[ Igor88 @ 13.06.2013. 19:08 ] @
U pitanju je Octavia 2.0i, 85 KW, 2000. g.
Isprao sam motor i nasuo LIQUI MOLI 4100 5W-40 TOP TEC ulje (slika).

Problem je taj sto motor izgleda trosi ulje (ne znam da li je trosio i prije).
Prilikom sipanja nivo je bio na MAX, a nakon predjenih 1000 km nivo ulja je otprilike kao na slici.

Da li sam pogrijesio pri izboru ulja ili nesto ne valja na motoru?
Svjecice su potpuno suve i nove su.
[ botr @ 13.06.2013. 19:17 ] @
Pretpostavljam da je razlika izmedju min i max 1 litar, pa ako si dobro nacrtao, ispada da je potrosio oko 250 gr ulja na 1.000 km. Nije ni puno, a nije ni malo, mada VW motori nisu skloni da trose ulje. Mozda je i do ulja, mozda negde curi ili ga trosi.

Ukoliko nema nikakvih drugih simptoma, vozi i prati situaciju, eventualno pri sledecoj zameni uzmi ulje drugog proizvodjaca.
[ Igor88 @ 13.06.2013. 19:21 ] @
Slikao bih sipku, ali sam tek stigao i moram cekati da se ulje slegne. Sutra postavljam sliku stvarnog stanja.
[ Java Beograd @ 13.06.2013. 19:57 ] @
Sve je u redu sa motorom. Vozi i uživaj. Kad vidiš da je na minimumu - dolij 1 litar i opet vozi. Sipaj i ne misli. Ako je auto star 13 godina, onda je otprilike prešao oko 300.000 km, i ovakva potrošnja ulja je sasvim OK.

Ako nisi znao: svaki motor troši ulje. Mora da troši, jer još nisu izmišljene karike koje skinu 100% ulja sa hilzni.
[ Igor88 @ 13.06.2013. 20:26 ] @
Naravno da sam znao..bilo bi sramota da ne znam obzirom na struku, ali nemam iskustvo sa ovim motorima, niti sam imao auto koje trosi 1l ulja na 4000 km.
Nivo ulja nakon 90 min. po prestanku rada motora je na slici:

[ Nocni @ 13.06.2013. 23:18 ] @
Sve je u redu i ne moras da mijenjas proizodjaca prilikom zamjene... to je odlicno ulje... btw, njemački liqui moly prodaje aditive za motorna ulja većini proizvođača i poznat je po tome, pa su valjda i za sebe primijenili dobru recepturu...
Sama potrošnja ulja zavisi od više faktora... stil vožnje, gorivo, godišnje doba, ukupno stanje i koncepcija motora, grad/otvoreni put itd.
[ Igor88 @ 14.06.2013. 09:58 ] @
Hvala svima za komentare.
[ Igor88 @ 08.07.2013. 20:41 ] @
Veceras, nakon predjenih 2000 km, provjerio sam nivo ulja i isti je na minimumu. Cep je potpuno suv.
Dosuo sam 0,6 l i nivo ulja je ponovo na maksimumu (tj. skoro na max-dok se slegne), tako da pretpostavljam da nivo sipke pokazuje 0,5 l ulja od max do min.
Primjetio sam da je na duzim relacijama potrosnja ulja znatno manja u odnosu na cistu gradsku voznju.
Da li je ova potrosnja u granicam normale za ovaj motor, ili da se pozabavim otklanjanjem uzroka potrosnje (gumice ventila, vodjice...mada nisam primjetio da auto dimi uopste, ma ni malo)?
[ cika dacha @ 08.07.2013. 20:51 ] @
jel duva na meracu od ulja kad je upaljen auto? naravno kad se sipka izvadi! ta potrosnja ulja je velika za tu kilometrazu
[ Lavlja_Jazbina @ 08.07.2013. 20:56 ] @
Mislim da je minimum maksimum 1L.
[ Igor88 @ 08.07.2013. 21:12 ] @
Citat:
cika dacha:
jel duva na meracu od ulja kad je upaljen auto? naravno kad se sipka izvadi! ta potrosnja ulja je velika za tu kilometrazu

Provjericu sutra pa javim..

@Lavlja_Jazbina
Ponovo sam sišao i provjerio nivo. Ulje je na max, motor je jos uvijek topao, sto znaci da ima jos da se cijedi, a ja sam nasuo 0,6 l, tako da...lose mislis ;)



[Ovu poruku je menjao Igor88 dana 08.07.2013. u 22:53 GMT+1]
[ vaske2 @ 08.07.2013. 21:37 ] @
Ne misli lose,verovatno se nije dobro sleglo kad si merio pre dolivanja,kod vecine automobila razlika izmedju minimuma i maksimuma je 750gr do 1 litar. A odakle ti to da ulje treba da bude na maksimumu? Kod nekih motora to moze biti cak i stetno. Ulje treba da ti bude kao na onoj slici na kojoj si nam pokazao gde je stajalo posle predjenih hiljadu km.
[ Igor88 @ 08.07.2013. 21:50 ] @
Drugi dan nakon uradjenog velikog i malog servisa, odmah ujutru sam provjerio nivo ulja i isti je bio tacno na max. Auto je parkiran na ravnoj povrsini (poslovni prostor kuce). Gornja slika je napravljena nakon izvjesnog broja predjenih km. Veceras, nakon par sati mirovanja (isto mjesto parkiranja), provjerio sam nivo ulja (bio je minimalan nivo-bez daljeg slijeganja ulja-sto znaci da sam trebao dosuti jos manje da dostignem max) i dosuo 0,6 l. Trenutno je (da budem precizan) 0,5 mm do max. Ako u ovih 0,5 mm se moze dosuti preostala 0,4 l ulja, onda je moja greska.
Maksimalni nivo mi je preporucio momak koji je radio u Skoda servisu, a inace sam bio pristalica "3/4 nivoa ulja" u karteru.

