[ peromalosutra @ 03.05.2013. 08:56 ] @
Juce sam imao udes: cura je izgubila kontrolu u krivini, presla u moju traku i udarila me u prednji lijevi tocak. Nije bilo vecih povreda, u mom autu smo bili djevojka i ja, oboje vezani. Cura koja je skrivila sudar vjerovatno nije bila ni vezana jer joj je sajba napukla, pretpostavljam od udarca glavom.

Sa druge strane, steta na autu je znacajna i meni ne pada na pamet da ga popravljam (citaj: krpim) poslije ovakve havarije.

Jos cekam na zapisnik, ali moja krivica je u potpunosti iskljucena, imao sam 0.0% alkohola u krvi (kao i cura koja je skrivila nesrecu) i prakticno sam stajao u trenutku udara.

Pitanje je koliku bi odstetu mogao da ocekujem i kako se preganjati sa osiguranjem ukoliko ona ne bude zadovoljavajuca?

Slike su ispod, ja sam vozio crnu alfu.

[ Lavlja_Jazbina @ 03.05.2013. 09:03 ] @
ufff,bas mi je zao.Ovo da si kasko,ne znam da li bi popravljali.Koknut celi donji trap,pitanje za menjac
zbog poluosovine itd,reci ce neko vec vise.
Pa ako nisi kriv,a nisi,zasto se placa obavezno osiguranje ?Po meni totalka,dace ti pare,pa ti popravljas.
[ cozmo_im @ 03.05.2013. 09:55 ] @
Osiguranje popravlja sve u servisu (ili servisima) s kojim ima ugovor. Ne dobija se novac, vec se auto popravlja, isti udes je imao moj kum (maltene identican), nije bio kriv, oko mesec dana je trajala popravka i odlicno su uradili (on je vozio Opel Kadetta i popravljano je u nekom Opel servisu s kojim osiguranje okrivljenog ima ugovor).
[ vladd @ 03.05.2013. 10:17 ] @
MOrace i privatna tuzba, parnica, za nadoknadu materijalne i nematerijalne stete, koju treba dobro ustanoviti, da ne bi bilo odbacivanja ili odugovlacenja procesa.

Poz
[ ventura @ 03.05.2013. 10:23 ] @
Sa osiguranjem se preganjaš samo ako hoćeš keš lovu... Pa se u tom smislu preganjaš sa njima da ti plate više nego što košta popravka, pa da ti ostane još nešto...

A ako ti je cilj da samo popraviš auto, onda odvezeš auto u ovlašćeni servis za taj tip vozila, oni ustanove štetu, ti daš nalog da rade i oni kasnije fakturu ispostave osiguravajućoj kući... Nećeš videti dinara, ali ćeš dobiti potpuno popravljen auto.
[ cozmo_im @ 03.05.2013. 14:46 ] @
Problem je samo sto odredjena osiguranja imaju svoje servise i moras da ides u njihov servis (tj neki koji ima ugovor s njima). Ne mozes da oteras u servis koji hoces. Tako je mislio i moj kum, pa umalo da se zezne. Bio u servisu, procenio stetu, kad kazu - ne moze, mora njihov servis, ne priznaju servis koji ti zelis. Ali su mu sredili auto perfektno.
[ ventura @ 03.05.2013. 14:52 ] @
Citat:
cozmo_im: Problem je samo sto odredjena osiguranja imaju svoje servise i moras da ides u njihov servis (tj neki koji ima ugovor s njima). Ne mozes da oteras u servis koji hoces. Tako je mislio i moj kum, pa umalo da se zezne. Bio u servisu, procenio stetu, kad kazu - ne moze, mora njihov servis, ne priznaju servis koji ti zelis. Ali su mu sredili auto perfektno.

Osiguranje mora da prizna svaki ovlašćeni servis određene marke vozila. Pri tome ne mislim na "ovlašćene" servise gde je majstor nabavio Alfa Romeo kombinezon pa je kao ovlašćen, nego zaista fabriči servis.

A ako nećeš tamo onda postoje servisi koji imaju ogovor sa osiguravajućom kućom pa tamo radiš.

