[ vlastislav @ 28.05.2013. 14:28 ] @
Auto je Rover Vitesse 88 godiste. Citao sa po forumima i imam par ideja kako da to resim filter vazduha je promenjen, svecice i kablove za iste ali nista od rezultata jos mi preostaju dve stvari da probam a i vreme je da se promeni filter goriva a posle toga i bobina. Problem je oko tog filtera posto se bas i nerazumem oko ajnsprica nije mi jasno ima jedan veci deo predpostavljam da je to filter a drugi deo je manji i ima dve zice mozda je pumpa ili neki regulator pritiska. E ja bi samo filter al nisam siguran dali je to to





[Ovu poruku je menjao vlastislav dana 28.05.2013. u 16:08 GMT+1]
[ Braksi @ 28.05.2013. 15:25 ] @
gusi se pri obilazenju ? Hoces reci kad ti treba naglo ubrzanje ?
[ vlastislav @ 28.05.2013. 16:06 ] @
Upravo tako pritisnem gas do daske a on se gusi u 5 brzini pa moram da prebacim u 4 brzinu da bi dobio zalet ... pa mislim da je moguce do malog protoka kroz filter
[ Cezar Corolla @ 28.05.2013. 16:31 ] @
A koliko brzo ti ides u petoj, pa naglo dodas gas i ne prima?
[ Braksi @ 28.05.2013. 16:43 ] @
buongiorno !

pa gde si ti video da se u punoj brzini stiska gas ? Sta si ocekivao vozis 100, a kroz pet sekundi si 130 ? Isuvise mali momenat on ima u 5toj da bi mogao tako naglo da te povuce kao u prvoj s 0 na 30...

[ vlastislav @ 28.05.2013. 17:28 ] @
Uglavnom posle 80 prebacujem u 5 a kada obilazim ubacim u 4 pa tek kad dodje do 100 prebacim u 5 i odprilike malo predje 3000 obrtaja i nije da trese ili se jako cuje i kad prebacim u 5 onda je ok :) . A npr. kad sam na 80 ili 90 pa pritisnem gas on ko da oce da se ugasi al to nikad nije bilo tako....
[ Cezar Corolla @ 28.05.2013. 19:24 ] @
Moguce je da je filter, ako pre nije bilo tako, ali je 80 svakako mala brzina da ubacujes u petu i ocekujes da skace kad das gas.

Koliko obrtaja ima u petoj na 80? On se gusi od malog broja obrtaja a naglog dodavanja gasa, jer dobije previse vazduha kad stisnes gas i ne moze da to postigne sa malog broja obrtaja.
[ vlastislav @ 28.05.2013. 20:32 ] @
Pa tacno ne znam da ti kazem moracu sutra da vidim pa cu da napisem. Prema nekoj proceni zvuka motora uvek prebacujem sa 4 u 5-tu kad je 80km/h....
[ Cezar Corolla @ 28.05.2013. 21:19 ] @
Ja sam imao stojadina pa ga nisam prebacivao u petu pre 100.
[ pajapop @ 28.05.2013. 21:50 ] @

Prljav (zapusen) filter goriva hoce da pravi taj problem, jer nema dovoljan protok goriva pri vecem broju obrtaja. Prvo promeni te filtere, pa ako i dalje imas taj problem, onda treba traziti kvar na drugim sistemima. A sto se tice dodavanja gasa u petoj...ja moju Mazdu u petu ubacujem jos na 60km/h, i kad god joj dodam gas ona vuce i ubrzava..ne ko formula ali vuce. To zavisi od obrtnog momenta svakog modela automobila posebno. A ne verujem da je taj Rover neki slabic.
[ Cezar Corolla @ 28.05.2013. 21:54 ] @
Ali ako taj problem postoji samo u petoj, onda to ne lici na los dovod goriva.
Da je dovod, onda ni u drugim brzinama ne bi mogao praviti velike obrtaje.
[ pajapop @ 28.05.2013. 22:03 ] @

Ja sam imao takav problem pre vise godina. Vozim preko 80 i on pocne da se gasi, smanjim brzinu, upali se. Problem je bio u filteru koji se napunio prljavstinom.
[ vladd @ 29.05.2013. 18:10 ] @
Filter treba zameniti, pogledati na netu neki online katalog, npr MANN pravi selekciju filtera po modelu automobila, godistu i kubikazi motora..

