[ mozdasamjaamozdainisam @ 21.06.2013. 16:55 ] @
Pozdrav,

Doslo je vreme razmisljanja za novi lease auto;
jos nisam nista provozao, pa je ovo samo teoretisanje, ali me zanimaju 2 VW tehnike koje su dostupne u (izmedju ostalog) Golfu.

Naime, 2 benzinska motora (oba sa DSG menjacem):

1.4 TSI 122 konja;
1.4 TSI 140 konja ali sa ACT.

ACT je aktivno iskljucivanje cilindara pri konstantnim brzinama do 130 km/h. U nekoj teoriji ovo bi trebalo da smanji potrosnju goriva. Nije mi nesto preko neophodno, ali ako zaista stedi ne smeta.
E sada, taj motor sa ACT-om ima 20-tak konja vise, sto bi mi bilo drago da imam. Ali ne znam kako ce se ACT ponasati. Ne postoji dugme u kabini da se to iskljuci, ali verovatno da softwarski moze.

Objasnjenje kako radi (na nemackom, ali je vizuelno docarano):

http://www.youtube.com/watch?v=cBg4pUUnpck

Ono sto me najvise zanima jeste koliko je to pouzdano. Kako je lease auto u pitanju, on je pod full garancijom - ali se meni ne ide u posetu servisu jednom mesecno :)
Koliko sam u filmu video, to je gotovo pa filigranski precizna tehnika, koja po meni moze da bude vrlo osetljiva na sve i svasta :( Promena rezima rada motora traje od 16 do 32 milisekunde u zavisnosti od brzine obrataja radilice.

---

Druga tehnika je ACC - Active Cruise Control. Kako provodim oko 170 kilometara svaki (radni) dan na auto putu, po meni bi DSG + ACC bili idealna kombinacija. Pak opet, ne znam nista o ovome. Citao sam po netu iskustva drugih, neki ga hvale, neki ga zale :( Da li uzimati to?
[ Igor Gajic @ 21.06.2013. 16:59 ] @
Nadam se da nisi 170km dnevno na nasim putevima.
[ mozdasamjaamozdainisam @ 21.06.2013. 17:05 ] @
@Igor:
Hehe, ne srecom nisam :) Inace bi se davno preselio, zapoceo svoj biznis ili vec nesto smislio. I 17 km na nasim putevima je pa mnogo :)
Inace sam 186 km na putu dnevno, 170 je auto put gde bi se ACT eventualnu aktivirao.
[ Nebojsa Milanovic @ 21.06.2013. 22:09 ] @
ACT tehnologija u tom motoru je samo bonus na sve ono što on inače nudi.

A u njemu dobijaš sve što najsavremenija auto-tehnologija poznaje (osim varijabilnog upravljanja ventilima, ali izlišno je reći da to nijedan motor tog tipa nema), u čemu ACT dođe kao šlag na tortu.

Ako te snaga zadovoljava, a ona nije mala (taj motor ima preko 150 vrlo zdravih KS), samo napred.
[ mozdasamjaamozdainisam @ 21.06.2013. 22:39 ] @
Pozdrav Nebojsa,

Hvala na odgovoru. Ovde u brosurama pise da taj motor isporucuje 140 konja? Cisto da ne bude nesporazuma da o istom motoru diskutujemo?

Cekam da se ovde malo prolepsa vreme pa koliko vec sledeci vikend da ga probam :-)
[ Nebojsa Milanovic @ 22.06.2013. 00:08 ] @
Naravno da diskutujemo o istom motoru, a umesto fabričkog, mnogo bolji podatak o njegovoj snazi ćeš naći kada pogledaš koje realne performanse postiže. Evo šta kaže jedan od najreferentnijih izvora: http://www.zeperfs.com/en/fiche4539-vw-golf-vii-1-4-tsi-dsg.htm

Za 0-100 za 8,5 sekundi u savremenom autu C segmenta potrebno je imati najmanje 150 KS (lična procena je da ih taj motor ima oko 155, ali vrlo dobro raspoređenih), ali to nije ni najmanje čudno jer sam već više puta davao podatke o razlikama između deklarisanih i izmerenih snaga, evo recimo ovde, ali i na drugim mestima.