Update:
Nesto razmisljam..1000 km gradske voznje je svuklo 3/4 ulja u odnosu na 1/4 koju je potrosio vozeci relacije od po 300 km u komadu. Ne valja nikako..



[Ovu poruku je menjao Igor88 dana 08.07.2013. u 23:19 GMT+1]
[ etjen @ 08.07.2013. 22:35 ] @
naravno da ne valja. Ukoliko ga nisi vozio preko 5000 obrtaja 90% vremena, onda je ta potrošnja neprimerena.

E sad, postoje 2 filozofije
Prva je - ne diraj ništa, to je nikakva potrošnja, svaki mator auto mora da potroši xx ulja, samo dolivaj i ne misli...

Druga je - auto ne sme da troši praktično ništa ulja, makar na 5000 Km, ukoliko troši potrebno je intervenisati...

E sad, kao i uvek u životu - istina je negde na sredini. Treba biti upoznat sa samim tipom motora jer zaista neki motori troše vidno ulje za razliku od nekih koji zaista ne troše vidno ulje od zamene do zamene.

Lično, ne volim kada motor troškari ulje i sve preko 150-200 grama ulja na 1000 kmm za bilo koliko stari auto je, po meni, previše.
Naravno, zavisi i od stila vožnje i tipa ulja ali ipak nije baš da se opustiš...
[ inobradovic @ 08.07.2013. 22:47 ] @
gledao sam u knjigu od opel astre h 1.9 dizel 110kw i pise da je potrosnja ulja 0,6l na 1000km,
mozda to znaci da do te potrosnje ne treba dirati nista a ako je preko toga treba raditi nesto na motoru .
slikacu sutra knjigu pa cuubaciti sliku.
[ Igor88 @ 08.07.2013. 22:51 ] @
Zaista ne znam nista o ovim motorima..rekli su mi da hoce trositi ulje, "ali pri kraju kada se vec izradi", ali po meni je ovo ipak previse. Ima tu dosta voznje tipa pali-gasi (na ladno), ali ipak..
Nista, moracu poceti da se bavim "monitoringom" ne bi li utvrdio da li su karike, ventili, gumice, ili svasta po malo. Najgore je sto moram skidati usisnu da bih mjerio kompresiju, a to onda povlaci i ciscenje klapne gasa (kad vec skidam granu), pa adaptacija iste, pa hoce li auto raditi kao i prije (pogotovo na leru) posto sada radi totalno ok...ehhhh :(

@inobradovic
Moje misljenje je da su to individualne stvari i da za razlicita auta i razlicite motore, vaze razlicita pravila (mozda ne toliko drasticna, ali ipak), stoga sam i pitao za konkretan motor, ali evo izgleda niko ne vozi staru 2.0i Octavia-u na forumu.

[Ovu poruku je menjao Igor88 dana 09.07.2013. u 00:02 GMT+1]
[ Nocni @ 09.07.2013. 00:00 ] @
Auto ti je pokvaren i to je velika potrosnja ulja i trebalo bi reagovati...
Za to svakako nije kriv izbor ulja...
Pored ove slike gore koju si postavio je pisalo 4000 km i ja sam mislio da je to to


Sve preko litar od zamjene do zamjene za atmo motor nije prijatno i trebalo bi razmisljati o najjednostavnijem rjesenju... o prodaji auta...

[Ovu poruku je menjao Nocni dana 09.07.2013. u 01:12 GMT+1]
[ KrkaCiC @ 09.07.2013. 01:32 ] @
A skode se ipak traze,nemac je to
I ja mislim da je to mnogo velika potrosnja. Inace vozim auto star 24 godine,atmo na plin,i od zamene do zamene potrosnja ulja je smesna
Jel dimi?
Da ti ne ispusta negde?
[ cozmo_im @ 09.07.2013. 07:31 ] @
Normalna potrosnja ulja za taj motor i vecom kilometrazom. Kod komsije, sa identicnim autom (isto godiste cak) je slicna potrosnja ulja.

Dolivaj i vozi.
[ botr @ 09.07.2013. 08:16 ] @
Ja lepo rekoh da trosi vise nego sto bi trebalo, ali nije opasno. Jedino sto je potrebno da se kupuje ulje za dolivanje, pa kada sam rekao da bi mozda trebao da promeni ulje, posto mislim da Moly nije ni malo jeftin, mislio sam iz tog razloga, da predje na neku jeftiniju sintetiku.
[ Java Beograd @ 09.07.2013. 08:32 ] @
100 ljudi - 100 ćudi - 200 saveta !
[ cozmo_im @ 09.07.2013. 08:42 ] @
Pa ti motori su srkaci ulja. Nema tu saveta, takav je motor.

Nista mu ne fali, nek doliva i vozi. Jeftinije je nego da otvara motor, a ako bi izmerio kompresiju ustanovio bi da je fabricka. Nema potrebe nista da dira.

Inace u uputstvu ce pronaci stavku da je dozvoljena potrosnja ulja 1L na 1000km.

Ne kazem da je to normalna potrosnja ulja, ali kod motora velike kubikaze koji su stari i presli puno, potrosnja ulja je sasvim normalna stvar i zavisi od rezima voznje koliko ce da potrosi.

Proveravanje nivoa jednom nedeljno i vozi misko.
[ Java Beograd @ 09.07.2013. 08:51 ] @
Možda nije loše izmeriti kompresiju. Ne košta puno, a daje značajnu informaciju o stanju karika, cilindara, ventila ...
[ cozmo_im @ 09.07.2013. 09:08 ] @
Dovoljno je da mu negde malo prolazi ulja pored gumice ili neke karike (uljne) i to je to. Nema mudrosti.

Ali to su sve normalne stvari, motori kad predju puno normalno je da ce negde da "piski".

