|
[ axone @ 19.03.2013. 15:09 ] @
| Pozdrav svima.
Bio sam sa porodicom na odmoru napolju i restriktivno smo kortisli telefone zbog rominga.
Negde na sred odmora mojoj ženi(VIP postpejd) blokirala kartica, kaze "usluga nedostupna".
Mozgali šta može da bude, jedino je ostala opcija da su zbog velike potrošnje(mada je to "nemoguće", vidi dole) isključili broj
kao u sličnim slučajevima o koijma sam čitao ovde na forumu.
Za sve vreme odmora zena je obavila mozda dva razgovora od kjih nijedan nije trajao duze od minut-dva i nekoliko poruka.
Po dolasku u Srbiju, stizu joj poruke da je zbog netipične potrošnje(preko 5k rsd) radi sigurnosti isključen broj ili tako nešto.
Uz pomoć korisničkog servisa i online računa locirali smo "krivca" za tako veliki račun.
Jednog dana zbog neke povrede iz ambulante zvala je mog oca, koji je takođe bio sa nama i pitala ga kratko -gde je.
U listingu stoji da je dati razgovor trajao 59 i kusur minuta, što je totalna besmislica.
Sad dolazi čudni deo.
Otac danas ode u Telenor da izvadi listing da bi proverili koliko je njemu trajao taj poziv, srećom bio je u romingu pa se i dolazni pozivi prate.
Tog poziva tog dana jednostavno nema u listingu!
Što jeste čudno jer taj poziv se realno desio, ali je trajao mozda 59 sekundi a ne minuta.
Sve mi se čini da je došlo do neke gadne tehničke greške a da je najlakše da se trošak svali na korisnika.
Sastavićemo pismenu žalbu VIPu i mislim da mi je adut to što kod Telenora uopšte nije ni registrovan taj razgovor.
Šta vi mislite koje je najbolji sled događaja i radnji?
Šta savetujete da se radi?
Ima li neko sličnih iskustava iz prve/..n-te ruke?
Hvala unapred.
|
[ commissar @ 19.03.2013. 16:07 ] @
Mislim (a nadam se da gresim) da
taj Telenorov listing nije neki adut,
kao sto si i sam rekao, mozda je doslo
do tehnicke greske u belezenju trajanja
poziva od strane VIP-a, ne vidim zasto
nije moguce da Telenor ne napravi slicnu
gresku, pa da ne zabelezi ceo poziv......
Neka zena sacuva u telefonu log od
tog spornog poziva, ako je u mogucnosti,
pa da se to prilozi kao eventualan dokaz o tome
koliko je poziv zapravo trajao.....
[ anon115774 @ 19.03.2013. 17:57 ] @
To sto poziva nema kod Telenora na listingu moze jedino da znaci da roaming partner jos uvek nije Telenoru dostavio specifikaciju potrosnje. Idi za jedno 5-6 dana ponovo. Do tada bi trebalo da stigne.
A evo sta se najverovatnije desilo:
Tvoja zena kada je zavrsila razgovor nije pritisnula dugme za prekid veze nego je samo vratila telefon u dzep a onaj sa druge strane je to uradio i na njegovom listinuge ce sve da bude u redu.
Zasto se kod tvoje zene nije evidentirao prekid veze na drugom kraju? Zato sto se u roamingu uglavnom koriste raznorazne budzevine od transporta (citaj VOIP) i signalizacija ne ide sa kraja na kraj kako treba tako da pozivaoc nije dobio "far end disconnect" i drzao je otvorenu vezu.
Ovo se desava u 90% situacija kada je ovakva prica u pitanju. Takoreci: skolski primer.
[ axone @ 19.03.2013. 21:57 ] @
@comissar
Kad joj je bila ograni;ena usluga mislio sam da je telefon zeza, pa sam menjao kartice na mojem i njenom telefonu
kako bih bio siguran gde je problem.
Tako da posle vadjenja baterija logova vise nema.
@Informer
U listingu ima i poziva i sms-ova(sve u romingu) pre i posle tog dana, kao i tog dana tako da verujem da su svi podaci dosli, ili mislis da postoji naknadna ispravka ili slicno?
