[ Blue82 @ 31.03.2013. 12:52 ] @
Koliko god razmisljao nikako ne mogu da odgonetnem taktike u biciklizmu. Na koji to magucni nacin dvojica vozaca iz istog tipa pomazu trecem nabijanjem tempa do pred kraj etape, voznjom na celu i menjanjem tempa? Nije mi jasno na koji to nacin meni neko od tih vozaca moze da pomogne, ako ja nemam snage da nesto izvezem u odredjenom tempu, a sa druge strane ako imam dovoljno snage, ne vidim njihovu svrhu.
Kazu, onaj tamo lider salje dvojicu svojih vozaca na vrh kolone, da kontrolisu trku a on sam je 5 minuta iza njih. On je u mnogo boljoj poziciji od onog vozaca koji nema svog vozaca napred?!

Jedino sto mi ima logike je da je lakse pratiti nekog nego sam drzati tempo ali sa druge strane onome ko prati trebalo bi da je svejedno da li prati zeca iz svoje ekipe ili neke druge, ali to u praksi nije tako.
[ HeYoo @ 31.03.2013. 13:23 ] @
Pa jedino zavetrina i kontrolisanje pozicije u grupi pred finis. A ako je glavni 5 min iza to bas i nema mnogo smisla.
[ Branko Santo @ 31.03.2013. 15:15 ] @
Pa i nije komplikovano bas toliko. Glavni takmicar odredjenog tima ostaje u grupi dok njegovi naizmenicno pokusavaju da se odlepe i umaraju ostale koji imaju mozda manji tim ili nemaju tim.
[ Blue82 @ 31.03.2013. 15:37 ] @
Da i? Kako oni time pomazu svom glavnom u timu?
Hipoteticki, oni se tako odlepe i pobede umesto njega cime on gubi u ukupnom plasmanu?
A takodje ne vidim ni smisao tog umaranja i iskakanja ostalih iz tima kad na to u 90% slucajeva ne reaguju glavni u svim timovima, oni se drze malo po strani u istoj grupi i napadaju na kraju pa ko pobedi.
[ Branko Santo @ 31.03.2013. 16:04 ] @
Pa nekad se pomami iz drugog tima da ih vija pa se umori. A i ako pobedi neki "ne glavni" iz njihovog tima to daje bodove timu a posto ima i vise kategorija (majica) u kojima se moze pobediti onda i to ulazi u igru.
[ optix @ 31.03.2013. 20:27 ] @
Glavni vozac nikad nece biti 5 minuta iza svojih vozaca koji su na celu kolone ako se tamo nalazi jos neki od glavnih konkurenata za pobedu na celoj trci. Drzanje zavetrine i umaranje ostalih slabijih vozaca jesu glavni ciljevi.
Moze neko od njih da se odlepi i pobedi na nekoj pojedinacnoj etapi, ali nije glavni vozac dzabe glavni, trke se resavaju na planinskim etapama i tu glavni vozaci briljiraju i bez pomoci.
[ mrkii @ 31.03.2013. 20:39 ] @
I ja sam se uvek pitao kako neko moze da ti pomogne u biciklizmu.
Zakljucio sam da samo tupe i izmisljaju "taktike" da bi do zla boga dosadan sport bio malo zanimljiviji.
[ optix @ 31.03.2013. 21:50 ] @
Kad vozis iza nekog u koloni trosis do 25% manje snage od onoga ko je na celu i 'probija vetar'. Sad, ako neko misli da to nije pomoc...
[ Flo33 @ 31.03.2013. 23:51 ] @
Tih 25% je samo na aerodinamiku, ili jos neki faktori uticu?
[ Ixtis @ 01.04.2013. 01:50 ] @
Jedan od najdosadnijih (ako ne i najdosadniji) sportova za gledanje!
A uz to je, sa svim ovim skandalima vezanim za dopingovanje, postao antireklama sporta.
Kad ih vidim onako sasušene, i pikljave, kao da su iz nekog filma o naci logorima izvirili.
[ tforgo @ 01.04.2013. 01:52 ] @
http://goo.gl/uVKu6

www.enterprise.mtu.edu/velovations/aerodynamics.ppt



[ Predrag Supurovic @ 01.04.2013. 05:53 ] @
Citat:
Ixtis:
Jedan od najdosadnijih (ako ne i najdosadniji) sportova za gledanje!
A uz to je, sa svim ovim skandalima vezanim za dopingovanje, postao antireklama sporta.
Kad ih vidim onako sasušene, i pikljave, kao da su iz nekog filma o naci logorima izvirili.


Bogme ume da bude zanimlnjvo kad padne kisica pa se jedan pokliza u krivini, a onda krene domine efekat :)
[ EmmaR @ 01.04.2013. 19:55 ] @
Citat:
optix: Kad vozis iza nekog u koloni trosis do 25% manje snage od onoga ko je na celu i 'probija vetar'. Sad, ako neko misli da to nije pomoc... :)


A kad ovo ukapiras, pocnes ko lud da juris za traktorima i sve sto moze da se stigne i prati, zavisi kako je ko u kondiciji.

Ko ne veruje neka proba: neka juri sam ili na celu kolone, ili neka prati nekoga/nesto u tocak.

Za pesacenje vazi obrnuto: najteze je onom na zacelju kolone. Ko ne veruje, neka proveri.

Naravno, uvek je bitna i fizicka spremnost ucesnika. Nikakava aerodinamika ne moze da pomogne nekom ko prvi put seda ozbiljno na bajk a hoce da prati profesionalca koji je ubedjen da ne sme da se vozi ispod 40km/h.