Kada treba obratiti paznju: kada potrosnja ulja ODJEDNOM drasticno skoci.

Koliko vidim on ima tu jednu potrosnju ulja i to je to, malo vece u gradskoj voznji (sto je normalno) i malo manje na otvorenom (logicno).

Nema promene u nivou potrosnje ulja.
[ Igor88 @ 09.07.2013. 16:38 ] @
Citat:
cika dacha:
jel duva na meracu od ulja kad je upaljen auto? naravno kad se sipka izvadi! ta potrosnja ulja je velika za tu kilometrazu

Duva (ne previse), a i na poklopcu takodje, samo mnogo, mnogo jace.
Ne dimi prilikom davanja gasa na leru, ali zato zadimi (ne previse i ne uvijek) pri povratku nazad sa visokih obrtaja.
[ vladd @ 09.07.2013. 17:28 ] @
Napisi tacnu oznaku motora, troslovnu, da ne bi mesali razne tipove 2.0 motora iz tog perioda. Nekima lici da su svi isti, ali ima znacajnih razlika.

A uzgred, neki jesu zderaci ulja a neke serije nesto manje.

Predji na Lukoil sintetiku, jeftinija je za dolivanje.


Poz
[ Igor88 @ 09.07.2013. 17:47 ] @
AQY - Bosch Motronic M5.9.2

Video kako to izgleda pri hladnom startu (sa saugom). Preskociti drugu polovinu klipa jer je beskorisna, a nemam video editor da isjecem.


Video kako duva na sipku i cep
[ botr @ 09.07.2013. 19:06 ] @
To sto "duva" na cepu za dolivanje je od okretanja bregaste. Malo su se karike istrosile, ali nista opasno. Vozi, dolivaj i prati :)
[ vladd @ 10.07.2013. 13:03 ] @
AQY je jedan od legendarnih gutaca ulja. Cak su imali i ozbiljan recall, posto je na jednom broju(2000-2001, druga polovina godine) doslo do pogresne montaze karika, ali je to resavano u prvim hiljadama km.

ZAhteva dobro ullje, redovnu zamenu, i nikako ne prelaziti na "gusto"ulje, tipa 10W-40, minimum je 5W-40, posto ima prskalice za hladjenje klipova. Ulje koje nije dovoljno tecno u hladnom motoru dovodi do toplijih klipova pri hladnom startu i povecanja raubovanja.

Meni je nesto vise trosio 0W-40, istina bilo je problema u kablu svecice, pa je zalivao ulje benzinom, sada koristim 5W-40, Lukoil ulje, i potrosnja je sisla u prihvatljivih 0.6-0.7 litara na 2000-2500km,...
Sa ostrijom voznjom se nesto malo povecava potrosnja, ali s obzirom da je poznata "uljara", zanemarujem i razmisljanje o tome.

Vozi, dolivaj dobro ulje, proveri creva na odusci(nakupe se naslage), ili izbaci granu koja uvodi ulje u usis(da ne prlja leptir), i uzivaj u AQY motoru...

Poz
[ cozmo_im @ 10.07.2013. 13:54 ] @
Rekoh ja to vec na stranici pre :) Poznati potrosac ulja.

A ako ikad zatreba servis, slobodno meni na PM.
[ kristina990 @ 10.07.2013. 17:36 ] @
ovo nije za intervenciju mehaničara
https://static.elitesecurity.org/uploads/3/3/3309938/Untitled.jpg
ali ako ti kida živce i tera te da često dižeš haubu,otiđi do mehaničara da ti promeni karike+obrada glave(zamena gumica,vođica po potrebi,šlajfovanje ventila)
karike i dihtung glave te izađe oko 200 evra
ruke mehaničara oko 100 evra
+mašinska obrada glave sa delovima,cena ne znam
[ Igor88 @ 10.07.2013. 22:22 ] @
Mnogo hvala za komentare..svima!
Na autu je dosta toga popeglano i novo od potrosnih dijelova, i naci ce se valjda, eventualno, i tih 300 „ojra“ dodatno :)
Ono sto ne znam u kakvom je stanju, to su usisna grana, klapna gasa, ventili, gumice ventila i kompresija, jer zahtijeva skidanje usisne i nekako se nisam bavio ovim dijelom motora bas zbog toga.
Pokazalo se da kod mene trosi nekih 0,55 l na 2000 km i ne vidim nikakav problem dici haubu jednom u 1000 km, posto je svakako dizem i kada je sve ok (na bilo kom autu) cisto da vidim "sta ima i sta nema".
Za mene i nije neki trosak dodatni litar ulja svakih 4000 km, ali sve je to individualno.
[ Java Beograd @ 11.07.2013. 06:34 ] @
Citat:
kristina990:+mašinska obrada glave sa delovima,cena ne znam
Od 8.000,00 din + delovi
[ vladd @ 11.07.2013. 17:44 ] @
Ma nikakvi zahvati ovog tipa, dok sam ne spali dihtung. I to mu je obicaj.

I treba naci ozbiljno dobrog majstora. I nabaviti ozbiljno dobre delove, a ne za "standardnog" VW-a od 1986ccm, sa kojim ga najcesce mesaju..

To sto "duva", sad sam pregledao filmice, to je normalno, od okretanja klipova, nema tu ni daska od dima..
Kada na te otvore krene da dimi, e tada se zabrini..:)

To je visokofrikcioni benzinac, koji ne zapunjava ulje strokom kao matori dizel, i povecava zapreminu. A pride prska ulje na vrele klipove(sto mu je, osim nedostatka razvodnika, jedna od znacajnih razlika u odnosu na obicne, starije, VW 2.0 motore), sto pojacava potrosnju.
Ostavi doticnih 300 evra (inace nedovoljnih), bice troskova, taj motor je okruzen "sitnicama" koje po komadu idu od 100 do preko 300 evra.

