|
[ Wajda.W @ 27.05.2013. 11:12 ] @
| Cuo sam a i procitao po netu da drzanje auta na semaforu u prvoj na kvacilu steti lameli i da je bolje izbaciti auto iz brzine pa kada bude zeleno onda ubaciti u brzinu i krenuti.
Tako inace i radim od kada sam polozio iz razloga sto tako manje umaram levu nogu, izbacim iz brzine i onda spustim nogu da odmorim, ne dzim na kvacilu.
Ono sto me interesuje je sa tehnicke strane koja je razlika izmedju ova 2 pristupa i zasto jedno steti lameli, a drugo ne.
Ja ovako gledam na to: Kvacilo sluzi da se odvoji pogon od motora i to se realizuje diskovima lamele koji se odvoje kada se kvacilo pritisne i time prestanu da prenose obrtanje (snagu) ka tockovima, a broj obrtaja padne na neki minimum.
U leru, motor je takodje odvojen od pogona i broj obrtaja padne na isti taj minimum.
Ovo sto vidim je da se u oba slucaja desava odvajanje pogona od motora, ali cim ima neke razlike u posledicama takvog koriscenja, verujem da se to "odvajanje" ne radi na isti nacin.
Ja trenutno ne mogu da dodjem do objasnjenja zasto je jedna opcija bolja od druge, pa mi deluje da su jednako dobre za auto jer ne znam kakve su razlike u tom odvajanju.
Pa ako neko zna da mi pojasni i da me ispravi ako negde gresim. |
[ Java Beograd @ 27.05.2013. 11:18 ] @
Citat: Wajda.W: Cuo sam a i procitao po netu da drzanje auta na semaforu u prvoj na kvacilu steti lameli .... Šteti lameli ako "cimaš", kao što mnogi nervozni to rade. Ono, kao non stop dok traje crveno on nešto kako kreće, turira i cima, pa lagano ode kolima preko celog pešačkog, toliko da jedva vidi semafor. Logično, onda kad se upali zeleno, zaboravi da krene.
Ako ne cimaš, nego sve vreme držiš pritisnuto kvačilo (odvojenu lamelu) onda ne može da šteti. Lamela se svakako ne troši, ali korpa ipak trpi neko opterećenje. Mislim da je štetnost tog opterećenja na korpi u domenu teoretisanja.
Svakako je mnogo pametnije izbaciti iz brzine, bar ja tako radim. Još i neretko podignem ručnu, ako očekujem da crveno traje >30 sec ili je teren ispred semafora nagnut.
[ Wajda.W @ 27.05.2013. 11:56 ] @
Ovaj tvoj odgovor ima smisla, ali mi onda nije jasno zasto ljudi ne pricaju i pisu po forumima, nemojte "cimati" auto, neg' pisu nemojte drzati u brzini na kvacilu?
[ Java Beograd @ 27.05.2013. 12:06 ] @
Čuj, ništa lakše nego pisanje po forumu.
[ boyan3001 @ 27.05.2013. 12:51 ] @
Kad drzis pritisnuto kvacilo, drzis i nategnutu oprugu, a i druk-lager je onda pod vecim pritiskom. Al' ko sto rece Java, to je vise u domenu teoretisanja. Pre ce da ti strada koleno od toliko drzanja. :D
Kvacilo, ler, eventualno rucna ako nije ravno i uzivas. ;)
[ Horvat I @ 27.05.2013. 13:02 ] @
Može te nešto uplašit pustiš kvačilo auto uskoči u raskršće i stane motor
[ vladd @ 27.05.2013. 13:13 ] @
Java je prosto objasnio, ja cu kompleksnije.
Lamela sluzi da prenese moment sa motora na menjac. Sto svi znamo. I to je "elastican" spoj, frikcionog tipa. A frikcija je generator toplote.
Sto vise frikcije, to vise toplote i "problema" za lamelu.
Prosta stanja, odvojeno-spojeno, bez proklizavanja, ne steti lameli.
Teoretisanja idu do detalja, da li je dobro brzo otpustati kvacilo(naravno ne pri kretanju, vec kod ostalih brzina), ili lagano, nesto trajnije, zarad mekse voznje. Pogotovo izrazeno pri prelasku iz viseg u nizi stepen prenosa.
Da li prirediti lameli kratkotrajnu veliku silu, ili dogotrajnu(duzetrajnu, ne beskonacno dugu) manju silu.
To bi svaki vozac trebao da odredi zavisno od situacije, ako su priblizne brzine osovine menjaca i radilice, dozvoljena je kratkotrajna sila(brzo otpustanje kvacila), a ako je velika razlika, zasto naprezati motro, menjac, oslonce i spojeve, ukljucujuci i lamelu..
Lamela je predvidjeni frikcioni element, ali, s obzirom na ludilo cena kod savremenih vozila, ogromne snage motora(potpuno nepotrebne za normalni, pokucni, transport) zaista treba obratiti paznju na raubovanje izuzetno skupih sklopova, i preporuka je sto manje koristiti doticne..
Sitna proklizavanja, koja ne zagrevaju znacajno lamelu, nemaju nikakav uticaj na njen normalni radni vek..
Poz
[ Wajda.W @ 27.05.2013. 14:22 ] @
Znaci kao sto sam i mislio, sustinske razlike nema izmedju drzanja kvacila i drzanja u leru, razlika je ta sto vozac koji drzi kvacilo pritisnuto obicno ima tendenciju da se mice malo po malo napred, "cima" auto i tako zagreva lamelu i dugorocno gledano skracuje joj vek trajanja.
Hvala svima na odgovorima.
[ Cezar Corolla @ 27.05.2013. 15:22 ] @
Razlika je u tome sto druk lezaj trpi vece opterecenje ako drzis pritisnuto kvacilo, bez potrebe. Pre moze da crkne. Isto tako i korpa trpi pritisak, sve dok drzis pritisnuto kvacilo, koji nije potreban.
Koja je potreba drzati kvacilo pritisnuto dok cekas zeleno? Nikakva, osim sto "pre kreces".
Ako imas sajlu, onda je bespotrebno opterecujes. U vrlo retkim slucajevima, moze da se desi da bas onda pukne sajla kvacila.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|