Po starom dobrom obicaju od sutra je trebalo da poskupi i onako preskupa putarina, i upravo procitah utesnu vest da ostaje stara "jeftina" cena.
Ko putuje ovo je dobra vest.
Citat:
"Putevi Srbije" počeće od sutra da plaćaju PDV na prihod od putarine, a cene putarina za sada će ostati nepromenje, izjavio je Milenko Caković, šef sektora za naplatu putarine u tom javnom preduzeću.
Caković je rekao da će na svim naplatnim rampama od ponoći "Putevi Srbije" početi da iskazuju PDV u okviru postojećih cena putarina.
Prema njegovim rečima, o eventualnom poskupljenju putarine raspravljaće se narednih dana, a konačnu reč daće Vlada Srbije.
Ministar saobraćaja Milutin Mrkonjiće ranije je najavio da će na prvoj sledećoj sednici Vlade Srbije predložiti da se poveća cena putarine za 20 odsto, odnosno u visini PDV.
Prethodnih dana vođen je "rat saopštenjima" između Ministartsva finansija i privrede i Poreske uprave s jedne strane i "Puteva Srbije" sa druge, pošto to preduzeće od 2008. godine ima nagomilane dugove zbog neplaćanja PDV-a na putarinu, jer tvrdi da je putarina javni prihod i da država ne može sama sebi da naplaćuje PDV.
Vidi,narod je pod takvom anestezijom da mogu da rade sta hoce.Naplacivace i prolaz kroz kukuruz.
Zato je zeleni otisao na 3k.
[ bakara @ 30.06.2013. 20:12 ] @
U petak sam zvao uniqu i tamo je 2000din, mada sam cuo da je kod nekih osiguranja 3000...
A i to naplacivanje zelenog je tek tezak bezobrazluk jer placas nesto sto je vec placeno, a potreban je za svega par drzava.
[ Lavlja_Jazbina @ 30.06.2013. 20:21 ] @
Za uniqu je korisna informacija da se ustedi 1k.
[ rafiki @ 30.06.2013. 20:53 ] @
I u Dunavu je ostalo na 2000 RSD.
Pozdrav
[ Lavlja_Jazbina @ 30.06.2013. 21:13 ] @
Bili mi u komsiluku.
[ Flo33 @ 30.06.2013. 22:54 ] @
Malo mi je upao u oči naziv teme. Kakva smo mi nacija, treba nas resetirati.. Zahvaljujemo se bogu što menadžeri prvaljki nisu digli i tako bezobrazne cene putarina po kvrgavim putevima, umesto da je na prvu najavu narod ustao i rekao:"e, nećeš! "
Gde bre nestade onaj duh oranja puteva iz pesama?
[ ventura @ 30.06.2013. 23:28 ] @
Citat:
Flo33: Malo mi je upao u oči naziv teme. Kakva smo mi nacija, treba nas resetirati.. Zahvaljujemo se bogu što menadžeri prvaljki nisu digli i tako bezobrazne cene putarina po kvrgavim putevima, umesto da je na prvu najavu narod ustao i rekao:"e, nećeš! "
A putevi će inače da se poprave i naprave sami od sebe?
Svi mi volimo da kažemo kako Hrvatska ima odlične autoputeve, ali niko ne obraća pažnju da je kod nas putarina 3 centa po kilometru, a u Hrvatskoj 6 centi, odnosno duplo skuplja! Nego bi svi da je putarina za džaba, a autoput kao pista..
[ sasa022 @ 01.07.2013. 00:14 ] @
@ventura
Ti uvek moras da teras kontru :( a dobro znas da i da dignu cenu putarina,nece uraditi nista sto se tice kvaliteta puteva....
[ ventura @ 01.07.2013. 00:26 ] @
Znači imamo dve opcije:
a) Putarine su toliko niske da ne mogu da pokriju ni troškove održavanja, a kamoli šta drugo
b) Putarine se povećaju na komercijalne vrednosti, verovatno će novac biti pokraden, ali postoji šansa da se nešto promeni na bolje
Za koju opciju bi se ti odlučio? Sa prvom opcijom ne postoji nikakva šansa za boljitak, a sa drugom postoji neka, čak i mala.
Ono zbog čega sam reagovao na ovu temu je narodsko uzročno-posledično brkanje. Kao i na temi za BusPlus, niko se ne buni zbog usluge već zbog cifre. Daj da platimo nešto realno, pa ako pokradu novac, e onda treba izaći na ulice i tražiti da se odradi ono što je plaćeno.. Ali ne, narod više voli da kad ovi veliki kradu, da se bar i narodu omogući da kraducka po malo.. To se ne zovu prava, to se zove saučesništvo u kriminalu.
[ Flo33 @ 01.07.2013. 00:29 ] @
Vrntura, znam ja odlično cenu jedne i druge firme. S tom razlikom da u hrvatskoj mi nije nikada žao tih 20ak evra koje dam u jednom pravcu, jer se vozim po putu. Nije mi žao ni 7evra za 80km što skoknem do graca i nazad. Nije mi žao ni 15e za vinjetu u mađarskoj, a idem na vikend a plaćam za 15dana. Ali mi je žao 3,5e od šida do bg, jer znam sve rupe napamet, već 5 godina. Počeo sam imena da im dajem. Ili one talase kod jedne pumpe kada ti otpadaju i bubrezi i podvozje. Ono je sramota, i za one sporače na naplatnim rampama, i one što ručnom kosom jednom mesečno pokose oko ograda.
Da ne idem dalje..
[ ventura @ 01.07.2013. 00:35 ] @
Znam i ja za sve to u Srbiji.. Ali jel ti i dalje misliš da se to sve može popraviti bez para?
[ Flo33 @ 01.07.2013. 00:36 ] @
@ventura, to se zove da prebrzo nekada donosiš zaključak. Uglavnom se slažem sa tvojim mišljenjima, ali imaš i ti momente. Mrzi me sada da pišem zašto mi idu na k**** putevi srbije, mada i sam znaš, dosta putuješ, kao i ja. Nigde se ja ne bunim za cenu, nego uslugu. Čuj uslugu.. I ako usluga nije jednaka ceni, a dižeš cenu, svestan da će usluga ostati jednako loša, a kako si monopolista, letva po leđima je ispravan put.
Edit: ne, ne može, ali pare uzmu, a ne popravljaju apsolutno ništa. Ja sada mogu u ovaj sat da ti nabrojim 10 stvari koje su na autoputu iz hr do bg, već 5 godina nikada popravljene. A opasne su. Te pare su namenjene platama zaposlenih koji ne rade ništa jer ih niko i ne tera, pod izgovorom da i nemaju s čim, a kapiram da trebaš debelu vezu da se uvališ u firmu.
A kad sam kod naplatnih rampi, ništa ne košta da se uzme metla i očisti svinjac okolo, ili ponekada opere ona trafika. Al što bi, ionako će se isprlja opet jel da?
[Ovu poruku je menjao Flo33 dana 01.07.2013. u 01:47 GMT+1]
[ sasa022 @ 01.07.2013. 01:55 ] @
@ventura
Ja licno sam za trecu opciju , a to je TOTALNI BOJKOT DEONICA na kojima se naplacuje putarina , jer ni jedna deoncica onoga sto oni nazivaju autoput ne lici na autoput.
Kada se odluce za rad i kada ponude kvalitet , e onda neka i dignu cene.
