[ Emmy @ 17.06.2013. 21:47 ] @
da li je preporucljivo kretati.

Hteo bih da odem do Skandinavije i nazada i kad dodjem to je taman prvi servis na 5000km. Sta kazete ?
[ jnk @ 17.06.2013. 22:21 ] @
Prvi servis najverovatnije nije na 5,000 već na bar 10,000 km i nema potrebe raditi ga pre toga. Što se tiče razrade motora teoretski će se bolje razraditi u vožnji gde konstantno ubrzavaš i usporavaš ali neće mu ništa biti zbog 5,000 km autoputa.
[ sasa022 @ 17.06.2013. 23:24 ] @
Obavezno prvovozaj auto 200-300km "po lokalu",odradi kontrolni pregled u ovlascenom servisu i onda kreni na put.

U auto kuci gde je kupljen auto se raspitaj za mobilnu garanciju za vreme garancije na vozilo na podrucju EU,a u osiguranju se raspitaj za osiguranje pomoci na putu.
[ cozmo_im @ 18.06.2013. 06:54 ] @
Nove, moderne, automobile nema potrebe razradjivati.

Moze se odmah voziti po volji.

Slobodno vozi gde god zelis a servisni intervali su napisani u uputstvu koje si dobio uz automobil.
[ Emmy @ 18.06.2013. 11:14 ] @
15,000 je prvi servis sad sam proverio.
[ sasa022 @ 18.06.2013. 12:01 ] @
Citat:
cozmo_im:
Nove, moderne, automobile nema potrebe razradjivati.
Moze se odmah voziti po volji.



I u novim patikama mozes odmah da trcis i skaces , ali desi se da te stezu ili zuljalju dok malo ne raspustis pertle.....
[ cozmo_im @ 18.06.2013. 12:27 ] @
Kod novih automobila apsolutno nema potrebe za razradjivanjem.

Poredjenje sa patikama je smesno.

Svi sistemi su vec razradjeni.

Vozi se uobicajeno.

Ono sto treba naravno proveriti pred put je sposobnost kocenja i ubrzanja samog automobila cisto da se stekne utisak o samim performansama i sposobnostima novog vozila.

Sa te strane moze se reci da ga treba malo provozati negde cisto radi navikavanja i procene sta se moze a sta ne.
[ cika dacha @ 18.06.2013. 12:40 ] @
i najnoviji auto treba u pocetku paziti! to pise i u upustvu!
[ Nemanja @ 18.06.2013. 13:19 ] @
U uputstvu za koji auto to pise ?
[ Cezar Corolla @ 18.06.2013. 14:59 ] @
Nisi napisao koji je auto, ali ja bih krenuo, a ako bi imao prolema tako bi im se naj** majke kad bih se vratio da bi sve televizije znale.
[ Nemanja @ 18.06.2013. 15:10 ] @
Pa valjda se zato i kupuje novi auto da ne bi imao problema ... pre treba postaviti pitanje kako krenuti na put sa tek kupljenim polovnim autom.
[ jnk @ 18.06.2013. 18:16 ] @
@Nemanja

U svakom uputstvu ti piše kako voziti nov automobil(konkretno za vw u prvih čini mi se 1,500 km ne prelaziti 3/4 maksimalnih obrtaja i ne davati pun gas).

Ovo što piše cozmo kao i obično nema puno veze sa istinom. Istina, nije kao ranije da se ide na dotezanje glave, al razrada svakako postoji. Često prodavci pričaju kako je motor 'već razrađen' i verovatno da ništa neće biti ako ga odma teraš u blokadu al kod pojedinih motora može uticati na životni vek i potrošnju ulja.
[ cika dacha @ 18.06.2013. 21:17 ] @
Nemanja@ kad kupis nov auto znaces :-)
[ Emmy @ 18.06.2013. 21:35 ] @
pitao sam danas prodavca i kaze on paaaaaa, dobro sad najbolje ga je prvo malo voziti u lokalu, ali on je vec testiran i radio na prazno i nema problema da krenete na put.

ne bih rekao da je delovao bas upuceno u to sta prica vec mi se pre cini da je ispricao par nabiflanih fraza. Po njegovoj prici svi ste u pravu, haha.

Auto je Clio inace.
[ vladd @ 18.06.2013. 22:59 ] @
Voznja u lokalu se preporucuje zbog eventualnih "decijih bolesti" na vozilu, skrivene greske u novom softveru, fabricke greske neke komponente, da bi se izbegla neprijatnost na dugom putu.
Sto se ostalih detalja tice, razrade ili ne, opste eksploatacija vozila, mozes slobodno na put..

