[ superbaka @ 01.06.2013. 08:57 ] @
| da postavim temu sa univerzalnim nazivom da bi mogla da se koristi vise puta...
imam Fiat Stilo 1.9 Multijet, i u principu, sve dobro radi ali mi se javlja neka sumnja...
u toku voznje, a narocito posle, oseca se neki smrad u kolima, nesto slicno nagorelom ulju... bez obzira da li je kratka ili duza relacija... takodje, kada menjam brzine, u trenutku kada pritiskam ili pustam kvacilo, auto uvek secne bez obzira koliko nezno dodajem gas, ponekad se cuje i neki metalan zvuk u tom trenutku... seckanje moze da se neutralise bas jako pazljivim i sporim rukovanjem kvacila i gasa...
ja sam posumnjao da je lamela u pitanju, sta vi mislite o ovome? |
[ botr @ 01.06.2013. 08:59 ] @
Mislim da je plivajuci zamajac u pitanju. Lamela ne pusta nikakav metalni zvuk, samo kliza, i hoce ponekad da zamirise pri naglom dodavanju gasa ili na uzbrdici.
[ Cezar Corolla @ 01.06.2013. 10:34 ] @
Ako se bas oseti kao nagorelo ulje moze biti da nema nikakve veze sa kvacilom i cudnim zvukuvima, nego ti negde kapne ulje na izduvni sistem.
Mozda negde curi ulje po vrelom delu motora i isparava, pa ulazi u kabinu.
Ono oko kvacila moze biti svasta i mislim da je malo teze ovako dijagnostifikovati. Mozda i plivajuci, a mozda i nije.
[ cika dacha @ 01.06.2013. 10:39 ] @
proveri kako ti stoji plastika zastitna oko zupcastog kaisa! to se kod njih desava cesto! a mozda ti i korpa kvacila nije dobra!
[ sasa022 @ 01.06.2013. 11:47 ] @
Cimanje i metalni zvuk mozda dolazi od problema sa viljuskom i druk lezajem.
[ pajapop @ 01.06.2013. 15:32 ] @
Prvo treba proveriti da li taj model uopste ima "plivajuci zamajac". Ali ako ima (ja verujem da ima), ukucaj u guglu - plivajuci zamajac - izaci ce ti tekstovi i video klipovi u kome se objasnjava funkcija i nacin rada zamajca, kao i nacin njegove provere ispravnosti, pa ce ti onda biti jasnije (zbog cega je ono zveckanje), i izvuci ces neke zakljucke
[ anon70939 @ 01.06.2013. 20:12 ] @
plivajuci zamajac valjda mozes proveriti tako sto ces izbaciti iz brzine i pritiskati i pustati kvacilo.
Ako ima promene u zvuku ili podrhtavanju onda jeste zamajac...
A inace taj miris sam osetio kod koleginice u autu i bila je lamela, iako je delovalo da ne proklizava auto...
[ superbaka @ 01.06.2013. 22:47 ] @
ne, taj zvuk se cuje samo ponekad, i to kad istovremeno naglo pustim kvacilo i dodajem gas, ali kazem, zvuk samo ponekad, ali cimanje gotovo redovno...
[ pajapop @ 01.06.2013. 23:06 ] @
El` si ti prostudirao malo ono kako sam ti savetovao? Prvo, nismo ustanovili za sigurno, da li taj auto uopste ima "plivajuci zamajac". Ako ima plivajuci zamajac, tamo je lepo navedeno da je njegov vek trajanja od 130 - 150/200 000km. Ako si u tim granicama velika je verovatnoca da je to. Takodje, tamo je lepo navedeno, da sami vozaci velikim delom unistavaju taj sistem tako sto sporo voze, tj. na malom broju obrtaja, sto taj sistem to ne voli. Znaci...takvi automobili treba da se gaze. Malo je suludo - ali tako je. Ali sve jedno...ako bas sumljas na kvacilo, proveri ga na klasican nacin: povuci rucnu, ubaci u trecu brzinu i kreni. Ako ima tendenciju da se pri tome gasi i gusi motor, onda je verovatno do nosaca motora, sto je daleko bolja varijanta bez obzira da li je klasicno kvacilo, a pogotovo taj sistem. Ako ima proklizavanja onda je do kvacila.
[ Lavlja_Jazbina @ 02.06.2013. 07:27 ] @
Citat: Znaci...takvi automobili treba da se gaze.
Gde si ti to cuo,procitao?
