[ scholaya @ 09.04.2013. 09:38 ] @
| Zdravo. Imam fiat punto 55s (mk1). Ne rade mi prednje pozicije i osvjetlenje kontrolne table. Ne radi mi ni osvjetljenje prekidaca na konzoli. Zadnje pozicije rade. Ne mogu skontati gdje je osigurac za to, cak stavise, cini mi se da ni ne postoji osigurac za to. Duga i kratka svjetla rade. Zna li neko kako rijesiti ovaj problem i zna li neko gdje mogu skinuti semu elektro instalacije za ovaj auto? |
[ vladd @ 09.04.2013. 10:47 ] @
Ispod volana imas poklopcic sa dva plasticna srafa, prakticno kopce, koji se mogu okrenuti novcicem, ili sa sirokim ravnim srafcigerom.
Pa pregledaj osigurace, koji je tacno ne znam, ali na poklopcu imas simbole, koji je osigurac za koju granu.
Poz
[ scholaya @ 12.04.2013. 12:37 ] @
Zaboravih napisati da sam pregledao sve standardne osigurace u odjeljku za osigurace. Tu ne postoji osigurac za prednje pozicije. Ne znam ima li jos gdje koji? U puntu se nista ne moze odvrnuti novcicem, sve je zavrnuto dugackim sarafima.
[ vladd @ 12.04.2013. 17:12 ] @
Ako si pregledao osigurace, preostaje samo kontakt mase, spoj mase sa karoserijom, za MK1 ne znam gde su, ali potrazi na limu ispod volana, i pod haubom, u blizini farova.
Ako naidjes na zardjali sraf, tu je resenje problema. Naravno ako neka zica nije pokidana..
Poz
[ Cezar Corolla @ 13.04.2013. 20:52 ] @
Meni ovo lici na neki los kontakt mase u blizini kontrolne table, ali mi je ipak cudno da prednje pozicije nemas, a zadnje imas.
[ scholaya @ 14.04.2013. 16:49 ] @
Danas sam skontao da ne rade ni zadnje pozicije, ni osvjetlenje zadnje tablice. Mozda zadnje nije ni radilo, a ja greskom ubacio u rikverc pa mislio da radi. Znaci ne rade mi pozicije ni prednje ni zadnje, ne radi osvjetlenje instrument table, osvjetlenje konzole (prekidac za ventilator i ostalo) i ne radi osvjetlenje tablice. Kratka i duga svjetla rade, maglenke rade, unutrasnje osvjetlenje radi, sve ostalo radi. Nije problem na osiguracima, sve sam izmjenio. Ne znam gdje se nalazi osigurac za pozicije, nema poseban sam za sebe. Zna li neko je li spojen sa necim? Postoji li poseban relej ili skriveni osigurac? Kako su u opste spojene pozicije? Pokusao sam pratiti kabl, ali ulazi u crijevo sa otalim kablovima za svjetlo, pa nisam htjeo raskopavati. Pregledao sam i sve spojeve sa masom, masa je spojena. Pregledao sam i instrumentom.
[ Cezar Corolla @ 14.04.2013. 17:35 ] @
Mozda prekidac za svetla ili neka instalacija ili masa oko volana ili oko kilometar sata.
[ pajapop @ 14.04.2013. 18:54 ] @
Kvar je sigurno na prvom stepenu prekidaca za svetlo, koji okljucuje pozicije i osvetljenje instrument table i osvatljanje tablice. Moj ti je savet da odes do prvog autoelektricara. Ja sam vise puta rastavljao prekidace. Kvar je uglavnom bio u zaprljanim kontaktima i do pojave "smercovanja" pa slabe provodljivosti zbog toga. Ali neiskusnim pocetnicima nikako ne preporucujem takvu avanturu, jer kad se to raspadne ako ne znas...nikad ga ne sastavi...
A da...postoji siguran test...uzmes zicu...jedna kraj stavis na + klemu, a slobodnim krajem bodes po osiguracima. Kad ti zasvetli pozocija...nasao si...a vidis da je instalacija ispravna, samo je kvar negde oko prekidaca...mozda na nekom kontaktu u nekon "dzeku"
[Ovu poruku je menjao pajapop dana 14.04.2013. u 20:09 GMT+1]
[Ovu poruku je menjao pajapop dana 14.04.2013. u 20:09 GMT+1]
[ Java Beograd @ 14.04.2013. 19:30 ] @
Meni je neverovatno da nema osigurača za poziciona svetla. Da li si dobro pogledao sve osigurače ?
