|
[ zola018 @ 24.03.2013. 21:44 ] @
| Pozdrav svima,
Nov sam na forumu, prelistao sam sve postove vezane za ovu temu, ali su dosta zastareli, pa resih da otvorim novu, sigurno da neko ima slican problem kao i ja, a to je koji auto kupiti... Ajde da dam male smernice svima koji bi mogli da mi pomognu. Treba mi auto srednje klase velicine Opel Astra, Ford Fokus, Fiat Stilo i sl. Kupio bih benzinca ( po mogucstvu sa plinom ) dizele sam u startu izbacio jer mi je jeftinije da se vozim na plin.
Auto mi treba za oko 30.000 km godisnje znaci nista previse.
Sto se tice kubikaze ne bih isao vise od 1.8 i ne manje od 1.4. I auto koji ce da vuce uzbrdo a ne kao neki koje sam vozio krenem sa 100km/h uz brdo a na vrhu sa na 40 km/h :)
E sad potrosnja mi je najbitnija od svega, znaci neki prosek 8-8.5l plina na otvorenom i po gradu 10-11l. Nikad mi nije bilo jasno da li kubikaza ima veze sa potrosnjom ili ne i da li auto od 1.4 kubika manje trosi od onog od 1.8 ako se voze u istom rezimu.
Hteo bi, naravno i sa odrzavanjem da prodjem sto jeftinije ( kazu da su francuzi skupi za odrzavanje, BMW, Mercedesi, Alfe koliko je to tacno).
Nadam se da sam naveo sve sto sam se setio, dajte neke predloge, savete, sta gledati, od cega bezati i tako to. Ako treba jos nesto da dodam tu sam :) |
[ Nebojsa Milanovic @ 24.03.2013. 21:51 ] @
Dobrodošao na ES
Predlažem ti Golfa IV 1,6 16V benzin. Odličan auto, uklapa se u sve navedeno, a za taj novac mislim da se može naći i u solidnom stanju.
Ako uspeš da nađeš dobar, može da predstavlja dugotrajno rešenje.
[ rodjam @ 24.03.2013. 22:05 ] @
ja bih kupio Astru G za te pre sa 1.4 motorom.ima ih dosta tako da ne moras da brines toliko za odrzavanje.
@Nebojsa tesko da se moze naci Golf 4 za te pare pogotovo sto su oni bar 1000E skuplji od opela.
[ Nocni @ 24.03.2013. 23:09 ] @
[ sasa022 @ 24.03.2013. 23:38 ] @
Nissan Almera 1.5 ( benzin ) 2003-2006 godiste.
[ Flo33 @ 25.03.2013. 00:00 ] @
30000km je za polovan auto tog cenovnog ranga i previse. Racunaj koliko si spreman dati na popravke na godisnjem nivou.
Dosta nasih kupuje te jeftine aute u slo, ne znam kako se isplati, ali bas dosta njih prodaju za Bosnu, Srbiju, Makedoniju.
http://www.avto.net/_AVTO/ad.asp?ID=7116427&show=1
Recimo ovaj solidno izgleda za te novce. I ako je prvi vlasnik, u principu budu ok auti.
http://www.avto.net/_AVTO/ad.asp?ID=7098695&show=1
Ili malo jaca varijanta.
A cene servisa i delova mislim da su bez premca. (Brat je veliki servis sa rukama i delovima za oko 150€ uradio)
[ Zarko Silic @ 25.03.2013. 00:10 ] @
[ Flo33 @ 25.03.2013. 00:11 ] @
^^to je odlicna cena za taj auto. Nisam znao da su tako jeftini.
[ HoT_Steppa @ 25.03.2013. 06:10 ] @
Stilo 1.2 16V, ima 80 KS startniji od vecine 1.4 motora, jeftina registracija, jeftin za odrzavanje i kupovinu, malo trosi, voli plin, sto bi rekli majstori.
[ mozdasamjaamozdainisam @ 25.03.2013. 07:18 ] @
Citat: zola018: Pozdrav svima,
Sto se tice kubikaze ne bih isao vise od 1.8 i ne manje od 1.4. I auto koji ce da vuce uzbrdo a ne kao neki koje sam vozio krenem sa 100km/h uz brdo a na vrhu sa na 40 km/h :)
Citat: HoT_Steppa: Stilo 1.2 16V, ima 80 KS startniji od vecine 1.4 motora, jeftina registracija, jeftin za odrzavanje i kupovinu, malo trosi, voli plin, sto bi rekli majstori.
Iz iskustva, 1.2 Stilo zavrsava na vr' brda sa 40 km/h :( Jednostavno mu za takve stvari nedostaje snaga.
[ botr @ 25.03.2013. 08:13 ] @
Ja bih izbegao japance, ili ih uzeo s rezervom, s obzirom da se treba dobro raspitati kako podnose plin. Ako se nadje neki
Grande Punto, kao ovaj, to je definitivno najbolja kupovina!
U odnosu na starije italijane dosta je kvalitetniji.
Kod Stila 1.6 ne retko strada ECU. Navodno je lose pozicioniran, pa se pregreva. Cena oko 300 evra.
Sto se tice Alfe, s obzirom da je prioritet proci sto jeftinije, treba je izbeci samo zbog kompleksnih trapova.
Fordovi benzinci ne podnose plin. Kao moze sa nekom kapalicom, itd. ali sam video jedan taksi kome je otisla glava motora samo zbog plina. Zakljucak, ne vredi kapalica.
Japanci su slicni.
Astra G, 1.6 motor jednostavno trosi ulje. Inace, auto je ok, ali je meni nekako enterijer tesan. Odrzavanje nije skupo, koliko sam upoznat. Golf IV, nemam komentar.
[ Zlatni_bg @ 25.03.2013. 08:53 ] @
Da li si siguran da ces ustedeti vise s plinom? Racunaj da ces najvecu razliku primetiti po gradu, gde retko koji benzinac trosi ispod 10 litara.