Sušta suprotnost tome je Toyota koju sam naveo u ovom postu, a koja nema ni blizu 132 KS koliko su joj napisali, lično mislim da bi vlasnici trebali tužiti Toyotu za prevaru kod ovog auta.

Svako može vrlo lako da ukapira da su to dva auta iste veličine, otpora vazduha i vrlo slične težine a čije se deklarisane snage razlikuju jedva 5%.

I pri svemu tome - razlika u ubrzanju koja je direktan reprezent snage motora - je preko 40%. A toliko koliko im se razlikuju ubrzanja, približno toliko im se razlikuju i snage motora.

Meni nije jasno kako Toyota sme takvom autu da prikači etiketu da ima 132 KS. Da sam vlasnik takvog auta, sigurno bih ih tužio.
[ Nemanja @ 22.06.2013. 08:48 ] @
Ja sam vozio 6-icu sa 140 KS, i po meni je to suvise snage za Golfa, narocito u zemljama gde postoje stroga ogranicenja brzine poput Austrije i Holandije ( i strogo oporezivanje ) . U tom slucaju bi moj izbor bio 1.4. 122 KS. Imaces manji porez i osiguranje, a visak snage neces imati gde da iskoristis.
[ mozdasamjaamozdainisam @ 22.06.2013. 09:11 ] @
@Nemanja: verovao ili ne, ali mesecni leasing za 140 konja (sa ACT-om) je 25 evra mesecno jeftiniji od verzije sa 122 konja.
Apsolutno se slazem da je za jednu ravnu zemlju kao sto je Holandija 122 i vise nego dovoljno. Sta da ti kazem, sada vozim dizela sa 3 cilindra i 75 konja i to mi po Holandiji zavrsava posao :)

Mozda sam malo dobio komplekse zbog sadasnjeg vozila, ali mi najvise nedostaju medju ubrzanja na auto putu kada trebam da se 'ubacim' i preteknem sporije vozilo ili kamion. Sa mojom sadasnjom Ibiza-om moram 2 x da razmislim jer znam da nema dovoljno snage pri 100 km/h da 'povuce'. Naravno vremenom se naviknes na to, pa ne predstavlja problem u voznji. Ali bas zbog toga bi vise gadjao 140 konja (a i jeftinije je koliko god besmisleno zvucalo).

Inace sam vrlo vrlo umeren vozac. Sa jednim setom (dobrih letnjih) guma sam prevalio 95.000 kilometara i sada su na granici da se menjaju. I pored cinjenice da je auto na lizing, cuvam ga kao da je moj licni. Jednostavno imam taj neki odnos, ako ja cuvam kola, cuvace i ona mene ;-) Jos ako ovaj ACT iskljucuje 2 cilindra, pa ja cu nakon 2 godine exploatacije imati motor sa 2 gotovo ne koriscena cilindra :)

Sledece vozilo koje cu uzeti bi pak zeleo da ima 'viska' snage. Ponekad odem sa prijateljima 'levo - desno', pa kada nas je troje / cetvoro u kolima oseca se da se Seat muci u odredjenim rezimima voznje. Nije to cesta situacija, u 90% slucajeva sam sam u kolima, ali jednostavno osecam da mi sada sa 75 konja nedostaje snage na auto putu.

Jel bi mogao da mi blize objasnis na sta mislis da je 140 konja previse snage za Golfa? Sta si ti konkretno zapazio / primetio pa si dosao do tog zakljucka? Da li je 'nemiran' na gas? Ja bi uzeo iskljucivo u DSG varijanti, verujem da automat 'balansira' doziranje gasa na osnovu koliko sam je stisnuo :)
[ Nemanja @ 22.06.2013. 09:43 ] @
Ne toliko da je nemiran na gas, mada sam posle prvog dodavanja gasa samo pogledao radnika servisa koji se sedeo kao suvozac, kao "izvin'te" :).
Jednostavno, koliko god da dodajes gas u zakonskim okvirima osecas koliko jos ima snage u motoru ... Ali sada se nesto razmisljam... Postoji li jos neki jaci 1.4 TSI ? Mislim da je ovo mozda bio od 160 ili 170 KS.
Da se vratim na tvoje pitanje ... verovatno je VW uspeo da progura da se CO2 racuna i sa 2 cilindra , pa je zato porez jeftiniji. Ali mene taj visak snage ne privlaci u kolima tipa Golfa, za to postoje drugi automobili ... S5, RS4, M3.... Neko ce opet uzeti Clia sa 200 KS i uzivati u njemu... sve zavisi ... Meni je za Golfa optimum oko 120KS.
[ vladd @ 22.06.2013. 10:59 ] @
Kolicina snage motora je tolika kolika je, a da li je dovoljno, to zavisi ponajvise od afiniteta korisnika.
Nekome je i 600ks malo..i 60ks dovoljno.

