|
[ alejandro @ 10.07.2013. 11:27 ] @
| Molim za pomoc!
Ovako... zivim u inostranstvu, dosla sam u Srbiju na odmor,prodala sam auto sa stranim tablama nekom iz porodice. napisalala sam kupoprodajni ugovor. overila ga ovde u drzavim u kojoj zivim!
Znaci vec sam u Srbiji, i zanima me koja je sada procedura, dal ja moram opet da se vratim na carinu zbog sve te administracije! jer kada sam ulazila u Srbiju nisam znala da cu auto prodati! sta sada, kako dalje?
Hvala na pomoci!
|
[ botr @ 10.07.2013. 12:53 ] @
Auto mora da izadje iz zemlje, pa da se na ponovnom ulasku prijavi da je za carinjenje. Za potrebnu dokumentaciju najbolje je kontaktirati speditera. Cisto informativno, carina je u pojedinim carinarnicama dosta niza, pa ukoliko je auto vece vrednosti preporucujem Suboticu, zbog mogucnosti da se pripreme i nabave potrebna dokumenta i slicno. Ukoliko zelite da carinete auto u Subotici, slobodno mi pustite poruku.
[ alejandro @ 10.07.2013. 13:41 ] @
Hvala, daleko mi Subotica pa cu morati u Bjeljinu!
Eto sad nemam obrazac euro 1 nit taj papir za export!
znaci morace da plati 12.5% ?
Ja ne moram licno ici? moze kupac jel tako?
sa kupoprodajnim papirom i svim ostalim papirima koji idu sa autom!
[ aleksandarzz @ 10.07.2013. 14:02 ] @
Auto mora da se prijavi na granici i da se pošalje u carinarnicu po tvom izboru gde će se cariniti. Bez eur1 se carini po redovnoj stopi od 12,5%+20%pdv. U većini mesta se carinjenje ne može uraditi za jedan dan, već auto moraš ostaviti u skladištu.
O kom se autu radi? Možeš i da mi pošalješ pp, ako nećeš javno. Ja se bavim carinjenjem automobila, pa možda mogu da ti pomognem.
[ alejandro @ 10.07.2013. 14:21 ] @
poslala sam vam poruku! Hvala
[ alejandro @ 10.07.2013. 14:25 ] @
Citat: aleksandarzz:
Auto mora da se prijavi na granici i da se pošalje u carinarnicu po tvom izboru gde će se cariniti. Bez eur1 se carini po redovnoj stopi od 12,5%+20%pdv. U većini mesta se carinjenje ne može uraditi za jedan dan, već auto moraš ostaviti u skladištu.
O kom se autu radi? Možeš i da mi pošalješ pp, ako nećeš javno. Ja se bavim carinjenjem automobila, pa možda mogu da ti pomognem.
Inace je sad kasno da imam taj obrazac, auto mi je vec u Srbiji? jedan mi rece da treba export papir, a ne mogu ga dobiti bez auta! ne preostaje mi nista nego to da plati :(
[ alejandro @ 10.07.2013. 14:50 ] @
E ovako posto smo utvrdili da se auto mora vratiti na carinu... samo jos ovo... moze li kupac ( moj rodjak) kome sam prodala auto da to uradi bez mene. da ponese kupoprodajni ugovor(overen), saobracajnu, kopije moje licne, pasosa (mora li se i to overiti) i da on sve to uradi bez mene licno?
molim na odgovor!
puca mi glava vise od ovoga!
[ inobradovic @ 10.07.2013. 16:34 ] @
moze da uradi sve bez tebe,
ne treba mu nista od tvojih dokumenata, vec samo dokumenti od auta.
kupio je auto a ne tebe i carini auto a ne tebe, mala sala ali je tako. pozzz
[ botr @ 10.07.2013. 17:04 ] @
U Subotici moze da se napravi euro1, zato sam preporucio Suboticu kao opciju za carinjenje. Jeste daleko, ali se sigurno isplati.
[ anon70939 @ 10.07.2013. 17:11 ] @
pored toga u Subotici je iz nekog razloga i jeftinije... Ne znam kog, ali kad sam carionio moj auto u KGu me kostalo 1000E i to samo na jednom mestu dok je na drugim mestima bilo i do 1400E, a u Subotici je moglo i za 800...
[ aleksandarzz @ 10.07.2013. 21:20 ] @
Citat: CoyoteKG: pored toga u Subotici je iz nekog razloga i jeftinije...
Odvezeš auto preko granice u Madjarsku. Tamo Madjarska firma napravi papire da ga prodaje firmi iz Subotice. Usput mu podignu kilometražu, naprave eur1 i izvoznu deklaraciju kako bi se carinio po nižoj stopi. Udje u Srbiju, ocarini se po nekim pravilima koja se samo tamo primenjuju, pa cena ispadne dosta povoljna. Uvoznik na kraju dobija račun od autoplaca iz Subotice od koga je "kupio" auto i tako ga registruje na svoje ime.
