[ cobra-11 @ 03.06.2013. 09:10 ] @
[ cobra-11 @ 03.06.2013. 09:10 ] @
[ vladd @ 03.06.2013. 10:17 ] @
P je za parkianje. Kada svetla ostanu ukljucena, izvadi se kontakt i otvore vrata, alarm ce da se ukljuci. Ako je prekidac na poziciji P, svetla ostaju ukljucena, ali se ne oglasava alarm.
Poz [Ovu poruku je menjao vladd dana 03.06.2013. u 11:36 GMT+1] [ cobra-11 @ 03.06.2013. 10:32 ] @
Citat: vladd: P je za pparkianje. Kada svetla ostanu ukljucena, izvadi se kontakt i otvore vrata, alarm ce da se ukljuci. Ako je prekidac na poziciji P, svetla ostaju ukljucena, ali se ne oglasava alarm. Poz Hvala , jedna stavka resena , cekam savete za dalje ... Poz [ Java Beograd @ 03.06.2013. 11:02 ] @
Auto ti je već dvanaest godina star. Stoga, mislim da ne možeš da pogrešiš sa bilo kojom sintetikom 5W30 tj. 5W20 ili ako hoćeš da jeftinije prođeš onda polusintetika 10W40. Obe gradacije će sasvim dobro da obavljaju svoju funkciju podmazivanja.
Samo pazi da kupiš originalno ulje, ma kog brenda. Svako brend ulje za ovu namenu je bolje od piratskog ulja u plastičnoj flaši sa etiketom na kojoj piše Castrol. [ Gost2 @ 03.06.2013. 12:08 ] @
Fokus RS pripada automobilima sa High tech tehnologijom za koju važe posebna pravila koja ne dopuštaju tolerancije pa je u takvim slučajevima najbolje prihvatiti preporuku proizvođača.
Jedino ulje koje smeš koristiti na ovom 215 KS snažnom motoru je originalno Fordovo ulje: M2C913-C (WSS) Ako se takvo ulje ne može pronaći u prodaji, trebaš se obratiti direktno proizvođaču. Ne servisu, već proizvođaču radi informacije o mogućoj zameni. [ cobra-11 @ 03.06.2013. 13:50 ] @
Citat: Gost2: Fokus RS pripada automobilima sa High tech tehnologijom za koju važe posebna pravila koja ne dopuštaju tolerancije pa je u takvim slučajevima najbolje prihvatiti preporuku proizvođača. Jedino ulje koje smeš koristiti na ovom 215 KS snažnom motoru je originalno Fordovo ulje: M2C913-C (WSS) Ako se takvo ulje ne može pronaći u prodaji, trebaš se obratiti direktno proizvođaču. Ne servisu, već proizvođaču radi informacije o mogućoj zameni. Slika je sa neta ako te je to navelo da pomislis da je RS . Kod mene je 1,6 benzin 16V . Citat: Java Beograd: Auto ti je već dvanaest godina star. Stoga, mislim da ne možeš da pogrešiš sa bilo kojom sintetikom 5W30 tj. 5W20 ili ako hoćeš da jeftinije prođeš onda polusintetika 10W40. Obe gradacije će sasvim dobro da obavljaju svoju funkciju podmazivanja. Samo pazi da kupiš originalno ulje, ma kog brenda. Svako brend ulje za ovu namenu je bolje od piratskog ulja u plastičnoj flaši sa etiketom na kojoj piše Castrol. U privatnom servisu mi nude mali servis za 50 eura , sipaju neko svoje ulje iz bačve 10w40 . [ vladd @ 03.06.2013. 14:07 ] @
Nikako, ako ne poznajes servis i poreklo ulja.
Poz [ Java Beograd @ 03.06.2013. 14:50 ] @
Ja bih se lično klonio te bačve, a ti proceni sam.
U većim prodavnicama kupi ulje nekog brenda koje nije ekstra izvikano kao što je na primer Castrol, Valvoline ili Mobil 1. Neki kažu da je najsigurnije kupiti u hipermarketima. Neki kažu da je piraterija češće u plastičnoj nego u limenoj ambalaži. INA je nekad imala ulja viskog kvaliteta, a nije privlačna za pirateriju. Modriča takođe (da se razumemo: nije da preporučujem ova dva, ne znam kakvi su danas). Možeš da pazariš Shell, Elf, Motul, Agip, Total, Petronas, Selenia i td, i td ... sve su to standardno dobra ulja, ali malo manje izvikana. Već smo mnogo puta pisali: ništa lakše nego biti prevaren pri kupovini ulja. Pri tome, zna se da su zvanični uvoznici veoma često i glavni dileri piratskog ulja, jer oni uvek imaju neku fakturu ili prijemnicu od pretposlednje isporuke kojiom će za narednih deset da "potvrde" da je original kupljen i uvezen direktno od proizvođača. [ Nocni @ 03.06.2013. 15:20 ] @
Uzmi 5W-40 s obzirom da ide ljeto... ali neko kvalitetno ulje npr. liqui moly... U taj motor treba fabricki da ide 5W-30 ali ne smeta mu malo gušće ulje s obzirom na godine i kilometražu...
