|
[ elektros @ 20.06.2013. 07:54 ] @
| Poštovani,
u pitanju je peugeot 306, 2000.godište, 1800 kubika, 16 ventila benzinac. Pre nekog vremena sam primetio da mi klima ne radi: prilikom uključenja klime ona radi par sekundi (osetim po hladnom vazduhu) i onda prestane da izlazi hladan vazduh. Uključim klimu, pogledam 2 ventilatora koja se nalaze na hladnjaku klime (i hladnjaku motora) i ustanovim sledeće: jedan ventilator uopšte ne radi a drugi se uključi na sekund pa se isključi na par sekundi, pa opet se uključi na sekund, pa isključi... Takođe mi je i temperatura motora skoro otišla u crveno. Oteram auto kod autoelektričara, pregleda sve i kaže da je problem u kompjuteru-ne daje signal ventilatorima da se pale (pregledao je kompletnu elektroinstalaciju-sve je u redu, sonda koja daje signal za temperaturu motora je takođe u redu, i kaže da mi klima ne radi jer ventilatori ne hlade fluid klime, kompresor klime "nabije" 25 bara i presostat isključi klimu...). Skine kompjuter i odnese čoveku koji "popravlja" kompjutere i koliko sam ih razumeo taj deo na kompjuteru koji je neispravan je zaliven u neku masu i ne može se menjati... Dogovorio sam se sa autoelektričarem da mi stavi prekidač za direktno uključenje ventilatora u kabinu, kako bih mogao ručno da palim ventilatore kada se dostigne viša temperatura motora ili prilikom uključenja klime. Razmišljao sam da umesto tog prekidača stavim relej kojim će upravljati elektronika (nekakav termostat) čiju bi temperaturnu sondu (ntc, ptc otpornik ili slično) "uglavio" u saće hladnjaka (da ne moram da petljam oko antifriza, kompjutera ili slično) i koji bi uključivao ventilatore na oko 95 stepeni (mislim da je ta temperatura) i kada padne za 5 stepeni da ih ponovo isključi. To je neka moja ideja, pa bih hteo da Vas pitam da li neko ima neko pametnije rešenje? |
[ Zarko Silic @ 20.06.2013. 10:27 ] @
Pametnije resenje (i jeftinije) jeste da na Ebayu kupis polovan ECU za taj auto (kod tebe je, ili Sagem ako je 112 ks, ili Marelli ako je103 ks), kostaju do 100 eura i da ti elektronicar "prebaci" kljuceve (jos 100 eura).
Tako ces proci i najjeftinije i najbolje.
http://www.ebay.de/itm/Peugeot...oteile&hash=item3cd02faa30
http://www.ebay.de/itm/Citroen...oteile&hash=item416936d791
[ elektros @ 20.06.2013. 11:14 ] @
Hvala, motor je od 112 KS. Znam da je bolje i komfornije, ali...da li se kompjuter može naći kod nas?
[ Zarko Silic @ 20.06.2013. 11:57 ] @
Treba da moze.
(Sabac, Ruma, S.Mitrovica)
[ Cezar Corolla @ 20.06.2013. 15:52 ] @
Citat: elektros:
Poštovani,
u pitanju je peugeot 306, 2000.godište, 1800 kubika, 16 ventila benzinac. Pre nekog vremena sam primetio da mi klima ne radi: prilikom uključenja klime ona radi par sekundi (osetim po hladnom vazduhu) i onda prestane da izlazi hladan vazduh. Uključim klimu, pogledam 2 ventilatora koja se nalaze na hladnjaku klime (i hladnjaku motora) i ustanovim sledeće: jedan ventilator uopšte ne radi a drugi se uključi na sekund pa se isključi na par sekundi, pa opet se uključi na sekund, pa isključi... Takođe mi je i temperatura motora skoro otišla u crveno. Oteram auto kod autoelektričara, pregleda sve i kaže da je problem u kompjuteru-ne daje signal ventilatorima da se pale (pregledao je kompletnu elektroinstalaciju-sve je u redu, sonda koja daje signal za temperaturu motora je takođe u redu, i kaže da mi klima ne radi jer ventilatori ne hlade fluid klime, kompresor klime "nabije" 25 bara i presostat isključi klimu...). Skine kompjuter i odnese čoveku koji "popravlja" kompjutere i koliko sam ih razumeo taj deo na kompjuteru koji je neispravan je zaliven u neku masu i ne može se menjati... Dogovorio sam se sa autoelektričarem da mi stavi prekidač za direktno uključenje ventilatora u kabinu, kako bih mogao ručno da palim ventilatore kada se dostigne viša temperatura motora ili prilikom uključenja klime. Razmišljao sam da umesto tog prekidača stavim relej kojim će upravljati elektronika (nekakav termostat) čiju bi temperaturnu sondu (ntc, ptc otpornik ili slično) "uglavio" u saće hladnjaka (da ne moram da petljam oko antifriza, kompjutera ili slično) i koji bi uključivao ventilatore na oko 95 stepeni (mislim da je ta temperatura) i kada padne za 5 stepeni da ih ponovo isključi. To je neka moja ideja, pa bih hteo da Vas pitam da li neko ima neko pametnije rešenje?