Imaj u vidu i da nasa drzava uvidja koliko ljudi vozi/pocinje da vozi na plin, i da ce uciniti sve da i iz toga izvuku pare, pa razlika benzin/plin u nekom narednom vremenu nece biti veoma velika.
Od ovih automobila koje si ti ponudio, iskustva imam sa Astrom G i Stilom. Za te pare ces tesko naci ocuvanu astricu. Fiata, imas koliko ti dusa voli, samo u moru svih i svakakvih moras pronaci model koji je zaista cuvan, jer ih imas vise unistenih nego dobrih. Astra kojom sam se vozio je imala nesto manje od 100KS koliko se secam, benzinac 1.6, cetvorica nas je bila u kolima, i mogu ti reci da auto ne vuce nesto spektakularno kad ima ljudi u njemu. Stilo s kojim imam iskustva je burazerov, ali je dizel, 1.9mjet, skoro je isao njime do Republike Srpske, dakle magistralni putevi uglavnom, potrosnja oko 5 litara sa 120KS motorom. Auto ide k'o mecava, kazem ti ja sa Pug 205 GTI. Platio ga je pre oko godinu-dve dana nesto ispod 4k evra. Do sad je menjao samo neki senzor za vodu u gorivu koliko se secam, i radio male servise, veliki kada ga je kupio. Ima i kasko za njega, placa oko 300 e mesecno. Svaki put kad se vozim njime mislim da za te pare i u toj klasi boljeg nema.
Znam da ti se ne svidja sto pisem o dizel modelu, ali zapitaj se, da li ces zaista ustedeti s benzincem i plinom? Benzinca ne uzimas da bi na njemu stedeo za gorivo, i cak i plina ce moci da ti trosi kako ga ti budes vozio. Ja nekad i sa benzinom u autu od 800kg doguram do 15-17l na 100km, da imam plin mogu da zamislim kolika bi litarska potrosnja bila.
P.S. Ovaj Grande Punto je skroz ok opcija, pod uslovom da je sve na njemu u redu.
[ anon70939 @ 25.03.2013. 09:33 ] @
Potvrdjujem sve ovo za JTD, ali to je preko 1.6 koliko on trazi. Meni je registracija sad bila 21000 din.
Jedino sto potrosnja po gradu je 8l. Mozda za stilo ako je laksi je i manja potrosnja. Citam po forumima kazu ljudi da stilo jtd trosi 7 :).
Van grada mi je skoro duplo manja potrosnja brzinama od 70-100km/h
Po gradu na 8:100 km to je = 1200 din
Plin ako nadje neki koji trosi po gradu 11l na 100km = 850din
Dakle razlika na 30000km to je cifra od 1000E odnosno 750E ako trosi samo 7 na 100?
Ali ne znam da li ce taj koji trosi 11l bas izlaziti uz bubanj potok sa 4 ljudi u autu u istoj brzini... Ovaj JTD hoce sigurno :)
Pored toga, na mom JTDu ako ne racunamo veliki i male servise do sad sam zamenio samo termostat. To im je generalno boljka.
Sa druge strane, potrosnja plina zimi skace za duplo i vise? ili sam samo pogresno nacuo?
Odrzavanje JTDa bem li ga... Verovatno na kakav se naleti, ali kad ga i Zarko hvali onda budi siguran da je generalno dobar :)
[ botr @ 25.03.2013. 10:47 ] @
Potrosnja plina ne skace zimi, samo si nacuo Zapravo, kod sekvent sistema skace potrosnja benzina, jer motoru treba vise vremena da se zagreje, a samim tim treba vise vremena da prebaci na plin.
[ Java Beograd @ 25.03.2013. 11:09 ] @
Citat: CoyoteKG:... ali kad ga i Zarko hvali onda budi siguran da je generalno dobar :) To je naš, generalni, srpski, sirotinjski problem. Što u velikom procentu kupujemo polovno, odbačeno, pa tako, zapravo, kupujemo mačku u džaku.
[ inobradovic @ 25.03.2013. 11:25 ] @
ako coveku odgovara sa 3 vrata onda da razmisli jer najvaznija stvar pise u opisu auta ako ste gledali pise DOBRO STANJE,
sto po mom iskustvu znaci da ima dosta falinki , a kada pise odlicno stanje zanci ima falinki ali ne mnogo.
[ Zarko Silic @ 25.03.2013. 12:10 ] @
Punto jeste generalno dobar, ali uvek treba biti oprezan i otvoriti cetvoro ociju.
Srbija je to brale.
[ vladd @ 25.03.2013. 14:10 ] @
Zaretov predlog je ocito bio dobar, Punto je nestao..
Sto se Milanovicevog predlog a tice, mogu da se slozim, ali pod uslovom da potencijalni kupac ima nekoga kao Zare u blizini , ili da (uopste) pocne razmisljanje o 10-11 godina starom golfu ako primeti par razlika na slikama.
Poz
[ Lavlja_Jazbina @ 25.03.2013. 14:57 ] @
Mislis na farban znak?
[ botr @ 25.03.2013. 15:07 ] @
Ima tu jos dosta toga, recimo, jelkica, registraciona nalepnica, farovi ...
[ Lavlja_Jazbina @ 25.03.2013. 15:09 ] @
Molio bih bez flame za model auta.Corola 1.6 vvt.Ne mogu da nadjem plac koji daje kredit,ugovor je sa njima.