[ ptak 13. @ 01.07.2013. 02:26 ] @
Mozemo svi da se slazemo i ne slazemo sa poskupljenjem, ali oni ce uraditi kako oni zele. :D
Salu na sranu, slazem se sa Venturom, mora da se nadje izvor prihoda da bi i putevi zalicili na puteve. Niko dobrovoljno nece da da novac pa jbg mora preko putarina da se zaradi. Mene mnogo vise brine to sto je polaganje vozackog za B kategoriju skuplje od dve prosecne plate, mozda i tri...ne kapiram sta je cilj toga, smanjiti broj vozaca ubuduce ili...? Ja licno imam jos od 2009e dozvolu oa me bas briga ali opet ne kapiram.
[ sasa022 @ 01.07.2013. 03:07 ] @
@ptak 13.
Sta ne kapiras ???
Jednostavno kod nas ne postoji "kriticna masa" koja je zaista spremna da promeni nesto.
Na onome sto nazivaju autoput i dalje ima dovoljno vozaca koji hoce tuda da prodju i plate putarinu - da li se zapitas sta bi bilo kada bi svi zaobisli "autoput" 2-3 dana ?
Autoskole imaju dovoljno kandidata - sta bi bilo da im se ni jedan kandidat ne upise u roku od mesec dana ?
I dalje imas one koji pristaju da rade za 100-150€ mesecno - sta bi bilo kada bi svi odbili da rade za tu sumu ?
Ja licno sam za trecu opciju , a to je TOTALNI BOJKOT DEONICA na kojima se naplacuje putarina , jer ni jedna deoncica onoga sto oni nazivaju autoput ne lici na autoput.
Kada se odluce za rad i kada ponude kvalitet , e onda neka i dignu cene.
Ja bojkotujem odavno zbog 700 din u oba smera od KG do BG... Nije mi problem kvalitet puta nego cena...
Uglavnom ne idem autoputem nego preko Topole i Avale...
Verujem da mnogi iz KGa idu slicnim putem samo zbog cene.
I opet pogresna filozofija, umesto da se cena spusti da ljudi koriste vise taj put, da se skupi vise novca, oni u stvari sa vec visokim cenama karata totalno drugacije reaguju. Podizu jos vise, i odbijaju vozace...
Pretpostavljam da se ide na to da putnici iz drugih zemalja koji su samo u tranzitu samo koriste autoput. Ali nece ni oni vecno.
Koliko sam cuo napravljena je obilaznica preko Rumunije koja je jeftinija i kvalitetnija?
[ Dexic @ 01.07.2013. 06:39 ] @
Citat:
ventura:
Citat:
Flo33: Malo mi je upao u oči naziv teme. Kakva smo mi nacija, treba nas resetirati.. Zahvaljujemo se bogu što menadžeri prvaljki nisu digli i tako bezobrazne cene putarina po kvrgavim putevima, umesto da je na prvu najavu narod ustao i rekao:"e, nećeš! "
A putevi će inače da se poprave i naprave sami od sebe?
Svi mi volimo da kažemo kako Hrvatska ima odlične autoputeve, ali niko ne obraća pažnju da je kod nas putarina 3 centa po kilometru, a u Hrvatskoj 6 centi, odnosno duplo skuplja! Nego bi svi da je putarina za džaba, a autoput kao pista..
Ja zadnjih godina kad sam prolazio kroz Nemacku nigde ne videh naplatu bilo cega na autoputu, a ono vozimo 200-250km/h i smoreni jer je put tako dobar da nemas osecaj brzine :( Sramota! Kako ih nije sramota da se ne oseti brzina na putu! Pa mi placamo da se oseti brzina od 50km/h ;) Kako vama to nije jasno :)
[ Dexic @ 01.07.2013. 06:41 ] @
Citat:
CoyoteKG:
Pretpostavljam da se ide na to da putnici iz drugih zemalja koji su samo u tranzitu samo koriste autoput. Ali nece ni oni vecno.
Koliko sam cuo napravljena je obilaznica preko Rumunije koja je jeftinija i kvalitetnija?
Ne znam za Rumuniju, ali od kad je Bugarska u EU i postoji (manjak) kontrola na granicama, nas izbegavaju za tranzit samo tako jer se mnogo vise isplati da se brze stigne, iako je bilo jeftinije preko Srbije (ali razlika je mala da opravda ista).
Ono sto je simpaticno je da su putevi postali uzas bas kako su poceli nas da koriste teshkashi za tranzit, a prestali su otprilike kad su nam dovoljno unistili puteve ;)
[ Dexic @ 01.07.2013. 06:42 ] @
Kakve veze ima sto je putarina "javno dobro" za naplacivanje PDV-a? Sta je to inace jos na isti nacin oslobodjeno PDV-a?? Nije javni prevoz u BG, a to je mnogo bitnija stvar vecini.
[ Trick Fix @ 01.07.2013. 06:52 ] @
Ee moj brajko,
Ovi naši putari ni dva asfalta ne umeju da spoje u istoj ravni,
i kojekakve rupičaste asfalt-imitacije nazivaju AutoPutem,stvarno sramota.
A vidi "ovi" što već 100 god. propadaju kako to rade :
(Not photoshopped
Airbus A380 crossing the Autobahn at Leipzig airport germany.)
---------------------------------------------------------------------------------------
A sad povratak u našu realnost:
[Ovu poruku je menjao Trick Fix dana 01.07.2013. u 08:04 GMT+1]
[ Lavlja_Jazbina @ 01.07.2013. 07:14 ] @
Bice bolje sa parama,jer bez para nece moci.Pa koliko puta su kao u danu mrmota,podizali putarine i kao sto se vidi
nista nije uradjeno.Gde je razlika jer pdv a nije bilo,u sta su ulozili?Odrzavanju rupa da to i ostanu!
[ ventura @ 01.07.2013. 07:45 ] @
Citat:
Dexic: Ja zadnjih godina kad sam prolazio kroz Nemacku nigde ne videh naplatu bilo cega na autoputu, a ono vozimo 200-250km/h i smoreni jer je put tako dobar da nemas osecaj brzine :( Sramota! Kako ih nije sramota da se ne oseti brzina na putu! Pa mi placamo da se oseti brzina od 50km/h ;) Kako vama to nije jasno :)
Zadnjih godina Nemačka lagano prestaje da bude reper po pitanju dobrih autoputeva... Džaba tebi dobar autoput kad zbog gužve ne možeš da voziš brže od 40kmh.
Prošle nedelje sam bio u Minhenu, a na traffic programu samo piče upozorenja da iskaču ploče na autoputevima i da se vozi oprezno... A onda dođu vesti gde je poginuo motorista jer je betonska ploča na autoputu iskočila 50cm i nesrećnik se direktno zabio... Dakle nije sve tako sjajno ni tamo..
A kad mi budemo imali ekonomiju kao Nemačka, onda ćemo moći da se qrčimo sa ukidanjem putarina, a do tada je jedino fer da puteve plaćaju oni koji ih i koriste, a ne da Žika koji nikad nije seo iza volana meni plaća luksuz kada hoću da stignem brže i udobnije do Niša...
Citat:
sasa022:
Jednostavno kod nas ne postoji "kriticna masa" koja je zaista spremna da promeni nesto.
Na onome sto nazivaju autoput i dalje ima dovoljno vozaca koji hoce tuda da prodju i plate putarinu - da li se zapitas sta bi bilo kada bi svi zaobisli "autoput" 2-3 dana ?
Kritične mase nema jer autoput kakav god da je, takav je daleko bolji od alternative. Ja lično vidim računicu da platim 730 dinara do Niša i da stignem za 2 do 2.5 sata, umesto da idem magistralnim putevima, izbegnem putarinu ali zato vozim 5 do 5.5 sati.
