java, savrseno si ih opisao :)
[ Johnatan Arcer @ 13.03.2013. 20:12 ] @
Masina je Fiat Seicento 1.1S

U medjuvremenu sam bio kod jos jednog majstora koji ima masine za dijagnostiku trapa iz doba jure :) i naravno nista nisam saznao. (tj. on misli da zvuk lupkanja u volanu dolazi od letve)
Cim se malo vreme stabilizuje uradicu test po Javinom uputstvu.

Javljam sta sam napravio he
[ Lavlja_Jazbina @ 13.03.2013. 20:32 ] @
Ako si iz Beograda,imas u centar boban spravicu koja ce ti detektovati od amortizera do trapa,
a sve to dobijs na papiru.Za amortizere imas neku truckalicu,a trap se dijagnosticira sa uvijanjem tocka
u obliku plus.
[ pajapop @ 13.03.2013. 21:00 ] @

Kvar letve volana je najcesace iz banalnog razloga: pocepa se manzetna, ispadne mast i zupcasta poluga se bez podmazivanja pomera kroz plasticnu biksnu, koja zbog toga dobije u luftu (zbog trenja). Ta poluga "dise" u biksni i to izaziva lupkanje. To se posmatranjem pri zakretanju (secanju) tockova veoma lako primeti, a narocito ako je manzetna pocepana, tako da nikakvi posebni aparati za to nisu potrebni. Takodje, postoji procedura (da sad ne objasnjavamo) kako se proveravaju krajevi spona, silen blokovi i ramena (kugle). Kakve su to "trapadzije" koje to ne mogu da dijagnostikuju..da te bog sacuva..???
[ Lavlja_Jazbina @ 13.03.2013. 21:20 ] @
Pa jes,u pravu si.Sto bi bacao pare,kada moze i pajserom.
[ pajapop @ 13.03.2013. 21:43 ] @
Ma jok...kulturiska, nema potrebe za pajserom. Kad se auto digne, tocak se uhvati rukama gore i dole i "secka" (u gornjoj i donjoj zoni) . Ako ima lufta u sponama i kuglama lepo se vidi. Za letvu, zakrecu se tockovi levo-desno, i posmatra se letva i njeni spojevi sa krajevima spona. Pajser, moze za kontrolu silen blokova na sasiji. Ali letva - pored kuckanja cesto i skripi.
[ Java Beograd @ 14.03.2013. 06:16 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina:
Pa jes,u pravu si.Sto bi bacao pare,kada moze i pajserom.

Ne može sve pajserom, ali kugle mogu. Mogu i silen blokovi. Nema tu mnogo mudrovanja: ili ima lufta ili nema. A kugle i silen blokovi su alfa i omega svakog trapa, dal na sponi, na villjušci ili gde god.
[ dimakastratovic @ 17.08.2015. 14:00 ] @
Citat:
Johnatan Arcer:
Zdravo svima,

Da li postoji nacin da mogu sam da dijagnostikujem da li je u pitanju letva volana ili nesto drugo?

Skoro su promenjene spone i od tada se sve cesce cuje lupkanje u volanu. (pre promene spona se culo ali dosta redje)
Kada motam u jednu stranu pa naglo promenim u drugu u volanu nesto lupne (sa i bez serva)

Ne osecam da je preciznost upravljaca smanjena.
Bio sam kod par majstora i svi pricaju razlicito, te mozda je ovo, te mozda je ono, uff moram sve da skidam, verovatno dolazi iz letve...

Sta raditi???



Zdravo
mogu ti preporuciti za remont letve volana servis u Zemunu ,ja sam pre godinu dana radio remont na mom autu ,dosao sam iz Valjeva i za par sati sam bio gotov.Skroz su profesionalni i od tad mi sve odlicno funkcionise .Oni su na okretnici 17 autobusa u Zemunu i mozes ih pronaci preko interneta
[ cozmo_im @ 17.08.2015. 16:19 ] @
Da se nadovezem na post iznad iako je odgovor na staru temu: nemojte nikad remontovati bilo sta kod Radovica (to je kod okretnice 17). Losi su u svemu. Mnogo negativnih iskustava.
[ vladd @ 17.08.2015. 17:53 ] @
Potpisujem ovo sto je Cosmo rekao, pride su aljkavi..i nekako specificno preskupi, kao da cenu odredjuju odoka...
[ etjen @ 17.08.2015. 21:05 ] @
^^jes vala