[ Flo33 @ 05.05.2013. 16:55 ] @
Eto, dužan sam ostao malu recenziju dotičnog vozila, jer smo ovde pričali o eventualnoj kupovini istog. (tj u tom segmentu)

Konačno nađoh malo vremena, da prebacim fotke, i da na miru napišem mišljene, po nekih par hiljada preveženih km.

Dakle, cilj je bila kupovina malog gradskog auta, znači za svakodnevnu upotrebu, po gradu i magistrali. Ponekada na autoputu. Prvi pik je bio VW UP! ali posle testnih vožnji sam shvatio da nema logike, jer je razlika u cm suviše mala (kao i razlika u ceni) da bi postojao razlog da se pre kupi UP! nego Polo. Da ne širim,

VW Polo 1.2 tsi, 90ks Highline SKY

paket sadrži:

* Biksenonska svetla sa LED dnevnim
* Automatska klima
* Električni šiber
* Električni paket (sva stakla, spoljna ogledala)
* Multimedijalni uređaj RCD 510 (7 cola ekran na dodir, 6 zvučnika, BT, čitač kartica, AUX, i sl..)
* Parking senzori nazad sa prikazom na ekranu muzičkog uređaja
* Komande na volanu
* Tempomat
* Sportsko podvozje 17 cola alu ''Boavista'' felne sa dunlop sport maxx gumama 215-40-17 (dobio još i čelične felne sa zimskim gumama 15 cola, ne znam koje gume su) nije u prodajnom paketu, tražio sam i dobio.
* Ostale gluposti (držači, osvetljnje patosa, itd)

Prvi utisak o vozilu je vizuelno moderan dizajn, i velika razlika u izgledu među paketima. (sivi comfortline i crni highline kao da su dva različita auta)
Ukusi su različiti, nikada nisam bio poklonik dizajna VW kao ni filozofije all-in-one auta u Golf vozilima, kojima se Polo približio i dimenzijama, i kvalitetu.
Ali konkretni primerak koji sam kupio mi se dopada. Liči dosta na R line.

Iako su spoljne dimenzije male dužina 3970 mm i širina 1682 mm, unutra je dosta prostran, za poređenje, ima više mesta napred, i nazad nego AR 159! Možda je subjektivan osećaj, ali definitivno je bolje raspoređena unutrašnjost.

Kvalitet materijala je iznad proseka za B segment, dakle plastika od koje su izrađeni dugmići, rešetke ventilacije, itd. Highline ima i mekšu plastiku na tabli, kao i kožni volan, i oblogu menjača. Volan je trokraki i ne sviđa mi se uopšte, jer je samo krug, naviknut sam na ispuste na ''10 i 14 sati'', i rupice na koži volana, zaradi boljeg prijema volanskog obruča, i ukoliko su ruke znojave.
Inače je precizan, i odlično povezan sa točkovima. (veliku ulogu ima dimenzija točkova, vozio sam ga i sa 15 inčnim, manje je direktan)

Menjač je precizan, prva brzina je jako kratka za benzinca, dok je peta jako duga, lagana vožnja petom ide od 70km/h do 180km/h koliko je i maksimalna brzina po GPS-u,( merač u autu pokazuje 190)

Dakle velika, ogromna mana je nedostatak šeste brzine, koja ide u modele 1.2 tsi sa 105ks, ali se čeka po 3 meseca dobava.

Buka je niska do 140km/h, posle se pojačava strujanjem vetra, i gumama. Osećam da je lokacija retrovizora (na plastici u uglu prednjih prozora) dosta doprinela tome. Zvuk motora je ok, oštar i rezak. Na leru se jako tiho čuje kao kuckanje ventila, i to je prema fabrici normalno jer je konstrukcija takva. Tako da nema razloga za brigu.

Tvrd je i oseća svaki kamenčić, ali moram reći da sam iznenađen ležanjem na putu. Solidno za taj tip auta.

Motor, kao i svi benzinci traži više obrtaje za lepu vožnju, i turbo ne dolazi do nekog izražaja, uglavnom je tu da smanji šaltanje brzina tu između 1500 i 3000obrtaja.

Nedostaje mi pokazivač potiska turbine, kao i temperatura ulja i vode, koje sam imao na zadnja 4 auta. U uputstvu piše da se visoke temperature pokažu na putnom računaru, i to me nervira. Možda više što dok je motor hladan ne volim da silujem mašinu.

Potrošnja varira od 4,3l koliko mi troši na magistrali, gde je ograničenje 70km/h, po gradu 5,5-6l zavisno od gužve (gradska vožnja u Mariboru, Celju, i Ljubljani nije uporediva sa BG, tako da to tek treba da vidim), na autoputu 6l pri konstantnoj brzini od 140km/h

Kasnije ako sam nešto propustio dopisaću, konačan zaključak da sam jako zadovoljan izborom, i možda sam dobio i više od očekivanog.

Pozitivne stvari:
+ Izgled
+ Oprema
+ Udobnost
+ Potrošnja
+ Cena troškova registracija
+ Gepek sa duplim dnom, prostran za tu veličinu auta
+ Farovi FENOMENALNI!

Negativne: (ali to je ono što mi smeta kod svih tih malih vozila)
- Mala snaga motora, dovoljna za normalnu, i vožnju bez nekih sportskih pretenzija
- Menjač fali 6-ta brzina
- Sedišta bi mogla biti 5cm duža na sedežnom delu
- Tekstil ispod šibera je rupičast i doprinosi zagrevanju unutrašnjosti dok vozilo stoji na suncu
- Radio je jako loše organizovan, i ne može se ugasiti osvetljenje noću, samo se smanjiti sa celom instrument tablom, inače solidan zvuk
-Tempomat je ok, ali dugmići.. Ko je stavio na levu ručicu dve.. bradavice, ne znam kako da ih nazovem i povezao sa tempomatom.. *$#/&@









[Ovu poruku je menjao Flo33 dana 05.05.2013. u 18:11 GMT+1]
[ sasa022 @ 05.05.2013. 17:32 ] @
Citat:
felne sa dunlop sport maxx gumama 215-40-17


da si u Srbiji , sa takvim ( niskoprofilnim ) gumama trap se raspada posle 2-3 godine ma koliko pazljivo da se vozi :(
[ Flo33 @ 05.05.2013. 17:41 ] @
Da sam, ali nisam. Mada i ovde se naleti na rupčage, pogotovo sada, posle zime.

Evo i bolja slika boje. Jako je lepa, mislim da je crna perla zavedena u saobraćajnoj.
[ jnk @ 05.05.2013. 18:17 ] @
Baš je lep. Šteta što nije 1.4 tsi kad je već tako napucan opremom.
[ Flo33 @ 05.05.2013. 18:32 ] @
Kako je tek meni žao, nemaš pojma. Ali stvarno mi nije padalo na pamet da čekam za fakin Pola 1.4 tsi kao za ferrarija. Za grad i magistralu tamo-vamo je dovoljno.
[ bakara @ 05.05.2013. 19:24 ] @
Nema veze sto nije 1.4 i ovako je bombona od auta.

Nego ova crna ce biti osetljiva na ogrebotine, a koliko vidim uz svu opremu nema bocnu lajsnu?
[ vladd @ 05.05.2013. 19:45 ] @
Odlican je review, zamolio bih za jos malo slika, motor, gepek, sa detaljima, ako nije problem

Posto su ozbiljni, kratki i sadrzajni pregledi prava retkost.

Poz
[ Flo33 @ 05.05.2013. 19:56 ] @
Nema ni opciono. Da, boja je jako osetljiva na kamenčiće, već imam par sitnih tačkica, mada me to ne brine, auto koji se vozi, a nema tačkice ne postoji. Sve se da ispolirati. Veći problem, i što mi ide na živce je prljavština. Nenormalno koliko se prlja. To ne videh u životu. Kiša, polen, prašina, sve se vidi sa 10 metara. Možda kada lak malo izbledi neće biti tako izraženo, trenutno je situacija, da izađem ispod četki (ovde u SLO na 1 pralnicu sa ručnim pranjem ide 50 četki, dakle da ručno opereš auto trebaš slobodan dan, a nemam uslova kući za pranje) već se vide tragovi vode i slično.

