[ westorbit @ 09.04.2013. 22:42 ] @
Vec neko vreme cujem neki zvuk kada motor radi na leru kao i u voznji. Zvuk prati obrtaje motora , odnosno sa povecanjem broja obrtaja povecava se i frekvencija zvukova. Zvuk se nekada cuje slabije , a nekada jace, ali je uglavnom prisutan, hladan, ugrajan isto mu se hvata. Ne bih znao drugacije da opisem taj zvuk osim da me podseca kada neko konstantno izgovara slovo "R" bez prekida. Kao kada je nekome hladno pa kaze "BBRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRR". Zvuk se necuje kada se skine linijski (Dayco 5pk 1175) kais.Pod predpostavkom da se radi o nekom od lezajeva promenjeni su: - lezajevi na alternatoru - lezajevi u kompresoru klime Problem je i dalje prisutan. Dok je kais bio skinut, proveravao sam roler u kakvom je stanju i to metodom namotavanja kanapa na isti i povlacenjem (kao kada se pali kosilica za travu npr) u cilju da cujem da li njegov lezaj prizvodi neki zvuk, ali nista nisam cuo. Plasticni roler se necujno vrteo iznenadjujuce dugo. Pa sam dosao do zakljucka da je roler ispravan i nisam ga menjao. Da li moze sam kais proizvoditi ovakav zvuk ? Da li mozda neko zna da li je uobste odgovarajuca dimenzija kaisa namontirana kod mene? Vidim da postoje dve slicne dimenzije 5PK1175 i 5PK1152. Mozda je u tome problem? Nisam siguran da li to tako treba ili sam uocio neku anomaliju ali cinjenica je da kais kada je motor u radu malo (cca 2-3mm) aksijalno (levo-desno) seta na spaneru. Podatak koliko je star sam kajis i roler nemam zbog toga sto sam nedavno kupio auto, ali na kaisu se jos uvek lepo vide slova, gde je ispisan proizvodjac i dimenzija pa kapiram da nije previse mator. Na snimku koji sam okacio se opisivani zvuk cuje dok radi na leru kao neko brundanje, kada se doda malo veci gas prelazi u "rezanje" i glasnije se cuje. Kuckanje sa strane sto se cuje potice od dizni za TNG. Vozilo je fiat punto, mk2 1.2 8v,2001, model sa klimom i ugradjenim TNG. |