[ meadin @ 22.04.2013. 18:02 ] @
Pozdrav...

Da li je normalno da kod, Astre F, 1.7 turbo dizel, intercooler, izvadite termostat i de se prilikom rada u mjestu motor grije do 90° a hladnjak bude hladan, međutim kada stavite termostat on normalno otvori, tekućina za hlađenje normalno cirkuliše, hladnjak bude (naravno) vruć i temperatura pada? Da li je moguće da, isto auto, pušta tekućinu za hlađenje pod noge vozača i suvozača osim iz malog hladnjaka
[ Java Beograd @ 22.04.2013. 18:22 ] @
Citat:
meadin: Da li je normalno da kod, Astre F, 1.7 turbo dizel, intercooler, izvadite termostat i de se prilikom rada u mjestu motor grije do 90° a hladnjak bude hladan
Ovo nije normalno i nije moguće. Osim, ako Astra F, 1.7 ima nešto specijalno u sistemu hlađenja što nemaju drugi automobili.

Jer, osnovna namena termostata je da sprečava cirkulaciju rashladen tečnosti kroz hladnjak, dok se ne zagreje na radnu temperaturu. Ako se termostat izvadi (ma šta to značilo) onda jednostavno, nema šta da spreči protok tečnosti.
[ pajapop @ 22.04.2013. 18:26 ] @

Pa valjda je normalno...jer u leru pritisak vodene pumpe je manji i manji je protok tecnosti pa samim tim i kroz hladnjak. Inace, termodavac meri temperaturu u bloku a ne u hladnjaku. Ona temp. od 90 ti je temperatura motora od bloka. Kad ti je postavljen termostat, ti si u toj tacki presekao put protoka tecnosti, i sad pumpa tera u hladnjak po principu manjeg otpora. Stavi ti dobar termostat i ne eksperimentisi vise
[ Java Beograd @ 22.04.2013. 18:51 ] @
Koliki god da je nizak pritisak vodene pumpe i koliko god da je mali protok tečnosti, ako nema termostata, (tj, "nečeg" što bi zaustavilo protok tečnosti kroz hladnjak) onda je nemoguće da hladnjak bude hladan, a temperatura vode u bloku motora 90 C
[ pajapop @ 22.04.2013. 19:04 ] @