[ Lavlja_Jazbina @ 01.07.2013. 08:25 ] @
Citat:
Zadnjih godina Nemačka lagano prestaje da bude reper po pitanju dobrih autoputeva.
Drug juce doao iz Stuttgarda,i pricali u neki mah kako putovao i ostalo.Upravo sto Ventura kaze.A ako se ne vrate na placanje
tesko da ce to i ostati u nekadasnjem kvalitetu.
[ Java Beograd @ 01.07.2013. 08:38 ] @
I još jedan veliki mit: ljudi misle da je na svakom autoputu u Nemačkoj dozvoljeno jurcati 250 km/h. A u stvari - na većini autoputeva je ograničenje 130, a na ponekim nema ograničenja.
[ Boris Tadić @ 01.07.2013. 09:50 ] @
I nisu uopšte "kao piste", nego su 80% nizovi betonskih ploča, baš sam išao u krug po celoj državi i kao da fali završni sloj asfalta i onda svakih par minuta istripuješ da ti se čuje ležaj točka, zglob ili nešto slično da klikće, a u stvari je samo zvuk gume preko spojeva ploča pri određenoj brzini.
Inače, vozio sam 180-200 gotovo sve vreme, jer kada ideš 150-160, vidiš kako svi odmiču, čak i oni sa 1.2 i 1.4, svi gaze do patosa, baš se lepo pročisti motor od naslaga.
Policija te zaustavi kada voziš duplo brže nego ostali, inače tih 30-40% preko ograničenja gotovo niko i ne gleda, jer ne odskačeš od mase, trake su šire i preglednija situacija i lakše za reagovanje i panduri nisu ni najmanje Gestapo kao ovi naši prazilukovići što samo gledaju šta da izvrnu na štetu vozača i da ti kažu "ne bih te ni zaustavio da nisi preticao" - Ne nego ću da ti vozim 60km/h na pravcu od 5km. Koji srp i čekić.
Sada su kazne i za krivo nalepljene nalepnice, sutra će za pogled i široke obrve i onda kako da ne kršiš zakon u Srbiji? Ne postoji način. To je napravljen aparat da te magarči i dribla.
Kakve kritične mase, kakva logika stvari, kakvo više lošije danas za bolje sutra, nema od toga ništa, društvom već 200 godina vladaju prevrtljive kukavice što kopaju oči rođenim majkama - taj obrazac svesti se preneo i na onog naglupljeg fizikalca koji radi za dnevnicu i to se ne briše iz glave preko noći, nego 50% vremena koje je potrošeno da dođe dotle, dakle 100 godina.
Drugo, nismo na putu svetskih para nikada ni bili i nećemo se leba najesti iz EU fondova nikada, mi smo tu u najboljem slučaju samo zona za gaženje od strane bilo koga, jer smo između 3 kontinenta, eventualno za neku vojnu bazu i tako neke usputne sadržaje. Hrvatska nije Istočni blok ni izbliza koliko je Srbija i samo oni će biti tamo gde mi želimo, a i to pre 2050. neće sigurno.
Ne brinite ništa, nećete doživeti da vidite bolje sutra u Srbiji.
Ne treba ni da se gleda manje zlo, nego samo terati da se što pre sve dovede u kritičnu tačku, da pukne, da eksplodira, jer logika stvari nalaže da će pre i da se krene u neko obnavljanje. E sad što će to trajati narednih 30 godina, to jbg. Neko mora i da umre da bi se nešto postiglo. Ljudi ginuli i za mnogo manje stvari.
[ Dexic @ 01.07.2013. 11:11 ] @
Citat:
Lavlja_Jazbina:
Citat:
Zadnjih godina Nemačka lagano prestaje da bude reper po pitanju dobrih autoputeva.
Drug juce doao iz Stuttgarda,i pricali u neki mah kako putovao i ostalo.Upravo sto Ventura kaze.A ako se ne vrate na placanje
tesko da ce to i ostati u nekadasnjem kvalitetu.
Nemacka ima budzet za puteve, i to jako dobar - sve to ide preko akciza za gorivo.
Jeste da je pravilnije i korektnije da se to radi preko naplate putarine, pa ko koliko predje, ali to zahteva vise vremena i kosta nepotrebno vise za radnike ili opremu. Ovako lepo svi plate preko akciza.
A sto je takodje zgodno - ko se zali, ne mora da vozi auto po gradu, ima odlican javni prevoz, pa nema prava na cvili.
Nemackoj odlicno ide, nego su i oni shvatili izgleda da kvalitet se sve manje ceni pa gde svi, tu i mali Mujo.
[ Dexic @ 01.07.2013. 11:16 ] @
Citat:
Java Beograd:
I još jedan veliki mit: ljudi misle da je na svakom autoputu u Nemačkoj dozvoljeno jurcati 250 km/h. A u stvari - na većini autoputeva je ograničenje 130, a na ponekim nema ograničenja.
Nije tacno:
Citat:
German autobahns have no general speed limit, but the advisory speed limit (Richtgeschwindigkeit) is 130 kilometres per hour (81 mph).
Exceeding the advised speed not a criminal offense, however an increased liability in the case of an accident may result from driving faster than the recommended speed, due to an increased danger of operating the vehicle
Znaci, nije ilegalno voziti preko 130km/h, osim na odredjenim deonicama gde je explicitno limitirana brzina iz konkretnih razloa. U prevodu, u slucaju sudara si kriv uvek :)
U svakom slucaju, 130km/h nije ogranicenje na vecini puteva, u stvari to je ogranicenje na mizernom delu celog Autobahn sistema:
Citat:
More than half of the total length of the German autobahn network has no speed limit, about one third has a permanent limit, and the remaining parts have a temporary or conditional limit.
[ sasa022 @ 01.07.2013. 15:24 ] @
Citat:
ventura:Kritične mase nema jer autoput kakav god da je, takav je daleko bolji od alternative. Ja lično vidim računicu da platim 730 dinara do Niša i da stignem za 2 do 2.5 sata, umesto da idem magistralnim putevima, izbegnem putarinu ali zato vozim 5 do 5.5 sati.
Opet gledas samo licni interes , isto kao i oni koji pristaju da rade za 100-150€ mesecno.
Niti ces ti propasti ako mesec dana budes isao po lokalnim putevima , niti ce ti radnici propasti ako ne prime jednu bednu platu , ali ce zato poceti da propada sistem i morace doci do promene.....
[ Ivan Dimkovic @ 01.07.2013. 15:32 ] @
Citat:
Dexic: Ja zadnjih godina kad sam prolazio kroz Nemacku nigde ne videh naplatu bilo cega na autoputu, a ono vozimo 200-250km/h i smoreni jer je put tako dobar da nemas osecaj brzine :( Sramota! Kako ih nije sramota da se ne oseti brzina na putu! Pa mi placamo da se oseti brzina od 50km/h ;) Kako vama to nije jasno :)
Kao sto Ventura rece, Nemacki autoputevi su postali sprdnja. Vecina bitnih deonica je tokom spica totalno zagusena, a mnoge i tokom dana.
Bas zato sto su "besplatni" (za Nemce) ili stvarno besplatni (za druge). Zato kad covek ode u Italiju, recimo, milina voziti zato sto put koriste samo oni kojima zaista treba i spremni su da plate za to.
Sto se ogranicenja brzina tice (dakle, ne "preporuceno 130 km/h") nominalno ima na 1/3 deonica (2/3 nemaju ogranicenje brzine osim preporucenih 130 a 1/3 puteva imaju mahom 120, a ne tako retko i 100 ili cak 80).