Poz
[ Marko_L @ 18.06.2013. 22:59 ] @
Bez obzira da li je u pitanju ganc nov ili 20 godina star automobil, pred polazak na duži put, obavezno se proverava stanje pneumatika (pritisak, da li ima fizičkih oštećenja koja bi mogla dovesti do izduvavanja i slično), isto to za rezervni pneumatik, da li je prisutan sav potreban alat za zamenu pneumatika, nivo ulja u motoru, nivo tečnosti za pranje stakala (poneti i koju rezervnu bocu za svaki slučaj), proveriti stanje rezervnih delova i ostale opreme (sijalice, prva pomoć, trougao, ćebe, baterijska lampa i slično), što zbog izbegavanja kazni što zbog toga što nešto od toga realno može da zatreba, pogotovo na dužim putovanjima. Ko ne ume to da uradi sam, ovlašćeni servisi obavljaju baš takve kontrolne preglede za neku simboličnu nadoknadu.

A što se tiče razrađivanja automobila, prvi put čujem za to. U upustvima koje sam ja imao prilike da vidim to nigde ne piše. Ja bih rekao da je to mit, poput onoga da kad kupiš mobilni telefon trebaš prvo da formiraš bateriju i to tako što ćeš tri puta da ga puniš po 12 sati, iako je ista već formirana fabrički. Ja ni sa jednim telefonom to nisam radio i nisam imao nikakvih problema sa baterijama. A i ne piša ništa slično u uputstvu.

Doduše, ako je baš tek kupljen automobil, bez obzira da li je kupljen nov ili polovan, trebalo bi ga malo provozati u lokalu, ne zbog nekakvog razrađivanja, nego zbog ovog što kaže cozmo, da se navikneš na auto, da osetiš šta može, a šta ne, kako ubrzava i u kom stepenu prenosa, koliko mu treba da se zaustavi prilikom kočenja i slično... čisto kako bi bio sigurniji prilikom preticanja, obilaženja, naglog kočenja i drugih situacija koje su neizbežne na dužim putovanjima.
[ sasa022 @ 18.06.2013. 23:33 ] @
Za 2-3 dana se moze preci 200-300km , taman dovoljno da se isproba i upozna nov auto.
Posle toga se odradi provera u servisu ( nivo ulja,rashladne tecnosti,pneumatici,... ) i spremni ste za duzi put.

Evo i sta pise u korisnickim uputstvima o "periodu razrade" automobila



[ Sceka @ 18.06.2013. 23:49 ] @
Ovaj prvi citat nema veze sa novim automobilom kao pojmom - to je nesto sto je logicno za svaki serijski automobil po mnogim pitanjima. Ovaj drugi citat... pa nema potrebe za tim citatom ako se vozi normalno a ne kako i navodi da ne treba iz prvog citata.

Ni jedan danasnji automobil ne mora da se "razradjuje". Sve su to ostaci nekadasnjih uvrezenih a prilicno pogresnih razmisljanja.


Pozdrav!
[ Nemanja @ 19.06.2013. 00:08 ] @
Citat:
cika dacha:
Nemanja@ kad kupis nov auto znaces :-)


Blago meni kada si mi ti tako pametan ... Ajde navedi to upustvo ? Cisto da znam da ne razmatram auto prilikom kupovine SLEDECEG novog automobila.
[ Nemanja @ 19.06.2013. 00:11 ] @
Citat:
jnk:
@Nemanja

U svakom uputstvu ti piše kako voziti nov automobil(konkretno za vw u prvih čini mi se 1,500 km ne prelaziti 3/4 maksimalnih obrtaja i ne davati pun gas).

Ovo što piše cozmo kao i obično nema puno veze sa istinom. Istina, nije kao ranije da se ide na dotezanje glave, al razrada svakako postoji. Često prodavci pričaju kako je motor 'već razrađen' i verovatno da ništa neće biti ako ga odma teraš u blokadu al kod pojedinih motora može uticati na životni vek i potrošnju ulja.


Ne postoji to vise, drugo je sto bi prodavci u Srbiji savetovali da dok je auto u garanciji ne izlazi iz garaze, a posle kako hoces ... Drug je kupio Getza kada je izasao , i imao je "period razrade" 7500 Km !? Dobro da mu nisi rekli prvih 100.000 Km. I garancija je bila uslovljena time, sa time sto su i koreanci onda imali jos 3g garancije.
[ jnk @ 19.06.2013. 00:18 ] @
Šta ne postoji? Pročitaj uputstvo pa vidi i naći ćeš sličan tekst kao što je već postovan ovde i tu se vidi da period razrade ipak postoji. To što neki ne umeju da tumače uputsvo pa ceo život ne daju pun gas i ne pređu 3,000 obrtaja i smatraju da je to normalno je druga stvar.
[ sasa022 @ 19.06.2013. 00:44 ] @
@jnk