[ botr @ 02.06.2013. 07:56 ] @
@paja
Normalno je da ima plivajuci zamajac.
Automobili sa plivajucim zamajcem ne treba da se cimaju u prvoj i drugoj brzini i da im se naglo dodaje gas u tim brzinama, takva voznja drasticno skracuje vek plivajuceg zamajca.
Sto se tice toga koliko on traje, to je nepredvidivo.
[ Lavlja_Jazbina @ 02.06.2013. 09:35 ] @
Da je isao na neki seminar gde su nemci predavali,cuo bi sarkatican odgovor.
Traje koliko i auto.
[ Nocni @ 02.06.2013. 10:02 ] @
Tu treba zamijeniti set kvacila sa plivajucim zamajcem.
Ovo sto kazes da se osjeca poslije voznje smrad izgorjelog ulja obavezno treba ispitati... Nisi naveo godiste ali na tom motoru su uobicajeni problemi sa egr ventilom koji se efikasno rjesavaju prepravkom softvera a na novijim godistima problemi sa dpf-om i katalizatorom mogu izazvati taj neprijatni miris...
[ pajapop @ 02.06.2013. 16:43 ] @
Citat: Lavlja_Jazbina:
Citat: Znaci...takvi automobili treba da se gaze.
Gde si ti to cuo,procitao?
http://www.cdm.me/auto-moto/au...c-strada-i-zbog-gresaka-vozaca
[ Cezar Corolla @ 02.06.2013. 17:01 ] @
...stručnjak iz kompanije Sachs, Mirko Bevenja, je obican lazov.
Nekada su 99% auta bili bez plivajuceg zamajca, pa se nisu desavala ozbiljna ostecenja menjaca.
Osim toga, ja ne vidim nikakvu korist od gazenja takvih auta.
I nikako mi nije jasno kako ce se dijagnostikom pronaci kvar pratecih delova, odnosno koji su to prateci delovi ciji kvar otkriva dijagnostika.
Osim toga, dokaz da je plivajuci zamajac otimanje para vozaca je i to da si nekad mogao da vratis iz cetvrte u drugu bez problema, a sada ne mozes.
Izvinjavam se za OT.
[Ovu poruku je menjao Cezar Corolla dana 02.06.2013. u 19:41 GMT+1]
[ vladd @ 02.06.2013. 19:44 ] @
Plivajuci zamajac je do "konfora" kod dizela.
Smanjuje vibracije, tipicne i snazne za dizel motore. Shodno nameni, ne preporucuje se ni drndanje motora ni turiranje, odnosno, ne preporucuju se sve "nekonforne", odnosno neudobne radnje. Vazno je mirno tiho i mekano..
KAo mehanicki "kompenzator" vibracija motora, koji deluje delimicno nezavisno od motora, preko opruga i inercije tegova(za razliku od balansnih osovina koje su cvrsce spregnute sa radilicom), ne poseduje "regulaciju" u celom opsegu obrtaja, vec u zoni mirnijeg rada, do otprilike 2/3 raspolozivih obrtaja. Deranje motora ne spada u konforne aktivnosti, i ocekuje se veca neudobnost na maksimalnim obrtajima.
Pa se stoga tako nekako treba ophoditi prema plivajucem zamajcu i ne ocekivati kompenzacije kod "kidanja" motora..
Poz
[ Cezar Corolla @ 02.06.2013. 19:51 ] @
Predvidjen je da "ublazi" cimanja, a u stvari vozac mora da pazi kako koristi kvacilo i gas, da bi cuvao plivajuci zamajac.
Nekad se auto prilagodjavao korisniku, a sada korisnik mora prema autu uz sav napredak tehnologije ili ce da kesira svoje neznanje o "naprednosti" svog vozila.
[ Lavlja_Jazbina @ 02.06.2013. 20:34 ] @
Dodao bih da po meni taj plivajuci mora biti tu.Razlicita su misljenja,ali ja bi to rekao iz licnog iskustva.
Za procitao sam mislio na literaturu proizvodjaca vozila,ne na dvosmislene izjave.Da u tekstu zanemarimo"cepanje" i zamajac.
Gde je tu lamela,korpa,druk lager? Zamena lamele i korpe se ne preporucuju bez zamene i plivajuceg.
[ Cezar Corolla @ 02.06.2013. 20:50 ] @
Znaci, ako se menja set kvacila i plivajuci, ode 700 evra?
To je unapredjena tehnologija u 21. veku?