Medjutim u praksi ogranicenja postoje na oko 50% deonica zbog privremenih ogranicenja (zbog ostecenja puteva, i sl...).
[ cika dacha @ 01.07.2013. 15:39 ] @
nemacki autobahn postao sprdnja ?!?! HAHAahhahaHAHA
autobahn se odrzava redovno, pre mesec dana sam video velike radove kod kehla i stugarta! koliko me secanje sluzi postoji naplata posebna za teretna vozila!!! tako da je za motore i auta jedino naplata preko goriva!
ko ne plati na mostu, plati na cupriji!
[ ventura @ 01.07.2013. 16:09 ] @
Citat:
sasa022: Opet gledas samo licni interes , isto kao i oni koji pristaju da rade za 100-150€ mesecno.
Niti ces ti propasti ako mesec dana budes isao po lokalnim putevima , niti ce ti radnici propasti ako ne prime jednu bednu platu , ali ce zato poceti da propada sistem i morace doci do promene.....
Ti ne kapiraš. Meni odgovara cena i to šta dobijem za taj novac. Da plaćam putarinu do Ništa 1500 dinara kao što bi koštala u Hrvatskoj, da, tada bi tražio da putevi budu jednako dobri kao i tamo, ali pošto plaćam u pola realne cene, onda je dobro što ih uopšte i ima.
Ja bi lično voleo da nam svi putevi budu kao avionske piste, ali to neko mora da plati. Ili ćemo da platimo mi vozači koji i koristimo te puteve, ili će da se to prebije preko leđa svih građana (što smatram da nije korektno).
Citat:
cika dacha:
autobahn se odrzava redovno, pre mesec dana sam video velike radove kod kehla i stugarta! koliko me secanje sluzi postoji naplata posebna za teretna vozila!!! tako da je za motore i auta jedino naplata preko goriva!
Niko to ne spori, održava se to. Ali ako ne možeš da voziš brže od 60kmh zbog gužve, onda to poništava poentu autoputa, zar ne?
[ cika dacha @ 01.07.2013. 16:35 ] @
ventura@ guzve ima ali opet to je u blizini gradova! i na gazeli koja je deo auto puta je uvek guzva :-)
[ ventura @ 01.07.2013. 16:49 ] @
Citat:
cika dacha: ventura@ guzve ima ali opet to je u blizini gradova! i na gazeli koja je deo auto puta je uvek guzva :-)
Slažem se. Međutim u Nemačkoj na svako 30-50 kilometara imaš po neki veći grad. Gužva na ulasku, gužva na izlasku i tako u krug, nakupi se toga...
[ cika dacha @ 01.07.2013. 16:54 ] @
to samo kad turci i balkanci idu u zavicaj :-) radnim danom je ok!
Samo što HAC nema duplo bolje, nego 40x bolje puteve. I za vratom još imaju kredit za to, pa su SAMO duplo skuplji od Makadama Srbije.
[ Dexic @ 01.07.2013. 17:50 ] @
Citat:
ventura:
Ti ne kapiraš. Meni odgovara cena i to šta dobijem za taj novac. Da plaćam putarinu do Ništa 1500 dinara kao što bi koštala u Hrvatskoj, da, tada bi tražio da putevi budu jednako dobri kao i tamo, ali pošto plaćam u pola realne cene, onda je dobro što ih uopšte i ima.
1. Ocekujes da ce povecanjem cene, u neko dogledno vreme (u srbskim terminima, ne EU ili japanskim..) doci do poboljsanja kvaliteta auto puta? Koliko si ti naivan?
2. Kako su mogli da budu i bolji nego tamo dok je putarina bila smejurija kod nas? (recimo pocetkom veka)
Citat:
Ja bi lično voleo da nam svi putevi budu kao avionske piste
Jel' ti to ne znas u stvari koliko bi ovo bilo lose za automobile pa pravis jos jedan komentar tipa "kuhinjska so je nitrat/nitrit" kao sto si vec negde napisao konkretno?:)
Citat:
ali to neko mora da plati. Ili ćemo da platimo mi vozači koji i koristimo te puteve, ili će da se to prebije preko leđa svih građana (što smatram da nije korektno).
Putevi su u toliko losem stanju da mora drzava da plati nekaoo, da li ce posle Putevi Srbije to da vrate kao kredit kroz vece cene ili kako vec je pitanje za diskusiju ali bez da svi debeli plate nece biti pomaka!
Citat:
Niko to ne spori, održava se to. Ali ako ne možeš da voziš brže od 60kmh zbog gužve, onda to poništava poentu autoputa, zar ne?
A sta ti ocekujes, da naprave jos pet autobahnova? Da planiraju kao Englezi koji su isplanirali M25 - koji je trebao da postoji 10 godina pre nego je i smisljen pa im danas treba jos 5 komada?:)
Za te guzve su verovatno krivi Die Bahn i slicne firme - jer pre 10 godina nije bilo fizicki moguce da 5 ljudi putuju autom jeftinije nego vozom. Danas ne postoji mogucnost da putuju jeftinije vozom nego autom.
[ ventura @ 01.07.2013. 18:03 ] @
Citat:
Dexic:
1. Ocekujes da ce povecanjem cene, u neko dogledno vreme (u srbskim terminima, ne EU ili japanskim..) doci do poboljsanja kvaliteta auto puta? Koliko si ti naivan?
Ne očekujem.
Samo primećujem da je sa trenutnim cenama šansa za boljitak 0%. Sa povećanjem cena će ta šansa možda biti 0.2%, što je daleko više nego 0% koliko je sada.
[ Dexic @ 01.07.2013. 18:35 ] @
A kako to da je sa mnogo manjim cenama put bio bolji pre 10 godina recimo onda?
[ anon70939 @ 01.07.2013. 18:52 ] @
e, pa tada je drzava bila samo 10 milijardi zaduzena na MMFu, a sad je 30.
Morali su od nekih para da odrzavaju to :).
[sarkazam]Sada se konacno vise ne zaduzujemo kad placamo sve evropske cene...[/sarkazam]
[ Igor Gajic @ 01.07.2013. 19:06 ] @
Putevi nisu placali porez 5 godina i kada je to doslo na naplatu, lakosta ministar je otisao kod ministra ekonomije i u svom stilu nacestitao mu se mile nove godine, pobrojao familiju i castio ga socnim nazivima. I odjednom umesto da se povede prica gde su te pare, ko je tu makao milijarde cuje se prica da putarina poskupljuje 20% iliti prevedeno za one sa jeftinijim ulaznicama, narod ce platiti ukradeno.
A tema se krece sa "hvala Bogu"... Pa ko je ovde lud ???
Pitanje za razmisljanje: Koliko moras biti jak da bi ti proslo toliko njesra ???
[ ventura @ 01.07.2013. 19:13 ] @
Citat:
Dexic: A kako to da je sa mnogo manjim cenama put bio bolji pre 10 godina recimo onda?
Daj mi kaži kakve pečurke konzumiraš, vidim da su odlične, i ja bi da probam!
[ Ivan Dimkovic @ 01.07.2013. 19:45 ] @
Citat:
cika dacha
autobahn se odrzava redovno, pre mesec dana sam video velike radove kod kehla i stugarta!
U tome i jeste problem :) Jasno je da nekom ko ne zivi tu vec prodje ponekad to izgleda kao "redovno odrzavanje" ali to nema veze sa vezom.