Napisao bih nešto o gumama. Na drugom vozilu su mi pirelli zero, i gledano na cenu (za 17 cola) su tu negde sa dunlopovim, mnogo su bolje. Ok, ogromna je razlika u automobilima, ali dunlop su odlične na suvom, čim je malo vlažan asfalt, već gube kontakt. Dok su pirelijeve malo lošije na suvom, i mnogo bolje na vlažnom asfaltu.

U nekim zavojima gde nisam imao problema sa novim kleber gumama na alfi imam sa dunlopom po vlažnom asfaltu, a nije do auta, auto se ponaša kako treba. Par puta je uključio esp. Videću vremenom kakve će se pokazati, za sada ne mislim da uzmem iste kada se ove potroše. Mada imam još dosta ja sa njima da napravim kilometara.

I još jedna, čisto subjektivna stvar su spoljni retrovizori. Navikao sam na ogromne, ovi sada su mi kao ona ženska ogledalca, opet sam počeo da se okrećem da gledam kroz zadnju šajbu dok parkiram, što nisam dugo radio.

Hvala Vladd, potrudiću se sutra da slikam.
[ Flo33 @ 06.05.2013. 16:28 ] @
Evo, obećano-ispunjeno.

LP


[ vladd @ 06.05.2013. 21:25 ] @
E sto im je dobar raspored pod haubom, prosto ti zavidim.
Pristupacan je i filter ulja, i svecice, i visok napon, i ABS, i filter vazduha, rezervoar za at ulje, rashladnu tecnost....prosto milina za rad.

Usisni deo je odlicno uradjen, za razliku od ranijih modela, sa zavlacenjem usisa pod branik, sa "snow block"-om, kada je moglo da dodje do vodene blokade.

Jedino pogledaj, jednog dana, da li na usisu ima restrikciju(iako spolja ima sirinu, otvor je manji), ali to je tek moja radoznalost..

Hvala za slike...



Meni je sa slike, TSI po obliku, slicnija Seatovoj, siroj...ali ne vidim dobro prednju masku usisa, zbog proporcije..

Poz
[ Flo33 @ 09.05.2013. 16:34 ] @
Kao desna je, ali zaboravih da ufotkam.
[ boyan3001 @ 09.05.2013. 16:54 ] @
Meni se ne svidja sto je VW poceo odjednom da insistira na turbo motorima u svakoj varijanti. Ne ide turbo za malu i pristupacnu klasu.
[ Flo33 @ 09.05.2013. 17:04 ] @
Baš obrnuto. Sa turbom dobiješ više iz malog motora, a manje plaćaš dažbine, potrošnja je manja, a cena onog malenog turba je verovatno kao 2 ventila. Mislim da kroz koju godinu atmo motori će biti u velikoj manjini. Pozdrav
[ boyan3001 @ 09.05.2013. 17:12 ] @
Za mene je poenta pristupacnog automobila i jednostavnost motora i mehanike. Ameri su na toj filozofiji decenijama gradili svoju auto industriju, svesni da ce ti automobili prelaziti vise stotina hiljada kilometara u svom radnom veku i da im komplikacija motora ne donosi neko dobro u toj situaciji. Ja ne vidim neku poentu uzimati mali gradski i pristupacan automobil i insistirati na nekoj snazi. Sta ce ti to? Hoces da se trkas po ulicama, da transportujes neki tovar... Cemu, neces zbog toga stici brze na posao ili bilo gde drugde.
Ako ti je do malih, ali brzih kubika, uzmi Lotusa nekog.
I na kraju, turbina je takav sklop da ne moze da bude i jeftina i dobra u isto vreme. Ako mislis da ce biti jeftina kad ti crkne, verovatno ce dovoljno cesto crkavati da ti na kraju opet bude veca dara nego mera.
[ Nemanja @ 09.05.2013. 17:54 ] @
Videcemo kako ce pokazati, mada svi trendovi idu u tom pravcu i nemaju nameru da se preokrenu. Ali sigurno je mnogo bolje resenje od onog 1.2 60 KS motora koji kao da je za kosilice za travu, ne za automobil.

@Flo : Cestitke na auticu jos jednom.
[ Flo33 @ 09.05.2013. 19:33 ] @
@Boyan, ti se šališ, ne? Ma naravno da se šališ, takav post ne može biti ozbiljan.

Ako se ne šališ, repliciraću ti, ali se bojim ne baš prijatno.

LP
[ Java Beograd @ 09.05.2013. 20:24 ] @
Stvarno lep auto !
- Da li je današnji Polo otprilike veličine Golfa 2 ili 3 ?
- Stvarno lep paket opreme. Prosto ne znam šta bi tu još moglo da se doda, imajući u vidu da je to ipak "mali gradski" auto, 1.2 !
[ bakara @ 09.05.2013. 20:57 ] @
Citat:
Java Beograd:Prosto ne znam šta bi tu još moglo da se doda, imajući u vidu da je to ipak "mali gradski" auto, 1.2 !

Pa lajsne, ali to nema
[ cozmo_im @ 09.05.2013. 21:53 ] @
Citat:
Flo33:
Baš obrnuto. Sa turbom dobiješ više iz malog motora, a manje plaćaš dažbine, potrošnja je manja, a cena onog malenog turba je verovatno kao 2 ventila. Mislim da kroz koju godinu atmo motori će biti u velikoj manjini. Pozdrav


There is no replacement for the displacement ;)
[ boyan3001 @ 09.05.2013. 23:53 ] @
@Flo
Ne salim se, to je moje misljenje. Ne kapiram sto si se nasao uverdjenim.
[ Nemanja @ 10.05.2013. 00:16 ] @
Citat:
Java Beograd:
Stvarno lep auto !
- Da li je današnji Polo otprilike veličine Golfa 2 ili 3 ?
- Stvarno lep paket opreme. Prosto ne znam šta bi tu još moglo da se doda, imajući u vidu da je to ipak "mali gradski" auto, 1.2 !


Ja bih rekao da nije manji od Golfa 4 ovako na oko ...
[ boyan3001 @ 10.05.2013. 00:38 ] @
Najpriblizniji je dimenzijama Golfa Dvojke: 3,98m duzina i 1,67m sirina. Ovaj Polo je malko kraci, a siri.
[ Flo33 @ 10.05.2013. 15:28 ] @
@Boyan

Ne ljutim se ja zbog tvog komentara na polo, boli me uvo za polo, nego je ceo tvoj post notorna glupost, i vređa inteligenciju, pa recimo svima ovde. Toliko glup post, sastavljen iz rečenica koje su glupe svaka za sebe, da sam šokiran.

boyan3001:
Citat:
 Za mene je poenta pristupacnog automobila i jednostavnost motora i mehanike. Ameri su na toj filozofiji decenijama gradili svoju auto industriju, svesni da ce ti automobili prelaziti vise stotina hiljada kilometara u svom radnom veku i da im komplikacija motora ne donosi neko dobro u toj situaciji.


Pristupačni automobil i američki automobili? Amerikanci NEMAJU ''mali gradski auto'' i ti bi stavio neki v8 u Pola, jel? Inače su američki automobili krševi kakvi ne postoje nigde, i da bi mi auto napravio milion km treba da kupim VW polo sa 6l motorom i bednih 180ks?? recimo. Koji će usput ta troši pristupačnih 20l prosečno.
Šta će mi ''mali gradski i pristupačan auto'' koji će preći milion km?? Šta će to bilo kome na svetu? Ko prelazi milion km sa ''malim gradskim i pristupačnim autom''??