Ne vredi se raspravljati sa "supermenima" koji samouvereno uskacu u potpuno nov auto i direktno iz salona krecu na put oko sveta.........
[ vladd @ 19.06.2013. 06:36 ] @
Ne bas tako.
Ne treba "razrada", drugaciji su motori, preciznost izrade, kvalitet ulja, ali treba lagana provera funkcionisanja svih detalja, bar onih bitnih za voznju, ili i manje bitnih u vezi konfora.
Sada automobil moze da "ostavi na putu" zbog sitnog senzora ili loseg konektora, pa i lose verzije softvera, a ne zato sto mu nije "legla" karika, ventil, ili se formirao lezaj..

Poz
[ Nemanja @ 19.06.2013. 07:22 ] @
Ne verujem da je mislio da krene iz salona ni da mu je problem da napravi 500-1000 Km "u lokalu", da proveri kako auto koci, ubrzava, pronadje poziciju sedenja, vec da je mislio da li moze krenuti pre prvog servisa koji je na 10 ili 15 K Km. Naravno da moze ... Razrada motora postaje nebitna u odnosu na kasnije uslove eksploatacije, narocito kada se dizel motori sa samociscecim DPF filterom, kao sto je kod VW-a, voze po gradu ... tu ni razrada od 10.000 Km nece pomoci. A to nece pisati ni u jednom upustvu ...
[ jnk @ 19.06.2013. 08:41 ] @
To je skroz druga priča i niko nije rekao da ne sme da krene na put. Da bismo izbegli forumaško nadmudrivanje poenta je da u uputstvu piše da se u prvih 1,000-1,500 kilometara vozi drugačije nego u ostatku životnog veka automobila. Neće eksplodirati motor ako ga od starta teraš do blokade ali može uticati na potrošnju ulja u kasnijem periodu kao i celokupan životni vek motora. A to da li će trošiti 50 ili 250g ulja na 1,000 km i da li će preći 200 ili 300k km bez generalne, prodavca apsolutno ne zanima i najlakše mu je da ti objasni da ga voziš od starta sa punim gasom. Opet postoje i različita mišljenja oko toga kako treba razrađivati motor ali niko normalan neće sporiti da razrada postoji i u zavisnosti od samog motora utiče manje ili više.
[ Zarko Silic @ 19.06.2013. 09:10 ] @
Naravno da postoji period razrade. Ne samo da popstoji vec je taj period postao prava mala nauka. Ovaj period sastoji se u nekoliko faza od kojih je sam ona prva; ili nulta, kako se u zargonu zove, navedena u uputstvu.
Cesta greska koju cine serviseri je zamena ulja u nekom nultom periodu razradjivana mada poseduju precizno uputstvo od strane proizvodjaca da se ovo ne cini. Medjutim, ni proizvodjacu, a jos manje servisima NIJE u interesu da se automobili voze “beskonacno”.

"Molim lepo, odvozaj ti svoj garantni rok sa sto manje problema a kada to prodje lepo ti brale vozi auto na otpad i kupi novo vozilo."

Ovo je otprilike razmisljanje i jednih i drugih.

Ipak su se udostojili da nesto u svom uputstvu napisu. Tek toliko radi reda, mada, opet ponavljam, ovaj sadrzaj u uputstvu ne ide na ruku ni trgovcima, ni proizvodjacima.



(podvuceno radi slepca)

Lakomisleni kupac je cesto sklon da poveruje trgovcu pa cak i onda ako je svestan da taj trgovac ne poseduje ni elementarno znanje iz ove tehnicke oblasti.

Posebno poglavlje u celoj prici jeste srpski (balkanski) kupac; tezak na slovu, a jos tezi na logici.


Moj savet je da se prvih 1500 km odvoza u lokalu.

P.S. Skenirano uputstvo je za automobil iz najnovije generacije. Stariji motori su zahtevali daleko stroziji rezim razrade.
[ Emmy @ 19.06.2013. 10:03 ] @
moja zapravo najveca dilema je bila sto ja treba u cugu da vozim bar 1000km pri tom nisdam ni mislio da ga forsiram vec da idem oko 100-105 u petoj na autoputu. Jedino mi je bilo pitanje da li je bas zdravo ici u kontinuitetu. Ali svakako cu izvozati bar jedno 500 km po lokalu.

[ vladd @ 19.06.2013. 10:04 ] @
To je ortodoksna skola sa kraja 90-ih. BTW uputstvo pisu dileri..

Ne maltretirati motor dok je nezagrejan, to je jedini koristan savet, nakon toga voziti po zelji i afinitetu.

