|
[ v_branko @ 24.04.2013. 09:16 ] @
| Pozdrav svima,
Zapo' mi za oko 2001 / 2002 godiste Audi 1.8T. Ranije sam postavljao par pitanja na forumu za isti motor, ali auto je bio 2006-to godiste.
Bio sam dobio bas finih saveta od svih vas te eto me opet obzirom da se prica malko razlikuje.
Elem, ima LPG mislim da je tomasseto, cifra je oko 5k, kilometraza je tik ispod 200k, uvezen je ili iz Holandije ili Belgije, deluje mi pristojno ocuvan jer i ja imam auto 2002, ne deluje mi da je "akan"
Evo nekoliko pitanja:
Sta mislite o ovom automobilu obzirom na godiste i opis iznad ?
Koja su iskustva vas, akoje neko imao to godiste mozemo i na pivo pa na tenane.
Da li je bas skup za regularno odrzavanje, realno normalan sam vozac ?
Turbina ?
Savet sta da gledam-testiram-uradim kada budem gledao auto
Turbina ?
Ramena ?
Da ne gusim , sta got znate , podel’te.
Hvala svima opet.
|
[ botr @ 24.04.2013. 09:32 ] @
Holandjani bas puno prelaze, pa jos plin, pa sam malo skeptican po pitanju kilometraze. Nego, ajde da zanemarimo kilometrazu jer kod vecine nije ispravna.
Trapovi su verovatno dobri, jer je auto vozen na normalnim putevima, ali to ne znaci da nece nastradati brzo po nasim putevima. Turbinu definitivno treba proveriti koliko god sr to moze.
Treba znati da ti turbo motori traju krace od atmosferskih.
[ Nebojsa Milanovic @ 24.04.2013. 09:37 ] @
Dobrodošao nazad
Razumemo da si se zaljubio u 1,8T, ali nazvati ceo auto po motoru je previše.
Zato bi pre bilo kakvih saveta trebalo prvo da kažeš koji auto je u pitanju?
200 hiljada za održavan 1,8T praktično bez obzira koji je to auto, nije mnogo, iz dva razloga:
1) Motor je veoma snažan pa najvećim delom svog radnog veka radi na malom opterećenju.
2) Konstrukcija je mahom predimenzionirana, što dodatno doprinosi trajnosti.
Probaj da saznaš koje ulje je korišćeno i kako je menjano, i ako je sve vreme korišćena full sintetika po preporuci proizvođača i ako je menjana na vreme, mala je šansa da je motor značajnije potrošen.
[ vladd @ 24.04.2013. 10:27 ] @
Turbo motor sa plinom ne uzimati ni pod razno.
Moze neko da se odluci da ugradi plin u turbo masinu, ali mora da poznaje odlicno nekog dobrog tjunera(recimo kao sto Nebojsa ima tjunera pri ruci.. ), koji bi odradio remap kako treba, pomerio paljenje kasnije, da ne bi doslo do prevelike temperature izduvnih gasova(EGT), i problema sa motorom, ventilima, lambda sondama(koje pocinju da se ostecuju na 900C, sto je neka gornja granica koja se osmatra pri tjuningu..) a narocito sa turbinom..
Osoba, koja se odluci na ocajnicku "stednju", sa Audijem 1.8T na plin, planira da u sto kracem roku proda les od motora, ako iskalkulise sve ustede(usteda na gorivu, usteda na ulju, usteda na uslugama tjunera), inace mu se plin ne bi isplatio godinama, a nakon 200kkm prete tako teski kvarovi, da ne postoji racionalna kalkulacija troskova.
Postaviti pitanje o kupovini 1.8T nakon 200kkm postavljas sebe u ulogu reciklatora, i poslednje musterije koja ce udomiti potencijalni krs, i uvaliti sebe u besmislene troskove, u neodredjenom trenutku..mozda za 10kkm, a mozda i za 40kkm..a za tako "kratku" eksploataciju, ne vidim koliko to povoljno moze da bude inicijalna cena doticnog vozila..15000 do 2500 evra?
To je vozilo za brzu prodaju..odnosno preprodaju, pod uslovom skidanja plina, pa prodaje baska plinska instalacija, baska vozilo..
Poz
[ v_branko @ 24.04.2013. 11:04 ] @
Citat: Nebojsa Milanovic:
Dobrodošao nazad :)
Razumemo da si se zaljubio u 1,8T, ali nazvati ceo auto po motoru je previše.
