[ zeljovan @ 11.06.2013. 22:58 ] @
[ zeljovan @ 11.06.2013. 22:58 ] @
[ pajapop @ 13.06.2013. 19:09 ] @
Zdravo Zeljovan, ima li jos problema sa EGR ventilom? Sto se tice serva volana...stvarno se ne razumem u ove nove "novotarije", ali s obzirom da se niko drugi dugo nije javio po ovoj temi,... dajem malo sebi slobode da razmisljam o ovom problemu. Evo kako ja smatram da to funkcionise...Kod tebe je sigurno elektricna pumpa serva. Ona u zavisnosti od zakretanja volana radi sa manjim ili vecim pritiskom. Kad vozis ravno pritisak je najmanji, kako zakreces pritisak se povecava, odnosno pojacava se broj njenog obrtaja a samim tim i ona potrosnja struje. Znaci za voznju po ravnom ona 3A kolko da je drzi u pripravnosti, a kako se povecava zakretanje potrosnja struje raste kako bi ostvarila sto veci pritisak....E sad...taj senzor, verovatno ima ulogu da meri zakretanje volana i da tu informacju prosledjuje, sad... dal direktno u komjuter (najverovatnije), dal direktno na pumpu...vrag ce ga znati, ali od njega zavisi dal ce pumpa jace ili slabije da radi. Sobzirom da je to elektronika, jedino ona zna da "vara" i da cas radi ispavno, cas da lazira. Po meni...tebi je pumpa ispravna a problem je ne u crkavanju senzora vec u poremecaju njegove osetljivosti...u svakom slucaju trazi zamenu. A mislim da je to trenutno i najeftinija varijanta. (ipak ono..proveri nivo ulja i sl). [ zeljovan @ 14.06.2013. 21:24 ] @
@Pajapop, pozdrav ;-) EGR radi, ali stara baba ne može biti devojka, tako i moja škoda ;-)
Vidim da nema stručnjaka koji bi bi mi rastumacili moju nedoumicu, kao šta napisahgore dosta sam toga iscitao i u većini slučajeva stavljaju da je Senzor serva u pitanju, lako bi ja proverio da imam rezervni deo ali ovako moram da se pomucim, al šta da radiš. Proverio sam ja i nivo ulja i napon akumulatora i sve je OK, naporne sam proveravao u mestu ali nije problem da se proveri u voznji, medjutim nije.mi jasno da li može senzor da daje pogrešne podatke računaru u vreme mirovanja kola te da tada pumpa nepravilno radi i zašto bi tada bila nestabilna struja?? Kako se može ispitati senzor setva?? [ zeljovan @ 17.06.2013. 22:03 ] @
Address 44: Steering Assist
00816 – Power Steering Sensor (G250) 30 -10 Open or Short to Plus - Intermittent Da li neko može da mi potvrdi da ova greška daje otkaz senzora? [ pajapop @ 18.06.2013. 21:03 ] @
Da ne ispadne da sam nahjrabriji..ili najgluplji...ali koliko ja znam engleski...kad prevodim sve se vrti oko senzora serva. Ne znam zasto ne bi verovao dijagnostici kad ona za to i sluzi. Koliko se secam, dijagnostika ti je ukazivala i na kvar EGR ventila, i tek kada si ga zamenio resio si problem...Zasto ti i sad ne bi lepo zamenio taj senzor...pa sta bude...ne kosta valjda...
[ vladd @ 18.06.2013. 22:51 ] @
Ne mora da bude do senzora. Treba proveriti i napajanje, stabilnost napona na alternatoru, ispravnost kablova..
