[ popmilan76 @ 21.04.2013. 21:27 ] @
Vozim vec pomenuti auto i imam problema sa instalacijom,strujom,itd kao i vecina vozaca forda escorta....Ne svetli mi instrument tabla,pa mi je prestalo hladjenje/grejanje u kabini,nije hteo da vergla,pa sam to premostio nekako....Zanima me ima li neko semu osiguraca za kola....I kako da napravim da radi osvetljenje instrument table...Hvala unapred
[ pajapop @ 21.04.2013. 22:53 ] @
Auto elektrika je u sustini jako jednostavna, ali moze da bude i jako komplikovana zato sto se razni potrosaci u funkciju mogu povezivati na razlicite nacine, sto se i cini kod razlicitih modela kola, pa i kod razlicitih tipova istog modela. Sto su kola novija, to je sve nekako i komplikovanije.Podatak da li su sve sijalice prestale da rade istovremeno ili je jedna po jedna prestajala da radi, dosta pomaze u dijagnostici i nalazenju kvara. Postepeni prestanak ukazuje na najverovatnije pregorevanje, a iznenadni prestanak svih na neki kontakt koji moze biti bilo gde u strujnom kolu.
Moj prvi savet ti je da odes do autoelektricara. On ne mora bas odmah i da zna u cemu je problem, ali zna kako da mu pristupi jer zna osnovne principe rada potrosaca.
Ja sam nekad ucio za autoelektricara i iako ne poznajem taj auto, evo sta bih ja prvo uradio:
1. Prvo bih proverio sve osigurace probnom lampicom ( na oba kraja osiguraca)
2. Ako su svi ispravni, ne znaci da imaju dobar kontakt u dozni, pa bi ih izvadio ocistio njihove kontakte i proverio kontakte na dozni. Mogao bih da napravim "kratku vezu" i sa njom da bodem po dozni da vidim sta se desava i sta radi a sta ne.
3. ako se ni tad ne resi problem, skinuo bih doznu sa nosaca i proverio da se neka zica nije otkacila, ili da neki njen kontak nije los na dozni. Ceto buksne znaju da nagoru zbog loseg kontakta
4. ako je i tu sve u redu, sledi provera u kontaktima na prekidacu i dzekovima koji vode ka instrument tabli pomocu probne lampice i to na oba kraja dzeka. To se moze cak prvo uraditi, ali sledi skidanje obloge volana ili skidanje instrument table.
5. ako je to u redu, sledi skidanje table i provera sijalica u fazunzima i njihovi kontakti na stampanoj ploci.
Kao sto vidis sve je jednostavno...ali za nekog ko poznaje osnovne stvari...

[Ovu poruku je menjao pajapop dana 22.04.2013. u 00:04 GMT+1]
[ Cyber01001 @ 22.04.2013. 16:40 ] @
Provjeri kutiju osiguraca ,na escortu se desava da voda dopre do njega i korodiraju kontakti unutar same kutije. Rijesenje je obicno prelemiti sve kontakte ili zamjeniti kutiju osiguraca ! Taj problem zna imati milion simptoma pa vidi to prvo da ne tapkas u mraku :)
[ popmilan76 @ 23.04.2013. 21:09 ] @
Danas mi je recimo samo proradilo,upalio sam i video da radi....Znaci nekad hoce nekad nece,proverio osigurace i rade na oba kraja....Ali mi grejanje/hladjenje nije proradiolo,znam da je falicna ta kutija,ali sta mi preporucujete,a da je ne menjam posto nisam bas pri parama...Jel ima neko semu osiguraca za ovaj auto,to bi mi pomoglo,i racite mi kako to funkcionise,uopste ta lektrika,struja,instalacije itd,kako dobiva stuju,pa masu,i tako to,,,jel ima neko nekakvu literaturu....Pozdrav
[ pajapop @ 23.04.2013. 22:07 ] @
Cim je samo od sebe proradilo, znaci da je instalacija ispravna samo se gubi negde kontakt u strujnom kolu. Los je kontakt negde na buksnama na dozi sa osiguracima ili u buksnama u dzekovima prema prekidacu ili od prekidaca ka sijalicama. Ti treba sad sam da otkrijes koje je to strujno kolo i da proveris sve kontakte i po potrebi zamenis sta treba. Sema ti tu malo koristi, sem da ti pokaze sa kog osiguraca polazi to strujno kolo, ali treba znati i citati semu. A i ona ne mora biti bas sasvim tacna. Svi majstori kada rade drze se principa koji sam ti ranije opisao i malo ko gleda seme. A vrlo cesto, zbog nepristupacnosti delova instalacije, primenjuje se i izvodjenje nove, "paralelne", instalacije jer se i time resava problem a stedi se vreme popravke.
