[ Bufalo Kikiriki @ 12.03.2013. 16:29 ] @
Pozdrav svima. Imam punta MK 1 iz '98 godine, 1.7 TD. Nije mi radila skala od temperature pa sam rešio sa komšijom da to pogledam, pronašli smo kablić koji se otkačio, zakačili ga ali od tog trenutka mi se ne gasi lampica od vazdušnog jastuka (imam 2 jastuka, za vozača i suvozača). Pre toga se gasila par sekundi pošto dam kontakt (uglavnom se gasila pre nego što odrade grejači svoje). Možda te 2 stvari nisu povezane ali se meni od tad ovo dešava.
Zna li možda neko šta da pogledam u vezi ovog problema? Gde li se nalaze kablići od jastuka? Ili je možda senzor ili sama instrument tabla.
Vredi li se uopšte cimati oko toga? Da li uopšte jastuci rade posle 15 godina (čitao sam da je neki rok trajanja vazdušnih jastuka ~10 godina ali da niko ne radi reparaciju jer je previše skupa). Da napomenem da je burazer imao pre ~ godinu i po imao udes sa puntom gde je direktno udario u drugi auto pri brzini od ~20kmh i da se nijedan jastuk nije otvorio.
[ Nocni @ 12.03.2013. 17:47 ] @
Vjerovatno ste davali kontakt dok je tabla bila skinuta ili ste nesto drugo uradili prilikom "popravke"... Potrebno je otici u servis i uraditi dijagnostiku i brisanje gresaka jer sve dok je ta lampica ukljucena, sistem airbaga ne radi i usled eventualnog udesa nece se otvoriti nijedan... To obicno tako ide kad se auto popravlja "kod komsije koji se razumije i kad se trazi tamo neka zicica..."
Smijesno je ovo sto pitas "Vredi li se uopšte cimati oko toga?"... jer to je nesto sto moze glavu da spasi tebi ili nekom iz tvoje porodice... Recimo, meni je kod vozila najbitnija bezbijednost putnika i to je, uz sisteme aktivne bezbijednosti, najvazniji sistem na vozilu koji mora da bude ispravan...
Prikljucak za dijagnostiku airbaga je ispod ladice lijevo a ako bude komsija mjerio bilo sta instrumentom na tim kako ti rece "kablicima od airbaga" mozes da izazoves ispaljivanje airbaga, jer se on i aktivira strujom...
Nece to biti skupo u servisu ako je samo ponistavanje greske u pitanju... mozda petnaestak eura...

P.S. Cudi me da nije komsija predlagao da se izvadi lampica airbaga da ne svijetli bezveze...
[ Bufalo Kikiriki @ 12.03.2013. 18:13 ] @
To što sam napisao vredi li se cimati oko toga se odnosi na deo pitanja da li uopšte jastuci rade jer kao što sam napisao pročitao sam da je neki njihov rok trajanja ~10 godina i da se nisu aktivirali prilikom udesa koji je imao brat.
Komsija je mehaničar, doduše on je pre svega stručnjak za kamione. Pokušali smo da ga zakačimo na dijagnostiku međutim kako mi je rekao kablovi koje on ima ne odgovaraju za mog punta jer je stariji tip.
[ Nocni @ 12.03.2013. 21:32 ] @
Rade jastuci I posle 20 godina ako je sve ispravno... a ne moraju da rade ni posle godinu kao u slucaju Toseta Proeskog... bas prije nekoliko dana na golfu 3 se aktivirao covjeku iz komsiluka... na brzini od 20 km/h ni ne treba da se otvori... Taj limit od 10 godina postoji ali ne vjerujem da je neko preventivno mijenjao airbagove zbog starosti...
[ pajapop @ 13.03.2013. 21:31 ] @
Ja verujem da vazdusni jastuci traju koliko i sam auto, samo da bi uvek bili "spremni", sigurno moraju da imaju neki periodicni servis, u smislu kontrole senzora i kontrole i dopune gasa za aktiviranje. Ali to se mora uraditi samo u ovlascenom servisu a ne u "garaza" varijanti.
[ anon70939 @ 14.03.2013. 07:15 ] @
Moras otici na dijagnostiku da vidis koji je jastuk u pitanju.
Cesto bude problem kontakt ispod sedista. Pri pomeranju sedista se olabavi. valjda je sediste prikaceno pomocu neke "fensi" zabice da bi moglo sediste da se skida skroz. Obicno ljudi resavaju taj problem tako sto sklanjaju tu zabicu i leme te zice...
[ vladd @ 14.03.2013. 17:34 ] @
Probaj da skines klemu akumulatora, na jedno pola sata, pa ponovo prikaci. Mozda ces imati srecu da se obrise greska nastala ceprkanjem po elektronici pod naponom.

Poz
[ Nocni @ 14.03.2013. 17:55 ] @
^Skidanjem kleme na puntu neces rijesiti nista 100%... to sa srecom nema nikakve veze.
[ Bufalo Kikiriki @ 14.03.2013. 20:45 ] @
Oteraću ga u servis ovih dana. Ionako moram da mu radim tehnički pred registraciju pa ću reći mehaničaru da ga zakači na njegovu dijagnostiku. Za sad mi ovo ne smeta mnogo pošto je punto ionako u garaži a ja vozim drugi auto.