[ Nebojsa Milanovic @ 17.07.2013. 01:26 ] @
Često se kroz teme na ES-u pomenu domaći autonovinari, u različitim kontekstima, ali pretežno sa podsmehom, najviše zbog totalne nestručnosti, neobjektivnosti i lake potkupljivosti.

U svetlu toga najčešće je pominjan Aleksandar Todorović, koji je poznat čak i onima koji samo ovlaš prate srpske automedije. On u njima figuriše već više od decenije, izmenjao ih je brdo, i sa svakim od njih je uspeo da se rastane, sa manjim ili većim aferama.

Ne bih to komentarisao jer mi pozadina tih sukoba nije poznata, ali meni lično je on zanimljiv najpre zbog vrlo površnog autoznanja u odnosu na ono šta priča, ali još više zbog lične marketing komponente u kojoj je bez realne konkurencije broj 1 u Srbiji.

Mislim da je nemoguće ne primetiti taj nesklad (bolje je reći raskol) između onoga šta on forsira o sebi (da je "najobjektivniji novinar u Srbiji" i slično), i onoga šta piše, i ta činjenica je, barem meni, od prvog dana praktično dominantan utisak o njemu.

Malo upućeniji znaju da je u poslednje vreme pisao za sajt Superauto.rs, ali je i ta saradnja kratko trajala i burno je okončana, što imamo prilike da vidimo na ovom linku.

Međutim, osim te već više puta viđene priče o Todoroviću, tu se može videti i da su sukobi u srpskim automedijima mnogo dublji i da mnogi vuku korene još iz redakcije Vrelih guma, odakle su potekli mnogi, sada raštrkani a manje ili više angažovani novinari.

Pa evo neka ovo bude tema za vaša iskustva sa autonovinarima i uopšte automedijima u Srbiji. Lično pored pomenutog Todorovića gotovo da ne pamtim ni jedno drugo ime (osim Alvirovića, ali oni su država za sebe), pa ako neko ima neka iskustva/utiske/saznanja o nekim drugim značajnim ličnostima i uopšteno o ovoj temi, može da ih iznese.
[ etjen @ 17.07.2013. 09:17 ] @
moje mišljenje je da auto novinarstvo u Srbiji apsolutno ne postoji u zanimljivom i prihvatljivom obliku.
Alvirovića ne bih ni spominjao u tom kontekstu. On je sve samo ne auto-novinar...

Odavno sam mišljenja da bi trebalo da imamo neku normalnu auto emisiju ili auto časopis (a mi ga nemamo)

Jedini, kao, ozbiljni časopis - Auto Bild, je prepun nekih nerealnih konstatacija i gluposti i u toj meri pristrasnih člankova da je van komentara (često me samo iznervira)

Nemoguće mi je da jedan, recimo, Ž. Mitrović nema sredstava da napravi stvarno ozbiljnu emisiju koja se bavi automobilima.
Iz nekog razloga nema interesovanja za tako nešto... A smatram da bi kod nas bilo idealno da se napravi neka emisija kao što je ''wheeler dealer''
ili slična koja se bavi prodajom ili testiranjem polovnih automobila koji su svakako zanimljiviji za širi auditorijum u Srbiji od novih.

Izgleda da je apsolutna opšta apatija u svim sferama u našoj zemlji preslikana i na stvaralaštvo, pa je tako i prilika da se dobije nešto zanimljivo i gledljivo i na našoj televiziji nepostojeća

A o gore pomenutom novinaru nemam reči... Zapazio sam ga još dok je prodavao neke polovne automobile na netu, a najviše sam ga zapamtio po apsolutno nepismenim komentarima ispod oglasa
[ Deep|Blue @ 17.07.2013. 10:26 ] @
Nisam primetio lik i djelo pomenutog Todorovića. Alvirovići su institucija za sebe i njihova objektivnost je krajnje neupitna.
Simpatičan mi je i Andrej Kulundžić sa svojim Top Speed-om, koji više i ne znam gde se emituje ...
Nekako nikako da shvati da on u emisiji treba nešto da prezentuje, stoga ne može da ćuti ili da zastajkuje sa pričom dok vozi. Pauza ima svoju ulogu, a ona nije da pokaže da voditelj ne može da se skoncetriše na vožnju i na priču istovremeno.
takođe, često je užasan prema svojim gostima, a čini mi se da je još gori prema gošćama.
Kod komentarisanja test vozila, gori je od Alvirovića.

Inače znaimljiv mi je vozni test park kod Alvirovića i šta im je sve dato na raspolaganje radi dobrog glasa.

