[ Defiant11 @ 23.04.2013. 20:23 ] @
Postovani,

Vozim Peugeot 206,2001.god,benzinac,1.4.
Imam problem sa paljenjem,tj. kada ujutru palim auto,tek nakon 5-6 puta upali...prvo sam mislio da je u pitanju akumulator,ali nakon punjenja problem se nastavio!Takodje,primecujem i da se zvuk pumpe za gorivo promenio,tj,da je sada nekako ''ostriji'' i uopste da se pumpa za gorivo sada mnogo glasnije cuje...molim za pomoc,jer se brinem da je nesto ozbiljno u pitanju...Hvala unapred!
[ vidan kv @ 23.04.2013. 20:26 ] @
.....ne praktikujem "savete na budak" ali na osnovu priče izgleda da je oslabila pumpa za gorivo.....sistem je kompleksan pa popravku prepusti profesionalcu-jeftije ti je tako....pozzz!
[ Defiant11 @ 23.04.2013. 20:31 ] @
Hmmm...tako sam i pretpostavio!Hvala puno...jos jedno pitanje...postoji li mogucost popravke pumpe ili se ona menja u celosti i kolika je cena iste otprilike?
[ Cezar Corolla @ 23.04.2013. 21:27 ] @
Pumpa je potapajuca, pretpostavljam, pa ide komplet sa plovkom u rezervoar. Pumpa verovatno nema dovoljan pritisak, pa zato ima cudan zvuk i tesko pali. Da li imas problema da postignes vece obrtaje? Da li dobro reaguje ako naglo dodas gas?

Mozes kupiti samo pumpu. Ne moras menjati i plovak, a sve komplet je znatno skuplje.

Ovo je cela

A ovo je samo pumpa
[ Defiant11 @ 23.04.2013. 21:53 ] @
Citat:
Cezar Corolla: Pumpa je potapajuca, pretpostavljam, pa ide komplet sa plovkom u rezervoar. Pumpa verovatno nema dovoljan pritisak, pa zato ima cudan zvuk i tesko pali. Da li imas problema da postignes vece obrtaje? Da li dobro reaguje ako naglo dodas gas?

Mozes kupiti samo pumpu. Ne moras menjati i plovak, a sve komplet je znatno skuplje.

Ovo je cela

A ovo je samo pumpa


Nakon sto upali,u pocetku ne radi motor stabilno i slabije prima gas...pre neki dan se i ugasio motor nakon nekoliko sekundi rada,sto se dosada nikada nije desavalo...a sto se tice postizanja veceg broja obrtaja,nisam primetio neke vece promene,mada ga i ne vozim agresivnije,bas iz straha da se nesto ne desi!Hvala puno Cezar Corolla! Kolika je otprilike cena celog kompleta a koliko pumpe,gledam da kupim samo najnuznije,jer sam sada menjao i set zupcastog pa gledam da to resim da radi a da ne ulazim u vece troskove...?
[ Cezar Corolla @ 24.04.2013. 05:44 ] @
Komplet, recimo, oko 10-15 hiljada, a samu pumpu mozes naci za 3-4 hiljade.
Zavisi od prodavnice.
[ Java Beograd @ 24.04.2013. 07:31 ] @
Ovde treba odraditi dijagnosticiranje kvara. Na osnovu dosad napisanog, svako nastavi logično razmiljanje u pravcu pumpe, ali ne mora biti. Dijagnostika je relativno jeftina, i to već imaju skoro svi majstori, ne moraš da ideš kod "ovlašćenih" da te deru. Nakon toga već preduzimaš aktivnosti otklanjanja kvara.
[ Cezar Corolla @ 24.04.2013. 17:22 ] @
Moze i na merenje pritiska goriva.
[ Java Beograd @ 24.04.2013. 18:42 ] @
^Može.
Ja sam tako, pre puno godina manometrom merio pritisak goriva, kad sam imao Fiat Tipa. On nije imao dijagnostiku savremenog tipa (OBD), pa je moralo starinskim metodama.
Verujem da kod savremenog Pežoa ipak može standardnom OBD dijagnostikom.
[ Cezar Corolla @ 24.04.2013. 19:25 ] @
A ja isto tako znam, da uz malo strucnosti, ako vec pumpa ima cudan zvuk, moze lako da se ustanovi da li je pritisak dovoljan, jednostavnim skidanjem creva sa same pumpa, ispod zadnjeg sedista.

