[ Miso. @ 05.06.2013. 22:26 ] @
Pozdrav svima, U pitanju je golf 4, 85kw, AJM. Presao je 230k km. U uputstvu pise samo da je 505.01. Recimo shell ima samo 5w-30 dok castrol je 5w-40. Hvala |
[ Miso. @ 05.06.2013. 22:26 ] @
[ Zarko Silic @ 05.06.2013. 23:04 ] @
5-40
[ Lavlja_Jazbina @ 05.06.2013. 23:13 ] @
Ja sam 5-40 i to samo original.Motula sam potrosio na 7k 150gr,do original nisam na 10k dolio ni gram.
[ Zarko Silic @ 05.06.2013. 23:18 ] @
Potrosnja ulja zavisi i od uslova voznje. Od temerature vazdula, stila voznje, kvaliteta goriva, vrste podloge, konfiguracije terena, mase vozila i jos niz drugih stvari.
150 grama ulja na 7000 predjenih kilometara nije relevantna kolicina za donosenje bilo kakvog zakljucka, ali kod PD motora i u nasim klimatskim uslovima treba koristiti 5w40 505.01. Golf 4 od 85 kW poseduje PD motor. Prema podacima koje izdaje proizvodjac dozvoljena potrosnja ulja na ovim motorima je od 0.5 do 1.5 L na 1000 predjenih kilometara. Doduse, to vazi za LF rezim. Za standardni rezim servisiranja proizvodjac ne daje specifikacije o potrosnji ulja. [ Lavlja_Jazbina @ 05.06.2013. 23:38 ] @
Bas su se ogradili....Rezim prosle godine,putovanja na 45c.Paklena temperatura,znas i sam.
MOTUL 8100 X-CESS 5W40 i ja koje sam sipao MOTUL 6100 SYNERGIE + 5W40 su ista ulja bez obzira sto 8100 je 505.00.Nosio drugar na neki fakultet kod drugara i ispitivao ih.Kaze da je ralika za 0.1% ostatka garezi posle sagorevanje ulja,odnosno kilometraze koja je deklarisano ulje da ima funkciju po specifikaciji. [ jnk @ 06.06.2013. 00:07 ] @
Ista su ulja s tom razlikom da ovo što je 505.00 može da ti uništi motor.
[ Zarko Silic @ 06.06.2013. 00:10 ] @
Ne postoji u Srbiji laboratorija koja moze ustanoviti ispravnost i kvalitet aditiva potrebnih PD motorima za koje VAG propisuje standard 505.01
Dzaba je ulje noseno na fakultet. MOTUL 6100 SYNERGIE + 5W40 nema specifikaciju potrebnu PD motorima. MOTUL 8100 X-CESS 5W40 takodje nije namenjeno PD motorima. Motul Specific 505.01 je ulje za PD motore, a cena mu je skoro 2 puta veca od ovih spomenutih. [Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 06.06.2013. u 01:26 GMT+1] [ Lavlja_Jazbina @ 06.06.2013. 07:25 ] @
Citat: jnk: Ista su ulja s tom razlikom da ovo što je 505.00 može da ti uništi motor. Izvini,za ovo moras da poznajes nekog ko u Golf 5 vec 30k sipa ovo ulje ,8100 X-CESS 5W40 ,Za fakultet se cujem oko 9h pa cu tacno odgovoriti gde i ko je covek koji je to i rekao drugaru.Inace poznajemo se preko 20 god,pa laz izbacujemo kao sumnju. [ jnk @ 06.06.2013. 07:35 ] @
30k je ništa od kilometraže, sipali su ljudi i po par stotina hiljada km. To može i ne mora biti uzrok al svakako da ti je bolje da sipaš 505.01 što nijedno od ova dva(pa i ako su ispitana u laboratoriji) ne ispunjavaju.
[ Zarko Silic @ 06.06.2013. 09:10 ] @
U Srbiji je sve dopusteno. Nazalost,
posledice su evidentne. Nisu usamljeni primeri koji govore o fenomenu: kako je moguce da TDI motori u zapadnim zemljama prelaze nekoliko puta vece kilometraze od istih modela i tipova motora u ostatku sveta. Optuzuje se proizvodjac koji toboze za sebe proizvodi kvalitetniji automobil, a stvar je savrseno jasna i krije se uglavnom u tehnickoj kulturi prosecnog vozaca. Ako se tome doda nametljiv stav uvoznickog lobia pratecih delova, njegova bahatost, njegovo neznanje i njegov privilegovani pristup medijima, jajarenje servisera, lakomislenmost vlasnika (pored neznanja), stvari postaju jos jasnije, a posledice kobne. Spomenuti proizvodjac je ulje 505.01 poceo proizvoditi tek jednu deceniju nakon sto su se pojavili ovakvi motori sa specificnim zahtevima po pitanju sastava ulja. Ovo je dovoljan razlog da ga u odabiru ulja zaobidem; Samim tim sto postoje i drugi proizvodjaci ulja koji ovaj sertifikat poseduju duze vreme, a pored toga, prozvod im je jos i jeftiniji. [ Miso. @ 06.06.2013. 15:23 ] @
Zahvaljujem [ vaske2 @ 06.06.2013. 18:00 ] @
Meni na prvom servisu na Golfu 6 sipali ovo u ovlašćenom servisu http://www.mapodo.de/castrol-e...glish&___from_store=german,
mislim da je 507.00 Samo cena nije ni približna ovoj,mislim da je litar oko 2500 din.,u pitanju je 1.6 tdi. [ Lavlja_Jazbina @ 06.06.2013. 20:51 ] @
Zarko je u pravu.Nije ulje ispitivano,nego je drugar pricao sa drugarom sa masinskog fakulteta koji radi na ispitivanju materijala.