Mada ...
Mislim da su Top Gear-ovci jedini koji mogu sebi da priušte da popljuju šta im padne na pamet.
Realno svi ovi novinari pomalo ovise od proizvođača i donekle je za očekivanje da povremeno preskoče neki detalj kad su u situaciji da im proizvođač polati putovanje od par dana na testiranje novog terenca, negde u Tunis ili slično.



[ Deep|Blue @ 17.07.2013. 10:39 ] @
Eh da..
setih se da na b92 auto forumu daju članke iz Auto magazina ... U sekciji "Vozili smo", često se nađu kvalitetni članci. Povremeno su malo i preterano subjektivni, ali uglavnom su priča i slike dobre. Mada iz nekog razloga, ne prenose ime novinara.

Emisije tipa "wheeler dealer" su malo specifične i traže tržište na kojem možeš da prepraviš i utopiš zanimljiva vozila u kratkom roku. Ne verujem da bi prepravka i prodaja nekog jugića ili golfa imala neku specijalnu gledanost pa da je voditelj ne znam ko.
Takođe traže jako zanimljivog voditelja koji je otprilike glavni zahev za uspeh emisije.

U poslednje vreme, prestao sam da gledam dosta emisija o vozilima jer su mi postalo jednostavno ... dosadne.
Top Gear mi je uništio percepciju i one klasične emisije o vozilima su veoma dosadne, da ne pominjem bljutavu priču alvirovića o vidljivim uglovima. Dok mi Fifth Gear predstavlja nuspešan pokušaj kopiranja novijeg Top Geara...
A ako su mi potrebne karakteristike nekog vozila, časkom možeš doći do njih putem interneta.
Ovo se naravno pokazalo loše i po sam Top Gear, jer su poslednjih par sezona, kao i specijal u Indiji jaaako loši. (Iako i dalje sjajni u poređenju sa Alvirovićem)


[ Nemanja @ 17.07.2013. 12:41 ] @
Za TG... objektivno je doslo da zamora materijala... pre toga se osetila hemija medju voditeljima i oni su se verovatno i privatno vise druzili i bilo je dosta fora koje su bile spontane... Sada je to sve nekako izvestaceno i vidi se da su doskocice i fore ubacene od strane producenata ... Ali opet je dovoljno zanimljivo da se moze potrositi sat vremena na epizodu. Bili su bolji dok nisu postali globalni fenomen. A sto se tice nasih auto novinara... kakvo je auto trziste u Srbiji, takvi su i novinari. Nebojsa, imas ambicije u tom pravcu :) ?
[ etjen @ 17.07.2013. 12:45 ] @
eh da, podseti me kolega iznad, da ne bude sve tako crno, ima na b92 sajtu par dobrih članaka, to jeste, ali se nekako stiče utisak da su ti članci tu tek onako, kao neko napisao nešto čitljivo i eto, mi stavili :)
Mislim, nema neke konzistencije u toj priči na b92, nekad je super članak, nekad je totalno bljutav, nekad preuzet i loše preveden, nekad samo preuzet (i to uglavnom sa lošeg izvora) i tako...

Nego, sad sam se setio, svidela mi se ona ''Autologija'' što je bila isto svojevremeno na b92, mislim da toga više, nažalost, nema... (mada nije bilo nešto super objektivno ali je bilo čini mi se, nekako zanimljivo i ipak sa dosta utisaka (opšti utisak su kvarile neke reklame koje su zauzimale po pola priloga)
[ Deep|Blue @ 17.07.2013. 15:50 ] @
Hmm, naknadno videh da na b92 ipak navode autora članka, pri vrhu negde ..

Hrvatski časopis AutoKlub je svojevremeno imao jednu krajnje lepu akciju ,...
ocenjivali su servise i salone.
Uglavnom priča je bila da dođu u neki grad i obiđu lokalne ovlašćene dilere i servise. Zainteresuju za neki auto kao poluinformisani kupci ... pitaju za uslove servisa, eventualno dovezu i nešto na servis i onda napišu članak u kojem istaknu sve gluposti koje su čuli + pozitivne i negativne stvari za svaku kuću ...