Ako bi ovo sto si napisao bilo tacno onda bi ipak neki trag trebalo da postoji u ocevom listingu, makar da je sekund trajao poziv, ali toga nema.
[ Flo33 @ 19.03.2013. 22:17 ] @
Moguce je Informer u pravu, meni uvek pri medjunarodnim razgovorima prekine na 59:99 sam od sebe. To bi objasnilo listing kod supruge..
[ anon70939 @ 19.03.2013. 22:28 ] @
Citat: prekine na 59:99 sam od sebe.
ili 59.59
:)
[ Flo33 @ 19.03.2013. 22:33 ] @
Ahaha da to bre :)
[ axone @ 20.03.2013. 07:30 ] @
Evo gledam listing, vreme trajanja je 59:24.
[ nemanjious @ 20.03.2013. 07:43 ] @
A joj majko mila, cuo sam za ogromne racune zbog potresnje gprs-a u romingu (i u domacem saobracaju) ali nikada nisam cuo za ovako nesto.
Da moras ti da prekines poziv iako je onaj sa druge strane prekinuo, stvarno nemam reci.
Moj savet svima koji zaradjuju manje od 2 000 evra mesecno, a i svima onima koji racionalno trose svoj novac je da zabrane roming na svom broju telefona, jer se moze desiti da rade mesecima da plate jedan racun.
Ljudima non stop stizu ogromni racuni zbog neke cudne potrosnje u romingu.
Zao mi je axone, ali ti ces 99% morati da platis taj racun. Ono sto mozes je da ubuduce ne koristis roming i da upozoravas sve koje poznajes da zabrane roming kod svog operatera ukoliko su postpejd.
Najgore sto se moze desiti na pripejdu je da ti iscuri sav kredit, ali na postpejdu ti moze doci racun i nekoliko hiljada evra.
[ Vasastajić @ 20.03.2013. 08:46 ] @
I onda mi se čude što još uvek, i ZAUVEK, koristim isključivo pripejd!?
Pa jeftiniji je, pa imaš više minuta za ovo-ono...uzmi ovaj paket, uzmi onaj, vidi KAKO lep telefon dobijaš DŽABE uz taj paket....ta i'te molim vas!
Uglavnom koristim SMS, retko kad poziv, jer za to mi isključivo služi linijski telefon, a za neko duže lelemuđenje uvek i gotovo svakome je dostupna e-mail komunikacija.
Nikada nisam mogao/HTEO sebi da priuštim opuštenu komunikaciju putem mobilne telefonije, manje više ne zbog materijalnog momenta, već upravo zbog ovakvih marifetluka mobilnih operatera.
A da je marifetluk i nekompetentnost u svakom pogledu s njihove strane u pitanju tu zbora nema.
Pa pobogu ljudi moji, svet je u tehničko-tehnološkom smislu postao ovakvim kakav je UPRAVO zahvaljujući starom čika poštaru, sa nakrivljenom šapkom, koji je uredno dostavljao primaocu pisma datirana u nekim slučajevima i po mesec i više dana pre no što ste ih dobili i OPET je svet napredovao, živeo, umirao, bolovao, lečio se, učio...
Kuda to MI sada žurimo da istog sekunda moramo baš sve da saznamo?!
Baš bih voleo to da znam.
A i što ja BAŠ sve moram da znam!?
axone
imaj na umu da živimo u kafkijanskom svetu, gde će svako od nas, pre ili posle, na ovaj ili onaj način morati da bude Jozef K.
Ta čak nije više ni stvar ličnog izbora.
Zamki je bezbroj.
[ anon70939 @ 20.03.2013. 10:07 ] @
ja za 570 din mesecno imam 300 min u bilo kojoj mrezi, 600 besplatnih poruka i 600MB interneta...
Uglavnom koristim Viber...
Nisam uzimao "gratis" telefon... Tako da se i dalje cudim ljudima na prepaid-u :)
Kuda zurim? Nikuda, ali volim da vidim na vreme kad mi stigne mail posto cesto prodajem neke stvari preko neta. Zbog toga mi trebaju MBajti, a tu mi prepaid ne zavrsava posao.