Citat:
Ja ne vidim neku poentu uzimati mali gradski i pristupacan automobil i insistirati na nekoj snazi. Sta ce ti to? Hoces da se trkas po ulicama, da transportujes neki tovar... Cemu, neces zbog toga stici brze na posao ili bilo gde drugde.


90ks je insistiranje na snazi? Ti si verovatno sretao u životu jedino Yugo 45A? Čuj pitanja, šta će mi to? Znači zato na ES-u postoji dugme''pogledaj kako odgovor izgleda'' , koristi ga da ne izgleda tako smešno.

Citat:
Ako ti je do malih, ali brzih kubika, uzmi Lotusa nekog.


Aha, znači alternativa VW Polu je Lotus. Ne znam kako bi ovo prokomentarisao a da budem pristojan.

Citat:
I na kraju, turbina je takav sklop da ne moze da bude i jeftina i dobra u isto vreme. Ako mislis da ce biti jeftina kad ti crkne, verovatno ce dovoljno cesto crkavati da ti na kraju opet bude veca dara nego mera.


Posalću mejl VW-u da sledeći put izbaci turbinu jer mi Boyan rekao.

A ako turbo crkne dok je auto kod mene u vlasništvu garantujem ručak na moj račun za sve na ovoj temi.

Ja se izvinjavam na ''teškim rečima'' ali pošto je post upućen meni, a vlasnik posta tvrdi da ne troluje, dužan sam da repliciram.
[ boyan3001 @ 10.05.2013. 16:45 ] @
Danas bar ima leka za takve usijane glave poput tebe:
http://image.made-in-china.com...ng-Wheel-for-PS2-WE-P1010-.jpg
[ pri3rak @ 10.05.2013. 16:59 ] @
Citat:
Flo33:
A ako turbo crkne dok je auto kod mene u vlasništvu garantujem ručak na moj račun za sve na ovoj temi.

U tom slucaju ja samo da se "zapisam" na temi Kakve dresine VW ume danas da potpise to cek i nije scenario impossible
[ Flo33 @ 10.05.2013. 17:13 ] @
Ja i dalje ne vidim kako si ti u tvojoj glavici @boyan,iskonstruisao da polo 1.2 ima veze sa paljenjem, loženjem, trkanjem i bilo čime od toga što navodiš. Šta više ovaj auto ima najmanje snage od svih koje sam ikada imao. I više od 5 puta manje od drugog vozila koje posedjem. I molim te da me preskočiš u trolovanju, a ne bi bilo loše ni da se pročisti tema od besmislenih postova, pre svega boyanovih.

Pri3rak, obzirom da prosečno jednom godišnje menjam auto, nećeš se ručka najesti ;-) mada će polo sigurno ostati bar 2 godine. Valjda.

Lp

[Ovu poruku je menjao Flo33 dana 10.05.2013. u 18:33 GMT+1]
[ pri3rak @ 10.05.2013. 17:43 ] @
Citat:
Flo33:
Pri3rak, obzirom da prosečno jednom godišnje menjam auto, nećeš se ručka najesti ;-) mada će polo sigurno ostati bar 2 godine. Valjda.

Nista se ti ne brini, samo ga vozi koliko i kako budes zeleo, a za rucak ce se samo pokazati
[ vladd @ 10.05.2013. 18:22 ] @
U pravu je Flo33, sto manja zapremina, turbo nije problem, neka postoji neki pristojan opseg snage(zbog trajnosti motora), ali i malih troskova, taksi i potrosnje.

Uskoro ce vecina glavnih da "zaigra" ispod jedne litre, sto se nehibridnih vozila tice. Mora da ima preko 70ks, i zbog tezine vozila i zbog dodatnih potrosaca, koji trose snagu motora.

Smatram da je dobro da su proizvodjaci izasli iz "filozofije" mali auto sa motorom 1700 ili 1900 kubika..

Poz
[ Nemanja @ 10.05.2013. 18:34 ] @
Sve se to radi zbog poreza, a pod isprikom ekologije ... I trazi se neki kompromis, posto se u nekim drzavama oporezuje po zapremini motora (D), negde po snazi (A)... i onda imamo oslabljenje verzija modela za "ekoloski osvescene zemlje" ( citaj anti-automobilski nastrojene ) poput Austrije ili Holandije...
[ Flo33 @ 10.05.2013. 19:27 ] @
@nemanja, ti si u Austriji, znaš i sam da su auti potrošna roba. Nije to kao pre da kupiš auto i teraš ga 10ak godina i 300-500000km. Sada se kupuje C segment za godišnju prosečnu platu, i brzo se menjaju automobili. Taj neki srednji stalež vozi aute dok je garancija, i prodaje, posle ih voze mladi vozači, koji ih kupe povoljno, ili slabije platežni građani, ili se izvozi u istočnu Evropu. Šta mene zanima hoće li ovaj Polo izdržati 300k km, kad ću posle 100k km da ga prodam? A isto se vozio kao sa tim 1.9 dreševima. I platio duplo manje dažbine. I trošio ispod 5l. Koji god da je motiv fabrike, mene ne interesuje. U B segmentu je jednostavno skoro pa nemoguće naći veću litražu od 1.4l. I to je dovoljno. Samo se još Toyota mlati sa 1,33l i sigurno neće dugo ni oni. Recimo, 1.3l je granica u nekim zemljama među platnim razredima, i taj atmo ne pruža ništa više od turbaka 1.2 npr. Možda, ali samo možda će biti trajniji. Trebam li ja da brinem za nekog Dimčeta iz Sofije, ili ko će ga već kupiti posle? Ne, apsolutno ne. Fijat je imao već decenijama mini benzince, da se nisu pokazali loše možda?? A turbo, ko turbo. Jedan deo u sklopu motora, i zamenjiv kao i svaki.

Tema je krenula u pogrešnom smeru zahvaljujući nebitnoj konstataciji jednoga člana, i mi svakako nismo u situaciji da menjamo trendove, ni da biramo. Ili treba da pišemo peticije da ne ugrađuju turbake u B segment :)

Ko se ne prilagodi vremenu u kom živi, osuđen je na jed i džangrizanje.

[ jnk @ 10.05.2013. 19:38 ] @
Gledao sam cene polo-a kod nas(http://www.volkswagen.rs/files...i/polo_cenovnik_22_04_2013.pdf) i ono je blago rečeno sramota. Moja pretpostavka je da im je cilj da demotivišu ljude da uopšte pomisle na bilo koju drugu verziju osim vozila koje imaju na lageru i koji će naprasno imati akcijsku cenu. U katalogu uopšte ni nema mogućnosti da doplatiš za xenone a climatic ne dolazi standardno čak ni u highline opremi.

Znam da smo jadno tržište al stvarno su ga preterali. Pretpostavljam da je u SLO drugačija situacija što se tiče ponude.
[ Nemanja @ 10.05.2013. 20:01 ] @
Citat:
Flo33:
@nemanja, ti si u Austriji, znaš i sam da su auti potrošna roba. Nije to kao pre da kupiš auto i teraš ga 10ak godina i 300-500000km. Sada se kupuje C segment za godišnju prosečnu platu, i brzo se menjaju automobili.



Ono sto sam video pre mesec i nesto, kada sam bio kod dilera da uzmem letnje gume, je neki dekica koji se raspitivao za novog Golfa i prodavac mu objasnjava da su sada svi motori turbo, i benzinski i dizel, itd. Nisam ostao do kraja da cujem. Ali trebamo shvatiti da to u EU nije zivotni cin kao u Srbiji, tamo ljudi odu i kupe ( iznajme ) auto, to su neke kategorije koje ni ne zele nesto posebno da znaju o automobilima, samo koliko ce ih kostati dok su u garanciji i to je to.
[ Flo33 @ 10.05.2013. 20:03 ] @
@jnk, ne bih znao, moguće da Slo ima Austrijsku ponudu, jer je uglavnom tako, dosta trgovaca ih objedini za ponudu proizvodnog programa. Zvanične cene su koliko vidim slične

http://www.volkswagen.si/media...39/1368181436/polo_ml_2014.pdf

Mada imaju akcije za vozila koja su na zalogu. Ako se naruči cena je bez popusta koji je naveden.