Ucesce 1200€ i rata je 80€.Imaju samo 2 corolle.
http://www.polovniautomobili.c...01626/toyota_corolla_16_vvt_i/
[ Zlatni_bg @ 25.03.2013. 15:18 ] @
CoyoteKG, samo da naglasim, ne znam da li si primetio da sam pisao o mjet-u, a ne o JTD-u, nisam siguran da li se slazes sa mnom za mjet ili kazes da je ista situacija i sa JTD motorom :)
Mozda je hteo 1.6 jer je potrosnja drasticno veca kod benzinaca jacih od 1.6, a ne zbog cene registracije :) U sustini, i tih 5k dinara razlike za 1.6 i 1.9 pri registraciji se nekako prebole :) Pogotovu sto je jedini slabiji mjet od tog 1.9, 1.3 koliko znam. Imao sam situaciju da se sretnem sa punto mjet 1.3, nisam verovao kad sam na bord kompjuteru video potrosnju od 3.9l :)
Tesko da bi trosio neki 1.6 benzinac 11l plina po gradu, bar iz onoga sto sam ja video i cuo. Nisam relevantan ali mislim da bi bilo najmanje 12l za tu kubikazu, verovatno bi odredjeni ekonomicniji motori mogli manje. Ali, ne zaboravite da povremeno i taj auto na plin mora da trosi malo benzina s vremena na vreme, ne moze se stalno voziti na plin... Tu je i odrzavanje plina, atesti, eventualna ugradnja i kupovina istog... Sa 30kkm godisnje, da li bi bilo isplativo? Uz to, taj benzinac sa manjom kubikazom ne bi opet imao snage kao taj dizelas.
Realno, ovde kad je rec o odnosu potrosnje, i amortizacije, da bismo pricali, poredimo neke 1.2-1.4 benzince sa 80ak KS, i dizele sa ~120KS. Radi EVENTUALNE ustede se gubi na snazi motora. Da li je to onda zaista usteda? Ne uzima se motor slicne snage, pa da bismo mogli da pricamo o nekoj ustedi i odnosu, vec o ~30% slabijim motorima koji bi novcano trosili skoro isto, ako ne i vise novca, radi neke ustede. Ne funkcionise plin po principu plug-n-play, ima tu jos dosta stvari...
Znam da smo mozda otisli u offtopic sa ovim, ali samo bih zeleo da se pokretac teme sracuna, vidi sve troskove i ponovo pogleda sta je potrebno da bi auto isao na plin. A vec je krenulo sa poostravanjem svega toga... Po meni, plin bi bio isplativ samo ukoliko vec posedujete automobil kog ne zelite da se resite i radi vam posao, ide na benzin, a zelite da ustedite koji dinar, pod uslovom da prelazite nekih 50kkm godisnje, i imate u planu da vozite taj auto narednih par godina.
[ botr @ 25.03.2013. 15:29 ] @
Da, ali recimo, kod dizela imas turbinu, plivajuci zamajac, egr, i jos neke sitnice. Sve to ce stradati kad tad, a po iskustvu, na nasim placevima su automobili kod kojih su ti delovi pri kraju veka. Za taj novac na benzincu moze mnogo toga da se uradi.
[ Zlatni_bg @ 25.03.2013. 15:37 ] @
Pa sad, kako ti kazes, ispada da polovne dizelase uopste ne bi trebalo da uzimamo, niti da ih ima u prodaji :)
[ botr @ 25.03.2013. 15:41 ] @
Trebalo bi, ali uz dobru proveru i iskusnog majstora. Sve ovo moze da izbije dosta novca iz dzepa.
Nekako je veci rizik kupiti polovnog dizela nego polovnog benzinca, jer ima vec pomenute delove koji mogu da izbiju dosta novca iz dzepa, a i sigurno je da ima vecu kilometrazu od benzinca.
[ Zlatni_bg @ 25.03.2013. 15:50 ] @
To stoji naravno... Ali iz te logike, benzinac je vise za kratke relacije onda. To sa sobom povlaci vece trosenje lamele, generalno seta kvacila, cesce koriscenje "prve" sto lagano popne obrtaje, i neke jos neke stvari... Neke stvari ce brze na benzincu da odu... generalno, neminovni su troskovi i s jednim i s drugim. Niko s Evolution X ne ide na posao auto putem :)
Dodatak: Burazer se raspitivao skoro za popravku/zamenu seta kvacila na Stilu, novo ~900eur, reparacija postojeceg 300 eura.
[ Zarko Silic @ 25.03.2013. 15:52 ] @
Citat: vladd:Zaretov predlog je ocito bio dobar, Punto je nestao..
Necemo vise tako. Ubuduce zahtevamo proviziju.
[ Flo33 @ 25.03.2013. 15:54 ] @
Kalkulator u ruke, ako je primarni cilj cena ulaganja pocetnog, cena kasnijih ulaganja, pa cena upotrebe, i dodjes do odgovora.
Slazem se sa botr Citat: botr: Trebalo bi, ali uz dobru proveru i iskusnog majstora. Sve ovo moze da izbije dosta novca iz dzepa.
Nekako je veci rizik kupiti polovnog dizela nego polovnog benzinca, jer ima vec pomenute delove koji mogu da izbiju dosta novca iz dzepa, a i sigurno je da ima vecu kilometrazu od benzinca.
I za 3500€ ce tesko naci dizela koji nije presao >200.000km. Vodi se time da za cenu turbine i zamajca napravis generalku na manjem benzincu.
Ja se sa pocetnim uslovima, u Srbiji ne bi razmisljao i uzeo bi Punto Grande, poput linkovanog, ili malo noviji Punto classic. Nisu to toliko mali auti koliko se cini na prvi pogled.
[ Zarko Silic @ 25.03.2013. 16:01 ] @
Nisu to opste mali auti. Bas zbog toga se i diskutuje u susednoj temi o slaboj prodaju malih auta iz A segmenta.
Generalno, Fiat je oduvek bio kao polovnjak najbolja kupovina. Pamtim jos rang liste sa sredine osamdesetih kada je Regata proglasavana za best povnjak u Evropi. Nije se od tada nista znacajnije menjalo.
Nije ni cudo jer su najvise gubili na ceni, a relativno su ok auta.