Pored toga uvek moze da se desi milion nepredvidjenih situacija kad mi je potrebno da pozovem nekog, a kod prepaid-a se lako desi "sutra cu da doplatim kredit". Juce mi recimo pukla baterija pa nisam mogao da platim parking, pa sam bio u panici da me to ne kosta prilicno...
Pored toga na MTSu mi je valjda iskljucen roaming. Moram da odem licno kod njih da mi odobre, a to me ne interesuje, tako da nemam straha ni od toga. Tih par dana kad sam na odmoru van zemlje, ni ne treba mi telefon da bih slao "pozdrave sa plaze", niti da me opterecuju sa posla.
@axone, mislim da si imao srece sto su ti blokirali karticu na samo 5000 din. Koliko sam samo puta cuo za mnogo vece cifre...
[ bachi @ 20.03.2013. 10:56 ] @
Ako sad na leto budem išao u Grčku, telefon ima da popije switch off i kraj priče. :D
[ Dexic @ 20.03.2013. 11:13 ] @
@Coyote, roming se omoguci nakon 3 placena racuna, tako da ti je verovatno omogucen.
[ KrkaCiC @ 20.03.2013. 11:24 ] @
Citat: Dexic: @Coyote, roming se omoguci nakon 3 placena racuna, tako da ti je verovatno omogucen.
I ja mislim da ide tako nekako
Za standard postpaid tarife u sustini roming je omogucen. Samo za BIZ tarife se mora kontaktirati ovlasceno lice...... i tako
Inace kao sto Coyote kaze,imas srece na limitu od 5000 din,mozda bi islo i preko toga.
U pravu je Vasa,delimicno. Pametno je otici preko i kupiti neki prepaid broj, i sigurno nece biti ovakvih situacija. Ali zato treba dopunjavati kredit,a GDE ako neko ide van CG? npr Turska???
Mislim da postoji i kod drugih operatera limit u roming potrosnji ali nije realtime
Bila je vec slicna tema ovde
Sto se tice teme,mislim da ce morati da se plati,jer nemas kako da dokazes VIP-u da taj razgovor nije obavljen,a oni inaju njihov listing
I pitanje: iz koje zemlje je koriscen roming?
[ Java Beograd @ 20.03.2013. 11:35 ] @
Ja sam primetio da u domaćem saobraćaju:
- ako je veza mobilni -> mobilni, kad pozivani broj prekine vezu, prekida se poziv i onome ko je pozivao
- ako je veza mobilni -> fiksni, kad onaj koji je pozvan spusti slušalicu, telefon pozivaoca to ne registruje, pa veza i dalje "traje". (Šta traje, to ne znam)
Meni je tako žena jednom potrošila sve minute koje sam dobio za mesec, + one minute koje sam preneo iz prethodnih meseci, + oko desetak minuta. I to negde oko 5-tog u mesecu . Sva sreća, nije bio roming. Od tad dobro pazim, pa tako i iskustveni zaključak koji sam gore izneo. (Pazim da joj ne dozvolim da koristi moj telefon, pre svega )
Mislim da se desilo ono šta je Informer opisao u svom prvom postu na ovoj temi.
[ axone @ 20.03.2013. 11:49 ] @
Citat: CoyoteKG:
@axone, mislim da si imao srece sto su ti blokirali karticu na samo 5000 din. Koliko sam samo puta cuo za mnogo vece cifre...
@CoyoteKG
Znam i ja sam čuo za mnogo veće iznose i jesam "srećan" što je samo 5k.
Bio sam spreman i da platim, velim, mora da je žena nešto zeznula.
Ali ona kaže da je prekinula razgovor, plus očev listing koji uopšte ne pokazuje da
se taj razgovor postojao.
Sve to mi je postalo još sumnjivije i zato verujem da je posredi neka greška.
Najverovatnije do roming partnera.
U suštini sve se svodi na to da li je skuplja dara ili mera.
Koliko će proći vremena do razrešenja žalbe(u bilo čiju "korist") i koliko
će ona biti onemogućena da koristi svoj paket koji će sigurno biti dužna da plaća redovno
kao i do sada.
Predao sam žalbu, pa ćemo da vidimo šta će biti dalje.
