[ vladd @ 24.03.2013. 08:07 ] @

Elem, drugar kupuje Corsu i koliko vidim, izuzetno zanimljiv mali auto, sa Fiatovim motorom, nekakvom malom potrosnjom. Automatski menjac je gotovo obaveza. Jedino sto je pomalo zabrinjavajuce je pojava lampice sa auticem i kljucem, na konkretno odabranom primerku.

U uputstvu se navodi moguc kvar "motorske elektronike", ili kvar menjaca.

Pa bih da cujem misljenja iskusnih korisnika sa doticnim auticem, sa i bez automatskog menjaca..uopsteno.

Poz
[ HoT_Steppa @ 24.03.2013. 09:27 ] @
Ja sam hteo da kupim tu Corsu 1.3 prebacenu sa van-a sa manuelnim menjacem, ali sam odustao jer je tesno na vozacevom mestu, ja sam visok 2 metra.
[ vladd @ 24.03.2013. 10:38 ] @
Nisu svi blizu dva metra, a ja sam solidno konforno sedeo na suvozackom sedistu, sa svojih 180 i par cm. Istina, najprijatnije je kada se sediste pomeri maksimalno unazad, ali to je ipak mali auto za grad.
Volan je malo nisko, ali to je osecaj stokilasa u malom vozilu

Sasvim pristojnog izgleda, i sa potrebnom i dovoljnom opremom za relativno kratke relacije, naravno razmazenih korisnika. Nekada se i sa peglicom vozilo do Grcke..

Poz
[ HoT_Steppa @ 24.03.2013. 11:05 ] @
Razlika je sto na suvozacevom mestu nema volana :) Ja nisam mogao da ubacim u prvu, koleno mi je smetalo. Ako je nizi nece imati problema.
[ vladd @ 24.03.2013. 11:19 ] @
Ma jasno je to, ali nece biti "prostornih" problema.

Bitniji su ovi "drugi" problemi, posto ima indicija da treba ulagati u odredjen broj zahvata..

Poz
[ cozmo_im @ 24.03.2013. 11:28 ] @
Evo, imao sam prilike da malo vise vozikam Opel Corsu 1.3 CDTi, 6 brzina, 95KS.

Nabrojao bih prednosti:

1. Odlican motor, odlicno ide malisa
2. Zbog karoserije i motora jako okretan po gradu, agilan
3. Komande solidne preciznosti (nisu bas na nivou VW i Toyote), i veoma lagane i nema zamora prilikom voznje
4. Solidna preglednost
5. Napred mogu da se smeste i vece osobe na ustrb mesta pozadi
6. Veoma lako se vozi, sto je velika prednost za grad
7. Solidna zvucna izolacija od spoljne buke (saobracaja)

Mane su:

1. Volan ima vestacki osecaj u voznji
2. Ljuljuskanje zadnjeg kraja u ostrim zavojima i krivinama ako se brze udje u iste (torzija je pozadi)
3. Veca buka od podvozja, veca buka na rupe (Clio III je mnogo tisi naprimer)
4. Poskakivanje preko lezecih, ali ipak ima malo medjuosovinsko pa je to normalno
5. Buka motora kad je hladan, pri ubrzanju i preko 120kmh.

Gepek je u okviru klase, kao i mesto na zadnjoj klupi - ako imate preko 180cm mozete se ugodno smestiti napred ali onda pozadi zaboravite na prostor. Materijali su OK, sve je lepo uklopljeno, koza na menjacu i volanu je sasvim dobrog kvaliteta, a u visim nivoima opreme sedista su fina, kao i materijali u kabini. Model koji sam ja vozio imao je sve od opreme, cak i grejac volana.

Za grad je odlican. Na otvorenom putu takodje, zbog jakog motora. Inace, buka je solidna i na leru i pri vecim brzinama, dizelas se bas cuje ali to pripisujem izolaciji. Kad je hladan prenosi vibracije na volan.

Potrosnju sam vec naveo u drugoj temi, a ona je u zimskim mesecima (od novembra), dakle nekih 4000km iznosila 6,7l na 100km - relacije su do 10km MAX, sve je NBGD - Centar uglavnom. Zimske gume Kleber.