Kako funkcionise elektrika??? Pa tesko je sad znanje koje se stice trogodisnjem skolovanjem, radom i iskustvom u nekoliko recenica pretociti, kao kratak kurs. ako te bas interesuje, probaj da nadjes nesto kao "Elektricni uredjaji u automobilu" za ucenike srednje skole smer autoelektricar. Iz toga ces dobiti neke informacije tipa, kako to funkcionise, a zatim rastavljaj Forda i igraj se do mile volje. Samo pazi da ga ne zapalis
[ Cyber01001 @ 24.04.2013. 03:02 ] @
Mogu ti dati kompletan manual za escorta , trebao bi ga imati negdje zatrpanog medju fajlovima :) !
Sto se tice kutije osiguraca ,odi na prvi otpad i uzmi drugu za +- 10€ da se ne mucis bezveze! Sistem je plug n play tako da ne bi trebalo biti problema oko zamjene,inace da si mi blize dao bi ti dzabe kompletnu sa relejima i osiguracima i to bas od escorta 1.4 .
[ popmilan76 @ 27.04.2013. 21:28 ] @
E ,ako bi mogao da postavis to uputstvo za ford escorta 1.4,ili mi posalji na mail,nigde ne mogu da ga nadjem,tj.nadjem ali na nekim jezicima,tipa ceski i tako to....Hvala unapred
[ Cyber01001 @ 28.04.2013. 02:52 ] @
Evo pa proucavaj escort 90-97 manual
[ popmilan76 @ 02.05.2013. 10:53 ] @
Od skora mi se desilo,da kazaljka za temperaturu dodje do crven zone,tj.pred crvenu zonu,ne udje u nju,samo do nje....Juce sam isao na duzi put,vrucina napolju i tako to,dosta uzbrdo....i bila je pred crvenu i na kraju je usla u crvenu....stao sam i malo je izbacilo vode,i kuvalo....sipao sam malo antifriza,malo destilovane,malo obicne vode.....i vratio se kuci,isto se desavalo,da je pred crvenu ali sam stajao cesto da vidim kakvo je stanje,nije kuvalo,dosta vruc motor i nekako dodjem kuci.Danas sam gledao sta moze da bude....ventilator ukljucuje najnormalnije na pola skale,ali skala ipak dodje do crvene....Izgleda kao da ne duva dovoljno brzo ventilator,sto mi je malo cudno....Sta mi je ciniti,sta mislite sta moze biti...pre nego posetim elektricara...
[ botr @ 02.05.2013. 11:31 ] @
Moze biti svasta, ali s obzirom na starost vozila nekako je najlogicnije da je u pitanju smanjeni protok u hladnjaku.
[ popmilan76 @ 02.05.2013. 11:38 ] @
Jel to znaci da je pumpa za vodu oslabila ili sta...
[ botr @ 02.05.2013. 11:54 ] @
Ne, nego je zapusen hladnjak.
[ popmilan76 @ 02.05.2013. 14:03 ] @
Kako se on otpusava,jel to znaci da je neko crevo zapuseno ili sam hladnjak,jel se otpusava ispiranjem hladnjaka...Uopstalom,koji su simptomi zapusenog hladnjaka....
[ botr @ 02.05.2013. 14:22 ] @
Ispira se. Za takve namene posotoje komercijalna sredstva, a postoje i domaci recepti. Simptomi su da auto dize temperaturi pri malo vecem opterecenju od normalnog (uzbrdica, stani-kreni, itd), a nekada dize temperaturu i pri normalnoj voznji.