Jednostavno, vozis AQY, i to je normalna potrosnja ulja. Imas visok obrtni moment, na relativno malom broju obrtaja, veoma povoljniji(i blizi dizelu) nego drugi atmosferski 2.0 motori, pa jos sa 8 ventila..

Zavisno od predjene kilometraze, drugaciji su problemi sa zaista uvecanom potrosnjom ulja, ali taj scenario je solidno daleko..posmatrajuci filmove.

Ono sto je bitno, stanje kablova, senzora, osmatraj bocnu plasticnu deklu sa termostatom, ume da pukne i zaliva lamelu antifrizom, i sva oprema oko motora treba da je u ispravnom stanju...

Poz
[ Igor88 @ 11.07.2013. 19:52 ] @
O, pa nisam skontao odmah da imamo iste masine..ili mozda grijesim :)
Obzirom na nivo znanja, u koji sam se mogao i sam uvjeriti, moram priznati da imam srecu ako imamo iste masine.
Ne vidi se na klipu, ali kada sam skinuo cep sa kartera (na radnoj temp) bilo je mrvica dima, ali bas malo. E sad ne znam da li je to za zabrinuti se. Moram reci da kad god kupujem dijelove, svi prodavci se baziraju na motor od golfa 4 i vidim sada da to nije u redu.
Jos jednom, veliko hvala za komentare, i tebi, i ostalima!

Da dodam, na satu je 169k i ovaj motor "ispucava" do 2500 rpm kao da je PD TDI! To sam primjetio odmah cim sam sjeo u auto i nije mi bilo jasno sta se desava, jer to nije karakteristka benzinca, a ovaj motor daje sasvim dovoljno obrtnog momenta do 3000 rpm, a sve preko je samo prosipanje goriva :)

Naravno, svako zadovoljstvo ima svoju cijenu..



[Ovu poruku je menjao Igor88 dana 11.07.2013. u 21:31 GMT+1]
[ kristina990 @ 11.07.2013. 21:10 ] @
vladd je potpuno u pravu,to je motor u odličnom stanju,potrošnja je za taj motor mala,na netu neki kažu da je prihvatljiva potrošnja za njega sve ispod 1 litar na 1000 milja!!!
motor je extra,uživaj i dolivaj,al ne dolivaj dok nivo ne padne ispod pola
nemoj prečesto menjati ulje,drži ga barem 15000 km
http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_233_GB1.PDF
[ vladd @ 11.07.2013. 21:23 ] @
Da, bas taj. Njega sam specijalno trazio kada sam kupovao Bubu.
Sada se malo kajem zbog potrosnje, po gradu kada ostvarim 9l/100km, slavim..

Vise podseca u voznji na pre-PD TDI, sa svojih 170(po nekim podacima 174) Nm na 2400 obrtaja, za razliku od ostalih "slicnih" benzinaca sa nesto manjim obrtnim momentom i jos na 3200 o/min.

Ulje menjam na 10kkm, servis mu je predvidjen na 15kkm..ali ja malo preterujem, uracunavam 90% gradsku voznju, kratke relacije...

Jedan "smiren" atmosferski benzinac, sa dovoljno snage da ne oseca 4 osobe, nije za jurcanje, ali je napravljen da traje..sto se ne moze reci i za "sitnice" oko motora.

Kada stignes do 1 litre na 1000km, onda trazi uzrok, ali i dalje nece biti na zaptivkama ili karikama..bar ne narednih 200kkm

Uzgred, ne bi bilo lose da skines crevo koje vodi od poklopca za sipanje ulja do usisne grane, da ga pazljivo ocistis(najcesce zabravljen deo za proveru) i proveris zaptivanje. Meka guma, skup deo, a moze da pravi probleme u radu..

Za ulje, odnosno tih par stotina grama na 1000km, ne brini..

Poz.
[ Igor88 @ 11.07.2013. 22:00 ] @
Odlucio sam se za LM jer je interval 20k, ali ja sam namjestio service check na 15k. Ulje nije preskupo, ali nije ni jeftino. Sipam na max, a dosipam kada sidje tu oko min. Mozda sam grijesio, ali sam totalna neznalica sto se tice ovog motora i tako mi je "pao grah"..sasvim slucajno. Znao sam samo da je "dugotrajan", a takav je meni trebao. Inace, malo ih ima i nece ih niko, samo po neki ludak :)
Malo cu te razocarati, ali ja po gradu znam potrositi i 8.1, ako pazim. Na otvorenom se spusti i do 5.5 ako nema duzih uzbrdica. Inace, na hladnom startu izbacuje 44l pri najmanjem gasu! Ono sto me je fasciniralo je to da ovaj motor veoma brzo postize radnu temperaturu, sto je dobra stvar, jer 44l pod saugom...hohohooooo :)

Ovako dimi zagrijan, da imas kompletnu sliku :)


Ne znam odakle cupate tu divnu dokumentaciju, ali ako nije problem, molim vas za linkove za sve vezano za ovaj motor, servisiranje..jer to je moja literatura za opustanje.

[Ovu poruku je menjao Igor88 dana 11.07.2013. u 23:44 GMT+1]
[ kristina990 @ 12.07.2013. 08:12 ] @
http://vwts.ru/sk_octavia1_1u.html
[ vladd @ 12.07.2013. 12:31 ] @
http://forums.vwvortex.com/for....php?28-2.0-Liter-Engine-Forum

Citat:
samo po neki ludak


Da, da.....

Poz
[ Igor88 @ 12.07.2013. 13:19 ] @
Mislio sam generalno u svom sirem okruzenju..ne worldwide :)
[ vladd @ 12.07.2013. 15:03 ] @
Ako ti treba zanimljivo i korisno stivo, to je to, za "listanje".
U okruzenju ga tesko i razlikuju od starog 2.0, po obicaju sve pojednostavljuju i trpaju u isti kos, pa ce od takvih prica ili saveta samo da te boli glava ili dzep.