[ axone @ 20.03.2013. 11:59 ] @
Citat: KrkaCiC:
Sto se tice teme,mislim da ce morati da se plati,jer nemas kako da dokazes VIP-u da taj razgovor nije obavljen,a oni inaju njihov listing :)
I pitanje: iz koje zemlje je koriscen roming?
@KrkaCiC
Ne znam da li si pročitao prvi post.
Broj koji je pozivan(Telenor) na svom listingu(a bio je u romingu i zato prati i dolazeće pozive)
uopšte nema ni traga da se tog dana taj razgovor desio.
Da napomenem da u listingu pozivanog broja ima stavki i pre i posle tog datuma, kao i baš tog datuma- što pozivi razni, što sms-ovi.
Zašto je bitna zemlja rominga?
Uzgred, i VIP-ov roming partner i VIP imaju istog vlasnika ako je bitno.
[ anon70939 @ 20.03.2013. 12:16 ] @
Citat: Dexic:
@Coyote, roming se omoguci nakon 3 placena racuna, tako da ti je verovatno omogucen.
Meni nije aktiviran ni posle skoro 3 godine, odnosno preko 30 racuna placenih :)
Bio sam nedavno "napolju" i telefon mi nije bio funkcionalan.
[ KrkaCiC @ 20.03.2013. 12:34 ] @
Citat: axone:
Citat: KrkaCiC:
Sto se tice teme,mislim da ce morati da se plati,jer nemas kako da dokazes VIP-u da taj razgovor nije obavljen,a oni inaju njihov listing
I pitanje: iz koje zemlje je koriscen roming?
@KrkaCiC
Ne znam da li si pročitao prvi post.
Broj koji je pozivan(Telenor) na svom listingu(a bio je u romingu i zato prati i dolazeće pozive)
uopšte nema ni traga da se tog dana taj razgovor desio.
Da napomenem da u listingu pozivanog broja ima stavki i pre i posle tog datuma, kao i baš tog datuma- što pozivi razni, što sms-ovi.
Zašto je bitna zemlja rominga?
Uzgred, i VIP-ov roming partner i VIP imaju istog vlasnika ako je bitno.
Znam to,procitao sam,ali to nije u Vipu vec u telenor listingu,kako sam kazes. Sta mislis da li ce Vip verovati Telenoru,i jos na svoju stetu??? Znamo odgovor
Coyote,koristis onaj paket od 1140 din sa 50% Off? Ja sam ranije koristio Bell,pa mix tarife,i uvek je bio aktivan roming. Sad sam Biz,i tu je kao sto sam pisao
[ machiavelli @ 20.03.2013. 13:20 ] @
To je odlicno ako VIP i Telenor imaju automatski prekid saobracaja posle X dinara. Meni je recimo MTS letos poslao racun na 30.000 dinara. Nisam bio u roamingu, ali sam dobio listing sa ni-ne-secam-se koliko GB (imam 1GB u paketu), sto je totalno nemoguce. Imam aplikaciju koja broji saobracaj i ona je pokazivala moju uobicajenu potrosnju oko 300 MB... Kasnije, moja supruga dobije racun na 18.000 rsd sa istom pricom, a ona Internet koristi 20x manje nego ja. Pozovem druga u MTS-u, kaze da je to masovna pojava i da slobodno ulozim zalbu.
Ulozim zalbu, oni mi odgovore da su oni utvrdili da ja JESAM potrosio toliko i toliko GB, ali eto, oni su jako fer i zele da me sacuvaju kao korisnika pa ce mi retroaktivno aktivirati neki drnde-mrdne gigabajt + paket od 2000 dinara i da platim to + pretplata i cool smo :) Znaci, klasicno razbojnistvo....
A da.. Prica u korisnickom centru izgleda ovako:
Ja: "Ovo je nemoguce. Moja aplikacija pokazuje 300MB, a u listingu pise da sam potrosio 3 GB u 5 ujutru u utorak?! Ja tada spavam gospodjo"
Kvočka: "Znate gospodine, vi imate 3G telefon i on se stalno sinhronizuje i tako vam skida podatke. Sad cu da vam ja sve to pogasim....."
