|
[ ozocko @ 06.04.2013. 21:22 ] @
| pozdrav svima,
iz naslova se uocava dilema, ali da malo pojasnim.
elem, nakon stanovitih, poprilicno ugodnih, radnji, doslo je do povecanja porodicnog brojnog stanja,
pa se javila potreba za prikladnijim prevoznim sredstvom nego sto je postojeci passat iz 91. god.
izbor se suzio na navedene modele i to verovatno, ali ne i pod moranje, u dizel varijantama, sto ce reci da,
trenutno, druge modele ne uzimam u razmatranje.
posto razmatramo automobile mladje od 2003. god, oba vozila, skoro u potpunosti, zadovoljavaju nase kriterijume
-po pitanju cene,
-upotrebne vrednosti,
-pa cak i opremljenosti,
i to su, da kazemo, neki primarni faktori pri odlucivanju.
poredeci ih u navedenim kategorijama, razlike su manje-vise zanemarljive, kao i po pitanju potrosnje
i performansi (da li uopste pominjati?).
fiata sam provozao u dva-tri navrata po pola sata, i nisam nesto odusevljen, ali ni razocaran,
za nase potrebe je dostatan, mozda sam ocekivao malo udobnija sedista i mekse kvacilo i eto, nista narocito; citroena jos nisam probao.
voleo bih da cujem neka iskustva, eventualno neke "boljke" ili karakteristicne slabosti, mozda bas od vlasnika ili strucnijh lica,
na koncu, ima li izmedju ova dva auta nekakve bitne razlike,
nemojmo samo o estetici ili kasnijoj prodaji, molim lepo,
vise bi me zanimali podaci tipa:
za fiata su skuplje dizne, a citroenove se repariraju,
fiat ima klimav prednji trap, a citroen straznji...
i tako neke pojedinosti.
aj svako dobro.
|
[ KrkaCiC @ 06.04.2013. 23:00 ] @
Ako ti Multipla nije previse ruzan,i ako mozes naci primerak koji je u dobrom stanju,naravno JTD,onda nema dileme
Generalno,citroen je skuplji za odrzavanje od fiata. ni jedan ni drugi nisu bas jeftini,ali kao sto rekoh citroen je skuplji
Najbitnije je naci dobar primerak. Multipla ces videti dosta na CNG i po nekom nepisanom pravilu takvi su i presli najvise,pa dizeli,pa benzinci.
Najbolje je da povedes nekog dobrog majstora za odabrani model,i detaljan pregled "od oka" pa ako tako zadovolji ide stvarni pregled
PS pogledaj prosecnu kilometrazu na oglasima,smesno jel da?
U principu,fiatovi JTD prelaze veliku kilometrazu ali problem predstavljaju neki drugi delovi i sklopovi koji su zreli za zamenu iako je na satu samo 145kkm
[ sasa022 @ 06.04.2013. 23:31 ] @
Xsara je udobnija i ima veci prtljaznik,ali i jedno sediste manje.
2.0 HDI 90KS nema plivajuci zamajac.
HDI ako je odrzavan bez problema parira JTD-u i sa njim se prelaze velike kilometraze.
[ botr @ 07.04.2013. 06:57 ] @
Xsara pozadi ima torziju ciji je remont skup. Po meni, enterijer je lepsi, bolji su materijali itd. Sto se tice multiple, cng varijante su bile taksi. Jtd, hdi, sve jedno. Oba motora su dobra. Set zupcastok za jtd je oko 70 evra, i to iz originala.
[ ozocko @ 08.04.2013. 21:25 ] @
zanimljiva pojedinost oko torzije...hvala na obavestenju;
sedeo sam danas malo u jednom citroenu, nisam stigao da ga probam.
imam utisak da su unutarnje dimenzije, pogotovo na zadnjim sedistima, skromnije nego kod fiata;
a i nekako, sve mi deluje, kako bih rekao, nezno.
so far, bliza mi je multipla.
i jos nesto:
postoji li nacin na koji laik, tj. obican smrtnik, moze ustanoviti proizvodjaca ugradjenih dizni u citroenov motor;
kazu da se simensove moraju menjati, a bosove se mogu popraviti; trac ili istina?
pozdrav
[ dlalic @ 11.04.2013. 13:56 ] @
Tesko ce se neki auto odrzavati jeftinije od Fiata. Trap na Fiatima te generacije jeste relativno slab (izdrzi na nasim putevima 60-100k), ali se jeftino i sredi. Kraj spone je 900din, spona 900din, viljuske (rame) 3500din... Menjas po potrebi. JTD nema nekih posebnih problema sa diznama i generalno je pouzdan i robusan motor to si verovatno vec cuo.