Zato bi pre bilo kakvih saveta trebalo prvo da kažeš koji auto je u pitanju?
200 hiljada za održavan 1,8T praktično bez obzira koji je to auto, nije mnogo, iz dva razloga:
1) Motor je veoma snažan pa najvećim delom svog radnog veka radi na malom opterećenju.
2) Konstrukcija je mahom predimenzionirana, što dodatno doprinosi trajnosti.
Probaj da saznaš koje ulje je korišćeno i kako je menjano, i ako je sve vreme korišćena full sintetika po preporuci proizvođača i ako je menjana na vreme, mala je šansa da je motor značajnije potrošen.
Model: Audi A4, 1.8T..
[ v_branko @ 24.04.2013. 11:10 ] @
Citat: vladd:
Turbo motor sa plinom ne uzimati ni pod razno.
Moze neko da se odluci da ugradi plin u turbo masinu, ali mora da poznaje odlicno nekog dobrog tjunera(recimo kao sto Nebojsa ima tjunera pri ruci..:)), koji bi odradio remap kako treba, pomerio paljenje kasnije, da ne bi doslo do prevelike temperature izduvnih gasova(EGT), i problema sa motorom, ventilima, lambda sondama(koje pocinju da se ostecuju na 900C, sto je neka gornja granica koja se osmatra pri tjuningu..) a narocito sa turbinom..
Osoba, koja se odluci na ocajnicku "stednju", sa Audijem 1.8T na plin, planira da u sto kracem roku proda les od motora, ako iskalkulise sve ustede(usteda na gorivu, usteda na ulju, usteda na uslugama tjunera), inace mu se plin ne bi isplatio godinama, a nakon 200kkm prete tako teski kvarovi, da ne postoji racionalna kalkulacija troskova.
Postaviti pitanje o kupovini 1.8T nakon 200kkm postavljas sebe u ulogu reciklatora, i poslednje musterije koja ce udomiti potencijalni krs, i uvaliti sebe u besmislene troskove, u neodredjenom trenutku..mozda za 10kkm, a mozda i za 40kkm..a za tako "kratku" eksploataciju, ne vidim koliko to povoljno moze da bude inicijalna cena doticnog vozila..15000 do 2500 evra?
To je vozilo za brzu prodaju..odnosno preprodaju, pod uslovom skidanja plina, pa prodaje baska plinska instalacija, baska vozilo..
Poz
Hvala ti na savetima !! Pricao sam sa ljudima koji voze ovaj motor na plin i sa prijateljima koji ugradjuju plin (paneAG ili brc.rs ), i njihove konstatacije su sasvim OK, sto je i mene iznenadilo da budme iskren ?? Ima li neko ko je imao konkretan "peh" sa 1.8T turbo motorom na plin ?
[ jnk @ 24.04.2013. 11:25 ] @
@vladd
Plin na turbo motorima sam kod nas viđao još od 2004. i ne znam odakle ti takve informacije da je to smrt za motor. Pa čak i na tfsi i fsi motorima može.
Naravno pod uslovom da nije ugradio mile gedora već kršten servis koji zna šta radi (istina, takvi su u manjini).
[ Nebojsa Milanovic @ 24.04.2013. 11:33 ] @
Branko, nije dobro da tako paušalno razmišljaš.
Prvo treba da utvrdiš da li je konkretno taj komad koji gledaš u dobrom stanju, dakle da mu detaljno ispitaš servisnu istoriju, servisnu knjigu (moj predlog je da bez original servisne knjige i ne razmišljaš o autu), pa tek onda, ako je sve to besprekorno, da se raspituješ o ovome o čemu pišeš.
U slučaju da ovo prvo nije ispunjeno ne savetujem kupovinu (kilometražu na satu nemoj ni da gledaš, ona je irelevantna), a to što auto već ima plin je razlog više da posumnjaš da je prešao daleko više od toga što mu je napisano.
Što se tiče 1,8T, on se sa plinom savršeno slaže (podrazumeva se korektno ugrađenim i naštelovanim), i u tom slučaju niti mu performanse padaju, niti mu potrošnja raste.
Kakvi su mu rezultati, možeš da pogledaš recimo u ovoj temi na ES-u http://www.elitesecurity.org/t461688-1-Chip-tuning-VAG gde je Stefan vrlo precizno merio performanse na plinu i na benzinu, i videćeš da razlike skoro i da nema.