[ anon70939 @ 25.03.2013. 16:05 ] @
Citat: Zlatni_bg:
CoyoteKG, samo da naglasim, ne znam da li si primetio da sam pisao o mjet-u, a ne o JTD-u, nisam siguran da li se slazes sa mnom za mjet ili kazes da je ista situacija i sa JTD motorom :)
Ne vidim razliku osim u par konjskih snaga.
I ne vidim razliku u racunici potrosnje...
Da me ne razumes pogresno, ja sam nameravao da uzmem 1.6TS sa plinom, i na nagovor ovde na forumu i nekom drugom forumu ipak sam uzeo dizel. I zadovoljan sam i preporucio bih drugom.
Zadnjih godinu dana sam presao 25000km.
Moja racunica bi bila ako ne racunamo tih 5000din za registraciju
Po gradu na 8:100 km to je = 1200 din
Plin za 1.6TS 14l na 100km = 1100din
Dakle razlika na 25000km to je cifra manja od 250E
Ali to je bila racunica u mom slucaju. Znao sam koji auto hocu, ali sam se dvoumio izmedju dva motora. Znao sam da cu ga uzimati iz Svajcarske bez plina pa cu naknadno morati da dajem 500E za sekvent.
Zato sam radije odlucio za JTD jer su mi mnogi preporucivali, i bila je prica "ako licno uzimas iz CH, onda bolje dizel nego plin jer ce mi biti manji rizik od kvara" svega ovoga sto je naveo botr.
Al opet, ovo nije racunica za ovaj slucaj jer je covek jasno i glasno napisao sta ga interesuje... a to je
Citat: zola018:
PTreba mi auto srednje klase velicine Opel Astra, Ford Fokus, Fiat Stilo i sl. Kupio bih benzinca ( po mogucstvu sa plinom ) dizele sam u startu izbacio jer mi je jeftinije da se vozim na plin.
Auto mi treba za oko 30.000 km godisnje znaci nista previse.
Sto se tice kubikaze ne bih isao vise od 1.8 i ne manje od 1.4. I auto koji ce da vuce uzbrdo a ne kao neki koje sam vozio krenem sa 100km/h uz brdo a na vrhu sa na 40 km/h :)
E sad potrosnja mi je najbitnija od svega, znaci neki prosek 8-8.5l plina na otvorenom i po gradu 10-11l. Nikad mi nije bilo jasno da li kubikaza ima veze sa potrosnjom ili ne i da li auto od 1.4 kubika manje trosi od onog od 1.8 ako se voze u istom rezimu.
Hteo bi, naravno i sa odrzavanjem da prodjem sto jeftinije ( kazu da su francuzi skupi za odrzavanje, BMW, Mercedesi, Alfe koliko je to tacno).
Nadam se da sam naveo sve sto sam se setio, dajte neke predloge, savete, sta gledati, od cega bezati i tako to. Ako treba jos nesto da dodam tu sam :)
[ Flo33 @ 25.03.2013. 16:07 ] @
Ako se ja secam, a ispravi me Zarko, Fiat i ostali italijani su poceli sunovrat drugom polovinom '80ih, kad se Italijanska vlada obavezala na koriscenje ruskog celika i pleha.
[ Lavlja_Jazbina @ 25.03.2013. 16:08 ] @
Eee,gde se seti regate.Imali smo u firmi 70 i posle kupili 100 ie.Za mirafiori necu da pricam.
I tada je bilo,da posle godinu dana silne lampice prestanu da rade.
Isto i sada,croma se moze jeftino kupiti,karavan preferiram.
[ vladd @ 25.03.2013. 16:12 ] @
Citat: Zarko Silic: Necemo vise tako. Ubuduce zahtevamo proviziju.
I treba!. Pripremiti pare i cekati dobar savet..i resen problem..
Sto se tice slika..farban znak i desni far(vozaceva strana). Far je noviji od drugog, sto indicira na sudar, farbanje i zamenu.
Mozda i nije bas sudar, ali je svakako zona za proveru, zasto je ovo, a zasto ono..
Moze dosta detalja da se isproverava i pregleda, zna se sta se moze ocekivati, odmah ili u neko dogledno vreme, ali treba unapred sakupiti info, pre donosenja odluke.
Nije samo "sjaj u travi" bitan.
Poz
[ botr @ 25.03.2013. 16:13 ] @
@ Zlatni
Plivajuci zamajc za jtd je u AP sportu negde oko 250 evra, lamela, korpa i potisni oko 180.
@ Coyote
Sa ts-om je racunica malo drugacija, i mislim da nije bas isplativ za vecu kilometrazu. Prvo, mnogo trosi, drugo svecice su skupe, trece, varijator, itd. Sa klasicnim benzincem je druga racunica.
Jtd, Mjet, isto, samo je Mjet skuplji za odrzavanje.
[ anon70939 @ 25.03.2013. 16:16 ] @
to sam isto i ja rekao... i pokazao racunicu za 1.6TS pretpostavljajuci potrosnju koju sam procitao na drugim mestima, a naveo sam to da pokazem zasto sam izabrao dizel, sto u ovom slucaju nema veze
[ Lavlja_Jazbina @ 25.03.2013. 16:16 ] @
Imam predlog.Peugeot 306 sa pravih 118k,100ks,1.8,ima sekvent plin,letnje zimske gume. Uradjeni svi servisi.
............................................................................................ 2000€.
Ide kao tane.Posle trgovine ide se u NK na novosadskom auto putu.Jagnjetina bolja od prasetine.
[ Markoxxx @ 25.03.2013. 16:35 ] @
Mislim da ces posle citanja gomile ovih postova biti u jos vecoj nedoumici ;)
Moj glas sa golf MK4 1.6 i naravno Oper Astra G sa motorom iste zapremine koju mozes za iste pare naci nekoliko godina mladju u odnosu na golfa.