Ti bi u stvari sa relejem i ostalim delovima da uradis ono sto kompjuter treba da uradi. Bolje nadji drugi kompjuter, nego da se igras Tesle, pa da napravis stetu.
[ pajapop @ 20.06.2013. 17:16 ] @
Citat: Cezar Corolla: Ti bi u stvari sa relejem i ostalim delovima da uradis ono sto kompjuter treba da uradi. Bolje nadji drugi kompjuter, nego da se igras Tesle, pa da napravis stetu.
A ja ne vidim ni jedan dobar razlog zasto se to ne bi uradilo...Cak i nisu potrebni nikakvi releji, sve moze i direktno da se ispovezuje. Ono...sad pitanje je sta je za nekog nesto skupo a sta jeftino...i zasto imati savremeni auto ako hocemo da se vratimo na "srednji vek", ali ako covek mora i hoce da prodje sto jeftinije, sve se to moze vrlo lako ispovezivati
[ Cezar Corolla @ 20.06.2013. 17:21 ] @
Naravno da se moze, ako si dobro upucen sta treba da uradis, kako bi sve funkcionisalo kako treba. Da ne bi posle bilo skuplje od drugog racunara.
[ Nocni @ 20.06.2013. 23:52 ] @
To što si naumio odma zaboravi i nemoj da radiš.
Kompresor klime se MORA isključiti ako dođe do bilo kakvog kvara u sistemu ili do prevelikog pritiska, baš kao što se tebi i desilo i isključio se usled kvara (sada ventilatora a inače može X drugih stvari da se pokvari...) Prepravke na način koji si opisao vode ka većim problemima... npr. ventilatori se ne vrte uvijek istom brzinom a ti to i ne pominješ...
Vjerovatno tebi nije pokvaren sam ecu već modul koji upravlja ventilatorima a tvoj ga majstor naziva kompjuter...
Moj ti je predlog da promijeniš majstora, odnosno da nađeš nekoga ko će to da popravi.
[ elektros @ 21.06.2013. 06:32 ] @
Ja sam već neko vreme na terenu i sa autoelektričarom sam se čuo samo telefonom pa mi je samo spomenuo kompjuter. Pretraživao sam malo po internetu i vidim da je meni možda u kvaru deo kojeg zovu "bitron". Nadam se da ću u subotu otići do autoelektričara i videti da li je mislio na kompjuter ili na bitron. Za sada, do nekog boljeg rešenja, neka mi ostavi prekidač(da mi oba ventilatora vrte na većoj brzini). Što se tiče samog kompjutera nije baš toliki problem da dam oko 200 evra jedino što je problem što je ipak kupovina polovnog kompjutera "mačka u džaku", a i poznajući današnje "majstore"... Ako sutra budem išao kod autoelektričara, javiću šta mi je rekao.
[ Java Beograd @ 21.06.2013. 07:14 ] @
Nemam iskustva sa pomenutim autom, ali nekako, mislim da nije problem u kompjuteru.
[ Cezar Corolla @ 21.06.2013. 14:59 ] @
Citat: elektros:
Ja sam već neko vreme na terenu i sa autoelektričarom sam se čuo samo telefonom pa mi je samo spomenuo kompjuter. Pretraživao sam malo po internetu i vidim da je meni možda u kvaru deo kojeg zovu "bitron". Nadam se da ću u subotu otići do autoelektričara i videti da li je mislio na kompjuter ili na bitron. Za sada, do nekog boljeg rešenja, neka mi ostavi prekidač(da mi oba ventilatora vrte na većoj brzini). Što se tiče samog kompjutera nije baš toliki problem da dam oko 200 evra jedino što je problem što je ipak kupovina polovnog kompjutera "mačka u džaku", a i poznajući današnje "majstore"... Ako sutra budem išao kod autoelektričara, javiću šta mi je rekao.
