[ KrkaCiC @ 11.04.2013. 14:51 ] @
Pozdrav. Doticni reno je prevalio nepunih 260kkm i na red za promenu su dosle poluosovine (valjda je 260kkm OK da poluosovine izdrze?)
Pri malo vecem skretanju u desno na volanu se oseca neko lupkanje i auto se pomalo zatrese,a isti simptomi se osecaju i pri naglom ubrzanju. Utvrdjeno je da ima malo lufta
Mene zanima da li postoji neki "remont" tih poluosovina ili iskljucivo zamena posto mi je ovlasceni serviser renoa ponudio polovne sa garancijom,malo jeftinije od novih a sa istom garancijom,i izmedju redova rekao da se remontuju.
Mislim da imaju neka 3 iglicasta lezaja,valjda slicno kao kod keca (z101). Jel to radi neko,jel uopste moguce.
Inace poluosovine od R11 su iste kao na R9.
Hvala
[ vladd @ 11.04.2013. 16:17 ] @
Osnovno pitanje je koliko planiras da jos vozis to vozilo.

I sta treba na poluosovini popraviti. "Tripod", koji kliza u tunelu diferencijala, ili homokineticki zglob.

Po onome sto si napisao, da se nesto desava pri skretanju, verovatno je u pitanju homokineticki zglob, na kraju osovine, a tripod se moze pregledati kada se izvadi osovina.

Preporucio bih nov homokineticki zglob, i nov tipod, sama osovina se menja kada se iskrivi ili se pojedu zupci.

A kompletna nova je..
http://zjfeizhou.en.alibaba.co...484_7701351486_7701351572.html

Poz
[ hobbista @ 11.04.2013. 16:51 ] @
Kod njih je homokinetički iz komada - ide zajedno sa poluosovinom. Remontovana poluosovina je uglavnom kratkog daha, jer samo napune (prepune) zglob mašću i promene manžetnu.
[ KrkaCiC @ 11.04.2013. 17:03 ] @
Citat:
vladd: Osnovno pitanje je koliko planiras da jos vozis to vozilo.

Pa planiram da ga jos dosta vozim

Citat:
vladd: I sta treba na poluosovini popraviti. "Tripod", koji kliza u tunelu diferencijala, ili homokineticki zglob.

Po onome sto si napisao, da se nesto desava pri skretanju, verovatno je u pitanju homokineticki zglob, na kraju osovine, a tripod se moze pregledati kada se izvadi osovina.

Preporucio bih nov homokineticki zglob, i nov tipod, sama osovina se menja kada se iskrivi ili se pojedu zupci.


Nije homokineticki,nije takav zvuk,i cuje se samo ako dosta isecem krivinu,pogotovo pri voznji vecom brzinom po krivinama (inace to ne radim ali samo objasnjavam) ili nromalno pravo kad bas izvlacim max iz svake brzine
Znaci ako sam dobro razumeo moze se zameniti samo taj "tripod",jer sama osovina je ok. Kao sto sam naveo,servis koji je snimio situaciju to ne radi,vec samo komplet kao radi poluosovine.


Citat:
hobbista: Kod njih je homokinetički iz komada - ide zajedno sa poluosovinom. Remontovana poluosovina je uglavnom kratkog daha, jer samo napune (prepune) zglob mašću i promene manžetnu.

Ne bih radio takav remont,ne spremam tetku za udaju ,vec bih kao sto sam opisao.
imate li info koliko to kosta,tj "tripod" i jel se uopste moze kupiti samo on? Ko od majstora to radi,rade li ovi sto remontuju trap?

PS lupanje nije veliko,vec samo u opisanim slucajevima,pa me zanima koliko bi jos moglo da izdrzi dok auto ne stane? Ne mogu to da sredjujem trenutno,a treba mi auto

Hvala i pozz
[ hobbista @ 11.04.2013. 18:11 ] @
Nisam rekao da bi ti to radio, već da su "remontovane" poluosovine uglavnom takve :)
Bile su ranije neke italijanske "remontovane", kojima su, pored opisanog, menjane i kugle u homokinetičkom. Prelazile su oko 30.000 km.

Za ovaj drugi deo, koji je Vladd opisao, "tripod" obično nazivaju "krst" na poluosovini - pa pitaj u prodavnicama. Mislim da nije papreno skup, ali kao što je rečeno, verovatnije je da je stradao homokinetički (t.j. poluosovina).