Mene su baš ''terali'' da kupim odmah, tj da ne naručujem, jer sam ja hteo 1.2 sa 105ks i 6 brzina, ili DSG, ali to je odmah priča krenula da nema u celoj Slo, da se čeka 3-4 meseca, itd. Pa sam pitao za GT model, navodno nemaju pojma koliko bi trebalo da se on dostavi, a na lageru su bili samo 1.4, 1.2, i 1.2 tdi, svi u comfortline paketu. Ovaj što sam uzeo je jedini u toj opremi, i 2012 je proizveden.

Comfortline nije dolazio u obzir, i šta sad. Inče opreme ne postoji više u Polu od ove, jedino se posebno naručuje koža, ali nje nema u ponudi uopšte.

A ksenoni ni ovde nisu u Highline paketu, to je SKY doplata, tj šiber i biksenoni sa led diodama.

LP
[ jnk @ 10.05.2013. 20:19 ] @
Kolko vidim kod vas je esp, klima i cd mp3 standardna oprema a kod nas nije uključena ni u high line i samo te tri stavke su 1,800 eur. A rekao sam za xenone, njih mi uopšte i nemamo u ponudi kao dodatnu opremu.

[ Flo33 @ 10.05.2013. 20:27 ] @
Aha, sorry, prevideo sam. Da, tako je.
[ milivoje t @ 10.05.2013. 20:58 ] @
lep opis. da ne bude da sam ovde samo zbog potencijalno besplatnog rucka jer su komsiji zamenili turbinu na tsi jetiju u garanciji da kazem dve :).

definitivno najbolja definicija autmomobila je igracka za odraslu decu :). nema burnije i emotivnije svadje nego svadje dece oko igracaka.

onaj tamo kupuje alfu, odma se pojave tdi bojsi, ti ovde opisujes malolitraznog Pola, izroni od nekud small block motor od 4.3 litre :)... sta hocu da kazem, bezveze se svadjate, kad smo u istom timu. istina ti pises na forumu gde vecina stanovnika i clanova ima standard "Dimčeta iz Sofije" pa moras razumeti logiku koju diktira ovdasnji novcanik. a to svakako nije kupovina novih kola svake dve godine, vec suprotno, reciklaza EU otpada u kojoj treba probrati mehaniku sa nadprosecnim kvalitetom...

nedavno sam vozio novu rentacar fabiju sa tim motorom i prijatno sam se iznenadio pre svega tihim i mirnim radom, koji je melem za usi posle tdi motora, a dovoljnom snagom obzirom da sam ga penjao po planinama i brdima, a sve je stoicki podneo... u neobaveznom razgovoru sa sluzbenicima rentacar firme kazu da imaju odlicno iskustvo sa tim motorom, istina sve to nije u srbiji, sto znaci drugacije gorivo i drugi kvalitet vozila...
motor me vukao da ga vozim u visim obrtajima, potrosnju nisam pratio...

ono sto je mene zivciralo je ergonomija u malim nemackim automobilima i njihovim satelitima, lose rasporedjen prostor, sedista...u starog pola nisam mogao da se upakujem kako treba iako sam samo 190 visok. kapiram da je novi polo druga prica, nisam imao prilike da usednem...

[ Flo33 @ 10.05.2013. 21:49 ] @
Milivoje, nisam ja da rešavam makroekonomske probleme Bugarske, Srbije, Mađarske, B&H, Slovenije, nego da pričamo o automobilima. Nigde ne videh da smo se ograničili na pogled iz ugla ''Dimčeta''.

Ne svađam se ja, neko će da kaže bolja je Fiesta, Clio, razumem različite ukuse, i sve. Ali da neko govori o američkim motorima, lotusu, paljenju, nošenju šporeta, ne razumem, i neću da razumem.

Ručak ostaje, taman šatru morao da razapnem :)

Ti si 15cm višlji od proseka, tako da ne sumnjam da ti je stari Polo bio mali. Novi je nešto veći, ali ne verujem da bi se mnogo prijatnije osećao. Mada, ako ti je nova Fabia bila ok, trebao bi i Polo.

Ne mogu da uporedim sa starim modelom, nikada nisam ni bio u njemu. Tj nikada nisam ni bio u Polu do sada. Evo kolika je razlika u odnosu na BMW1. Ne znam da li se dobro vidi.

LP
[ mserifov @ 10.05.2013. 23:03 ] @
Po meni divan auto kod mene u Tuzli je prava rijetkost vidjeti benzinca WW.

I sto sam se divno nasmijamo kaze grub polo da mi je da ga smjestim u Mog Suzuki Jimny-a. Hhaaa kako bi mu sovo japasnku majku nakon 15 minuta. Al svako volio sto voli. I da se vratim na predhodno ja vozim pravog malog terenca vise. Auto nema niđe veze sa bilo kojim normalnim automobilom osim 3 pedale i volanom. Odrzavanje nacin voznje mogucnosti vozila su totalno drukcije.

I kad sam ga tako cudnog kupio pita me tip kod kojeg sam polozio vozacki jel Dizel Fehime. Reko ne benzinac tip me je pogledo isto kao da mi je umro otac sažalio sa na mene i kaze EEEE steta sto nije dizel.

Definicja auta u TZ je WW dizel po mogucnosti eto da je golf. Sve ostalo voze ljudi koji nisu ok sa glavom :)

A kake to ima veze. Meni ovaj 1,2 TSI sa turbinom djeluje bas extra. Ja bi volio da moj Suzuki ima neki benzinski motor sa trubinom razvodnim lancem umjesto remena i da je varijabilni tajming ventila VVT to sad Suzuki zove. I da je eto 1300cmm mislim da bi za moj auto to bio super motor. I ako u terence bolje idu dizel motori ruku na srce.

Ali ko sto kolega kaze boli me tamo za nekog iz Sofije. Tako i WW i japance boli za nas. Vecina auta koje mi vozimo nije nikad po tim inzinjerima ni smisljena za balkan.

Kolega iako nisam ljubitelj VW pa ni malo mislim da je auto divan i zelim ugodne kilometre
[ KrkaCiC @ 11.05.2013. 00:19 ] @
I ja moram priznati,iako vise volim talijane i njihov dizajn,ovaj novi polo je LEP auto.
I ja sam navikao na male polo-e ali ovaj se vidi da je veci od prethodnika.
Iskreno,i onaj polo oko 2000. godiste je OK,ali ovaj je za klasu iznad-ili mi tako izgleda
Pored ovog pola nikad ne bih ni pogledao golfa,a kamoli kupio (pu pu )

Mislim da ono na sta Boyan skrece paznju je sto je to auto sa turbinom,nece preci veliku kilometrazu jer je motor mnogo "izvucen".... Mislim da ga mnogo uporedjuje sa turbo benzincima iz devedesetih Npr Uno Turbo
Tada se turbina ugradjivala zbog performansi i nista drugo. Sada se turbina ugradjuje iz drugih razloga,npr zbog manje potrosnje ... Mada i tehnologija tada nije bila ni priblizna danasnjoj. Pojedini turbo benzinci sa mnogo snage trose malo vise od prosecnog common rail dizelasa
Dobro ima i onih sa motora gde su performanse najbitnije ali to sigurno nije 1.2 sa 70 ks

Kao sto Flo kaze,mnogo nekog tamo zabole da li ce taj polo preci 300kkm sa jednom ili 4 promene turbine. Tamo,gde ne zivi Dimce,se auto kupuje da se vozi par godina i onda zavrsi u nasim krajevimampa kako se kom zalomi. mislim da i sam VW ne projektuje te motore da traju mnogo,jer onaj ko kupuje samo nove automobile brzo ih i menja,a sam VW za polovnjake mnogo ne mari

Ako se taj polo vozi non stop u crveno,tj ako se "kida" trpece to kidanje isto kao i neki atmo 2.0

Sve u svemu,Flo,da te sluzi super dok ne resis da ga prodas
PS boja mu stoji extra

Da nije neki italijan mesao prste u dizajn?

