[ conver @ 24.05.2013. 20:27 ] @
Pozdrav svima!
Imam Stila 1.8 16v - 2002 godiste... na leru je radio neravnomerno te sam posumnjao na onaj mali step motor, medjutim... ocistim ultrazvucno taj steper i sve dizne, nastavi sa nemirnim radom. Na dijagnostici prijavljuje Air Mass Flow Sensor.. ili kod nas poznat kao protokomer... E sad... na mom stilu je Hitachijev protokomer dok ja u radnjama pronalazim samo nov Bosch-ov po ceni od 10 000 din. Ima li neke veze sto je moj stari Hitacijev a nov Bosch-ov? Mogu li se ta dva bez problema zameniti? uporno mi majstori pricaju kako to nije moguce jer nece pravilno raditi... Ima li ko sta pojma o tome? Moze/Nemoze?
[ milivoje t @ 24.05.2013. 22:21 ] @
napravio si gresku onda kada si kupio auto sa tim motorom. problematicna hitachi elektronika, a ni mehanika nije nesto, varijator, podmazivanje...

savet je da pronadjes pravog majstora, a takvih je mozda nekoliko u celoj zemlji. to je najjeftinije i najbrze resenje.

kod tebe je vecina senzora integrisana u jedno kuciste, kuciste leptira gasa, zajedno sa elektricnim leptirom gasa, a kada ode jedan funkcionalni element ili senzor iz kucista, mora da se menja sve u kompletu. naravno polovnim, za koji ne znas koliko je dobar, koliko je dugotrajan, a sigurno je papreno skup. ne mozes da menjas protokomer nezavisno od ostalih senzora u kucistu leptira gasa, ne mozes da ga kupis zasebno.

ako nisi primetio takvu "sitnicu" ne znam kako mislis da samostalno popravljas kvar ? samo ces se baciti u veci trosak...
[ vladd @ 25.05.2013. 07:49 ] @
To nije odgovor na pitanje. Uostalom, Bosovi protokomeri su najgori na planeti, pa niko nikoga ne kritikuje "sto je kupio" doticnu elektroniku.

Elem, Principijelno se mogu menjati protokomeri, drugim modelima, ali ne prostom zamenom, vec ozbiljnim usaglasavanjem.

Osim mehanickih prilagodjenja, mora se uraditi korekcija elektricnog signala(smanjenje ili povecanje), da bi racunar imao pravu informaciju o kolicini vazduha.

Najbolje je za pocetak, osmotriti neki protokomer sa motora od 1800ccm, pa proveriti nivoe signala. Za Bosove protokomere sigurno postoje naponski nivoi po netu..

Poz
[ milivoje t @ 25.05.2013. 11:21 ] @
procitaj moj post dalje od prve dve recenice. tu je konkretan odgovor za konkretan model.

ovo sto si ti napisao je opsta prica. u konkretnom slucaju pravilna dijagnostika je vec previse ozbiljan problem u srbiji, a kamoli prepravka instalacije i usisa da primi nezavisni protokomer...

hitachi na tom motoru je kratica za problematicnu instalaciju sa mnostvom senzora integrisanih u jedno kuciste, pa je svaka zamena skupa i komplikovana. nov deo je verovatno skuplji od njegovog automobila. nista vise od toga, znam za boles ovog podforuma vezanu za brendove. al malo se opustite :).

ima dosta modela automobila gde isti polovni auto samo sa razlicim motorom ima duplo vecu/manju cenu. tako je to sa ovim 1.8, covek to nije znao, nije znao da nema zaseban protomomer, pride oce sam da zameni i kupi boschov za ko zna koji motor... jedini savet je dobar majstor.
[ inobradovic @ 25.05.2013. 11:38 ] @
ako neko resi da kupi stila znaci treba da kupi sa boschovom elektronikom ?
gde se to gleda da zna da je ta da nije neka druga ?
[ botr @ 25.05.2013. 11:49 ] @
1.6 ima Bosch elektroniku, ali je instalacija traljavo odradjena. Abarth takodje. Npr. auto ne radi, nema nekog konkretnog razloga za to. Izvuces jednu zicu iz snopa, i pokrenes motor, vratis zicu, motor ne radi :). 1.9 jtd je valjda Magneti Mareli.
[ pajapop @ 25.05.2013. 12:29 ] @

Ja sam nedavno cuo od " navodno dobrog poznavaoca Stila - taksista", da treba izbegavati stilove od pre 2004. Tek od 2004. godista imaju bolju elektroniku.
[ vladd @ 25.05.2013. 13:08 ] @
"Naci dobrog majstora" je nekako univerzalno resenje, a nekada je lakse zavrstiti fakultet nego "pronaci" doticnog, ili Diogena u sebi.