Ne mora da znaci da je do toga, ali ako se ventilator pali kad treba, ako termostat radi kako treba, i ako je dihtung ok, velika je verovatnoca da je problem hladnjak.
[ popmilan76 @ 02.05.2013. 15:34 ] @
I jos nesto,vrlo verovatno da nije ventilator,nije ni termostat,pored hladnjaka ostaje mi jos dihting glave,kako cu znati da nije on.....I gde se nalaze termopredikac,termostat,i te stvari
[ pajapop @ 02.05.2013. 18:46 ] @
S obzirom na tvoje znanje iz motoristike, malo sta ti mozes sam da uradis. Jedino sta mozes da uradis je da proveris da li gubis tecnost iz sistema i to dok je motor hladan, da vidis da li ima curenja na spojevima vodenih creva i iz hladnjaka, iz bufona ili na malom hladnjaku u kabini. Ako imas curenja, to je razlog pregrevanja. Ako curenja nema idi kod mehanicara, on ce znati sve sta treba. Inace, hoce ventilator nekad da se slabije vrti, ako ima neki pad napona na nekom od kontakta, (ili na releju ako ga ima), ili na cetkicama na kolektoru. To bi mozda mogao da proveris, tako da ga direktno povezes sa akumulatorom sa dve zice, na + i - klemu. Ako se tad poveca broj obrtaja, moguce je i da je to uzrok, pa onda treba prekontrolisati sve kontakte.
[ popmilan76 @ 02.05.2013. 18:55 ] @
Nije moje znanje bas pocetnicko,ponesto znam....Nigde ne curi nista,sve je dobro,a to da moze da se desi da on slabije radi,nije mi verovatno...on ili radi ili ne radi....Prvo cu probati da promenim tecnost iz hladnjaka i da ga eventualno isperem,ono sace i iznutra mlazom vode,pa cu staviti novu tecnost,antifriz i destilovanu vodu
[ pajapop @ 02.05.2013. 19:10 ] @

Pa prvi si rekao da ti se cini da se slabije ventilator vrti. Izvini...ali to dal nesto "ili radi ili ne radi"... ja to ipak malo bolje znam. U ostalom ja sam ti dao majstorski savet...a ti kako hoces... A u elektrici ma jedno pravilo, a to je da nesto "ili radi ili gori", a ne, da nesto ili radi ili ne radi.
[ popmilan76 @ 02.05.2013. 19:49 ] @
Rekao sam "kao da slabije vrti",a ne da slabije vrti...znaci,kad je nesto "kao",to ne znaci da je to sigurno...Samo bih voleo znati,jel mogu to nesto ja sam uraditi,pre posete elektricaru...da mi bas ne uzme pare nizasta....Prvo cu oprati hladnjak,i nasuti novu tecnost,pa cu videti....
[ Cyber01001 @ 02.05.2013. 19:54 ] @
Ako je brtva glave u pitanju to se vrlo lako vidi ,auto ce trositi vodu ili mjesati ulje i vodu ovisno o tome gdje je probila brtva! Provjeri termostat ,stavi ga u vrucu vodu pa ces vidjet dal otvara.
[ botr @ 02.05.2013. 20:24 ] @
KAd sipas novu tecnost moras da odzracis sistem. Ukoliko to ne uradis ocekuj da ce ti se auto i dalje tako ponasati. Ukoliko imas prelivnu posudu, upali auto, i gledaj povratno crevo, ukoliko povremeno izbaci mehurice, stradao je dihtung. Takodje, simptomi su i tvrda creva, mada ja mislim da ti nije nastradao dihtung.
[ popmilan76 @ 03.05.2013. 07:35 ] @
E,i to sam hteo da pitam,da li mora da se ozraci i kako se to radi,neki kazu da ne mora,zbog necega....I da,jos nesto,da li ovaj auto ima termostat ili onaj senzor toplote sto se prisrafljuje za motor...
[ Cyber01001 @ 03.05.2013. 20:23 ] @
ima oboje ,provjeri termostat ili cak bolje zamjeni ga ako nije dugo mjenjano jer pitaj boga u kakvom je stanju