I onda jos vozac mora da pazi na plivajuci.
[ Lavlja_Jazbina @ 02.06.2013. 21:00 ] @
Pa ne bas.I LUK I SACHS imaju setove od 45-55k.
[ Cezar Corolla @ 02.06.2013. 21:38 ] @
Mozda sam napisao malo vise, ali treba uracunati i ugradnju.
Kako god, previse za nesto sto jos moras i da pazis, a kao koristi za unapredjenje.
[ Lavlja_Jazbina @ 02.06.2013. 21:53 ] @
Da ga ne plasimo,mada bi skidanje menjaca morao uraditi da bi polako otklanjao sumnje sta je upitanju.
[ Cezar Corolla @ 02.06.2013. 22:26 ] @
Naravno.
Jos nije utvrdjeno da je plivajuci problem.
[ jnk @ 02.06.2013. 23:53 ] @
Ma ja se stalno pitam zašto su uopšte i izmišljali automobile posle te korole.
[ Nocni @ 03.06.2013. 01:05 ] @
Citat: Cezar Corolla:
...stručnjak iz kompanije Sachs, Mirko Bevenja, je obican lazov.
Nekada su 99% auta bili bez plivajuceg zamajca, pa se nisu desavala ozbiljna ostecenja menjaca.
Osim toga, ja ne vidim nikakvu korist od gazenja takvih auta.
I nikako mi nije jasno kako ce se dijagnostikom pronaci kvar pratecih delova, odnosno koji su to prateci delovi ciji kvar otkriva dijagnostika.
Osim toga, dokaz da je plivajuci zamajac otimanje para vozaca je i to da si nekad mogao da vratis iz cetvrte u drugu bez problema, a sada ne mozes.
Izvinjavam se za OT.
[Ovu poruku je menjao Cezar Corolla dana 02.06.2013. u 19:41 GMT+1]
Ovo sto rece "nekada" su 99% auta bili bez plivajuceg... da, ali se tada nisu proizvodili turbo dizeli sa kamionskim obrtnim momentima koji imaju strahoviti potisak na menjac u malom opsegu obrtaja...
Plivajuci je reklamno ugradjen zbog udobnje voznje koja jeste udobnija sa njim a sustinski je on tu da bi se mogao ugradjivati jeftiniji menjac losijeg kvaliteta...
Sto se tice price da je to "otimanje para od vozaca" ona je vrlo glupa, jer te niko ne bije po usima da moras da kupujes takav auto... možes kupiti odrtu korolu staru 25 ili 30 godina koja je presla pola miliona km bez abs-a i bez airbegova (šta će ti i to kad se kvari ), za istu cijenu koliko košta zamjena samog seta kvacila sa plivajucim zamajcem na nekom dobrom autu...
[Ovu poruku je menjao Nocni dana 03.06.2013. u 02:18 GMT+1]
[ Cezar Corolla @ 03.06.2013. 05:45 ] @
Nisu se samo Corolle nekad pravile. Bilo je i onda auta sa V6 motorom od 150-200 konja bez plivajuceg i jos idu.
Ja ne mislim da su ABS i Air Bag lose stvari. I ne mislim da je Corolla najbolji auto, nego toliko zelim potrositi para za auto kojim se vozim po gradu.
[ Java Beograd @ 03.06.2013. 07:35 ] @
@ Superbaka
1. Oko smrada nakon vožnje - na znam ni približno šta bi ti moglo biti. Smrad lamele je karakterističan, al' džaba ga bilo, teško se može opisati
2. Seckanje oko kvačila: kvarovi lamele / korpe / druk lagera / plivajućeg zamajca spadaju u onu vrstu kvarova koji ne izazivaju drugi još veći i skuplji kvar. Takođe ne spadaju u vrstu kvarova tipa "ako se popravi na vreme košta manje".
Šta 'oću da kažem ? Očigledno je neki problem sa sklopom lamela / korpa / druk lager / plivajući zamajac. Ali, dok god možeš iole normalno da voziš - vozi i ne brini. Jer ako sada odeš kod majstora, on otvori menjač i sagleda problem ti ćeš morati da kupiš novi komplet lamela+korpa+druk i ako je plivajući riknuo - i njega. Takođe, uz ovo malo "seckanje" kako si ga opisao, sasvim realno možeš da voziš možda i godinu - dve. A možda i više. Naravno, ništa ne tvrdim, samo kažem da je i to moguće.