[ jnk @ 24.04.2013. 11:36 ] @
Koliki je broj takvih automobila iz 2001. koji su kupljeni kod nas i sve vreme servisirali u ovlašćenom servisu? Daj bože da je 1 od 100 i on se ne prodaje.
[ vladd @ 24.04.2013. 11:41 ] @
Ako hoces ustedu, onda 1.9TDI, sa nekih 5-6l dizela na 100km, sto je 912(6x152) din. Plin na 1.8T bi znacio potrosnju 11-12 litara, sto je 913 din(11lit x 83 din)...
"Plinadzije" nikada ne uracunavaju tekuce troskove za odrzavanje plina, cesce zamene ulja i filtera, svecica.... to su neki "zanemareni" troskovi(zbog naporne racunice i zelje da se jeftino vozi) ali ako i to zanemarimo, usteda je upitna.
A ako nije kvalitetno doradjen ECU..postoje problemi u izgledu. I to ne po zanemarljivoj ceni, koji se ne bi inace dogodili na "normalnom" motoru, na benzinu..
Sredjivati ventile glavu, turbinu, lambdu...nema te kilometraze, u realnom veku vozila, koja ce da na plinu "ustedi" ove troskove...na audiju..
Ipak bih da zanemarim i cavrljanja tipa "nista se ne primeti", "ide kao zmaj".."ide" taj turbo kao zmaj i bez plina, tesko ga je "udaviti"
Nekako uvek stignu od vlasnika koji jako malo znaju o svom motoru...osim da "dobro ide" i ima lepe felne
Poz
[ vladd @ 24.04.2013. 11:46 ] @
Citat: jnk:
@vladd
Plin na turbo motorima sam kod nas viđao još od 2004. i ne znam odakle ti takve informacije da je to smrt za motor. Pa čak i na tfsi i fsi motorima može.
Naravno pod uslovom da nije ugradio mile gedora već kršten servis koji zna šta radi (istina, takvi su u manjini).
Niko ne kaze da ne moze, ocit je dokaz i doticni sto se prodaje nakon "200kkm".
Postoje odredjeni preduslovi koje treba ispitati, i saznati sta se moze ocekivati od doticnog polovnjaka.
Da je NOV, pa da se ugradi plin, i iisplanira daljnja prodaja nakon 200kkm, nikakav problem, auto se ionako prodaje, kada TROSKOVI koji slede prevazilaze, ili se priblizavaju, trzisnoj vrednosti vozila..
Ovde komentarisemo covekovu zelju da pazari vozilo sa odredjenim osobinama, a ne pravimo teoriju sta je moguce..
Prakticno je tema kupovina specificnog polovnjaka, a ne ugradnja plina u 1.8T..
Poz
[ v_branko @ 24.04.2013. 12:30 ] @
Citat: Nebojsa Milanovic:
Branko, nije dobro da tako paušalno razmišljaš.
Prvo treba da utvrdiš da li je konkretno taj komad koji gledaš u dobrom stanju, dakle da mu detaljno ispitaš servisnu istoriju, servisnu knjigu (moj predlog je da bez original servisne knjige i ne razmišljaš o autu), pa tek onda, ako je sve to besprekorno, da se raspituješ o ovome o čemu pišeš.
U slučaju da ovo prvo nije ispunjeno ne savetujem kupovinu (kilometražu na satu nemoj ni da gledaš, ona je irelevantna), a to što auto već ima plin je razlog više da posumnjaš da je prešao daleko više od toga što mu je napisano.
Što se tiče 1,8T, on se sa plinom savršeno slaže (podrazumeva se korektno ugrađenim i naštelovanim), i u tom slučaju niti mu performanse padaju, niti mu potrošnja raste.
Kakvi su mu rezultati, možeš da pogledaš recimo u ovoj temi na ES-u http://www.elitesecurity.org/t461688-1-Chip-tuning-VAG gde je Stefan vrlo precizno merio performanse na plinu i na benzinu, i videćeš da razlike skoro i da nema.
Istina, nisam napisao te detalje, prica ide da auto ima servisnu knjizicu i da KM se poklapa sa njima tamo i datumom kada je uvezen. Plin je ugradjen kod nas pre 7 meseci, jer verovatno porodica koja ga vozi nije mogla da ga hrani benzinom. Mislim, ali nisam siguran da je to i razlog prodaje. Mozda lose podesen plin ili slicno..