[ Nebojsa Milanovic @ 18.07.2013. 02:27 ] @
Skupih snagu da pogledam onaj Todorovićev sajt (najnoviji) i stadoh već na prvom tekstu koji sam ugledao, ovom: http://ooyyo.rs/automobili/pit...a-odabrati-1-6-gdi-ili-1-6-mpi

Da li je samo meni ovo užasno naporno da čitam, jel' ja to imam neki bug u glavi da ne mogu da iščitam ni jedan njegov tekst - ili je on stvarno tako naporan?


p.s. podsećam da se radi o novinaru koji piše više od 10 godina i ima ubedljivo najviše napisanog teksta na srpskom auto-internet nebu
[ Lavlja_Jazbina @ 18.07.2013. 07:07 ] @
Ovako to izgleda profesionalno,sa detaljnim objasnjenjem,slikom ispod svakog,video klipom

kao i galerijom slika koje su ubacene u opis prezentovanog vozila.

http://www.thetruthaboutcars.c...volkswagen-jetta-hybrid-video/
[ jnk @ 18.07.2013. 07:57 ] @
Ne vidim zašto bi se uopšte pričalo o 'savetnicima za kupovinu' i tako im davati na značaju. Možda zaista smešno zvuči al SAT je najozbiljnija auto emisija kod nas i to za nekoliko klasa u odnosu na sledeću. Iako Mirko fura svoj narodni žika šarenica fazon koji narod voli, Mladen ipak unosi neke novine i emisija je relativno ozbiljno napravljena. Mada ni snaga oktana nije naivna

Što se tiče nekih stranih prizemnih emisija o kolima - autocar, autoexpress i u zadnje vreme carbuyer kao instant pogled na nove automobile sa praktične strane.
[ Nebojsa Milanovic @ 18.07.2013. 21:50 ] @
Janko u pravu si naravno, ali taj lik nije samo "savetnik za kupovinu", nego je on neko ko je evidentno vozio i "testirao" najviše auta u Srbiji u poslednjih 10 godina, to je van svake sumnje.

Ne znam koliko ste pratili, on je dakle neko ko je ulio toliko poverenja uvoznicima i dilerima auta da mu svo to vreme daju (često vrlo skupe) aute na 10 i više dana.

A pri tome, količina nebuloza i kontradiktornosti koja se može pročitati u tim tekstovima je zapanjujuća, i činjenica da on i dalje dobija aute i to u velikom broju, za mene je veoma dobra ilustracija tržišta, uvoznika, i uopšte stanja u državi.

Što se tiče SAT-a, i tu si u pravu donekle (naročito za Mirka i fazon "šarenice"), tačno je i da Mladen pokušava da unese neke nove elemente, ali te pitam da li si ikada od Mirka i Mladena čuo nešto važno a što već nisi znao?

Da li ti se desilo da u sebi kažeš "Hvala na informaciji, sada sam naučio nešto novo"? Ja moram priznati da nisam, a i u njihovim tekstovima sam nailazio na kontradiktornosti, besmislene greške koje su dokaz da, ili ne pregledaju sadržaj koji puštaju, ili toliko malo znaju da im greška koja totalno menja smisao nekog iskaza (tipa da je neko ubrzanje 22 umesto 12 sekundi) uopšte ne smeta, i takve i slične stvari često prolaze u štampi.

Osim toga, treba imati u vidu da resursi kojima oni raspolažu su daleko iznad svih drugih, zato sam i rekao da su oni država za sebe i zbog toga bi morali da ponude (drastično) kvalitetniji sadržaj.


edit: Mladen

[Ovu poruku je menjao Nebojsa Milanovic dana 19.07.2013. u 10:41 GMT+1]
[ Flo33 @ 18.07.2013. 22:00 ] @
Pre masovne pojave interneta su auto emisije i časopisi imali svrhu u iznošenjima brojki, sada je to izgubilo smisao.

Svaki auto se opiše najbitnije u vremenu od 5-10 minuta, i sve preko je popunjavanje praznina u šemi.

Lični utisak je jedino što pravi razliku među emisijama, testovima. A on može biti i previše subjektivan.
[ su27killeryu @ 21.07.2013. 19:00 ] @
ja sam SAT pratio otkad sam bio klinac tako da mi Alvirovic dodje nesto kao Branko Kockica...
[ Zarko Silic @ 23.07.2013. 00:14 ] @
Citat:
jnk:
Možda zaista smešno zvuči al SAT je najozbiljnija auto emisija kod nas i to za nekoliko klasa u odnosu na sledeću. Iako Mirko fura svoj narodni žika šarenica fazon koji narod voli, Mladen ipak unosi neke novine i emisija je relativno ozbiljno napravljena. Mada ni snaga oktana nije naivna :D



Upravo tako. Jasno i glasno treba reci. Gospoda Alvirovici, onda nekoliko praznih mesta, pa tek onda ovi ostali. (Ovo je je nazalost tako).