Baska sto po auto ili VW fan forumima ima previse balkanskih balvana, koji trce do ulicnog mehanicara po savet i iskustvo, pa onda pametuju po forumu, pricajuci bajke. A ta oznaka motora je solidno retka...i u sirem okruzenju a sticem utisak i dalje po meridijanima..
A ni VW nije previse siroke ruke, sto se tice literature, marketing je pregazio sve sto moze, a i domaci novinar su posebna prica, tako da ne vidim sta bi to bilo u uzem ili sirem okruzenju pa jos da je interesantno..

Delovi se uglavnom narucuju, preko prodavnica, zastupnika ili net-a, tako da jedina korist moze da bude kako brzo da dodjes do nekog dela, narocito nesto kvalitetnijeg, ili da nekako uspes da sastavis "set za zamenu", posto se kod NAS po difoltu ne prodaju recimo srafovi(koje VW preporucuje za zamenu), semerinzi i zaptivke se prodaju posebno od delova za ugradnju, puno je skarta i "jeftinih" opcija..

Ako treba neka pomoc, postavi temu, i AQY je jedan od motora koje sam solidno proucio, a nazalost i dobar deo opreme menjao... popravljao...

Obrati paznju, da periodicno zamenis vakuum creva, ili bar da ih u kracim periodima pregledas...
Ostali problemi ce jasnije da se pokazu..

Poz
[ Hirurg1983 @ 16.07.2016. 20:35 ] @
Ne znam smije li se tema buditi iz mrtvih? Sid trebam pomoć oko ovog motora...
[ Nebojsa Milanovic @ 16.07.2016. 21:15 ] @
Naravno da sme, posebno ako se naslanjaš ili citiraš nešto što je u temi pomenuto.
[ Hirurg1983 @ 17.07.2016. 13:40 ] @
Pa imam problematike. Motor koji je upitanju je vw jetta 2.0 85kw 2005gp samo je kod motora BEV auto prešao 180k

LONG TIME FUEL Trim mi se povećava i upali žutu lampica sa greškom 16555 siromašna smesa. Imam plin u autu ali kad ugasim ista greška se javlja tako da je problem i na benzinu. Svećice nove po katalogu. U kablovi novi. Sonda broj dva trenutno ugašena da vidim da li ona pravi problem. I opet se dešava da LTFT ode preko 20%

Maf senzor je po meni ok jer auto nigde ne ostaje bez vuče
Ostaju još creva da se provjere i evap ventil. Ako ima ko iskustva kako je to rešiti jer majstori izmišljaju toplu vodu i benzinski motori su km topla voda. Imam VCDS pa ako i s njom šta može da se radi pomazite
Inače zadovoljan motorom i nema problema al žuta mi izbija oči kad sija.
[ Nebojsa Milanovic @ 17.07.2016. 14:24 ] @
Rekao bih ti samo da je taj motor odličan, i iako nije od novijih on ne može da se poredi, a samim tim ni održava/tretira kao nekakav motorić iz Jugića i slični.

Pravac kvalitetan servis, pa javi ishod.
[ Hirurg1983 @ 17.07.2016. 15:01 ] @
Ostaje jedino ovlašćeni servis koji skida kožu jer ide metodom eliminacije a to je skupa igranka
Sačekacu još nekog da da odgovor. Ovo možda @vlad zna neku caku.
[ hobbista @ 17.07.2016. 17:46 ] @
Ne znam konkretno za taj motor, ali nije ni bitno.
Korekcija goriva ode do maksimuma koji dozvoljava ECU (LTFT) a na prvoj sondi i dalje ima informaciju da je smeša siromašna. Drugim rečima previše vazduha.
Ako već imaš dijagnostiku i hoćeš da se igraš kreni redom.
Otkači MAF pa vidi da li ima promene.
Pogledaj šta ti daje prva sonda.
Drži obrtaje na 3-3.500 pa prati da li pada LTFT i STFT.
Skidaj i zapuši jedan po jedan vakuum sa usisne grane pa vidi ima li promene parametara.
...
[ Hirurg1983 @ 17.07.2016. 19:48 ] @
Prva sonda je 5 žica. U nigde nisam pročitao da LTFT može da se smanjuje. Hvala za info. U sutra se bacam na posao
Znači smijem zalepiti vakum bez posledica po motor. Jel testiranje radim u leru ili u vožnji.
[ hobbista @ 17.07.2016. 21:06 ] @
Znači prva sonda je širokopojasna. Ona ne daje sinusoidu nego skoro ravnu liniju koja bi trebala biti oko 1 na grafiku.
LTFT je korekcija količine goriva prema odzivu sa O2 sonde u odnosu na količinu koju po parametrima treba da da ECU.
Pošto ti kuca u maksimum, odnosno dodaje gorivo i opet prijavljuje siromašnu smešu to bi značilo da imaš višak vazduha odnosno manjak goriva.
Obzirom da se isto ponaša i na plinu i na benzinu, benzinsku pumpu i dizne isključuješ kao uzrok. Tačnije isključuješ problem u dovodu goriva pa ostaje višak vazduha (nemerenog).
Zakači dijagnostiku i prati STFT i LTFT - da li padaju vrednosti kada držiš obrtaje na 3.000. Ako da onda tražiš gde se provlači falš vazduh - otkačiš jedno vakuum crevo sa usisne grane, zapušiš rupu pa probaš. Pa onda ideš dalje.
Sve ovo radiš u mestu - nema potrebe da voziš auto.

Generalno, ovo može biti igranka u krug. U obzir dolaze:
- Pocepano vakuum crevo
- Naprsla usisna grana
- Neispravna O2 sonda
- Prljav MAF
...


