[ inobradovic @ 08.04.2013. 22:39 ] @
danas sam cuo zanimljivo razmisljanje pa da podelim sa vama,
kaze covek zasto na tehnickom prvo ne povucemo rucnu pa onda da krenu valjci jer tako prestavlja realnu sliku voznje, a ne valjci pa rucna jer niko u voznji ne vuce rucnu, vec se rucna vuce kad auto stoji zato i treba da se prvo vuce rucna pa valjci.
a noznom da se radi kao sto se i radi idu valjci pa kocnica,
sta mislite o ovom razmisljanju ?
[ Lavlja_Jazbina @ 08.04.2013. 22:54 ] @
Valjda su napravljeni da registruju otpor tocka,pa se zato prvo oni startuju,a i ovi novi pri potezanju rucne

ne izbacuju vozilo sa valjaka.
[ HoT_Steppa @ 09.04.2013. 07:46 ] @
Na tehnickom se ne meri vizuelno nego sa aparatom.
[ Sceka @ 11.04.2013. 12:55 ] @
"Zato sto je cilj da se ustanovi da li je u stanju da zaustavi vozilo tokom voznje a ne dok vozilo miruje da ga drzi u mestu." - to je bio odgovor, malocas sam pitao. Lep dan pa sam prosetao do "Tehnicki Pregled Vozila" udaljen pedesetak metara od mesta gde perem auto. Ima logike a sta je po "PS-u" nemam pojma.


Pozdrav!
[ vladd @ 11.04.2013. 16:23 ] @
Mislim da ima veze sa samom masinom za merenje sile kocnice, cija je procedura da su valjci u pokretu, u nekom radnom rezimu.
Tako se anulira tezina vozila(postavlja se referenca za merenje), i masina odmerava samo silu kocnice, takodje preko "tezine", odnosno "delta", razlike tezine. Povecanjem pritiska na mernu gredu..

Poz
[ Almedin @ 11.04.2013. 17:00 ] @
Zašto ona da zaustavlja auto? Zar ručna nije u stvari parkirna kočnica? Kod nekih auta "ručnu" na možeš ni aktivirati ako se auto kreće.
[ Cezar Corolla @ 11.04.2013. 18:02 ] @
Rucna kocnica je i parkirna i kocnica koja se treba upotrebiti, ako radna kocnica otkaze. Znaci ako slucajno iscuri ulje iz kocionog sistema, koristi se rucna kocnica. Ona ne sluzi samo da cuva vozilo, kada je zaustavljeno.

Na valjcima, zbog dijagrama, mora prvo da se okrecu tockovi, da bi se videlo da ni jedan tocak ni malo ne koci, kada se kocnice ne koriste. Tek nakon sekunde-dve, aktivira se kocnica, bilo koja, da bi se na dijagramu video njen rad. A dijagram ne oslikava samo da li ona radi, nego pokazuje i silu kocenja, da li na nekom tocku kocnica drzi, kada se ne koristi, da li tocak blokira, dijagram pokazuje i da li na istoj osovini jedan tocak kasni sa kocenjem u odnosu na drugi, da li kocnica koci ravnomerno ili dijagram ocrtava nejednako kocenje na jednom ili oba tocka.

I jos nesto. Da bi kocenje, odnosno dijagram bio ispravan, ne mora uvek da se desi da izbaci vozilo iz valjaka. Kod nekih granicnih vrednosti, moze se desiti i da vozilo ostane u valjcima, a da je dijagram ispravan i sila dovoljna.