Problem je sto je pitanje poprilicno "olako" i informativno postavljeno, a zahteva opsiran i (relativno)precizan odgovor.
Api specifikacija za dizele je sa oznakom "C", a za benzince sa oznakom "S". Neki(amerikanci) radi lakseg pamcenja tretiraju "S" kao "spark", mada je izvorno "service", a "C" kao "compression", mada je, takodje izvorno, "commercial".
CF je "obsolete"
Citat:
Introduced in 1994. For off-road, indirect injected and other diesel engines including those using fuel with over 0.5% weight sulfur. Can be used in place of CD oils.
Znaci za stare(i neke novije) dizele, sa prljavim gorivom, takodje znaci da je ulje sa dosta detergenata, i za tu namenu.
SM je za benzinske motore od 2010 god
ACEA oznake ukazuju da je ulje i za benzince i dizele, da kazem "prosecne" upotrebe, najcesci koji se kod nas nalaze(od golfa 2), i slicni "necisti" dizeli, do savremenih benzinaca A i B klase, i uopste, manje zahtevnih benzinskih motora, bez turba, bez previsokih kompresionih odnosa....
A3/B4 je skori identican sa a3/b3, osim sto naglasava da u ulju ima nesto i estarskih aditiva, da je ulje stabilno sa gradacijom(20% ostriji standard od B3), i da se moze koristiti i kod vozila sa nesto prduzenim intervalom, 10-15kkm, zavisno od preporuke proizvodjaca benzinskog motora..
Savremeno, solidno ulje, "unazad kompatibilno", za najveci deo Balkanskog voznog parka.
Poz