[ mserifov @ 11.05.2013. 07:44 ] @
Cekaj ovaj 1,2 TSI ima sa turbinom 70KS. Nesto mi to i nije razvuceno. Moj japanac ima 1,3 16V obi;ni atmosferac i ima 82KS. Ne mogu da vjerujem da turb rayliku od 12KS daje 100 kubnih centimetara. Doduse mog Suzukija je nemoguce normalno voziti ispod 2500 obrtaja mada je to manje bitno
[ cozmo_im @ 11.05.2013. 08:21 ] @
Ovo je 1.2 TSI koji ima 90KS i 160 Nm (koje ostvaruje od 1500 obrtaja).
[ mserifov @ 11.05.2013. 08:36 ] @
EEE ovo je vec odlicno na 1500 obrtaja puni obrtni moment. Moj suzuki to radi tek na 4000 obrtaja negdje
[ milivoje t @ 11.05.2013. 10:22 ] @
bez obzira na to, moje je iskustvo da sam ga vozio (taj motor)u relativno visokim obrtajima za turbaka. sto se kaze, kao da trazi visoke.

@Flo

ako ima vise mesta nego u 159 to je onda odlicno i ogromna razlika u odnosu na prethodnika. slozio bih se za izgled. osnovni model i tvoj su kao potpuno razliciti automobili, kasno u ciju korist.

P.s. small block big fight :)
[ Flo33 @ 11.05.2013. 15:28 ] @
@Milivoje, to je ono što ne dobiješ u suvoparnim podatcima. Sigurno da 159ka ima veću zapreminu kabine, ali nema mesta više. Centralna konzola je velika prilično, sedišta su mnogo deblja u naslonu, tabla je ogromna i ispupčena prema vozaču, tj suvozaču. Sve to čini da se čovek oseća i jeste više skučen u 159, nego u Polu. Kao što sam naveo primer sedišta iza vozača. Kada sam u AR namestio da mi bude najudobnije, nisam mogao dlan ugurati između naslona prednjeg, i sedeža zadnjeg sedišta. Jer da kolena ne bi udarala u tablu moraju biti više ispravljena od normalnog. A na Polu se vidi sa slike na prvoj strani, ima dobrih 15cm prostora.

Imam ja i Big block sa dve turbine veličine glave Milorada Dodika :) za fight.

Doduše momentalno van funkcije. :(
[ KrkaCiC @ 11.05.2013. 15:31 ] @
Citat:
cozmo_im:
Ovo je 1.2 TSI koji ima 90KS i 160 Nm (koje ostvaruje od 1500 obrtaja).


moja greska u kucanju mislio sam na 90

Citat:
mserifov: EEE ovo je vec odlicno na 1500 obrtaja puni obrtni moment. Moj suzuki to radi tek na 4000 obrtaja negdje

U sustini zato je i ubacena turbina,da auto bolje ide na manjim obrtajima, i naravno da manje trosi
A od silovanja motora sa turbinom nema nista
[ Flo33 @ 11.05.2013. 15:34 ] @
Šta mislite o box-u? Ne gubi mi se garancija softverskom optimizacijom, a koliko se razumem, kada se box izvadi, i ne vidi se da je korišten?

http://www.swiss-chiptech.de/chiptuning-box_vw.html
[ vladd @ 11.05.2013. 16:54 ] @
BOX je laziranje senzora, koje moze biti odradjeno presretanjem signala, i proizvodnjom zamenskih signala, ili prostim otpornikom da se prikaze lazno stanje natpritisaka, recimo MAP

Pocesto se zavrsava crkavanjem turbine.

U sustini, taj motor je kompleksnije regulisan, od termo menadzmenta do radnih rezima, menadzmenta rada ventila. Tek sa dobrom mapom se moze ocekivati neki pouzdan pomak..ali cemu to..

Ovi novi VW motori su vec priterani blizu zida, sa smanjenjima precnika lezaja na radilici, izgubio se aftermarket fun factor, prosta dodavanja snage, bez ozbiljnih zahvata na motoru su rizicnija..

Uzmi 1.8TFSI pa se jurcaj..na primer

Poz
[ boyan3001 @ 11.05.2013. 17:42 ] @
Posle se Flo iscudjava kad ga pitam je l' auto kupio da bi se trkao.
[ Flo33 @ 11.05.2013. 18:06 ] @
@vladd, ma nije zbog jurcanja, kako jurcanje sa mogućih 100ks i 200nm.. Kao što si napisao ''aftermarket fun factor''.. (ovo je za jurcanje ;) https://www.dropbox.com/s/3p9g...xm54/0-100%20automatski%20.3gp )

@boyan, nemam pare za benzin, pa da smanjim potrošnju benzina, zato ja. Eto, valjda si sad zadovoljan

LP.
[ Flo33 @ 13.05.2013. 19:34 ] @
Zanimljivo poređenje sa Golfom, i koliko su se približili u veličini.


[ vaske2 @ 13.05.2013. 20:49 ] @
Optička varka,evo pravih podataka...

POLO.
Dužina, mm 3970
Širina, mm 1682
Visina, mm 1485


GOLF.
Dužina, mm 4204
Širina, mm 1759
Visina, mm 1479

Naj približniji su po visini...
[ Flo33 @ 13.05.2013. 21:12 ] @
Ne vidi se dobro sa slika, prednje točkove sam poravnao, i Golf ima oko 10ak cm dužu haubu, i toliko duže međuosovinsko rastojanje. Što nije puno za celu klasu više. Iako je 10ak cm širi, to je vidljivo golim okom, pogotovo odpozadi.
[ AstralPro @ 18.05.2013. 21:47 ] @
@FLO
Auto izgleda odlicno, a opreme ima i vise nego sto treba za taj segment.Cena sasvim korektna.

Za te pare nema boljeg ni lepseg novog auta. Sa srecom kupovina :)



Sto se tice VW, cekam da jos padnu cene i da kupim Scirocco 2.0 tsi od 200 konja kad bude na oko 10k evra :) Drugo nista mi nije toliko atraktivno za voznju niti mi je zelja da posedujem, niti od VW ni od drugih brendova.

LP.
[ Flo33 @ 20.05.2013. 00:01 ] @
@astral, lepota je relativna, meni se sviđa, to je bitno, nije ženskast kao prethodni modeli. Ali je sigurno dobar izbor ako ništa drugo za kasniju prodaju, kada se uporedi sa konkurencijom, drži cenu najbolje u okviru tih malih automobila. A nov auto je nov. Oprema je dobra, kažem jedina žal je za 6tom brzinom, ali obzirom koliku komplikaciju je ona vukla sa sobom, preživeću. Cena nikako nije u redu jer takav stane oko 15ak hiljada, i par stotina, ako je nov, tj 2013 godište. Kako nemam problema sa godinom proizvodnje, nego sa kilometražom, da, super je akcija. To je i tako nov auto, sad što ću možda samo izgubiti koju stotku pri prodaji zbog godišta, nije ništa naspram 2k€ inicijalnog popusta.

Pozdrav
[ andre2000 @ 21.05.2013. 10:10 ] @
Ko je rekao ručak?
[ HoT_Steppa @ 06.06.2013. 09:18 ] @
Citat:
AstralPro:

Auto izgleda odlicno, a opreme ima i vise nego sto treba za taj segment.Cena sasvim korektna.

Za te pare nema boljeg ni lepseg novog auta. Sa srecom kupovina :)
.


Ako mozes da sednes u njega. Ja sa svojih 2 metra ne mogu.
[ Flo33 @ 08.06.2013. 16:31 ] @
Sa 2 metra ćeš teško u bilo koji B segment :)

počeo sam da primećujem da mi sedište smeta jer je kratko, ko što sam napisao, i umara noge posle duže vožnje.