Ja sam imao udes pre par godina, ništa strašno, ali šteta je bila nekih par hiljada evra.. Uglavnom meni je procenitelj dao tipa štetu "krpljenje plastike", peglanje haube i sl. fore, ja ga odvezao u Porsche, nova plastika, nova hauba, sve novo, i samo su na kraju ispostavili račun osiguranju.
[ botr @ 03.05.2013. 15:20 ] @
Nista strasno, samo par hiljada evra
[ Lavlja_Jazbina @ 03.05.2013. 15:30 ] @
Ventura...da li si ozbiljan.Za stakla znam da je proslo kada je ckrla soferka drugaru na opc opelu,neka troslojna sa grejacem itd.
Da li su te pustili iz servisa da preuzmes vozilo,ili dok se nije platilo?
[ peromalosutra @ 03.05.2013. 15:52 ] @
Nadam se da zavisi od osiguranja, jer sam prije godinu dana imao manji udes, steta nekih 200e i dobio sam kes na ruke pa da popravljam gdje mi je zgodno. Sada su malo vece pare u pitanju, u svakom slucaju, ako se ista ja tu pitam, ne zelim da pristanem na popravku jer smatram da je steta veca i ne zelim da se vozim u autu koji je bio tako havarisan.

Ne vjerujem da se moze popraviti da bude kao prije, a samo neka krenu sabirati cijene dijelova: farovi, branik, prednja maska, trap, hauba, maglenke, hladnjak, tocak i vjesanje, prednji kraj koji je zguzvan, vrate se ne mogui otvoriti, da ne spominjem da je vjerovatno cijela geometrija auta pomjerena i ko zna sta jos sve ne posto je svasta nesto poispadalo i iscurilo iz motora.. I da poprave opet ce ostati neki skriveni kvar, koji me moze sacekati kad tad.

Mislim da je to neisplativo i nesigurno popravljati, ja planiram zahtijevati novac, pa cu da dodam koliko treba i uzmem nesto drugo.
[ ventura @ 03.05.2013. 16:28 ] @
Citat:
botr: Nista strasno, samo par hiljada evra :)

Udes nije bio strašan, u smislu da je bila čisto "površinska" šteta. A to što je došlo na par hiljada, pa nisam hteo da mi krpe krilo i da vare plastiku na faru već je sve išlo novo: krilo, far, nosač, hladnjak, branik, maglenka.. Kad se to sve sabere izašlo je na par hiljada...

Uglavnom Dunav je bio u pitanju, nakon udesa odvezao sam auto kod njih da ga uslikaju, i tu mi je neki njihov procenitelj napisao te gluposti tipa - krilo se pegla, plastika vari, krpljenje hladnjaka i sl. i recimo šteta 700 evra. Ja ga odvezao u porše, i u fazonu oni znaju da ovi pišu gluposti, ali najbolje je da će u poršeu da ti krpe hladnjak, već oni stave sve novo (kako i treba).. Ja sam tu sa njima i osiguranjem završio, ali znam da su oni slali predračun Dunavu, pa je morao opet neki njihov procenitelj da dođe u porše da to pogleda i odobri, uglavnom ako ovlašten servis kaže da tako mora, procenitelj može samo da se složi sa time...

Citat:
Lavlja_Jazbina:
Ventura...da li si ozbiljan.Za stakla znam da je proslo kada je ckrla soferka drugaru na opc opelu,neka troslojna sa grejacem itd.
Da li su te pustili iz servisa da preuzmes vozilo,ili dok se nije platilo?

Kad je auto bio gotov ja sam ga samo pokupio, nemam pojma da li su oni u tom momentu već bili naplatili popravku ili ne, ali to svakako nije bio moj problem.
[ Nebojsa Milanovic @ 03.05.2013. 16:36 ] @
Daj malo detalja o udesu, ko je kriv i u kom procentu, kako se došlo do te procene, kakav udes je bio u pitanju, koji auti, kakvo osiguranje (kasko ili ne), itd.

Ovaj mehanizam kako se reaguje u tim situcijama smatram savršeno ispravnim, reci samo šta je potrebno da bude ispunjeno od preduslova za to (tip osiguranja, možda kuća, itd.), da se ne bi desilo da nekome taj mehanizam ne upali.
[ ventura @ 03.05.2013. 17:09 ] @
Ovo je bila šteta na mom autu:




Mehanizam je bio takav da me je neki kadet u full opremi sa letnjim gumama u sred zime zakačio otpozadi (nije mogao da se zaustavi na nizbrdici), pa sam se malo okretao po ledu i nabio prednji kraj na ogradu/bankinu.


