[ StORM48 @ 13.03.2013. 20:10 ] @
Gledam sad razne vesti i na B92 naletim na ovo:

Šta nam ne govori EuroNCAP test?

U najkraćem, test koji sprovodi Američki institut za bezbednost na putevima (IIHS), pokazuje da su možda istinite neke ranije sumnje da većina proizvođača maksimalno prilagođava svoja vozila EuroNCAP testu, kao jednom od referentnih, tako da u seriji crash-testova dobiju što veći broj zvezdica. Da li je to teoretski moguće (?) - naravno da jeste. Da li je stvarno tako (?) - nemam pojma, iskreno. Nikad ranije nisam razmišljao o ovome, iako ne relativizujem značaj bezbednosti vozila. Interesantno je da top modeli nekih brendova na ovom američkom testu lako padaju, iako ispunjavaju maksimalne rezultate na EuroNCAP-u. S druge strane, neki možda potcenjeni modeli (poput Passat-a CC) prolaze više nego dobro... barem se meni tako čini na prvi pogled.

Naravno, tačno je ono što neko u komentarima reče - "ne može se predvideti baš svaka situacija i kombinacija udara", ali je činjenica da su EuroNCAP testovi profilisani tako da ispada da je najbolje da, kad se nedajbože nađete u situaciji da je sudar neizbežan, precizno usmerite automobil frontalno na prepreku - tako ćete zadovoljiti barem deo uslova iz pomenutog testa i na taj način - isprovocirati upotrebu svih plaćenih zvezdica, je l'... S tim u vezi, IIHS u bateriji testova koje sprovodi, vrši i Small Overlap Test (slobodan prevod - "test malog preklapanja), test prilikom kojeg se automobil susreće sa preprekom u predelu levog fara, ali tako da dolazi praktično do smicanja celog prednjeg boka. To proizvodi prilično ozbiljne posledice na manje/više svim automobilima. Da li je slučajno baš Volvo prošao najbolje - ne bih znao, ali eto.

E sad, ako bih bio zlonameran, mogao bih reći da je ovo odličan recept za privlačenje pažnje od strane EuroNCAP konkurencije. A da li je? Mislim, nije baš u pitanju neka organizacija kojoj je komšijin mali juče podigao sajt za 200€, gde rade neki dunsteri.

Uglavnom, pomalo sam razočaran plasmanom nekih mojih premium favorita, a tačno je i zapažanje koje sam negde pročitao, a koje kaže da zvezdice u EuroNCAP testu odavno nemaju naročitog smisla, jer jako mnogo automobila ispunjava svih 5, a realno je matematički nemoguće da su svi oni jednaki. Sistem sa poenima koji nemaju gornji limit bi bio mnogo bolji. Moje mišljenje.

A evo i nekih snimaka, koga mrzi da gleda na linku iznad:

Audi A4 (2012)


VW Passat CC (2012)


Mazda 6 (2012)


Volvo S60 (2012)


BMW 328 (2012)


Toyota Prius V (2012)


Lexus IS 250/350 (2012)


Mercedes C Class (2012)


Honda Accord (2013)


Lincoln MKZ (2012)


Ima još testova, pa nek' postavi neko, ako nađe još neki nama zanimljiv.

Pozdrav
[ jnk @ 15.03.2013. 07:55 ] @
Slažem se, ovo su po meni sasvim realne situacije pogotovo u Srbiji gde se put ne projektuje baš inteligentno pa imaš zamaskirane betonske zidove tik pored puta(nadvožnjak kod ruda recimo). Ne sporim da je euro ncap dobra stvar al odavno postoje mnogo žešći testovi poput ovog američkog ili japanskog gde se testira udar u nedeformabilnu prepreku. Ok, euro ncap testiranje je sigurno važno i predstavlja dosta dobru realnu situaciju ali moglo bi malo da se evoluira.
[ anon70939 @ 15.03.2013. 08:08 ] @
Citat:
jnk: Srbiji gde se put ne projektuje baš inteligentno.


Mozda nema veze sa temom, ali da li je po nekom pravilu, zakonu... dozvoljeno da na putevima ivicnjaci budu visoki i ostri pod 90 stepeni. Ulice uske... Imam neki utisak da kad bih pri brzini od 60km/h dodirnuo tockom taj ivicnjak da bih se izvrnuo ili odbio i udario u vozilo koji dolazi iz suprotnog smera i onda bi se desila situacija kao na ovim klipovima pre toga :)
[ jnk @ 15.03.2013. 08:20 ] @
Moraju da budu oštri jer im je funkcija da te zadrže u samoj traci tj. da ne odletiš na trotoar i pobiješ pešake. Imao sam priliku jednom kao putnik to da iskusim pri nekih 80 km/h, čak su se i bočni airbagovi otvorili ali auto je ostao u traci i nije mi delovalo da je hteo da se prevrne.
[ anon70939 @ 15.03.2013. 08:36 ] @
pricom o ostrini 90 stepeni i visini
Da moraju da budu ostri iz tog razloga verovatno bi bili svuda takvi?!
[ jnk @ 15.03.2013. 08:50 ] @
Da nisu bili 90 stepeni mi bismo odleteli na trotoar. Tamo gde nisu verovatno je drugačije procenjena bezbednost, krivina, gustina pešaka, potreba penjanja automobila i šta ti ja znam.