Kontrola cilindara zasigurno smanjuje potrosnju, i sve posledice sagorevanja.
Sistem je vec poznat, prva generacija seze do 80 i neke godine, kod vozila novijih generacija, moze se sresti kod Honde iz 2003-e godine, pa na ovamo, s tim sto su kod Honde ventili zatvoreni, pa nema poremecaja pritiska u usisnoj grani, ali ima otpora, ali i potrebe da se anulira uvecana buka..
Jedan prihvatljiv energetski efikasan sistem.

Poz

P.S.
Doticni 1.4TSI ima solidnih 138 BHP odnosno za nijansu vise KS.
Citat:
HP is measured by hooking up the engine to a dynamometer, while BHP is measured in a controlled environment without anything attached to the engine.




[Ovu poruku je menjao vladd dana 22.06.2013. u 15:12 GMT+1]

[Ovu poruku je menjao vladd dana 22.06.2013. u 15:27 GMT+1]
[ Zarko Silic @ 22.06.2013. 14:45 ] @
Citat:
vladd: Doticni 1.4TSI ima solidnih 138 BHP odnosno za nijansu manje KS.


HP je po apsolutnoj vrednosti veci od KS (za 1.4%) pa bi onda trebalo biti za nijansu vise KS a ne manje.

Medjutim, problem je druge prirode. Ja ne znam u kojim konjskim snagama se deklarisu japanski automobili. Ali je ocigledno da nesto ne stima ako su dva automobila po gabaritima podjednaka, po deklarisanim snagama takodje, a po izmerenim performansama razlika je ogromna.
[ mozdasamjaamozdainisam @ 22.06.2013. 15:52 ] @
Citat:
Zarko Silic:Ja ne znam u kojim konjskim snagama se deklarisu japanski automobili.

Pa manji ljudi, pa manji i konji :)) Salim se :)

Da sumiram, nije neophodno bezati od ACT-a odnosno nece me (ranije) ostaviti kraj puta nego motor bez ACT-a?
[ vladd @ 22.06.2013. 18:21 ] @
U kom smislu "ranije ostaviti", zbog moguceg kvara, verovatno, pre nego zbog manje potrosnje.

Mislim da nece, bar u prvih nekoliko desetina hiljada km, a zatim, ko zna sta ce biti sa solenoidima, npr..mada, kao elektromehanicka, prilicno jednostavna sprava, trebala bi da bude pouzdana. Mislim, ne zavisi kao mehatronik recimo, od cistoce ulja, naslaga u nekim kanalima, ili variranja pritiska nekih fluida..

Sto se tice lagarija, mislim da su zone podeljene, zuti lazu za snagu, a crveni lazu za potrosnju:)..svako ima svoj marketinski "peak"...

So se ps, bhp tice, prosto sam prepisao detalje sa
http://rototest-research.eu/po...ormancegraphs.php?ChartsID=739
ili sa
http://www.evo.co.uk/carreview...gen_golf_14_tsi_gt_review.html

NA jednom mestu je 138bhp, na drugom 136..cak sam i svoj post ispravljao, inicijalno pisuci manje ks...odustajem od ispisanih podataka, a necu imati priliku da licno odvezem 1.4TSI na dyno:), pa ne bih da tvrdim nista direktno licno..samo prepisujem(ili kopiran) podatke sa net-a..

Mozda cemo nekada i tacno doznati koliko ko ima KS..:)

Poz

P.S.
Sto se tice prica o potrosnji
http://vesti.mojauto.rs/Aktuel...panije-lazu-o-potrosnji-goriva
Samo prikazivanje neke potrosnje i nije preteska laz, razni su uslovi na raznim mestima, mnogo je gore koriscenje uticaja da se blokira formiranje opstih kriterijuma za merenje potrosnje..