Cosmo oprema + dodatna oprema. Sediste je bilo namesteno prema mojoj visini (180cm) pa ces videti prostora koliko ima:







Potrosnja:



[ Zarko Silic @ 24.03.2013. 11:29 ] @
Najbolje je da ne svetle nikakve upozoravajuce lampice, ali ne tako sto ce one biti izvadjene pa zato nece svetleti vec tako sto ni dijagnostika nece pokazati nikakvu gresku.
[ Lavlja_Jazbina @ 24.03.2013. 11:51 ] @
cozmo_im...Jel i ona nema pokazivac temperature,mislim na bord kompjuter.
[ cozmo_im @ 24.03.2013. 12:16 ] @
Veruj mi da nisam uopste to proveravao. Trebalo bi da Opel ima na board kompu pokazivac temperature.
[ vladd @ 24.03.2013. 13:38 ] @
Ova je iz 2004-e godine, i ima pokazivac temperature, koji nije nista pokazivao. Istina, radio je na leru nekih 10-15 min, moguc je termodavac, ili nesto drugo.

Povremeno je sijala lampica za "ekologiju", odnosno izduvne gasove, dok greska u elektronici(menjacu) sija stalno. Sreca da ne blinka i ne pokazuje dodatnu F gresku na displeju(malom).

Bice tu izgleda kopanja i po dijagnostici i pod haubom.

Poenta je bila u automatskom menjacu(odsustvu kvacila), ali je tesko naci pristojan mali auto, relativno niske cene, sa solidnim tipom motora...i menjacem bez kvacila...
Ova Corsa je bila bingo, ali bice jos bolje kada se greske pogase..

Pzo
[ sasa022 @ 24.03.2013. 14:30 ] @
Da li je u pitanju Corsa C ili D ???

Ako je 2004.-to godiste onda je C.



Polovan automatik nikada ne bih uzeo ako ima i najmanji nagovestaj kvara ili problema...
[ Zarko Silic @ 24.03.2013. 15:32 ] @
Citat:
vladd: ali je tesko naci pristojan mali auto, relativno niske cene, sa solidnim tipom motora


Nije tesko,
treba samo imati Ideju.






http://suchen.mobile.de/auto/f...TOMATIC_GEAR&ambitCountry=
[ etjen @ 24.03.2013. 16:31 ] @
ti polovni mali automatici su noćna mora. Pre svega zato što to nije ''običan'' automatski menjač, već uglavnom neka verzija robotizovanog kvačila a običnog menjača.
Najveći problem je to što mao ko to zna da popravi.
Sledeći problem je što popravka mnogo košta.
Ako je još imao neki signal da nešto u nagoveštaju ne valja oko menjačkog sklopa - zaobići u širokom luku ili spremiti dodatnih 500-1000 Eura za servis menjača i mnogo živaca da se nađe dobar majstor.


Inače, automatik je prava stvar svakako. Šteta što nisu više zastupljeni kod nas...
[ vaske2 @ 24.03.2013. 16:36 ] @
Priključite je na dijagnostiku pa ces znati šta je.Kod mog matorog koji ima taj auto istog godišta se palila 2 puta ta ista lampica za ovih 6 god koliko je ima.Prvi put je u pitanju bio EGR ventil(inače slaba tačka ovog motora),a drugi put jer je crkao jedan grejač.Doduše njegova je sa manuelnim menjačem.Ukoliko pokazuje grešku na automatskom menjaču ja bih je zaobišao u širokom luku. Inače autić je extra za grad,potrošnja nikada nije prešla 6l/100km i prilično je žustar autić do 80-90 km na sat.
[ vladd @ 24.03.2013. 18:22 ] @
Znaci da jurim op-com, univerzalni citac obd-a ne vazi?

Inace uvoz nije moguc, posto nema rodbine u inostranstvu, a "dovoznici" traz SVE, i pare unapred, i zaradu i troskove...bez garancije da ce doci korektno vozilo..

Poz
[ botr @ 24.03.2013. 21:00 ] @
Znam bar jednog majstora u Bg-u koji zna da radi robotizovane menjace. Ako ume da sredi selespeed na Alfi, znace i taj malecki. Ako ste zainteresovani, mogu da dam kontakt, pa da se cujete sa njim i eventualno da pogleda sta i kako.
[ Nikola M @ 08.02.2014. 23:24 ] @
Izvinte što podižem staru temu, ali zna li neko gde i kako mogu da proverim koliko pravih brzina ima konkretni Easytronic?
Wiki kaže 4 ili 6, par ljudi mi kaže isključivo 5, a ja ne znam gde više da gledam i proverim. Nisam pametan više...
Konkretno ovaj sa slike:
http://img.sbazar.cz/big/20130...3/524687fe53889e6a6be50100.jpg

Poz svima
[ Zarko Silic @ 08.02.2014. 23:36 ] @
U Corsi Easytronic ima 5, automatik postoji sa 4, a zasto te to toliko zanima?

