... malo je komplikovanija izrada kolenastog vratila-radilice trocilindričnog sus motora tako da je on malo skuplji nego četvorocilindrični "zapreminski blizanac".. trocilinraš sa meridijanskim uglom kolena od 120 stepena je statički i dinamički uravnožen, mada ima malo specifičan zvuk, ali i stariji brat 6-tak ima takođe specifičan zvuk (svaki ljubitelj BMW-a zna da pravi BMW ispod haube ima 6 svećica!
)
... npr trocilinraš može biti ekonomičniji od četvorocilindraša iste zapremine zbog odnosa površine i zapremine komora za sagorevanje, ali to je najizraženija pojava na OTO motorima koji u komore za sagorevanje usisavaju mešavinu goriva i vazduha, posebno u režimu kada su zidovi cilindara hladani - primarna namena: OTO motori koji pokreću većinom gradska vozila koja većinom idu sa hladnim ili mlakim motorima-kratke učestale relacije...
... kod dizela se pak proizvode "ćopavci".. izbaci se jedan cilindar, dobije se motor manje zapremine koji deli mnogo zajedničkih delova sa "četvoronožnim" bratom
... eto nama unifikacije proizvoda -
toliko željno smanjenje troškova!
... takvi motori su uglavnom namenjeni vozilima za urbane sredine, tako da su im misije od preko 200kkm za periode eksploatacija vozila od 6-10 godina sasvim nepotrebne (tamo negde smatraju da vozilo starije od 10 godina treba parkirati u reciklažni centar za opštu ljudsku dobrobit)..
ima izuzetaka - timovi ljudi koji hoće da budu "posebni" - da urade nešto što drugi ne mogu toliko uspešno...
... zašto npr VW-ov 1.2 HTP nije dorastao svom zadatku i koje su to škole ti menahičari završili i koje su im zasluge i priznanja uručena da bi tako nešto komentarisali!??