[ anon70939 @ 28.07.2013. 14:06 ] @



Koje su prednosti, a koje mane?

Prednosti ako sam procitao do sada su ono sto je meni najbitnije rasterecenje turbine, i produzenje njenog veka, "ranije moze i da se zavrti. Neki tvrde da se dobije do 10KS, mada to mi je nebitno. Cena cele te cevke je manja nego zamena samo jednog lonca kad propadne... Kazu da je i zvuk lepsi... Na leru nema neke razlike, jedino u visim obrtajima se lepse cuje, sto mi je takodje manje bitno, ali nije lose.

Sta su mane? ne mogu da izguglam nikako.
Verujem da je jedna velika mana prolazak na tehnickom pregledu uskoro kada budu morali da se postuju svi EU standardi...
Koje su ostale mane?
[ pajapop @ 28.07.2013. 22:29 ] @

Koliko se meni cini, ovde je izgradjen izduvni lonac, tj. prigusivac. U toj situaciji "mozda" se moze dobiti malo na snazi ali uz veliko povecanje potrosnje goriva. To je mana koju nisi izguglao. Svi motori su konstruisani i podeseni da rade sa ispravnim izduvnim sistemom i to je rezultat velikog proracuna tima inzinjera i konstruktora koji time regulisu perfomanse motora. Neki sistemi imaju i nekoliko elemenata: Izduvna grana, izduvna cev, kataliticki filter, prigusivac, rezonator, zavrsna cev, ventil za zagrevanje karburatora (kod nekih starijih americkuh automobila). To sto je turbina rasterecena, to je zato sto nju inace pogone izduvnio gasovi, a sada oni bez opterecenja inace lakse izlaze iz motora, al time se gubi smisao postojanja turbine. Na "pravom" tehnickom pregledu, ovo nikako ne bi moglo da prodje,... pa ni kod nas... Trebalo bi "izguglati", i pogledati pravljenje i dizajniranje zvuka rada motora kod Ferarija. To je umetnost...
[ Nebojsa Milanovic @ 29.07.2013. 00:12 ] @
Rasterećivanje izduva generalno ima smisla i može se na različite načine sprovoditi gotovo na svakom novijem vozilu (to sam radio i na Puntu 75SX još pre više od 10 godina), ali se ne bih rukovodio ni prema nekim generalnim pravilima, ni prema ovom klipu. Vodio bih računa o činjenici da svaki motor ima svoja pravila, što tjuninga što bilo kakvih drugih modifikacija, koja se ne trebaju uopštavati, niti treba iskustva sa jednim motorom prenositi na drugi.

Zato ti predlažem da se detaljno raspitaš o tome koji tip i oblik downpipe-a konkretno leži tvom motoru i da se ponašaš u skladu sa tim. Tuđa iskustva sa nekom drugom mašinom/tipom zahvata često mogu više da odmognu nego da pomognu.