Bilo bi dobro da se oglasi neko kome je VW bliži mozgu. Ne znam da li ovaj motor ima pozitivnu ventilaciju kartera. Ako ima to je još jedna opcija za proveru.
[ Hirurg1983 @ 17.07.2016. 22:15 ] @
Sonda iza katalizatora je isključena. Sad je napon koji vidi od nje stalno 0.46V. Nju sam ugasio da bi odmah isključio problem sa njom. Sonda sirokopojasna pokazuje jedan i pravu liniju znači da je ispravna. MAF senzor sam čistio. Sutra cu ga isključiti i reset ati LTFT da vidim sta ce se dešavati. U ne znam trebam li dirati Evap s obzirom da nemam greške da je loše stanje. Ne znam jel skup da ga zamenim svakako da otklonim sumnju. Šta se podrazumeva po ovom zadnjoj rečenicom... Sta treba tu proveriti tj kako da znam ima li ili nema ventilaciju
[ Hirurg1983 @ 18.07.2016. 06:37 ] @
Poranio sam i otkacim MAF senzor, temperatura je sada koju dijagnostika vidi -40. STFT se vrti sada oko 8% i vise.... LTFT za ovih par minuta koliko je radilo auto nije se pomjerao sa nule. Palio sam klimu i ostale vece potrosace, STFT se povecavao medjutim LTFT je mirovao.

Sta sad znaci ovo sto sam dobio?


Zamolio bi moderatora da sve ove postove koje smo pisali prebaci u temu koju je postavio@igor88 a zove se EVAP kanister - ciscenje posto je vidim imao problematiku kao i ja, a takodje su isti motori. Hvala na razumjevanju, i forumasima koji vrse diskusiju
[ hobbista @ 18.07.2016. 19:01 ] @
Temperatura je -40 jer MAF meri protok i temperaturu vazduha.
Zakači MAF pa pogledaj (ako imaš opciju) koje vrednosti napona daje količina vazduha - ne g/sec nego baš napon.
Trebao bi da dobaci nešto ispod 4,5V kada nagaziš pedalu gasa do patosa.
Verujem da će kod tebe dobaciti do 3V što ukazuje na prljav ili neispravan senzor.
[ Hirurg1983 @ 18.07.2016. 20:08 ] @
Auto se fino ponaša mirno i lijepo vuče. Nije mi jasno da sada LTFT ne pomera sa nule. Da li je to normalno? Ako neko zna kako na VCDS dijagnostici da proverim napon da ne zjakam kroz mjerne blokove. Takođe sam danas ostao zaprepasten kad su mi u radnji rekli koliko kosta maf senzor... Al ako je uzrok problema menjam ga nema sta. Vidim isti je po kataloškom ko na dizel motorima pa cu ga testirati. Ja sam MAF čistio tekućinom za čišćenje namenskom ali očigledno nije urodilo plodom. Nakon testa nedoumica je sledeća koji proizvođač kupiti.
[ hobbista @ 18.07.2016. 20:44 ] @
Evo zašto treba neko ko poznaje VW. Po onome što sam našao ovaj MAF ne koristi 5V referentni napon nego 12V? Ako je tako, zaboravi na moj prethodni komentar za napon. Potreban je podatak koja količina vazduha je normalna za rad u leru i za WOT (pedala do patosa), pa da se uporedi sa onim što daje tvoj MAF.

STFT je trenutna (brza) korekcija količine goriva i manje-više je normalno da varira 10% + ili - . Kada počne da prelazi ovu vrednost i da se zadržava na tome onda ECU prebacuje tu vrednost u LTFT u pokušaju da STFT vrati u 0.
Praktično, tebi je korekcija bila 20%STFT + 20%LTFT (ovo možeš proveriti). Moguće je da je STFT bio nešto manji tako da je ukupna korekcija uspevala da "dohvati" željenu količinu goriva u smeši pa zbog toga nisi imao problema u vožnji.

Kada ECU registruje da je MAF u prekidu koristi predefinisane parametre vazduha za date ostale uslove (položaj pedale gasa, leptira, temp. motora, MAP ako ima...).

Najpouzdanije je da nađeš nekog poznatog ko ima takav protokomer na kolima i ko je voljan da ti dozvoli (pred njim) da uzmeš njegov protokomer i probaš kod tebe. To je 15min posla.
Druga solucija je servis.
Treća solucija je neki otpad koji je voljan da ti da na probu protokomer (kod njih) uz obavezu da ga kupiš ako je sve OK.
Četvrta solucija je da kupiš protokomer pa ako se ispostavi da nije do njega onda da me kuneš do kraja života :)
Bez šale, internet je internet. Nemoj kupovati protokomer dok neko uživo ne konstatuje da je on.

Na žalost, ispravan (neotvaran) polovni protokomer je bolji od gomile novih kopija. A original je obično papren.
[ Hirurg1983 @ 18.07.2016. 21:00 ] @
Ma meni sad nije jasno zašto LTFT ne izlazi iz nule. Prije je nakon nekog vremena bio na 12%
Nigde naći pročitati jel ima direktno veze sa MAF senzorom. Takođe sam pročitao i ja da napon 12V i da se može pratiti ubrizgavanja zraka po gramima. Auto je prije u leru imao blage trzavice a sad tog nema. I imam neki osjecaj ne znam jel sugestija al kao da bolje poteze kad se stisne. Jel veća potrošnja kad je MAF ugašen?
[ hobbista @ 18.07.2016. 21:18 ] @
Nije mi baš najjasnije šta radi sa 12V pošto ipak ima 5V referentni napon pa bi "ona" moja konstatacija za 4.5V ipak bila tačna.

Eto ti sad - kakve blage trzavice je imao kada si rekao da je radio k'o sat? :D
Naravno da će biti nešto veća potrošnja jer ECU samo pretpostavlja koliko je vazduha udahnuo bez MAF-a (a to ti već napisah).