[ Zlatni_bg @ 25.03.2013. 16:44 ] @
Mislim da je 306 bar 5 godina stariji od svih automobila o kojima pricamo :) I nije mi jasno kako je presao 120k samo, a da pritom i plin ima. Moj GTI je presao pravih 85k od `91, u sta sam potpuno siguran jer je ujak bio prvi vlasnik automobila. Vozio ga covek 2 meseca godisnje, na moru mu sluzio samo da ima automobil, jedino iz tog razloga. Dok ga ja pre 2-3 godine nisam uzeo, 50kkm je imao na satu, skoro 20 godina je stajao u garazi, vozen samo leti, 2 meseca. Ali auto sa sekventom, i 120kkm za preko 10 godina, na prodaju...
Dakle, 500e je sekvent za Stila. Ima li neko informaciju koliko kostaju atesti, koliko cesto se moraju obnavljati, i koje troskove to jos vuce sa sobom? Ajde da uzmemo sve zivo u obzir, i slozimo to ovde, u jednom delu sve sto se tice potrosnje, mogucih kvarova posle 200kkm na satu koje ce neko sigurno docekati posle pretpostavljene upotrebe automobila 5 godina koliko obicno ostaju u vlasnistvu u Srbiji, registraciju, apsolutno sve, pa da vidimo kako stoje stvari. Da ne bude samo puka rasprava bez nekih validnih informacija sa svih strana kako se obicno ovo zavrsi :) Ja iskreno nemam nikakvo posebno misljenje u odnosu dizel/benzin, i jedan i drugi tip motora mi imaju svojih vrlina i mana, pa me smatrajte neutralnim za sve ovo sto pisem, iako trenutno za ovu situaciju imam sklonost ka dizelu.
Ako pricamo o benzincima, drugar uzeo pre godinu dana 307icu sa sekventom, 109 konja, ne znam tacno koji motor, ide mu kao sat do sad, iz Holandije uvezen. Prilicno ga jeftino izlazi voznja, samo sto mi on bas nije relevantna osoba za odrzavanje automobila, iako ima drugara majstora koji radi u ovlascenom servisu koji mu odradjuje posao. Sto se snage tice, slican je kao Stilo sa 120ks, samo sto nema onog malog "laga" od turbine :) Platio ga nekih 3700 koliko se secam, odlicno ocuvanog.
[ anon70939 @ 25.03.2013. 17:32 ] @
Sekvent mozda moze i za manje novca da se ugradi ako se ugradjuje kod nekog "cvrleta" iz "donjih komarica",
Dora iz NS recimo trazi 500-550E a jedan je od najhvaljenijih u Srbiji.
Ali kupac trazi sa vec ugradjenim plinom po mogucstvu :)
[ hobbista @ 25.03.2013. 17:48 ] @
Za TNG bi papirologija trebala da izgleda ovako:
- Pregled: 5500
- Uverenje: 3360
- RAT (taksa): 500
- Tehnički: 800
- Saobraćajna: 1300
Ukupno: 11.460
A-test se izdaje na 5 godina.
Redovan servis (u sevisu) na 10-15.ooo km je oko 30€.
Meni je potrošnja TNG-a oko +15% u odnosu na BMB.
U zimskim uslovima i sa kratkim relacijama (do 10km) potroši oko 1l BMB/100km uz TNG.
[ botr @ 25.03.2013. 17:54 ] @
Danas vecina servisa moze kvalitetno da ugradi plin. Nije to vise neka nauka. Recimo, znam odlicnog majstora, koji se istim poslom bavio dugo godina u Italiji, i koji je jeftiniji od spomenutog Dore za citav atest.
Izmedju ostalog, i ja sam ugradio plin kod tog majstora, kao i mnogi moji poznanici i prijatelji, i kod svakoga sistem funkcionise kako treba, i niko se nezali.
[ Zlatni_bg @ 25.03.2013. 18:31 ] @
Ok, dakle dovodjenje benzinca koji nema plin u slucaju kupovine izadje:
450 eur ugradnja (uzimamo prosek izmedju ta 2 servisa o kojima pricate);
100 eur papirologija;
80eur servis na godisnjem nivou.
Pitanje je koliko zaista ljudi ide pri malom servisu i na servis/kontrolu plinskog uredjaja, ali ajde da gledamo "onako kako bi trebalo".
Uzecemo 1.6 benzinca i 1.9 dizela, radi cena registracije. Cena registracije za benzinca je ~150 eur, dizel ~210 eur.
Da kazemo, u startu je trosak za oba 3500 eur za kupovinu. Plin dodatnih 550 eur. Gledacemo period od 5 godina, koliko ce najverovatnije auto i biti u posedu. Za benzinca cena servisa plina i registracije je 1150 eura. Dizel 1050.
30kkm godisnje se prelazi. Hajde da kazemo ovako:
Dizel ce prosecno trositi 7l, verovatno i manje al' ajde. Na 100km kosta oko 1100 din, 30kkm = 3000 eur.
Benzinac ce trositi oko 11-12l plina, kada u to uracunamo cenovno i benzin koji se pritom potrosi. Oko 960 din na 100km, oko 2600 eur.
Ovo je sve ukoliko se vozi pretezno pola-pola grad/auto-put.
Cene redovnih servisa variraju prilicno, i slicne su za benzin i dizel, pa njih necemo racunati.
Veoma grubo sracunato, posle 5 godina koriscenja, bez menjanja filtera, dolivanja ulja, velikog servisa i nepredvidjenih troskova:
1.9 Dizel: 3500+1050+3000= 7050 eur.
1.6 Benzin/plin: 3500+1150+2600= 7250 eur.
Sto se predvidjenih stvari tice, racunica ispada vrlo slicna, razlika je zanemarljiva. Faktori koji mogu da uticu na ishod cene su vec ugradjen sekvent, crkavanje turbine uglavnom kod dizela i ostalih delova koje ste naveli, vecina tih stvari u korist benzinca. Ono sto ide na stranu dizelima je vise KS i veci obrtni moment, eventualno istrajniji motori.
