[ Igor88 @ 14.07.2013. 21:32 ] @
Ljudi, imam problem sa neispravnim unutrašnjim osvjetljenjem u automobilu i zaključavanjem automobila i molim vas za par savjeta koji bi me usmjerili u pravom smjeru, kako bih se više riješio ovog, pomalo zeznutog, kvara.

Kao što to u principu biva sa ovim koncernom, majstori su ovu neispravnost pripisivali neispravnom mikroprekidaču vozačevih vrata (koji je zaista i bio neispravan), ali..pola ih se kune da je nemoguće isti napraviti da valja, a pola ih neće da se prihvati posla, jer je mukotrpan do bola, a sa neizvjesnim krajem.

Uglavnom, ja sam zamijenio mikroprekidač u vratima (potpuno sam) i dobio sam nazad zujalicu za svjetla (koja nije radila), ali osvjetljenje i dalje nije ispravno i auto se povremeno sam zaključa. Takođe, isti problem ruši i osvjetljenje u gepeku (to sam zaboravio reći). Istraživanjem i informisanjem na raznim mjestima, saznao sam da Octavia ima sklonost oksidaciji na prekidačima (po cijelom autu, a naročito u vratima) na raznoraznim ludim mjestima, a u što sam se i sam uvjerio.

Pustio sam da prođe jedno vrijeme i posmatrao kako se ponaša, kako bih locirao koja komponenta ne valja i na kraju sam ubjeđenja da je sve ispravno i da je u pitanju samo „loš spoj“, ali to je samo moja pretpostavka. Zato pitam vas za savjet.

Primjer 1:
Sva vrata zatvorena, zaključam auto na daljinac, otključam i ne otvaram vrata. Svjetlo sa pali odmah po otključavanju (što je ok) i gori dok ga tempomat ne isključi. Nakon ovoga, pošto nisam otvarao vrata, centralna sama zaključa auto (pretpostavljam da je ovo ok pošto nisam otvarao vrata). Ponovim postupak nekoliko puta i „nešto“ sruši svjetlo prije vremena. Čuje se samo „cak“ pod volanom i tu je kraj priče.

Primjer 2:
Zatvorim vrata, sačekam da tempomat isključi svjetlo, otvorim vozačeva vrata, svjetlo se pali, tempomat posle gasi..sve ok. Druga vrata ne otvaram nikako. Ponovim postupak nekoliko puta, opet „cak“ pod volanom, i kraj priče. Ovo važi za bilo koja vrata. Isto tako gepek, par puta radi svjetlo, pa onda „cak“ i nestane (s tim što se nekada i vrati, a gepek nije bio zatvaran).

E sada..otkrio sam da je modul centralne brave (onaj fabrički) odgovoran za centralno zaključavanje i unutrašnje osvjetljenje. Šta vi mislite da li je crko modul ili je ipak u pitanju loš kontakt na nekom od pinova? Ne bih da se bezveze mučim i skidam modul prije već se posavjetujem, jer moram poskidati ko zna šta sve dok isti izađe napolje?

Lokacija modula:


[Ovu poruku je menjao Igor88 dana 14.07.2013. u 23:03 GMT+1]
[ vladd @ 15.07.2013. 12:56 ] @
Moracees ponovo da se bavis bravama. Prvo lociraj koja proizvodi problem, pa onda kreni u popravku.

Ako je u pitanju ova brava, sa slika, postoje problemi(razni) sa mikroprekidacima(i vreme im je..)







Moguc je problem na stampanoj plocici, a moguci su problemi i sa plastikom na zakacki brave(treca slika), koja se izlizala i ne okida mikroprekidac, ako, pre svega, konstatujemo da mikro prekidaci nisu neispravni ili poluispravni, sa oksidisanim kontaktima..

Poz
[ Igor88 @ 15.07.2013. 15:50 ] @
Vozaceva vrata su odradjena kako sam i naglasio. Brava je totalno rastavljena, zamijenjen spoljni mikro prekidac (unutrasnji "izgledaju" ok) i preletovani su svi kontakti na ploci (mada tvrdim da nije bilo hladnih lemova, jer je stanje moje brave, u odnosu na ovu na slici, neuporedivo bolje). Ploca vozaceve brave je bolje uradjena od ove na slici i ima tamno narandzasti film-zastitu koju sam morao skidati da bih potvrdio lem. Ploca je bukvalno kao nova i bez trunke tragova vlage na njoj. Takodje, brava (dio koji klizi po prekidacu) skoro pa uopste nije ukopan i u veoma dobrom je stanju. Jedino ostaje da idem redom i rasturim preostala troja vrata + gepek.
Dijagnostika je svojevremeno prijavila samo ovaj prvi-lijevi mikroprekidac, ali, ali..