Fiata starijih od 7-8godina u Srbiji ima procentualno daleko vise nego u Italiji samim tim je podrska mnogo bolja nego za Citroen.
Takodje verujem da ces kod nas jako tesko naci Multiplu kojoj nije izvadjena dusa, tj koja je presla manje od 300-400k
[ rafiki @ 11.04.2013. 15:04 ] @
Otvori nalog na service.citroen.com i uz pomoc VIN-a dobices sve detalje o vozilu, ukljucujuci i koji je sistem ubrizgavanja. Besplatno je.
Ili posalji VIN na PP pa cu ti javiti.
Pozdrav
[ ozocko @ 12.04.2013. 00:49 ] @
ok, hvala lepo.
a sto se tice "predjenog puta", svestan sam da se za tri iljade evra ne moze kupiti bas dobar auto, pa sta je - tu je,
nismo ni mi neki zahtevni.
ipak sam, kao sto rekoh, malo blizi fiatu, a cinjenica da mu je odrzavanje povoljnije me jos vise usmerava u tom pravcu;
mada, videh danas senika iz 2002. godine i vidim da se i on uklapa u cenu, a ne deluje mi lose, benzinski motor od 1600 ccm,
pa mu, u duhu novih atesta, ugradim plin i eto srece - registracija manja, nema turbine, nema dizne, nema zamajca, nema egr ventila, nema nista!
salu na stranu, cini mi se da polako upadam u zamku tipa: vidi ovo, a vidi ono, a probaj tamo... ko onaj magarac iz basne!
uglavnom, jedno je sigurno: bice kupljen auto sa tri sedista pozadi, a pozeljno bi bilo sa sto "jednostavnijim" odrzavanjem,
e sad, ako ispadne fiat, neka bude fiat, reno - reno, nije kraj sveta, valjda.
pozdrav,
i predlog ili komentar je dobrodosao,
(novci su jos uvek kod mene).
[ KrkaCiC @ 12.04.2013. 01:22 ] @
Scenik se moze naci za mali novac. Poznanik prodaje Scenika,dizlasa,oko 2002 godiste,kaze retko ko da to kupuje,i nada se da izvuce 2500 hiljade,a u dobrom je stanju. Kaze svi bi da voze limuzinu A i on kupio C5
mislim da scenici sa kod karticom imaju problema povremenih sa tim digitalijama problemi su povremeni ali su novci bas veliki
[ sasa022 @ 12.04.2013. 04:03 ] @
Scenic benzinac 1.6 po gradu trosi oko 10l - trazi dizelasa DTI ( 2002.godiste mozes naci za 2500-3000 )
Takodje pogledaj Citroen Berlingo / Peugeot Partner ( dizel 1.9D 70KS )
To su "matori" dizelasi koji su mnogo otporniji na lose gorivo od ovih novih "modernih" kojima svaka dlaka smeta....
[ inobradovic @ 12.04.2013. 07:56 ] @
ja sam hteo senika odmah da preporucim ali u temi si napisao da samo citroen ili fiat gledas.
imao sam nekoliko senika i nekoliko pikasa i senik je po meni bolji za klasu, u pitanju su bili benzinci.
[ Java Beograd @ 12.04.2013. 08:19 ] @
Scenic nije loš, i ja sam se bio naložio da kupim. Ali, nažalost, ima tri mala i neudobna sedišta pozadi ! Sasvim su OK za troje male dece, ali za dvoje odraslih - katastrofa !
[ inobradovic @ 12.04.2013. 10:53 ] @
mislim da su zadnja 3 sedista sasvim ok za 2 odrasle osobe a srednje sediste je sasvim ok za dete, jedino ako dve odrasle odobe nisu 100kilasi,hahaha.