Dakle, sve ispada da tip goriva treba zanemariti, i gledati sta je moguce da otkaze za 150kkm, sa vec postojecih pretpostavljenih ~150kkm. Sto se opet svede na to, kupiti sto bolje ocuvan auto, nezavisno od toga koja je marka u pitanju, koje je gorivo u pitanju...
[ Lavlja_Jazbina @ 25.03.2013. 18:31 ] @
Zlatni_bg
Citat: Mislim da je 306 bar 5 godina stariji od svih automobila o kojima pricamo :) I nije mi jasno kako je presao 120k samo, a da pritom i plin ima. Moj GTI je presao pravih 85k od `91, u sta sam potpuno siguran jer je ujak bio prvi vlasnik automobila. Vozio ga covek 2 meseca godisnje, na moru mu sluzio samo da ima automobil, jedino iz tog razloga. Dok ga ja pre 2-3 godine nisam uzeo, 50kkm je imao na satu, skoro 20 godina je stajao u garazi, vozen samo leti, 2 meseca. Ali auto sa sekventom, i 120kkm za preko 10 godina, na prodaju...
Jel ti ja licim na sarlatana pa ti ovde nudim nesto za sta ne znam. .
Sekvent je stavio u novembru,decembru,nisam siguran.Sekvent kosta 350€.Servisera u nabavci kosta 250€.I to sa rejlovima,novijim koji
se i ne cuju.
On je uvezao auto iz francuske sa 70k,vozio njegov cale,koji je napravio BK,B92.Znaci Bg oduvek,fakutetski obrazovan,govori 4 jezika.
Znaci vozio normalan covek.Ima skoro 70 godina i kupio drugi auto.Ja bih promenio samo sportski auspuh,koji probija mozak,meni barem.
Slike koje sam postavio u nekoj temi od ferarija je njegov.Nije preprodavac.Zato sam i ponudio,bolje da nisam.
[ zola018 @ 25.03.2013. 18:37 ] @
Vidim da ste bili bas aktivni u proteklih 24h, hvala na tome :) Citao sam sve komentare, neke i po dva puta i naravno ima puno razlicitih misljenja, sto je i normalno...
Dizala se plasim jer sto neko rece veca su ulaganja u dizelasa ukoliko se nesto predvidi kod kupovine pa se kupi macka u dzaku, a toga se ujedno i najvise plasim.. Znam da je potrebno pored tih 3500e koje planiram da potrosim za auto potrebno izdvojiti i 500e sa strane za servis, i eventualne popravke u prvih par meseci da bi auto bio tip top. Ako bi uzeo nekog dizela i turbina strada posle mesec dana to bi punooo kostalao, tako da ne zelim da mi se desi da kupim auto vozim ga mesec dana, i on stane a ja ne budem imao novac da popravljam situaciju ( a merak mi jos nije prosao :) ).
Uzeo bih auto sa vec ugradjenim plinom, jer gledajuci po sajtovima cena za pojedine modele sa plinom i bez njega nije mnogo razlicita, zavisi od primerka, ali bi i platio 100-200e skuplje sa ugradjenim plinom, nego naknadno da ulazem 500e da sam ugradim...
Vidim da veliki broj vas misli da je Fiat Grande Punto dobra kupovina, iskreno nisam obracao paznju na taj auto, pogledao sam malo danas po netu oglase i cene bas i nisu u mom rangu, osim par modela.. dizelasi su znatno skuplji i idu i preko 4k.
Sto se tice kilometraze, taj podatak je za mene totalno nebitan, jer u 99% slucajeva ona nije tacna. Gledajuci strane sajtove vidim da su automobili godista 2001-2004 presli uglavnom svi preko 200k, tako da sumljam da je neko od nasih trgovaca nalazio automobile sa kilometrazom od 110k - 150k za male pare i peprodavao ih ovde. Znaci kilometraza je vracena u 99% slucajeva, i niko ne zna koliko je taj auto ustvari presao. Za proveru u ovlascenim servisima bas i ne znam ljude da bi zahtevao takve provere, pitanje je da li bi i neko zeleo u servisu da ustupi taj podatak..
Jos nista nisam odlucio i veoma mi je komplikovano jer bi kupio auto za sebe, da ga duze vreme vozim a plasim se da se odmah u startu ne razocaram losom kupovinom. Dodje trenutak da uzmem novac i odem na prvi plac i kupim nesto sto mi se svidi, bez provere i bez kontrole pa kako bude..
[ Zlatni_bg @ 25.03.2013. 18:40 ] @
Citat: Lavlja_Jazbina:
Zlatni_bg
Citat: Mislim da je 306 bar 5 godina stariji od svih automobila o kojima pricamo :) I nije mi jasno kako je presao 120k samo, a da pritom i plin ima. Moj GTI je presao pravih 85k od `91, u sta sam potpuno siguran jer je ujak bio prvi vlasnik automobila. Vozio ga covek 2 meseca godisnje, na moru mu sluzio samo da ima automobil, jedino iz tog razloga. Dok ga ja pre 2-3 godine nisam uzeo, 50kkm je imao na satu, skoro 20 godina je stajao u garazi, vozen samo leti, 2 meseca. Ali auto sa sekventom, i 120kkm za preko 10 godina, na prodaju...
Jel ti ja licim na sarlatana pa ti ovde nudim nesto za sta ne znam. .
Sekvent je stavio u novembru,decembru,nisam siguran.Sekvent kosta 350€.Servisera u nabavci kosta 250€.I to sa rejlovima,novijim koji
se i ne cuju.
On je uvezao auto iz francuske sa 70k,vozio njegov cale,koji je napravio BK,B92.Znaci Bg oduvek,fakutetski obrazovan,govori 4 jezika.