LTFT - ajde ovako: O2 (lambda) registruje siromašnu smešu. ECU dodaje (koriguje) količinu goriva (STFT) dok ne dobije dobar odziv sa O2 ili dok ne dogura STFT do maksimuma. Recimo da na 18% STFT smeša postaje prava i neko vreme (2-3-5min) se zadržava na toj vrednosti. ECU onda prebacuje LTFT na 18% a STFT vraća na 0.
STFT nastavlja da radi normalno (uvek igra u opsegu + - 10%) i u ovom režimu ne prebacuje vrednost u LTFT.
[ Igor88 @ 18.07.2016. 21:26 ] @
Tvoj MAF radi na 5V (signalna žica). Zaboravi žicu od 12V i ne brikuj ništa molim te.
Siromašna smjesa može da znači da je crko MAF ili crkla sonda pa zakucala lažno čitanje. NAravno, može biti još mnogo toga, ali falš vazduh može da bude, a može i da ne bude.
Pokopčaj sve nazad, zagrij motor i u leru isčitaj molim te koju količinu vazduha čita MAF u leru, vidi da li STFT osciluje oko nule na leru i isčitaj polje 41, pa ćemo poslije da diskutujemo....i nađi od nekog vakuum manometar, jer bez njega nema dijagnostike i samo ćeš da lutaš u mraku (vjeruj mi na riječ).
[ Hirurg1983 @ 18.07.2016. 21:30 ] @
Sad sam išao do auta. Soft se vrti oko 10 12%i zadržava se neko vijeće na tom. LTFT i dalje miruje i na nuli je. Sonda iza katalizatora je isključena do daljnjeg dok ovu misteriju ne rijesim.
Ma radi on kao sat al je imao neke kao male trzavice. Sad to me maf senzora ne osjetim. Jedino što sad kad je ugašen maf ne osjeti se to jest niko ne registruje ima li zraka sa strane. Sutra gledam gdje da zamenim probno. Pa idem dalje..ostaju creva i evap al možda budem sretan već sutra hehe.
[ vladd @ 19.07.2016. 20:36 ] @
Moze maf da se prati, moduje sa trimer potenciometrom, i pride iskljuci, tada je u modu sa bogatijom smesom.
Inace odgovara MAF od 1.8T, mada mogu i drugi, ali uz razdelnik i smanjenje napona prikazivanja.
[ Hirurg1983 @ 19.07.2016. 20:48 ] @
Danas sam stavljao maf i nije do njega. Isto se auto ponaša kao sa mojim ili je moguće da je neispravan kao i moj. I šta mi je dalje činiti
[ vladd @ 22.07.2016. 19:27 ] @
Da ne zaboravim, gresku sirote smese mogu da prave i brizgaljke.

Ali svakako je neophodan pregled svih "vazdusnih" creva, vakuumska pod obavezno, usisne grane, narocito spojeva i plastika.
[ Hirurg1983 @ 24.07.2016. 21:00 ] @
Bacim se u istragu i nađem plastično crijevo u lošem stanju. Ono ide od usisnoj grane do serva kočnice a onda se drugo crijevo sa racve na servu kočnice odlazi negde ispod vozila. Nisam dizao na dizalicu pa ne znam gdje tačno ide. Zanima me smijem li ta plastična crijevo zameniti gumenim skroz. Vidim da su sva manje vise krpljena pomoću gumenih. Zna li neko gdje bi ovo crijevo moglo ići dole ispod sasije oblozeno je zaštitom kontam da nije dole negde puklo....
[ Igor88 @ 25.07.2016. 08:00 ] @
U principu ne smiješ, pošto ti je to cijevo od kočnice i ako staviš gumeno (koje je "stišljivo") to će ti uticati na kvalitet vakuma, odnosno na silu kočenja koja se proizvodi. Plastično crijevo na dijelu "servo-usisna" je sa razlogom "plastično". Provjeri takođe nepovratni ventil na tom plastičnom crijevu i račvu na nepovratnom ventilu na koju se kači drugo (tanje) gumeno crijevo. Račva na nepovratnom ventilu zna lako da pukne, zato pažljivo. Ako gubiš vakum na tom mjestu, trebale bi se primjetiti i lošije kočnice...
[ Java Beograd @ 25.07.2016. 08:20 ] @
Ako dobro koči - ne diraj ništa oko kočnica. Šta je ispravno ne treba popravljati.
[ Hirurg1983 @ 25.07.2016. 16:35 ] @
Ne znam gdje da kupim sad to crijevo od plastike. Kako da provjerim ventil kakav je. Negde imam problem sa nečim a ne znam odakle da krenem. Uglavnom ne igra me ta siromašna smesa stalno.
Mozda je ključna stvar ovo. U svako jutro kad palim auto ne upali iz prve već krene da sastavi i ugasi se. I onda drugi treći put upali. U to je samo paljenje kada nije par sati upaljen. Šta da gledam i gdje da tražim problem?
[ Lavlja_Jazbina @ 25.07.2016. 19:49 ] @
Koje crevo?


[ Hirurg1983 @ 25.07.2016. 20:17 ] @
Vidim da imaš etka program. Ne vidim na ovoj slici nijedan kao moj. Kod mene ide sa usisa na servo on ide vodoravno prema sasije pa se mota pod 90stepeni prema lijevoj strani ide od sredine auta do mjesta gdje je servo doboš i tu ide pod 90 step prema podu. U neobičan oblik. U dolazi do T racve iz T racve ide drugi dole ispod auta ne znam gdje još nisam kod druga išao da vidimo na kanalu.
[ Lavlja_Jazbina @ 25.07.2016. 20:47 ] @
Vidi posto znas program izvoli.
http://etka.cc/vw/part_single/.../611070/part_id/3691669/lang/e
U etki nema 2005 mada za BEV motor ako se ide preko motora ima od 1-2005 pa do 5-2007.

