[ pisac @ 01.04.2013. 00:23 ] @
Citat:
Flo33: Ako cemo mak na konac, razlika je 1500€ jer sigurno neces dati 21500€ za auto koji nema metalik boju.


Ja sam dao svojevremeno. A sada, voleo bih da znam čemu služi ta "metalik boja", u čemu je ta famozna prednost? Za te pare sam dobio odličan radio sa gomilom zvučnika.

Ona prodavačica me je prosto zgroženo gledala kada sam rekao da hoću običnu boju, i pokušavala da me ubedi da ako već ... onda neću valjda da uzmem auto sa običnom bojom? Naravno da hoću. Čak štaviše, i oni famozni "retrovizori i lajsne u boji vozila" su mi budalaštnina teška, ali to nažalost nisam mogao da promenim.
[ frenkijevac1 @ 01.04.2013. 00:26 ] @
metalik boje je otpornija na atmosferske promene, odnosno duži vremenski period zadržava sjaj
[ pisac @ 01.04.2013. 00:33 ] @
To sam već čuo. Ali nešto nisam siguran u istinitost toga, s obzirom da vidim automobile koji imaju preko 10 godina sa običnom bojom i izgledaju perfektno. Jedino ako neko ne planira 30 godina da vozi isti auto a da ga ne farba...
[ etjen @ 01.04.2013. 09:54 ] @
metalik boja je daleko postojanija od akrilne i plus je naravno sjajnija i lepša
[ frenkijevac1 @ 01.04.2013. 10:57 ] @
I sira je paleta boja.
[ vladd @ 01.04.2013. 13:06 ] @
Metalik je otpornija boja, mada i tu ima "gradacija, pa neki luksuzniji dobijaju i "safir" sloj providnog laka, posebno otpornog na uslove u kojima se automobil koristi. Osima atmosfere, bitni su i delovi bitumena, produkti sagorevanja.

Zato, kada se kaze kvalitetna farba, lepo bi bilo dodati i neke detalje, koliko slojeva, koja je osnovna, da li je glavni pigment otporan na sunce, da li je zavrsni sloj namenski tvrdji..
Tako se pravi razlika u kvalitetu..

Postoje i "obicne" boje, preko kojih se postavlja lak, koji omogucava "dubinu" boje i naravno dodatnu, mehanicku pre svega, zastitu.


Kada se kaze, dobra farba, to podrazumeva prvi sloj elektroforeza, ili potapanje u bazu cinka(ili supertajnu formulu pasivizacije), drugi sloj osnova, treci sloj pigment, cetvrti ovo ili ono(metalik, perla, sitni kristali..), peti sloj je recimo polimer nanesen u prahu pa zapecen..das ist "dobra farba"..npr BMW..

Poz

[Ovu poruku je menjao vladd dana 01.04.2013. u 23:16 GMT+1]
[ Zarko Silic @ 01.04.2013. 22:39 ] @
Citat:
vladd: to podrazumeva prvi sloj elektroforeza


Kakva te elektroforeza spopala?

Ovo je tehnicki, ne medicinski deo foruma.

[ Lavlja_Jazbina @ 01.04.2013. 23:22 ] @
Mislio je dobro nego su tumacenja razlicita a ima je u medicini pa se izvlaci iz dela teksta
Citat:
Elektroforeza je metod koji se između ostalog koristi u molekularnoj biologiji

inace fizickohemijska metoda analize koja se koristi za razdvajanje komponenata iz smese.Barem on to zna.

http://www2.dbe.pmf.uns.ac.rs/...ode/02%20-%20Elektroforeza.PDF

Izmedju ostalog dobrodosao.Nije te bilo 4 dana.Pozdrav.
[ Zarko Silic @ 02.04.2013. 00:16 ] @
Molekularna biologija nije tema.

Zastita metala (gvozdenih limova) vrsi se na nekoliko nacina:

1. Zastitom cinkom
2. Koriscenjem drugih premaza
3. Galvanizacijom
4. Legiranjem,
5. Katodnom metodom,

mozda ima jos koja metoda, ali ovo je ono sto mi trenutno, kao bivsem masincu pada na pamet.

U temi je spomenuta katodna zastita: nekada, osamdesetih godina, ovo je bila popularna mera kojom se lim stitio od korozije.

Ali tema je metalik ili nemetalik farba.

Odgovor je sledeci:

Obe farbe, po pitanju zastite metalnih povrsina na koje se nanose, u poslednjih 20 godina, potpuno su iste. Razika se svodi samo na ukus onog ko kupuje automobil.

Obe farbe imaju podjednak broj prednosti i nedostataka.






Citat:
Lavlja_Jazbina:Nije te bilo 4 dana.Pozdrav.


Nije me bilo iz politicko-tehnickih razloga i kako stvari trenutno stoje, verovatno me nece biti jos jedno vreme. Ne svojom voljom.





[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 02.04.2013. u 01:28 GMT+1]
[ Lavlja_Jazbina @ 02.04.2013. 06:05 ] @
A da li mozes da objasnis,a sigurno se secas,audija 80 /81godina/ kada je bilo ko imao metalik i to se secam-zlatna ili zelena,obavezno
bilo korozije u obliku plikova posle 10 godina starosti.
[ Dule 021 @ 05.04.2013. 17:48 ] @
Danas vise i nema akrilnih boja jer sve su baze i prelaze se lakom. tako da od bledjenja nema nista.
Pitanje je samo dali vlasnik hoce da se auto cakli ili ne.
[ vladd @ 13.04.2013. 10:48 ] @
Citat:
Zarko Silic: Molekularna biologija nije tema.

Zastita metala (gvozdenih limova) vrsi se na nekoliko nacina:

1. Zastitom cinkom
2. Koriscenjem drugih premaza
3. Galvanizacijom
4. Legiranjem,
5. Katodnom metodom,

mozda ima jos koja metoda, ali ovo je ono sto mi trenutno, kao bivsem masincu pada na pamet.

Nije me bilo iz politicko-tehnickih razloga i kako stvari trenutno stoje, verovatno me nece biti jos jedno vreme. Ne svojom voljom.



Stavke pod 3 i 5 su podvrste elektroforeze, izdvajanje cestica pod naponom. Grubo prevedeno..

Pri elektroforezi se dobija zastia i na sitnim poluzatvorenim prostorima, savovima i uskim prorezima, koji obicnim potapanjem u zastitnu prevlaku ne bi bili tretirani zbog povrsinskog potencijala rastvora, i ne zalazenja u uske prolaze.

Elektroforeza moze biti katodna i anodna, zavisno od materijala zastite, i polariteta na koji se postavlja karoserija, kao predmet zastite OVE molekularne biologije

Elem, igranje sa elektrostatikom je posebna oblast zastite automobilskih limova od korozije, stoga i CINK ima svoju, elektrostaticku ulogu, da odbija negativnim jonima molekule kiseonika, koji napadaju nase dragocene ljubimce..cink peuzima koroziju koja bi napala gvozdje(ili onih 5% celika na golfu 7)

Ukratko, "izdavajanje cestica pod naponom", tj elektroforeza, je primenjena SVUDA gde je to moguce, potrebno i isplatljivo..
Pa i kod plastificiranja metala, nanosenja zavrsnih slojeva na BMW-u, a elektroforeza moze doibti i marketinske nazive, ili nazive koji pribliznije opisuju proces, cestice....tipa elektroforeticko, elektroforetsko bojenje...
http://electrophoretic.com/sit...rticle&id=27&Itemid=30
http://www.surfaceprocessing.co.uk/technical-process.html
....

Itd, samo treba guglati sa DOBROM namerom...

Poz