Odredjene motore je neophodno terati u visoke obrtaje, sto se klija tice, trebalo bi u prvih nekoliko stotina km izmenjati razne nacine voznje, cisto da bi ECU zapamtio neke"uobicajene" parametre, a na dalje, svakako uz pazljivu voznju(zbog saobracaja a ne motora( moze se voziti do termina za servis.

Naravno, postoje birokratske zapreke, pozeljno bi bilo ranije menjanje ulja, narocito kod opterecenog motora, ali je to blago nemoguce zbog obicaja servisa i dilera. U garantnom roku, a narocito u pocetnim danima eksploatacije.

Bitne su kocnice, kojima treba razrada i odredjeno uvodjenje u maksimalni rezim, bitne su gume, ali su takodje bitni i razni spojevi i eventualna curenja. Pa kada sve to zajedno "prodje" nekih par stotina km u lokalu, znacajno je bezbednije krenuti na put. Ali nije nemoguce i upustiti se u dugu voznju sa novim vozilom, bez doticne krace probe, ali je verovatnoca kvara uvecana, ali nije obavezno da ce se pojaviti neki problem.

Nova ulja imaju predpripremljeni cink-ditiofosfat, tako da je vreme formiranja sloja krace, zatim su drugaciji materijali na bregastim osovinama, a kao trece, i ne ocekuje se da motori prelaze previse stotina km, ali se to ipak desava, posto je izrada mnogo preciznija.

Takodje, obaveza dilera je da pripreme vozilo pred isporuku, sa preciznim uputstvom zastite plastike, enterijera, spoljnog laka, ali oni to izbegavaju, veoma stede, pa nije zgoreg obaviti doticne radnje samostalno, na svom vozilu.

NAravno, treba ipak obratiti paznju na uputstvo o tzv "razradi", ili "break in" periodu, i ako je tako lakse, postovati uputstvo, ili upoznati sopstveni motor, skrivene mane(nastale zbog trke za jeftinocom u proizvodnji), i biti srazmerno oprezan pri eksploataciji.

I izabrati sta je lakse i konfornije, ne robovati vozilu previse..

Poz
[ Emmy @ 19.06.2013. 10:16 ] @
bas vam hvala na iscrpnim odgovorima i trudu.

Ja sam bio jednom razradjivac novog auta, evo kako se to desilo. Pre nekih 5 godina moja tazbina kupi Logana i kako je samo tasta vozila pozove ona mene da malo vidim auto. I sad vozi ona, tast cuti i ja gledam. I idemo prva, druga, druga, druga.... 60km/h ona jos u drugoj ja kazem, pa idite u trecu, kaze ona a ne meni je ovako ok sto je sigurno sigurno je...

i tako dere ona auto jedno 2km i na kraju ja poludim i kazem utisnite kvacilo, utisnite kcvacilo i ona utisne ja brzo menjac bacim u trecu i ona vrati kvacilo i auto normano ide. Tek ona, sto si to radio, pa brzo je treca ! I VRATI U DRUGU.

Kad smo parkirali auto ja osetim onako malo smrdi metal, otvorim haubu, a ono nesto bazdi kao da je izgoreo metal. Ne lamela. I posle je sve bilo ok mozda zatom sto je presla 18000 do sada. A rekao mi je tast da je posle 3 meseca pocela da ubacuje u 3. !
[ Zarko Silic @ 19.06.2013. 13:17 ] @
Za vlasnike Logana treba izgratiti posebnu putnu mrezu i uvesti posebne saobracajne propise kako bi normalnim ucesnicima u saobracaju olaksali kretanje.

Vozacima koji koce saobracaj treba uvesti zabnranu kretanja na pojedim saobracajnicama i povecati takse prilikom registracije vozila kako bi se stimulisali da svoj transport organizuju javnim prevozom.

Edit: slova

[Ovu poruku je menjao Zarko Silic dana 19.06.2013. u 14:30 GMT+1]
[ hobbista @ 19.06.2013. 13:35 ] @
Offtopic:

Citat:
Zarko Silic: Za vlasnike Logana treba izgratiti posebnu putnu mrezu i uvesti posebne saobracajne propise kako bi normalnim ucesnicima u saobracaju olaksali kretanje.


