[ Almir87 @ 13.04.2013. 00:24 ] @
treba da zamjenim prednji lezaj na golf2,ali nisam nikad skidao kocnice ni kljesta,da li je to zeznuto?i kako ide?da mi neko objasni?sve ostalo znam..hvala puno..i slika bi dobro dosla..
[ Cezar Corolla @ 13.04.2013. 06:37 ] @
Ako je tacno da sve ostalo znas, onda skidanje klesta i plocica nije ni malo zeznuto.

Kad vec skines tocak, videces i sam koje sarafe treba poskidati, da bi skinuo klesta. Imas dva inbusa, da bi skinuo klesta, a oni su skriveni iza plasticnih cepova. Nakon toga jos samo skines disk i sve ostalo sto glavcinu drzi, da bi je stavio na sto ili presu, da menjas lezaj.

Na ovoj slici se vidi gde su skriveni inbus sarafi koji drze klesta.
http://i54.tinypic.com/29kvvjd.jpg

[Ovu poruku je menjao Cezar Corolla dana 13.04.2013. u 07:48 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao Cezar Corolla dana 13.04.2013. u 07:49 GMT+1]
[ vladd @ 13.04.2013. 08:24 ] @
Ovde imas slicice za Dzetu, slicne generacije.
http://www.driversfound.com/sc...suspension/wheelbearingsfront/
http://www.youtube.com/watch?v=i50E_cBbm5M
I za golfa 1
http://www.vwwatercooled.com.a...ront-wheel-bearings-41402.html

Poz
[ Lavlja_Jazbina @ 13.04.2013. 09:18 ] @
Ako nisi mehanicar,imas Pa recimo 2 problema.
Prvi je da na slikama nije prikazano da prvo sta ti treba je velika gidora sa nastavkom ( citaj poluga),i prva radnja je da
po skidanju tocka je da popustis centralnu maticu a da pri tom neko sedi u autu i pritisne noznu kocnicu.Znaci treba pomoc.
Imas mali srafic koji ti drzi disk i te imbuse kljesta kada skidas,pazi da ne ostetis teflone kroz koje sraf prolazi jer ce ti posle zveckati.Sacuvaj,ili nabavi nove zastitne gumice ako ih nema.

Pre samog pocetka sam ti zaboravio reci da otvoris posudu za AT i izvadis tecnost,jer pri potiskivanju klipova kljesta tecnost ce se prosuti jer si dolivao
zbog istrosenosti plocica.
[ vladd @ 13.04.2013. 10:31 ] @
Pa i samo skidanje glavcine sa homokinetickog ne ide lako, a ne sme se udarati neartikulisano, potreban je dobar radapciger, ili par trikova sa vracenim srafom na glavcinu i udaranjem po njemu, zatim sama demontaza i montaza lagera zahteva pribor, bilo da se udara cekicem ili koristi presa, mora se "napadati" spoljni prsten lezaja, a ne kao sto vecina radi, da ubaci stift i napada centralni prsten, ili daska preko lagera i udri.
Tako se ostecuje gumena zaptivka na lezaju i naprezu kuglice u kanalima.

Poz
[ Cezar Corolla @ 13.04.2013. 12:36 ] @
Covek je napisao da samo ne zna kako se skidaju klesta, a sve ostalo zna. Bar tako kaze.
[ Lavlja_Jazbina @ 13.04.2013. 14:15 ] @
Bez prese,taj novi lager ce doziveti ostecenja pre same eksploatacije na vozilu.

Ako misli cekicem po njemu!
[ Cezar Corolla @ 13.04.2013. 16:35 ] @
Ili presa ili vrlo ozbiljna stega.
[ vladd @ 13.04.2013. 18:06 ] @
Objektivno mu ne treba ni jedno ni drugo. Cak presa moze da napravi vise stete, od cekica, ako nije alat idealnog oblika i cvrstoce.

Potreban je alat, za skidanje i namestanje lezajeva, odnosno, za konkretno vozilo moze dobar strugar da napravi od par kila gvozdja..

Poz



[ Almir87 @ 13.04.2013. 18:32 ] @
ljudi hvala puno,skinucu glavcinu i odnijecu mehanicaru nek mi skine stari lezaj i nabije novi,zamjena 15€,a ovako cu proci jeftinije,inace elektricar sam,popravljam tv,ves masine,struja i tako to,imam golf2 dizel 89g,dosta toga oko mehanike sam radim,imam neke gedore,i ovako objasne mi ljudi..
samo mi nije jasno AT posuda? jel to ulje od kocnica?
jos jednom puno pozdrava i savko dobro..
[ Cezar Corolla @ 13.04.2013. 19:25 ] @
Cak presa moze biti opasna po zivot, ako se ne pazi.
[ Cezar Corolla @ 13.04.2013. 19:27 ] @
Citat:
Almir87:
ljudi hvala puno,skinucu glavcinu i odnijecu mehanicaru nek mi skine stari lezaj i nabije novi,zamjena 15€,a ovako cu proci jeftinije,inace elektricar sam,popravljam tv,ves masine,struja i tako to,imam golf2 dizel 89g,dosta toga oko mehanike sam radim,imam neke gedore,i ovako objasne mi ljudi..
samo mi nije jasno AT posuda? jel to ulje od kocnica?
jos jednom puno pozdrava i savko dobro..