U pitanju je bilo Dunav osiguranje, imao sam kasko, ali je i obavezno od tog tipa bilo isto u Dunavu. Popravka je išla na račun obaveznog osiguranja tako da kasko tu nije imao nikakvog uticaja. Inače tada su mi u Poršeu rekli da se osiguram kod AMS-a jer oni imaju najbolje iskustvo sa njima (u smislu tog natezanja oko zamene vs. popravke delova).

[ botr @ 03.05.2013. 17:13 ] @
@Ventura, znam kakve su cene u ovlascenom servisu, far kosta par stotina evra, pa branik isto tako, i to se skupi, nego se malo salim. Za osiguranje je to bio dobar trosak, ali zato se i placa.
[ peromalosutra @ 12.08.2013. 12:26 ] @
Evo da malo updejtujem temu, još uvijek nisam vidio nikakve pare od odštete. Šteta je procijenjena na 1300eura, što je nedovoljno da se auto popravili, a pogotovo da se uzme drugi polovan, ali u istom stanju kakav je moj bio (ili u bilo kakvom stanju).

Prilikom procjene štete, gledaju katalošku vrijednost vozila koja je možda 50% realne tržišne vrijednosti, i jos valjda računaju samo 70% i od tako male kataloške vrijednosti. Naravno, na ovu sumu sam se žalio, ali sam upravo dobio odgovor da je žalba neosnovana. Osiguranje u pitanju je drina osiguranje iz Milića, mogu samo zamisliti pilićare koji tamo rade..

Uglavnom, sada ću fino da unajmim advokata, rađe ću da njemu dam 500 ili 1000 eura, nego gore pomenutim pilićarima.

Drugi zaključak do koga sam došao je da auto uopšte ne održavam, pogotovo ne kočnice i vitalne upravljačke dijelove, jer ću u slučaju nesreće biti samo u gubitku. Jer, cijena majstora ne pada sa cijenom kataloške vrijednosti vozila, kao ni cijena dijelova.
[ vladd @ 12.08.2013. 16:05 ] @
Ako tuzis, treba da tuzis i osiguranje i vozaca kola koji ti je napravio stetu.
I to za konkretnu sumu, i sve taksativno. Od cene delova(umanjene za koliko zele), do izgubljenog vremena i drugih nematerijalnih steta.
[ sasa022 @ 12.08.2013. 19:09 ] @
Da se sudis - ne isplati ti se , jedino ako hoces da teras inat i da pola das advokatu.
Mozes jos malo da se "natezes" sa osiguranjem i izvuces oko 80% kataloske vrednosti.

Kataloska vrednost ( u Srbiji - vazeci AMSS katalog ) Alfe 146 ( benzin ) u rasponu januar 1999 - decembar 2000 je 140 - 275.000 sto se poklapa sa cenama iz oglasa tj. trzisnim cenama.

Sve ukupno mozes izvuci 1800-2000€ ( osiguranje + prodaja slupanog auta ).
Za te pare mozes da nadjes solidan auto 1999-2002.godiste.

Ako si bas zaljubljenik u Alfu , e onda si "malo tezi slucaj"
[ peromalosutra @ 12.08.2013. 20:13 ] @
Da ja mogu dobiti 2000 eura, ne bih ovdje trazio simpatije. :) Problem je sto oni nude 1300 eura, sto jednostavno nije ok i na to ne pristajem. Sto se prodaje slupanog auta tice, u oglasima je vec 3 mjeseca pa i nemam nekog uspjeha sa prodajom.