Mislim (nisam siguran) da cdti ne postoji sa automatic menjacem.
[ vladd @ 09.02.2014. 23:19 ] @
5 brzina je kod Easytronica, mada je brojka, odnosno broj brzina prakticno nebitan, kod ovakvog vozila i ovakvog menjaca.

Inace je tema ovde stara, ali je nazalost aktuelna..i dalje se trazi automatik u dobrom stanju...lakse je naci albino lava nego korektno vozilo..:)
[ Nikola M @ 11.02.2014. 19:21 ] @
Citat:
Zarko Silic:
U Corsi Easytronic ima 5, automatik postoji sa 4, a zasto te to toliko zanima?

Mislim (nisam siguran) da cdti ne postoji sa automatic menjacem.


Gledam jednu Zafiru sa takvim menjcem, a Easytronic mi je nepoznanica, zato.
Pitam jer bi mi odgovaralo da auto ima 6 brzina, pa makar i da je ovaj poluautomatski (duge deonice autoputa, manje derem motor, manje i trosi itd).
E sad, u kojoj meri je to ekvivalentno obicnoj 6. brzini ne znam.
[ HoT_Steppa @ 11.02.2014. 20:49 ] @
Citat:
botr: Znam bar jednog majstora u Bg-u koji zna da radi robotizovane menjace. Ako ume da sredi selespeed na Alfi, znace i taj malecki. Ako ste zainteresovani, mogu da dam kontakt, pa da se cujete sa njim i eventualno da pogleda sta i kako.


Da nije Goran iz Zemuna?
[ vladd @ 12.02.2014. 13:16 ] @
Citat:
Nikola M: Gledam jednu Zafiru sa takvim menjcem, a Easytronic mi je nepoznanica, zato.
Pitam jer bi mi odgovaralo da auto ima 6 brzina, pa makar i da je ovaj poluautomatski (duge deonice autoputa, manje derem motor, manje i trosi itd).
E sad, u kojoj meri je to ekvivalentno obicnoj 6. brzini ne znam.


Treba da pogledas finalni prenosni odnos, pa ce ti biti jasno da li u "poslednjoj" brzini "deres" motor ili malo manje. U principu su sve krajnje brzine namenjene krstarenju.
Veci broj brzina se koristi zbog odredjene ekonomike u srednjim rezimima, ili zarad mogucnosti ubacivanja manjih motora u vece karoserije, zavisno od koncepcije (namene) vozila
[ Nikola M @ 12.02.2014. 20:06 ] @
Gde to da nadjem, ili zapravo i kad nadjem kako da znam i uporedim sa brzinama nekog drugog auta (5-tom, 6-tom)?
[ Zarko Silic @ 13.02.2014. 00:59 ] @
A sta tebe konkretno zanima? Menjac, auto, motor, ili nesto deseto?

Nisam uspeo da ukapiram sta tebe zapravo interesuje pa napisi da sad ne nagadjamo. Nesto si tajanstven sa pitanjima.
[ Nikola M @ 13.02.2014. 11:16 ] @
Konkretno me zanima Easytronic menjač, u kojoj meri njegova najveća brzina odgovara šestim brzinama na autima sa ručnim menjačem, odnosno ako ga teram preko npr 130 na koliko će obrtaja da ode i koliko ću da ga „derem“ pri tome. Rekao si da bi to trebalo da bude jasno iz konačnog odnosa prenosa, ali nemam ideju gde to da gledam, niti i kad nadjem kako da to protumačim.

Taj konkretan auto mi je ok, i za sad mi sve ostalo odgovara, jedino mi je taj menjač nepoznanica
[ inobradovic @ 13.02.2014. 16:48 ] @
nadji neki auto pa provozaj i videces na koliko ide obrtaja pri 60,100 i 130.
[ Zarko Silic @ 13.02.2014. 17:18 ] @
za 5 do 10% se automatici vrte vise (motor ima vise obrtaja) od manualaca za istu snagu motora i isti tip vozila. Generalno vazi za sve proizvodjace. Redje je obrnut slucaj, ali i to postoji.