Takođe, problemi ovog tipa izlaze iz domena "sam-svoj-majstor" (osim možda kod pisca), već moraš da odeš u neki bolji servis. Tako, nemaš ti tu šta da čačkaš, pipkaš ili bilo špta drugo da radiš ne bi li "kvar" poporavio ili predupredio neki veći.
Dakle, dok možeš - vozi, kad ne možeš više, pravac kod majstora i moli boga da je plivajuči u redu.
[ Nocni @ 03.06.2013. 09:29 ] @
Citat: Cezar Corolla:
Nisu se samo Corolle nekad pravile. Bilo je i onda auta sa V6 motorom od 150-200 konja bez plivajuceg i jos idu.
Ja ne mislim da su ABS i Air Bag lose stvari. I ne mislim da je Corolla najbolji auto, nego toliko zelim potrositi para za auto kojim se vozim po gradu.
Bilo je ali se nisu pravili 1.9 dizeli sa 150 konja sa ogromnim obrtnim momentom kao ovaj o kome pricamo... Menjac za auto velike snage je kostao fabriku puno...
Danas je nekih stotinak konja orjentaciono granica i svaki jaci turbo sa velikim obrtnim momentom mora imati plivajuci zamajac...
Nemam ja nista protiv korole, naprotiv... Uvijek i kazem da je dobro pazariti novije atmosferske malolitrazne benzince jer se duplo manje kvare...
Stara vozila jednostavno nisu za ozbiljno koriscenje i treba ih zaobici u sirokom luku, osim kad su u pitanju oldtajmeri koji se voze nekoliko puta godisnje...
Ne treba uzimati nista sto je starije od 5-6 godina... Ako se nema novca onda treba uzeti manju klasu vozila...
[ Cezar Corolla @ 03.06.2013. 16:48 ] @
Ja nisam ni pisao da je plivajuci zamajac glupost, nego da je bezobrazluk sto kao uanpredjuju auto, a onda prave slabiji menjac, plivajuci zamajac, moras paziti na njega, ne smes ga cimati, a onda te on iscima kad ga treba menjati. Treba ga kvalitetnije praviti. Nesto nisam bas cuo da se vlasnici vozila preko 30.000 zale na plivajuci, kao ovi ispod 15.000 evra, za novo vozilo.
Osim toga, na dosta vozila se bas kvari, a zamena kosta od 500-700 evra sa kavcilom i uslugom.
Nekad su auti imali i po 200 i vise konja, pa nisu imali plivajuci, nisi morao da pazis kako ces pustati kvacilo, nisi morao da se bojis za menjac, jer je tako i bio napravljen auto, kad ima preko 200 konja.
Sada mu svaka pi**a mat***na fali, a mi smo u 21. veku.
[Ovu poruku je menjao Cezar Corolla dana 03.06.2013. u 18:01 GMT+1]
[ Nocni @ 03.06.2013. 17:11 ] @
Ovo je tacno ali mnogo bi skuplje kostao vlasnika vozila auto napravljen na taj stari nacin sa kvalitetnim menjacem koji bi bez plivajućeg zamajca trpio obrtni moment od 300 ili 400 Nm.
Ima tu jos jedan problemčić... a to je što ljudi kupe auto koji je prešao 300K sa vraćenom kilometražom na nekih 140K i onda im poslije 20 ili 30K crkne set kvačila i pričaju kako taj auto ne valja...
Nije skupo 500 eura dati kada to crkava jednom u 300 i kusur hiljada kilometara...
To je tako i naš narod ne može da ukapira da nema dobrih kola za male pare... većina golfova 6 koji se sada dosta uvoze su već prešli preko 200K... treba li pominjati koliko su prešla starija vozila...
Evo npr. ovaj stilo iz ove teme je vjerovatno opalio nekih 350K ili više i sad ga savjetuju da možda ne mora mijenjati zamajac vec mu je možda samo ispucala korpa i loš druk ležaj...
Naravno da se mora sve promijeniti u kompletu ti znaš šta je korektna popravka...
