|
[ milivoje t @ 30.03.2013. 15:05 ] @
| nekih pola godine imam i VIP-ov postpaid broj, bio sam u inostranstvu, nisam koristio taj broj, stigla mi je poruka o abnormalno velikom racunu.
posto sam se vratio u srbiju, saznao sam o cemu se radi.
dakle nisam telefonirao, nisam slao poruke, nisam koristio data transfer. vec su mi naplatili "uslugu govorne poste", koju nisam ni znao da imam.
navodno me je neko pozvao, a zatim mi je taj neko ostavljao poruke duzine 22min.
tako kazu u VIP-u.
te poruke su mi naplacene kao odlazni pozivi iz inostranstva i kao dolazni pozivi ?!
sledeca logicna stvar, pozvao sam tu uslugu govorne poste da vidim ko me je zavio u crno, automat kaze da nemam ni jednu poruku !?
na listingu ne pise ko mi je ostavio te fiktivne poruke, sem da sam navodno zvao broj govorne poste 0607799, sto nisam, niti toga ima u call log-u telefona.
crva nije ni bilo, a racun otisao u nebo.
u VIP-u kazu da se ne vredi zaliti i da sve zalbe na "govornu postu" u romingu uvek budu odbijene.
e sad, ne pristajem da me sisaju ko ovcu. najradije bih da im ne platim, ali da to uradim elegantno.
pa vas pitam za savet, posto je sigurno neko imao slicno iskustvo sa ovim prevarantima.
p.s. naslov je tribute temi o parking servisu |
[ Vasastajić @ 30.03.2013. 15:15 ] @
Znaš kako, u sudskom postupku oni moraju nedvosmisleno da dokažu opravdanost tolikog iznosa na računu, a po onome što si tu naveo, to oni nisu u stanju da urade.
Pusti ih neka pokrenu izvršni postupak i čim primiš rešenje od suda u roku od 5 dana uloži prigovor, pa da vidimo kako će oni njihova potraživanja da brane.
Po uloženom prigovoru izvršni sud predmet ustupa parničnom sudu, gde će se u dokaznom postupku ustanoviti činjenice.
Menjaj operatera.
[ KrkaCiC @ 30.03.2013. 15:34 ] @
Ja ne razumem jednu stvar.
Tebi je tel,tj broj bio iskljucen dok si bio preko jel tako?
Ne kapiram kakva govorna posta? Valjda je govorna posta besplatna. npr kad nisi dostupan tvoja govorna posta prima pozive i to kosta onog ko te poziva,a ne tebe-otprilike kao da te je pozvao i ti se javio
Kakve veze imaju pozivi iz inostranstva?
Da nisi mozda preusmerio pozive na neki broj? (jedino to bi mozda napravilo racun)?
[ milivoje t @ 30.03.2013. 15:46 ] @
ma kakvi :).
i meni je bilo cudno, oni, VIP, govornu postu u inostranstvu naplacuju kao odlazni i dolazni poziv u isto vreme.
npr. neko te pozove i ostavi ti poruku u duzini od 20 sekundi.
u listingu ce to evidentirati kao tvoj odlazni poziv iz rominga ka srbiji od 20 sekundi i dolazni poziv iz Srbije od 20 sekundi.
tako ce ti i naplatiti.
telefon mi nije bio iskljucen, samo ga nisam nosio sa sobom, jer uvek koristim lokalne kartice.
navodno mi je telefon zvonio do kraja, a onda se ukljucila govorna posta. pa je neko ostavljao 20-o minutne poruke, koje ne postoje...
@Vasa
hvala na savetu.
[ Count Zero @ 30.03.2013. 15:54 ] @
Čuo sam za ovo. Baš mi kaže drugar da je tražio eksplicitno da mu isključe uslugu govorne pošte baš da mu se ne bi nabijali računi kad je napolju. I oni mu isključe, pa posle opet uključe, pa je ponovo išao da interveniše. I tako.
[ burex @ 30.03.2013. 16:01 ] @
E, ovo se zove prevara.
Shvatam ja njih - da je ostavljanje govorne pošte besplatno, a da je preslušavanje takođe besplatno, onda bi se tako ljudi "dopisivali" preko pošte.
Ali oni su upalili svakome ovu uslugu bez pitanja, i što je najgore, VIP je od svih provajdera najviše skratio maksimalnu dužinu zvonjenja tako da vam se ŠTO PRE uključi govorna pošta i počne da skida kredit!
Od svih provajdera mobilne telefonije, nisam ni pretpostavio da će VIP biti najviše kvaran i da će ići na ove pilićarske fazone.
[ anon115774 @ 30.03.2013. 16:12 ] @
To sve zavisi od toga kako je taj neko dosao do govorne poste. Obicno se dolazi preusmerenjem. Postoji vise vrsta preusmerenja i od toga zavisi tarifiranje.
- Bezuslovno preusmerenje
u ovom slucaju svi pozivi se odmah u centrali operatera preusmeravaju i to da li ti u tom momentu koristis usluge stranog operatera nema nikakve veze. Taj poziv ti se naplacuje kao da si ovde. U slucaju preusmerenja na govornu postu takav poziv je besplatan.
- Preusmerenje u slucaju da se ne javljas (posle X sekundi se preusmerava)
ovaj slucaj podrazumeva da je poziv vec dosao do tebe i nakon sto se ne javis poziv ce biti preusmeren i tarifiran kao da si ti sa svog telefona zvao broj na koji je preusmeren. U slucaju roaminga to znaci da ti se tarifira kao da si sa strane mreze pozvao taj broj.
- Preusmerenje u slucaju da ti je linija zauzeta (kada odbijes poziv (sto ljudi najcesce u roamingu rade) to se racuna kao da ti je zauzeto)
ovo je isto kao i da se ne javljas. Ako te je neko pozvao, a ti mu odbio poziv, pa je mreza zbog toga sto je kod tebe "zauzeto" preusmerila vezu ka govornoj posti ovo ce iz roaminga biti naplaceno kao odlazni poziv u roamingu.
- Preusmerenje u slucaju da si odjavljen sa mreze
onaj ko te zove ce odmah biti preusmeren na govornu postu iz centrale operatera i za tebe je taj poziv besplatan jer centrala zna da nisi na mrezi i nece te traziti vec ce odmah preusmeriti.
- Preusmerenje u slucaju da nisi dostupan
ovo je jedno od najopasnijih vrsta preusmerenja kada je roaming u pitanju jer ljudi mesaju ovo sa onim prethodnim preusmerenjem kada si odjavljen sa mreze. Kod ovog preusmerenja centrala ce pokusati da uspostavi vezu sa tobom (znaci poslace poziv ka stranom operateru kod kog se ti nalazis) i ako strani operater ne uspe da uspostavi vezu sa tvojim aparatom (los signal, preopterecenje mreze i slicno) onda ce on izvrsiti preusmerenje ka govornoj posti sto se opet tebi tarifira kao poziv za koji je koriscen strani operater.
Znaci, ili si odbijao pozive sto je obicno najcesci slucaj kada su korisnici u roamingu (mada mi nije bas najjasnije zasto onda nosite telefon sa sobom) ili ti je bila ukljuceno preusmerenje u slucaju da nisi dostupan (sto je manje verovatno).
[ KrkaCiC @ 30.03.2013. 16:36 ] @
Nije mi bas sve jasno,a pogotovu VIP. He,u nekim temama ovde kazu ljudi da su ostali operateri nikakvi i kunu se u VIP,kao da je zlatan
Trazi od njih neku specifikaciju,na kojoj pise zasto je toliki racun. Ako nemaju,onda poslusaj Vasu slobodno
Mislim na sta to lici,nmaju dokaze a nabijaju racun,znaci po sistemu APP
Inace,secam se kad je tek VIP stigao da su imali jajarsku govornu postu,da kad je neko nedostupan pozivaocu se skidao kredit,i ko to nije hteo morao je da se zahebava sa njima da iskljuci.
Ali ja jos uvek ne kapiram sta su oni naplacivali tebi? A ne razumem ni zasto si nosio taj broj ako ga vec ne koristis
[ milivoje t @ 30.03.2013. 16:39 ] @
napisao sam detaljno kako je doslo do aktiviranja govorne poste. u VIP-u kazu da mi je telefon zvonio do kraja, a zatim se aktivirala ta posta do sam bio u romingu.
ono sto mi nije jasno pola godine koristim telefon i nikada mi niko nije ostavio govornu poruku, niti mi je neko rekao da mu se javila govorna posta, znaci nisam znao da to postoji.
dalje pokusao sam da preslusam te poruke, poruke ne postoje.
sto se tice licnog pitanja zasto nosim telefon u roming, zasto ne bih nosio, sta te tu zbunjuje ? dosta telefoniram kada radim pa u romingu uvek koristim lokalne kartice.
sluzbenici u VIP filijalama su mi rekli da je uzaludno da se zalim, necu ja da umrem ako platim za 100e za izmisljenu govornu postu, ali necu da im platim.
@KrkaCiC
imam ja online listing poziva, svaka govorna poruka se tarifira kao odlazni i dolazni poziv ka nekom +381 60 77 99 broju.
ali te poruke ne postoje, nema ih na automatu, sem na listingu i na mom racunu. uslugu govorne poste nikad nisam trazio, niti znao da imam, a koliko vidim i nemam.
da se ne ponavljam po n-ti put...
[ Slobodan Milivojevic @ 30.03.2013. 17:09 ] @
@Informer
Jedna dopuna, u slucaju da pustis da zvoni i ne javljas se pa se ukljuci preusmeravanje, da si odbio poziv, pa se ukljuci preusmeravanje, ili da si nedostupan pa se ukljuci preusmeravanje desava se sledece:
Maticni operater upucuje poziv ka tebi kod stranog operatera (kosta kao dolazni poziv), onda strani operater iz jednog, drugog ili treceg razloga preusmeri poziv na broj govorne poste (broj u Vip mrezi u Srbiji) - ovo kosta kao odlazni poziv iz mreze u kojoj gostujes.