Ako ti majstor uzima 15 evra samo da zameni, onda je jako bezobrazan.
[ Lavlja_Jazbina @ 13.04.2013. 21:06 ] @
Vladd...znas kada ce sa tim alatom izbiti taj lager,nikad a ni tad.Ti izgleda slabo zalasis po servisima.Ja danas u 3.

Ovakvu ima vecina majstora.




Almir87...da mislio sam na posudu za AT ulje.
[ Cezar Corolla @ 13.04.2013. 21:18 ] @
Ova presa je dobra, ako znas kako da pazis na sebe, a onaj alat, koji vladd spominje, je ok sa ovom presom. Samo, vecina majstora ima sta da stavi umesto tih silnih gvozdja. Ne kupuje ono sto vec ima u servisu, posto radi svaki dan.
[ pri3rak @ 13.04.2013. 21:20 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina:
Prvi je da na slikama nije prikazano da prvo sta ti treba je velika gidora sa nastavkom ( citaj poluga),i prva radnja je da
po skidanju tocka je da popustis centralnu maticu a da pri tom neko sedi u autu i pritisne noznu kocnicu.Znaci treba pomoc.

Laksa varijanta je da popusti centralnu maricu pre skidanja tocka. Onda mu niko ne treba, niti auto lezi na klocnama dok skace po poluzi :)
[ Cezar Corolla @ 13.04.2013. 21:25 ] @
Tacno. Ali covek je rekao da samo ne zna kako se skidaju klesta. Sve ostalo je rekao da zna. Ako sve ostalo zna, onda mu nece biti nikakav problem ni da skine klesta. To nije nikakva filozofija. 2 sarafa i malo vratis klip. Samo malo, pa nece ni kociono ulje da curi iz posude. Mozda nije ni dolivao, jer to ne treba raditi. Kociono ulje u posudi ne treba uvek da je na maksimumu, nego samo kada su klipovi vraceni skroz nazad, tj kada su diskovi i plocice novi.
[ Lavlja_Jazbina @ 13.04.2013. 21:27 ] @
pri3rak...A kad vraca,da labavu maticu spusti svom tezinom auda da bi je stegao.

Mnogo sam po servisima da bi me presao sa posalicama.
[ Cezar Corolla @ 13.04.2013. 21:37 ] @
Ako auto ubacis u prvu brzinu, povuces rucnu i ubacis nesto iza tocka, mozes otpustiti centralnu maticu i bez tudje pomoci. Bolje tako, nego da skine tocak i pokida srafcice koji drze disk, a treba mu i tudja pomoc.
[ pri3rak @ 13.04.2013. 21:45 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina: pri3rak...A kad vraca,da labavu maticu spusti svom tezinom auda da bi je stegao.

Mnogo sam po servisima da bi me presao sa posalicama.


I sta ce po tvom strucnom misljenju da se to strasno dogodi golfu ukoliko ga svom tezinom spusti sa nedovoljno stegnutom centralnom maticom?



[ Lavlja_Jazbina @ 13.04.2013. 22:28 ] @
Kako da ti odgovorim kada mi i postavljas to pitanje.Ima li svrhe,kao i improvizacije da to moze i sam,a sve ne moze.
Vladdov alat jeste namenski za takve stvari,ali za takva vozila nekad je i brusilica potrebna da bi se skinuo unutrasnji
deo lagera koji se od temperature sjedini sa glavcinom.
Izmedju redova je bilo ne da ne moze da zameni,nego da takvu stvar prepusti majstoru,a za tih 15€ mu i zameni plocice.
Ako ih ipak sam menja,jos jedan detalj,treba da pritisne par puta da plocica nalegne na disk.Eto,bolje se baviti tim bitnim detaljima,
nego sarkaticno traziti strucno misljenje.
[ pri3rak @ 13.04.2013. 22:37 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina: Kako da ti odgovorim kada mi i postavljas to pitanje.

Konkretno i sto jasnije moguce :)

Citat:
Lavlja_Jazbina:
Izmedju redova je bilo ne da ne moze da zameni,nego da takvu stvar prepusti majstoru,a za tih 15€ mu i zameni plocice.

To si trebao jasno da mu kazes. Jer em je kvalitetan savet, em jedini do kraja tacan i smislen od tvojih do sada.

Citat:
Lavlja_Jazbina:
Ako ih ipak sam menja,jos jedan detalj,treba da pritisne par puta da plocica nalegne na disk.Eto,bolje se baviti tim bitnim detaljima,
nego sarkaticno traziti strucno misljenje.