[ superbaka @ 03.06.2013. 20:53 ] @
evo malopre sam se malo provozao kroz grad (to je inace moj privatni auto koji se retko i vozi) i probao nesto sto ste me posavetovali... kada je na leru i pritiskam kvacilo (kako je Coyote valjda predlozio) nema nikakvih simptoma... niti se gusi, niti se bilo sta cuje... i sad ovako - kada istovremeno pritisnem kvacilo i pustim gas, javi se secanje... kada ne pustam gas vec samo pritisnem kvacilo, seckanja nema... smrad za divno cudo nisam danas osetio, sto opet nije neki reper...
zaboravio sam da pomenem da je auto 2007. godiste, i presao je 78k (po tabli) odnosno, na nekoj carinskoj dekleraciji je pisalo 178k, ali na servisnoj knjizici nije bilo upisanih servisa posle 66k... prva registracija na neku italijanku, firma Max Mara, ja drugi - kupljen preko auto kuce... unutrasnjost je perfektno ocuvana, kao da je nov, spolja se samo iz bliske daljine vide nekoliko milimetarskih prsnuca farbe koja su premazivana farbom... iz ovog pretpostavljam da je odlicno odrzavan, i da je kilometraza sa table realna, mada, ko zna...
[ Lavlja_Jazbina @ 03.06.2013. 21:01 ] @
Proveri nosace motora-menjaca!
[ botr @ 03.06.2013. 21:15 ] @
Ono, ne bih da te plasim, da ti kontriram, itd. ali nema nista od toga da je ta kilometraza istinita! Mislis li da bi se firmi isplaitlo da daju 15 ili vec koliko hiljada evra za nov auto, spucaju u njega par hiljada na odrzavanje, predju neku mizernu kilometrazu, i onda ga prodaju za 2-3 hiljade evra?
[ superbaka @ 03.06.2013. 21:54 ] @
ok, ne potrisem se ja itch oko kilometraze, ali ipak mi smeta ta floskula oko isplativosti koja se provlaci kroz Autozone, i ima tendenciju da bude prihvacena kao neosporiva istina... evo npr, mi u firmi imamo 11 vozila - 8 Pande, Ibizu, Scienic i Daciu... ja sa Pandom prelazim 10-12k kilometara godisnje i tu mu dodjem kao neki prosek... ima kolega koje prelaze znatno vise, a mnoga vozila i znatno manje, neka cak ni 3-4k km... i gde je tu sad ta 'logika' oko isplativosti? jeste da smo mi u zemlji Banani, pa cete sad reci da ne moze da se poredi sa zapadom, ali treba raditi u firmi sa vise vozila pa shvatiti da takva projekcija nije uvek primenljiva... jednostavno, neka vozila ce se koristiti vise, a neka manje... ajd sad ti objasni, npr. mom direktoru, da auto koji on vozi treba vise da arci da bi statisticki bio isplativiji... neka vozila jednostavno moras da imas da odrade posao kad ti zatrebaju, bez obzira na malu kilometrazu koju prelaze, i to je trosak koji firma mora da ukalkulise...
[ Cezar Corolla @ 03.06.2013. 21:54 ] @
Ni 178.000 nije mnogo.
I meni ono seckanje lici na nosac motora ili menjaca.
[ pajapop @ 04.06.2013. 18:45 ] @
I ja sam odavno napomenuo da je moguce da je do nosaca, a to je najlakse i prvo treba proveriti. Gornji nosac je onaj koji najbrze propada. On se naizmenicno sabija i isteze svaki put kada se povecava odnosno smanjuje broj obrtaja motora. To na kraju dovodi do propadanja gumenog dela nosaca. Ovaj proces ubrzava visoka temperatura motornog prostora i kontaminacija uljem.
[ superbaka @ 02.07.2013. 20:15 ] @
danas sam bio u ovlascenom servisu, majstor je provozao i konstatovao da ima povremeno zvuka i seckanja, ali pregledom nije nista ustanovio... nosaci su dobri, a za korpu menjaca i set kvacila je rekao da je 90% siguran da su ok jer nema simptoma problema sa njima... jedino sto je primetio je da su poluosovine blago razlabavljene, ali da ne predstavljaju problem... u sustini, kaze da je sve ok...
izgleda da ja ne znam da vozim dizel vozilo :)
[ anon70939 @ 03.07.2013. 05:32 ] @
kod prijatelja u njegovoj alfi JTD, kad pali auto nekako secne i lupi kao sto si ti opisao...
To je bio neki nosac motora koji se valjda nalazi negde ispod akumulatora.
Takodje mi je pricao pri menjanju brzina, kad malo naglije menja, pritisne kvacilo i pusti gas da bi mu secnulo, odnosno nesto lupilo.
Ispostavilo se da su nosaci za auspuh. Stavio neke nove gumice i od tada mu se nista ne cuje...
doduse skroz drugi auto... ali ko zna :).
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|