I uzme mi telefon da ona meni to "pogasi", na sta sam ja burno reagovao... Mislim ono... Sta mi bre gasis, imam telefon godinu i po dana, isti paket, znam koliko trosim, znam sta radim, vrlo sam IT obrazovan... Nego, to je klasican lopovluk koji ce da prodje kod 95% ljudi koji ce da padnu na tu pricu "to telefon sam skida podatke, sad cu ja vama da iskljucim ono sto placate"
[ anon115774 @ 20.03.2013. 13:28 ] @
Citat: Java Beograd:
Ja sam primetio da u domaćem saobraćaju:
- ako je veza mobilni -> mobilni, kad pozivani broj prekine vezu, prekida se poziv i onome ko je pozivao
- ako je veza mobilni -> fiksni, kad onaj koji je pozvan spusti slušalicu, telefon pozivaoca to ne registruje, pa veza i dalje "traje". (Šta traje, to ne znam)
To je zato sto fiksni telefoni imaju analognu terminaciju i nemaju odvojene kanale za voice i signalizaciju nego sve ide preko istog kanala.
Mobilni telefoni imaju digitalni prenos sve do samog korisnika tako da aparat ima odvojen glas od signalizacije.
Ovde je problem u tome sto se kod roaminga negde na trasu ubacuje voip koji nema dobru signalizaciju sa SS7 koji sluzi za signalizaciju sa jednog na drugi kraj veze. Njegova zena najverovatnije nije prekinula vezu a mreza koju je ona koristila u tom momentu nije dobila signal da je na drugoj strani veza prekinuta jer postoji prekid na trasi u vidu VOIP-a koji ne vodi racuna o signalizaciji vec je za sve to vreme vracao samo "busy" signal na voice kanalu.
Ponavljam: to sto je pokretac teme opisao je skolski primer varijante kada jedna strana ne prekine vezu u situaciji nepostojanja odgovarajuce signalizacije.
To je isto kao kada bi pozvao sa fiksnog na fiksni i onaj koji je pozvan spusti slusalicu a onaj ko je pozvao ostavi vezu otvorenu sat vremena. Njemu ce biti fakturisan poziv u trajanju od sat vremena jer centrala ne zna da je onaj sa druge strane spustio.
[ axone @ 20.03.2013. 13:42 ] @
Citat: KrkaCiC:
Znam to,procitao sam,ali to nije u Vipu vec u telenor listingu,kako sam kazes. Sta mislis da li ce Vip verovati Telenoru,i jos na svoju stetu??? Znamo odgovor :)
Siguran sam da svako sebi najviše veruje.
Ali postoji i telo koje je iznad dva operatera.
@Informer
Shvatio sam tvoje objašnjenje.
Samo me interesuje ako možeš da mi objasniš kako
Telenor(ili njegov roming partner zapravo) uopšte nije registrovao postojanje tog poziva(a realno je postojao)?
[ anon115774 @ 20.03.2013. 18:33 ] @
Tesko, obzirom da se radi o dolaznom pozivu.
Napravio sam gresku u svojoj prvoj poruci na ovoj temi gde sam rekao da je potrebno da prodje odredjeno vreme da roaming partner dostavi listing maticnoj mrezi. U slucaju dolaznog poziva nema potrebe da se ceka bilo sta obzirom da je maticna mreza uradila originaciju (poziv) ka stranoj mrezi i taj poziv bi trebalo odmah da se nadje u listingu.
Za taj deo zaista nemam razumno objasnjenje.
[ axone @ 21.03.2013. 09:21 ] @
@Informer
Hvala na objašnjenjima i informacijama.
Saznao sam i nešto novo.
Obaveštavaću ovde oko razvoja događaja.
[ nemanjious @ 03.04.2013. 12:27 ] @
Citat: machiavelli: To je odlicno ako VIP i Telenor imaju automatski prekid saobracaja posle X dinara. Meni je recimo MTS letos poslao racun na 30.000 dinara. Nisam bio u roamingu, ali sam dobio listing sa ni-ne-secam-se koliko GB (imam 1GB u paketu), sto je totalno nemoguce. Imam aplikaciju koja broji saobracaj i ona je pokazivala moju uobicajenu potrosnju oko 300 MB... Kasnije, moja supruga dobije racun na 18.000 rsd sa istom pricom, a ona Internet koristi 20x manje nego ja. Pozovem druga u MTS-u, kaze da je to masovna pojava i da slobodno ulozim zalbu.