U pitanju je klasicno legalizovano mafijasko otimanje zvano "probijanje rokova" - obnova nekoliko km. auto puta (bas oko Stutgarta) traje godinama i kosta ne desetine vec stotine miliona EUR. Standardno je probijanje rokova za bar godinu dana, a nekad i vise.
Bas na auto putu A8 izmedju Stutgarta i Karlsruhe-a su pre koji mesec iz blama nalepili belu traku preko dela znaka gde je pisalo kada ce radovi biti zavrseni.
Znas zasto?
Zato sto je trebalo da budu gotovi u... jesen 2012 :)
Mislim da je veci blam sto su to prelepili nego da su ostavili da stoji originalni rok.
U svakom slucaju - ja A8 koristim 4 dana u nedelji, 160 km dnevno. Mislim da znam sta pricam :)
Svako malo se razmisljaju da uvedu putarinu za putnicka vozila - ali posto je to jako nepopularno niko nema m00da da to uvede. Ja je prvi podrzavam posto bi garantovano sasekla guzve. Fora je sto u DE magistralni putevi uopste nisu losi i u slucaju putarina bi gomila ljudi samo krenula da koristi B-puteve.
[ tdusko @ 01.07.2013. 19:59 ] @
^Ovo je skroz tacno. Ja kad idem na skijanje subotom ujutru na A8 ka Salcburgu i A95 ka Garmisu apsolutno sve stoji, a magistralni putevi koji vode od Minhena ka Alpima su apsolutno prazni. To su siroki putevi bez rupa gde je dozvoljeno 100 Km/h, a moze i brze da se vozi i cesto su razdaljine i krace nego autoputem.
[ Tyler Durden @ 01.07.2013. 20:48 ] @
pa sto ti ne ides tuda kad je bolje tako? :)
[ tdusko @ 01.07.2013. 20:58 ] @
Heheh, ne znam kako si zakljucio da ne idem. Ja na autoput ne izlazim ako mi navigacija pokaze guzvu ili neko na radiju (radio mi je ukljucen 24 sata, samo ga odmutiram kad trebam da vozim :)) javi isto. Subota izjutra kada je lepo vreme ili je lep sneg :) je zicer ako hoces da provedes lep i suncan dan na autoputu :). Posto na skijanje recimo uvek idem subotom ujutru onda u vecini slucajeva ne vozim autoputem, a ove sto kampuju u guzvi odpozdravim kad prodjem nadvoznjakom preko njih :)
[ Ivan Dimkovic @ 01.07.2013. 21:10 ] @
Citat:
Tyler Durden:
pa sto ti ne ides tuda kad je bolje tako? :)
Ja otprilike jedno 2 dana u nedelji imam bar mali detour B-putem zato sto se neko ukucao na deonici autoputa gde su radovi i napravio 10 km zastoja. Jednostavno, auto putevi u DE su skoro pa neupotrebljivi danas ujutru i popodne u vreme jaceg saobracaja. Na svakih 50 km imas radove - ali bukvalno, ono bas sam jednom brojao radove dok sam vozio do NL, kad podelis izadje jedan na 50-tak km.
Naravno, ne ako se uporede sa Srbijom - ali u poredjenju sa Italijom, Holandijom i sl... definitivno.
Mislim, kapiram da ljudima koji ne voze cesto po DE to izgleda cudno posto valjda pamte te autobahn price iz starih dana. Ti dani su definitivno prosli. Jedini razlog zasto to sve i dalje sljaka nekako je to sto Nemci jesu narod koji se ne buni generalno i potrebno je bas dosta veliko njesra da izbije da se pobune. Zato se i trpi teror organizovanog gradjevinskog kriminala u dilovima sa konstantno probijenim rokovima i perpetualnim "opravkama".
[ Flo33 @ 01.07.2013. 21:26 ] @
Ne znam samo kako je Ventura došao do zaključka da su Hrvatske cene realne, bilo bi lepo da objasni.
Šta je realna cena u Sloveniji npr? 95€ je godišnja vinjeta, i recimo moj direktor napravi 100km X 300 radnih dana recimo, 30k km na autoputu, i to samo za posao da ide. A ja ni 2000 sigurno.
Meni se možda ni ne isplati gledano u stroškovima amortizacije auta, samo nisam lud da gubim vreme zbog 95€.
Dakle njegov km je 15x jeftiniji od mog.
A gde su komercialisti što nabiju po 200k km na godinu, a isto koriste vinjetu?
ALI! Meni, ni bilo kome koga ja znam ne smeta to, jer znaš šta plaćaš. Plaćaš dobre puteve, signalizirane kako treba, uređene travnate površine, maksimalno brze reakcije prilikom sudara., zastoja, čišćenje snega 24h na dan, itd.
[ ventura @ 01.07.2013. 21:47 ] @
Citat:
Flo33: Ne znam samo kako je Ventura došao do zaključka da su Hrvatske cene realne, bilo bi lepo da objasni.
Pretpostavljam da su realne, pošto su Hrvatskoj cenu putarine odredile banke koje su finansirale izgradnju tih deonica, a ne neki politički lelemudi.
Ne verujem da bi bankari radili na svoju štetu.
Citat:
Flo33:
Šta je realna cena u Sloveniji npr? 95€ je godišnja vinjeta, i recimo moj direktor napravi 100km X 300 radnih dana recimo, 30k km na autoputu, i to samo za posao da ide. A ja ni 2000 sigurno.
Slovenci su se zajebali par excellance uvođenjem vinjeta. Čitao sam negde da im je prihod opao za 70% otkako su uveli vinjete u odnosu na naplatu putarine.
[ Flo33 @ 01.07.2013. 22:02 ] @
Verovatno. Jer je mala, a sa kraja na kraj Slovenije autoputem trebaš 2h, a magistralom 4 u vrh glave. I mnogo slovenaca i ne kupuje. Ovi što imaju 2 i više automobila prebacuju jednu vinjetu sa auta na auto, a stranci jednostavno obiđu slo, ili idu magistralom (recimo švabe kada idu u hr, idu starom ptujskom cestom, duže se vozi sat, i ne trebaš vinjete. Cenim da bi uvođenje dnevne za 2-3€ dosta doprinelo naplati.
Ne zaboravi da te banke još uzimaju pozajmljene pare.. Naš autoput nije pod kreditom. Bar veći deo
[ Dexic @ 02.07.2013. 07:21 ] @
Citat:
ventura:
Citat:
Dexic: A kako to da je sa mnogo manjim cenama put bio bolji pre 10 godina recimo onda?
Daj mi kaži kakve pečurke konzumiraš, vidim da su odlične, i ja bi da probam!
A sta pre 10 godina nisu bili bolji putevi nego danas???
[ ventura @ 02.07.2013. 09:42 ] @
Citat:
Dexic: A sta pre 10 godina nisu bili bolji putevi nego danas???
Samo mi reci koji tačno? Oni nepostojeći ili koji?
[ jnk @ 02.07.2013. 09:53 ] @
Ova 'putarska sezona' je definitivno najlošija u proteklih 10 godina. Ali to najmanje ima veze sa naplatom putarine već sa celokupnim stanjem u državi.
[ Boris Tadić @ 02.07.2013. 10:53 ] @
1.1.2014. poskupljuje 50% i pisaće na kartici da sve ide "za manastire".
[ Dexic @ 02.07.2013. 12:01 ] @
Citat:
ventura:
Citat:
Dexic: A sta pre 10 godina nisu bili bolji putevi nego danas???
Samo mi reci koji tačno? Oni nepostojeći ili koji?
Ma ovi iznad mojih pecuraka...