Ma moje je objasnjenje je sigurno na mestu...ali meadin je prvo, nestrpljiv, pa ne saceka dovoljno vremena da se temperatura ujednaci. A kad bi ga malo provozao, sigurno bi se brzo izjednacila, i eto ...nema problema.
[ Java Beograd @ 22.04.2013. 19:31 ] @
Citat:
pajapop: Ma moje je objasnjenje je sigurno na mestu...
Sigurno
[ meadin @ 22.04.2013. 21:18 ] @
Pajapop ja vjerujem da ste vi upravu i ta teorija pravo ima smisla i naše iskustvo sa ovim autom ju je potvrdilo. Međutim, auto radimo već desetak dana i nema šta nismo probali. Krenulo je od sipanja sredstva za začepljanje haladnjaka u sisitem za halađenje. To sredstvo je začepilo čitav sistem i onda se auto počelo grijati tako da smo se pogubili nismo više znali ni šta je normalno ni nenormalno. Sipali smo kontra sredstvo i to je, Bogu hvala, uspjelo pročistiti sistem.
Međutim, dešavalo se seljedeće. Izvadimo termostat i auto grije na leru, provozamo ga i po ravnici drži neku normalnu temperaturu ili malo ispod. Pođemo uzastranu auto prokuha. Stisenmo rukom gumištucnu iza termostata osjetimo bolji pritisak vodene pumpe - ovo možda najviše potvrđuje vašu teoriju. Zatim stavimo termostat i dobijemo normalano halađenje motora, tj. po ravnici na nekih 88° - 91° kada otvori termostat i temperatura se normalno varaća na 88°. Međutim još nas zbunjuje što uzastranu temperatura raste do oko 93° i tako se drži (i ovo bi trebalo da je normalno), jedino što još zbunjuje da nam se temperatura u trećoj brzini pud velikim gasom (znači ekstreman režim vožnje zbog experimenata) popela do 95°.
Danas sam se malo raspitivao po prodavnicama auto dijelova i prelistavao ove forume i koliko sam mogao zaključiti sve je ovo normalno za opelove dizel motore. Ali eto htio sam da se putem ovog pitanja dodatno uvjerim da smo završili sa ovim autom.
Da li se sada slažete sa mnom i ako nije nepristojno pitati koliko se stvarno ozbiljno bavite automobilima :)?
Usput, niste mi nista odgovorili u vezi pustanja rashladne tekućini u kabinu, da li moze biti odnekud drugo osim iz malog hladnjaka?
U svakom slučaju hvala za savjet.
[ Nocni @ 22.04.2013. 21:57 ] @
Za vozače opela dizela kažu da idu u raj jer su pakao već prošli...
Treba odvesti tog opela kod majstora da se popravi a ne baviti se teorijama... Šta ste radili 10 dana?
[ pajapop @ 22.04.2013. 22:10 ] @
NIsam profesionalni mehanicar, ali sam u mladosti zavrsio za autoelektricara i ostalo je dosta zananja iz klasicne motoristike.
... "jedino što još zbunjuje da nam se temperatura u trećoj brzini pud velikim gasom (znači ekstreman režim vožnje zbog experimenata) popela do 95°."...
Pa sta te tu zbunjuje, i sam kazes da su ekstremni uslovi, mada jos nema velike spoljasnje vrucine. Ali s obzirom da sam bolje poznajes svoj auto, ipak, primetio si da to odudara od normalnog. Ovo zagrevanje sada najverovatnije proizilazi od gubitka tecnosti za hladjenje u kabini i nemas dovoljno tecnosti u sistemu. Proveri, ako moras da dolivas, onda ti je grejanje samo zbog toga. Jedino se u kabini nalazi mali hladnjak, i to curenje moguce je da je na nekom spoju creva i hladnjaka, ili je hladnjak procureo (pukao), pa kad ste prociscavali sistem, procistili ste i njega, to jest procistili ste i kamenac koji ga je zacepljivao. Nesto slicno kao i kod ciscenja bojlera posle skidanja kamenca, pa posle toga bojler procuri. Nema druge nego da se malo bolje pozabavis tim problemom. To jem malo komplikovano jer je malo teze doci do njega. Trebas videti gde curi. mozda samo zamena selne, ili creva, a mozda zamena ili krpljenje malog hladnjaka.
[ Java Beograd @ 23.04.2013. 07:47 ] @
Citat:
meadin: ... Krenulo je od sipanja sredstva za začepljanje haladnjaka u sisitem za halađenje. To sredstvo je začepilo čitav sistem i onda se auto počelo grijati tako da smo se pogubili nismo više znali ni šta je normalno ni nenormalno. Sipali smo kontra sredstvo i to je, Bogu hvala, uspjelo pročistiti sistem.

Ovo je tek komično. Ja ne znam šta ste sipali u hladnjk, ali verovatno ste sipali "Stop Leak", sredstvo koje je u stanju da zapuši "mikro rupice" na hladnjaku ili drugim delovima rashladnog sistema. Ovim ne možeš da zapušiš "čitav sistem". (?!)
A do sada nikad nisam čuo za to "kontra sredstvo".
[ pajapop @ 23.04.2013. 09:41 ] @

Svako sredstvo za zaptivanje sistema za hladjenje moze biti "opasno" ako se nepravilno koristi jer moze da isazove zapusenje pre svega u hladnjaku. Evo bas na primer za taj "Stop Leak" : na njegovom uputstvu pise, da se postepeno sipa u sistem i da motor mora da bude pri tome zagrejan i da radi najmenje 15 minuta "na leru". Ali se previdja jedna osnovna stvar: To sredstvo su pravili Amerikanci, i to pre svega za njihove automobile. A kolika je zapremina njihovih sistema za hladjenje...a kolika je kod Evropskih automobila...??? I kad ti punu dozu sipas na manju zapreminu, sta ocekujes da se desi????..Zapusenje... Samo, ni ja ne znam kakvo je to kontra sredstvo...??? Sve jedno, mislim da sve treba da se radi ispocetka, da se zameni termostat, da se zamene sva creva i selne, da se dobro ispere motor, i da se zamene svi hladnjaci. Samo taj postupak dace trajan i dobar rezultat. I normalno provera ventilatora i termoprekidaca...bez toga nista...
[ KrkaCiC @ 23.04.2013. 11:08 ] @
Citat:
pajapop: Samo, ni ja ne znam kakvo je to kontra sredstvo...???