Nakon reseta elektronike, senzor se ponasa korektno, do narednog soka. Uzgred, elektro hidraulicni servo je CAN-om povezan sa racunarom, pa i problemi na CAN magistrali mogu da izazovu "limp mod", npr, problem nastao ugradnjom aftermarket radija... Poz [ zeljovan @ 24.06.2013. 21:23 ] @
Citat: pajapop: Da ne ispadne da sam nahjrabriji..ili najgluplji...ali koliko ja znam engleski...kad prevodim sve se vrti oko senzora serva. Ne znam zasto ne bi verovao dijagnostici kad ona za to i sluzi. Koliko se secam, dijagnostika ti je ukazivala i na kvar EGR ventila, i tek kada si ga zamenio resio si problem...Zasto ti i sad ne bi lepo zamenio taj senzor...pa sta bude...ne kosta valjda...:( Citat: vladd: Ne mora da bude do senzora. Treba proveriti i napajanje, stabilnost napona na alternatoru, ispravnost kablova.. Nakon reseta elektronike, senzor se ponasa korektno, do narednog soka. Uzgred, elektro hidraulicni servo je CAN-om povezan sa racunarom, pa i problemi na CAN magistrali mogu da izazovu "limp mod", npr, problem nastao ugradnjom aftermarket radija... Poz @Vladd Nisam proveravao stabilnost napona na alternatoru, ali proveravao sam akumulator, pošto sam na forumima nalazio da može da bude problem do pada napona na akumulatoru, medjutim meni je akumulator OK, kablovi su mi naizgled u odličnom stanju, što ne govori da nije negde do njih. Auto mi je dosta očuvan i garažiran. Pretpostavljam da je problem na relaciji senzor-pumpa... Lako bi ja ustanovio da imam rezervni deo, zamenio pa proverio i tako išao do pronalaska kvara ali delovi su skupi!!! [ vladd @ 25.06.2013. 13:21 ] @
Nije samo nizak napon problem, vec je problem ako se pojavi i visok, elektronika se zalecuje i samo reset pomaze.
Tako da ni zamena(proba) senzora ne bi resila problem. A i senzor neko vreme radi, koliko sam razumeo..dok ne dodje do potrebe resetovanja.. Poz [ zeljovan @ 25.06.2013. 20:40 ] @
Citat: vladd: Nije samo nizak napon problem, vec je problem ako se pojavi i visok, elektronika se zalecuje i samo reset pomaze. Tako da ni zamena(proba) senzora ne bi resila problem. A i senzor neko vreme radi, koliko sam razumeo..dok ne dodje do potrebe resetovanja.. Poz Tako je, servo mi radi-pa neradi, sada je to potpuno nedefinisano kada se pali sijalica otkaz serva. Zna da se neupali dnevno ni jednom, a takodje zna da se pali svako malo i sa njenim palenjem čuje se zvuk neravnomernog rada pumpe koje prati mestabilnost kratkog svetla i svetla na instrumental tabli. Kada vidim da mi zatrepere napomenuta svetla, odmah posveti pažnju servo pumpi (gasenjem radia) koju čujem kako radi neravnomerno i u kratkom roku se pali sijalica otakz serva. Vlado koliki bi napon trebao da bude na alternatoru?? Ujedno bi probao preko autodijagnostike da ispratim napone servo pumpe u A i da vidim napon alternatora, mislim da bi tu trebao dobiti dve iste vrednosti na dva pokazivača. [ vladd @ 25.06.2013. 22:05 ] @
Ne preko 14,5V, bar ne previse, npr ne preko 14,8V(racunajuci i gresku instrumenta od 0,1V).
Ne bi bilo lose pogledati osciloskopom, moguci su pikovi, ako je neka dioda crkla. Uglavnom, problem sa alternatorom se prvo primeti na instrument tabli(paljenje-gasenje lampica, ili setanje skala, do neartikulisanog skakanja kazaljki), a u tvom slucaju, bolje receno Fabijinom slucaju i na elektroservu. Takodej su vazna korektna i cista zvezdista masa, posto odredjena grupa(koja pripada nekom zvezdistu) moze da bude na nedefinisanom i nestabilnom naponu zbog lose mase... Poz [ videco @ 26.06.2013. 22:48 ] @
novi sam na ovom forumu,ali videh i ovu temu i imate bas zanimljiv problem.