Potrošnja oscilira između 5.1 i 5.5, mereno od čepa do čepa, autoput pri 150km na sat 7.5.

Juče je bio prvi servis, 15.000km. Ni sam ne znam kad pre.. Cene se kreću od 100€ do 150€ zavisno od servisa. Ja sam otišao tamo de sam ga kupio, oni su skuplji, ali bar su pošteno rekli da i oni od 100€ isto rade, samo imaju drugu politiku cena. Tako da je sledeći kod drugog ovlašćenog.

4 litra Castrola 10-40, filter ulja, vazduha, provere. Sve ok.
[ cozmo_im @ 08.06.2013. 17:41 ] @
Servis od 100 do 150e?

10W40????
[ HoT_Steppa @ 08.06.2013. 17:53 ] @
Citat:
Flo33:
Sa 2 metra ćeš teško u bilo koji B segment :)
.


U VW Up i Skodu Citigo ulazim bez problema a oni su A segment. Problem je u centralnoj konzoli koja nije lepo postavljena i u polozaju menjaca. Isti problem imam u vecini automobila A i B segmenta, ali ne u svima. Punto 2B (Klasik) vozim bez problema.
[ Flo33 @ 08.06.2013. 19:45 ] @
Aha, ok, da, centralni stub može biti problem visokim ljudima definitivno. Još ako su 'krakati' užasno neudobno. Slažem se.

@cosmo, da. Šta je problem?
[ cozmo_im @ 08.06.2013. 21:50 ] @
To nije ulje za taj motor. A servis je preskup.
[ Nemanja @ 08.06.2013. 23:02 ] @
Zavisi sa cim poredis pa je preskup, u odnosu na Austriju je prejeftin.
[ Flo33 @ 09.06.2013. 00:37 ] @
A jel? A koje ulje ide?
[ cozmo_im @ 09.06.2013. 07:41 ] @
Citat:
Nemanja:
Zavisi sa cim poredis pa je preskup, u odnosu na Austriju je prejeftin.


Pa recimo Yarisov servis (taj prvi na toj kilometrazi) je svugde ispod 100e. Oko 80 u proseku. Velika razlika.

@FLO:

Specification
Vw 502 00 / 504.00 / 507.00

5W30, 5W40
[ Nemanja @ 09.06.2013. 09:52 ] @
Yarisov servis je isto 150e u Sloveniji, a onaj "sveobuhvatniji" mali servis je 300e, taj se radi svaki drugi put. To je cenovnik Toyote u Izoli.

U kom ovlascenom servisu u Sloveniji je servis 80e ? Bas me interesuje, jer ne znam zasto bi moj prijatelj placao duplo skuplje.
[ tdusko @ 09.06.2013. 10:11 ] @
Citat:
cozmo_im: Pa recimo Yarisov servis (taj prvi na toj kilometrazi) je svugde ispod 100e. Oko 80 u proseku. Velika razlika.
Sobzirom da si replicirao na Nemanjinu opasku o cenama u Austriji pretpostavljam da kada kazes svuda mislis na Evropu? Ovde u DE za 80 eur mozda mozes da dobijes delove za servis, ali rad ce biti jos bar toliko.
[ cozmo_im @ 09.06.2013. 13:17 ] @
Bas cu da pitam ove u Toyoti, ovde cene nisu prelazile 100 evra (obicno su od 65 do stotinak). 160 evra je mislim onaj veci servis sa izmenom svecica i slicno.

U Srbiji je toliko skup mali servis samo za korejska vozila (preko 15.000 dinara).

I prvi put sam cuo da sipaju 10W40 ulje.
[ Flo33 @ 09.06.2013. 15:32 ] @
Ima i u Gani servis za 45€.

A nek sipa i vodu, briga me, oni će da popravljaju :)
[ botr @ 09.06.2013. 16:01 ] @
Nemoj samo da popravljaju kad istekne garancija :)
[ Flo33 @ 09.06.2013. 16:39 ] @
Nadam se da neće, bilo bi mi žao čoveka ;-) obzirom da je garancija 4 godine i neograničeno km ne brinem.

Šalu na stranu i ja sam ih pitao zašto to ulje, jer u uputstvu piše vw 502 00 što bi bilo kao što je cosmo rekao, ali kod njih u vw specifikacijama za ulje piše i 10-40. Ni mi je za brigu, najveći servis i distributer su verovatno, ne bi se šalili sa takvim sitnicama.

Lp
[ botr @ 09.06.2013. 16:53 ] @
Usteda, pa tako vise zarade. Nemoj da me drzis za rec, ali 10-40 su mahom polusintetike, pa mislim da nikako ne bi trebalo to ulje da ide u taj motor.
[ Zarko Silic @ 09.06.2013. 18:59 ] @
10W40 jeste ulje za taj motor.
Naravno, sintetsko.
Slovenci pravilno postupaju.
[ cozmo_im @ 11.06.2013. 11:47 ] @
Ovde se to ulje nikako ne sipa.

Po tacnoj specifikaciji, koje sam naveo SAMO I ISKLJUCIVO 5W30 i 5W40. Specifikaciju imate u par poruka iznad.

Slovenci pogresno postupaju. Odnosno stede.

Tako su u Austriji sipali i 15W40 u Toyotine 2.0 D-4D motore. Cista usteda a motor u nekim serijama onda dodje na los glas.

Ovo je odluka servisa.

A odgovor je: pa pogledajte tabelu u uputstvu. I na tarabi da pise Titanik ako je po uputstvu znaci da je to Titanik a ne taraba. A raspon na grafikonu za gradaciju ulja copy/paste iz uputstava prethodnih generacija...

"1.2Tsi engines are using 5w-30 full synthetic oil complying to VW 504.00/507.00 specifications" Odnosno ne ide 502.00. Sad pitah burazera - 504 i 507 - 5W30.
[ jnk @ 11.06.2013. 15:04 ] @
Stvarno i meni je čudno da sipaju 10w40, a još čudnije da postoji full sintetika. Ja bih tražio 504.00 ulje a to ima samo u 5w30.
[ cozmo_im @ 11.06.2013. 15:58 ] @
Ovde iskljucivo sintetika.

Pa nisu ovi u Porsche SCG valjda ludi ovde.
[ Zarko Silic @ 11.06.2013. 17:27 ] @
Full Sytentic 10W40 ulje je kvalitetnije od svih ulja koje ste spomenuli i duplo je skuplje od ulja koje sipaju u Srbiji. Kao na primer sto je Fuchs Silkolene PRO 4 10w-40

Floo33 nije precizno napisao o kom ulju je rec.

To sta sipaju u ovlascenim servisima Srbiji je posebna tema za Riplija.
[ Zarko Silic @ 11.06.2013. 17:56 ] @
U Srbiji se, po obicaju gresi. Malo se zna a onda se tako malo znanje prenosi preko osoba koje jos manje znaju.

VAG u Srbiji (i ne samo u Srbiji) ne preporucuje primenu LF (produzenog servisnog intarvala) pa se mora koristiti fiksni servisni interval (QG2).

Iz tabele se jasno vidi koji je standard predvidjen za koji rezim servisnog intervala.

Crvenim sam zaokruzio motor koji se nalazi u spomenutom Polu kako bi i slepci lako videli.


[ Nemanja @ 11.06.2013. 19:07 ] @
Moze li se auto prebaciti sa LF-a na "redovni" termin odrzavanja ? Naravno posle napravljenog servisa.
[ Zarko Silic @ 11.06.2013. 19:10 ] @
Naravno da moze.

Dovoljno je samo da izrazis takvu zelju svom serviseru koji ce ti ovo dijagnostikom odraditi.