Pa nasi autoputevi, BG-Nis tj.
[ tdusko @ 02.07.2013. 12:51 ] @
^Ti si izgleda zaboravio kakav je taj autoput bio. U poslednjih 10 godina, obnovljen je ceo deo kroz BG, Bubanj potok, Begaljicko brdo kao i jos poprilican broj Km je presvucen izmedju. I dalje je jos uvek daleko od idealnog i moze se raspravljati o tome da li je ovo sto je uradjeno uradjeno najbolje sto moze i da li je moglo vise, ali definitivno se ne slazem da je pre 10 godina bio bolji.
[ Dexic @ 02.07.2013. 13:15 ] @
Pre 10-ak (ne bas 10 ali neki period 2000-2005) godina se secam da se vozilo dosta brzo.
Ove godine kad sam isao, nije to bojazan od cajkosa, nego ne sme od rupa i neravnina da se ide i 100km/h (ne prosek, nego uopste)
Ne tvrdim da sam u pravu, ali ajde neka jos neko kaze kakav je bio put pre 10-ak godina? Prilicno bolji ili prilicno gori?
[ FoghornLeghorn @ 02.07.2013. 17:51 ] @
Za nekih 8-9 godina koliko bijem put do Grcke ove godine je bilo najgore! Cak su i one sveze asfaltirane deonice (pre godinu dve) vec krpljene jer je otprilike zbog soli i loseg asfalta po par kvadrata ovde onde jednostavno nestalo i moralo je da se krpi! Najgora je deonica Nis - Brestovac, tj od Nisa pa do novoizgradjene deonice ka Leskovcu - truckanje samo jednom! Da ne govorim o korovu izmedju traka i pored puta, kao kod ukljucenja - ako nista drugo, ranijih godina je to bilo uredno pokoseno, dok je u Makedoniji bio korovljak toliki da se znakovi cesto nisu videli! Ove godine obrnuto - Makedonci uredno pokosili (mada im je auto-put blagi uzas) ali je koliko toliko cisto u odnosu na ranije godine!
Ono sto rade oko Vranja izgleda otprilike ovako:
Uglavnom, nije kao pre par godina... kako ce biti, videcemo!
[ ventura @ 02.07.2013. 20:59 ] @
Citat:
Dexic: Pre 10-ak (ne bas 10 ali neki period 2000-2005) godina se secam da se vozilo dosta brzo.
Ove godine kad sam isao, nije to bojazan od cajkosa, nego ne sme od rupa i neravnina da se ide i 100km/h (ne prosek, nego uopste)
Ne tvrdim da sam u pravu, ali ajde neka jos neko kaze kakav je bio put pre 10-ak godina? Prilicno bolji ili prilicno gori?
Ne znam stvarno o čemu pričaš. Put nije idealan, ima gomilu mana, ali kakve rupe i neravnine? Ne sme da se ide 100kmh? Ja do sada u svojoj vozačkoj karijeri u Srbiji nisam video rupu na autoputu, a godišnje pređem više kilometara nego vozač autobusa na međunarodnoj liniji.
Autoput Beograd-Niš ima nekih svojih konstrukcijskih začkoljica, ali ako voziš sporije od 160 kmh, to te i neće zanimati.
Deo autoputa od Niša ka Leskovcu je idealan i tu možeš da voziš 250 kmh bez da imaš bilo kakve probleme.
Ova sad nova deonica Beograd-Subotica je maltene gotova, baš sam prošao pre neki dan i uspeli su da spoje pristojan autoput gotovo celom dužinom, ako se izuzme par petlji oko Beograda i Novog Sada.
Beograd-Šid ima dosta krpeža od granice do prve naplatne rampe, prevoji su malo grublje napravljeni, ali isto pravilo važi i za BG-NI: ako voziš do 160kmh, ne moraš da obraćaš pažnju na ništa toga. Znam da se svi zalepe za one talase kod OMV-a, koji malo zaljuljaju auto, pa im je to vajna argumentacija, iako očigledno recimo nisu imali prilike da iskuse vožnju na prilazu Beču kod rafinerije kad pomisliš da ti je nešto otpalo sa auta od brujanja betonskih ploča.
[ Flo33 @ 02.07.2013. 21:36 ] @
Ma daj, sve što ne valja, je podnošljivo. Naravno da jeste, podnošljiv bi bio i makadam, ako nema drugoga puta. Ubedljivo najgore puteve imamo. (sada će odma primer Bugarske, Rumunije i Albanije). A svet je velik, uvek ćeš naći deonicu nekog puta koja je u gorem stanju od našeg, ali generalno gledano, od početka do kraja, naš auto put je katastrofa. To što postoje i gori primeri nije nikakvo opravdanje. Šta vozača koji plati na rampi kod Bubanj Potoka zanima kakav je put u Bangladešu?
Slažem se da cena trenutna nije velika, ALI za ponuđeno je ogromna.
[ ventura @ 02.07.2013. 21:58 ] @
Citat:
Flo33:
Slažem se da cena trenutna nije velika, ALI za ponuđeno je ogromna.
Zašto onda ne koristiš alternativu?
Rekoh već, kome je mnogo 730 dinara od Beograda do Niša, da vozi ovim 'katastrofalnim' autoputem i stigne za 2 sata, taj može da ide alternativnim pravcima i da stigne za 5 sati.
Srpski putevi bi trebali da budu daleko bolji, u delu regiona su drastično bolji (Hrvatska, Mađarska), dok veći deo regiona ih uopšte ni nema (Rumunija, Bugarska, Crna Gora, Albanija itd.)... Ali i ovo što trenutno pružaju je daleko bolje nego da ih nema uopšte.
Jel bi mogao neko da taksira u raspalom kecu i da naplaćuje 10 evra kilometar? Ne bi. Ne zato što mu neko brani već zato što niko nije lud da se za te pare vozi u tome. Međutim, kad bi taj kec spustio cenu na 10 dinara, bio bi pun do daske, iako bi gomila ljudi kukala kako su se isflekali na masnom sedištu, kako nema klimu, kako je sramota da taksira u kecu, ali realnost je da bi ga ljudi koristili jer je jeftinija i bolja alternativa od bilo čega drugog.
[ anon70939 @ 02.07.2013. 23:12 ] @
lep primer :)
eto kako lako ponekad promenim misljenje :)
mogao bi i ti nekad da probas... :)
[ Dexic @ 03.07.2013. 05:54 ] @
Citat:
ventura:
Ne znam stvarno o čemu pričaš. Put nije idealan, ima gomilu mana, ali kakve rupe i neravnine? Ne sme da se ide 100kmh? Ja do sada u svojoj vozačkoj karijeri u Srbiji nisam video rupu na autoputu, a godišnje pređem više kilometara nego vozač autobusa na međunarodnoj liniji.
Jbm li ga, moj utisak je suprotan bas... pod neravnine i rupe mislim sva mesta gde auto ne ide ravno ili jos odskace.
A kako uspes za 2 sata da stignes nije mi jasno, jer to znaci da vozis 120km/h u proseku. Po stranu sto to ne smes :P nego je 95% sto idem tim putem, ima radova koji te 10 minuta uspore na 10km/h ako imas srece.
Sta ti vozis ako ne primetis da auto odskace ne nekoliko mesta gde je ravna traka, tj. dozvoljeno preticanje? Renault iz 70-ih sa dodatnim amrotizerima?
Ne mislim da auto odskace toliko da ti imas osecaj da si na toboganu, ali se primeti vise od onoga sto bi bilo normalno za autoput.