A zar tvoj elektricar nije "majstor"?
Ti ces znati sve to bolje uvezati od "majstora", a ni ne znas da li je racunar?
A taj sto ti je rekao da je problem "bitron" nije "majstor"?
[ elektros @ 23.06.2013. 10:17 ] @
Situacija je sledeća: električar mi kaže da ipak nema signala od glavnog kompjutera, a i nije mi pregledao ventilator koji ne radi, tako da ću prvo promeniti električara, i onda videti da prvo sredim ventilator koji ne radi pa onda ostalo... Inače, prekinuo mi je žicu iz senzora temperature i doveo na prekidač u kabini mada, koliko sam ja primetio, ventilator mi radi bio prekidač uključen, bio isključen (mislim da mi je tada i klima bila uključena). Klima radi dobro na otvorenom putu, a u gradu slabije (verovatno joj nedostaje onaj drugi ventilator). Kada priđem ventilatorima i dalje čujem "škljocanje" onih releja za paljenje ventilatora koji se nalaze negde između ventilatora. Sve u svemu, predstoji mi dugo toplo leto, a problem nerešen...
[ veselinovic @ 24.06.2013. 15:00 ] @
Cekaj malo.
Tebi "stekcu" releji za paljenje ventilatora a i dalje sumnjate na kompjuter?
[ vladd @ 24.06.2013. 19:35 ] @
Izgleda da je tako. A sve pocinje da lici na igru amatera u gustoj sumici problema.
Nijedan kljucni sklop nije proveren, nijedno stanje definisano, a ne daj boze da je klima postavljena na dijagnostiku.
Pipa se u mraku, a "elektricar" se igra vraca pogadjaca i premoscava sopstvene pretpostavke....
Problem ne da nece biti resen, vec ce se izazvati veciti problemi sa doticim sistemom, i kada povremeno bude radio...ako ikada bude funkcionalan...
Poz
[ Lavlja_Jazbina @ 24.06.2013. 21:20 ] @
.
Termo prekidac ti je s04ac
Prekidac pritiska je s07
Relej ti je K62
Kontrola ventilatora je A05
Temperaturni relej je k55.
Neka proveri nesto od ovoga!
[ elektros @ 25.06.2013. 08:41 ] @
Lavlja_Jazbina, hvala na šemi, mada sam našao i ovo http://www.peugeotlogic.com/wo...tric/ac306/coolfan2/fanop1.htm. Za vikend sam oterao auto kod drugog električara da mi proveri šta je sa levim ventilatorom, da li je uopšte ispravan. Vladd, verovatno je električar klimu postavio na dijagnostiku, jer mi je rekao da mu glavni kompjuter ne prijavljuje nikakvu grešku. Ne verujem da bi nepotrebno skidao glavni kompjuter, nosio kod drugog (u drugi grad), ovaj mu rekao da ne može da popravi taj deo (da ne bi napravio više štete nego koristi)... Da sam kod kuće, a ne na terenu, sam bih ispitao pojedine elemente (inače se bavim elektronikom, elektro inženjer sam po struci...),a i najveća mi je muka skinuti prednji branik da dođem do releja. Problem je jednostavno što nemam vremena i nisam kod kuće. Verovatno ću za par nedelja (kada budem na korišćenju nekih slobodnih dana), ako do tada ništa ne rešim, oterati kola u ovlašćeni servis... Kažem, do tada mi je jedino rešenje da mi ventilatori stalno rade da ne nastrada motor. I imam još jedno pitanje: da li je senzor za merenje temperature (koja se prikazuje na kazaljci na tabli ,u vozilu) nezavisan (i gde se nalazi) ili se taj podatak dobija od kompjutera?
[Ovu poruku je menjao elektros dana 25.06.2013. u 10:48 GMT+1]
[ vladd @ 25.06.2013. 12:44 ] @
Ja nemam preteranu zelju da se upustam u analizu rada klime u pezou, mada principijelno, kakve veze ima glavni racunar sa klimom.
Interne regulacije sasvim dobro odradjuju posao i razni "fan" kontroleri, ciji je signal dovoljan da iskljuci klimu i bez glavnog racunara.
Merenje temperature je vazno za sistem klime, posto iskljucuje klimu ako se podigne temperatura u sistemu, cak iako rad klime nije uzrok, recimo neko drugo opterecenje motora.