Sto znaci da ce ti biti naplaceno:
- Dolazni poziv upucen ka operateru kod kog gostujes
- Odlazni poziv iz mreze stranog operatera ka mrezi u kojoj se nalazi preusmereni broj (u ovom slucaju Vip u Srbiji).
Placas dupli trosak, i nemas nacin da prekines vezu dok god onaj ko poziva ne prekine.
Inace kod Vipa je uvek aktivno preusmeravanje na +381617799, čak i kad uradim cancel all diverts.
Doduše, ako je govorna pošta isključena, ne bi trebalo da se uspostavlja veza, samo se dobije obaveštenje da korisnik nije dostupan.
[ Vasastajić @ 30.03.2013. 17:12 ] @
Citat: Informer:
Znaci, ili si odbijao pozive sto je obicno najcesci slucaj kada su korisnici u roamingu (mada mi nije bas najjasnije zasto onda nosite telefon sa sobom) ili ti je bila ukljuceno preusmerenje u slucaju da nisi dostupan (sto je manje verovatno).
Sve što si rekao ja ne sumnjam da je tačno, ostaje samo nejasan momenat kako će VIP da dokaže opravdanost svog potraživanja, jer osim iznosa na računu oni više apsolutno nikakav dokaz nemaju, a to za sud nije dovoljno.
Sve mi liči na jako pokvarenu muljažu s njihove strane, pogotovu ako postoji mogućnost lociranja broja.
Baš bih voleo da se na temu javi odgovorno lice iz VIP-a, pa da vidimo šta ima da kaže po ovom pitanju.
milivoje t, uradi još jednu stvar, pismeno se obrati VIP-u sa zahtevom da ti daju listing za navodne usluge koje žele da naplate.
Obzirom da verovatno nemaju administrativnu službu koja bi mogla da primi tvoj pismeni zahtev kroz delovodnik, sa overenim primerkom za tebe, pokušaj da nađeš neku njihovu odgovarajuću mail adresu putem koje bi takvu jednu korespondenciju mogao da obaviš, a ta prepiska takođe može poslužiti kao dokaz u slučaju sudskog rešavanja.
[ plus_minus @ 30.03.2013. 17:31 ] @
Citat: Baš bih voleo da se na temu javi odgovorno lice iz VIP-a, pa da vidimo šta ima da kaže po ovom pitanju.
Bolje da se ne javlja. Ako se i javi i bilo šta napiše, samo će još više da iznervira ostale koji nisu sisali vesla.
Drug član boccio, ukoliiko se ne varam, jeste jako lepo objasnio na svom blogu u jednom članku sve o vip-u i njihovom "modelu poslovanja".
Nije da mu reklamiram blog i tome slično, ali, od istine se teško beži. A znam tako što sam i sam bio blesav pa pre par godina potpisao nekakav vašljivi ugovor sa vipom.
Taj zastareili i bivši ugovor (još uvek ga čuvam u jednoj koverti) je inače skockan na jednoj STRANICI A4 formata, inače. Font - 2px. Ja koji vidim kao zmaj bez ikakvih pomagala, pa mi je trebala lupa da to iščitam. Mogu misliti kako je tek nekom penzosu sa 6 banaka koji se zezne pa potpiše pakt sa skotinama/štekarama/jajarama ako se kojim slučajem zainteresuje za svoja PRAVA ukoiko matica ne ispoštuje proceduru ili šta god.
A koliko sam upućen, izdavanje takvih ugovora sa mikroskopskim fontom po zakonu nije dozvoljeno.
Ono što je iz ugla vip "operatera" validno, jeste samo to da se svaki račun mora platiti.
A ako se nekome ne sviđa, ima call centar gde nema žive duše, već glupava, automatizovana, mašina/sekretarica koja vas obavesti da se račun mora platiti bez obzira na postavljeno pitanje.
[ Java Beograd @ 30.03.2013. 19:36 ] @
Citat: milivoje t:sluzbenici u VIP filijalama su mi rekli da je uzaludno da se zalim... Oni moraju tako da ti kažu, to im je u opisu radnog mesta.
Poslušaj Vasu šta ti je napisao: traži im eksplicitno da ti kažu koje to usluge treba da platiš.
Inače, ja nikad nisam bio korisnik usluga VIP, ali oni koje znam, pobegli su glavom bez obzira.
[ Ivan Dimkovic @ 30.03.2013. 19:53 ] @
Najbolje je da odneses ugovor koji imas sa operaterom kod nekog advokata koji ima iskustva sa ovim stvarima, pa vidi kakve su ti sanse.
Da je Srbija clanica EU, mogli bi da obrisu dupe sa tim racunom posto je EU ostro regulisala roaming saobracaj (ali samo unutar EU) ali posto Srbija nije u EU, to trziste je kaubojstina pa postoje neke sanse da se operater izvuce sa takvim idiotskim troskovima.
Posto postoji bar neka mala sansa da oni dobiju, prvo proveri sa advokatom sta si ti obavezan i sta ne, i sta tacno taj ugovor opisuje - pa na osnovu toga idi na sud ako se ispostavi da to sto rade nije u skladu sa ugovorom / zakonom.
[ Vasastajić @ 30.03.2013. 20:19 ] @
Heh, Ivane da je u ovoj Stradiji samo to sa mobilnim operaterima problem...
...ni u kom slučaju u ovakvim stvarima nikome ne bih preporučivao da prvi pokreću sudski postupak, jer je skopčano sa jako velikim troškovima zastupanja , pa neka se samo jednom odloži ročište, ode mast u propast, jer advokati ne čekaju okončanje sudskog postupka da bi naplatili svoje usluge.
U ovakvim stvarima kod nas je najpametnije ne činiti ništa,već ih pustiti da oni pokrenu sudski izvršni postupak na osnovu verodostojne isprave i onda postupiti onako kako sam gore već objasnio.
Konačno, pitanje je u kojoj meri je služba ovog mobilnog opreratera ažurna u sudskoj naplati , pa se eventualno može računati i na aktiviranje instituta zastarelosti potraživanja, koje nastupa protekom od godine dana.
Eeee, Evropo, tako blizu, a tako daleko.
[ bakara @ 30.03.2013. 20:47 ] @
U VIPu je po defaultu svima ukljucena govorna posta i potrebno ju je iskljuciti ili iz menija ili pozivom korisnickog centra, rekao bih da milivoje t ovo nije znao.
Sudeci po detaljima koje je milivoje t ovde izneo ja verujem da je njega stvarno neko zvao, ukljucila se govorna posta, a taj neko mozda i namerno nije hteo da prekine vezu do kraja...i tako par puta.
Ti pozivi govornoj posti u romingu su rekao bih takodje obracunati kako treba.
To su neke cinjenice, dug je sigurno napravljen obicnom nepaznjom, ovde mozemo samo da diskutujemo kako mozes nekako da se izvuces.
Inace,
Pismena zalba VIPu preko maila ide jako sporo, meni su odgovorili tek posle 4 meseca, i ako sam ih ja u medjuvremenu obavestio da sam greskom poslao reklamaciju.
[ Vasastajić @ 30.03.2013. 21:07 ] @
^
Ja baš i ne poznajem funkcionisanje tih skalamerija, konkretno kod njih u centru, ALI ako nekom tražiš pare za jaja, ta jaja moraju i da postoje ili da su postojala, pa ostale samo ljuske od njih, a ovde ih nema, ni ljuske ni jaja.
Ne postoji u centrali snimak bilo kakvog prometa i to je ovde problem, a kada nema dokaza, nema ni para.
Vrlo jednostavno, pogotovu što milivoje t nit luk jeo, nit luk miris'o...
[ bakara @ 30.03.2013. 21:35 ] @
Postoje na listingu konekcije sa govornom postom, jedino sto centrala ne belezi neostvarene konekcije.
99% svih reklamacija su neosnovane i korisnici naprave racun svojom nepaznjom i neznanjem.
[ Flo33 @ 30.03.2013. 22:14 ] @
A i operateri se ne trude da skrenu paznju, i nauce korisnike..
Imam simobil, (vodafone) i uopste ne znam ni koji paket imam, znam samo da imam 7gb prenosa mesecno za 21€ , i zovem i Srbiju, i iz Srbije Sloveniju, i iz Srbije Srbiju, i retko kad 100€ predje.. A o korisnickoj sluzbi da ne govorim.
Ali ne jer su tako divno, neprofitabilno drustvo, vec jer bi ih razapeli svi i mediji, i narod kada bi se dogadjale trivijalnosti kao sa nasim operatorima. I onda pa-pa korisnici.
[ Ivan Dimkovic @ 30.03.2013. 22:42 ] @
Citat: bakara: Postoje na listingu konekcije sa govornom postom, jedino sto centrala ne belezi neostvarene konekcije.
99% svih reklamacija su neosnovane i korisnici naprave racun svojom nepaznjom i neznanjem.
Paa, senzibilno je od zakonodavca zahtevati da operatere prisili da vidno upozore korisnike na stvari koje mogu >lako< nepaznjom da naprave veliki trosak. Stvari koje nisu ocigledne.
EU je to uradila npr. Pa sada operateri po EU ne mogu da se vade na sitna slova, vec moraju da upozore korisnike da ce napraviti visok trosak u romingu (unutar EU samo, na zalost, posto samo tu EU ima snagu)
Razumno je ocekivati od korisnika da razume da je zvanje telefona po inostranstvu skupa stvar. Tesko je imati bilo kakvu odbranu od toga, posto se ocekuje da korisnik zna da telefoniranje kosta - to je 100% u njegovoj kontroli.
Nerazumno je ocekivati od korisnika da zna da ce neko drugi moci da mu napravi veliki racun samo zato sto je zivkao govornu postu.
Pretpostavljam da je u Srbiji to neregulisano - tako da je korisnik kriv.
Ali to ne znaci da je to ispravno.