Mozda covek sipao kiselinu?
[ vladd @ 23.04.2013. 12:53 ] @
Valjda smo bar naucili da se hemijom ne popravljaju mehanicka ostecenja..mogu da se naprave, ali NE i poprave..

Poz
[ chudoviste @ 25.12.2018. 10:54 ] @
pozdrav svima, evo mog problema, meni izbacuje vodu iz posude za rashladnu tecnost! dok je u leru I na mestu sve je normalno, cim ga provezem kilometar dva svu vodu izbaci na cep posude, da napomenem da je grejanje ugaseno jer mi je juce zbog toga problema procurio mali hladnjak, a sta je uzrok problemu?
P.S.uopste nije komplikovano skinuti I zameniti mali hladnjak, bar ne na astri f 1.7 td 1997 godiste. nema potrebe skidati celu tablu I volan...
[ Java Beograd @ 25.12.2018. 12:40 ] @
Ili je progoreo dihtung ili je naprsla glava motora. A teoretski, možda je naprso i blok motora.

U svakom slučaju u sistem za hlađenje ulaze gasovi sagorevanja - i izbacuju vodu.

Evo jednog primera: https://www.youtube.com/watch?v=T6NVuDncXus

Ili guglaj dalje "Head Gasket Blown Leak"
[ Nocni @ 25.12.2018. 12:40 ] @
To ti je dihtung glave motora pukao pa nabija kompresiju u kanal od rashladne tecnosti.
Nemoj da vozis moze i glava da pukne pa da kosta jos vise.
[ bordzija @ 05.01.2019. 21:43 ] @
@chudoviste, sva voda ti izlazi iz posude jer nemaš antifriza u sistemu. Moraš antifriz da sipaš kako nebi kuvao, noviji motori rade na višim temperaturama.
Daklem, kada imaju antifriz sve normalno radi, kada je samo voda, kuvaju bez prestanka.

Čudno mi baš da neko od kolega forumaša nije to primetio? Stručnjaki a?
[ SG kamikaza @ 05.01.2019. 21:53 ] @
^


Budibogsnama šta se ovde može pročitati!
[ bordzija @ 05.01.2019. 23:42 ] @
Ae malo edukacije, za vas koji polovnjak star 20 godina zovete "nov"

https://www.cars.com/articles/...gine-is-running-1420680334271/

Citat:
For most cars, the normal operating engine temperature is in a range of 195 to 220 degrees Fahrenheit, though most dashboard temperature gauges don't show an exact temperature. Instead, there are typically markings for cold and hot on the edges of the gauge and a normal range in the middle. In most cars, the temperature needle will be at or near the center when the engine is at normal operating temperature, which usually takes at least a minute or two to reach after starting a cold engine.


Link ka konvertoru F to C.

Da skratim priču, normalna radna temperatura kod novijih automobila (unazad 10 godina što vas izgleda slabo kači) imaju radnu temperaturu do 105 stepeni c dok voda ključa na 95. Zato se sipa antifriz inače automobil kuva i identično je kao kada ode dihtung motora.

Daklem moderni motori ne mogu da rade bez antifriza.
Isto se desilo mojoj ženi pre par godina kada je otišao mali hladnjak, neki čoban posle zamene sipao vodu pa je auto dimio kao lokomotiva i konstantno izlazili mehurići dok nismo sipali antifriz.

A ovaj sg kamikaza... Bukvalno treba da slavi svaki novi dan kao rođendan.
[ sasa022 @ 06.01.2019. 00:25 ] @
@bordzija

Izlozenost velikom zagadjenu moze da izazove halucinacije
Vreme je da odes na svez vazduh i razbistris glavu.

Da li znas da termostat kod tebe na autu otvara na 82°C a na toj Astri ( staroj preko 20 godina ) na 92 ???
[ Grada22 @ 06.01.2019. 00:43 ] @
Potpisujem Kamikazin post..
I @sasa022
Pa sto god dipling rekao..

[Ovu poruku je menjao Grada22 dana 06.01.2019. u 01:54 GMT+1]
[ SG kamikaza @ 06.01.2019. 00:54 ] @
Ti bordzija, da ti odgovorim u tvom stilu, da slavis Dan kad je neko pristao da ti proda diplomu.