Malo mi je nejasno, da li samo ima "knedlu", ugusi se , ali kasnije prihvati, moguc je i senzor bregaste, ili neko curenje vakuuma..(vakuum inace regulise pritisak goriva u grani)..

Poz
[ Cezar Corolla @ 30.05.2013. 16:21 ] @
Ako ima "knedlu" u etoj na 80, a nema u cetvrtoj, znaci da je samo do malog broja obrtaja. Ako postize u manjoj brzini velike obrtaje, znaci da ima dovoljan dotok goriva.

U svakom slucaju, nije lose zameniti filter goriva.
[ vlastislav @ 30.05.2013. 17:37 ] @
Filter goriva je promenjen pre par minuta nisam jos isprobao ali jos nesto nisam napisao kao mana toga, znaci kad auto upalim i naravno ima automacki sauk ima oko 2000 obrta. kad pritisnem gas on se gusi a i sad kad sam promenio filter ist mana, no jos ga nisam isprobao jer je nevreme napolju :@ ... ako nije do tog filtera promenicu i bobinu ali ne znam dali on ima neke oznake ili ima nesto po cemu se prepoznaje koji je tip ili.... Cezar Corolla mislim da je oko 2500 obrta Hvala svima koji su se ukljucili u diskusiju
[ Cezar Corolla @ 30.05.2013. 18:01 ] @
A zasto mislis da je bobina?
Pre ce biti neki vakuum ili nesto oko usisa.
Samo mi nije jasno kako ide ako prebacis u manju brzinu, a u petoj nece?
Da li samo sa manjih obrtaja ne prima gas? Prima velike obrtaje?
[ vlastislav @ 30.05.2013. 20:23 ] @
Kao sto sam i napisao upalim ga dali radio na 2000 ili 1000 obrtaja cuje se po zvuku da se gusi na 2-3 sekunde pa onda normalno primi gas a to dok je u stanju mirovanja a kad obilazim onda je gusenje stalno. Nasao sam na nekom forumu da je nekom bilo bas do toga pa sam mislio to promeniti, danas sam gledao kosta 1200 din elektronsko paljenje nadam se da je to ta bobina za ta kola. Ako je do mesanja goriva i vazduha onda to mora majstor jer danas kad sam menjao filter i nasao sam kutiju programed injection a ima senzor za vazduh i protok goriva i pritisak goriva i nebi ja to otvarao ako je komplikovano...
[ Cezar Corolla @ 30.05.2013. 20:33 ] @
A nemoj ni napamet menjati bobinu, ako niko nije utvrdio da je ona problem, jer ovo ne lici na problem oko bobine.
[ vladd @ 31.05.2013. 14:05 ] @
Poslusaj Cezara i ne menjaj napamet bobinu. Em je bez veze, em nije jeftino.

Bobina crkava ili neprekidno pravi probleme. kao prvo, probaj da upalis motor na nekom mracnom mestu i proveri da nema korona oko kablova.

Zatim treba proveriti kablove, spojeve kabla sa prikljuccima, ili ako su u losem stanju, zameniti ih. U toj zoni nastaje vise problema, nejasnih i sporadicnih, nego sa bobinom. Bobina crkne i mnogo je jasnije kada je crkla..

Poz
[ pajapop @ 31.05.2013. 18:45 ] @

Nije bobina i nije do struje, jer kod tih elemenata nema pojave "gusenja", vec trenutnog gasenja motora
[ pajapop @ 31.05.2013. 19:24 ] @
Citat:
vlastislav:
pritisnem gas do daske a on se gusi u 5 brzini pa moram da prebacim u 4 brzinu da bi dobio zalet ... pa mislim da je moguce do malog protoka kroz filter