Neka si osiguranje uzme olupinu, a meni da pare. Ja imam svoj posao, nemam vremena da izigravam trgovca, niti sam to trazio. Mislio sam da se zato i placa osiguranje, da poslije budes koliko toliko zasticen. A izgubljeno vrijeme i druge nematerijalne troskove da i ne pominjem.
[ veselinovic @ 13.08.2013. 06:30 ] @
Pero,
ako vec ides na sud spremi se dobro.
Mozda je pametno probati vansudski se nagoditi sa osiguranjem.
Oni blefiraju ako mogu, ako su pritjerani uz zid platice sve da izbjegnu troskove.
Prvo bi trebao pobiti njihovu procjenu da je u pitanju totalna steta.
Znaci neki ovlasteni servis pismeno da potvrdi da nije totalka po fabrickim normama.
Drugo, taj servis ti da predracun radova na popravci.
E sada ti trazis od osiguranja, tj od spornog vozaca koji ti je nanio stetu da tvoju stvar vrati u predjasnje stanje.
To ti tako pripada po Zakonu o obl. odnosima.
Ne interesuje tebe sto je kataloska cijena vozila manja od popravke. Stvar se moze vratiti u predjasnje stanje i osoba koja ti je nanijela stetu je duzna to uciniti.
Ti i nisi namjeravao prodavati vozilo, emotivno si vezan za isto.
Jednostavno.
Osiguranju priprijetis da ces tuziti ne njih, nego lie koje ti je nanijelo stetu, a kad ono izgubi na sudu neka onda oni razmisljaju ko ce njih tuziti.
Dalje prikacis par oglasa sa pika da se vidi trzisna cijena. Prikacis i tvoj bezuspjesni oglas da se vidi njihova losa procjena ostatka vozila.
Dalje, uzmes predracun renta kar juce za slicno vozilo.
Napomenes osiguranju da ces ukoliko se ogluse o tvoj zahtijev traziti da ti isplate stetu "ne posjedovanja vozila" koja je definisana predracunom renta kara, i to za svaki dan.
I imas kod nas neki zakon ili pravilnik o auto steti, gdje su rokovi precizno definisani. Probaj pronaci to, pa udri prijetnjama o prijavljivanju osiguranja agenciji.
Rokovi su kratki, 15-tak dana, cini mi se, a kazne za os. kuce drakonske.
S tim sto ima dozvolis nekih 8 dana od podnosenja tvog zahtijeva za vansudsku nagodbu, a onda svaki dan po oko 50 KM.
Samo ladno i bez padanja u emocije.
Izbjegavas da pricas sa osiguranjem, sve pismeno.
Nikakvi telefoni, usmeni razgovori i slicno.
Navuci ce te na tanak led. To su profici.
Sve ovo ti pricam iz iskustva sa bandom.
Da ponovim, najvazniji korak je da imas potvrdu zvanicnog servisa da nije totalka.
A onda pobijas sve ostale njihove procjene, uz napomenu da si spreman voziti kola u Italiju u fabriku na vjestacenje, sto ce svakako proizvesti znatne troskove, ali po onoga ko izgubi.
[ bakara @ 13.08.2013. 10:26 ] @
Citat:
peromalosutra: Da ja mogu dobiti 2000 eura, ne bih ovdje trazio simpatije. :) Problem je sto oni nude 1300 eura, sto jednostavno nije ok i na to ne pristajem. Sto se prodaje slupanog auta tice, u oglasima je vec 3 mjeseca pa i nemam nekog uspjeha sa prodajom.

Neka si osiguranje uzme olupinu, a meni da pare. Ja imam svoj posao, nemam vremena da izigravam trgovca, niti sam to trazio. Mislio sam da se zato i placa osiguranje, da poslije budes koliko toliko zasticen. A izgubljeno vrijeme i druge nematerijalne troskove da i ne pominjem.

Oni nude 1300€, a koliko ti trazis za ostatak auta?

Koliko vredi taj auto tog godista kod vas u oglasima?
[ peromalosutra @ 13.08.2013. 12:48 ] @
Vrijedi koliko ga prodas. :)

Ja sam nasao jedan jedini otpad voljan da ga otkupi i nude mi 250 eura, sto je premalo (citaj ispod). Prije toga, 9 drugih otpada me odbilo, pa je pitanje da li se uopste moze prodati osim u staro gvozdje.

To je jedna od mana posjedovanja Alfe, kod nas je 146-ca malo rijedja i ne isplati im se da ponude visu cifru. Sa druge strane, ja sam samo remont mjenjaca platio preko 300eura prosle godine, da ne spominjem veliki servis, zamjenu svih diskova i plocica novima, termostat, alternator, amortizere i ko zna sta jos, naravno sve novi dijelovi..
[ vladd @ 13.08.2013. 13:12 ] @
Djuture prodaja je mizerna, prodaja u delovima je znacajno povoljnija, ali zahteva dosta truda i cekanja

Ako se korektno skine instalacija, kompresor klime(zapuse prikljucci), moze da se dobije 250 evra..da ne spominjem ECU, ABS, tockove, posebno motor(glavu i senzire), menjac, instrument tablu, sedista, zadnja svetla, vrata ...
Plus more sitnica, koje se cesto ne mogu ni kupiti, zabica, prikljucaka nosaca...

U delovima vredi bar 1000 evra, a recimo djuture ponuda od 700-800 evra je mnogo korektnija

300€ je bezobrazno "zakljucana" ponuda muljatora sa polovnjacima...