[ Java Beograd @ 12.04.2013. 11:06 ] @
Ne kapiram šta si hteo da kažeš. Tri sedišta ne mogu biti udobna za dvoje odraslih. Kako će neko udobno da se smesti na 1.5 sedištu ?
Možda grešim, ali oni Scenic-i koje ja sam gledao imaju tri istovetna sedišta pozadi. Sva tri su relativno mala i apsolunto neudobna. Znatno manja i znatno neudobnija od standardne varijante tj. zadnje klupe na automobilima gde su predviđena 2 udobna, komotna i široka sedišta + 1 neudoban minimalac u sredini.
- Kažem, idealna varijanta za nekog ko namerava da često vozi troje pozadi. Jer, ova tri istovetna sedišta su ipak bolja varijanta od 2 sedišta + minimalac.
- Naravno, mogu i dvoje odraslih, na dva sedišta, u gradu i na kraćim relacijama. Ali na dužim relacijama to je ekstremno zamarajuće.
Inače, Scenic je lep i dobar auto. Funkcionalan, komforan, baš ono, smišljen za porodičnu varijantu. "Dynamic" paket opreme je pun pogodak.
[Ovu poruku je menjao Java Beograd dana 12.04.2013. u 12:18 GMT+1]
[ inobradovic @ 12.04.2013. 11:59 ] @
vozio sam 1500km dvoje odraslih po 80kg u seniku pozadi i dete u sedistu za dete i nisu se zalili da se se zamorili, cak na protiv kazu da im je bilo udobno.
[ dlalic @ 12.04.2013. 12:30 ] @
Cini mi se da covek insistira (nije pojasnio, neka me ispravi ako gresim) na tri sedista zbog troje dece, odnosno postavljanja tri decija sedista pozadi. Jos nisam video klasican karavan ili limuzinu sa tri isofix-a recimo, a mislim ni da se ni obicno decije sediste ne moze ispravno montirati na to srednje mesto na klasicnoj klupi
[ deerbeer @ 12.04.2013. 12:36 ] @
Tacno je sto Java kaze, mala su zadnja sedista na seniku pogotovu za nekog poveceg > 70kg
Multipla je isto dobar izbor , samo je gepek premali . Uz njega krovni kofer ako se ide negde porodicno na duza putovanja .
[ pero_brzi @ 12.04.2013. 18:09 ] @
Ja imam 2 sedista pozadi auto je Opel Astra karavan i trece dete koje je starije sedi pored tih sedista sasvim normalno i ima mesta za jos jedno sediste ako bi trebalo, meni je ipak gepek najvazniji
Ako su deca mala preporuka za karavan ako su veca onda su bolji auti tipa senic, zafira i tako to gde odrasli mogu sedeti
komodno
[ ozocko @ 12.04.2013. 21:15 ] @
auto se zaista kupuje zbog troje dece, dvoje malih i jedne bebice, tako da su tri sedista neophodna;
mislim, mogu se i u karavan, pa cak i u trenutno upotrebljavanog pasata, staviti tri sedalice (nije neophodno da budu isofix),
ali ipak je zgodnije u minivanu - iz prostog razloga sto nema onog centralnog "grebena".
apropo senika, i ja sam, takodje, stekao utisak da su zadnja sedista manjih dimenzija, nisam siguran koliko su udobna za odrasle,
ali, sa druge strane, za decu su i vise nego dovoljna, u najmanju ruku za narednih pe-ses godina!
drugi vecinski partner nase kompanije je na strani renoa - "to je normalan auto, a ne ono cudo",
a ovi manjinski partneri su na mojoj strani - "bas su smesna ova kola, aj da ih uzmemo",
samo pocelo je vec i neprincipijelno lobiranje...
i tako,
posmatram fiata i renoa,
i moze biti da je stvarno senik benzinac optimalna opcija, nemam bas mnogo saznanja, nacuh da i nema nekih problema,
eventualno bobine i skoro nista vise,
a, sa druge strane, multipla mi je bas "muski" auto, i ako nadjem solidnu vrlo rado cu je uzeti (ako me ne nadglasaju, jbg).