[ anon70939 @ 03.07.2013. 06:11 ] @
Iskreno i ja mislim da je autoput pre 10-15 godina bio uzas zbog onih ulegnuca odnosno kolotraga...
Ali ono sto mislim da je sada losije nego pre, jesu putevi po gradu. Mislim da u Kragujevcu nisu bili gori nikada.
A nedavno sam bio u Uzicu, Gornjem Milanovcu, Pozarevcu... kad odem u te gradove onda primetim da je KG za njih Svajcarska...
U KGu pre 15 godina su bile problem rupe. Ali se znalo za njih gde su i lako su se obilazile. Mada, ko ne obidje ostavlja tocak :). Ako zanemarimo tu sitnicu, ostatak puta je bio odlican :).
Danas sva sreca nema takvih rupa ali generalno asfalt je losiji i neravniji. Ono sto me najvise nervira jeste da je taj asfalt koji je katastrofalan, stavljen pre 5-6 godina i manje... Sve novo sto je asfaltirano je uzasno.
Pa onda sahte koje ne mogu nikako da budu u ravni sa asfaltom... Ljudi zavrsavaju fakultete kojekakve, a ne moze da se osmisli ili bar prepise od drugih, kako da se asfaltira oko jedne sahte...
Proslogodisnji primer. Asfaltirali prosle godine jednu ulicu u KGu. Od "Kolonske kapije" do Plaze. To su radili mesecima, a u pitanju je 200-300 metara. Inace je taj deo blaga uzbrdica.
Nije proslo par meseci, sav taj asfalt se naborao :). Kao da je skliznuo na dno uzbrdice. Bolje je bilo da nisu ni asfaltirali. To sve naprave pred izbore, samo da potraje do kraja izbora i eto koliko je to...
I ajd sad pitanje. Zasto se ti svi putevi ne odrzavaju "kao ranije". Odnosno zasto se ne stavlja isti kvalitet kao pre? Mozda zato sto nema sredstava? Koliko sam ja ukapirao, akcize od goriva, i ne znam ni ja sta sve ide u budzet za odrzavanje puteva? Jel to znaci da se gorivo manje trosi nego devedesetih? Ili se kupuje svercovano gorivo bez akciza? Mislim da je bas obratno...
[ jnk @ 03.07.2013. 08:14 ] @
Upravo to, autoput nam jeste veoma loš ako se uporedi recimo sa Hrvatskom ili Slovenijom, ali i dalje služi svojoj svrsi i bez problema možeš proći sve deonice sa 160 km/h uz manji ili veći komfor. Problem su (beo)gradske ulice koje se ove sezone ne obnavljaju a krpe se samo rupe koje su tolike da može čovek da upadne u njih i naravno to se zakrpi tako da ti se ne odvali amortizer ali ćeš osetiti fin udar. Verujem da je po celoj Srbiji slična situacija.
[ Java Beograd @ 03.07.2013. 08:36 ] @
Citat:
jnk: Verujem da je po celoj Srbiji slična situacija.
Nije. U Beogradu je daleko najbolje stanje što se ulica tiče.
[ anon70939 @ 03.07.2013. 08:58 ] @
Tako je. U BGu su odlicni putevi u odnosu na ostale gradovima u kojima se krecem. Doduse nisam se kretao sporednim ulicama cesto, ali u KGu su glavne ulice uzas
[ tdusko @ 03.07.2013. 09:11 ] @
Skoro sam isao za Poljsku kroz celu Cesku i autoput Prag-Brno-Ostrava je recimo mnogo gori od bilo kog dela autoputa kroz Srbiju. Desna traka je apsolutno neupotrebljiva za voznju mada sam video da vecina Ceha vozi tuda, ja sam skoro ceo put izvozao levom trakom. Verovatno su oni navikli ili voze kratke relacije, ali mene je cekao put od 1000 Km tako da nije bilo vreme za mazohizam :). Put je pun nekih pukotina pravilnog razmaka tako da je utisak kao da se vozi na kockastim tockovima i to tako traje desetinama kilometara, cak mislim i vise od 100 kilometara neprekidno. Leva traka nije mnogo bolja, ali je bolja.
Citat:
CoyoteKG: Iskreno i ja mislim da je autoput pre 10-15 godina bio uzas zbog onih ulegnuca odnosno kolotraga...
Dobro je da ima onih koji se secaju kakav je put stvarno bio. Mislim da nije bilo dela autoputa gde nije bilo kolotraga od po 15cm dubine. Penjanje uz bubanj potok je bila nocna mora ako nemas auto od 200ks kojim mozes da se popnes najbrzom trakom jer su druge dve trake bile tragicne. Begaljicko brdo isto nije izgledalo onako kako danas izgleda, kao ni deo kroz BG. Sve u svemu, moze biti mnogo bolje, ali bar meni ovih par stvari koje su uradjene su ekstra s obzirom kakve su sve ekipe to organizovale :).
[ Java Beograd @ 03.07.2013. 09:43 ] @
Taj put je očajan već godinama. Ja sam tim autoputem vozio po dva puta u oba pravca, i da ti pravo kažem, vozio sam ispod 100 km/h. Prosto, ne mogu više, stra' me. ]ebala ih EU, kako mogu glavni autoput, žilu kucavicu zemlje godinama da drže u onakvom stanju !?
[ anon70939 @ 03.07.2013. 09:52 ] @
Citat:
tdusko:]Dobro je da ima onih koji se secaju kakav je put stvarno bio. Mislim da nije bilo dela autoputa gde nije bilo kolotraga od po 15cm dubine. Penjanje uz bubanj potok je bila nocna mora ako nemas auto od 200ks kojim mozes da se popnes najbrzom trakom jer su druge dve trake bile tragicne. Begaljicko brdo isto nije izgledalo onako kako danas izgleda, kao ni deo kroz BG. Sve u svemu, moze biti mnogo bolje, ali bar meni ovih par stvari koje su uradjene su ekstra s obzirom kakve su sve ekipe to organizovale :).
Tad sam tek bio polozio i uzeo dozvolu. Pa kad sam prvi put krenuo za BG i kad sam pokusao sa renaultom cokulom da izadjem iz tih kolotraga sa 100 km/h, poprilicno sam se zaljuljao i bilo je neprijatno pocetno iskustvo...
A sto se tice sadasnjeg autoputa, ja nemam ni jednu jedinu zamerku. Moze i 200 km/h da se vozi. Malo su samo nadvoznjaci problematicni.
[ Boris Tadić @ 03.07.2013. 10:37 ] @
Žile kucavice su pruge i luke, asfalt je za boraniju trejd dipartment & praziluk holding internešnal.
[ cika dacha @ 03.07.2013. 11:30 ] @
tdusko@ za taj deo auto puta sam se i pitao kako je tako los a oni su u EU :-)
u novom sadu situacija je dobra osim na glavnim raskrsnicama gde postoje nabori na samom semaforu ali da bih smanjio bruku nasih ''strucnjaka'' kad me stranci pitaju zasto je to tako? uvek im odgovorim da je to namerno uradjeno da bih vozaci usporili pred raskrsnicu i oni odusevljeno reaguju kako je to pametno :-)
[ Nemanja @ 03.07.2013. 16:33 ] @
@cika daca
Apropo nasih strucnjaka ... jednom smo kolega i ja pricali sa Slovencima na temu voznje, auto-puteva ... I zale se Slovenci kako se na autoputu erozijom od kise i ostalih vremenskih (ne)prilika stvori prirodno hrabasti sloj koji poboljsava trenje sa gumama itd. a kako u tunelima toga nema, i kako je tamo uglacan asfalt ... Tu se ubacuje moj kolega i hvali nase strucnjake kako je kod nas put i kroz tunele hrapav ( doduse ne namerno :) )
[ cika dacha @ 03.07.2013. 21:43 ] @
Nemanja@ AAAhahaha
[ shadow-bg @ 03.07.2013. 21:55 ] @
@ventura
Sve je to lepo sto pricas, samo ima jedna mala greska u tvojim izjavama. Veca cena putarine koju zele, je PDV koji ne ide njima u budzet. Mi cemo da placamo vecu cenu putarine, a putevi ce ostati isti jer nece biti vise para za puteve, vec isto, mozda i manje jer ce ljudi manje da ga koriste zbog povecanja cene. Znaci bice jos losiji put.