[ pisac @ 30.03.2013. 23:33 ] @
Citat: Ivan Dimkovic: Da je Srbija clanica EU, mogli bi da obrisu dupe sa tim racunom posto je EU ostro regulisala roaming saobracaj (ali samo unutar EU) ali posto Srbija nije u EU, to trziste je kaubojstina pa postoje neke sanse da se operater izvuce sa takvim idiotskim troskovima.
Lepo to zvuči tako kako kažeš, i odmah ispadne da Srbija treba da pohrli u EU da bi se spasila sebe same, ali fora je u tome što je to đubre od modela poslovanja upravo došlo iz EU!
Ja sam pre skoro deceniju na Orange kartici (Francuski operater) uzaludno pokušavao da isključim govornu poštu, na sve moguće normalne načine. Onda sam zvao korisnički servis ( koji se plaća) i razgovarao (u stvari, dao sam rođenim francuzima da pričaju pošto bi trebalo da se bolje snađu od mene u tim njihovim brljotinama), i zapanjio se kad sam shvatio da ni operater ne zna kako da se isključi govorna pošta, već je morao da prebacuje vezu ovome onome... što je trajalo ukupno nekih 20 minuta (i to sam naravno debelo platio) dok se najzad nije našao neko ko je uspeo da isključi govornu poštu.
Ali samo navodno. Govorna pošta mi je i dalje aktivna kada sam u roamingu! Odnosno, kada Francuski broj koristim u Srbiji, govorna pošta tada radi!
Je* im sve po spisku evropskom lopovskom.
Mislim da sam čitao da je u EU donesen neki zakon koji zabranjuje "default" uključivanje govorne pošte na SIM karticama, pošto to zaista služi isključivo da se korisnicima perfidno uzimaju pare jer broj korisnika koji stvarno želi govornu poštu može da se meri u procentima na jednoj ruci. E, sad, jedino da Srbija uđe u EU i da se spasi EU poslovanja koje ju je napalo pomoću EU zakona koji leče te njihove EU bolesti
Inače, ja bih išao do kraja u ovom konkretnom slučaju, trudio bih se na sudu da ukažem na to da je govornu poštu aktivirao sam operater bez mog znanja, pa prema tome ne snosim nikakvu odgovornost za troškove koji su nastali kao posledica tog čina.
[ bakara @ 30.03.2013. 23:40 ] @
Citat: Ivan Dimkovic:
Pretpostavljam da je u Srbiji to neregulisano - tako da je korisnik kriv.
Sto se rominga tice, sada su u obavezi da salju poruke obavestenja da razgovori a narocito data konekcije kostaju po posebnom cenovniku.
Citat: Ivan Dimkovic:
Razumno je ocekivati od korisnika da razume da je zvanje telefona po inostranstvu skupa stvar. Tesko je imati bilo kakvu odbranu od toga, posto se ocekuje da korisnik zna da telefoniranje kosta - to je 100% u njegovoj kontroli.
Nerazumno je ocekivati od korisnika da zna da ce neko drugi moci da mu napravi veliki racun samo zato sto je zivkao govornu postu.
Milivoje je ovde bio u jednoj nezgodnoj situaciji, gde je korisnik mreze koja po defaultu ima ukljuceno voice mail i potrebno je da korisnik to ugasi.
Njega kao korisnika i ne mora mnogo da zanima kako to funkcionise, ali to jednostavno tako funkcionise...
Stvarno nemam ideju kako bi mogao da se izvuce iz ove situacije, narocito kada pomislim da bi i moj otac naisao na potpuno istu situaciju da mu ja nisam ugasio to preusmeravanje.
Ima jako puno ljudi koji telefon koriste iskljucivo za telefoniranje, i znaju da je razgovor u romingu skup, a o SMS, MMS, 3G, voice mail i ostalim stvarima apsolutno nista, niti ih to interesuje.
[ Vasastajić @ 31.03.2013. 09:20 ] @
U pravnoj državi ovakve svinjarije mobilnog operatera, pa bile one iz neznanja ili prikrivenom namerom urađene, papreno bi koštale tog operatera, u duhu onoga što je Ivan rekao, a ovde kod nas, rekao sam već kako treba da izgleda jedini delotvoran put.
Mada i to može biti skopčano sa jako puno problema, a sve u zavisnosti pod okriljem kog politikantskog mamlaza se nalazi poslovanje tog operatera.
Pravna država je u našim uslovima tek mislena imenica, pa i po pitanju najbanalnijih stvari.
[ Java Beograd @ 31.03.2013. 10:08 ] @
Citat: pisac: Inače, ja bih išao do kraja u ovom konkretnom slučaju, trudio bih se na sudu da ukažem na to da je govornu poštu aktivirao sam operater bez mog znanja, pa prema tome ne snosim nikakvu odgovornost za troškove koji su nastali kao posledica tog čina.
Upravo tako. Ili, neka nađu i pokažu na sudu dokument - zahtev kojim je pokretač teme tražio da se uključi govorna pošta.
[ bakara @ 31.03.2013. 11:50 ] @
Treba proveriti da li taj detalj pominju u ugovoru.
[ milivoje t @ 31.03.2013. 12:27 ] @
ugovor sa VIP-om zaista izgleda kao puskica stampana fontom od par piksela :). evo ga sa "Politikom" u pozadini.
ugovor je vrlo uopsten i nigde se ni jednom recju ne pominje govorna posta. na poledjini ugovora su moji licni podaci i potpis. to je sve.
ali potrazicu online verziju jer mozda sam preskocio neki red, ovako je prenaporno za citanje.
hvala vam svima na savetima. necu odustati, pa cu vam javiti rasplet.
@bakara
na automatu govorne poste nema ni jedne govorne poruke, iako u listingu pise da su mi poruke ostavljene, u listingu ne pise ko ih je ostavio.
u zakljucku ne verujem da mi je bilo ko ostavljao poruke, pogotovo ne od 20ak minuta...
[ Java Beograd @ 31.03.2013. 12:58 ] @
Citat: milivoje t: ali potrazicu online verziju jer mozda sam preskocio neki red, ovako je prenaporno za citanje. Ipak ti detaljno, ponovo pročitaj šta stoji na papiru koji si potpisao. Uzmi lupu ako treba.
[ Joker @ 31.03.2013. 13:06 ] @
[ bigkandor @ 31.03.2013. 14:00 ] @
Citat: milivoje t
nigde se ni jednom recju ne pominje govorna posta
Pa sad, dovoljno je da se pominje nešto ovako:
Citat: 4.2.2. Ovi Opšti uslovi predstavljaju sastavni deo svakog obrasca zahteva
Vipa odnosno svakog pretplatničkog ugovora.
...
Pretplatnik potvrđuje...
...
(B) da je upoznat sa svim pravima i obavezama koje proizilaze iz ovih Opštih uslova
Dakle, pretplatnik je "upoznat" iako ne mora videti ni jedno jedino slovo od toga sa čime je "upoznat". Čak šta više ovakvom konstrukcijom mogu se progurati (proizilaze) i obaveze koje ne postoje u momentu zasnivanja pretplatničkog odnosa. Jer na primer. operater planira da proširi (opšti) asortiman usluga pa se podrazumeva (proizilazi) da je pretplatnik pristao na te (buduće) usluge na osnovu čega mu u jednom momentu operater počne naplaćivati bez upozorenja.
Tako da pod ono "svim pravima i obavezama" može da bude (proizilazi) i govorna pošta.
[ boyan3001 @ 31.03.2013. 15:45 ] @
Ko bi uopste normalan vodio dvadesetominutni monolog sa necijom govornom postom... i to vise puta!?
[ Sava @ 31.03.2013. 17:15 ] @
U skladu sa ovim
"Član 9
Cene usluga i uslovi plaćanja Usluga
9.1. Cenovnik
9.1.1 Cene telekomunikacionih Usluga uključujući, između ostalog, cenu
priključivanja, cenu poziva, cene obezbeđenih usluga, specijalne tarife ili pakete i
cene međunarodnog rominga; naknade za korišćenje postpaid usluga (mesečna
pretplata tj. pretplatnička naknada), jednokratne naknade za aktivaciju, kao i sve
ostale naknade na koje Vip ima pravo prema ovim Opštim uslovima, utvrđuju se
Cenovnikom. Vip zadržava pravo da promeni cene Usluga. Pravo na navedenu
promenu cena, Vip zadržava i u slučaju kada je pretplatički odnos zasnovan za
određeni minimalni vremenski period odnosno uz ugovornu obavezu.
Vip će obavestiti Pretplatnika najmanje mesec dana unapred, na pogodan
način, o nameri jednostrane izmene cena, kao i pravu pretplatnika na raskid
pretplatničkog odnosa pre isteka perioda na koji je zaključen."
Cenovnik ti je sastavni deo Ugovora prema citiranom članu.
Nađi cenovnik iz perioda za koji potražuju pa ako tamo stoje cene tih usluga onda nemaš na šta da se pozivaš.
Ako se govorna pošta plaća, a korišćena je onda oni potražuju ono na šta si pristao potpisom ugovora.
Da li ti možeš da kažeš da nisi koristio govornu poštu i da li oni to mogu da dokažu da jesi nemam pojma. Kako su to digitalne komunikacije verujem da potoje logovi u bazi i da oni to imaju.
[ Dexic @ 01.04.2013. 13:04 ] @
Cisto da pomenem: Govorna posta se izgleda "ponekad" ponovo aktivira nakon gasenja telefona, sto ce reci uvek se aktivira kad se udje u roming (a gasenje nije moguce bez zvanja 1234, sto bi debelo kostalo :))
[ mmix @ 01.04.2013. 15:02 ] @
Pitanje je da li ce da te tuze.