I jos jedan bitan detalj za pricu nedostaje, a koji bi to bio?
[ Nebojsa Milanovic @ 13.04.2013. 22:39 ] @
pri3rak, proslednja opomena da prestaneš sa provokacijama na Autozone.

Ubuduće će bilo šta slično biti brisano.

[ pri3rak @ 13.04.2013. 22:47 ] @
Daklem covek jeste dao los savet da se prvo skine tocak pa skida centralna matica. Dao sam predlog za efikasniji brzi i laksi nacin. Potom da bi mi oponirao je rekao da se tako matica ne steze, pri cemu stezanje niko jos nije ni pomenuo. Pa onda kada ga pitam zasto on meni objasni da je to toliko elementarno da ni ne zasluzuje objanjenje ( to sve u skladu sa duhom "strucnosti" autozone) i onda doletis ti da meni objasnis kako njega izazivam.
[ Nebojsa Milanovic @ 13.04.2013. 22:55 ] @
Nije samo ovaj slučaj u pitanju, nego i generalno.

Lavlja jazbina jeste konfuzan, ali ako je u nečemu pogrešio (ne samo on, nego i bilo ko drugi), onda ga precizno ispravi, bez doskočica, provokacija, uopšte nezrelog ponašanja, i sličnog.
[ Almir87 @ 14.04.2013. 00:01 ] @
da da majstor mi trazi 50KM,ili 25€ da mi to zamijeni naravno sa njegovim lezajem,ali imam komsiju autoelektricara koji ima presu bas ovakvu kakvu je Lavlja-jazbina pokazao.
ljudi puno hvala,sutra cu to da raskopam,i probacu da obiljezim nagib tocka,da nebi morao spuru da radim i to je 25KM,a centralnu maticu dosad sam popustao dok je auto na tockovima,hvala puno,veliki pozdrav za sve..
[ Cezar Corolla @ 14.04.2013. 07:35 ] @
Skini komplet sa amortizerom, pa neces poremetiti nagib.
[ Lavlja_Jazbina @ 14.04.2013. 07:46 ] @
Onda mu treba alat za skidanje spona.
[ pri3rak @ 14.04.2013. 08:34 ] @
To moze i cekicem, mada si mislio na nesto drugo http://4m.rs/UserFiles/Proizvodi/033.jpg

Nego sta bi sa onim da se centralna matica ne sme dotezati na spustenom vozilu?
[ Lavlja_Jazbina @ 14.04.2013. 08:56 ] @
Kod tebe sve sme.Kao i spona + CEKIC.
Ubuduce si kod mene stavljen na IGNORE,pa pricaj sam sa sobom.
[ pri3rak @ 14.04.2013. 09:06 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina: Kod tebe sve sme.Kao i spona + CEKIC.

Ako znas gde i kako da udaras, moze bez problema. Sem toga ako izneses neku tvrdnju poput "ne sme se dotezati centralna matica na spustenom vozilu" onda je posteno da objasnis zbog cega ne sme. Naravno ako umes i znas :)
[ vladd @ 14.04.2013. 16:42 ] @
Previse se odlutalo, od pocetne teme, nije nekorisno, ali skrece ka nepotrebnom zatezanju odnosa...

Naravno da moze spona da se otkacinje cekicem, cak najcesce mora da se udari po spoljnom metalnom "prstenu")jos bolje ako se korisri i "kontra teg" kao nakovanj), cak i kada se poseduje alat. Doticni "impakt" je ponajcesce obavezan kod bravarije na trapu.

Sraf(svaki) se zateze propisanom silom, i izbegava naprezanje diferencijala)ili bilo kog drugog sklopa, spoja)...prema tome, sasvim je svejedno da li je tocak na zemlji, da li se napravila nekakva kontra poluga, ili se koriste kocnice, sto je najgora(ali najbrza i potpuno legitimna, moguca) opcija..

Poz

P.S.

Nasao sam primer, na 1.39 se vidi "impakt" cekicem, gde treba...kod laksih vozila je dobro postaviti neku tesku djuntu, kilo, dva gvozdja ili macolu da kontra strane, da se ne rasklacuje ono sto ne treba
http://www.youtube.com/watch?v=vkXYXgWBzSg

[Ovu poruku je menjao vladd dana 14.04.2013. u 18:00 GMT+1]
[ Java Beograd @ 14.04.2013. 19:39 ] @
^ Lik je ekstra. Jasno, precizno i odsečno. Očigledno zna šta radi čekićem.
[ Cezar Corolla @ 14.04.2013. 21:03 ] @
Jednostavnno. U pitanju su konusi. Kada ga pogodi cekicem na pravo mesto, konus se razoblici i izbacuje sponu ili aksenku napolje. Ako sa kontra strane ima nesto sto daje kontru, onda to ide dva puta lakse. Za kontru se koristi nesto masivnije. To nije obicno cekicanje ili lupanje gde stignes.