Drugo, posto uporedjujes cenu putarine sa Hrvatskom, cije cene smatras realnima, zar u tu racunicu ne ulazi i standard koji je u Hrvatskoj primetno veci nego u Srbiji? Zar njihovi putari nemaju vece plate od nasih?
[ ventura @ 03.07.2013. 22:05 ] @
Citat:
shadow-bg:
Drugo, posto uporedjujes cenu putarine sa Hrvatskom, cije cene smatras realnima, zar u tu racunicu ne ulazi i standard koji je u Hrvatskoj primetno veci nego u Srbiji? Zar njihovi putari nemaju vece plate od nasih?
Cena rada definitivno nije 50% cene kilometra, već verovatno <5%, tako da to što su plate u Hrvatskoj duplo veće, ne znači da je kod njih kilometar puta duplo skuplji, već je eventualno skuplji za par procenata.
[ pisac @ 03.07.2013. 23:47 ] @
Citat:
jnk:bez problema možeš proći sve deonice sa 160 km/h uz manji ili veći komfor.
Ima jedna krivina iz BG ka NI, otprilike najjača na autoputu, u kojoj imaš par dugačkih talasa/prevoja na asfaltu na kojima dobijaš "osećaj" u stomaku. Mislim da čak ima i ograničenje 100km/h pre te krivine (ili je ranije bilo).
U svakom slučaju, meni ne pada napamet da tu vozim preko 140, jer ne bih da testiram koja je brzina potrebna na toj krivini za efekat gubljenja trakcije koji se može videti na jutubu kao posledica jurcanja u krivini preko prevoja.
Citat:
ventura:Deo autoputa od Niša ka Leskovcu je idealan i tu možeš da voziš 250 kmh bez da imaš bilo kakve probleme.
Možeš da voziš, ali ćeš svo vreme slušati kloparanje guma/amortizera/osovina zbog stotina ili hiljada krpeža na tom delu puta. Put je očajan, opasno se približava očaju koji je prisutan na makedonskom autoputu, na kome već pri 150 zbog silnih krpeža i neravnina možeš da izgubiš prijanjanje u krivini.
A za to parče auto-krpež-kaldrme po kojoj se voziš do Brestovca i uništavaš auto, platiš beše negde oko 200din?
[ ventura @ 04.07.2013. 00:24 ] @
Citat:
pisac: Možeš da voziš, ali ćeš svo vreme slušati kloparanje guma/amortizera/osovina zbog stotina ili hiljada krpeža na tom delu puta. Put je očajan, opasno se približava očaju koji je prisutan na makedonskom autoputu, na kome već pri 150 zbog silnih krpeža i neravnina možeš da izgubiš prijanjanje u krivini.
A za to parče auto-krpež-kaldrme po kojoj se voziš do Brestovca i uništavaš auto, platiš beše negde oko 200din?
Mi očigledno ne pričamo o istom putu.
Jel na ovaj krpež-kaldrmu misliš? Ja nešto nisam primetio da mu bilo šta fali.
[ pisac @ 04.07.2013. 02:47 ] @
Samo deo od naplatne rampe Doljevac pa do skretanja za Niš. Ko zna kad si zadnji put prošao tamo. Ja sam bio u septembru prošle godine, i put je očaj. A nije mnogo bolji bio ni ranije.
Nego, vidim da si od granice do naplatne rampe vozio 1h, što je, ako sam pogodio kilometražu, prosečna brzina od 130km koja uključuje i vožnju kroz klisuru, i pauzu. Dobar prosek.
Mada znam jednog koji je BG->VR stigao za manje od 2.5h
[ Java Beograd @ 04.07.2013. 07:36 ] @
^
Pošto sam mnogo putovao i radio po Srbiji, naučio sam da se kvalitet automobila i vozačke sposobnosti pojedinaca u gradovima po Srbiji ocenjuju vremenski: "Od Beograda do ______________" za toliko i toliko sati i minuta.
[ ventura @ 04.07.2013. 07:49 ] @
Citat:
pisac: Samo deo od naplatne rampe Doljevac pa do skretanja za Niš. Ko zna kad si zadnji put prošao tamo. Ja sam bio u septembru prošle godine, i put je očaj. A nije mnogo bolji bio ni ranije.
Prošao sam pre par nedelja, a od septembra prošle godine sigurno jedno 5-10 puta :)
Citat:
pisac:
Nego, vidim da si od granice do naplatne rampe vozio 1h, što je, ako sam pogodio kilometražu, prosečna brzina od 130km koja uključuje i vožnju kroz klisuru, i pauzu. :D Dobar prosek.
Timelapse je u pitanju pa ti se učinilo brže nego što jeste :)
[ Lavlja_Jazbina @ 04.07.2013. 09:19 ] @
Mali off.
Ventura,za putovanja je odlicna,sirokopojasna,2 kamere,pa bi utisak putovanja bio bolji.
Ja cu kupiti samo da prikazem Zeni lazan trosak za neki materijal.
Imam vec jednu ali je smesna za ovu.Njoj sve to isto.
[ pisac @ 04.07.2013. 13:00 ] @
Citat:
ventura:Prošao sam pre par nedelja, a od septembra prošle godine sigurno jedno 5-10 puta
Odlično, onda pri sledećem prolasku baci kameru na šoferku, da snima put po kome se vozi a ne enterijer automobila, pa da vidimo u kakvom je sada stanju taj deo kaldrme.
Citat:
ventura: Timelapse je u pitanju pa ti se učinilo brže nego što jeste
Ako je timelapse zaista 2sec kao što piše, onda je vreme vožnje u minutama 72*2*25/60.
[ shadow-bg @ 04.07.2013. 18:37 ] @
Citat:
ventura:
Citat:
shadow-bg:
Drugo, posto uporedjujes cenu putarine sa Hrvatskom, cije cene smatras realnima, zar u tu racunicu ne ulazi i standard koji je u Hrvatskoj primetno veci nego u Srbiji? Zar njihovi putari nemaju vece plate od nasih?
Cena rada definitivno nije 50% cene kilometra, već verovatno <5%, tako da to što su plate u Hrvatskoj duplo veće, ne znači da je kod njih kilometar puta duplo skuplji, već je eventualno skuplji za par procenata.
Ako je verovati citatu iz novina: http://www.b92.net/biz/vesti/s...04&dd=10&nav_id=423500
materijalni troskovi su 70-75%. Sto znaci da plate ipak nisu zanemarljiva stavka. A cenim da su i materijalni troskovi osetno veci, ne samo plate.
[ cika dacha @ 04.07.2013. 19:16 ] @
e nesto pametno i od drzave! posto od sad ima pdv na putarine a cena ostala ista onda mogu da radim povrat pdv :-) znaci jos jeftinije ispadnu!
Hvala drzavo :-)