Ja sam imao slicna losa iskustva sa VIPom i na kraju presao na drugu mrezu, i iako je ugovor raskinut VIP mi je poslao fakturu i za sledeci mesec koju sam odbio da platim. Poslali su jedno upozorenje na koje sam odgovorio uljudno da ja taj dug ne priznajem, odgovor koji su oni apsolutno iskulirali (kao krunski dokaz njihovog bezobarzluka) nakon cegu su dug prodali onoj lihvarskoj firmi, ne mogu da se setim imena, znam da neki makedonci vode. Oni su me zvali, neka nadobudna zena kojoj sam spustio slusalicu dvaput dok nije sisal sa svog konja i ponovio joj istu pricu, pa je ona rekla da ce zvati VIP da proveri, mozes misliti, VIP je verovatno odje*ao jer su im vec uzeli pare za moj dug :). Par mseci kasnije me je iz iste firme zvao neki decko koji je bar bio civilizovan pa sam mu uljudno rekao o cemu se radi i da njegova firma nije trebala da otkupljuje taj dug jer je on nelegalan, nakon cega me nisu zvali godinu i nesto :). Onda su valjda uspeli da uvale taj dug nekoj trecoj firmi :) i zvali me ponovo pa sam im rekao da mogu komotno da me tuze jer je dug vec zastareo, ako ih bas toliko zulja da placaju sudske troskove i mog advokata. Od tad me niko ne zove.
Poenta je da su bezobrazni namerno jer to valjda pali kod ove raje ovde, pa je jedini nacin da sa njima izadjes na kraj da i ti budes maksimalno bezobrazan jer bolje nisu ni zasluzili.
I naravno, menjaj mrezu sto pre, samo sto u trenutnoj situaciji neces moi da zadrzis isti broj jer ce VIP blokirati number porting zbog dugova.
[ Java Beograd @ 01.04.2013. 15:11 ] @
^ Dobro je znati da postoje ovakva iskustva sa firmama - kupcima dugova.
[ Ivan Dimkovic @ 01.04.2013. 15:21 ] @
Citat: bigkandor
Tako da pod ono "svim pravima i obavezama" može da bude (proizilazi) i govorna pošta.
Zavisi - postoji sasvim realna sansa da su ta "prava i obaveze" protivzakoniti, bez obzira sto stoje u ugovoru. Nije ni prvi ni poslednji put.
To treba proveriti sa nekim ko ima iskustva sa tim delom prava.
Jeste primer iz inostranstva, ali je princip slican - moj kolega je komotno uspeo da izadje iz ugovora (Vodafone) zbog promene uslova, posto je sam ugovor postao nistavan zato sto kombinacijom te promene i uslova postaje potpuno na stetu korisnika iako je u momentu potpisivanja situacija bila drugacija. Fora je u tome da operater ide na foru "ako prodje prodje" posto znaju da ce samo mali % (promil verovatno) korisnika biti upoznat sa svojim pravima.
Tako i ovde - moze da pise kojesta, ali je sasvim drugo pitanje koliko je to u skladu sa zakonima i podzakonskm aktima zemlje u kojoj posluju.
[ Vasastajić @ 01.04.2013. 15:58 ] @
mmix
Jedini delotvoran način postupnja u društvu koje je u svom istorijsko-ekonomskom razvoju preskočilo gaće i iscepalo panj.
[ plus_minus @ 01.04.2013. 16:30 ] @
Ta firma koja otkupljuje dugove se zove Matrix D.O.O. A direktorka je inače popularna, bila i na televiziji.. Irina Lada.
I to što oni rade, zove se "plišano uterivanje dugova". Zivkaju, zivkaju, zivkaju, dok se dužnik ne uqenya od straha (leleee, tvozra, robija, auuu... ) pa na kraju eventualno i plati.
Kod neupućenih, ksenofobičnih, anksioznih .. to i uspeva, a kod ovih drugih.. pogađate, nešto se "dimi".
Sve 3 strane (onaj koji duguje, onaj ili oni kojima se duguje i oni koji preuzimaju dug) moraju jednoglasno da se slože oko preuzimanja duga + potpis na papiru, što pretpostavljam NIKADA nije slučaj kada je vip u pitanju, e tek nakon toga, plišani uterivači dugova mogu da prete i da eventualno tuže.
Ukoliko je "dužnik - kriminalac" svestan validne procedure koja nije sprovedena pre preuzimanja duga, pa im to i jasno, muški saopšti putem telefona, e, onda se može desiti da Matrix iščezne u vidu standardne noćne more koja muči - malu decu.
[ Dexic @ 01.04.2013. 16:35 ] @
Citat: mmix:
Pitanje je da li ce da te tuze.
Ja sam imao slicna losa iskustva sa VIPom i na kraju presao na drugu mrezu, i iako je ugovor raskinut VIP mi je poslao fakturu i za sledeci mesec koju sam odbio da platim.
Koliko cifara duga je bilo u pitanju ako sme da se zna? Ili da li je barem >15.000RSD?
Citat: Poenta je da su bezobrazni namerno jer to valjda pali kod ove raje ovde, pa je jedini nacin da sa njima izadjes na kraj da i ti budes maksimalno bezobrazan jer bolje nisu ni zasluzili.
Ovo me cudi, jer inat je nimalo strana stvar ovom podnevlju, pa iskreno vise ljudi znam koji bi se svadjali i namerno ne bi platili samo jer je druga strana bezobrazna (a inace BI platili).
[ Dexic @ 01.04.2013. 16:36 ] @
Citat: Ivan Dimkovic:
Zavisi - postoji sasvim realna sansa da su ta "prava i obaveze" protivzakoniti, bez obzira sto stoje u ugovoru. Nije ni prvi ni poslednji put.
To treba proveriti sa nekim ko ima iskustva sa tim delom prava.
Jeste primer iz inostranstva, ali je princip slican
Princip uopste nije slican, jer ignorise cinjenicu da kod nas sudovi ne rade :D
Pa dok se to resi u tvoju korist, mozes da imas druge probleme. Sa VIP-om konkretno tesko, osim gubitka broja, jer nemaju veze sa drugim trzistima. Ali sa Telekomom bi sigurno imao poveci problem ako nemas vezu da to iza kulisa sredi.
[ bigkandor @ 01.04.2013. 16:59 ] @
^Ivan Dimkovic
Sve stoji i nema sumnje da bi se ovakav ugovor u normalnoj državi tretirako kao pokušaj prevare. Medjutim u Serbistanu će sud (ako dotle dodje) gledati da uvali račun prevarenom. Jednom prevaren - uvek prevaren. Čovek će imati i VIP i sud (a možda i svog advokata) protiv sebe, tako da treba imati na umu i te smicalice koje pišu u zahtevu.
[ mmix @ 01.04.2013. 18:04 ] @
Citat: Java Beograd: ^ Dobro je znati da postoje ovakva iskustva sa firmama - kupcima dugova.
Pa ceo taj koncept je prilicno dubiozan. Oni otkupljuju te dugove po nekom mizernom procentu i onda idu na dza-bu metodologiju zastrasivanja. Oni ce ovo, oni ce ono, citiraju neke clanove ZOO o kojima I nemaju pojma, hoce budzu. Mogu da te tuze naravno,samo sto moraju onda I dakazuju nesto, a sanse da te dobiju na sudu opet zavise od toga po kom osnovu i sta im dugujes, u svakom slucaju u bilo kom parnicnom postupku zavise od samog operatera da iznosi dokaze za njih. Da taj oeprater hoce to da radi, tuzili bi sami za pun iznos racuna, ne?
Citat: Dexic: Ovo me cudi, jer inat je nimalo strana stvar ovom podnevlju, pa iskreno vise ljudi znam koji bi se svadjali i namerno ne bi platili samo jer je druga strana bezobrazna (a inace BI platili).
Taj srpski patentirani inat je, da izvines, golo go*no. Takvih istinskih inadzija ima veoma malo, i zapravo ih ima svuda, ne samo u Srbiji. Al onda, van kafane, u tisini dvosmerne telefonske komunikacije sa lihvarima, suocen sa pretnjom da mu dara ispadne veca od mere, podvije rep i plati, dok prica u kafani ostaje nepromenjena . Znaju i oni to i zato mi je i bio jasan njen drcni stav, samo sto ja nemam ni najmanju nameru da budem sikaniran od nje, narocito jer znam da sam u pravu, i zato sam joj i spustio slusalicu. ja iskreno ne verujem da oni uspeju da naplate vise od 10%tih potrazivanja, ali ne zbog drcnosti ljudi vec zato sto te ljude uglavnom nemaju odakle da iscede.
Iznos mog racuna nije veliki, 2000, 3500 sa njihovim imaginarnim kamatama i "penalima" za zakasnelo placanje (hihi, tek ti penali sto su smesni i protivni ZOO). Naravno da mogu da ga priustim da platim, samo sto necu. I to ne iz inata zbog inata nego zato sto je jednostavno lazan, period za koji su me oni tarifirali ja nisam bio njihov korisnik, kao sto ne placam tudje namirnice, ne placam ni tudje racune. Ja kontam sta se tu desilo, neko nije proknjizio kraj mog ugovora u billing system na vreme i billing system mi je izdao fakturu automatski, samo sto to apsolutno i ni pod kojim uslovima nije moj problem. Oni izgleda tripuju (kao nazalost i vecina drugih privatnih kompanija u Srbiji) da cu ja da potrosim dane i dane obijajuci njihove saltere dokazuju svoju "nevinost" da bi mi oni velikodusno oprostili" dug kad vec navaljujem. Sa tim stavom mogu samo da ga duvaju, sko*ovi neprofesionalni.
Imao sam ja slican sukob i sa SBBom oko TotalTV opreme i ko je duzan kome da dolazi na noge po opremu, pa su na kraju isto legli na rudu. Samo treba da znas svoja prava i obaveze i da elegantno i bez mnogo razmisljanja odje*es svaki pokusaj zlostavljanja. Pa ako zavrsis na sudu, zavrsis na sudu, da te obese nece sigurno
[ Dexic @ 01.04.2013. 18:16 ] @
Kako ovo za SBB/TotalTV? Otkazao si i oni su dosli? :D Kako si uspeo da dobijes napismeno otkaz ugovora??
[ mmix @ 01.04.2013. 20:52 ] @
Kad smo vec u off-u.