Emisija SAT nije samo emisja o automobilima i o automobilskoj tehnici pa zato nije primeren epitet "sarenica". To je jedna sveobuhvatna emisija i o turizmu i o saobracaju uopste. Autotestovi su samo jedan deo ove emisije i to mozda manji deo.

Posebno treba pohvaliti Mladena u nastojanju da sto preciznije docara vozilo koje testira, a da pri tome sve sto kaze bude savrseno tacno. Bez pogreske, sto se ne bi moglo reci za vecinu novinara koji se bave slicnim poslom.
[ Deep|Blue @ 23.07.2013. 07:38 ] @
Naravno Žarko da je SAT na prvom mestu, ali to je pre svega posledica nepostojanja ni približno vredne konkurencije.
Alvirović se trudi da stvori neki svoj stil, što je svakako pozitivno, ali kad god odgledam jednu emisiju, na kraju emisije ništa specijalno nije ostavilo dojam na mene. Jednostavno, emisija je protutnjala, sa par nekih priloga, ništa specijalno.

Sat revija ubedljivo ima najviše kapaciteta i verovatno najjači budžet, ali njihova politika izbegavanja sukoba sa uvoznicima upravo stvara tu monotonu emisiju.
Napokon, svako novije vozilo ima problema sa A stubom. Zar je moguće da Mirko skoro uvek uspe da samo to nađe kao manu vozilu.
Malo me podseća na neki Ferari FXX star desetak godina sa pređenih 13km

Sa druge strane, za pohvalu su prilozi koji se bave automobilizmom u Srbiji.
Pravljenje priloga i dovođenje gostiju oko novog zakona o saobraćaju je sjajno, ali opet nije iskorišćeno do kraja ... ne sme mnogo da se zamera MUP-u.
A može da ih nagazi za stvaro nenormalan broj stvari.

Ono što im je trebalo biti prednost, deo o turizmu, je jako slabo iskorišćen. Uglavnom se sve svodi na predstavljanje cenovnika na nekim popularnim turističkim mestima. Trebalo bi da pogleda kako se prave modernije emisije o turizmu i da to prilagodi na Srbiju. Napokon, Srbija stvarno ima lepih mesta za obilazak.

Dakle sat ispada kao neka dosadna reklama ... Neiskorišćena snaga sa preterano mnogo kontrole.
[ Zarko Silic @ 23.07.2013. 15:38 ] @
U principu, sve moze bolje.

Postavlja se samo pitanje, ako to moze bolje sto to neko ne pokaze?

A sve dok to neko ne pokaze i dalje najbolje ostaje ono sto je trenutno najbolje.
[ supermario @ 23.07.2013. 17:30 ] @
Da, slicno boksovanju brace Klicko, stalno kritikuju njihov stil borbe, nisu atraktivni, ovo, ono, a ljudi samo nizu pobjedu za pobjedom, ako ima neko bolji neka ih pobijedi, savrseno prosto.Dok ih neko ne pobijedi oni su najbolji, Klicko ili Alvirovici, princip je isti...
[ cika dacha @ 02.08.2013. 20:44 ] @
http://www.b92.net/automobili/...13&mm=08&nav_id=738716

lep auto!
[ etjen @ 02.08.2013. 22:59 ] @
isti Cayen...

nego, malo pitanje za Nebojšu - ko je Aleksandar Bursać? Da nije to još jedan pseudonim onog Todorovića?

Jer par poslednjih tekstova na B92, gde nešto testira neke automobile, su mu stvarno katastrofa od hvalospeva i pristrasnosti

evo naveo bih jedan:
http://www.b92.net/automobili/...13&mm=07&nav_id=734802


gde kaže (između ostalog) komentarišući 3cilindrični atmosferac
Citat:
Kao i kod svih trocilindričnih motora, problem može da predstavlja njegov zvuk na koji se treba navići, pa se lako može desiti da ste na višim obrtajima nego što bi ste želeli.

Motor je vrlo srčan i u potpunosti odgovara potrebama prosečne porodice. Više nego dovoljno je žustar po gradu i omogućava nagla ubrzanja.

Na otvorenom ima dovoljno snage za preticanje, a na autoputu sa lakoćom održava brzinu od 130 km/h na oko 3.800 obrtaja. Trenutna potrošnja je tada vrlo skromnih 6,5 l/100 km, dok pri 80 km/h iznosi 4,5 l/100 km, pri oko 2.400 o/min.


a ima ih i još, tipa ovaj od skoro:
http://www.b92.net/automobili/...13&mm=08&nav_id=738063

komentari su stvarno suvišni ali rekoh ajde ipak...makar da pitam jel to AT?