Znaci vozio normalan covek.Ima skoro 70 godina i kupio drugi auto.Ja bih promenio samo sportski auspuh,koji probija mozak,meni barem.
Slike koje sam postavio u nekoj temi od ferarija je njegov.Nije preprodavac.Zato sam i ponudio,bolje da nisam.
Ne licis mi ni na koga jer te ne poznajem i nema potrebe za takvim nacinom pisanja. Sve je lepo sto ti kazes ali mi tek sad ne ulazi u glavu zasto bi neko stavio plin u auto par meseci pre nego sto pozeli da ga se resi.
[ Lavlja_Jazbina @ 25.03.2013. 18:45 ] @
Recimo ne kosta ga nista.O tome nisi razmisljao,ili da ga lakse proda,ili mu trosi 14l benzina.
[ botr @ 25.03.2013. 18:49 ] @
@ Zlatni
Sve si lepo sracunao, samo si malo preterao sa potrosnjom plina Stilo ne prelazi 10 l plina u gradu, a na otvorenom 6,5 -7 litra.
Otprilike, na 1.000 km predjenih sa plinom, auto potrosi benzina za 1.000 dinara.
[ Lavlja_Jazbina @ 25.03.2013. 18:50 ] @
zola018...Prvo sto moras je da povedes sa sobom iskusnog mehanicara ili nekog ko se razume u kupovinu.
Zagledaju ivice spojeva zbog farbe i ostale detalje.Motori ce kod svih da guraju jos par godina,a po pitanju
kilometraze,moje je misljenje da ni jedan nije ispod 300k.Jeste,kao sto mi jedan nudi jer hocu 4 motion,a motor je 4.0 v8.
Taj nije presao jer treba sipati,poprilicno.
[ Zlatni_bg @ 25.03.2013. 18:50 ] @
Pa da, dele tako sekvente za dzabe...
EDIT:
@botr,
Moguce. Uzimao sam neke reference meni poznate, ne 100% tacne, ali vodjen time da retko koji benzinac po BG moze da trosi ispod 10l iz dosadasnjeg iskustva, pogotovu 1.5+, racunam da trosi bar 12l u istom, + dodatno para za benzin. U svakom slucaju, kako god okrenes, ne ispadne gorivo bitno koliko stanje samog vozila i moguci kvarovi, tako da, ispadas sasvim u pravu :) za 300kkm predvidjenih da ce auto u jednom trenutku imati, sigurno ce turbina krenuti da vristi... E sad opet, i na benzincu postoji mogucnost da ga kupis takvog da ce sve na njemu da pocrkava, pa opet, bolje naci ocuvan/proveren model i njega uzeti nego bilo sta drugo gledati...
[ zola018 @ 25.03.2013. 18:55 ] @
A sta mislite o Seatu ( Leone, Cordoba, Toledo ) koliko su oni skupi za odrzavanje ili mozda Daewu Lacetti ( taj mi se vizuelno svidja ).
[ Lavlja_Jazbina @ 25.03.2013. 18:57 ] @
Alo,serviser.Tebi treba crtati.Hoces ga pitati i za vilu do Djuraskovica.
Ukapiraj da nisi u materiji i spusti loptu.Pusti virtuelne savete.
[ bakara @ 25.03.2013. 19:02 ] @
^^ jes vala, malo se previse frljas sa ciframa i sa potrosnjom, losa matematika.
[ botr @ 25.03.2013. 19:02 ] @
@ Zlatini
Tacno tako, prvo treba gledati stanje auta, pa onda sve ostalo. Ne treba bezati ni od dobrog dizela. Uglavnom, benzin + plin, ili dizel, razlike ima, ali eventualni, veci, kvarovi mogu da da je anuliraju.
EDIT
Recimo ECU, polovan, kod Stila 1.6 kosta 300 evra, isto kao i remont turbine.
[ rodjam @ 25.03.2013. 19:18 ] @
Ima dosta ovih Alfica 147 1.6
moj drug kupio 2002 za 3000e sa plinom,i posle toga ti treba jos par stotina evra da je utegnes
[ botr @ 25.03.2013. 19:33 ] @
A pri tom na otvorenom ne trosi ispod 7,5 litra, a u gradu pije po 12.
Najveci problem je trap, koji je kompleksan, i nije jeftin. Doduse, kada se uradi, traje bar 4 god, ali treba investirati par stotina evra.
[Ovu poruku je menjao botr dana 25.03.2013. u 20:44 GMT+1]
[ HoT_Steppa @ 25.03.2013. 19:34 ] @
zola018, nemoj da kupis auto sa vec ugradjenim plinom, niko ne ugradjuje plin da bi mu auto stajao, mora to da se isplati, to isto vazi i za dizelase. Takvim automobilima je vec 2 puta vracena kilometraza, prvi put kad je uvezen a drugi put kad se covek lepo izvozao i sad je vreme da uvali krntiju za staro gvozdje.
Kad kupujes benzinac bez plina postoji makar statisticka verovatnoca da je manje presao nego onaj sa plinom. Zato i jesu iste cene istog modela sa plinom i bez, jer je jedan presao mnogo vse, pogodi koji.
[ Zlatni_bg @ 25.03.2013. 19:35 ] @
Citat: Lavlja_Jazbina:
Alo,serviser.Tebi treba crtati.Hoces ga pitati i za vilu do Djuraskovica.
Ukapiraj da nisi u materiji i spusti loptu.Pusti virtuelne savete.
Da, treba mi crtati nekad kad mi stvari nisu jasne, a svojim argumentima ne pomazes da mi ista bude jasnije.