Obavestio sam ih emailom i onda telefonom da raskidam ugovor i da mogu da dodju po opremu, opremu sam spakovao i nisam je vise palio (ne toliko zato sto sam cistunac vec najvise zato sto nisam siguran dal ti uredjaji imaju neke interne logove pa nisam hteo da potkopavam svoju poziciju). Pri cemu sam proverio ugovor i ispunio sam sve ugovorne obaveze (12 meseci). Razgovor sam obavio u prisustvu svedoka, naravno, za svaki slucaj jer sam vec bio zesce nadr*an na njih. Na sve to su se oni napravili ludi i poslali mi sledeci racun koji sam ja odbio da platim, onda su oni pretili preko advokata dva puta, na sta sam oba puta odgovorio advokatu da sam ugovor raskinuo i da mogu da dodju po opremu i da nemam nameru da placam racune izdate nakon raskida ugovora. To su sve potpuno iskulirali i onda su "prodali" dug onoj njihovoj lihvarskoj organizaciji creditexpress ili slicno, pa mi je ta neka zena odatle slala crvene sarene mailove sa clanovima zakona, te sam i njoj odgovorio isto sto i njima. Onda su oni meni poslali pismo gde ONI raskidaju ugovor sa mnom (da, zvuci kao sto i jeste, kao tinejderski film) i da sam duzan da im platim zaostale racune (na kraju ih je bilo 4 ako se ne varam) i vratim opremu inace cu im biti duzan neki presmesnu cifru (tipa 300e) za krs koji oni valjaju. Ja sam im odgovorio da nemam ni najmanju nameru da im placam racune nakon isteka ugovora i da im donosim opremu na noge te da ugovor ne mogu raskinuti oni jer je ugovor raskinut jos onomad, pri tome sam izricito naveo da smatram i znam da oprema nije moja i da u svakom trenutku mogu da se najave i da dodju po nju. Onda je bila jos jedna razmena mailova tipa "moras ti nama da doneses" i moj odgovor "nigde ja ugovorom nisam obavezan, ne pada mi na pamet" i to je bilo to. Oprema je bila u kutiji, ja vec bio zaboravio na sve to, proslo skoro godinu dana i zove predstavnik Totala iz Panceva, pita kad moze da dodje po opremu. Dosao covek, susta suprotnost ovoj ekipi, lepo ljubazno, uzeo opremu, proverio dal je sve tu, potpisao mi da je preuzeo i to je bilo to, nije hteo ni kafu da popije.
Pri tome svemu nas kucni prijatelj je litigator u kancelariji sa pet advokata, da su nastavili da se ku*esaju bio sam spreman i potkovan da se nadjemo kod sudije. Cak sam i odvojio pristojan budzet za tu aktvinosta, ali eto nije bilo potrebe. Bilo je i to neko doba nakon mog povratka iz civilizacije i bio sam zesce iznerviran neposlovnoscu i bahatim odnosom domacih PRIVATNIH firmi. Nakon sto su se godinama napolje otimali o mene kao musteriju dosao sam ovde gde su me tretirali kao da sam na salteru poreskog. U celoj toj prici bilo je bar 5 situaciju kojima su oni bili u kontaktu samnom gde su mogli da pokazu poslovnost i brigu o korisniku i da me "ispostuju" i ubede da se vratim, ali kako kazu ameri "total fuc*s given? zero". Kad bi im vise ljudi natrljalo nos mozda bi se nesto i promenilo, ovako "cuti i ne talasaj" metodologija nas je i dovela do ovde.
[ Ivan Dimkovic @ 01.04.2013. 23:22 ] @
Heh, kod tih raskida ugovora ja uvek uradim 2 stvari:
- Fax (mada preferiram mail sa PDF-om, zato sto je traceable)
- Pismo, sa povratnicom
Za svaki slucaj. Mozda je preterano, ali radi posao. Telefon ne koristim posto je danas doci do ljudske osobe jako tesko :)
Do sada nisam imao problema kao mmix - mada nije Srbija u pitanju.
Ali jesam imao problema sa stokom koja je tvrdila da nisam platio - tada sam naucio da cuvam f#(# racune.
[ Flo33 @ 02.04.2013. 08:55 ] @
Zato ja nista ne placam direktno, samo ebanking ili vezem na racun, pa sam skida. Mrzim da cuvam papire
[ Java Beograd @ 02.04.2013. 09:16 ] @
@ mmx
Ja sam raskinuo ugovor sa Total TV, ali sam im ja lično vratio opremu, tj. risiver i karticu. Zašto ? Zvao korisnički centar i: " ... dobar dan - dobar dan, ja bih da raskinem ugovor - može gospodine, dođite do naše poslovnice i donesite karticu i risiver ...." Tako, posle radnog vremena, ja svratio do Kralja Petra, i završio posao za 5 min, dobio "crno na belo" da nemam dugove i da sam vratio opremu. Svi srećni i zadovoljni. (Mada sam u prinicpu, bio zadovoljan uslugom)
Ne znam kako da prokomentarišem ovo šta si uradio.
- Da li si u pravu ? Verovatno jesi.
- Da li si se izmaltretirao 10 x više nego ja ? Jesi.
- Šta si, fakat, dobio u celom postupku nadmudrivanja ? Moralno priznanje da si u pravu.
- Šta si izgubio ? Mnogo vremena i živaca.
Dakle, još jednom da potvrdim: jesi u pravu si, ali ja lično ovakav postupak smatram borbom sa vetrenjačama. Čemu to ?
[ anon70939 @ 02.04.2013. 10:04 ] @
moj cale imao slicnih problema samo sa Digi televizijom.
Pozvao ih telefonom da raskine ugovor posle 4 godine koriscenja, oni mu rekli da po opremu MORA na teren da izadje strucno lice po uredjaj i to kosta 7000 din. :)
cale prihvatio to, al ja nisam mogao pa sam ih zvao i pretio. Prihvatili su posle duzeg razgovora da ipak cale ne duguje nista i rekli da ce poslati servisera. Niko nikada nije dosao i eno uredjaj mi stoji na ormaru.
[ staticInt @ 02.04.2013. 10:11 ] @
Zelim ja da ispricam jednu tuznu pricu kako se ponasaju kompanije a ujedno i problem koji i dan danas nije resen. Naime na ugovor sam uzeo telefon Samsung Galaxy S2 kod firme Telenor, taj telefon sam koristio 6 meseci i onda je crko taman kad sam platio poslednju ratu. Odnesem ja njima telefon a onda posle par dana me zovu iz nekog servisa gde mi kazu da Telenor nije ni poslao njima garanciju sa telefonom a i da jeste telefon je kvasen.
Posto telefon naravno nije bio kvasen uputim ja zalbu Telenoru a oni kazu kako njih to ne zanima jer je oficijalan servis Samsunga rekao da je to tako i sad menjaju pricu i govore kako nije kvasen vec je vlaga posto je ploca crkla, a lepo se vidi da voda nikad nije u telefon ulazila. Odnesem ja posle telefon u neki servis gde mi ljudi otvore telefon i kazu da nema nikakve vlage niti bilo cega nego je ploca crkla.
Ovi iz udruzenja za zastitu potrosaca su podvili rep i ne zele da mi izadju u susret jer njihov vestak kaze kako on ne moze sa preciznoscu da kaze da li je vlaga ili nije, mozda jeste a mozda i nije. Po zakonu ako uredjaj crkne u periodu od 6 meseci postoji prezumpcija da je falican mada to ovde niko jednostavno ne vidi. Nakon svega toga odnesem ja sve to u RATEL i onda mi Telenor odgovori preko RATELa sa izvestajem tipa tako nam je rekao servis a nas bas briga. Naravno sad moram da trazim da oni lepo plate nezavisnog vestaka da utvrdi sta je pa da se ganjam jos par meseci, stanje potrosaca je u Srbiji dovedeno do apsurda teska sramota.
[ mmix @ 02.04.2013. 10:21 ] @
Celom tom raskidu ugovora je zapravo prethodilo jedno mesec dana njihove maksimalne neprofesionalnosti. Ja sam ugovor raskinuo zato sto sam bio veoma nezadovoljan, i to nezadovoljstvo nisam uopste krio od njih dobar period pre kraja, samo sto su oni suvise "veliki" i suvise monopolni da bi ih brinulo nezadovoljstvo musterija. Jednom sam vec prosao kroz njihovo cimanje po salterima, ne direktno njihovom krivicom vec krivicom banke (pogresan poziv na broj), gde su mi oni jednostavno ugasili box zbog neplacenog racuna za koji sam ja mislio da je placen. I ok, nije njihova krivica (mada je realno ocekviati da se to resi na malo meksi nacin sem iskljucenja i da se bar podje od pretpostavke da je u pitanu greska ili nesporazum umesto sto se ide djonom u glavu). Nije ni moja ali imao sam najbolju volju da se to zavrsi prijateljski i sto pre, skenirao sam uplatnicu i poslao mailom, pa je ispalo da to ne moze tako jer ona zena iz finansija ne zna da otvori jpg (?!? ali ok), onda sam poslao faksom da bi se ispostavilo da ona taj faks ne moze da procita (wtf?) i da ja moram da dodjem u beograd da im donesem uplatnicu jer u Pancevu tad nije bilo saltera. Na to sam izgubio pola dana i trpeo namrstene namudesane salteruse i zbog toga sam najvise i resio da nema sanse da ja sebe izlazem tome sa opremom. Onda me je sledeci racun sacekao u FULLu, iako mi je signal bio ukinut preko nedelju dana dok oni nisu valjda podrobno proverili tu uplatnicu. Na moju primedbu da mi naplacuju nesto sto nisu isporucili su se potpuno oglusili i iskulirali me i tu sam vec popizdeo. Ne samo sto sam bio prisiljavan da ispastam zbog tudje greske vec sam od njih dobio totalno nerazumevanje i jos su poceli i da me potkradaju i naplacuju ono sto nisu isporucili (pri tome ne pricamo o nijansama tipa 99 vs 99.9% uptime, pricamo o vise od cetvrtine racuna). I ja budala nisam ni tad raskinuo ugovor, vec sam pokusao da iskuliram. Pa su to ponovo uradili, nesto su svima pogasili kanale, ne secam se vec okolnosti, a racun naravno nisu umanjili nikome i onda sam resio da me vise nece cimati za moje pare. Trazio sam da mi smanje racun inace cu raskinuti ugovor na sta sam dobio odgovor "to je vas problem". I bila je u pravu, problem resen. Bio sam se nervirao dok su me drali i pravili me majmunom, ali kad sam raskinuo ugovor nisam se bas ni malo nervirao. Cak ni sa lihvarima, bilo je cak i zabavno Koliko puta u zivotu imas priliku da nekom zalupis slusalicu a da ne budes nekulturan Kazem ti, ja sam cak i zboravio na sve to kad sejavio covek za opremu.
jedino sto mi je zao, i sto me je i advokat izgrdio, je sto sam u mailu za raskid ugovora napisao neke stvari koje nisu bas, onako, sa stilom. Neke stvari su recene koje mozda nisu trebale. Al dobro i to je lekcija iz zivota, govori tiho i vodi advokata sa sobom.