Problemi loseg lera najmanje leze u senzoru protoka vazduha, posto ga ECU i ne monitorise, na leru, vec ima svoju "sekvencu" u tom rezimu.
NAjvise problema pravi stroka u usisnoj grani, ler motor leptira, ili pukotine u silnim plastikama i uvodnicima vazduha.

Takodje i visok napon moze da pravi probleme.

Otkacinjanjem MAF senzora se moze ustanoviti da li je neispravan, da li ima promena u radu, u par rezima, recimo na 2000 i 3000 obrtaja, ili izmeriti napone senzora, odnosno, kvalitet signala..

Najlakse je za pocetak, obrisati gresku, zatim skinuti klemu na par minuta, vratiti klemu, dati kontakt, bez startovanja motora, na par minuta, skinuti konakt i upaliti motor, bez davanja gasa, nekih par minuta i osmatrati ler.

I stvoriti jasniju slliku o "ponasanju" na leru, i u voznji, da bi dijagnoza bila preciznija.

Pzo
[ botr @ 25.05.2013. 13:28 ] @
Kad se maf skine "na zivo", dok motor radi, ako je ispravan, motor bi trebao da se ugasi, jer ce ga ecu ugusiti viskom goriva.
[ vladd @ 25.05.2013. 13:45 ] @
Nece, promeni rezim rada,
Ako je MAF neispravan, identicna je situacija kao kad je skinut.
Inace je "obavezan" naci testiranja Bosch-ovog MAF-a, pre kacenja dijagnostika ili osciloskopa.

Ovakva "igranja" na leru, najcesce pravi senzor radilice, ako je usisni blok ispravan, i cist.

Poz

P.S.
Svaki automobil, nakon 10god, a narocito nakon "nejasnog" odrzavanja, predstavlja svojevrsnu zabavu...i kugu za novcanik..
[ pajapop @ 25.05.2013. 15:35 ] @
Ako je dijagnostika vec pokazala da je greska na protokomeru, pre ikakve vece intervencije, ja bih ipak prvo vizuelno
proverio stanje MAF senzora. Najcesci uzrok otkaza protokomera je zaprljanje. Ako ima ulja u vazduhu, na takvom senzoru se moze formirati film ulja. Rezultat ce biti pogresan signal, sa posledicama u vidu detonacije i pada snage.Takodje... sa vazduhom moze uci necistoca, pa cestice koje se krecu velikom brzinom udaraju u senzor masenog protoka i ostecuju ga.Ako si mozda skoro menjao filter za vazduh uzroci zaprljanja i oštećenja senzora masenog protoka vazduha mogu biti i greske pri toj intervenciji, zbog unosenja necistoce pri zameni filtera ili ugradnje pogrešnog filtera. Znaci...prvo proveri da li je prljav, ako jeste ocisti ga...ako se i tada stanje ne popravlja, onda se sigurno mora zameniti odgovarajucim za tu elektroniku.
Ali evo...malo sam guglovao...nasao sam gomilu servisa koji se bave autoelektronikom (i elektrikom), cak i jedan servis u Paracinu. Pre zamene, treba pokusati i sa popravkom ako je moguca??

[Ovu poruku je menjao pajapop dana 25.05.2013. u 17:33 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao pajapop dana 25.05.2013. u 17:34 GMT+1]
[ milivoje t @ 25.05.2013. 17:46 ] @
Citat:
vladd:
"Naci dobrog majstora" je nekako univerzalno resenje, a nekada je lakse zavrstiti fakultet nego "pronaci" doticnog, ili Diogena u sebi.