Ajde, kao moderator, malo elaboriraj ovu tvrdnju. Obično ovakve reakcije imaju iskompleksirana deca - a ti mi ne ličiš na takve.
Konkretnije, tvoja tvrdnja - predlog implicira da spadam među nenormalne, pa bih voleo da čujem razlog.
[ pri3rak @ 19.06.2013. 13:43 ] @
Ako ne przis barem 3x preko ogranicenja onda nisi normalan, sem toga gde smes domacinu da uskracujes cast da iskaze svoje vrhunsko vozacko umece poznato pod "gas u patos na pravcu". Prost lakmus papir za te je npr lakat krivina iza Zmaja, do nje dolete u njoj voze kao devojcice, pa kakav god krs da vozis od njih ne mozes biti sporiji. Jbg domacine niko ne uci kako se voze krivine.
[ Emmy @ 19.06.2013. 14:28 ] @
odoh u off, ali nisam mogao da ne kazem kako neko smatra da je jurnjava voziti 60 u trecoj a u drugoj je ok i 70 makar se raspala masina...
[ Zarko Silic @ 19.06.2013. 14:38 ] @
Sta tu ima da se obrazlaze. Nema niko pravo da sporom voznjom ostalim ucesnicima u saobracaju oduzima dragoceno vreme.

Bezobzirno ponasanje u saobracaju jednako je nepozeljno kao i bahato ponasanje.


Emmy je naveo primer gde je jednom vozacu bilo potrebno 3 meseca da otkrije kako na automobilu postoji treca brzina.
[ jnk @ 19.06.2013. 14:49 ] @
Citat:
vladd:
To je ortodoksna skola sa kraja 90-ih. BTW uputstvo pisu dileri..


Uputstvo piše proizvođač a diler može samo da ga prevede na lokalni jezik i to ako je proizvođač dobre volje. Možeš da ponavljaš kolko hoćeš ali ako proizvođač u uputstvu za upotrebu vozila kaže da se motor razrađuje i to na prilično liberalan način jer 3/4 obrtaja je kod dizela recimo 3,750 rpm i to samo 1,500 kilometara, to znači da neki period razrade motora postoji.
[ hobbista @ 19.06.2013. 15:15 ] @
Offtopic:

@Zarko Silic:
Kada kolektivno vredjas bilo bi lepo da to i obrazlozis. Ovde si naveo jednog vozaca, koji je mogao da bude u bilo kom autu.

Citat:
Zarko Silic: Sta tu ima da se obrazlaze. Nema niko pravo da sporom voznjom ostalim ucesnicima u saobracaju oduzima dragoceno vreme.

Citat:
Emmy:...I sad vozi ona, tast cuti i ja gledam. I idemo prva, druga, druga, druga.... 60km/h ona jos u drugoj ja kazem, pa idite u trecu, kaze ona a ne meni je ovako ok sto je sigurno sigurno je...

60 km/h je spora voznja ? I, bezobzirno ponasanje nema veze sa markom automobila, koliko mi je poznato?

Da ne obrazlazem dalje ovo citirano, necu nastaviti trovanje teme koju si ti zapoceo. Tuga.
[ Emmy @ 19.06.2013. 15:32 ] @
neverovatna je negativna moc moje taste da unisti cak i autozone ! Kud je i spomenuh !
[ Nemanja @ 19.06.2013. 15:58 ] @
Nije to nista, dok ne dodjemo do Vw vs Toyota ...
[ vladd @ 19.06.2013. 17:01 ] @
Citat:
jnk:
Citat:
vladd:
To je ortodoksna skola sa kraja 90-ih. BTW uputstvo pisu dileri..


Uputstvo piše proizvođač a diler može samo da ga prevede na lokalni jezik i to ako je proizvođač dobre volje. Možeš da ponavljaš kolko hoćeš ali ako proizvođač u uputstvu za upotrebu vozila kaže da se motor razrađuje i to na prilično liberalan način jer 3/4 obrtaja je kod dizela recimo 3,750 rpm i to samo 1,500 kilometara, to znači da neki period razrade motora postoji.



U principu nije ni bitno sta ja govorim, vec kako obrazlazem ono sto tvrdim.

Sto se dilera i svete biblije tice, oni bi najvise voleli parkirano vozilo par godina, a onda nekoliko teskih kvarova, ne bi li utefterili profit.

Najveca habanja motora su pri hladnom startu, zatim trkom za najjeftinije ulje, i "malo" prebacivanje termina za zamenu..kao nema se trenutno fondova(sto najcesce cujem kao "jak razog"), i kao specificno bitno, zamena filtera, narocito vazdusnog, pesak koji utrci u cilindar pravi vise ostecenja nego ista.
Savremeni motori, sa cvrstim termalnim menadzmentom, visokofrikcioni, zahtevaju jedino kvalitetno podmazivanje i sto manje necistoca u sistemu, odlicno kontrolisu parametre sagorevanja(za razliku od bez-ecu motora, kojima je preporuka opterecenja bila priblizna maksimalnoj efikasnosti, odnosno maksimumu obrtnog momenta), sa tolerancijama daleko kvalitetniji nego stari motri, nemaju slabosti prema "prvim satima" eksploatacije.

Ako postoji neka fabricka greska, sigurno nece biti kompenzovana "laganim" razradjivanjem.