Glavni uzroci nedovoljne snage motora su da ti ubrizgivaci ne funkcionisu kako treba, da ti vakuumski cevovod negde propusta, da je kvar u senzoru protoka vazduha, nizak pritisak u sistemu za dovod goriva (benz. pumpi), ometan dovod goriva - moguce zacepljenje oduska rezervoara. Tu bi jos mogao da dodje i zaprljan filter vazduha ali kolko sam ukapirao, ti si ga zamenio pa verovatno nije do njega. U svakom slucaju, moraces do majstora
[ vlastislav @ 01.06.2013. 15:27 ] @
Posle promene filtera goriva auto znatno bolje radi ali jos uvek ima taj problem pogledacu danas uvece kao sto je rekao VLADD dali ima korona oko kablova ... sto se tice cepa na rezervaru n ije orginalan i nesme se jako zatvoriti niti slabo jer ked prolazim pored kola oseti se miris benzina..... ubrizgivaci, elekronika za ajnspric nije nista menjano kolko ja znam dosta godina.....
[ Cezar Corolla @ 01.06.2013. 15:53 ] @
Sto se tice cepa na rezervoaru, lako mozes proveriti.
Kad vozis i kad pocne da slabo vuce, stani i probaj da skines cep. Ako cujes kako rezervoar vuce vazduh kao usisivac unutra dok skidas cep, znaci da cep pravi vakuum, pa motor ne moze dobiti dovoljno goriva.
Da li su problemi poceli od kada si menjao cep?
Ako je cep problem, mozes probati probusiti neku malu rupicu, ne vecu od 2 mm, na takvom mestu na cepu, da vazduh moze uci u rezervoar. Cep ne mora biti jedini razlog vakuuma u rezervoaru.
[ pajapop @ 01.06.2013. 16:12 ] @
Ja nisam pominjao cep, vec odusak, koji sprecava pojavu vakuuma u rezervoaru i omogucava da benzinska pumpa moze da usisava gorivo. Odusak je jedno posebno gumeno ili plasticno crevo ili metalna cev koja ima slobodnu komunikaciju sa spoljnim vazduhom. Taj odusak zna da se zacepi od prasine i blata koji se godinama talozi od prskanja zadnjih tockova. To i nije neki kvar, ali pravi problem, a u sustini se i retko desava, ali bas zbog toga mnogi ga i previdjaju pa lutaju u neke "duboke vode", ali kod tako starih automobila koji su presli sve i svasta i tako nesto se moze ocekivati pa nije na odmet i to pogledati pre neke skuplje intervencije.
Sto se tice kablova...ne mora se cekati mrak, retko se vidja "korona", dovoljno je kablove opipati rukom dok motor radi. ako ima neki proboj, lepo ce te drmnuti 15000V, ali ne boj se,... meni sa cak i svidja...Ako te nista ne "drmne" - sve je u redu...
Ja licno mislim da imas problem sa ubrizgivanjem goriva, i sam si rekao - da nista dugo nije dirano ni menjano. Predlazem prost test "balansa snage" koji ce ti reci gde ti je problem. Dok motor radi, skini kabl sa svecice. Ako je sve u redu na tom cilindru, doci ce do znatnog pada obrtaja motora i do moguceg gasenja. Ako se nista u rezimu rada ne menja ili nista znacajno, onda ti na tom cilindru nije sve kako treba. Sva cetiri cilindra posebno testiras i pratis obrtaje po zvuku ili obrtometru koji verujem da imas na tabli.
Evo ...sad sam ponovo pogledao tvoje postove, ne vidim da si probao da zamenis svecice. Prvo to pa sve ostalo...
[ vlastislav @ 01.06.2013. 16:14 ] @
svaki put kad sipam gorivo uzmem cep da ja zatvorim jer ako zatvara taj sto sipa gorivo on ga zavrne do panja i onda naravno se cuje sistanje vazducha..... idem to odmah da izbusim imam burgiju 1mm Hvala na odg. pajapop bacam se na posao, proverim i naravno javim sta se desava. jos jednom HVALA svima
[ pajapop @ 01.06.2013. 16:22 ] @
Eto ... dzaba ja troskarim svoje vreme i trud... da nesto i objasnim ..."kad burgija vrtiiii..."
[ Cezar Corolla @ 01.06.2013. 16:45 ] @
Citat:
vlastislav:
svaki put kad sipam gorivo uzmem cep da ja zatvorim jer ako zatvara taj sto sipa gorivo on ga zavrne do panja i onda naravno se cuje sistanje vazducha..... idem to odmah da izbusim imam burgiju 1mm :) Hvala na odg. :) pajapop bacam se na posao, proverim i naravno javim sta se desava. :) jos jednom HVALA svima :)