Polusintetičko koje su ti nudili u tom servisu treba obavezno izbjeći. Što se rasvjete tiče... 2 je maglenka, 4 je rikverc a 1 i 3 su mačije oči... [ cobra-11 @ 03.06.2013. 15:37 ] @
Citat: Nocni: Uzmi 5W-40 s obzirom da ide ljeto... ali neko kvalitetno ulje npr. liqui moly... U taj motor treba fabricki da ide 5W-30 ali ne smeta mu malo gušće ulje s obzirom na godine i kilometražu... Polusintetičko koje su ti nudili u tom servisu treba obavezno izbjeći. Što se rasvjete tiče... 2 je maglenka, 4 je rikverc a 1 i 3 su mačije oči... Hvala na savetu , 3 jeste mozda macije oko , ali pod 1 vidim unutra da ima sijalica , a posebno ima donja za maglenku pod br. 2 . [ Cezar Corolla @ 03.06.2013. 18:09 ] @
Nije problem bacva, nego da li verujes onima koji ga toce. Ima i postenih ljudi, koji kupe kvalitetno ulje na bacvu, pa sipaju posteno.
[ Lavlja_Jazbina @ 03.06.2013. 18:53 ] @
^Ti kao da ne zivis u srbiji.Posteno.Ta rec uskoro se ukida.
Kupi ulje koje su ti ovde preporucili,recimo nocni,pa odnesi u servis i neka ti zamene u tvom prisustvu.Naravno sa distance,da ne uzurpiras radni deo mehanicara. Kapacitet ulja, bez i sa filterom ti je 3.75-4.25. 5w30. [ Cezar Corolla @ 03.06.2013. 19:26 ] @
Ja znam i za servise gde se posteno radi. Bar ovde na severu. ljudi imaju u buretu ono sto na njemu pise i znam odakle im stize roba. Ostalo ne znam.
[ Lavlja_Jazbina @ 03.06.2013. 19:58 ] @
Ja znam,ali brdo servisera koji rade u ovlascenim servisima,pa da vam ipak postedim usi uzasa.
Isti kao taksisti kada pricaju o turbini i kako kradu putnike.Kada bi neko sproveo kontrolu video bi da se u automobile sa garantnim rokom ugradjuju aftermarket delovi,a originali nose kuci u svoje servise.Naravno da ima i postenih,ali dolazi strava vreme. [ cobra-11 @ 04.06.2013. 19:00 ] @
Sto se tice bacve iz nje necu :D , kupit cu negde drugo kanister ulja i poneti svoj da uliju da licno vidim . Samo jos nisam odlucio da li da kupim 5w30 , 5w40 ili 10w40 ? Focus je kupljen od poznanika sa 120 000 km .
[ vladd @ 04.06.2013. 20:42 ] @
Uzmi 5w-30.
Ako se bas po vrelim danima pokaze obaranje pritiska ulja, znaci da motoru treba gradacija 40. Ne treba insistirati na guscem ulju, ako nije neophodno, obicno su 5w-30 "ekono" ulja, koja uticu na nesto umanjenu potrosnju goriva. Redje ulje bolje(lakse) struji kroz motor, a pride mu je sloj pri zagrejanom stanju nekloliko mikrona manji, sto nije kriticno, posto je predvidjeno za taj motor, a zazori ne bi trebali da su znacajnije uvecani na 120kkm. Imperativ je kvalitetno ulje, Mobil, Motul, Liqui Molly.. Poz [ Lavlja_Jazbina @ 04.06.2013. 20:48 ] @
Ja bi kratko o Motulu,ide mi treca zamena od prosle godine,i primetio sam da mi je motul na 7,5k progutao 150 gr ulja
tako da se vracam na original,pa ma sta bilo unutra. [ Zarko Silic @ 05.06.2013. 23:25 ] @
Citat: cobra-11: Slika je sa neta ako te je to navelo da pomislis da je RS . Kod mene je 1,6 benzin 16V . Steta To je jedan od najboljih motora svih vremena. A steta je sto ga vise ne prave. Ako me secanje ne vara samo jednu ili 2 godine se proizvodila ova verzija Fokusa a ko ga poseduje jako tesko se odrice ovog Fordovog modela. Prodaju ga samo oni koji su njime napravili nekakav karambol, pa i takvi primerci imaju visoku cenu. Neretko i preko 20.000 eura. [ cobra-11 @ 01.07.2013. 21:37 ] @
Da javim da sam nasuo Ford formula F 5w30 ulje i od sipanja sam napravio oko 2500 km , mozda malo vise i potrosio mi je oko 0,5 l , mozda trun manje - 0,4 l . Da li je ovo normalno ili nesto nije uredu ili mu ne odgovara ovo ulje ?
