[ fibra @ 20.03.2013. 21:00 ] @
| Hocu da kupim Zastavin Rival kamion 2500cc `91 godiste koji bih prepravio u kamper, pa vas molim za sto vise informacija vezane za ovo vozilo.
Na sta treba da obratim paznju prilikom kupovine? Da li je skupo odrzavanje/delovi? Svako iskustvo i savet je dobrodosao! |
[ sasa022 @ 20.03.2013. 21:51 ] @
Uglavnom su Rivali tog godista u fazi raspada
Koliko para zelis da ulozis u sve to sto si zamislio ???
[ fibra @ 21.03.2013. 07:27 ] @
Ovaj je navodno presao 7500km jer je, kako vlasnik kaze, propali postin projekat pokretne poste koja je trebalo da ide po selima. Kupljen je od poste na licitaciji. Verujem da u papirima iz ugovora stoji uredna kilometraza, a posta ne verujem da vraca brojac unazad. :) Cak i sa takvom koilometrazom verujem da je propao donekle, ali na to racunam. Mislim da prodavac rece da treba da mu se menjaju semerinzi radilice. U svakom slucaju trebao bi neko strucan da ga pretrese masinu i kaze svoje misljenje o stanju.
Koliko para planiram da potrosim... koliko mogu da si priustim u datom trenutku. Bio bi to sigurno visegodisnji projekat, dok se ne dovede u stanje koje sam zamislio. Ne odgovara mi ideja prebacivanja kamp kucice na kamion sto vecina ljudi radi. Imam veoma specificne zahteve po pitanju izolacije i entereijera. Mora da bude furgon, idealno izotermni, ili da pravim celu nadgradnju sam, sto bih izbegao. Konverziju bih radio sam, na cemu bih ustedeo dosta par. U principu, treba mi savet oko Rival-a, ne toliko o samoj konverziji. Tu, manje vise znam kako bih i sta uradio.
[ fibra @ 22.03.2013. 12:23 ] @
Zar niko nema bas nista korisno da napise o Rivalu???
[ sasa022 @ 22.03.2013. 13:10 ] @
Citat: fibra: Rival kamion 2500cc `91 godiste....... Ovaj je navodno presao 7500km.....
Taj Rival sigurno nije bio konzerviran i pripremljen za dugo stajanje , tako da tu mora da se menja gomila "sitnica" i odradi "osvezavanje" motora.
[ fibra @ 22.03.2013. 13:30 ] @
Imenjace, hvala na savetu. Moze li malo vise detalja? Sta sve podrazumevas pod sitnicama i osvezavanjem motora? Vozim samo motor, a dizel masine kao i kamioni su mi prilicno nepoznati.
Znas li nesto vise, uopsteno o samom modelu, rezervnim delovima, odrzavanju i servisiranju u Srbiji?
Posto je u pitanju Zastavin proizvoj ocekujem da su rezervni delovi i odrzavanje nesto povoljniji u odnosu na inostrana vozila.
Ako neko zna majstora koji je strucan za procenu/odrzavanje kamiona bio bi zahvalan za kontakt u privatnoj poruci.
[ sasa022 @ 22.03.2013. 14:43 ] @
Bez obzira na vrstu vozila,generalno vaze ista pravila.
Ako je vozilo nepripremljeno,veoma dugo stajalo,u vecini slucajeva moras sve da rastavljas i proveravas,a to zahteva mnogo vremena.
Ako nemas znanja i iskustva ili dokonog a iskusnog majstora bolje se nemoj upustati u sve to.
Prvo treba pripremiti i startovati motor ( prvi potencijalni problem mogu biti "zapekle" karike ),zatim ako krene,sledi provera svih creva,dihtunga,semeringa - da negde ne pusta ulje,vodu,gorivo.
Sledi provera kocionog sistema,trapa,sistema za upravljanje - najcesce propadnu elementi od gume,pa je te delove potrebno remontovati-zameniti.
Ako i kada vozilo bude spremno,posto se menja kategorija vozila ( dostavno u kamp ) budi spreman na peripetije oko atesta ( jer ovo je Srbija ) ...
[ fibra @ 22.03.2013. 15:05 ] @
Hvala Sasa!
Da budem iskren, ocekivao sam da cu cuti mnogo vise iskustava i saveta od vise ljudi jer je Rival, kako mi se cini, najcesce dostavno teretno vozilo kod nas. Mozda ovo nije najbolje mesto, ali nisam nasao ni jedan specijalizovaniji forum za kamione gde bih mogao da dobijem odgovore koji me zanimaju.
Jos jednom... ako je neko posedovao/vozio Rival, i ima bilo sta da doda, rado bih cuo sta ima da kaze.
Takodje svaka preporuka za majstora/servis je vise nego dobrodosla. Naravno na PM. Hvala unapred!
[ tomo1 @ 23.03.2013. 19:33 ] @
..iz tog perioda potice vise vrsta motora koji su ugradjivani,pa bi valjalo reci da li je u pitanju Rival I.D. ili onaj stari sa klasicnim grejacima ili tzv Euro2 sa pojacanom pumpom visokog pritiska.
[ LazarM @ 26.03.2013. 21:26 ] @
Treba da je slican mom Ducatu 2500 ,pali posle 1 god spavanja,koliko se secam gotovo isti motor u ver 35.8.
Bolja varijanta je turbo,a Rival su tvrdji tj za teret pa ne znam da li ti odgovra sa te strane.
Za te klasicne su najeftiniji delovi tako da i u najgorem sl,generalke ces relativno jeftino da prodjes.
[ fibra @ 28.03.2013. 07:18 ] @
Tomo,
kako prodavac kaze, nema grejac, vec pali samo pomocu pumpe. U detaljima oglasa stoji da je u pitanju je Euro1. Da li bi znacilo, npr. za paljenje zimi, da se naknadno doda taj grejac?
Isao sam za vikend da ga pogledam. Akumulatori su mu bili slabi, ali cim je spojen na novi, upalio je iz prve. Ja uopste ne poznajem dizel motore, ali sam primetio da prilicno dimi. Radio je jedno 5 minuta i nisam primetio da se dim smanjio. Sta to moze da znaci kod dizelasa? Inace, motor radi stabilno, ne vidim da je zamascen, da igde curi, mada ne znam ni na sta da obratim posebnu paznju.
Lazare,
hvala, na odgovoru. Ne znam da li mi smeta sto je tvrd. Nisam se provozao, niti imam referencu za poredjenje. Nije retkost u svetu da bas teretne kamione konvertuju u kampere, pa predpostavljam da to nije veliki problem. Jedino ako je Rival tvrdji od ostalih teretnih kamiona u klasi. Ne ocekujem posebnu udobnost ni komfor u voznji. Svestan sam da je u pitanju kamion.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|