Ja sam pogresio u svom ulju koje je motul specific.Izvinjavam se jer ga nisam ni video kada je auto bio u servisu. Gledali su specifikaciju 8100 i zakljucili da je daleko kvalitetnije i od castrola koji je u originalu kod vw. Isto kaze da papir trpi sve,ali potrosnju i njemu od 200 gr,prepisuje zimi.Mozda. I sad,da li neko moze da kaze da po pitanu vw 5/40 nije svuda isto,i treba gledati oznake 505.01. Na spesific ulju stoji da je i za 505.00. [ inobradovic @ 08.06.2013. 21:06 ] @
znaci ako je 5w40 505.01. to je ok, da li treba da se obrati paznja i na marku ili je sve jedno ?
[ Zarko Silic @ 09.06.2013. 19:04 ] @
Treba da se obrati paznja da nije falsifikat.
[ inobradovic @ 09.06.2013. 19:18 ] @
usresredi malo misli na pitanje, zamolio bih te
[ Zarko Silic @ 09.06.2013. 19:18 ] @
Citat: vaske2: Meni na prvom servisu na Golfu 6 sipali ovo u ovlašćenom servisu http://www.mapodo.de/castrol-e...glish&___from_store=german, mislim da je 507.00 Samo cena nije ni približna ovoj,mislim da je litar oko 2500 din.,u pitanju je 1.6 tdi. Za tvoj automobil postoje samo 2 tipa ulja od kojih nazalost ni jedno nije za nase klimatsko podrucije. Jedno nosi sertifikat VW 507.00, a drugo je 506.01. Oba si za LF rezim eksploatacije i oba su za uslovno hladnije podrucije. 505.01 ulje se ne sme koristiti na motorima za DP filterom kakav je i Gollf 6 TDI u svim svojim varijantama. Citat: inobradovic: usresredi malo misli na pitanje, zamolio bih te Jasno sam rekao, a ko razume shvatice. [ Miso. @ 09.06.2013. 22:27 ] @
Citat: 505.01 ulje se ne sme koristiti na motorima za DP filterom kakav je i Gollf 6 TDI u svim svojim varijantama. A moze li ulje za golfa 6 tdi da se koristi za na primjer golfa 4 za koji je predvidjeno 505.01? [ jnk @ 09.06.2013. 22:38 ] @
Ne bi trebalo.
[ Lavlja_Jazbina @ 09.06.2013. 22:57 ] @
Da li neko moze strucno da obrazlozi razliku izmedju 505.01 i 505.00?
[ vaske2 @ 10.06.2013. 11:59 ] @
Citat: Zarko Silic: Citat: vaske2: Meni na prvom servisu na Golfu 6 sipali ovo u ovlašćenom servisu http://www.mapodo.de/castrol-e...glish&___from_store=german, mislim da je 507.00 Samo cena nije ni približna ovoj,mislim da je litar oko 2500 din.,u pitanju je 1.6 tdi. Za tvoj automobil postoje samo 2 tipa ulja od kojih nazalost ni jedno nije za nase klimatsko podrucije. Jedno nosi sertifikat VW 507.00, a drugo je 506.01. Oba si za LF rezim eksploatacije i oba su za uslovno hladnije podrucije. 505.01 ulje se ne sme koristiti na motorima za DP filterom kakav je i Gollf 6 TDI u svim svojim varijantama. Možda bi moglo ovo(naravno kad izađem iz garancije),ako zadovoljava 507 ili 506.01,i ako je bolje za naše klimatsko područje od 5w30? http://www.mobiloil.com/USA-En...bil_1_ESP_Formula_M_5W-40.aspx edit: preglednost citata [Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 10.06.2013. u 23:03 GMT+1] [ Zarko Silic @ 10.06.2013. 22:01 ] @
Odgovarajuce ulje ne sipa se radi garantnog roka vec radi pravilnog i dugotrajnog rada motora. Kada su u pitanju VAGova vozila, nije pametno sipati ulje koje ne poseduje VW sertifikat.
Inace, VW bas nije u velikoj ljubavi ni sa Mobilom a ni sa Motulom. Oba ova proizvodjaca pioprilicno santaju za VAGovim sertifikatima. Citat: Lavlja_Jazbina: Da li neko moze strucno da obrazlozi razliku izmedju 505.01 i 505.00? Moze, ali je to nepotrebno. Dovoljno je imati na umu da se 505.00 ne sme koristiti tamo gde je predvidjeno 505.01 Obrnuto moze. P.S. Vecina ljudi, pa i vi, mesate pojmove kvalitetnog sa pojmom odgovarajuceg ulja. Dzabe je ulje kvalitetno ako nije odgovarajuce. Da bi jedno ulje bilo kvalitetno treba da sadrzi odredjene komponente (aditive) a da bi bilo odgovarajuce ulje ne sme da sadrzi neke od komponenata i to je sustina citave price. [Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 10.06.2013. u 23:18 GMT+1] [ Lavlja_Jazbina @ 11.06.2013. 07:44 ] @
Pitanje sam postavio,kao sto sam gore napisao da u polemici dvojice prijatelja,01 je oznaka u specifikaciji ulja, ostatak garezi
u sagorelom ulju.Kilometraza preko za koje je ulje deklarisano. Jedna konstatacija kod mog auta.Jos 3k do 30k od marta prosle godine,ide 3 zamena ulja.Ova druga sa motulom,na koji kukam zbog neprimetne potrosnje ulja,NEMAM DIM na auspuhu.Pre kada stisnem gas u nekom brdu,bilo je dima,a primeti se nocu zbog farova vozila koja su iza mene. Probao sam vise puta na nekoj uzbrdici,ali toga vise nema.Pricam o original ulju koje sam kupovao u kantici od 5l.Bez dima Motul specific. Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|