[ Igor88 @ 13.09.2018. 20:14 ] @
Subject revive and update! :)

Nakon dugo vremena i nemogućnosti da (šta god da uradio) na leru dobijem dugoročne trimove LTFT na 0% (bili su -10 do -18%), sinoć sam primjenio savjet kolege i raskopčao odušak (iberlauf) sa usisne grane.

Auto je momentalmno došao sebi i trimovi na leru su se vratili na 0%. Ne znam samo zašto ovo ranije nisam uradio, jer je motor odmah prestao sa povremenim, jedva primjetnim trućkanjem na leru (nema više blagih detonacija), zvuk motora je postao još bolji i nekako sada sve zvuči još više "podmazano".

Auto u mom vlasništu sada već gazi svoje 100.000-te kilometre tokom 5+godina eksploatacije (zadnje 2 godine na sekvent gasnoj instalaciji sa pređenih 40K km na gasu+benzin kombinovano). Kompresija je oko 13 bar, 5W30 ulje znatno manje troši i mogu vam reći da je ovaj motor bukvalno mrcina od motora i da podnosi sva moguća iživljavanja. Razlog potrošnje ulja na ovom motoru primarno nije vezan za karike, već za npr. loš kabal, svjećicu, itd. Ukoliko mu smjesa i sagorijevanje nisu idealni, ulje prosto nestaje, ali ne zbog karika, kompresije, gumica ventila, itd. Problem potrošnje ulja nije toliko mehaničke, koliko je električne prirode (bar kod mene).

Uglavnom, postoji samo jedan mali "problemčić" u vezi sa skidanjem oduška. Automobil skoro pa da nema nikakav miris iz auspuha tokom rada u leru, ali kako sam skinuo odušak i pustio ga u atmosferu, oko auta TOLIKO smrdi da, prije svega što se ne može stajati pored auta, prosto me sramota ljudi koliko smrdi okolo!

Da li je moguće da je toliko loše ulje pa da se mnogo osjeti smrad iz oduška? Molim vas šta vi mislite da je ovdje u pitanju? Iskreno, ne vraća mi se odušak nazad, ali ovo mi nekako i nije dugoročno održivo na ovaj način + nije baš dobro ni za zdravlje.
[ etjen @ 19.09.2018. 18:14 ] @
mora da smrdi ako je iber izvučen. To i jeste problem. Rešenje je da uzmeš neko duže crevo i da ga pričvsrtiš za pod auta. Ili, uradi generalnu...
[ Igor88 @ 21.09.2018. 20:07 ] @
Intenzitet mirisa se smanjio za nekih 80% nakon pređenih 1000km. Pretpostavljam da se cilindri i motor polako čiste i sada je miris tek ponekad prepoznatljiv i tom prilikom u granicama podnošljivog.
Motoru ne fali apsolutno ništa.
https://ibb.co/igYDBe
[ etjen @ 24.09.2018. 09:49 ] @
počeće opet da smrdi nakon nekog vremena. Da motoru ne fali ništa ne bi vadio iber, zar ne?
U svakom slučaju nije ništa strašno i tako može da gura još desetina hiljada verovatno, ali da je super, nije...
Moguće da je u nekom trenutku bio pregrejan motor.
[ Java Beograd @ 24.09.2018. 10:12 ] @
Upravo sam juče na semaforu stao pored Renoa Scenika, smrdi za medalju ! I setih se ove teme.

Dimi se ispod motora, kapiram da je lik izvukao iberlauf ! Dimi osrednje, ali kažem, smrdi za medalju. Užas !
[ etjen @ 24.09.2018. 18:04 ] @
kao što sam rekao, nema tu leka osim navedenog... Uglavnom ne smrdi strašno dok je novo ulje, posle nekih 1000km krene da ubija
[ Igor88 @ 26.09.2018. 19:46 ] @
Nedavno sam, sasvim slučajno, vidio da je tema proširena i odlučio je ponovo pročitati od početka do kraja. Tek tada sam, ustvari, primjetio Vladd-ov post o blokiranju usisa i iberlaufu.

Obzirom da kod mene zima malo brže dolazi, a imajući u vidu već poznatu pojavu majoneza u cijevi ibera ovog motora usljed pothlađivanja tokom zime (-20 C i više) + konstantnih -36 C koji uvijek udaraju na hladnjak u procesu preslaska tečne faze TNG u gasovitu, radio sam DIY Catch Can kako bih se riješio stalnog skidanja i čišćenja ovog crijeva tokom zime.

Čitajući Vladd-ov post, tek poslije sam shvatio da ustvari meni CC i ne treba, te da je dovoljno da blindiram usis i iber sprovedem ispod haube dolje do mosta. Takođe, sasvim slučajno je ispalo da sam prije skidanja ibera upravo zamijenio i ulje.

Od dana pisanja mog posta pa do ovog trenutka sam prešao negdje oko 1400km. Na 1000km se miris osjećao kao "podnošljiv", a evo danas (kako idu kilometri) skoro pa da nema ništa. Jutros sam 10 min stajao u mjestu pored zgrade i nisam osjetio nikakav miris u autu (sa uključenom ventilacijom naravno) ali je možda vjetar nosio miris u drugom pravcu. U svakom slučaju, negdje oko polovine intervala ponovo prenosim utiske za miris. Kako stvari stoje, meni ovdje sve ukazuje na lagano čišćenje cilindara i gornjih dijelova glave motora, i ne vidim razlog zašto bi se smrad ponovo vratio. Ulje je i dalje kao novo i, za sada, nema potrošnje istog.
[ etjen @ 27.09.2018. 20:00 ] @
ako nema smrada. onda nema ni duvanja i možeš da vratiš iber nazad