Nije potrebna nikakva dijagnostika OBD, wtf, pfrf, da ti kaze da pumpa piski banzin, umesto da gura mlaz.
[ botr @ 24.04.2013. 19:53 ] @
A mozes i da skines dovodno crevo, ispred magistrale, i vidis kako baca gorivo.
[ koice @ 24.04.2013. 20:02 ] @
Defiant11, pored pumpe za gorivo proveri "motorizovani leptir gasa".
[ Defiant11 @ 25.04.2013. 01:33 ] @
Citat:
Cezar Corolla: Komplet, recimo, oko 10-15 hiljada, a samu pumpu mozes naci za 3-4 hiljade.
Zavisi od prodavnice.


Dobro je,to i nije mnogo,mislio sam da su troskovi i veci,s obzirom da vazi pravilo da su "Francuzi" skupi...
[ Defiant11 @ 25.04.2013. 01:36 ] @
Citat:
Java Beograd:
Ovde treba odraditi dijagnosticiranje kvara. Na osnovu dosad napisanog, svako nastavi logično razmiljanje u pravcu pumpe, ali ne mora biti. Dijagnostika je relativno jeftina, i to već imaju skoro svi majstori, ne moraš da ideš kod "ovlašćenih" da te deru. Nakon toga već preduzimaš aktivnosti otklanjanja kvara.


To mi je slicno nesto rekao i jedan automehanicar danas...mada sam i jesenas imao slican problem,odvezem auto kod mehanicara,ostavim ga preko noci kod njega da se "ohladi" i iduceg dana me on zove i kaze da auto pali bez problema..baksuz!Tad je nasao da pali!Posle toga nisam imao probleme i evo sad opet...
[ Defiant11 @ 25.04.2013. 01:39 ] @
Citat:
Cezar Corolla:
Moze i na merenje pritiska goriva.


Najcudnije od svega je sto samo ujutru,tj.kad se auto ne vozi preko noci tesko pali,a nakon toga pali bez problema,mada ostaje taj cudan zvuk pumpe za gorivo!To mi je najcudnije,kontam da ako pumpa ne radi kako treba ona ce se uvek isto ponasati,a ne samo ujutru...cuo sam za slican problem kod komsije,doduse on vozi juga,sto je sigurno velika razilka,ali znam da je kod njega bio problem kod neke membrane koja drzi gorivo da se ne vrati nazad...nakon zamene membrane sve je bilo ok!
[ Defiant11 @ 25.04.2013. 01:42 ] @
Citat:
Java Beograd:
^Može.
Ja sam tako, pre puno godina manometrom merio pritisak goriva, kad sam imao Fiat Tipa. On nije imao dijagnostiku savremenog tipa (OBD), pa je moralo starinskim metodama.
Verujem da kod savremenog Pežoa ipak može standardnom OBD dijagnostikom.


Videcu sutra,razmisljam kod koga da idem posto ima svakakvih "dijagnosticara",neki mi bas i ne ulivaju poverenje,a stvar nije jednostavna! :-)
[ Defiant11 @ 25.04.2013. 01:45 ] @
Citat:
botr:
A mozes i da skines dovodno crevo, ispred magistrale, i vidis kako baca gorivo.


Hehe,voleo bih da mogu,ipak sam ja totalni laik za automehaniku,do prosle godine nisam ni znao da postoji pumpa za gorivo,sada posto mnogo vise vozim vise se i interesujem za celu problematiku!Ipak cu morati nekom mnogo strucnijem da prepustim posao! :-)
[ Defiant11 @ 25.04.2013. 01:47 ] @
Citat:
Cezar Corolla:
A ja isto tako znam, da uz malo strucnosti, ako vec pumpa ima cudan zvuk, moze lako da se ustanovi da li je pritisak dovoljan, jednostavnim skidanjem creva sa same pumpa, ispod zadnjeg sedista.