Svakako cu ici da sve to potvrdim sto si napisao, sada se samo "edukujem " na sta i gde treba da bacim okce :).
Uzmimo u obzir da jeste prava kilometraza ili barem priblizna.
Pogledacu link i thnx za savete.
[ botr @ 24.04.2013. 13:08 ] @
Onda pod obavezno pre kupovine odvesit auto u neki dobar servis koji se bavi ugradnjom i odrzavanjem plinske instalacije. Sto se tice servisnih knjizica i pecata, mogu se kupiti za 5e prazne, pa popunjavaj i lupaj pecate koliko ti treba.
[ Nebojsa Milanovic @ 24.04.2013. 15:32 ] @
To da se servisna knjiga kupuje za 5e je urbana legenda koju proturaju prodavci raznoraznoh leševa želeći da unize kvalitetne i održavane aute sa dokumentacijom kako bi lakše proturali svoje rage.
Original VW servisnu knjigu je nemoguće falsifikovati jer je to veoma debela knjiga sa listovima od sjajnog papira koju čini skup nekoliko ukoričenih knjiga i raznih uputstava za upotrebu, a sve to zajedno sa servisnim podacima, pečatima i originalnim nalepnicama.
I naravno, podrazumeva se da se svi ti podaci koje nalaze u tim dokumentima moraju poklapati sa podacima i originalnim tablama i nalepnicama na samom autu, naročito velika bela VW nalepnica koja mora postojati i u servisnoj dokumentaciji i na autu (obično u gepeku pored rezervnog točka).
A osim toga, postoje i pločice u motornom prostoru koje svedoče o servisima, datum kada je urađen veliki servis, (promenjen zupčasti kaiš), i slično.
Lično, mene bi zanimao samo auto koji ima kompletnu svu tu dokumentaciju, a ako nema onda bi o njemu razmišljao na potpuno drugačiji način (i cena koju bih platio bi bila mnogo drugačija), a najverovatnije ne bih razmišljao uopšte.
[ botr @ 24.04.2013. 15:44 ] @
Neodrzavaju se svi automobili u ovlascenom servisu. Zapravo, i Nemci voze u ovlasceni servis samo dok traje garancija.
http://www.polovniautomobili.com/oglas2412283/servisna_knjizica/
Ima jos dosta oglasa sa slicnom tematikom.
PS
Za odredjenu sumu novca moguce je falsifikovati i kompletnu dokumentaciju pa da euro2 auto, npr. iz Nemacke, postane euro3 iz Italije, tako da je servisna knjizica najmanji problem.
[ v_branko @ 24.04.2013. 15:49 ] @
e ovo nisam ocekivao... !
hehe
[ v_branko @ 24.04.2013. 15:54 ] @
FYI - da znate
Original knjizica blanko za VW je 50 jura a za FIAT je 40 jura.
Nema nalepnice i ne zna nista o pecatima
za Audija nema, mozda je ja dobijem ako uzmem auto
))) i opet )))))))))
[ botr @ 24.04.2013. 16:03 ] @
Ne brini se, i to moze da se nabavi :)
[ vladd @ 24.04.2013. 16:21 ] @
Nedostaje tu mnogo vise detalja.
Mozda i zbog price o pregrevanju, pa je plin "ugradjen" tek pre 7 meseci. Kome se plin isplatio, pogotovo sekvent, za sedam meseci..?
Zatim, gde je radjen, dobrih majstora ima nekolicina, majstor-muta ima na stotine.
Da li je plin radjen sa adapterima za brizgaljke, ili je samo ubacen zarad "lakse prodaje"... ima tu mnoogo vise detalja, a i ovo "sitno" od detalja, kako pristizu, sve gore od goreg...
Mislim da je to auto za specificnog "fan"-a, koji bi da u imetak uklopi tri termina, "audi", "1,8T"(samo da je turbo ), i "plin"...
Kao sto rece Milanovic, otprilike, taj, konkretan auto, zahteva jako ozbiljan pregled i analizu(i radova i odrzavanja), da bi se dobila "prelazna ocena", da je uopste vredan nabavke...
Poz
[ Nebojsa Milanovic @ 24.04.2013. 22:36 ] @
Gore sam u kratkim crtama pobrojao šta čini originalnu dokumentaciju auta, tj. da ona ima nekoliko ukoričenih tomova raznih knjiga, uputstava i drugog materijala, i da se sve to mora poklapati sa odgovarajućim nalepnicama i originalnim pločicama na samom autu.