"Frfljanje" sa ciframa ne postoji, vec varira. Jedan period sam vozio 106 sa 1.0 motorom, i potpuno lepo nastelovanim karbom i svim ostalim stvarima u tip top stanju, za crvenu sam mogao da predjem 40-45Km po Beogradu. I kako tu dodje matematika? Prijatelj radi kao kurir za jednu firmu, od 8 do 4 se vozi po BG-u Puntom, potrosnja bude i po 13-14 litara sa 1.2 motorom. Ja ne mogu da pricam koliko ce neko trositi benzina po guzvi u Novom Sadu, ali ovde znam sta znaci kad se zaglavis u Kneza Milosa, na pocetku Pozeske, ukljucenju na Brankov most i sa jedne i s druge strane. To je za mene gradska voznja. Ako ce neko da ga vozi po tome nek se ne nada da ce moje "frfljanje" sa plinom i potrosnjom od 12l biti preterano nego nek se nada da ce biti takvo. Tu ce se najvise ispoljiti razlika izmedju benzinca i dizela.
[ inobradovic @ 25.03.2013. 19:51 ] @
ako kupi auto star 10god to je sigurno 200km i ako pravi po 30km za 5 god znaci taj auto ce imati 350oookm,
da li se isplati ulagati u taj auto da bi bio u voznom stanju posle 5 god ili uzeti neki jeftiniji i losije stanje i voziti i ne ulagati ni evro i posle ga prodati posto zasto a pare sto bi ulagao u popravke i servise ostaviti sa strane i posle dodati na cifru koja se dobije od prodaje auta i kupiti sledece auto.
[ hobbista @ 25.03.2013. 19:51 ] @
Citat: U zimskim uslovima i sa kratkim relacijama (do 10km) potroši oko 1l BMB/100km uz TNG.
Ovo je jako rastegljivo. Naveo sam kao najvecu potrosnju BMB kod mene.
Druga krajnost je ukupna potrosnja manje od 7 l. BMB, naravno uz potrosnju TNG, na predjenih blizu 2.000km (do Grcke, po Grckoj i nazad).
EDIT: bio bih jaaaako oprezan prilikom kupovine automobila koji ima ugradjen TNG, u svetlu novih propisa.
[ anon70939 @ 25.03.2013. 19:52 ] @
Citat: rodjam: Ima dosta ovih Alfica 147 1.6
moj drug kupio 2002 za 3000e sa plinom,i posle toga ti treba jos par stotina evra da je utegnes :)
Dosta se one kvare, bezi od toga
[ zola018 @ 28.03.2013. 05:28 ] @
Jel moze vase misljenje u vezi ovog seata. Da li je ovaj 1.4 motor i suvise slab za ovaj auto? I sta mislite o ceni 31oo e?
http://www.polovniautomobili.com/oglas3119483/seat_leon_stella/
[ vladd @ 28.03.2013. 06:25 ] @
NA Seatu su aftermarket ksenoni(bez prskalica), radio, i karbon folija na centralnoj konzoli.
Trebalo bi proveriti kako je to ugradjeno, mada, po meni je to 100 evra "sminke", za udavacu. Moguce da je napravljena veca steta od doticne investicije..
Da li je motor preslab. Za sta preslab?
Bolje da brines o klimi, servu, menjacu i setu kvacila, i to da se proveri..
Cena je u trendu, moguce je pregledati vozilo i pricati o ceni.
Poz
[ HoT_Steppa @ 28.03.2013. 06:43 ] @
sta zakljuciti iz ovog oglasa:
Auto u dobrom stanju,
- auto trazi ulaganja, neka sitna, verovatno kozmeticka, ko jos pise da je auto tog godista u dobrom stanju-
odradjen mali servis,zamenjene plocice.
- od mehanike nista nije dirano-
Dugo registrovan,mali potorsac.
- pokusava da kaze da dugo nece biti troskova-
Moze zamena za motor uz vasu doplatu. U zameni cena veca. Vredi pogledati.
- velika sansa da je preprodavac-
Cena je prejaka za taj Seat tog godista. Bolje gledaj Octaviu tog godista ako hoces VW.
[ Zlatni_bg @ 28.03.2013. 20:13 ] @
I moraces da skidas foliju sa prednjih bocnih stakala koliko mi se cini...
[ botr @ 30.03.2013. 09:34 ] @
Hm, zivim u Boru, ali mi nesto nije poznat ovaj auto. Nisam ga vidjao po gradu. Kilometraza mi je sumnjiva, moguce je da je dosao u zamenu za neki drugi auto, ili nesto slicno.
[ etjen @ 01.04.2013. 20:04 ] @
meni ovaj Seat izgleda užasno. Ne bi me iznenadilo da je ceo farban...
[ milosbeo @ 01.04.2013. 20:42 ] @
120k je poznata svercerska kilometraza. Motor je vec potvrdjen VW-ov les, tehnicki iz 1985.godine. Najgori moguci odnos snaga/potrosnja. Za 2k evra, pa i da razmislis.
[ HoT_Steppa @ 01.04.2013. 21:05 ] @
Realna cena i jeste oko 2000.
[ zola018 @ 01.04.2013. 21:30 ] @
Citat: milosbeo:
120k je poznata svercerska kilometraza. Motor je vec potvrdjen VW-ov les, tehnicki iz 1985.godine. Najgori moguci odnos snaga/potrosnja. Za 2k evra, pa i da razmislis.
Koji bi motor VW ili Opelov preporucio?
[ vladd @ 01.04.2013. 22:22 ] @
Pre svega odrzavan motor.
Bez budzenja i dosetki u popravci, sa bar redovnim servisima.
I neki savremeniji, koji manje trosi od motora iz 90-ih
Poz
[ MilanV86 @ 19.04.2013. 12:40 ] @
Niko ne spominje Pezo 307. On ima u dve zanimljive verzije motora 1.6HDI i 1.6benzin koji imaju 90-110HP. Sta je kod njih lose jer ih ima dosta u ponudi.
[ Lavlja_Jazbina @ 19.04.2013. 15:46 ] @
Odlican motor.Delovi pristupacni sa cenom,a ako se odluci i za original kocione plocice,ni verano nije skup.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|