Za rad, odnosno dijagnostiku u čemu je tačno problem bi trebao da se obratiš mehaničaru pre nego trapadžiji.
Koliko bi mogao još da pređeš ti niko ne može tačno reći, a da je dobronameran.
[ vladd @ 11.04.2013. 18:17 ] @
To je mehanicarski posao.

Koliko ce da traje zavisi od dosta faktora. Moze da otkaze brzo, a moze da traje neko vreme. Sve zavisi sta se desava, da li su dva dela preuzeli i silu treceg koji je neispravan, da li ispadaju iglice, da nije pukao spoljni prsten..

Kada problem u tripodu, treba ga resavati da ne osteti kanale u cilindru u kome lezi, tada se rastura diferencijal..

Moze da traje neko vreme, ne treba ga forsirati, naglo kretati..i polako traziti novu osovinu, posto je remont poprilicno corav posao, zavisi koliko je prethodno poluosovina raubovana, da li se nesto zabasurilo ili prikrilo u remontu..a to su zilavi delovi, trajace poluosovina godinu dve i najaljkavije "remontovana"..

Poz
[ Cezar Corolla @ 11.04.2013. 19:28 ] @
Ja bih rekao da ovde nije problem sa homokinetickim, nego na drugom delu poluosovine. Zato ima vibracije pri vecoj brzini ili ubrzanju.

Da li tebi poluosovina ulazi direktno u menjac, kao na ovoj slici, http://zjfeizhou.en.alibaba.co...484_7701351486_7701351572.html

ili ovako,http://file.seekpart.com/produ...2/12/11/20121211134511468s.jpg

pa ima i unutrasnji zglob, do menjaca?

Ako je vec neko utvrdio da ima lufta, da li ti je rekao na kom delu poluosovine? Da li na jednoj ili obe?
[ KrkaCiC @ 12.04.2013. 01:38 ] @
Pitacu po nekim radnjama za taj "tripod" odnosno krst
Prijatelj mehanicar mi je pomenuo danas da se moze vrlo lako zameniti taj krst,veci je posao skinuti poluosovinu
Menjao sam lager skoro kod servisera,i mislio sam da nije to lupkanje u krivinama zbog lagera. Medjutim kako se ispostavilo da nije,serviser je pogledao iz kanala i konstatovao da imaju lufta. Nije mi rekao koja,vec samo da ima lufta,i cenu sredjivanja
Napominjem da se to lupkanje,i pomalo tresenje,javlja samo kod skretanja u desno ali pri bas ostrom skretanju i malo vecoj brzini-skretanje u levo je ok. Sad da li je leva ili desna u losijem stanju ne znam,gledacu da ih sredim obe,ali ne baca mi se novac 1/6 vrednosti auta

Ne znam tacno kako ide jer to do sada nikad nije rasturano
Ako je verovati prodavcima onda je ovakva leva

i na slici se vide ti iglicasti lezajevi.

Hvala svima
[ vladd @ 12.04.2013. 10:01 ] @
Problem nastaje kada se zeli da se izvadi cela klot osovina, mogu da nastanu problemi pri odvajanju homokinetickog od glavcine.

Moje preporuka je da skine kompletan nosac, sa sve glavcinom, i neka izvuce drugi kraj sa tripodom, ako se menja samo tripod. Da ne bi doslo do mlacenja velikim cekicima po homokinetickom ili paljenja brenera, u nervozi.

Tada ce se videti i stanje homokinetickog, i bice jasnije sta sve treba zameniti.

Obavezno obe nove manzetne, i dodavanje MoS2 maziva u homokineticki..nikako "grafitne" masti..

Poz
[ Java Beograd @ 12.04.2013. 10:44 ] @
Silne pare su potrošene, od kad je automobilizma, zbog neblagovremene zamene jeftinih gumenih manžetni !
[ Cezar Corolla @ 12.04.2013. 15:23 ] @
Samo nemoj kupiti bilo kakve manzetne. Jeftine.

A ako je poluosovina ovakva, da ulazi u menjac direktno, onda nije nikakav problem zameniti krst. Problem ce biti ako ima ostecenja u diferencijalu. Na onom mestu gde seta krst.
[ KrkaCiC @ 13.04.2013. 00:21 ] @
Ne bih da prodjem skupo akeftino tj da ne placam majstorima nesto,a oni da mi podvale ovo ono
Znaci kad budem "jurio" deo da potrazim pod nazivom krst za poluosovinu?
Jel su te manzetne toliko skupe pa se kupuju jeftinije? Koliko su uopste koje i koje su kvalitetne?
[ Cezar Corolla @ 13.04.2013. 06:39 ] @
Nisu skupe, samo je pitanje koja radnja prodaje koji fals.