Očekujem da će se uskoro i u Šapcu raditi na sličan način, samo da se uhodaju šeme sa najnovijom članicom EU.
[ alejandro @ 11.07.2013. 09:28 ] @
Hvala vam :)
[ kik01 @ 11.07.2013. 13:48 ] @
Citat: aleksandarzz:
Citat: CoyoteKG: pored toga u Subotici je iz nekog razloga i jeftinije...
Odvezeš auto preko granice u Madjarsku. Tamo Madjarska firma napravi papire da ga prodaje firmi iz Subotice. Usput mu podignu kilometražu, naprave eur1 i izvoznu deklaraciju kako bi se carinio po nižoj stopi. Udje u Srbiju, ocarini se po nekim pravilima koja se samo tamo primenjuju, pa cena ispadne dosta povoljna. Uvoznik na kraju dobija račun od autoplaca iz Subotice od koga je "kupio" auto i tako ga registruje na svoje ime.
Očekujem da će se uskoro i u Šapcu raditi na sličan način, samo da se uhodaju šeme sa najnovijom članicom EU.
Ako se postupi ovako kao sto si napisao..postoji li mozda mogucnost povrata PDV-a?
[ janjam @ 11.07.2013. 14:21 ] @
Samo jedna napomena... sad ne znam da li se nesto sto se tice zakona u medjuvremenu promenilo, ali kad sam ja uvozio autmobil (pre tri godine, potpuno isti nacin kao sto je u ovom slucaju) nije se moglo u bilo kojoj carini nego najbilzoj tvom mestu prebivalista (sta je u licnoj karti ili pasosu). Znaci mogao sam da biram na kojem cu granicnom prelazu da izadjem i ponovo udjem i napravim ulaznu deklaraciju, ali nisam mogao da biram gde ce auto da se ocarini vec sam morao (u mom slucaju) u Nisu.
Jos jedna stvar, kada sve zavrsis ako ti je lakse da ne nosis nazad tablice i saobracajnu za odjavljivanje, u nasoj policiji kada predajes za registraciju predaj to i trazi da ti izdaju potvrdu da su preuzeli i unistili/arhivirali. Tu potvrdu prevedi i to je to.
[ botr @ 11.07.2013. 16:19 ] @
Citat: kik01:
Citat: aleksandarzz:
Citat: CoyoteKG: pored toga u Subotici je iz nekog razloga i jeftinije...
Odvezeš auto preko granice u Madjarsku. Tamo Madjarska firma napravi papire da ga prodaje firmi iz Subotice. Usput mu podignu kilometražu, naprave eur1 i izvoznu deklaraciju kako bi se carinio po nižoj stopi. Udje u Srbiju, ocarini se po nekim pravilima koja se samo tamo primenjuju, pa cena ispadne dosta povoljna. Uvoznik na kraju dobija račun od autoplaca iz Subotice od koga je "kupio" auto i tako ga registruje na svoje ime.
Očekujem da će se uskoro i u Šapcu raditi na sličan način, samo da se uhodaju šeme sa najnovijom članicom EU.
Ako se postupi ovako kao sto si napisao..postoji li mozda mogucnost povrata PDV-a?
Postoji, ukoliko je vozilo bilo u vlasnistvu firme.
@Janjam
Mozes da carinis gde god hoces.
[ aleksandarzz @ 11.07.2013. 17:10 ] @
Citat: kik01:
Ako se postupi ovako kao sto si napisao..postoji li mozda mogucnost povrata PDV-a?
Proveri sa špediterima u Subotici, ne bih da lupam.
[ aleksandarzz @ 11.07.2013. 17:14 ] @
Citat: janjam:
Samo jedna napomena... sad ne znam da li se nesto sto se tice zakona u medjuvremenu promenilo, ali kad sam ja uvozio autmobil (pre tri godine, potpuno isti nacin kao sto je u ovom slucaju) nije se moglo u bilo kojoj carini nego najbilzoj tvom mestu prebivalista (sta je u licnoj karti ili pasosu). Znaci mogao sam da biram na kojem cu granicnom prelazu da izadjem i ponovo udjem i napravim ulaznu deklaraciju, ali nisam mogao da biram gde ce auto da se ocarini vec sam morao (u mom slucaju) u Nisu.
Jos jedna stvar, kada sve zavrsis ako ti je lakse da ne nosis nazad tablice i saobracajnu za odjavljivanje, u nasoj policiji kada predajes za registraciju predaj to i trazi da ti izdaju potvrdu da su preuzeli i unistili/arhivirali. Tu potvrdu prevedi i to je to.
Bilo je tako pre tri godine, sad više nije. negde od februara prošle godine možeš da cariniš gde ti je volja.
Za drugi deo si u pravu, ali se to ne isplati onima koji dolaze iz zemalja gde su tablice vezane za vlasnika a ne za auto.
Copyright (C) 2001-2024 by www.elitesecurity.org. All rights reserved.
|