[ MILANAN @ 16.04.2013. 15:21 ] @
Pozdrav svima.Imam malo specifican slucaj pa bih zamolio za pomoc.Pre oko tri godina zamenio sam cevi i creva za kocnice za prednje tockove i bilo je sve ok , kasnije sam promenio glevni kocioni cilindar,stavio nov i onda je pocelo da mi se pojavljuje uk2 na glavnom kocionom gde se srafe cevi,za nekoliko sati pojavi se jedna ili dve kapi,nije teklo ili da izlazi mlaz kad se nagazi kocnica.Da ne duzim probao sam sve i svasta i na kraju sam oko onog srafa na cev namazao dvokomponentni tj spoio lepkom za glavni kocioni i tako me sluzi zadnje 2 3 god.Problem je sto sada moram da promenim cevi i za zadnje tockove pa me interesuje kako ispustiti vazduh iz glavnog kocionog kad se zamene cevi jer ove zalepljene cevi idu sa strane pa mislim da bi moralo tu da se ispusti jer su visa tacka od mesta gde se srafe cevi za zadnje tockove,tj one se srafe odozdo.Postoji li resenje da se nekako ispusti vazduh drugacije ili da se prilikom zamene spreci da udje u glavni kocioni? Nema abs,sve klasika
[ pajapop @ 16.04.2013. 18:38 ] @

Ne moze se spreciti da vazduh udje u cilindar. A vazduh se ispusta samo na sisicama na kocionim celjustima i na kocionim celindrima u dobosu. MOze i na glavnom kocionom cilindru ali tako sto te srafove na cevima odvijas pa vazduh prolazi pored navoja, ali sisice su za to prvenstveno namenjene. E sad...ti mozes i prilikom ulivanja kocione tecnosti dobar deo vazduha da izbacis, tako sto se sisica odvije, uliva se tecnost u rezervoar i pod graviracijom tecnost izlazi iz sisice i potiskuje vazduh, ali na kraju ipak mora da radi "drukanje" papucice kocnice i odvijanje sisice pod pritiskom ulja, i pri tom se izbacuje vazduh. Sve dok ulje pod pritiskom izlazi uz prstanje vazduh je prisutan. Kad ulje "pisne" u mlazu vazduha nema i to podjednako na svim tockovima. Moze slican postupak i na cilindru ali nema potrebe za tim. Onaj spoj sto si lepio, to moze da se resi i navijanjem licne zice po navojima srafa, nesto slicno kao i kod navijanja kudelje kod spojeva cevi za vodu u domacinstvu.
[ Cezar Corolla @ 16.04.2013. 18:49 ] @
Sve se moze ozraciti na sisicama na svakom tocku. Samo, prvo ozraci zadnje kocnice, pa onda prednje, osim ako ide unakrsno. Unakrsno znaci da su paralelne cevi na glavnom kocionom cilindru od prednjeg levog i zadnjeg desnog i obrnuto. Ako je unakrsno, onda prvo ozracuj one dve cevi koje su dalje od servoa.
[ MILANAN @ 16.04.2013. 19:59 ] @
Ustvari hteo bih da pitam da li se iz glavnog kocionog moze izbaciti vazduh preko celjusti i kocionih cilindra na zadnjim tockovima ??? nerazumem se pa iz moje gluposti se pitam moze li vazduh iz glavnog kocionog drukanjem da predje toliki put koroz cevi i izadje na celjusti i cilindre na zadnjim tockovima.Meni nije ulje izlazilo kroz lozu vec izmedju cev i srafa kroz koji cev prolazi
[ pajapop @ 16.04.2013. 20:43 ] @
Kako se ulje naliva u rezervoar tako ono, potiskuje vazduh iz kocionog cilindra na dole u cevi i ka klipovima u celjustima i ka cilindrima na zadnjim tockovima. Istiskivanjem ulja pod pritiskom prilikom "drukanja", pomeraju se vazdusni cepovi ka izlazu. Samo "drukaj" i spustaj vazduh pod pritiskom i ne "beri brigu " vise o tome i stalno dolivaj ulje u rezevoar kako nivo ulja opada sa ispustanjem . Sve dok je papucica kocnice suvise visoko i tvrda, postoje vazdusni cepovi. Kad pedala postane mekana na pocetku stiskanja i osetis da je na kraju tvrda, tad je dobro. Doli ulja na kraju do blizu maksimuma. A ono, sto ti je ulje curilo...pa sad to znaci da ti te cevi nisu dobre, to jest da nije kvalitetno odradjen posao od tih majstora hidraulicara koji su te cevi pravili. Mozda bi mogao da nabavis kod nekih drugih. Ima u beogradu jedna hidraulik radnja koja se time bavi. Verovatno se moze naci preko interneta. Kad zavrsis proceduru, nemoj odmah da vozis brzo i da naglo kocis dok se ne uveris da je sve u redu. Ako ti u toku kocenja pedala propadne, ili odjednom "naraste", znaci da jos imas vazduha i efikasnost kocenja je mala. U principu, nije lako izbaciti vazduh, cesto zna da se vazdusni cep prikrije, pomislis da je sve u redu i da se odjednom ispolji. Najbolje je da to prepustis iskusnom majstoru...ulog moze da bude veliki
[ vladd @ 16.04.2013. 21:03 ] @
Posto je proslo 3 godine od prosle intervencije, ne bi bilo lose da zamenis kompletnu kocionu tecnost.
I kao sto rece pajapop, treba da promenis lose izradjena creva, cevi, sa ozbiljnije uradjenim, sa dobrim naleganjem, pogotovo sto je u pitanju relativno nov cilindar.

Da citiram i Cezara Corollu, prvo se tretira zadnji levi pa prednji desni, zatim zadnji desni pa prednji levi tocak.

Pri nalivanju ulja u sistem, odvrnu se svi ventilcici(da ih ne nazivam popularno), i kada krene ulje, zatvaraju se prvo zadnji pa prednji. Nakon nalivanja, i blagogo pritiskanja pedale, nekoliko puta, proveriti, odnosno obaviti proceduru ispustanja vazduha navedenim redosledom.

Ako je i zaostalo vazduha u glavnom cilindru, on ce u najverovatnije izaci kroz posudu, i zbog toga je neophodno blago gazenje pedale, da se brzim pritiskanjem ne ubace mehurici u neku granu sistema.

Poz
[ MILANAN @ 16.04.2013. 21:27 ] @
Hvala vam puno svima.Ja sam se plasio da netreba mozda da menjam glavni kocioni ponovo,on ( novi kocioni) je od aluminijuma pa stare cevi koje su od tvrdog gvozdja su se urezale u aluminijum i pretpostavljam da zato sa njima nije pustao ulje a nove cevi su bakarne i ko zna kako su "legle"unutra a sa njima ce mozda ponovo biti isti problem kad ih stavim za zadnje tockove ali sad nema veze,ako tece zalepicu ih jer kad vazduh moze da se ispusti na "tockovima" onda nije problem.Hvala vam svima jos jednom