Nije potrebna nikakva dijagnostika OBD, wtf, pfrf, da ti kaze da pumpa piski banzin, umesto da gura mlaz.


Ovaj automehanicar mi je cak pominjao i mogucnost da je mozda u pitanju i remen radilice i pominjao je neku sondu radilice,ako sam dobro zapamtio ! :-)
[ Defiant11 @ 25.04.2013. 01:49 ] @
Citat:
koice:
Defiant11, pored pumpe za gorivo proveri "motorizovani leptir gasa".


O cemu se radi?Sta je to?
[ koice @ 25.04.2013. 05:32 ] @
Zovu je još i "klapna usisa", mozes da je skineš i opereš sprejom za odmašćivanje diskova.
[ botr @ 25.04.2013. 06:53 ] @
Citat:
Defiant11:
Citat:
Cezar Corolla:
A ja isto tako znam, da uz malo strucnosti, ako vec pumpa ima cudan zvuk, moze lako da se ustanovi da li je pritisak dovoljan, jednostavnim skidanjem creva sa same pumpa, ispod zadnjeg sedista.

Nije potrebna nikakva dijagnostika OBD, wtf, pfrf, da ti kaze da pumpa piski banzin, umesto da gura mlaz.


Ovaj automehanicar mi je cak pominjao i mogucnost da je mozda u pitanju i remen radilice i pominjao je neku sondu radilice,ako sam dobro zapamtio ! :-)



Mislio je na senzor radilice. Da je on otisao, auto bi se ponekad gasio iznenada u voznji i svetlela bi check engine lampica.
[ Cezar Corolla @ 25.04.2013. 19:56 ] @
Citat:
Zovu je još i "klapna usisa", mozes da je skineš i opereš sprejom za odmašćivanje diskova.


Sprej za ciscenje karburatora je isto vrlo efikasan. Samo obavezno skinuti "leptir", jer inace moze da previse spreja udje u usisnu granu, pa da bude pucanja kada bude palio prvi put motor.
[ Defiant11 @ 25.04.2013. 22:32 ] @
Danas sam radio dijagnostiku i rezultati su sledeci...kompjuter je pokazao gresku na nekom senzoru usisne grane ako se ne varam i neku gresku oko katalizatora za koju majstor kaze da je posledica verovatno prve greske na usisnoj grani...dobra vest je da su greske uspesno obrisane;sad ostaje da ga samo isprobam ujutru da vidim kako pali;losa vest je da nakon otklanjanja greske kada startujem motor,ubacim u prvu i krenem dodje do naglog pada broja obrtaja,tj.cim dodam gas i krenem momentalno padne broj obrtaja na 900,kao kada motor radi u leru...sad da li je to posledica otklanjanja ove dve greske ili nesto drugo ne znam,ali po svemu sudeci sutra opet idem na dijagnostiku...
[ pajapop @ 26.04.2013. 07:41 ] @

Ja mislim da to nije greska. Kad upalis motor on ima veci broj obrtaja zbog aktiviranog sauga, a kad krenes automatski se otvori i smanji se broj obrtaja, mozda malo ranije, pre zagrevanja motora. Kad bi duze radio na leru, on bi se vremenom kako se zagreva sam postepeno otvorio i smanjio bi se broj obrtaja na 900. To se i kod mene desava: na hladan motor, stisnem pedalu gasa do kraja, startujem motor, on radi na 1300 obrtaja, zatim krenem ili malo po gasu, on se spusti na 950 ...i to je to.
[ nenadbmitrovic @ 03.06.2013. 18:09 ] @
Sta bi sa paljenjem, da li si popravio, sta se desilo, i ja imam slican problem pa me interesuju
[ Defiant11 @ 04.06.2013. 11:44 ] @
Nisam jos sredio kvar...iduci od jednog do drugog mehanicara rezultati se razlikuju-neko kaze da je u pitanju pumpa za gorivo,neko svecice a najnovije je da treba da testiram dizne koje su elektronske,na vrlo su nepristupacnom mestu i postoji mogucnost ostecenja...dakle,moram prvo njih da istestiram pa ako nisu dobre da ih zameni.Ako su dizne ok,onda bi trebalo da se iz predostroznosti zamene svecice pa tek onda pumpa za gorivo ako i dalje postoji isti problem.Sve u svemu cas se ponasa odlicno a zatim pocne da pravi probleme,cim je napolju niza temperatura ili veca vlaznost vazduha obavezno teze pali...muke...Nenade,i ti isto imas problema sa Peugeotom ili je neki drugi auto u pitanju?
[ vladd @ 04.06.2013. 14:07 ] @
Prvo sto moras da uradis je skidanje svecica i provera stanja.
Bilo da ih menjas ili ne.