[ scholaya @ 15.04.2013. 08:03 ] @
Nisam jos pregledao prekidac, ali u mom autu postoji opcija za parking. To je kad okrenes kljuc u kontra smjeru i izvuces, onda svijetle pozicije prednje i zadnje. Ni u tom slucaju ne radi. Predpostavljam da onda nije do prekidaca. Prekidac je ona rucica na volanu. Kao sto sam rekao u pocetku, auto je fiat punto 55s.
Mozda postoji osigurac, ili je vezan paralelno s necim, ali ja ne mogu skontati. Sve osigurace sam izmijenio. Konkretno, postoji poseban osigurac za lijevo, a poseban za desno kratko svjetlo, tako isto i za dugo, i za zmigavce. Znaci da bi trebalo biti i za pozicije, lijeve i desne, ali kao sto rekoh sve sam izmjenio. Ako i postoji ne znam koji su od njh, jer svaki ponaosob znam za sta je.
[ vladd @ 15.04.2013. 11:38 ] @
Ne treba vise da gubis vreme sa prekidacima i osiguracima, vec da pregledas masu. Da nije auto bio kod limara, posto aljkavi znaju da preseku kabal. u krajnjoj liniji, mozes da krenes da pratis kablove od zadnjih svetala do prednje instalacije.
I usput da pronadjes gde je masa za zadnja svetla..
Poz
[ pajapop @ 16.04.2013. 14:24 ] @
NIje masa...gotovo sigurno...Prosto je neverovatno da nema osigurac. Verovatno je negde skriven kao "viseci osigurac". Ali bilo bi jos manje verovatno da je jedan. Pozicija se spaja sa dva osiguraca, levo i desno i ukrsteno, mada ko zna... u elektrici se uvek moze improvizovati. Sobzirom da je rekao da ima parkirno svetlo preko kontakt brave, a da sad ne radi, opnda je najverovatnije i kvar tu negde. Glavni prekidac svetla prima struju sa uloska brave, a zatim se razvodi na osigurace. Treba jednostavno skinuti oblogu volana, doci do uloska i naci zice ispitivanjem koje vode do prekidaca...i onda je lako
[ vladd @ 16.04.2013. 21:10 ] @
Ne bi imao ni prednje pozicije.
Mora da se zaroni, i to od zadnjih svetala, da se prati instalacija do kutije osiguraca, odnosno, do zone ispod volana.
Da se popisu kablovi, i da se, recimo sa parcetom kabla i iglom, dodaje +12V, i proverava da li svetle sijalice. Ako je prekid na nepreglednom mestu.
Ili ako masa nije korektna, dovesti masu sa drugim kablom, i proveriti, razjasniti situaciju, i ili eliminisati tu ideju ili resiti roblem.
Ne moze "na praznu pricu"...
Poz
[ Bufalo Kikiriki @ 18.04.2013. 17:08 ] @
Offtopic.
Pitanje za autora teme, kad ukljucis poziciju da radi bez kljuca jel glatko ide kljuc u kontra stranu? Ja to ne mogu na mom puntu.
[ peromalosutra @ 18.04.2013. 20:57 ] @
Ne znam kako je na puntu, ali kod mene na alfi moras stisnuti dugme koje se nalazi odmah uz kljuc i onda tek mozes okrenuti kljuc u suprotnu stranu. To valjda da ne bi slucajno aktivirao pozicije dok gasis auto, pa zato kontam da mora biti slican fazon i na puntu.
[ Java Beograd @ 19.04.2013. 06:41 ] @
^ Tako je i na Lanči. Tako je na svim vozilima Fiat grupe.
[ Bufalo Kikiriki @ 19.04.2013. 14:13 ] @
Pa nije bas na svim. Recimo na pandi 2 generacije samo brzo okrenes polugu na svetla i vratis na srednji polozaj i pale se pozicije. Inace uspeo sam i na mom puntu sa vracanjem kljuca unazad, samo malo jace treba stisnuti dugmence. Stalno me interesovalo kako se pale pozicije kada je auto ugasen a mrzelo me da trazim u uputstvu za upotrebu xd
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|