Ja jednsotavno nisam imao alternativu kao sto je tvoja da se mi rastanemo kao prijatelji, od mene se ocekivalo da legnem na rudu, da im placam sve njihove fantazije i igram kako oni sviraju. Sto bi reko Cezar Milano, da se postavim u submissive state of mind Taj film, medjutim, nisu uspeli da odgledaju.
[Ovu poruku je menjao mmix dana 02.04.2013. u 11:35 GMT+1]
[ Java Beograd @ 02.04.2013. 10:38 ] @
Citat: mmix: Bio sam se nervirao dok su me drali i pravili me majmunom, ali kad sam raskinuo ugovor nisam se bas ni malo nervirao. Cak ni sa lihvarima, bilo je cak i zabavno Koliko puta u zivotu imas priliku da nekom zalupis slusalicu a da ne budes nekulturan Kazem ti, ja sam cak i zboravio na sve to kad sejavio covek za opremu. Da, ovako sve ima smisla, posebno ako je zabavno i ako je slatka osveta
[ wujaymarkoff @ 03.04.2013. 10:57 ] @
U novembru sam kod Telekoma prešao sa pripejda na postpejd i iskoristio onu promociju u pola cene na ugovor godinu dana.
Tačnije paket Mix 750 umesto 900 plaćam 450 dinara. Imam mesečnmo 250 minuta poziva i 250 poruka koje retko kad potrošim pa mi se ostatak prenosi u sledeći mesec.
Problemi su počeli već u januaru. Umesto 450 počeli su da mi stižu računi prvo 570 dinara, pa 660, zadnji 880 dinara.
U početku sam mislio da ajd potrošio sam više ali kad mi je stigao račun obračunali su mi neku wap uslugu, iako kao radni telefon koristim Nokiu 1100!!!
Vrhunac je ispao u februaru kad sam platio 660 dinara pa mi je stigla opomena za dug iako imam uplatnicu. Mislim strašno.
Sličnu priču imam i sa internet provajderom. U pitanju je Orion Telekom. Njihov član sam 7 godina. Redovno plaćam i čuvam sve račune, u februaru su mi na 10 dana isključili internet (koji su naravno naplatili kasnije) zbog nekog duga iz decembra. Kada sam im poslao mejlom uplatnicu za decembar, rekli su da je to uplata za novembar, kada sam im poslao i uplatnicu za novembar oni su rekli da je to plaćeno za oktobar. Stvarno ne znam šta da radim, krenuli su ozbiljno da vaćare. Korisnička podrška i osoblje su im užas sve sam, malo je reći da se radi o imbecilima.
[ anon70939 @ 03.04.2013. 15:29 ] @
I ja imam taj isti paket samo što je
http://www.mts.telekom.rs/index.php/mix-net-tarifa.html
1140, odnosno Mix Net M sa tih 50%.
Placam 570 din.
Nisam imao nikakvih problema. Nisam ni stigao da prekoracim. Jedino sto mi se vise naplati jeste parking i to je to...
[ milivoje t @ 03.04.2013. 17:47 ] @
pricao sam sa advokatom, iako se nikada nije bavio sporovima kakav moze biti moj protiv VIP-a, dao mi je par saveta.
vrlo slicnih onima koji ste mi vi dali u ovoj temi. dakle trebalo bi njih sacekati da me tuze, ali kaze iz iskustva to se nece desiti.
kao sto je mmx napisao, prodace dug nekoj lihvarskoj kompaniji, a oni ce pokusati da uzmu pare telefonskim maltretiranjem.
nakon sto dug zastari maltretiranje prestaje.
par stvari mi se vrlo ne dopada u ovoj prici, ako krenem u nju.
prvo blokirace i oduzece mi broj telefona. drugo, lihvarska kompanija ce me zvati na razne brojeve pa ce verovatno pretiti i clanovima moje porodice.
samo zbog ove dve stvari oni su u prednosti nad vecinom prevarenih korisnika, jer malo ko hoce da prodje kroz takvo malteretiranje. tu i sebe ubrajam.
danas sam im ulozio zalbu na racun, ponovo su mi kiselo rekli da od toga nema nista. za par nedelja stize njihov odgovor...
ako ne usvoje zalbu imam par opcija.
razgovaracu sa advokatom koji radi slicne sporove, pa da vidimo vredi li se upustati u sudsku pricu.
druga opcija je da potrosim malo vise para nego za racun, javno ih napljujem i tako nadjem mir.
videcemo.
[ plus_minus @ 03.04.2013. 23:02 ] @
Ako te zivkaju na fixni, ti lepo uzmeš i skokneš do telekonja i aktiviraš identifikator ukoliko nemaš tu uslugu. Jednom se javiš, vidiš koji je broj, zapamtiš ga. Naredni put, kad ti identifikacija pokaže ko te zove, jednostavno iskuliraš zvonjavu. Sačekaš dok ne prestane. Prisloniš palac na rupicu da ne slušaš telefon kako kmeči u prazno da te ne nervira i toliko. Nisi tu, jbg. :) Jes' da se usluga identifikacije poziva preko fiksnog dodatno naplaćuje, ali, makar ćeš znati kad su oni a kad nisu. A ti plišani, ne verujem da imaju 35 različitih brojeva, eventualno - jedan fixni, službeni. Kad dignu ruke to jest kad vide da nisi dileja, odjaviš uslugu identifikacije.. itd.
[ Zlatni_bg @ 04.04.2013. 00:39 ] @
Citat: staticInt:
Zelim ja da ispricam jednu tuznu pricu kako se ponasaju kompanije a ujedno i problem koji i dan danas nije resen. Naime na ugovor sam uzeo telefon Samsung Galaxy S2 kod firme Telenor, taj telefon sam koristio 6 meseci i onda je crko taman kad sam platio poslednju ratu. Odnesem ja njima telefon a onda posle par dana me zovu iz nekog servisa gde mi kazu da Telenor nije ni poslao njima garanciju sa telefonom a i da jeste telefon je kvasen.
Posto telefon naravno nije bio kvasen uputim ja zalbu Telenoru a oni kazu kako njih to ne zanima jer je oficijalan servis Samsunga rekao da je to tako i sad menjaju pricu i govore kako nije kvasen vec je vlaga posto je ploca crkla, a lepo se vidi da voda nikad nije u telefon ulazila. Odnesem ja posle telefon u neki servis gde mi ljudi otvore telefon i kazu da nema nikakve vlage niti bilo cega nego je ploca crkla.
Ovi iz udruzenja za zastitu potrosaca su podvili rep i ne zele da mi izadju u susret jer njihov vestak kaze kako on ne moze sa preciznoscu da kaze da li je vlaga ili nije, mozda jeste a mozda i nije. Po zakonu ako uredjaj crkne u periodu od 6 meseci postoji prezumpcija da je falican mada to ovde niko jednostavno ne vidi. Nakon svega toga odnesem ja sve to u RATEL i onda mi Telenor odgovori preko RATELa sa izvestajem tipa tako nam je rekao servis a nas bas briga. Naravno sad moram da trazim da oni lepo plate nezavisnog vestaka da utvrdi sta je pa da se ganjam jos par meseci, stanje potrosaca je u Srbiji dovedeno do apsurda teska sramota.
Nisi jedini sa problemima sa S2 i garancijom...
Burazer uzeo preko MTS-a S2, i baterija sama menja vrednost napona. Kad je skinut s punjaca, prikazuje kako je "charger voltage too low". On, sto bi se zezao, odnese telefon u MTS, ceka 40 dana, zovu ga da dodje po njega i objasne mu da je "otvarao telefon i da fale srafovi" i da gubi pravo na garanciju zbog svega toga. Naravno da mu ne bi palo na pamet sam da cacka telefon koji je pod garancijom. I sad im je uputio pismenu zalbu, pa ako ne budu hteli da saradjuju, tuzice ih, sta da radi...
Tuga je na kakve fore prolaze zato sto prodaju neispravne telefone...
[ Dexic @ 04.04.2013. 09:47 ] @
To su uglavnom fore iz servisa, jer ih mrzi da rade a ovako je dobra zarada. A cik ti dokazi da nije tako ako nisi dobio napismeno da nije bilo tako.
[ bigkandor @ 04.04.2013. 11:07 ] @
A šta "nije bilo tako"? Da nije otvaran telefon?. A da li je serviser na prijemu u prisustvu stranke konstantovao bilo kakvo fizičko oštećenje uključujući i povadjene šrafove? Ako nije onda je telefon predan u servis u kompletnom stanju, tako da je oštećenje nastalo tokom boravka telefona u servisu. Dakle, servis je dužan da nadoknadi nastalu štetu.
[ Java Beograd @ 04.04.2013. 11:25 ] @
^ Ovo su veoma ozbiljne stvari, i prosto je neverovatno da se servis ovako sprda.