Problemi loseg lera najmanje leze u senzoru protoka vazduha, posto ga ECU i ne monitorise, na leru, vec ima svoju "sekvencu" u tom rezimu.
NAjvise problema pravi stroka u usisnoj grani, ler motor leptira, ili pukotine u silnim plastikama i uvodnicima vazduha.

u pravu si, ali manje vremena treba za majstora nego za fakultet :).

nisam hteo da sirim pricu, ali evo ti si mu napisao sta su verovatno uzroci pored protokomera, a potencijalni krivci su locirani u istom metalnom kucistu... kada jednom drive by wire leptir ode, tesko da ima pomoci sem zamene...mada moze biti svasta od senzora na papucici gasa, pa do...ko ce znati bez postene dijagnostike.

sad sam se setio najjeftinijeg nacina da "popravis" kvar ako je u ranom stadijumu i izazvan prljavstinom. uzmi karburator cleaner u spreju i lepo operi ceo taj sklop leptira gasa. ako ne umes da sam skines, mozes to uraditi i dok je upaljen motor, samo neka neko daje malo jaci gas...
[ vladd @ 25.05.2013. 19:45 ] @
E, to je ono sto se "trazi":)

Svakako, svako ko zeli da ceprka pre majstora, mora dobro da upozna "sitna crevca" oko motora, da obavi provere, da nauci da osluskuje i primecuje, da nauci da razlikuje fine nijanse simptoma, onda ce i svaki majstor biti "dobar" majstor, smanjice se sume za lutanje.

Da povremeno odrzava delove, ne samo "ulja i flteri", tu su i razna ciscenja, provera spojeva i opsteg stanja komponenata.
Makar vizuelno.

Decenija u kalendaru, nepoznata kilometraza, to su problemi za svaki savremen auto...bar sto se tice "sitnica", karoseriju i bazne elemente motora su "napravili" da traju..

Poz
[ etjen @ 25.05.2013. 21:03 ] @
Citat:
vladd
Decenija u kalendaru, nepoznata kilometraza, to su problemi za svaki savremen auto...bar sto se tice "sitnica", karoseriju i bazne elemente motora su "napravili" da traju..

Poz


baš tako. Zato mi je uvek smešno kada se ljudi zanose kako je neki auto super kupovina iako je prešao recimo 200kkm jer ''ti motori prelaze pola miliona''
Mislim, koga briga koliko jedan motor može da pređe?
Svi savremeni motori prelaze puno, problem je u pratećoj opremi koja će toliko puta da crkne da sam motor i karoserija sigurno neće ispuniti svoj puni potencijal.
[ conver @ 25.05.2013. 22:01 ] @
Jeste protokomer bio u pitanju... pokidali su se oni otpornici/senzori u njemu. Nov Hitachi nisam uspeo nigde da pronadjem, pronasao sam polovan u Nisu, seo u auto otisao, kupio, namestio, RADI !!! Ali... I dalje imam laganu varijaciju obrtaja na ler gasu... i tad mi se cuje kako bregasta cuka... onog momenta kad prestane cukanje bregaste smire se obrtaji... izgleda da je varijator otisao cim brekce kao dizel... sta vi mislite? kako vidim i to je tesko nabaviti...
[ pajapop @ 26.05.2013. 07:44 ] @
Evo bas nesto za tebe: "Fiat Stilo 1.8 Varijator faze ventila ! Kako dijagnosticirati kvar .." To je jedna od tema na jednom forumu...nadji u pretrazivacu...pa se zanimaj
[ botr @ 26.05.2013. 07:48 ] @
Varijator ti je najpovoljniji u onoj radnji koja ima sport u imenu. Negde je oko 16-17 hiljada. Sad, zavisi kako cuka, mozda moze i da se reparira.
[ vidan kv @ 26.05.2013. 10:22 ] @
........ako pod reparacijom podrazumevaš zamenu opruge,podloške i čišćenje varijatora odmah da ti kažem-ne gubi vreme i novac!......
[ botr @ 26.05.2013. 14:27 ] @
Zasto? Posle takve reparacije varijator radi neko vreme kako treba, par hiljada km, i onda ponovo pocinje da se cuje. U sustini, najbolje resenje je nov, posebno sto se za reparaciju uzima kao za veliki servis, jer ima toliko posla, ali ako nemas para, ne prelazis veliku km godisnje, isplati se.

Ono sto jos treba uraditi je ciscenje solenoida.