Ulozim zalbu, oni mi odgovore da su oni utvrdili da ja JESAM potrosio toliko i toliko GB, ali eto, oni su jako fer i zele da me sacuvaju kao korisnika pa ce mi retroaktivno aktivirati neki drnde-mrdne gigabajt + paket od 2000 dinara i da platim to + pretplata i cool smo :) Znaci, klasicno razbojnistvo....
A da.. Prica u korisnickom centru izgleda ovako:
Ja: "Ovo je nemoguce. Moja aplikacija pokazuje 300MB, a u listingu pise da sam potrosio 3 GB u 5 ujutru u utorak?! Ja tada spavam gospodjo"
Kvočka: "Znate gospodine, vi imate 3G telefon i on se stalno sinhronizuje i tako vam skida podatke. Sad cu da vam ja sve to pogasim....."
I uzme mi telefon da ona meni to "pogasi", na sta sam ja burno reagovao... Mislim ono... Sta mi bre gasis, imam telefon godinu i po dana, isti paket, znam koliko trosim, znam sta radim, vrlo sam IT obrazovan... Nego, to je klasican lopovluk koji ce da prodje kod 95% ljudi koji ce da padnu na tu pricu "to telefon sam skida podatke, sad cu ja vama da iskljucim ono sto placate"
Znas sta, ja sam siguran da si ti to potrosio. Bas bas ne verujem da su ti oni poslali racun za nesto sto nisi potrosio. Mozda je neki virus ili ko zna sta ali sigurno si potrosio.
Sanse da nisi potrosio su 1% Molim te nemoj da siris paranoju. Nije u redu.
[ axone @ 08.05.2013. 09:21 ] @
Da napisem razvoj dogadjaja koji su usledili:
U dva navrata pismeno se zalio VIP-u(preko VIP prodajnih mesta).
Prva zalba u fazonu da nikada ne prica toliko dugo cak i u zemlji gde ima uslova za to a kamoli u romingu i da mora da je neka greska.
Njihov odgovor je da je saobracaj uspesno ostvaraen i pozivaju je da plati.
Druga zalba je bila sa prilozenim delom listinga pozivanog broja, gde se vidi da ne postoji tog dana telefonski poziv od strane supruge. I opet mora da je neka greska ..blah blah
Njihov odgovor je da se pozivaju na svoj prethodni odogovor i reklama za razne usluge(u vidu teksta, u sklopu odgovora) na pola strane.
Odgovarali su pismeno u roku od 10ak dana u oba slucaja, cisto kao info ako nekom treba.
Usledila je zalba RATEL-u(putem sajta), prilozena sva prepiska, listing i dodatno pojasnjenje situacije.
Posle 30 dana stigao odgovor na adresu.
Ratel je vrlo kratko napisao da je u skladu sa zakonom poslao prigovor operateru na izjasnjenje i u prilogu dostavio VIP-ovo izjasnjenje, gde oni tvrde svoje staro.
...i da je nije uvazen prigovor i da mogu eventualno da trazim dalje razresenje u skladu sa nekim drugim zakonima- verovatno misle na sudjenje.
Razocarao sam se jer sam mislio da ce RATEL da se malo vise potrudi a ne samo da izigrava kurira koji prenosi poruke uz navodjenje clanova zakona.
Na primer, ocekivao sam da ce razmotriti onaj tehnicki deo kako se obajsnjava da taj poziv uopste nije registrovan kod Telenora(kao dolazeci).
Ne znam, mozda sam imao pogresnu predstavu sta RATEL moze i sta radi, ali eto jednog iskustva.
Bar znam da smo pokusali, ne znam koje jos postoje mogucnosti osim suda i izbegavanja placanja(uz promenu operatera).
Ove opcije izgledaju dosta daleke i slozenije a iznos nije toliki da zavredjuje toliko truda i vremena.
Copyright (C) 2001-2025 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|