Ja sam, na sreću, do sada imao samo dva kontakta sa servisima za mobilne koji su u garanciji. Nije da nešto imam da ih pohvalim posebno, ali su uvek kod prijema telefona bili potpuno profi: obrati se pažnja na kartice, zapiše serijski broj telefona, baterije, pregleda telefon i naravno markica / nalepnica koja štiti šrafčiće. Ako na prijemu nema komentara da je otvarano / cepano / bilo u vodi, onda su svi kasniji komentari uzaludni.
Kao ono: "prebrojite kusur na licu mesta, kasnije primedbe ne uvažavamo"
[ Homer J. Simpson @ 04.04.2013. 12:23 ] @
I ne treba preuzimati telefon u tim situacijama , nego odmah zvati trzisnu inspekciju itd.
Nek njima serviseri objasne zasto su primili i drzali telefon 40 dana pa vratili uz izgovor da je otvaran ili pokvasen
@ milivoje t
Jesi ti trazio listing tih brojeva koji su te kao zvali , tj. tvoju govornu postu ?
Ako nemaju to ne mogu ti nista
[ Dexic @ 04.04.2013. 12:44 ] @
Citat: bigkandor:
A šta "nije bilo tako"? Da nije otvaran telefon?. A da li je serviser na prijemu u prisustvu stranke konstantovao bilo kakvo fizičko oštećenje uključujući i povadjene šrafove? Ako nije onda je telefon predan u servis u kompletnom stanju, tako da je oštećenje nastalo tokom boravka telefona u servisu. Dakle, servis je dužan da nadoknadi nastalu štetu.
Da li si ti dobio pismeno da nisu utvrdjeni nikakvi spoljni kvarovi i da nema vlage u telefonu? Ako nije otvarao telefon, on nije ni mogao da vidi vlagu, sem ako je telefon dosao u ciniji za zlatnu ribicu :)
Na zapadu servisi ne rade ovo, jer cim se cuje da nesto ne valja, niko vise taj servis nece koristiti, znaci samo "short term" prevaranti otvaraju tako servise, a sa njima ozbiljne firme i operateri ne rade.
Kod nas nema bolje... i onda mogu svi telefoni da budu "sa tragovima vode". POGOTOVU izgleda ovi od operatera.
Mislim tragovi vode jesu samo izraz za "e je** se, necemo tebi da popravljamo, nama manje rada, a isto para". Ali bez da imas napismeno da to nije utvrdjeno, ne vidis sta mozes uciniti.
[ Java Beograd @ 04.04.2013. 13:16 ] @
Citat: Dexic: Da li si ti dobio pismeno da nisu utvrdjeni nikakvi spoljni kvarovi i da nema vlage u telefonu? Misliš da takav dokument treba da dobije kad preda telefon ?
[ Homer J. Simpson @ 04.04.2013. 13:28 ] @
Svaki telefon ispod poklopca baterije i na bateriji ima indikatore 'vlaznosti' i to moze da se vidi odmah i trazi napismeno (pored opisa kvara)
Ako se oni nisu aktivirali ni ploca nije pokvasena
[ Dexic @ 04.04.2013. 13:55 ] @
E pa onda je dovoljan dokument da nije bilo kvara.
Dalje - tuzi. Nemas druge.
Nazalost, sve dok dovoljno ljudi mora da kupuje ovde, ovo cce se desavati jer smo takvo trziste!
[ bigkandor @ 04.04.2013. 13:56 ] @
Citat: Dexic
Da li si ti dobio pismeno da nisu utvrdjeni nikakvi spoljni kvarovi i da nema vlage u telefonu?
Kakva crna pismena garancija? Na servisu je da dokaže da je telefon predan u fizički oštećenom stanju. Dokaz da je telefon u trenutku predaje bio fizički neoštećen je potvrda servisa o prijemu telefona. Ako u toj potvrdi ne stoji ništa o fizičkim oštećenjima onda oštećenja nije ni bilo.
[ Java Beograd @ 04.04.2013. 14:03 ] @
Upravo sam i ja to hteo da prokomentarišem, ali nisam bio 100% siguran na šta je mislio Dexic.
Klijent ne mora da zna koje sve dokumenta (pismene izjave) treba da dobije od servisa, osim onog jednog osnovnog: revers tj. prijemnica ili nešto slično. Serviser koji je radio prijem je dužan da proveri telefon. Ako krenemo suprotnom logikom kraja nema, jer na primer "... nisi dobio pismenu izjavu da ekran nije polomljen ..." ili već nešto slično.
[ bigkandor @ 04.04.2013. 19:01 ] @
Čemu služe zapisnici?
Ne mogu da verujem da u 2013. godini neko na ovaj način pokušava da zamajava klijente makar to bilo i u Srbiji. Kao da je 1513. godina i kao da sve vrvi od Janičara.
Kakav je to neopevan bezobrazluk u kome se telefon drži 40 dana i onda se klijentu servira izmišljotina da je telefon bio fizički oštećen?
[ Dexic @ 04.04.2013. 19:30 ] @
Da je jedan ovakav slucaj godisnje pa i mesecno pa da vas shvatim.
Ali ovo se desava svakodnevno, samo je problem sto se ne cuje svaki dan.
E sad... cim toliko toga prolazi ima nesto vise od "APP".
[ Vasastajić @ 04.04.2013. 20:11 ] @
Citat: bigkandor: Kao da je 1513. godina i kao da sve vrvi od Janičara.
De facto, omano si maksimum vek gore-vek dole.
Da ti sad ne obrazlažem, verovaćeš svom zapažanju, ako ne meni.
[ nebbo @ 10.04.2013. 23:07 ] @
Dobrodosli u magicni svet VIP a.
Svet u kome prava stiti pretnja i kreditni biro umesto suda i zakona.
Prosle godine na njihov rodjendan sam uzeo povoljno paket sa telefonom za suprugu.
To je bilo leto, taman amo isli u grcku na more.
Buum stize sms na more.
Racun 30 hiljada.
Govorna posta. niko vam ne kaze za taj trik.
Zalio sam s al dzaba. Onda su mi suptilno zapretili da ako ostanem duzan, to ostaje zabelwzeno u krwditnom birou.
A onda mogu da ae pozdravim sa kreditom i lizingom u svakoj banci u srbiji.
Bogami kvalitetna pretnja. Kresitni biro ne pita VIP da li je moj dug legalan.
Sud se ne isplati. Sah mat.
p.s. navodno k. biro ne belezi dug ka vipu ali vip je clan k.biroa. pa se ne bih igrao sa bankama u srbiji...
[ 3way @ 10.04.2013. 23:09 ] @
Slusao si svoju govornu postu ili je ona samo "radila"?
[ Dexic @ 11.04.2013. 07:38 ] @
Samo je bila ukljucena - stari trik kod VIP-a, nije nepoznat upucenima.
Ovo za kreditni je cak i u novinama bilo da je samo plasenje, tj. ne moze VIP da upise u KB.
[ mmix @ 11.04.2013. 14:46 ] @
Nas kreditni biro ne vodi kreditni skor, samo nivo kreditnog zaduzenja. VIP je clan kreditnog biroa u tom smislu da od njega uzima obavestenje od slobodnom kreditnom potencijalu i u njega upisuje opterecenje mesecnom pretplatom kad si pod ugovorom. Posto nema kreditnog skora koji bi reflektovao azurnost u placanju dugova, po tom pitanju VIP nema sta ni da prijavi KBu. Mogu eventualno da zloupotrebe svoj polozaj i da ti samoinicijativno natovare iznos duga na prihode i time smanje mogucnost uzimanja novih kredita, ali to je vec materjial za dobru krivicnu prijavu protiv odgovornog lica u VIPu.
[ Vasastajić @ 12.04.2013. 08:49 ] @
Zove me od jutros iz VIP-a, neki "Zemunac" po načinu konverzacije, zaključih, i pita:
-Hoćet li vi da platite dug?- pretstavio se prvo ko, šta i zašto.
-Ček', polako, kakav dug, za koji period, koji broj vuče taj dug i koji iznos je u pitanju?
Imaju ćerka i žena te VIP-ove skalamerije od ugovora, pa ne znam detalje i reko', ajd lepo da pitam, greške, propusti su uvek mogući.
-Broj vam je taj i taj, za period taj i taj.
-Dobro-reko'- a koji iznos je u pitanju?
-'OĆETE LI VI TO DA PLATITE ILI SLEDI RASKID UGOVORA!
-?!?!?-Dobro, ali prvo mi recite o kom iznosu se radi.
-'OĆETE LI VI TO DA PLATITE, IZNOS NE MOGU DA VAM KAŽEM!
Popio sam već od jutros dozu presolola, al' OSEĆAM odjednom prestao da deluje, gori mi cela glava.
Skupim snagu i još dva-tri put je usledila razmena ovoga "-'OĆETE LI VI,...-Dobro, ali prvo....neljubaznost koja je siktala iz njega, mislim tog munze stvora, opredelila me je da stisnem na telefonu ono crveno dugmence.
Nemate vi pojma koji je to konfor, jeftinoća, opuštenost kad koristite pripejd.
Lično koristim 064 na pripejdu i ne PADA MI NA PAMET da to menjam.
Kad pokušate da mi kontrirate za ovo, molim vas uzmite u obzir UKUPNU cenu ispod crte, računajući tu i vaše psihofizičko zdravlje.
Rekao sam ženi da vidi o čemu se tu radi, jer ako me još jednom samo pozove ovo munze stvorenje, teleportovaću se istog sekunda u njegovu kancelariju da ga "kulturno" priupitam za junačko zdravlje.
[ mmix @ 12.04.2013. 13:21 ] @
heh, ne znas ti ni gde je on Sede u nekom ofisu u Beogradu i maltretiraju ljude
[ Zandor @ 12.04.2013. 13:46 ] @
Citat: staticInt:
Zelim ja da ispricam jednu tuznu pricu kako se ponasaju kompanije a ujedno i problem koji i dan danas nije resen. Naime na ugovor sam uzeo telefon Samsung Galaxy S2 kod firme Telenor, taj telefon sam koristio 6 meseci i onda je crko taman kad sam platio poslednju ratu. Odnesem ja njima telefon a onda posle par dana me zovu iz nekog servisa gde mi kazu da Telenor nije ni poslao njima garanciju sa telefonom a i da jeste telefon je kvasen.