Zatim sledi pregled kablova i visokog napona.

Ili neki kontakt nije u redu(obicno izmedju kabla i kape na svecici), ili je neka svecica u losem stanju, pa visok napon ima probleme.

Pregledati i bobinu, da nema naprslinu, a sve ove sumnje su uzrokovane ponasanjem po vlaznom vremenu.

Poz
[ Cezar Corolla @ 04.06.2013. 15:01 ] @
Da li ti racunar stoji kod prednjeg desnog amortizera, ispod haube?

[ Cezar Corolla @ 04.06.2013. 16:00 ] @
Citat:
vladd:
Prvo sto moras da uradis je skidanje svecica i provera stanja.
Bilo da ih menjas ili ne.

Zatim sledi pregled kablova i visokog napona.

Ili neki kontakt nije u redu(obicno izmedju kabla i kape na svecici), ili je neka svecica u losem stanju, pa visok napon ima probleme.

Pregledati i bobinu, da nema naprslinu, a sve ove sumnje su uzrokovane ponasanjem po vlaznom vremenu.

Poz


Mislim da je ovo motor bez kablova za svecice. Ima bobinu, na koju idu lule i direktno se stavlja komplet na svecice. Tesko je utvrditi da li neka lula probija, jer su gumene. U svakoom slucaju, ako je taj motor, ne verujem da je losu lula razlog sto ponekad ne pali, a ponekad pali.
[ Defiant11 @ 04.06.2013. 17:03 ] @
Citat:
vladd:
Prvo sto moras da uradis je skidanje svecica i provera stanja.
Bilo da ih menjas ili ne.

Zatim sledi pregled kablova i visokog napona.

Ili neki kontakt nije u redu(obicno izmedju kabla i kape na svecici), ili je neka svecica u losem stanju, pa visok napon ima probleme.

Pregledati i bobinu, da nema naprslinu, a sve ove sumnje su uzrokovane ponasanjem po vlaznom vremenu.

Poz


Dva majstora su skidala svecice i kazu da su dobre,mada jedan tvrdi da nije nikakva garancija ako je spolja svecica ok,tj.da ne masti...dakle,one su ok...bobine i te kablove niko nije do sada pominjao,a mozda su gledali.Glavna sumnja prema tome ostaje na dizne,tj.prvo da se ispitaju pa tek onda ako treba da se menjaju.Slican problem je imao neki lik sa 206,nije hteo uopste da pali,i na kraju su mu zamenili pumpu za gorivo,svecice,bobine i dizne i sada auto radi kao zmaj ali uz trosak od oko 500 eura sto nije uopste racionalno.Hocu da znam tacan kvar i da menjam to sto je neophodno a ne sve sto ima veze sa paljenjem.Cak sam imao sumnje i da mozda automatski sauh nije u redu mada majstor tvrdi da je to ok...
[ Defiant11 @ 04.06.2013. 17:04 ] @
Citat:
Cezar Corolla:
Citat:
vladd:
Prvo sto moras da uradis je skidanje svecica i provera stanja.
Bilo da ih menjas ili ne.

Zatim sledi pregled kablova i visokog napona.