Potrebno je konstatovati tip i ispravnost ventilatora, u oba ili jednom rezimu(zavisno koliko rezima rada ima, govorim uopsteno), potrebno je konstatovati stanje modula koji upravljaju ventilatorima, a kada se klima postavlja na dijagnostiku, moraju se znati pritisci u oba voda, i u vodu visokog i grani niskog pritiska.
Merac visokog pritiska takodje moze da iskljuci klimu, bez glavnog racunara, i tada se iskljucuje i ventilator klime, koji radi kada klima radi.
Takodje i konorler ventilatora moze da iskljuci klimu, ako na neki nacin(merenjem struje) konstatuje da ventilator ne radi.
A klima moze da se iskljuci i ako je los spoj(konektor) kvacila na kompresoru, ako je neispravan kabinski ventilator, ili njegov prekidac ili regulator brzine...
Treba razjasniti algoritam rada klime, sta se desava od trenutka kada se ukljuci, i koji su elementi kontrole, i koje su kontrolne linije. Zatim krenuti u preglede i merenja struja i napona, na potrosacima, i ispravnost senzora, sto nije prekomplikovano ni tesko za rad.
Tek nakon svih konstatacija, i pracenjem kontrolnih signala se MOZE ali i ne mora stici do glavnog racunara..koji opet ne vidim sta bi tu kontrolisao..i sto bi se mlatio sa poprilicno nezavisnim sistemom..neobaveznim na svakom primerku vozila
Skakati odmah na "glavni" racunar, bez da se znaju(ili konstatuju) ostale "sitne" cinjenice..po meni je vrhunski idiotizam, doticnih majstora..
Poz
[ vladd @ 25.06.2013. 13:12 ] @
Koliko sam analizirao semu, postoje dve grupe za proveru.
Fan kontrol jedinica je najverovatnije neispravna. Ona sadrzi nekoliko tranzistiora, i eventualno par komparatora, za detektovanje nekih stanja..
Mada treba proveriti rad oba ventilatora.
Tako sto ce se skinuti konektor sa kontrolne jedinice i pokrenuti releji na nosacu ventilatora.
U sve tri varijante. Naravno, prema semi i oznacavanju. Recimo, dovesti mase na pin 1 i 10...drugi kraj relea ide..desni i cejndz over rele idu na osigurac 3, a rele za levi na osigurac 7..
Ako su ventilatori ispravni, i relea, onda prosto kupiti nov fan kontrol u zameniti. Bar je tako kod VW-a, mada moze da se krpi i budzi, ali nije za preporuku.
Nikakvih tu procesora nema, niti je bitan "glavni" ECU
Poz
[ elektros @ 25.06.2013. 13:16 ] @
Ono što sam zaboravio da napišem (moja ogromna greška i propust i zaista se izvinjavam svima koji su se uključili u temu) je da se u stvari desilo da mi se ventilatori nisu upalili kada je temperatura motora prešla 100 stepeni-to sam rekao autoelektričaru (prošle godine sam menjao tu sondu i nakon toga je sve bilo u redu). Uključenjem klime sam hteo uključiti ventilatore da bi mi rashladili i hladnjak motora jer sam se uplašio velike temperature, pa sam onda primetio te probleme sa ventilatorom... Ali opet, jedan ECU upravlja ventilatorima pa sam izostavio ovaj verovatno važan detalj oko visoke temperature motora.
[ vladd @ 01.07.2013. 20:15 ] @
ECU ne pali ventilatore, samo osmatra temperaturu motora, i menja rezim rada motora.
Ventilator(e) pali "fan control" modul, primajuci informaciju sa par mesta. Sa ecu-om je povezan can protokolom zarad upisivanja gresaka.
Potrazi doticni modul za kontrolu ventilatora i zameni ga, i ostavi ecu po strani da ne napravis(u koaliciji sa aljkavim elektricarem) znacajno vecu i mnogostruko skuplju stetu.
Poz
[ elektros @ 23.07.2013. 12:28 ] @
Nikako da se javim... Ponovo sam oterao kola kod autoelektričara, skinuo je kompjuter i poslao ga na programiranje. Kada ga je vratio u automobil, sve je proradilo kako treba! Jedino što je u početku levi ventilator radio, a nakon dvadesetak kilometara je prestao da radi pa desni ventilator prvo uključi nižu brzinu da bi nakon nekoliko trenutaka krenuo većom brzinom. Sada su električari na godišnjem pa kada se vrate videće šta je sa levim ventilatorom (možda su četkice ili slično). Hvala svima na odgovorima i trudu koji ste uložili da mi pomognete!
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|