To bi svaki kupac polovnih VW/Audi auta trebalo da zna, a slično važi i za druge brendove. A ako su kupci takvi da im umesto svega toga uvaljuju ovih par listova loše iskopiranog (toalet) papira sa rečima da je to "servisna knjiga" i "servisna istorija" auta, onda nije ni čudo što ima toliko prevarenih.
Međutim, koliko god da ima prevarenih, i na koliko god jeftine načine da preprodavci varaju, to i dalje ne znači da se ne može naći auto sa originalnom dokumentacijom.
Može se naći, ali je problem što takvih auta ima malo i oni ni u kom slučaju nisu jeftini.
[ jnk @ 24.04.2013. 23:25 ] @
Stvarno veruješ da u Srbiji postoji a4 1.8t koji se 12 godina servisirao samo u ovlašćenim servisima? Niko nije toliko lud.
Hoću da kažem da ne mora to da bude presudan faktor jer 99.99% tako nešto neće naći. Bitno je samo proveriti auto kod pouzdanog majstora.
[ Nebojsa Milanovic @ 24.04.2013. 23:34 ] @
Obrati pažnju da čovek govori da je auto uvezen, a ne da je iz Srbije.
Odreagovao sam na reči da se "servisna knjiga kupuje za 5e", što je rekoh, kafanska floskula koju uvaljuju preprodavci krševa radi obezvređivanja auta sa urednom servisnom istorijom.
A što se tiče same provere, naravno da je ona obavezna u svakom slučaju.
[ v_branko @ 25.04.2013. 08:57 ] @
juce sam test-drajvovao jedan 2002 1.8T, poveo majstora i moram podeliti moje iznenadjenje sa svima vama dok zajendo trazimo tog sakrivenog malishana koji je dobro ocuvan. Ali nacicemo ga pa i nek je 0.01% sansa
Nisam mogao da verujem da tako utegnut moze biti auto iz 2002. O ubrzanju i stabilnoj voznji ne bih da gusim sad, svi do sada znaju 1.8T agregat i sto sam ja in love with it , e to je ok, nego...
Kada kazem u "odlicnom stanju", ja mislim na sledece:
-ni jedan "krc" preko "Ledinskog bulevara" - test drive do aerodroma zaobilaznim putem. Ima tamo neki fin pravac, te sam se potrudio da ga doteram do 205, moje misljenje da taj automobil realno moze da ide jos, ali dobro, ne idemo na trke sad ... bitno je da nisam osetio oanj osecaj nesigurnosti ili nekog igranja po putu …
-utegnut je auto - nema krca ni u u vratima, otvaranju zatv. prozora, gepeku, sedistima, pri voznji ..
-pun levi-pun desni nista se ne cuje u trapu....
-kocenje nista se ne cuje - diskovi jos dobri bez rezova
uzbrdo gas- lagano bez trzaja krece,kvacilo OK ... i tako jos neki seljacko - probni test
onda na dizalicu:
nema lufta u trapu
svi delovi imaju audi znak na njima, e sad ako i to stancuju kinezi ili turci..da ga je**
auto kada radi skoro da se i ne cuje
-Ono sto mi je bilo drago i setio sam se ove price je servisna knjizica! Poseduje 2 nalepnice od kojih je 1 u gepeku a druga u knjizici. Plocica takodje potvrdjuje servis na 135 000 – lob-pogled i u servisnij isti interval…..
-Zemlja Svedska.
-Gledao sam one pecate, iskreno, tesko da moze da se falshuje, ne znam, ali meni se cini da tu pricu moze da kupi covek koji je bas bas povrsan, lakoveran i da se zaljubio u automobile pa ono..otkud znam..emocije u glavu
-km pise 152 000
nije mi se svidelo sto nema original cd player, tempomat i board.
imao sam utisak da vozim automobil koji je barem 2007 - 2008.
[ Gost2 @ 25.04.2013. 09:02 ] @
Falsifikovanu servisnu dokumentacuju moguće je prepoznati za manje od 5 sekundi. Nezavisno od toga o kojem brendu je reč.
Potrebno je samo, prilikom kupovine, sa sobom povesti osobu koja poznaje materiju.
U Audi A4 1.8T sa 150 konjskih snaga iz 2002. godine od game koju čine pedesetak 1.8T motora, ugrađivao se samo jedan tip motora i to onaj najlošiji medju njima, AVJ.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|