Tako da doticne greske ili nedoslednosti, koje nisu tipskog karaktera(da bi zasli u neke navijacke podele), vec posledica svake proizvodnje, su problem koji visi u vazduhu kao mogucnost, i zato treba imati inicijalnu opreznost kod novog vozila.

A prelagana voznja, ili idiotska sa preterivanjem i forsiranjem (npr spomenuti primer drndanja drugom sa visokim obrtajima), sahranjuju motor na razne nacine.
Motor nikada nece biti u punoj snazi, i moguci su potpuno netipicni problemi, naravno, uz dodatno kritikovanje brendova, koji nemaju neke zasluge za problem. Vozilo ipak nije "idiot proof", ali nije ni od sira...

Poz
[ andre2000 @ 19.06.2013. 17:19 ] @
Meni je prodavac rekao prvih 1000 km ne preko 3000 obrtaja, posle još nekih 1000 km ne preko 4000 obrtaja, posle toga kako hoću. Mislim da sam i u uputstvu nešto tako čitao, nemojte me držati za reč. E, da, i grejem auto pre nego što krenem :)

Auto je Reno Talija 1.4 benzinac.

Pažljivim baratanjem teško da možeš da zahebeš auto, makar preterivao u paženju. Suprotan slučaj će skoro sigurno skratiti vek auta.
[ mozdasamjaamozdainisam @ 19.06.2013. 19:58 ] @
I kod Seat-a (Ibiza u ovom slucaju) u uputstvu pise da se prvih 1,500 km vozi u razlicitim rezimima ali da se ne ide do 'crvenog';
ono sto sam ja primetio, kod novog vozila jeste da se tek nakon nekih 5 do 6.000 kilometara motor 'razradi'. Kako? Jednostavno po osecaju na gasu, podvoznosti, osecaju pri menjanju brzina i slicno.

Slazem se da ne treba glanc nov motor gaziti do besvesti, novi motori imaju strasno puno elektronike i vozilo se 'prilagodjava' vozacu. Mislim da nema apsolutno nista pogresno, cak stavise dobro je da se motoru dozvoli da se 'uhoda'.

@andre2000 - po meni licno, zagrevanje motora na parkingu je pogresno. Lagana voznja do postizanja optimalne temperature motora je po meni ispravnija. Kada menjas brzine, dodajes gas i slicno brze 'poteras' sve tecnosti u motoru, nego li kada se vrti na leru.

@topic starter: smes slobodno ti na put. Ja bi ti samo savetovao da ne vozis stalno konstantom brzinom, vec da sa vremena na vreme ides izmedju recimo 90 i 130. Lagana ubrzanja, pa drzi, pa usporis - pa drzis... Da bi motor u svakom rezimu rada bio opterecen.

PS. Isto vazi i za gume, novim gumama treba oko 500 kilometara da se prvi sloj gume 'pohaba', tek tada one lezu i 'rade' kako treba. Cesto sam cuo da ih nasi 'zestoki' momci 'spaljuju' potpisivanjem, da ne bi cekali :)))
takodje isto vazi i za nove kocnice, koje moraju nakon nekoliko desetina kocenja da 'legnu'. Ja cak i kad perem kola, pa operem deo oko tocka / krila (ispod), nakon toga par puta malo jace zakocim, cisto da znam da je sve ok.
[ milivoje t @ 19.06.2013. 20:34 ] @
Citat:
mozdasamjaamozdainisam: Ja cak i kad perem kola, pa operem deo oko tocka / krila (ispod), nakon toga par puta malo jace zakocim, cisto da znam da je sve ok.

po kisi kad vozis, isto testiras kocnice u voznji ? inace kad vozis, koristis plave ili zelene patofne ?

sala ;).
[ vladd @ 20.06.2013. 00:08 ] @
Meni nije jasno kako ne verujete prodavcima za sitnjurije, od pijace, sitnih potreba, pa do mobilnog telefona ili kompjutera(obicno se u radnju ide sa formiranom odlukom), a sve u svemu, najskuplji komadi nekoliko stotina evra, ali za AUTOMOBIL, od nekoliko hiljada do par desetina hiljada evra.. ee tu je poverenje u PRODAVCA maksimalno..zna coek:)

Poz
[ jnk @ 20.06.2013. 07:45 ] @
Upravo se i piše kako prodavci najčešće kažu 'motor je razrađen, samo pun gas' i kako im mi u stvari ne verujemo nego verujemo proizvođaču koji kaže da postoji period razrade. A i verujem sam sebi jer sam razradio više agregata i ako ništa drugo, sigurno postoji bar razlika u potrošnji goriva.