Kod automatika je drugi problem. Ako se previse spuste obrtaji u toku voznje, automatik ce odreagovati i smanjiti stepen prenosa sto mozda i nije u tom trenutku bas neophodno pa se stice utisak da se motor vrti sa vecim obrtajima, ali uglavnom je to otprilike podjednako kod optimalnog opterecenja za istu snagu motora i isti tip vozila.

Ni jedan ni drugi menjac nema neku prednost u prenosnom odnosu, ako se na to misli postavljanjem pitanja. Prednosti i mane ogledaju se u nekim drugim stvarima.


[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 13.02.2014. u 18:29 GMT+1]
[ vladd @ 17.02.2014. 09:34 ] @
Evo da javim epilog, nakon visemesecnog "maltretmana" sa kupovinom polovnog automatika.

Epilog je Megan, 1.5DCi, naravno automatik. U neuporedivo bolje stanju od raspalih Corsi, koje se nude i "drze" cenu, iz nekog nepoznatog razloga, sa izgrebanim(iskidanim) volanima, raspalim sedistima, sa losim gumama, sa upaljenim greskama na kokpitu, sa nerazjasnjenim imovinskim statusima...tipa "vode" se na ovo ili ono..istekla registracija nekoliko meseci...

Za iste pare..megan karavan, od prvog vlasnika sa poznatom kilometrazom, registrovan, normalno ocuvan, osrednje strokav, dva seta guma..imace neku litru vise potrosnje na 100km..ali za ostatak, i uopste stanje vozila, ne gledajuci na klasu i konfor, neuporedivo sa nekim ponudama... nase trziste je verovatno pod nazorom strucnjaka iz "Laze"...
[ etjen @ 17.02.2014. 09:54 ] @
nek je sa srećom!
Ako nije problem, napiši koje godište i km i koliko para je bio.
[ Zarko Silic @ 17.02.2014. 11:33 ] @
Citat:
vladd:
Evo da javim epilog, nakon visemesecnog "maltretmana" sa kupovinom polovnog automatika.

Epilog je Megan, 1.5DCi, naravno automatik. U neuporedivo bolje stanju od raspalih Corsi, koje se nude i "drze" cenu, iz nekog nepoznatog razloga, sa izgrebanim(iskidanim) volanima, raspalim sedistima, sa losim gumama, sa upaljenim greskama na kokpitu, sa nerazjasnjenim imovinskim statusima...tipa "vode" se na ovo ili ono..istekla registracija nekoliko meseci...

Za iste pare..megan karavan, od prvog vlasnika sa poznatom kilometrazom, registrovan, normalno ocuvan, osrednje strokav, dva seta guma..imace neku litru vise potrosnje na 100km..ali za ostatak, i uopste stanje vozila, ne gledajuci na klasu i konfor, neuporedivo sa nekim ponudama... nase trziste je verovatno pod nazorom strucnjaka iz "Laze"...


Polako samo. Sve to vremenom dodje na svoje.
[ vladd @ 17.02.2014. 16:46 ] @
Oko 120kkm, sve sa prenosom i registracijom ispod 3600 evra..

Ne vidim STA to "vremenom" treba da dodje na "svoje", kada se u startu dobije ocuvaniji(prvi vlasnik), veci, i sa malo vecom potrosnjom(ne moze bas svaka sitnica dabude perfektna), bolji, lepse uradjen...isto godiste(2004), slicne pare(razlike bi bile manje od 200 evra)...

Samo stanje, polovnih Corsi, je bilo blago uzasavajuce. Istina, navikao sam se na malo vise odrzavanja vozila, pa sam ispao iz stosa, koliko ljudi aktivno zapostavljaju vozilo, ali ovo sto je vidjeno je prevazislo moja ocekivanja.