Ili neki kontakt nije u redu(obicno izmedju kabla i kape na svecici), ili je neka svecica u losem stanju, pa visok napon ima probleme.

Pregledati i bobinu, da nema naprslinu, a sve ove sumnje su uzrokovane ponasanjem po vlaznom vremenu.

Poz


Mislim da je ovo motor bez kablova za svecice. Ima bobinu, na koju idu lule i direktno se stavlja komplet na svecice. Tesko je utvrditi da li neka lula probija, jer su gumene. U svakoom slucaju, ako je taj motor, ne verujem da je losu lula razlog sto ponekad ne pali, a ponekad pali.


Da,motor je bez kablova za svecice...
[ Defiant11 @ 04.06.2013. 17:07 ] @
Citat:
Cezar Corolla:
Da li ti racunar stoji kod prednjeg desnog amortizera, ispod haube?



Tacno tako Cezare!
[ Cezar Corolla @ 04.06.2013. 17:59 ] @
Taj racunar stoji na takvom mestu da dobija vlagu od tocka iz blatobrana, vlaga udje u kuciste i zato ne radi.

Kad ti se sledeci put desi da ne pali, skini klemnu, skini racunar, skini zadnju plocu i videces vlagu.
Unesi racunar u suvu prostoriju, susi ga par sati, sastavi i palice.
Pregledaj kontakte na racunaru.
Ako posle bude upalio iz prve, znaci da je verovatno samo to bio problem, ali nije jos 100%. Pokusaj da nekako napravis neku zastitu za racunar, da ne bi dobijao vlagu.

One lule koje idu na bobinu mozes proveriti tako sto ces skinuti klemnu, skinuti bobinu, okrenuti lule prema sebi i pregledati da li ima razlike izmedju 4 lule. Moguce da vidis da jedna ima beli vrh ili jako taman vrh, koji ide na svecicu. Probaj malo da stiskas te vrhove da vidis da li su ispucali, kao trula guma.

Ako jesu, predlazem ti da ih promenis. Samo lule. Ili ih slikaj da vidim sliku.

Ne verujem da dizne mogu biti razlog da jednom pali, a jednom ne. To ne moze biti. Ako su dizne problem, moze da varira, da ne prima dobro gas, ali ne moze da jednom pali, a drugi put ne pali.

http://public.servicebox.peuge...205%2059F05H&idFct=FCT0512

Ovde mozes videti lule i kataloski broj. 5963 18 komplet 4 produzivaca

Podigni donji deo zadnjeg sedista. Ispod treba da imas jedan crni plasticni poklopac. Skini ga i ispod ces videti pumpu za gorivo. Skini elektricni prikljucak (dzek) i okreni ga prema sebi. Pregledaj da li ima nagorelih ili crnih kontakata. Moze i dzek da bude problem, odnosno losa instalacija na samom dzeku. Od toga mozes imati los zvuk pumpe. Los kontakt.

Tvoj motor je TU3A
[ pajapop @ 04.06.2013. 18:18 ] @
Citat:
Defiant11:
Sve u svemu cas se ponasa odlicno a zatim pocne da pravi probleme,cim je napolju niza temperatura ili veca vlaznost vazduha obavezno teze pali...muke...

Cim auto postane "meteopata" to samo ukazuje na probleme sa strujom.
[ vladd @ 04.06.2013. 20:34 ] @
Ovo sto je Cezar strpljivo nabrojao treba hitno proveriti, ili isporuciti 500 evra za drugu, po meni, manje neophodnu situaciju(mislim da nije vreme da se menja ceo "paket").

Svaki kontakt, bilo na luli, pumpi ili racunaru, treba poprskati sa WD40, ocistiti okolinu od blata, prljavstine i vratiti konektor.

Velike prelazne otpronosti(bilo da je losa svecica, bilo da je los kontakt na nekom konektoru), pri vlaznom hladnom vremenu izazivaju kojekakva "lutanja" struja.
Sto se odrazava i na paljenje, ali i na pojavljivanje cudnih "gresaka", koje ECU belezi, a nastale su ili probijanjima napona, ili izdizanjem potencijala masa(i anulirale kontrolni signal).