@andre2000

Suviše niski obrtaji mogu biti više pogubni nego visoki. Isto tako, grejanje automobila u mestu(koji nije stariji od 25 godina), neće doneti bukvalno nijedan plus, već samo teoretski veće habanje motora.
[ Java Beograd @ 20.06.2013. 08:05 ] @
Citat:
vladd:Meni nije jasno kako ne verujete prodavcima ...
Ja prodavcima nikad ništa ne verujem. Jer njihov cilj je jedan jedini: prodati i samo prodati. Upućenost u ono šta prodaju je oko 2%.
[ Zarko Silic @ 20.06.2013. 08:55 ] @
Prodavcima se moze poverovati samo ako ne postoji drugi izbor.

Znaci,
ne postoji neki nezavisni izvor informacija,
ne postoji elementarno znanje vezano za temu ili proizvod, i

ne postoji neko kompetentan kome mozete postaviti pitanje, a koji je spreman odgovoriti.

Ako ne postoji nista od ova 3 uslova, preostanje jedino slatka prica prodavca, odnosno dilera.


Korisnicko uputstvo je svojevrsna mala biblija i ne pridrzavati se onoga sto je napisano predstavlja previse hrabar potez.
[ Cezar Corolla @ 20.06.2013. 15:54 ] @
A i tehnicko uputstvo ne mora da sadzri samo cinjenice. Moze i da se malo laze.
[ Nemanja @ 20.06.2013. 18:43 ] @
Citat:
Zarko Silic:
Prodavcima se moze poverovati samo ako ne postoji drugi izbor.

Znaci,
ne postoji neki nezavisni izvor informacija,
ne postoji elementarno znanje vezano za temu ili proizvod, i

ne postoji neko kompetentan kome mozete postaviti pitanje, a koji je spreman odgovoriti.

Ako ne postoji nista od ova 3 uslova, preostanje jedino slatka prica prodavca, odnosno dilera.


Korisnicko uputstvo je svojevrsna mala biblija i ne pridrzavati se onoga sto je napisano predstavlja previse hrabar potez.


Kada smo vec kod tehnickog uputstva, neka neko navede na kojoj je to stranici i u kom poglavlju navedeno za razradjivanje motora u
srpskom uputsvtu za Golfa ? Ja sam imao slovenacko upustvo za Peugeot, i sada nemacko za VW i nigde to ne mogu naci?
[ vladd @ 20.06.2013. 18:56 ] @
Nece svi proizvodjaci da se prosto brukaju i obaraju renome(narocito VW, koji je fokusiran na visu srednju klasu i visoke cene) sa sitnim glupostima i omaskama, a sa druge strane davanjem teskih para na marketing i na razvoj.

Pozeljno je izbegavanja nepotrebnog pregrevanja motora(uvek i svuda), i zato se daje stari savet o ogranicenju turaze.
Kod savremenih motora se cak ne preporucuje ni predugo zagrevanje na leru, posto i na leru razvijaju dosta energije, koja odlazi u toplotu.

Sa trece strane, za obicnog korisnika, pojedinacnog vozila, koji ne zeli, ne moze ili prosto nece da se informise o svojoj tehnici, neizbezno je da se koriste uputstvom, i da umire savest, i obave doticnu obavezu, na taj nacin.

I ne mora da im bude cudno, sto se uputstvo poklapa..do oko 1000-1500 nekakvih km, do "nekakvih" 2/3 gasa..bez obzira da li je dizel, da li je benzinac, bez obzira da li ima 50, 70 ili 120KS, bez obzira sto uputstvo lici na uputstvo za motore od pre par decenija..sa snagama do 90-100ks, sa radnim temperaturama i do 15C manjim, sa motorima koji su koristili mineralna ulja...(koja su takodje osetljiva na pregrevanja)...

PA ako isto(slicno) uputstvo vazi za toliku paletu, tolike decenije, nevezano za konstrukcije, obrade, materijale, menadzment motora........mora da nesto nije u redu, i bez da se ulazi u dublju tehnicku analizu

Poz
[ andre2000 @ 21.06.2013. 08:41 ] @
Citat:
jnk:
@andre2000

Suviše niski obrtaji mogu biti više pogubni nego visoki. Isto tako, grejanje automobila u mestu(koji nije stariji od 25 godina), neće doneti bukvalno nijedan plus, već samo teoretski veće habanje motora.


Hoće ako teraš na plin.
[ Nemanja @ 21.06.2013. 08:53 ] @
Svejedno na sta teras ... vise ces tako naprezati motor nego sa visokim obrtajima osim ako nisu bas u crvenom. Najgore je sto ti sto voze tako, misle da stede motor ...
[ Zarko Silic @ 21.06.2013. 09:07 ] @
Citat:
Nemanja: Kada smo vec kod tehnickog uputstva, neka neko navede na kojoj je to stranici i u kom poglavlju navedeno za razradjivanje motora u
srpskom uputsvtu za Golfa ? Ja sam imao slovenacko upustvo za Peugeot, i sada nemacko za VW i nigde to ne mogu naci?