Smijem li ove unutrasnje prekidace naprskati kontakt sprejom za preciznu elektroniku? Za svaki slucaj :)
[ vladd @ 15.07.2013. 18:14 ] @
Za otvaranje vrata, odnosno detekciju stanja, su zaduzeni "spoljni" mikroprekidaci, prema mehanizmu brave.

Ova sa slicica je brava pasata 1999-2000, iz USA, slike su sa neta, sakupljene pre nekoliko godina zbog problema sa bravom..

Kod gepeka je malo drugaciji problem, postoji par tipova, sa velikim i malim mikroprekidacem, ali, problem moze da se pojavi na konektoru, koji je od vlage oksidisao, inace je mali tropinski konektor(kao za ventilatore u racunaru), meni se recimo, od oksidacije i vlage jedan pin odvalio, u korenu ga je bukvalno pojeo oksid.

Poz
[ Igor88 @ 15.07.2013. 20:58 ] @
To su te brave, samo je varijacija mozda 1% u konstrukciji. Naprskao sam sve brave kontakt sprejem i stanje se popravilo, ali ne gine rasturanje svih vrata, nema druge.
Drago mi je ako nije crko glavni modul, a brave ce se napraviti nekako. Danas sam eksperimentisao ponovo i sumjam na zadnja desna vrata, ali vidjecemo..
Gepek se totalno popeglao nakon prskanja, radi perfektno i svjetlost je intenziteta koji treba da bude i postojana je, bez blinkanja dioda.

[ Igor88 @ 20.07.2013. 20:05 ] @
Danas sam konacno zavrsio sva vrata i gepek. Nije valjao samo prednji lijevi mikroprekidac, sve ostalo je bilo ok. Osvjetljenje i dalje nije radilo kako treba. Nemam vise ludih zakljucavanja auta, sve se popeglalo osim osvjetljenja. Na kraju sam morao skinuti glavni modul centralne brave. Vizuelno je ok, na ploci nema nikakvih vidljivih neispravnosti, nema oksidacije..nema nista sto bi se golim okom moglo da primjeti. Kada vratim dzek, svjetlo proradi i bezveze dohvatim modul, svjetlo se ugasi. Mrdnem rukom plavi veliki dzek na kojem je instalacija za svjetlo..opet nestane. Dohvatim opet..pojavi se. Bice da je ipak do modula. Ne znam..znam samo da mi je vise puko film :(
Jos na sve ovo, tesko je naci BAS moj modul, jer ih ima razlicitih, a ovaj model naci..ko iglu u plastu sijena.
[ codeNO @ 21.07.2013. 10:36 ] @
Zasto sumljas na modul a ne na dzek?! Proveri konektore na obe strane, iskrivi malo pinove za bolji kontakt, probaj shilom ili malim ravnim srafcigerom da izgrebes zbog boljeg kontakta. Proveri pod prstima da nije se negde prelomio kabal pa gubi kontakt. Proveri ovo pa onda juri modul
[ vladd @ 21.07.2013. 10:37 ] @
Comfort Control Modul
http://www.auto24parts.com/en_...007-954-11-SKODA-SEAT-VW/19388

http://www.ebay.com/itm/VW-JET...E-1J0-959-799-AJ-/270815896316

Ali bi bilo bolje da proveris neke druge sitnice, tipa kablova, zvezdiste masa(najblize CCM-u) posto mikroprekidaci nisu uzrok.
Probleme tipa
http://natnkat.wordpress.com/w...ccm-for-the-volkswagen-passat/
http://www.headfuzz.co.uk/vw_ccm

Poz
[ Igor88 @ 21.07.2013. 12:18 ] @
Presmirglao sam pinove i naprskao ih, kao i dzekove. Moram priznati da se nisam sjetio da malo torziono uvrnem pinove kako bih pojacao kontakte. Obzirom da je bukvalno "splet" kablova na dzeku, mnogo je tesko ustanoviti koji je prelomljen, jer naoko se nista ne primjeti i nepristupacno je za raditi. Na sve ovo, kablovi su veoma kratki i nemoguce je raditi ispod volana. Ovo je najgora vrsta kvara za otkloniti i mnogo bi lakse bilo ustanoviti sta je u pitanju da ne radi nikako, a ne povremeno.
Iduce sedmice skidam modul ponovo. Narucio sam ovaj kabal (http://www.amazon.co.uk/VAGCOM...s=VAG+COM+USB+DIAGNOSTIC+CABLE) pa ce posao ici malo lakse ubuduce.
Hvala za linkove.
Poz..
[ Igor88 @ 26.07.2013. 21:55 ] @
Problem rijesen torzionim uvrtanjem svih pinova na glavnom modulu.
Da sumiram, neispravan je bio prednji lijevi mikroprekidac i losi kontakti na glavnom modulu.
Zahvaljujem svima za komentare.
Poz..