A ako ti stavis cep, onda nema problema u voznji?
[ vlastislav @ 01.06.2013. 16:56 ] @
Pa ima problem je to sto nikad neznas dali si dovoljno zatvorio taj cep jer ili se jako oseca gorivo ili se cuje ali tek tek ono sistanje e sad sa ma izbusio rupu i zatvorio normalno sto se tice kablova na nekim se oseca bas dobro drma i nije bas prijatno kad se drzis jos za konstrukciju kola probao sao da otkacim sa svake svecice ali nema razlike ni po zvuku a ni po obratima i nije mi jasno zasto... :/
[ Cezar Corolla @ 01.06.2013. 17:26 ] @
Ne moze da nema razlike kad skines kabel sa svecice, dok motor radi. Odosno, mora bar na nekima da ima razlike. Tamo gde nema razlike znaci da nema paljenja u cilindru.

A to sto neki kabel drma, znaci da nije dobar i treba ga menjati, jer on rasipa varnicu okolo, kad se priblizi masi, pa varnica ne stigne u cilindar. Onda motor nema snage, jer varnice preskacu.
[ pajapop @ 01.06.2013. 18:23 ] @

Da...znaci nesto smo vec uradili...sada prvo promeni kablove i svecice (odgovarajuce toplotne vrednosti i propisan zazor), pa posle toga javi kako ide...
[ vlastislav @ 02.06.2013. 10:41 ] @
A kako da ja znam koje su svecice (odgovarajuce toplotne vrednosti i propisan zazor) kad na njemu sigurno nisu orginal ili one odgovarajuce?
[ gti2 @ 02.06.2013. 11:06 ] @
Na sajtovima proizvodjaca svecica imas opciju da uneses model,godiste i motor automobila pa dobijes tacno koje svecice idu u taj motor.
[ KrkaCiC @ 02.06.2013. 12:38 ] @
Kod mene na poklopcu ventila pise koje svecice su preporucene i koji zazor
Procitaj na nekom forumu ili pitaj nekog ovlascenog servisera,a verovatno nece biti jeftino.
Ja vozim star auto,a svecice sam kupio kod ovlascenog,za svaki slucaj
[ gti2 @ 02.06.2013. 13:03 ] @
Sad gledam,Bosch i NGK nemaju Rover u listi medjutim Brisk ga ima http://www.brisk.biz/catalogue/spark-plugs-cars i Denso http://www.globaldenso.com/cgi...obal/plug/euro/4w/4w-maker.cgi
[ pajapop @ 02.06.2013. 16:37 ] @
Pa pretpostavljam da ti je pre ovog problema auto isao normalno...Skini svecicu pa vidi sta na njoj pise. Ako (u slucaju) i nije odgovarajuca, u najmanju ruku kupi istu takvu. Sto se tice zazora, pa "spijunskim listicima" izmeri postojece zazore, (u medjuvremenu se to sigurno razlokalo), pa tu novu svecicu podesi na bar 0,1mm manju meru od postojece. Ali glavno je da promenis kablove. Ako sa zamenom kablova resavas problem, svecice su dobre (pa imas vremena da nadjes odgovarajuce).
[ vladd @ 02.06.2013. 19:49 ] @
Proveriti stanje svecica i po potrebi(ili predjenoj kilometrazi) zameniti doticne.

To je hladan motor, nije visoko frikcioni, pa neke "srednje" svecice se mogu odabrati, bilo sa jednim, dva ili tri pipka.
U par zamena ce se pronaci odgovarajuce za konkretan motor i konkretan nacin voznje.

Kablove ne menjati bez razloga, bilje proveriti izolaciju i spojeve, nego prosto zameniti kablove sa nekim "jeftinim a dobrim", sto se najcesce dogodi(a najcesce ne postoji to "dobro") i moze da izazove trenutne probleme..drugacijeg tipa, ali dovoljno nezgodne da zamuti situaciju..

Poz
[ Cezar Corolla @ 02.06.2013. 19:53 ] @
Osim ako kabel probija negde na sred kabela. Onda ga svakako treba menjati. A razlog probijanja moze da lezi i u losim svecicama.
[ pajapop @ 02.06.2013. 22:04 ] @
NIsam bas apsolutno siguran, al ako je u pitanju bas ovaj auto mozda treba pogledati ovo:http://203.152.114.99/identica...VITESSE%20&k=ROVE&go=2 u vezi svecica