posto sam po struci i zanimanju autoelektricar,to zezanje sa servom na prvi pogled lici najvise na nestabilnost rada reglera na alternatoru. ali,ako se cuje da varira rad servo pumpe,ono zujanje,kao kad gubi kontakt pa dobija a pri tom svetla igraju i to sve u radu na leru,u tom slucaju je u pitanju senzor serva koji se nalazi sa bocne leve strane na samoj letvi.pogotovo ako je pumpa TRW,jer sam vec imao par slucajeva i ovo vam kazem jer sam tu skolu prosao sa tim servom.u prvom slucaju lakse sam dosao do pumpe da probam i nije bilo do nje,mada sam tad tesko dosao do senzora,bio je neki stari tip za tu TRW.vec u drugom slucaju odmah sam menjao senzor i nije bilo greske. tako da msm da se neces zeznuti ako zamenis senzor.i sam osciloskopski prikaz ti govori da su velike oscilacije i da ukazuje na senzor... nadam se da sam bio od pomoci bar malo i javi sta si poradio... [ Nebojsa Milanovic @ 26.06.2013. 22:58 ] @
Dobrodošao na ES
[ zeljovan @ 27.06.2013. 23:03 ] @
Citat: vladd: Ne preko 14,5V, bar ne previse, npr ne preko 14,8V(racunajuci i gresku instrumenta od 0,1V). Ne bi bilo lose pogledati osciloskopom, moguci su pikovi, ako je neka dioda crkla. Uglavnom, problem sa alternatorom se prvo primeti na instrument tabli(paljenje-gasenje lampica, ili setanje skala, do neartikulisanog skakanja kazaljki), a u tvom slucaju, bolje receno Fabijinom slucaju i na elektroservu. Takodej su vazna korektna i cista zvezdista masa, posto odredjena grupa(koja pripada nekom zvezdistu) moze da bude na nedefinisanom i nestabilnom naponu zbog lose mase... Poz @Vladd Juče sam testirao napone, naponi se kreću; Ugašen auto, akumulator 12,4V, punjenje sa opterećenjem 13,8V, kada se čuje pumpa da neravnomerno radi i sa opterećenjem ide od 13V do 13,6V. Kolega na poslu kaže da su naponi dobri. Citat: videco: novi sam na ovom forumu,ali videh i ovu temu i imate bas zanimljiv problem. posto sam po struci i zanimanju autoelektricar,to zezanje sa servom na prvi pogled lici najvise na nestabilnost rada reglera na alternatoru. ali,ako se cuje da varira rad servo pumpe,ono zujanje,kao kad gubi kontakt pa dobija a pri tom svetla igraju i to sve u radu na leru,u tom slucaju je u pitanju senzor serva koji se nalazi sa bocne leve strane na samoj letvi.pogotovo ako je pumpa TRW,jer sam vec imao par slucajeva i ovo vam kazem jer sam tu skolu prosao sa tim servom.u prvom slucaju lakse sam dosao do pumpe da probam i nije bilo do nje,mada sam tad tesko dosao do senzora,bio je neki stari tip za tu TRW.vec u drugom slucaju odmah sam menjao senzor i nije bilo greske. tako da msm da se neces zeznuti ako zamenis senzor.i sam osciloskopski prikaz ti govori da su velike oscilacije i da ukazuje na senzor... nadam se da sam bio od pomoci bar malo i javi sta si poradio... @Videco Drago mi je da se neko javio ko je već imao sličnih problema, kao šta sam u početku napisao da sam isčitao mnogo foruma i u 90% slučajeva se javlja greška senzor serva, medjutim naišao sam na lika koji je opisao rad pumpe u A (amperima), kada sam nakačio diagnostiku, meni su se pikovi pojavljivali kada ne motam volan, mada sam to detaljnije opisao gore i to me je odvelo od senzora, međutim postoji i jasna greška koj daje autodijagnostika. Šta se tiče elektro pumpe ne znam da li nosi oznaku TRW ali znam da senzor nosi tu oznaku i da košta 10500 dinara. Uglavnom kada počnu svetla da igraju na instrumental tabli i dnevne svetla onda se čuje pumpa i pali se sijalica otkaza serva, naravno da tada ne radi servo do sledećeg gašenja i ponovnog paljenja kola. Nije mala cena senzora, ako nije senzor šta onda raditi sa jednim viška ;) [ vladd @ 28.06.2013. 09:50 ] @
U tom slucaju, moraces da nabavis nov senzor. I da ga zamenis..
Ako je pljosnat onda je TRW(kapacitivni), ako je cilindrican onda je KOYO(sa Hall-senzorom). Probaj da nadjes TRW sa metalnim kucistem, posto se tvrdi(a i logicno je) da je trajniji. Poz [ zeljovan @ 11.08.2013. 10:52 ] @
Osatao sam dužan da napišem da još nisam zamenio TRW senzor jer do sada nisam uspeo da nadjem nov, zanimljivo da mi je jedan lik tražio 15 000 din i da mu dam avan unapred dok on nabavi senzor a na drugom mestu sam našao gde mi traži 13 000 dina s tim da sam u obavezi da im vratim moj neispravni TRW senzor. Ako neko zna gde mi mogao naći u prodavnici senzor da to kupim i zamenim.
Kakvo je vaše misšljenje o polovnom TRW senzoru sa otpada, 60E... pozz Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|