Obicno se takvi zahtevi podnose pre, a ne nakon obavljenog servisa.
[ jnk @ 11.06.2013. 19:30 ] @
@Zarko

504 je unazad kompatibilno sa 502 i može biti samo bolje. U 502 spada svakojako đubre.
[ Nemanja @ 11.06.2013. 20:28 ] @
Citat:
Zarko Silic:
Naravno da moze.

Dovoljno je samo da izrazis takvu zelju svom serviseru koji ce ti ovo dijagnostikom odraditi.

Obicno se takvi zahtevi podnose pre, a ne nakon obavljenog servisa.


Hvala na odgovoru, na to sam i mislio, da se uradi u sklopu servisa. Mislim da je taj kraci rezim "zdraviji" za motor.
[ Zarko Silic @ 11.06.2013. 21:27 ] @
Pa, zavisi.

Ako je godisnja kilometraza velika, preko 20.000 km, bolje je ici na LF rezim. Ako prelazis 10.000 km onda je bolje (i jeftinije) koristiti fiksni (QG2), jednogodisnji servisni interval.

Citat:
@Zarko

504 je unazad kompatibilno sa 502 i može biti samo bolje. U 502 spada svakojako đubre.


12TSI, a ni ostali TSI motori nisu preosetljivi na tip ulja kao sto je to slucaj sa PD TDI motorima. Treba se pridrzavati preporuke proizvodjaca, a izbegavati sacometrijsko procenjivanje kvaliteta ulja.

Osim toga, nije sporan kvalitet ulja vec tvrdnja da su Slovenci pogresili, sto naravno nije tacno, a ni tvrdnja da je 504 kvalitetnije od 502 nije tacna.

Naglasio sam u susednim postovima, da je potrebno razlikovati pojam (nedefinisani pojam) kvaliteno, od pojma odgovarajuce.
[ Flo33 @ 25.11.2013. 18:13 ] @
Mali update, servis na 30.000km, filteri, ulje. Sve ok, osim farova koji su poceli da rose po hladnijem vremenu sada, pregledani su, kako nisam imao vremena da cekam, ostaje u sredu da provere zaptivenost, ako negde pusta (prilicno sam siguran da je to u pitanju, jer se kapljice nabiraju pri dnu) menjace mi farove. Sve pod garancijom, naravno. Malo sam razocaran da se u najboljim farovima koje ugradjuju (bixenon, led dnevna svetla i svetla koja prate okretanje volana (adaptivna?)) to desi tako brzo. S druge strane zadovoljan sam odzivom, i potvrdom da ako je tehnicka greska fabrike za 24 sata se ugradjuju novi.

Potrosnja sa zimskim semperit 14" je izmedju 5,5 i 6 litara, zadnje tankanje 720km potroseno 40l, autoput 500km, ostalo lokal.

Zaboravio sam da pitam za ulje, u sredu cu. Cena servisa 164€, zanimljivo je da je filter klime skoro najskuplja stavka, 35€, sto je i vodja servisa potvrdio da Polo ima dosta skup filter klime, u odnosu na sve iz VW grupacije. Bez obzira sto je sa aktivnim ugljenikom.
[ vladd @ 25.11.2013. 18:19 ] @
Dobro je da je filter klime kvalitetan. Ne znam da li je 35€ opravdana kolicina novca, ipak je VW u pitanju, ali koksaki nije naivna viruscina.
Sto se plastika tice, mozda ce vw da apgrejduje i spoljasnje plastike u sledecih par generacija, kao sto su i unutrasnju poboljsali.
[ Flo33 @ 25.11.2013. 18:46 ] @
Plastike, mislis na farove? Ubedjen sam da ne vuce kondenz sa prednje strane, nego odzadi da ne dihtuje. Videcemo uostalom.

A filter, ko filter. Taj sef servisa je skolski moje devojke, pa tako iskreno kaze da nema nikakve logike politika cena, ali sta je tu je. One obicne varijante i nemaju. Inace cena drugog servisa odnosno na 30000km je 195€, on mi je dao neke popuste na ruke i ulje, tako da sam ustedeo za pola rezervoara benzina :) sto ce reci da su cene rastegljive.

U drugom ovlascenom su mi rekli da je 150€, ali mislim da mi je bolja varijanta da servisiram gde sam i kupio, posle imaju i odkup varijantu kod njih.

U sredu javim rezultat "istrage".
[ vladd @ 25.11.2013. 19:02 ] @
Mene najvise nerviraju migavci.
Prednji i bocni deluju bednije nego na Yugu. Bas kao neka "rumunska plastika".

A farovi su lepljeni, prozirni i neprozirni deo, pa je moguce svasta. Meni vlazi zadnje stop svetlo, i kada nema kise, cist kondenzat. I bas zbog spoja koji je lepljen-zavaren...nazalost daleko je garancija..:)
[ Nemanja @ 25.11.2013. 19:38 ] @
@Flo33: Kada si vec tamo, a ne bilo ti zapovedjeno :), mozes li da pitas za cenu Long Life i obicnog servisa za Golf 1.6 TDI.
[ Flo33 @ 25.11.2013. 19:48 ] @
To pricas o tvom autu Vladd? Na polu su prednji zmigavci jadni, ali su u sastavu fara, a bocni su jako dobri, u retrovizoru.

Nemanja, zapisano. To je golf 6?
[ Zarko Silic @ 25.11.2013. 20:05 ] @
Mozda VW ima losu plastiku, ali kod drugih je ona jos gora.

Kvalitetan filter polena kosta od 20 do 80 eura. Kod pojedinih tipova vozila moze da bude i skuplji.

35 eura nije previsoka cena, a 150 eura za komplet servis je gotovo nemoguce niska cena po zapadnoevropskim cenama, ako sam te dobro razumeo, rec je o Sloveniji.
[ Flo33 @ 25.11.2013. 20:59 ] @
http://www.ah-strasek.si/Haendler/S07194/?vw
(To je taj drugi servis, gde nisam otisao)
Pozovi, pa se uveri :)

Ovo je "moj"

http://www.a2s.si/Haendler/S07137/?vw

[Ovu poruku je menjao Flo33 dana 25.11.2013. u 22:42 GMT+1]
[ vaske2 @ 25.11.2013. 21:30 ] @
Za 1.6 tdi je 200e cena malog servisa u Autokomercu...
[ vladd @ 25.11.2013. 22:28 ] @
Da, pricam o VW plastici MK4, koja je gora nego kod Yuga. To su unapredili, ali je i dalje plastika, sa eto problemima.

Ali, dok je zavedenih i odusevljenih sa plastikama, oni ce ih ugradjivati...i prodavati setove za poliranje, lepljenje...

Konstatovao sam odredjeni napredak, ali je ocigledno da im treba jos hrabrosti da krenu u ozbiljna resenja.

VW je sa plastikama farova u rangu sa Dacijom...razlika je samo u unutrasnjim, koje su znacajno doradjene kod VW-a
[ Nemanja @ 26.11.2013. 08:47 ] @
@Flo33 Da, golf 6, zahvaljujem.

@vaske2 Takvu sam informaciju i ja dobio u Srbiji da je regularan serviras oko 130e a LF oko 210e.
[ Flo33 @ 27.11.2013. 22:05 ] @
Po uvozniku ovo nije lose dihtovanje. Vodom su kvasili far, i po njihovoj proceni vw uputstva to je atmosferska pojava u granicama normale. Iznervirao sam se jer me prave ludim, da ne pusta far vodu. Molim za misljenje poznavaoca, kao i ako ima neko mejl direkt u vw da posaljem. Samo jer me prave ludim. Sva rosa i kapljice su sa unutrasnje strane fara.

@nemanja, sutra dobijes informaciju, oprosti, bio sam iznerviran da bi se setio da pitam.
[ vladd @ 27.11.2013. 23:14 ] @
Citat:
Technical product information Transaction No.: 413101/17

Service info: headlamps leak/steamed up Release date: 24-Jan-2012

Customer statement / workshop findings

Customer statement:

• Exterior light leaks/steamed up.