Uputstvo postoji na svim jezicima bez razlike sa skoro identicnim sadrzajem i uputstvo ne formiraju dileri kako vlada pogresno misljenje vec se ono pravi na osnovu preporuke proizvodjaca automobila.








[ Nemanja @ 22.06.2013. 08:24 ] @
Evo sada sam procitao skoro celo upustvo ... Na stranici 291 od 300 i nesto stranica se nalazi uputstvo kao sto je i @Zarko naveo.
Ali, pored 3,4 nacina obelezavanja vaznih stvari poput usklicnika, trouglova i slicno ovo je sasvim neprimetno, kao obican tekst. Kao da su naveli
perite vas automobil cistom vodom. Mada tamo stoji jos dosta arhaicnih stvari, poput toga, kada treba saltati brzine, pri cemu kao da su za primer
uzeli Yuga a ne Golfa VI.
[ vladd @ 22.06.2013. 08:52 ] @
Upravo tako.

Pisano da bude napisano. Ili jos preciznije, ofrlje prepisano da bi bilo nesto napisano.

Bez obzira kakav je motor, da li ima 70 ili 150KS, korisnicki(vozacki) maniri se tretiraju uopsteno, sa predvidjenim (veoma)niskim prosekom.

Realno, nase je, ne da prosto citamo i molimo se prema izjavama u korisnickoj "bibliji", vec da eliminisemo kojestarije i stupidarije u moru nekorisnih informacija.

Sta se to dramaticno dogadja u tih "prvih" 20-30 radnih casova motora, da bi trebalo slusati uopstene isprazne savete ili uputstva.

Da li ce sve u cilindrima "leci" nakon 20h rada, ili je potrebno nesto vise vremena, ili doticne karike "prave" svoj prostor i narednih nekoliko desetina hiljada km

Konkretan odgovor na pitanje koje je postavljeno bi bio, da se vozilo u prvom periodu upozna, vozi neko vreme da se dogodi sta bi se dogodilo, da se svi sistemi(i podsistemi) pokazu ispravni, a zatim slobodno krenuti na put i koristiti motor kao da se preslo 30000km.
I tada bez nepotrebnog forsiranja ili pregrevanja ili kidanja, osim ako retka incidentna situacija u saobracaju to zaheva. Uz postovanje propisa i uslova na drumu.

Poz
[ goat @ 22.06.2013. 10:00 ] @



... razrada ili uhodavanje novog automobila će postojati dokle god budu postojali automobili ovakvi kakvi su zadnjih 100-tinak godina i dokle god se budu izrađivali na način na koji se izrađuju... dokle god budu trošili gorivo, zupčanike-ozubljenja, ulje, kočione obloge i sl. moraće da postoji "period uhodavanja" novog proizvoda-automobila ukoliko želite da ga što duže i jeftinije koristite...

...ko tvrdi drugačije ili (zlo)namerno "truje" ovaj forum ili nema elementarno znanje u oblasti koju komentariše....

želeo bih da je prva grupa masovnija, ali se bojim da nije tako

....elem, pokretaču teme

moj savet ti je da prvih 1500-2000 km sa svojim novim vozilom pređeš u lokalu, ali ne zbog pravilne "razrade" vozila već zbog blizine servisa ... verovatnoća pojave dečije bolesti je vrlo mala, ali ipak postoji, a gospodin "Marfi" ne sedi skrštenih ruku ...

... naravno , ne moraš da me poslušaš, ako si avanturističkog duha

u tom periodu (prvih 1500-2000 km) vozi opušteno - normalno : bez zagrevanja u mestu, sa što kraćim periodima rada motora u praznom hodu i u hodu na maksimalnim i skoro maksimalnim obrtajima.. sa pritisnutim gasom između 1/3 do 3/4 na što dužim turama i ujednačenijoj brzini koliko uslovi u saobraćaju tako nešto dozvoljavaju... priče o poželjnim 3000 o/min zaboravi, osim ako nemaš neku laboratoriju u kojoj ćeš razraditi vozilo ... naravno i ako ponekad kratkotrajno opteretiš vozilo do kraja nećeš mu "skinuti krunu s glave" - upropastiti ga..

... statistički proučavano najpouzadaniji automobil je onaj koji je prošao neki period uhodavanja (razrade).. posle perioda uhodavanja (I faze) kriva verovatnoće otkaza drži konstantnu vrednost (II faza) da bi posle određenog perioda počela da raste (III faza)...