[ vladd @ 02.07.2013. 10:51 ] @
U principu, svako ce ti reci da pevas od srece posto trosi tako malo ulja, a motor je star 12 godina.
Da li je normalno, zaista je tesko reci, posto treba da se sam preslisas kako si vozio, i koliko opterecivao motor. Svako gazenje gasa, uterivanje u turaze izaziva trosenje ulja. Plus neka "normalna" potrosnja. Koja je gotovo obavezna, a price o "ne trosenju" kapi ulja svrstaj u bajke...ili poluispravne motore, u koje se sliva neka tecnost ili stroka, pa se povecava zapremina za nivo potrosnje.. Poz [ Java Beograd @ 02.07.2013. 11:01 ] @
Kad potrošnja ulja nije uvećana, tj. u granicama je minimuma koje je predvideo proizvođač, onda je jasno da su svi mehanički elementi u besprekornom stanju, pa su tip i kvalitet ulja bitni kod razmatranja potrošene količine ulja (Ako će neko uopšte da diskutuje o toj potrošnji, kolika god da je).
Ali ako govorimo o povećanoj potrošnji ulja, ona dolazi od ne-idealnog stanja hilzni (košuljica), karika, dihtunga, gumica, semeringa i još koječega. Tako da, koje god ulje da sipaš, ono se troši pa se troši. Kod povećane potrošnje ulja, manje od 10% se može pripisati tipu i kvalitetu ulja. Često se može čuti pogešan rezon da ako se sipa gušće ulje onda će manje da se troši, jer će kao teže da iscuri. ?!? Valjda. Sve u svemu, pola litre na 2.500 km jeste uvećana potrošnja, ali nije alarmantna. Povremeno prekontroliši nivo, ako treba dolij. ("Sipaš i ne misliš"). Kad potrošnja ulja dostigne 1 l na 1.000 km, onda je vreme ili da prodaš auto, ili da se ozbiljno posvetiš problemu. [ vladd @ 02.07.2013. 15:37 ] @
Racuna se da ce gusce ulje manje da se trosi pri hladnom startu, kada su zazori nesto veci(par mikrona), sto je delimicno i veoma uslovno tacno, medjutim, ulje gusce na 40C ce teze pokriti sve sitne zazore, za razliku od redjeg ulja.
Na 120-130C do izrazaja dolaze sinteticka ulja, i uopste ulja sa garantovanom debljinom sloja. Tu se vec primecuje razlika izmedju sae 30 i 40 ulja. Medjutim, posmatrajuci kriticne zone motora, bolje ce produziti vek ulje koje je "redje"(kolokvijalno se ocenjuje gustina ulja na sobnoj, ili okolnoj temperaturi), koje brze pokrije klizne zone, koje je rezistentnije na toplotu, stabilnije na sagorevanje, isparavanje..pa makar po ceni malo intenzivnijeg dolivanja. Poremecene zazore nece ni jedno ulje popraviti. Ali gusto ulje ce pomoci vece raubovanje pri hladnom startu(a u toj zoni je preko 80% habanja motora, za "porodicna" vozila), veca lokalna zagrevanja, jos ako je pocesto mineralno, u izboru za "stari auto", ubrzano raubovanje je neminovno. Poz [ cobra-11 @ 02.07.2013. 17:39 ] @
Zakljucak je da ne brinem previse , nego da redovno kontrolisem nivo i gas .
Da li na iducoj zemeni da tocim isto ulje ili da probam 5w40 i za koliko km da ovo zamenim - planirao sam na 10 000 km ? [ vladd @ 02.07.2013. 18:10 ] @
DA ne brines. Mozes da probas, ako te bas zanima da li ce smanjiti potrosnju, ili neko drugacije ponasanje motora, ali izgleda da nema potrebe.
Pogotovo ako ne forsiras motor. 10kkm je sasvim korektan rok, cak i uz povremeno jurcanje. To su ulja koja realno mogu da izdrze i veci period, ali zbog vrste motora(nije predvidjen neki ultra long period zamene ulja), starosti vozila, necistoca..preporucljivo je ne prebacivati 10000km. I obavezno proveravati filter za vazduh, za njega nije bas garantovan rok trajanja, zavisi od ambijenta, a moze da zaprlja ulje. Poz Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|