Razumem i sminku, i lickanja, mazanje slaninom, samo za prodaju, ali ne zaista razumem otkinute delove plastika, guma, greske na tabli...i da se jos ispaljuju cene
[ inobradovic @ 17.02.2014. 17:46 ] @
meni se megan mnogo vise svidja od korse a imao sam i jedno i drugo, moj megan je bio 1.6 benz automatik, na njima je bio problem alternator to jest ono na alternatoru gde ide kais preko toga, nije skupa popravka, to im je generalno problem i automacki menjac koji nije bas jeftin, nadam se da neces imati problema sa menjacem.
[ botr @ 17.02.2014. 17:52 ] @
Dizne i pumpa
[ Nocni @ 17.02.2014. 17:54 ] @
Žarka je iskustvo naučilo da se ne treba baš radovati renoovom 1.5 dci motoru sa delphi sistemom a sve to u kombinaciji sa automatskim menjačem starim 10 godina... pa je otuda ovo "moglo bi to doći na svoje" što se cijene tiče...
Crkavaju im dizne i pumpe visokog pritiska ali ne bez najave... tako da, ako je vozilo detaljno ispregledano kod majstora prije kupovine uključujući i ispitivanje automatskog menjača onda je u redu i neće biti problema neko vrijeme...
[ Zarko Silic @ 17.02.2014. 18:45 ] @
Na celom mobile.de ovakav Megan postoji samo 1 i kosta 2 puta toliko koliko je ovaj placen.

Da li tu potreban dodatni komentar?


http://suchen.mobile.de/auto/r...TOMATIC_GEAR&ambitCountry=
[ vladd @ 17.02.2014. 21:15 ] @
Jasno mi je na sta se misli, medjutim, trgovina ima nekih svojih situacija..nekome treba brza prodaja a nekome kupovina.

Da stoji na oglasu, moze mesecima...sa proizvoljnom cenom

Cinjenica da se isti takvi, sa mnogo vise km prodaju i po placevima, medjutim, istorija vozila je sasvim solidna.

Sto se tice kvarova, to ostaje u domenu prostih nadanja da nece biti problema, a ako se dogode..jbga..10 godina je 10 godina, sve garancije su davno prosle, valjda ce zamena motora i menjaca "resiti" problem:)

Ono stome fasciniralo je lose stanje Corsi na trzistu...i to sa vec konstatovanim aktuelnim problemima...

U svakom slucaju, sledice informacije o eventualnim problemima ili o samoj eksploataciji..tipa potrosnja...
[ etjen @ 17.02.2014. 21:27 ] @
ako je to tačno što si napisao(mislim na km prevashodno) onda je to super cena. Nekako mi to nerealno za toliko godina, ali sa druge strane ako je od prvog vlasnika
i sve u priči sa vlasnikom deluje OK, onda svaka čast
[ vladd @ 18.02.2014. 11:02 ] @
Auto nije za mene, pa sam otvorio malo vise ociju, i davio po forumu. Bio je na oglasima, i postoji jedan slican, ali je sa malo "prljavijom" prosloscu.
Postoje papiri, koji se mogu praviti, ali zasto bi, kada po istoj ceni ima i bez takvih detalja, svi oni "sitni" znaci koje ostavlja pravi vlasnik(nije pogubio kljuceve, ima i jedan ostecen, ima i rezervni), ne nedostaju plastike, uredan motorski prostor, ima nekih ostecenja na kederu, auto pali, vuce, uzet je iz eksploatacije..svakodnevnog koriscenja..nije "spakovan" i na cekanju kupca..
Normalne "sare" na enterijeru i spoljnom laku..za 10 god, mora bar kamencic da "skoci"..

Deluje bas OK...ali..pogledati koliko traje cela "akcija"..skoro godina dana..
[ Zarko Silic @ 18.02.2014. 14:33 ] @
Najvaznije u celoj prici je odgonetnuti glavni razlog prodaje, ali to nije ni malo lako.
[ HoT_Steppa @ 18.02.2014. 17:10 ] @
Po tebi ne postoji kategorija ljudi koja redovno odrzava auto i menja ga za mladji model kad tako proceni, bez nekog realnog razloga? Uvek mora da bude nesto skriveno?
[ vladd @ 19.02.2014. 10:49 ] @
U krajnjoj liniji nije presudno bitno(iako je sustinski bitan element), poenta je da postoje vozila koja se mogu kupiti, i da su za preporuku, i da nisu na prvi pogled potencijalna macorcina u dzaku.

Naravno, moguci su problemi, ali su moguci i problemi sa novim vozilima, jeste da postoji garancija, ali i veliki pocetni trosak za novo vozilo...

Ali se ponovila prica, da se ne moze lako kupiti polovno vozilo na brzinu i na tref, vec je ponuda tako katastrofalna i opterecena prevarantima, da je jednostavno potrebno silno vreme...
[ botr @ 19.02.2014. 11:02 ] @
Drugim recima, ne ogranicavati se na jedan model auta, vec traziti dobar primerak, koji god da je proizvodjac.