Technical background

Under unfavourable conditions, e.g. a car wash in winter, the inside of modern clear glass lamps steam up, sometimes persistently.

Customers complain about this because they fear leaks and effects on the function and service life of the lamps as well as MOT failure.

Production change

- - (i.e. NONE!)

Measure

Visible steaming-up of the lamp glass is a concept-related characteristic of modern lighting systems, which affects all manufacturers and has no effects function or service life:

• It is no sign for water ingress as the result of a leak.

• Because of the materials used corrosion can be ruled out

• No loss of light or dazzling as the glass dries up after switching on the lamps.

Replacing the headlamps does not fix the problem.

A groundless parts replacement will be redebited.

Air humidity or leak?

The glass must be clear about 30 minutes after switching on the lamps.

If this isn't the case or drips run down the inside of the glass, check the lamps for leaks.

Make sure that the cap fits correctly.

Customer information

Air humidity tends to settle on cold surfaces. When switched on great heat is created in the lamps which is released via the vents (open system). If the lamps are switched off, they cool down and cold, humid air is sucked in via the ventilation. The air settles as condensation on the coldest point from the inside on the glass. On the lamps this is mainly the glass. This is a normal physical process. This has always been the case, but has been less or not at all noticeable on the old type of glass.

In stationary or when driving the condensation passes off.

But the condensation may recur.

Whereas the light passage area of the glass dries quickly when the light is on and especially when driving, this takes sometimes longer around the edge and the customers suspect a complaint. Technically this remaining steaming-up is insignificant.

But what are the reasons for this slow thawing?

On modern lamp systems with clear glass the light is not aligned by the lens any more but through a lens system and a reflector. The light beam hits the centre of the glass and it takes therefore longer this the edge of the glass warms up. As a result, the thawing is slower towards the edge of the glass.


Meni lici na ignorisanje pojave.

Elem, prve preporuke su pregled da nema sitnih ostecenja ili pukotina-najcesce nema
Druga opcija je zastitna guma, koja pusta, cesto ne pusta.

Preostaje najverovatnija opcija poroznosti spoja prednjeg sociva i ostatka fara, za taj problem se preporucuje skidanje fara i grejanje na 100-150C, najcesce u rerni, ili dodavanje silikonskih zaptivaca(najboji je zaptivac za sofersajbne).
[ vladd @ 27.11.2013. 23:23 ] @
Za utehu, ako je moguce..

Citat:
Its a Seat Ibiza? That is perfectly normal.

They all do it, mine included. Seat just say use the headlights more and it is because the car is designed for warmer climates (i.e. Spain).

Rubbish excuse if you ask me, but if you look at any Ibiza, Leon, etc they all have condensation in the headlights.


Citat:
either way, this is a common problem on the b6 A4 headlamps...b6 S4 are even worse. i haven't seen it on b7 yet (in the event that your '05 is really an '05.5). anyway, if you only have 'single' xenon (i.e. not bi-xenon), then turn on the (halogen) highbeams and the condensation should clear in 15-30 minutes...depends on how bad it is.


Moje mokro svetlo ne spominjem, kao utehu, davno sam se navikao i digao ruke od pokusaja ispravke....samo sto mi tesko pada da ih bezocno hvalim...grde me, cak, sto diram u ikonu..
[ Nemanja @ 28.11.2013. 07:05 ] @
Citat:
Flo33:
Po uvozniku ovo nije lose dihtovanje. Vodom su kvasili far, i po njihovoj proceni vw uputstva to je atmosferska pojava u granicama normale. Iznervirao sam se jer me prave ludim, da ne pusta far vodu. Molim za misljenje poznavaoca, kao i ako ima neko mejl direkt u vw da posaljem. Samo jer me prave ludim. Sva rosa i kapljice su sa unutrasnje strane fara.

@nemanja, sutra dobijes informaciju, oprosti, bio sam iznerviran da bi se setio da pitam.


Nema veze, samo ti sredi svoj problem. VW je poznat po svom odnosu prema kupcima.
[ Flo33 @ 28.11.2013. 13:28 ] @
Jos fotki



[Ovu poruku je menjao bakara dana 28.11.2013. u 16:33 GMT+1]
[ Flo33 @ 28.11.2013. 13:30 ] @
Malo me zeza upload, ako moze neko da ispravi ponovljene slike
[ Flo33 @ 28.11.2013. 13:38 ] @
@ nemanja, od 150€ do 200€ se krece, zavisno da li je "manji" na 15k, 45k km, ili "veci" na 30k, 60k km.

To sam pitao ove kod mene ovlascene, kod onih gde sam ja kupio i servisiram je za 50€ vise.

Lp
[ Nemanja @ 28.11.2013. 14:13 ] @
Svako cast da si uspeo i to da pitas pored sve nervoze. Cene su iste kao i u Srbiji, samo su u Sloveniji plate 3x vece.
[ botr @ 28.11.2013. 14:18 ] @
Po meni, ovo svakako nije normalno.
[ Flo33 @ 28.11.2013. 14:58 ] @
Ma nisam nervozan zbog farova, ne ometa nista osvetljenje, odnosno da bi ja primetio da slabije delaju, ne znam doduse ovima sto idu u susret, mada mi ovih par dana otkada se desava to nije niko ablendovao, nervira me sto me prave ludog, da ne pusta vodu.

Kontaktirao sam uvoznika direktno, Porsche Slovenija, trazili su slike, videcemo sta ce oni reci. Jos jednom, ako ima ko kontakt fabrike da posaljem i njima, ne moram nista dobiti popravku, ali bar nek malo driblaju ove klosare sto glume doktore za farove.
[ botr @ 28.11.2013. 15:57 ] @
http://www.volkswagenag.com/co...ations/contact_details_ir.html

Customer Care Center
Phone: +49 1802 8655792436
Email: [email protected]
[ Flo33 @ 03.12.2013. 20:07 ] @
Posle intervencije Porsche Slovenija su me pozvali nazad u servis. To je bilo brzo, u petak popodne sam zvao Porsche, danas ujutru su vec zvali nazad. Videcemo sada sta ce reci.
[ Flo33 @ 14.08.2015. 22:05 ] @
Eto, posle oko 900 dana, ode Polo :)

75000km, bez ikakvih problema, osim na početku sa dihtovanjem farova, koji se posle nisu pojavljivali, tako da ću da pripišem *adaptiranjem auta* :)

Od ručka nema ništa, turbina šljaka kao prvi dan, motor nije trošio kap ulja, nikakve mehaničke, elektronske probleme nisam imao. Ni jedna sijalica nije crkla.

Utisak je da je Polo jako dobar auto, odlično urađen, i da motor u njemu je adekvatan. Osim proklete 6te brzine.

Zamerke na sedišta sa početka teme su se samo povećavale, jer se stvarno ne mogu naviknuti na "dužinu" sedežnog dela.

Boja ima čipove od kamenčića, ništa strašno. Ispod desnog prednjeg blatobrana odlomljen manji komad plastike. Iiiii... to je to.

Potrošnja 6l. Merena skoro celim periodom posedovanja automobila od čepa do čepa.

Opšti utisak:

Lak i upravljiv auto, odlično leži na putu (za nevericu da su gume od početka u jako, jako dobrom stanju!)

Mane,... pa mali je. Kome treba auto za grad i okolo zvrjanje, ne mogu zamisliti boljega. Sa sportskim podvozjem je tvrd kao BMW, pa treba imati u vidu i to.

Da li bi preporučio taj auto?

Definitivno.

Da li bi ga ja kupio opet?

Ako bi birao opet B segment, Polo bi bio prvi izbor.

Stvarno sam zadovoljan pouzdanošću, voznim osobinama, kvalitetom. Da dodam da Trendline ne bi kupio nikad, jer je osnovna oprema u principu-ništa.

Sledećem vlasniku želim da ga služi kao i mene, i jako mi je žao što nije ostao u familiji.