I sad ti lepo meni da objasniš, u kakvim to uslovima voda ključa na 95° u zatvorenom sistemu pod pritiskom?
Kakva je veza između pritiska i tačke ključanja vode... Ono, čisto tehničke neke stvari.
Možeš i neke grafikone na netu da nađeš, samo nemoj da seckas i montiras slike ponovo.
[ veselinovic @ 06.01.2019. 07:14 ] @
A nekad je ovo bio tehnicki forum na kojem se nisu pisale gluposti.
[ Java Beograd @ 06.01.2019. 09:06 ] @
Ne treba hraniti trola. Treba ga ignorisati.
[ SG kamikaza @ 06.01.2019. 09:24 ] @
Slažem se ja sa tim, ali ovo nije jedna od onih klasičnih poruka "moj auto troši toliko" ili "koje ulje da ne kupim".

On direktno savetuje nekome nesto, sto moze da rezultuje ozbiljnim kvarom i većom materijalnom stetom nego da je ćutao.
Za neke stvari reakcija mora da postoji, pogotovo u tehničkim delovima foruma.
[ Nebojsa Milanovic @ 06.01.2019. 12:28 ] @
Boržiji je već nekoliko puta napomenuto da pazi šta piše, a naročito da se uzdržava u tome šta neprovereno savetuje. Bio je i puno puta brisan što neki zovu da "Nebojša briše one sa kojima se ne slaže"...Teško je uređivati mesto na kome ima toliko različitih, često i potpuno suprotnih mišljenja.

Ali sve je moguće dok nema direktnih uvreda i provokacija kakvih smo se, u sada već dalekoj prošlosti, nagledali. Ponosan sam što je moja nulta toleranicija na takve stvari urodila plodom i što je uz elektroniku dovela da Autozone postane najveći i najstručniji forum na ES-u.

Bordžiji još jedna opomena za loše savete i provokativni ton, nema potrebe za tim.

Drugima predlažem da ne ignorišu, nije teško reći nekome da je nije u pravu, naročito ako je on u tome šta kaže bio kulturan.

A ko nije kulturan, brisaće se on-sight, kao i do sada.
[ bordzija @ 06.01.2019. 12:44 ] @
Dobro malo sam bio provokativan jer niko nije pomenuo antifriz. Nebojša koji antifriz sipaš u svoj automobil? Koja je radna temperatura? Dal može da radi 1.8 T bez g11 ili g12? Proveri sa serviserom moj sporni post. I ne znam što se svi odmah pecate. I ta astra f td radi na višoj temperaturi, znači mora antifriz. Šta je ljudi sa vama pobogu?!??

[Ovu poruku je menjao bordzija dana 06.01.2019. u 13:55 GMT+1]
[ pajapop @ 06.01.2019. 15:23 ] @
Citat:
bordzija:
@chudoviste, sva voda ti izlazi iz posude jer nemaš antifriza u sistemu. Moraš antifriz da sipaš kako nebi kuvao, noviji motori rade na višim temperaturama.
Daklem, kada imaju antifriz sve normalno radi, kada je samo voda, kuvaju bez prestanka.

Čudno mi baš da neko od kolega forumaša nije to primetio? Stručnjaki a?

Na ovaj post mora da odgovodi Cudoviste...Ako stvarno ima vodu u sistemu, ili previse razvodnjen antifriz usled cestog dolivanja cistom vodom,.. onda je to najverovatnije posledica toga...i Bordzija je u pravu. Medjutim, mnogi ljudi, zargonski, tecnost za hladnjenje nazivaju "vodom", pa makar to bio i antifriz.

Jest da Bordzija ne voli dizelase i polovnjake, ali ne treba ga bas uvek hvatati za gusu...Ima vremena bice.... Mada, ja licno, ne verujem da je Cudoviste imalo bas cistu vodu u sistemu...malo verovatno.
[ bordzija @ 13.01.2019. 11:16 ] @
Ma bitno da se ekipica skupi i ispljuje nekoga, nebitno šta kako i zašto. Prosto mi neverovatno da ljudi u 21 veku sunu vodu u rashladni sistem a kada ode glava onda kuku lele. Smešno.