ziveli
[ pero_brzi @ 12.04.2013. 22:09 ] @
Ne znam da li znas da Multipla jedina od ovih auta ima 2 sedista napred ukupno 6 dosta je sira od pobrojanih minivenova
a kraca znaci manji prtljaznik, komsija je ima i prilicno se poderala, ya 2 godine a on se vozika sa klincima skolarcima, los kvalitet unutra, ostale stvari se kvare ali nisu skupe oko elektronike i trapa, motor bi bio komplikovan i skup ako je sazvakan i stvari oko njega- ako gadjas na najbolji 1.9JTD
ali on je zaista najizdrzljiviji ako gdedas iole u normalnom stanju normalno odrzavan, bez pouzdanog majstora ne ici u kupovinu
[ Cezar Corolla @ 13.04.2013. 21:35 ] @
Kad vec nadjes auto oko kojeg se dvoumis, odes u neki ovlasteni servis, da ga pregledaju i naprave predracun. To ti mnogo moze pomoci, jer je bolje od toga da ti poznanik gleda auto. Tu idu i subjektivnosti i sujete i svasta.
Ja prednost dajem Fiatu.
[ inobradovic @ 13.04.2013. 23:41 ] @
ovo sto si rekao je samo u teoriji lepo zvuci, praksa je ipak nesto drugo.
[ LakiKG @ 14.04.2013. 20:16 ] @
Mene je veliki servis na Picassu izasao za 2000 din jeftinije nego mog komsiju za Stila. HDI je na Picassu jednostavnije konstrukcije od JTD-a, nema plivajuci, EGR i sl. Nema neke razlike ni u cenama delova. Sto se tice torzije, ne sme da lupa pozadi na rupama i zadnji tockovi ne smeju da budu iskoseni. Ako ti je bitna udobnost Picasso je bolji i od Miltiple i od Senika, a o Zafiri da ne pricamo. Nisam imao nikakve zezalice sa elektronikom ili tako nekakve gluposti, tako da sam za sada prezadovoljan. Na otvorenom trosi 5-6 l, u gradu 8, zimi 9 i ja sam zadovoljan sa tom potrosnjom jer ne verujem u "lovacke" price. Preko 130 moras da pojacas muziku, ali mislim da je to mana svih minivanova.
I najbitnija stvar kod kupovine polovnjaka i zenidbe. Prekrstis se i sta ti bog da.
[ botr @ 14.04.2013. 20:37 ] @
Citat: LakiKG:
I najbitnija stvar kod kupovine polovnjaka i zenidbe. Prekrstis se i sta ti bog da.
Ovo i jeste tako, koliko god da si iskusan, i koliko god da gledas auto, uvek ce ti nesto promaci. Jedino mozes da pretpostavis da je auto dobar, i da utvrdis da su pojedini sklopovi dobri, npr. merenjem kompresije motora, koja moze da bude u priblizno fabricka, a ni to nije garancija da se u skorijoj buducnosti nece desiti neka havarija u motoru. Jedino da auto ostane kod tebe par dana na pregledu, pa da ga rasturis i onda ces videti sta kupujes, a od toga nema nista, jer ni jedan prodavac nece pristati na tako nesto.
[ ozocko @ 14.04.2013. 20:50 ] @
Citat: Cezar Corolla:
Ja prednost dajem Fiatu.
ako moze malo pojasnjenja, verovatno imas iskustava, rad sam ih saznati.
a be, LakiKG, vec sam bio prestao da gledam citroena, u svakom slucaju, jos nije ispao iz igre;
nego, sad bas pokusavam da se setim kada sam poslednji put vozio 130, cini mi se 2011. god.
kad smo putovali za slovenijo.
za zenidbu i kupovinu - iskreno, nema sta! (a i nije daleko od realnog stanja, mada zvuci pomalo fanaticno).
[ Java Beograd @ 15.04.2013. 08:42 ] @
Citat: LakiKG:Ako ti je bitna udobnost Picasso je bolji i od Miltiple i od Senika, a o Zafiri da ne pricamo. Citroen standardno nudi maksimum udobnosti u klasi / cenonovnom rangu.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|