Posebno proveriti srafove za mase, blokova instalacije(ima vise tacaka mase), nekada i promene delova ne dovode do otklanjanja kvara..zbog losih masa..

Poz
[ Cezar Corolla @ 04.06.2013. 21:56 ] @
Obavezno WD 40, ali bez kojekakvih dodataka. Onaj pravi.
[ Defiant11 @ 04.06.2013. 22:05 ] @
Citat:
vladd:
Ovo sto je Cezar strpljivo nabrojao treba hitno proveriti, ili isporuciti 500 evra za drugu, po meni, manje neophodnu situaciju(mislim da nije vreme da se menja ceo "paket").

Svaki kontakt, bilo na luli, pumpi ili racunaru, treba poprskati sa WD40, ocistiti okolinu od blata, prljavstine i vratiti konektor.

Velike prelazne otpronosti(bilo da je losa svecica, bilo da je los kontakt na nekom konektoru), pri vlaznom hladnom vremenu izazivaju kojekakva "lutanja" struja.
Sto se odrazava i na paljenje, ali i na pojavljivanje cudnih "gresaka", koje ECU belezi, a nastale su ili probijanjima napona, ili izdizanjem potencijala masa(i anulirale kontrolni signal).

Posebno proveriti srafove za mase, blokova instalacije(ima vise tacaka mase), nekada i promene delova ne dovode do otklanjanja kvara..zbog losih masa..

Poz


Izgleda da ceo problem zahteva dosta paznje i strpljenja,a majstori sa kojima dolazim u kontakt ili nemaju vremena da se posvete problemu ili jednostavno nemaju strpljenja da procesljaju sve mogucnosti a i vecina ti kaze da vozis dok potpuno ne stane auto...ili jos gora situacija je da odvezes auto i on pocne da pali za baksuz (i to mi se u 2 navrata desavalo).Moram da nadjem nekog ko ima dovoljno strpljenja da sve odradi! Hvala svima na korisnim savetima,ja sam laik u svemu ovome ali vi ste svojim komentarima ucinili da pocnem malo vise da kapiram ceo problem!
[ Nocni @ 05.06.2013. 02:10 ] @
Nema nikakve potrebe sad mi tebi da objasnjavamo sta tu treba raditi, gdje su cvorista mase, kako provjeriti napajanja i mase na duplom releju ispod ecu-a ili sam taj mareli comp koji takodje pravi probleme... Možemo ti reći koje parametre i napone treba provjeriti dijagnostikom ali džaba kad ti ne znaš šta ti mi pričamo i kad ti to nećeš popravljati...
Tako da... treba da nađeš majstora koji će to da riješi... a do tog zaključka si došao i sam...
[ balavi @ 05.06.2013. 21:10 ] @
defiant, jesi li razmisljao da probas sa ovlascenim servisom

mozda je malo skupo, ali predlog majstora da cekas da nesto crkne pa da onda menja mi govori da i nije neki majstor
[ marko petra @ 04.10.2013. 11:49 ] @
Jesi li popravio auto cezare? imam identican problem i svakog jutra je sve teze upaliti auto. Posle tvojih komentara mi se ne ide majstoru na nagadjanja.
[ Cezar Corolla @ 04.10.2013. 19:57 ] @
Nesto nisi dobro procitao. Ja nemam 206. :D
[ marko petra @ 10.11.2013. 09:27 ] @
Ja sam resio ovaj problem tako sto sam ostao bez plina na autoputu i nekih 50tak kilomrtara sam vozio na benzin. Sutradan mi je upalio na pola kljuca i ako je spoljna temperatura bila svega 2 stepena. Najverovatnije je benzin procistio dizne koje su od plina zacepile. Sada i ako je sve ok sa paljenjem, praktikujem da pre gasenja motora prebacim isti da radi neko vreme na benzin kako bi u sistemu ostao benzin a ne plin.
[ Cezar Corolla @ 10.11.2013. 10:43 ] @
Dizne za benzin se nece zacepiti od plina.