Posto telefon naravno nije bio kvasen uputim ja zalbu Telenoru a oni kazu kako njih to ne zanima jer je oficijalan servis Samsunga rekao da je to tako i sad menjaju pricu i govore kako nije kvasen vec je vlaga posto je ploca crkla, a lepo se vidi da voda nikad nije u telefon ulazila. Odnesem ja posle telefon u neki servis gde mi ljudi otvore telefon i kazu da nema nikakve vlage niti bilo cega nego je ploca crkla.
Ovi iz udruzenja za zastitu potrosaca su podvili rep i ne zele da mi izadju u susret jer njihov vestak kaze kako on ne moze sa preciznoscu da kaze da li je vlaga ili nije, mozda jeste a mozda i nije. Po zakonu ako uredjaj crkne u periodu od 6 meseci postoji prezumpcija da je falican mada to ovde niko jednostavno ne vidi. Nakon svega toga odnesem ja sve to u RATEL i onda mi Telenor odgovori preko RATELa sa izvestajem tipa tako nam je rekao servis a nas bas briga. Naravno sad moram da trazim da oni lepo plate nezavisnog vestaka da utvrdi sta je pa da se ganjam jos par meseci, stanje potrosaca je u Srbiji dovedeno do apsurda teska sramota.
Ja sam imao problem sa Samsung klimama sa plaćenom ugradnjom. Nisu hteli da mi ih ugrade jer je akcija navodno prošla, mada u papirima koje sam dobio nije naveden nikakav krajnji rok za uslugu ugradnje. Onda sam se ja šetao od uvoznika do servisera preko tržišne inspekcije i službe za zaštitu potrošača koja samo džabe troši kiseonik. Na kraju sam pozvao direktno Samsung (besplatni broj na 800), gde me je čovek pitao samo jednu stvar: imam li Samsungovu međunarodnu garanciju ili od domaćeg uvoznika. Kada je čuo da je garancija Samsungova, tražio je brojeve uređaja i rekao mi je da će to biti rešeno. Posle tri dana me je pozvao uvoznik da mi kaže da će mi se serviser javiti u toku nedelje da zakaže ugradnju, što se dogodilo posle sat ili dva kasnije. Momci su došli koliko sutra ili prekosutra i završili posao.
Probaj da pozoveš Samsung, nemaš šta da da izgubiš.
[ milivoje t @ 16.04.2013. 13:23 ] @
stigao mi je odgovor od VIPa, uvazili su moju zalbu i ponistili sve fiktivne troskove.
neocekivano pozitivan rasplet.
[ jnk @ 16.04.2013. 14:33 ] @
Pročitali temu
[ KrkaCiC @ 16.04.2013. 18:46 ] @
Citat: milivoje t:
stigao mi je odgovor od VIPa, uvazili su moju zalbu i ponistili sve fiktivne troskove.
neocekivano pozitivan rasplet.
Cestitke
[ pisac @ 16.04.2013. 19:36 ] @
Imate upravo na HRT1 SATELITSKOM o tome kako ih njigovi mobilni operateri kradu. Sve isto, iste metode kao ovde, i kao u EU. Gledajte!
Emisija se zove Paravan.
To je zalosno u sta se pretvorio ovaj svet. Isto idu sa metodama da te pritiskaju da platis nepostojece ili nenormalne racune tako da pravdu moras traziti na sudu, a za to se vrlo malo ljudi opredeljuje, a i kad se neko opredeli ništa im posebno ne vredi jer mu treba advokat bolji od njihovog. Sve bukvalno ono sto nam je VIP doneo, a Telenor i Mts uglavnom prihvatili. Čak i one fore sa toliko malim slovima na "opštim uslovima" da to niko i ne može da pročita, i one fore da maltretiraju korisnika da "plati dug" pri čemu uopšte ne žele da kažu koji je račun za koji mesec i koji broj u pitanju.
Jadno.
[Ovu poruku je menjao pisac dana 17.04.2013. u 00:50 GMT+1]
[ pisac @ 17.04.2013. 00:16 ] @
Tek da vam kažem, ja sam 2004-te godine prošao Francusku, Nemačku, Austriju, Mađarsku, Makedoniju, Grčku sa 2 postpejd kartice (Telenor i MTS). U svakoj toj zemlji sam na svakoj njihovoj mreži sa svakom mojom karticom napravio po 2-3 poziva od po 10-20 sekundi na moj kućni broj na koji se niko nije javljao. Moj telefon je pamtio sve pristigle pozive.
Na osnovu kvaliteta zvuka sam određivao i koliko je mreža dobra, da li koriste VoIP ili regularne kanale, i tako tome slično. A na osnovu informacija sa telefona sam zaključivao da li je poziv naplaćen (iako se niko nije javio).
Svaki poziv sam beležio i u svesku, sa vremenom. Tu svesku još negde čuvam.
Tada inače, za one koji nisu upućeni, nisu bile jedinstvene tarife za svaku zemlju posebno, već se cena razgovora u roamingu razlikovala zavisno od operatera koga izaberete u nekoj zemlji. Takođe razgovori nisu zaokruživani na minut ukoliko to ne radi taj operater u toj zemlji (a takvih je bilo relativno malo).
Sve u svemu, pozivi sa Austrijske A1 mreže su mi svi naplaćeni, iako je moj kućni broj samo zvonio. Pri tome je kvalitet tog zvuka bio krajnje očajan (VoIP krajnje lošeg kvaliteta). Brojevi koji su ostali na identifikatoru su bilo neke divča brojevi, nemaju veze sa mojim brojevima. Međutim, glavna stvar: svaki "razgovor" (u stvari zvonjenje) je zaokruženo tačno na minut, i pri tome je naplaćena neka nenormalna cena po minutu (bilo je preko 100 dinara po minutu, što je za ono vreme bila katastrofalna cena).
Ta mreža mi je ostala u sećanju kao ubedljvo najlopovskija i najodvratnija mreža od svih mreža koje sam probao. Znači, naplaćeni su mi neostvareni pozivi očajnog kvaliteta, po nenormalnoj ceni, zaokruženi na minut.
Naravno, znate da je posle mobilkom austrija (tj. dotična A1 mreža) kupio licencu za trećeg operatera u Srbiji, i nazvao ga VIP u skladu sa njihovom istoimenom Hrvatskom mrežom. I naravno znate (ko se seća) da je upravo tada prvi VIP počeo zaokruživanje razgovora na minut, i da su ubrzo i ostali operateri to prihvatili (bolje reći dogovorili su se međusobno, što je verovatno VIP inicirao).
Inače, tek da vam kažem šta je bilo sa ove moje dve postpejd kartice. Kada su mi stigli računi iz roaminga, podneo sam zahtev za dodatno razjašnjenje nekih nejasnoća u računima, i Telenoru i MTS-u. Telenor mi je odgovorio i razjasnio sve nedoumice, a Mts (čiji je račun bio još manje jasan od Telenorovog) je u potpunosti ignorisao moj zahtev i ništa nije odgovorio. Posle više meseci sam ponovio zahtev, i tada su mi odgovorili neke budalaštine (navodili su tarifu koja je inače uvedena nekoliko meseci nakon mog roaminga, i sa tom tarifom su pravdali račun koji je napravljen pre uvođenja te tarife). Uošte nisam više hteo da gubim vreme sa MTS-om, račun nisam platio a to "objašnjenje" računa i dalje čuvam kao primer kakve sve budaletine rade tamo.
(P.S. Telenor se tada zvao Mobtel, ne samo da se zvao nego je i bio sasvim druga firma sa drugom politikom, ja bih rekao mnogo boljom)
[ Homer J. Simpson @ 17.04.2013. 00:23 ] @
Tad je bio Mobtel
[ Dexic @ 17.04.2013. 11:39 ] @
Ako se niko nije javljao, kako si ti video da je VoIP jbt?:) Javila se sekretarica za koju ne treba biti naplaceno?:)
[ milivoje t @ 17.04.2013. 12:00 ] @
@jnk
ko zna :)
u svakom slucaju mobilni operateri bi morali da padnu pod isti zub zakona kao i banke, kada im je naredjeno da sve cene svojih usluga moraju jasno da predstave klijentima. krupan font i tabelarno. nasuprot dotadasnjoj tradiciji banaka da sakrivanju tarife u 12 strana ugovora...
neko me je pitao da li je cenovnikom u trenutku potpisivanja ugovora regulisana cena govorne poste. pri potpisivanju ugovora ne dobija se cenovnik. isti se moze nacii na sajtu kompanije, ali nema cena za usluge govorne poste...
[ Java Beograd @ 17.04.2013. 12:06 ] @
Citat: pisac: Tek da vam kažem, ja sam 2004-te godine prošao Francusku, Nemačku, Austriju, Mađarsku, Makedoniju, Grčku sa 2 postpejd kartice (Telenor i MTS). U svakoj toj zemlji sam na svakoj njihovoj mreži sa svakom mojom karticom napravio po 2-3 poziva od po 10-20 sekundi na moj kućni broj na koji se niko nije javljao. Moj telefon je pamtio sve pristigle pozive.
Na osnovu kvaliteta zvuka sam određivao i koliko je mreža dobra, da li koriste VoIP ili regularne kanale, i tako tome slično. A na osnovu informacija sa telefona sam zaključivao da li je poziv naplaćen (iako se niko nije javio).
Svaki poziv sam beležio i u svesku, sa vremenom. Tu svesku još negde čuvam. Stvarno si frik !
[ pisac @ 17.04.2013. 20:45 ] @
Pa kako zamišljaš da proverim kasnije roaming račune koji mi stignu? Po sećanju?
Copyright (C) 2001-2025 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|